Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

tnx girls, heb m gehaald er staat bij werkzame stof acetosal, maar weet dat t zelfde is als aspirine, idd klein groen met wit doosje

ik spuit trouwens 125 bij iui, vorige x 2 eitjes, en nu 7, ook een te hoog fsh dus komt miss daardoor

sorry was ff kort, ben leuke dilm op net 5 kijken hihi x

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb ook nergens last van en voel niets. Hoeft niets te zeggen, wat in de ww van mijn dochter voelde ik ook niets. Tijdens mijn gehel zwangerschap overigens ook geen enkel ongemak gehad en de bevalling: appeltje - eitje.

Wel in al die jaren daarvoor tijdens ivf en iui veel mentale spanningen. Nu geen. Je kunt daar ook gelemaal niets aan doen aan die spanning. Over je heen laten komen en hopen dat je omgeving je begrijpt.

Suc6 aan alle bikkels hier.

Liefs

Natas

Geplaatst

@all ik denk nog steeds aan jullie, kom hier ook elke dag om te kijken hoe het met jullie gaat. Succes en sterkte allemaal met het wachten, de "signalen"die je zenuwachtig maken.

@liesjuh, ik weet het, heb het al jaren, maar kan er tegenwoordig wat minder goed mee om gaan :)

Geplaatst

goeie morgen dames!

wat gebeurd er een hoop hier zeg, wil iedeen heel veel sterkte wensen met dat vervelende wachten, en veel sterkte voor degene die een negative test in handen hebben.

is allemaal niet niets wat er dan met je gebeurd..

en heb een vraagje , gister nieuwe afspraak gemaakt, nu krijg ik de volgende keer met de punctie een morfine spuit, vorige keer kreeg ik alleen een rustgevend middel,

heeft iemand daar ervaring mee, met en zonder morfine? ben benieuwd.

liefs jo

Geplaatst

@mijnbaby: ik heb 28/8 een tp gehad en mag maandag komen testen. Ik heb al een dag of 4-5 een soort ongi pijn, maar anders dan normaal, het is meer mijn schaambeen wat zeer doet en aan de zijkant daarvan. Ben zo bang :(

Geplaatst

@Liesjuh vandaag de terugplaatsing spannend! Succes!

@Jamilla blijf hoop houden zolang het niet erger word en bij bruin blijft heb hoop!

Hier houd het bloedverlies niet op. Ben inmiddels al heel veel verloren en hier en daar telkens stolseltjes. Ik denk ook echt dat ik het gister al verloren ben. Maar omdat de test 2 dagen voor de testdatum dik positief was blijf ik hoop houden dat er toch 1tje is blijven zitten. Maar die hoop word wel steeds minder. Zou het dan weer een vroege miskraam zijn? Leef nu ook tussen hoop en verdriet en weet niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan.

Kan wel de hele dag huilen maar daar schiet ik echt niks mee op. Want het andere moment heb ik weer een sprankeltje hoop!

Succes voor iedereen!

Geplaatst

@jolanda80:ik voel heel erg met je mee.. die onzekerheid is killing en maakt je zo verdrietig. Je zou willen dat je wat positiever kon zijn, maar dat lukt niet altijd he

Mijn bloeding is nu, een paar uur later, wel iets erger geworden, maar de kleur is nog steeds donkerbruin, maar het is wel wat vloeibaarder. De ongi kramp blijft...Ik heb er een heel heel slecht gevoel over.

Heb inmiddels de gyn gesproken en die zegt dat het nog niks zegt en dat ik moet afwachten. Volgens haar hebben IVF vrouwen daar sowieso meer last van en kan t een innestelingsbloeding zijn. Ik mag zondag al thuis testen. Maar ik weet t niet hoor, t voelt gewoon als menstruatie. Heb ook weer pijn in mijn borsten, niet constant, maar steken af en toe

Aan de andere kant, ik sprak net mijn zusje die 2 natuurlijke bevallingen heeft gehad en die heeft ook gedurende haar 2 zwangerschappen meermalen bloedingen gehad, en niet eens alleen bruin bloed.

Ik wou dat ik kon slapen tot maandag :( ik voel me echt zo bang. Zou er dan van de 2 emmy's helemaal niks over gebleven zijn? Ik had echt hoop, want voor mij waren de belangrijkste hobbels genomen: de hoeveelheid en kwaliteit van de eitjes waren tegen de verwachting in heel goed. De gyn gaf mij complimenten over de kwaliteit van mijn baarmoederslijmvlies en daardoor ging ik denken dat innesteling misschien wel niet zo'n probleem zou zijn... nou wel dus :(

Geplaatst

@all question..ik was net de De TUINEN om te kijken voor granaatappelsap, kon je mee aanlengen geconcentreerd, maar er stond op de fles dat je gebruik bij zwangerschap moest vermijden...ik lees hier en daar dat het juist wel zo helpen voor de innesteling wat zal ik doen?

Geplaatst

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

7 september Bloempje 80 (1e FM bij 2 IVF)

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

12 september Joekie (1e FM)

14 september Joekie (2e FM)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

2 september Esma

4 september Kim (1e ICSI --> 1e TP)

5 september Otjes

8 september Liminous

9 september Liesjuh

15 of 16 september Bloempje80

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

12 september Iza

13 september Ilse

16 september Esma

16 september Linda1978

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

22 september Liesjuh

Geplaatst

@Jamilla het is allemaal wat! Ik heb nu sinds vanmorgen al 3 flinke steken in mijn linkeronderbuik gehad. Meteen schoot door mijn hoofd een BBZ! Ga zo maar eens kijken wat daar de verschijnselen van zijn! Ik zie het vort somber in maar omdat de test positief was gisteren blijf je hoop houden. Ik heb 4 dagen heel weinig bloedverlies gehad en de 4de dag zette dat s`avonds pas door! En nu lijkt het niet meer op te houden.

Vanavond heb ik een bruiloft.....zou het liefst ver onder de dekens kruipen maar ook daar schiet ik niks mee op. Dus ik ga er toch maar heen.

@Hoopvol heb vandaag geen test meer gedaan! Want die geeft toch positief dat weet ik zeker. Was de vorige keer ook. Toen ging het mis en teste ik een week daarna pas negatief. Denk dat ik het zondag weer ga proberen. Is hij dan lichter weet ik genoeg en is ie donkerder dan weet ik het helemaal niet meer....en ben ik toch nog zwanger!

Het blijft spannend!!

Geplaatst

hoi girls,

jolanda, ik weet niet of je t gelezen had, maar heb een paar pagina's terug verteld over m bbz, en wat ik toen deed, en met spoed na t zh.... wat vond je daarvan? of gaat t jou te ver?

bloempje, ik meen dat toenik in t april, of maart wachtbankje dat weet ik niet precies, maar daar hadden we t ook veel over granaatappelsap... de granaatappel staat bekend om zn vruchtbaarheid vanwegen de vele zaadjes dacht ik..

ik heb toen van coolbest en appelsientje granaatappelsap gedronken, maar vond t zoooo viesm, ik kreeg t niet weg blehh misschien dat t van de tuinen te geconcentreerd is?

mn boobies zijn wel wat gevoeliger, en tepels iets donkerder, maar ook dat heb ik eerder gehad, dus zegt niks.... heeft t zh bij jullie iets gezegd over sex na een terugplaatsing? en dan met name een orgasme (hahaha schaam schaam) ik kreeg daarna een beetje kramp? soort ongi kram... maar duurde maar een minuutje ofzo... herkent iemand dat>

xx

Geplaatst

@Hoopvol... ik heb het idd gelezen maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen! Kan niet net doen alsof ik pijn heb. Mocht ik het niet vertrouwen en worden de pijn steken erger dan ga ik wel aan de bel trekken hoor. Maar om het nu als erger te maken dan het is dat kan ik niet.

Weten jullie of het slim is om nu tampons te gebruiken? Vind het niet prettig om maandverband te gebruiken want voel dan telkens alles lopen bah bah en aangezien ik vanavond een bruiloft heb leek tampons mij fijner! Maar ze zeggen geloof ik altijd dat dat niet slim is met een evt miskraam?

Geplaatst

jolanda, neeeee geen tampons, dat mag echt niet, ivm infectie gevaar etc

ik snap dat je dat niet kan, daarom heb ik erbij gezet dat ik begrijp dat meiden t oneens zullen zijn, maar ik snap t wel

Geplaatst

@ Jamilla: geloof best dat je stress hebt nu. Misschien is het loos alarm. Innesteling misschien. Hopelijk blijft het hierbij! Spannend. Op naar een positieve test maandag.

@ Jo1978: nee ik heb geen ervaring zelf met morfine, maar weet door mijn werk wel dat het goed is tegen de pijn!

@ Bloempje: nierband van wol??? Nog nooit van gehoord! Ben benieuwd wat het is. Er zijn inderdaad 2 embryo`s teruggeplaats. Spannend dus allemaal. Hopelijk blijft er tenminste eentje zitten. Hoe is je echo gegaan vanmiddag? En weet je al wanneer de punctie is...? Spannend.

Ik drink trouwens de granaatappelsap van POM, deze is gewoon te koop bij de AH.

@ Liesjuh: en hoe is de terugplaatsing gegaan vandaag? Nu 2 spannend wachtweken.

@ Jolanda: jeetje meid. Ik geloof best dat je de wanhoop nabij bent nu. Zeker als je blijft bloeden. Ik zou geen tampons gebruiken. Echt spannend allemaal voor je zeg. Sterkte en we horen wel hoe de test zondag is.

Allemaal veel succes met de behandeling. Er mag wel een beetje groen komen op het bankje!

Geplaatst

Heey ladies,

Even een ego berichtje van mij....

Vandaag de tp gehad, helaas waren ze niet van goede kwaliteit, w.s. 6-cellig. Vandaar dat er 2 teruggeplaatst zijn, moest er wel even van schrikken hoor... er zou er 1 teruggeplaatst worden en het zijn er dus 2 geworden! Afwachten maar.... zal later op jullie reageren, maar wou wel even van me laten horen...

X

Geplaatst

Kom even een hart onder de riem steken.

Dames wat maken jullie t allemaal spannend. Heel veel succes met alweer wachten! Hoop dat bloedingen snel stoppen en jullie lekker zwanger zijn.

Liesjuh,

Mijn cryo's waren drie en vijfcellig. Eentje is blijven zitten! Zo slecht is zes cellig niet hoor!

Xx

Dikke knuffel voor iedereen..

Ps, las ook hier op t forum ergens dat granaatappelsap juist niet goed was. Maar even goed zoeken dames!

Geplaatst

Lala, wat super dat je zwanger bent, Gefeliciteerd! Ik dacht dat 6-cellig niet zo best was, want de vorige keer kreeg ik er één teruggeplaatst die in het stadium Compactie was, een toppertje dus, vandaar dat we toch een beetje teleurgesteld zijn!

Maar jij bent het levende bewijs dat het kan, dus daar houden we ons aan vast, thanx!

Geplaatst

Ik voel me zo verdrietig, ik doe echt mijn best om positief te blijven maar t lukt me niet.

De bloeding is nog steeds bruinig en niet helder, maar het wordt wel meer en ik vertrouw die kramp niet. Het voelt steeds meer als een menstruatie. Hoewel ik nooit bruin bloed heb gehad tijdens mijn ms.

Ik vroeg me af: er zijn er bij mij 2 teruggeplaatst, een 8 en 5 cellige, zou het kunnen zijn dat deze bloeding door het sterven van 1 van de 2 embryo's komt en dat ik nog wel zwanger ben van 1?

Ik probeer steeds de woorden van de gyn te herhalen dat het niet perse slecht nieuws hoeft te zijn en ik probeer te denken aan de ervaringen van mijn zusje die dit ook heeft gehad, maar wat goed afliep, maar sjezus ik kan niet ophouden met huilen

@Jolanda80, hoe gaat t met jou?

Geplaatst

Het maakt ook niet echt uit hoeveel cellig ze zijn. Een achtcellige kan zomaar ophouden met delen en een mindercellige deelt misschien toch nog weer door. Dan moeten ze nog innestelen en ook daar is geen peil op te trekken. Iemand die normaal zwanger kan worden heeft misschien ook al zes maandwn wel een embryo gehad, maar is het niet ingenesteld.

Heb de eerdere discussie over granaatappelsap ergens gevolgd en uiteindelijk zijn ze er allemaal mee gestopt met drinken ervan.

... wachtdag 5

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden