Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat gebeurt er toch veel in een weekend zeg! Mooi groen en dan toch ook weer rood :-( Waarom kan het hele bankje niet gewoon groen worden?

Hier ongikrampen dus ik weet ook niet wat ik ervan moet denken, al zit ik pas op wd 6 natuurlijk.

Ik ben niet echt gemaakt op geduldig wachten!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag te horen gekregen dat we 3 cryo's hebben; joepie! Deze cyclus ronde gaan we het nog lekker zelf proberen:).

1 oktober gaan we op vakantie dus dat komt goed uit.

Ik ben op eigen houtje clomid gaan gebruiken (ik had nog pilletjes). Vertrouwen in het ziekenhuis is nihil omdat ze info achter hebben gehouden.

Kreeg van het weekend een verwijzing van de HA voor de poli herhaalde miskramen (op mijn verzoek).

Staat daat doodleuk dat ik PCO sybdroom heb. En ik weet van niets!!! Na 3 jaar mmm.

Ik doe nu wat ik denk dat goed is.

Dus besloten 1 maand zelf te proberen. Dan cryo procedure.

Van mij mogen ze alle 3 meteen ontdooien. De kans dat ze alle 3 overleven is niet groot dus...

Succes verder meiden. Mag september een mooi groen staartje krijgen!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Sorry dat ik een tijd niets van me heb laten horen :-). Mijn bloedtest afgelopen donderdag was, zoals verwacht, negatief. Ik ga dan zo snel mogelijk door met het volgende en ben daardoor niet meer op het forum geweest. Nu een maand pauze en dan aan de cryo's beginnen.

Fijn om te lezen dat er een aantal positieve testen zijn geweest. Gefeliciteerd allemaal!

En sterkte gewenst aan de meiden waarbij het niet gelukt is.

Ik hoop weer op het wachtbankje van november terug te komen :-)

Liefs, Linda

Geplaatst

Lieve dames,

Voor mij is dit nieuw.Sinds afgelopen donderdag TP gehad en nu w8en maar :happy:

Succes allemaal!

Geplaatst

:toppie:Follikelmetingen :toppie:

:icon_flower:Punctie:icon_flower:

20 september Joekie

20 september Maaikie

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

19 of 20 september Bloempje80

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

13 september Ilse

13 september Jett

15 september Linda1978

16 september Esma

16 september Caro-Lin

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

21 september Lijntje

22 september Liesjuh

23 september Mama van Carmen

24 september Babyenschede

26 september Neel

27 september Sorpresa

28 september Amanda

29 september Scorpio71

30 september Nes73

@ Linda: balen zeg dat het niet gelukt is. Lekker even een maand rust en dan de cryo-tp. Hopelijk blijven deze plakken. Sterkte en ook voor jou hopelijk snel groen.

@ Scorpio71: welkom welkom. In de spannende wachtweken dus! Hopelijk heb je straks een positieve test.

@ Joekie en Maaikie: succes vandaag met de punctie. Dat er maar veel eitjes gevonden mogen worden.

@ Bloempje: en en?? Heb je de terugplaatsing al gehad of is deze vandaag? Spannend. Succes met de wachtweken.

@ Liminous: hopelijk heeft het niet doorgezet en is er nog een beetje hoop op positief nieuws. Sterkte en we horen het wel.

@ Carolin: helemaal super 3 cryo`s!!! Wat raar zeg dat het ziekenhuis die informatie nooit gedeeld heeft met jullie, begrijp best dat het vertrouwen een beetje weg is. Ga lekker genieten van de vakantie en wie weet wat die je brengt. Succes met de volgende behandelingen en ook voor jou hopelijk snel een positieve test.

@ Neel en babyenschede: succes nog met de wachtweken en op naar meer groen! Hopelijk voor jullie allebei straks een positieve test.

@ Lijntje: morgen testen!! Spannend.

Geplaatst

Pfff, wd 9....Ik voel niks t.o.v. vorige keer. Toen was ik net een opgeblazen kikker en had mega zere borsten (en dus zwanger). Alleen die lichte zeurende krampjes in mijn buik die volgens mij van de Utrogestan bollen komen. Nee, ik geloof er niet meer in.

Geplaatst

Dag dames,

Wat gebeurd er hier weer veel!

Nieuwe meiden...welkom en succes met wachten! Het is niet makkelijk maar probeer afleiding te zoeken!

Linda, heel veel sterkte! En succes met de cyro's de volgende keer!

Kim en ook de andere meiden... wat fijn dat je zo met iedereen meeleeft!

Ik ben niet zo'n held op internet en begrijp nu pas een beetje hoe deze site werkt, maar goed beter wat later dan nooit.

Morgen ga ik testen (bloedtest in het ziekenhuis) en ik voel dat de spanning soms een beetje teveel wordt! Ik voel me erg moe en ik heb last van tornado's, het emotionele onweer gevoel wat ik ook heb voordat ik ongesteld moet worden.

Het is dus lastig, misschien is het dit keer wel gelukt? Ik hoop het maar, maar goed...we zullen wel weer zien.

Nou, meiden een fijne dag en sterkte allemaal!!

Geplaatst

En weer een wachtdag voorbij. Ik word er echt helemaal gek van! Wat duurt dit toch lang...pffffff. Eigenlijk moet ik niet zeuren, want we hebben al een dochter, dus ik herken het schuldgevoel van MamavanCarmen, maar toch. Het blijft zo slopend! Gisteren krampen alsof ik ongi word (zou ik normaal gesproken ook gisteren zijn geworden), nu ook nog een beetje. Ik probeer er allemaal niet te veel op te letten.

@luminous: wat belachelijk dat je niet wist dat je PCO hebt! Duimen dat de cryo's goed ontdooien. En op dit wachtbankje ook iemand zwanger van cryo, dus het kan wel.

Groeten Neel

Geplaatst

Hey meiden, even een ego berichtje.

Ik ben nog behoorlijk crocky maar we hebben net de punctie gehad. We hebben elf eitjes dus dat was een meevaller. De punctie heb ik nauwelijks iets van gemerkt gelukkig. Moest ook een eenmalige catheter. Vond het eng toen ze daarmee kwamen maar ook dat viel reuze mee.

Ga nu weer effe mijn bed in maar vanmiddag reageer ik op iedereen!!

Geplaatst

Joekie, rust lekker uit! 11 eitjes, super zeg!!!!

Neel, ik ken het gevoel....wachtdagen zijn vervelend!

Ik ga nu even wat afleiding zoeken. Heb een afspraak in de stad.

Voelde me vanochtend erg misselijk, misschien een goed teken? gelukkig voel ik me nu weer wat beter....wordt gek van de onzekerheid!!

Fijne dag!

Geplaatst

20 september Maaikie

23 september Joekie

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

13 september Ilse

13 september Jett

15 september Linda1978

16 september Esma

16 september Caro-Lin

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

21 september Lijntje

22 september Liesjuh

26 september Neel

27 september Sorpresa

28 september Amanda

29 september Scorpio71

30 september Nes73

Geplaatst

20 september Maaikie

23 september Joekie

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

13 september Ilse

13 september Jett

15 september Linda1978

16 september Esma

16 september Caro-Lin

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

21 september Lijntje

22 september Liesjuh

26 september Neel

27 september Sorpresa

28 september Amanda

29 september Scorpio71

30 september Nes73

Yeps, de ongi is toch echt doorgebroken :( Heb me aangemeld bij Oktober.. Helaas zal ik een boel meiden daar ook weer gaan zien..

Hopelijk wordt dit lijstje toch nog wat groener en zijn de rooien volgende maand aan de beurt!

Geplaatst

@ Joekie: helemaal super zeg 11 eitjes. Echt een mooi aantal. Lekker rustig aan doen nu. Duimen voor veel bevruchtingen. Ja een eenmalige catheter heb ik ook gehad tijdend de punctie, maar heb ik niets van gevoeld!

@ Liminous: dat wilde we niet dat de ongi zou doorzetten. Balen zeg, wat een rotnieuws. Op naar de volgende TP en deze moet wel blijven zitten. Ik duim voor je. Veel sterkte.

@ Nes73: maak je niet gek met signalen die je lijf afgeeft of juist niet afgeeft. Het kan iedere zwangerschap anders zijn! Spannend hoor! Goed idee dat je afleiding hebt, anders wordt je helemaal gek!

@ Lijntje: spannend morgen de bloedtest. Ik hoop het voor je!

@ Neel: ja de wachtdagen zijn slopend. Ik was zo blij dat ik op wd 12 bloed mocht prikken. Spannend. Veel succes nog met wachten.

Geplaatst

Hier gaat het eigenlijk best goed. Vandaag mijn behandelend ziekenhuis gebeld en ik mag 5oktober komen voor de echo! O dat lijkt nog zo ver weg. Voel me verder wel goed, alleen in de ochtend erg misselijk, maar niet dat ik moet overgeven. Gelukkig. Misschien komt dat nog. Ik moet zeggen als ik voorzichtig wat eet gaat het snel beter. We zijn alleen erg beniewd of het er 1 of 2 zijn! Maar ja dan moeten we toch nog echt 2 weken wachten!

Geplaatst

@Joekie, mooie score hoor!

@ Liminous, wat *** zeg :-( Hopelijk gaat t volgende maand gewoon helemaal goed!

@ Kim, spannend, denk je dat het er 2 zijn?

Ik had weer de hele dag krampen. Vanmiddag in een vage bui getest en een heeel licht streepje op de goedkope kv test. Maar ik keek pas na een half uur... zucht....

Anyway, wd 7 is ook veel te vroeg natuurlijk. Geduld is een schone zaak....

Geplaatst

Even mijn update van vandaag. Bij binnenkomst bij de punctie meteen al een flinke tegenvaller. Het sperma wat ik aan het begin van de ochtend ingeleverd had, was veels te weinig. Dus ter plekke moest er nog een productie geleverd worden. Man niet blij. De punctie was erg pijnlijk, mede omdat rechts weer moeilijk te vinden was. Er moest flink geduwd worden. En net als bij Joekie moest ook ik een catheter en die was flink te voelen.

Het resultaat was 8 eitjes. Volgens het ziekenhuis een mooi resultaat, maar als ik hier soms de aantallen lees, vind ik het maar tegen vallen. Nu wachten tot we morgen horen of er een bevruchting geweest is en dan heb ik vrijdag de punctie.

Heb de hele middag op bed gelegen en geslapen, want was er duf, loom en groggy. Voel me nu alleen maar down. Dan heb ik er zo veel voor gedaan, afvallen, injecties en een hele pijnlijke punctie en is het misschien allemaal voor niets geweest, omdat het sperma te weinig is. Heb even geen vertrouwen meer dat het tot een resultaat zal komen.

De TP heb ik 23 september als er dus bevruchtingen zijn en dan heb ik op wd12 al de test in het ziekenhuis, dat wordt dan 5 oktober.

Geplaatst

Hoi meiden,

Breek even bij jullie in!!

Sorpesa,Wat spannend!! Ik heb dit precies het zelfde gehad!

Om wd7 had ik getest test in de prullenbak.Na een uur haalde ik hem eruit en hield hem tegen het licht en zag toch echt een vaag streepje!

Iedere dag getest en op wd 10 was hij echt goed donker!!En toen kwam de streep ook binnen een paar minuten.

@Maaike, 8 is juist een super mooi aantal!!

Mijn ervaring is hoe minder eicellen hoe meer goede embryootjes eruit voortkomen.En vaak is dus de kwaliteit beter waardoor er vaak ook cryootjes over zijn.

Heb veel meiden gezien die meer als 20 eicellen hadden,maar die kregen een matige embryo terug geplaatst en hadden 0 cryo's!

Veel ziekenhuizen zeggen volgens mij ook hoe minder hoe beter!!Tussen de 4 en de 8 is volgens mij juist uitstekend!!!!!

Hoe was de nieuwe productie? Waren er daar meer zaadcellen in te vinden?

Liefs Bianca

Geplaatst

@Joekie: wat fijn dat het zo mee viel en zoveel eitjes wauw

@ Liminous: bah wat een rotnieuws. Echt balen

@ Nes73: Lijkt mij dat het gelukt is

@sorpresa: Ook dat klinkt hartstikke zwanger

@Maaikie: Ik had zoveel pijn , dat we bijna de TP wilde uitstellen (had 10 eitjes, waarvan 8 bevrucht en 1 tp en 5 ingevroren) en juist de pijn deed me overtuigen van een soort overstimulatie van de eierstok en jawel hartstikke zwanger en een mooie dochter. Dus ik denk juist dat als het pijn doet het nioet voor niks is, dus cheer up.

@ Lijntje: jij wordt hartstikke groen

@ Neel: ik vind de wachtweken ook slopend, maar nadat ik mijn beste vriendin verteld had was ik zo opgelucht. En iedereen heeft recht op geluk, dus ook jij.

Ik mag van mijn man absoluut niet testen. Ik dnek dat hij zelfs de scheiding zou aanvragen hahahah. Maar ik voel aan van alles dat het raak is. Nog wachten tot vrijdag. Gelukkig niet meer zo ver weg. Ik denk wel dat testen eventuele druk weg zou halen.

Groetjes,

Geplaatst

O ik herken verhaal vanBianca en mijn man moest ook nog een keer inleveren ;-) en zoals ik zei groot succes! Dus Maaaikie echt waar het is hartstikke goed dat je 8 eitjes hebt en waar wat Bianca zegt.

Geplaatst

@ Maaikie, mijn ventje moest ook extra produceren. Het schijnt zelfs dat het tweede kwakje vaak beter is!? Anyway de mannen mogen niet klagen als je hun 'martelgang' vergelijkt met die van ons!

@ Bianca, ik ben benieuwd, had nog nooit een posi zw. Test gezien haha :-) we wachten het af, kan nog alle kanten op...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden