Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jamilla, bruin bloed is oud bloed. Als het een miskraam zou zijn (zo is mij verteld) dan verlies je op den duur rood helder bloed. Vier dagen voor mijn testdatum heb ik ook enorme krampen/steken (zonder bruin of rood vloed) gehad en kennelijk was dat de innesteling. Ik heb ook een aantal dagen menstruatie-achtige buikpijn gehad, hoort erbij.

Ik wil je niet onnodig een positief/negatief gevoel meegeven, maar wat er gebeurd in je lichaam heb je helaas geen invloed op. Heb vertrouwen in je lichaam en in de natuur.

Stress is al helemaal niet wenselijk voor een eventuele zwangerschap.

Stertke!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier even een berichtje van mij, net terug van de vakantie., dus morgen ga ik alles bijlezen, want er is wel heel veel geschreven!

Maar wat een rood bankje, ik schrik ervan!

Hier inmiddels wachtdag 10.

Ik heb na een week behoorlijk last gehad van ongipijnen, maar die zijn nu weg.

Eigenlijk is het nu wel heel rustig in mijn buik, heel soms even wat last van de liezen.

Wel heb ik allemaal puistjes spontaan gekregen?!?

Ook geen last van bloedverlies (bruin), wat ik bij mijn eerste zwangerschap wel had op dag 9.

Verder voel ik me eigenlijk eel goed.

Begin inmiddels wel super nerveus te worden...

Tot morgen!

Geplaatst

jamilla, houd hoop meis, ik begrijp hoe je je voelt, ik hoop echt dat er 1tje is blijven zitten....je mag zondag testen toch? kan je t niet morgen ochtend doen?

Otjes, ik drink t ook niet meer, sowieso vond ik t dus vies, maar idd de meningen zijn te erg verdeeld.

ilse spannend, bijna testen joh, ga je eerder testen?

ik zit zelf nu ook behoorlijk in spanning, over 7 minuten begint mn 2e wachtweek, en dan word t altijd eng... gelukkig moet ik een stukje van een opleiding een paar maanden volgen, dan gaat de tijd ook weer sneller.... zit al vanaf de bbz thuis, maar werk wel voor een uitzendbureau erbij hoor, maar toch, heb wel zin in even een beetje prikkeling en vastigheid

maare meisjes, ik vroeg toestraks over seks, enne orgasmes enzo, niemand een reactie

slaap lekker

xxx

Geplaatst

Breek ff in om te antwoorden op Hoopvol07..Ik heb 3 dagen na de TP (dus 6 na de punctie) sex me een orgasme gehad. Ik vond het doodeng, zeker om een orgasme te krijgen. Ik had veel verhalen gelezen dat als de baarmoeder zou samentrekken het niet goed voor de innesteling zou zijn. Afijn, lekker doorgesext in de wachtweken (je moet toch wat hahaha) en op dag 7 na de tp een enorme kramp in m'n onderbuik, stekende pijn. Ik dacht; oke Melis, je wilde zo nodig sex tegen alle adviezen in en nu is het mis.. Inderdaad kramp na het klaarkomen, heel eng gevoel. Dat gevoel werd bij mij minder naarmate ik vaker een orgasme had. Maaaaaar... Op dag 9 na tp deed ik een thuistest en..... ZWANGER!!Inmiddels ben ik 14 weken zwanger en durf nu pas te genieten van sex en een orgasme. Luister goed naar je lichaam, mijn inziens kan een orgasme dus helemaal geen kwaad en draagt zelfs bij aan en goede doorbloeding vande baarmoeder! Genot voor jou is genot voor de embryo/baby want er komt een bepaald stofje vrij.Succes en geniet ervan! ;-)

Geplaatst

Maak mij maar rood. De menstruatie is in volle hevigheid losgebarsten vannacht, incl stukjes slijmvlies. Het afbrekingsproces is duidelijk begonnen. Lijkt mij dat testen geen nut meer heeft. Tis over en sluiten voor mij, wat een verdriet.

Succes iedereen, hoop dat het beter uitpakt voor de rest van de wachters

Geplaatst

Follikelmetingen :toppie:

7 september Bloempje 80 (1e FM bij 2 IVF)

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

12 september Joekie (1e FM)

14 september Joekie (2e FM)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

2 september Esma

4 september Kim (1e ICSI --> 1e TP)

5 september Otjes

8 september Liminous

9 september Liesjuh

15 of 16 september Bloempje80

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

12 september Iza

13 september Ilse

16 september Esma

16 september Linda1978

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

22 september Liesjuh

@Jamilla, wat vreselijk voor je meid, helaas heb ik je rood moeten maken.... wens je heel veel sterkte!

@Jolanda, hoe is het nu met jou, heb je vandaag nog getest?

@Ilse, welkom terug, heel veel succes met de laatste wachtdagen!

@Alle wachtenden, heel veel sterkte, succes, afleiding, etc, etc.... gewenst!

Geplaatst

Jamilla, heel veel.sterkte meid!!! Wat enorm balen! :(

Bloempje succes met de wachtweken! Hou het lekker warm ;)

Bijna reageren, mijn duimen draaien op volle toeren!!! Op naar wat meer groen!!!

Geplaatst

Jamilla, shit wat kut, had er toch wel hoop bij, je moet wel altijd voor de zekerheid testen...al is het maar voor jezelf, als t positief is, weet je dat t wel even zo is geweest, en wat voor een kwaaltjes je had enzo.... makkelijk praten nu voor mij, maar dat wilde ik zelf iig altijd... heel veel sterkte..

melis tnx voor de reactie, dus misschien is het een goed teken:) ik heb iui gedaan, maar er zijn meer meiden die ivf doen, maar ik maakte me er een beetje ongerust over,

tis goed voor onze relatie, even sexen haha, merk dat ik er minder behoefte aan heb laatste jaar, en dan moet je t zo nu en dan even opkalivateren

jolanda al getest?

liefs

Geplaatst

Hè meiden, dit wordt toch geen herhaling van augustus hè?

Heb brief van vu binnen. We hebben het voor ons doen goed gedaan: 3 cryo's in 2 rietjes.

Geplaatst

@ Liesjuh: 6cellig is toch niet zo slecht. Een echt toppertje is geen garantie. En een embryo van minder kwaliteit kan ook goed uitgroeien tot een prachtig wondertje. Succes met de wachtweken. Spannend.

@ Ilse: wachtdag 10 al. Dat schiet op. Spannend zeg. Hopelijk ga je positief testen.

@ Hoopvol: spannend zeg. In de 2e wachtweek. Op naar een positieve test. Tja wat je vroeg over sex. Het ziekenhuis bij ons zei de eerste 4 dagen geen sex na de TP, maar dat was ook omdat ik last had van overstimulatie! Ik denk niet dat het kwaad kan hoor. En die krampachtige pijn heeft er toch mee te maken dat er zich door de hormonen, punctie en TP van alles afspeelt in je baarmoeder.

@ Jamilla: jeetje meid. Veel sterkte.

@ Otjes: helemaal super 3 cryo`s in 2 rietjes. Bij ons hetzelfde! Duimen dat ze voorlopig niet nodig zijn!

@ All: heel veel sterkte voor alle dames waarbij het niet gelukt is. Alle andere dames geef de moed niet op!!

Geplaatst

Maak mij ook maar rood!

Heb een test gedaan en die is duidelijk negatief!

Vind het zo vreemd....2 dagen geleden een redelijk dikke streep en nu helemaal niets te zien....ik maar blijven kijken of er toch niets in beeld komt!

Heb er verder weining woorden voor en weet ook niet hoe en wat nu verder!

Triest is het!!

Geplaatst

Hoi Jolanda, als je eerder wel twee streepjes hebt gehad en nu nog maar een, dan ben je dus wel heel pril zwanger geweest maar is het vruchtje inmiddels helaas toch afgestoten, waardoor je hcg weer daalt. Meld dit wel in het ziekenhuis. Als dit zich blijft herhalen, wat ik natuurlijk niet hoop, kan het een innestelingsprobleem zijn.

Verder is het belangrijk te weten dat een urinetest nooit een actuele weergave is. Het duurt even voor het hcg je urine heeft bereikt en dan duurt het weer even voor je het uitplast. Het hcg niveau kan dan zomaar van een dag eerder zijn. Bij bloed werkt dit niet zo, het hcg gehalte dat in bloed gemeten wordt, is altijd actueel.

Hou je taai, meis.

Geplaatst

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

12 september Joekie (1e FM)

14 september Joekie (2e FM)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

15 of 16 september Bloempje80

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

12 september Iza

13 september Ilse

16 september Esma

16 september Linda1978

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

22 september Liesjuh

Ohhh ladies, wat een nare rode kleur hier! We zijn inmiddels over de helft en er is pas 1 groene in dit lijstje.. Pffffff

Heel veel sterkte allemaal en een hele dikke knuffel!

Geplaatst

Hoi Jolanda,

Dat heb ik nu ook al een paar keer gehad, weet niet wat het is....heel veel sterkte, niets zo erg als stiekem blij zijn en dan toch weer die domper. Sterkte.

Geplaatst

Jolanda, wat vreselijk voor je, je dacht zwanger te zijn en dan toch nog negatief... kan me voorstellen dat het dan dubbel zo hard aankomt, wens je heel veel sterkte!!!

Otjes, wat fijn dat je nog 3 cryo's hebt, super!

Kim, hoe gaat het met jou, je reageerd meestal op ons, maar hoe het met jou gaat horen we niet... benieuwd hoe jij je voelt!

Maandag start ik met een nieuwe opleiding, dus dat gaat voor mij wel voor de nodige afleiding zorgen, moet dan w.s. veel leren, dus de gedachten ergens anders dan alleen maar bij de IVF (hoop ik....)

Meiden, er moet nu toch wel een keer iemand groen worden lijkt me.. wens iedereen succes!!!

Geplaatst

Jee, ik schrik helemaal van deze berichten! Bah, bah, wat een hoop rood!

Jolanda, sterkte meid!

Hier een klein beetje goed nieuws.

Van onze 9 embryo's, 2 tp, nog 4 cryo's over in 2 rietjes!

Dus mocht deze poging niet lukken, dan hebben we nog misschien als alles goed ontdooit 2 extra allerlaatste kansen!

Geplaatst

@ Liesjuh: hier gaat het wel hoor. Morgen zit ik alweer op 1 week. Nog 1 wachtweek te gaan. Het begint nu spannend te worden. En ik voel van alles weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Verder laat ik het maar gewoon op me af komen. We zien wel of de ongi komt of niet, hoop het niet natuurlijk. Ben blij dat ik vanaf dinsdag weer mag werken (heb 4 weken vakantie gehad). Als ik aan het werk ben heb ik toch wat meer afleiding. Gaat de tijd wat sneller. En tja van al het rood wordt ik wel een beetje verdrietig, al weet ik dat de kans dat het de eerste keer lukt heel klein is.

Fijn dat je gaat starten met een opleiding, dat zal zeker wat afleiding geven. Spannend, wat voor opleiding is het?

@ Jolanda: wat een klote nieuws zeg. Zeker omdat je 2 dagen geleden wel positief getest hebt. Veel sterkte.

@ Ilse: helemaal super zeg nog 4 cryo`s in 2 rietjes. Maar hopelijk kunnen die in de vriezer blijven en test je dinsdag gewoon positief. Spannend.

Geplaatst

@Kim, wat een fijne instelling heb jij, je klinkt zo lekker nuchter! Fijn dat je weer aan het werk kunt, zodat je de nodige afleiding hebt, vooral de tweede week wel erg prettig. Je zegt dat de kans erg klein is dat het de eerste keer lukt, maar het kan echt hoor, ik was ook zwanger uit de eerste poging. Ik ga de opleiding Medisch Secretaresse volgen, maandag de eerste les, spannend.....

@Ilse, wat super dat je nog 4 cryo's hebt, maar hopelijk heb je ze niet nodig!

Geplaatst

Ik kom hier even meelezen (wanneer ik tenminste tijd heb ;-))...

Heb vandaag weer de eerste deca gezet, dus het begin is er.

Even een vraagje....wanneer zou ik nu ongeveer de punctie hebben? Ik heb 2 jaar geleden de laatste punctie gehad maar ik weer echt niet meer wanneer in de cyclus dat ongeveer was, stom hè? Dat vergeet je echt snel!

Geplaatst

@ Liesjuh: ja ik weet dat het kan uit de 1e TP, maar toch. We moeten realistisch blijven. Dus we zien wel. Ik moet zeggen ben er ook best nuchter onder. Maar dat zal wel veranderen als we verder deze week in gaan. Spannend. Maar jullie dus wel van jullie dochtertje zwanger bij de 1e IVF en 1e TP? Helemaal super. Ben wel benieuwd of jij iets voelde na 1 week.

Leuk een opleiding voor medisch secretaresse. Ik werk zelf als operatie-assistent, dus medisch vind ik zelf erg leuk. Succes met de opleiding.

@ All: iemand enig idee vanaf wanneer je een bloedtest zou kunnen laten doen? Dit ivm pregnyll 10000IE 2 dagen voor de punctie!

Geplaatst

Hoi mama 27, de punctie is ongeveer rond dag 14 van je cyclus, wanneer je normaal gesproken je eisprong zou hebben. Dat kan een paar dagen schelen, afhankelijk van hoe je reageert op de hormonen.

@Kim: ongeveer 10 dagen na de punctie zou je een bloedtest kunnen laten doen maar de meeste ziekenhuizen hanteren 14 tot 16 dagen na de punctie.

Succes allemaal. Wij willen groen zien!!!

Geplaatst

Leuk een opleiding voor medisch secretaresse. Ik werk zelf als operatie-assistent, dus medisch vind ik zelf erg leuk. Succes met de opleiding.

@ All: iemand enig idee vanaf wanneer je een bloedtest zou kunnen laten doen? Dit ivm pregnyll 10000IE 2 dagen voor de punctie!

Ik heb een formulier voor het prikken van bloed gekregen voor 12 dagen na de terugplaatsing. Tp was vorige week maandag en vrijdag a.s. Moet ik dus voor 8 uur bloed laten prikken. Kan dan na 12.00 uur het ziekenhuis bellen voor de uitslag. Ik heb overigens geen bolletjes gebruikt, maar spuit na de punctie 5x om de dag 1.500IE Pregnyl.

Geplaatst

Hey meiden, poeh nou wat een ellende tot nu toe. Bah, hoop voor de wachtende dames op beter nieuws. Succes meiden, met name die laatste slopende wachtdagen. En meiden waarbij het niet gelukt is, veel sterkte met het verwerken en succes met de nieuwe kansen en/of besluiten.

Met mij gaat t redelijk, ene dag goed en andere dag gewoonweg geen enkele energie. Merk dat door de behandelingen ik wat problemen heb op t werk, is best moeilijk te combineren afwezigheid en moeilijk kunnen concentreren naast een pittige managementfunctie. Dus probeer me nu te focussen op t werk en onze vakantie (over 6 weken) gaan we 3.5 weken naar Namibie. Daarbij veel aandacht voor de honden en mn man.

Kop op meiden, al weet ik helaas hoe moeilijk dat is. Dikke knuffel.

Donna

Geplaatst

Wat een slecht nieuws allemaal! Iemand heeft het al eerder gezegd, maar je ziet die 30% slagingskans inderdaad niet in dit lijstje terug :-(

@Ilse03 Een collega van mij kreeg ook altijd last van puistjes wanneer ze zwanger was, dus wie weet! :-)

Heel veel sterkte allemaal!

Mijn testdag mag trouwens naar 15 september. Ik had me een dag vergist. Gelukkig mag ik een dag eerder :-). Alhoewel ik er nog steeds weinig vertrouwen in heb. Misschien ga ik maandag of dinsdag wel al testen. Spannend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden