Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sorpresa,Dat geloof ik!!! Wat spannend! Hopelijk is het geen pregnyl meer!!Ga je vanaf nu iedere dag testen?? Ik deed dat wel heeeel erg!!Wat heb ik de laatste wachtweek slecht geslapen haha.

Hopelijk mag je morgen weer een licht streepje op je test zien!!Duimen maar!!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Bianca, nee pregnyl zou nu weg moeten zijn na 12 dagen. Ik weet nog niet of ik elke dag ga testen, eens kijken hoe ik ermee bezig ben komende dagen... Zoals ik al zei het kan alle kanten op en ik probeer realistisch te blijven. Nu kijken of dat lukt!

Geplaatst

:toppie:Follikelmetingen :toppie:

:icon_flower:Punctie:icon_flower:

20 september Maaikie

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

20 september Bloempje80

23 september Joekie

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

13 september Ilse

13 september Jett

15 september Linda1978

16 september Esma

16 september Caro-Lin

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

21 september Lijntje

22 september Liesjuh

23 september Mama van Carmen

24 september Babyenschede

26 september Neel

27 september Sorpresa

28 september Amanda

29 september Scorpio71

30 september Nes73

Geplaatst
Dames thnx voor jullie felicitaties. Echt onwerkelijk. Mijn HCG was 148.Ik ben nu nog aan het werk, heel erg druk. Maar ik zal morgen even alles goed lezen hier.
Kim was jouw TP ook in geertgen toch?
Geplaatst

Ik heb nu toch wel aardig last van buikpijn hoor meiden! Hoe was dat bij jullie na de punctie? Elke stap die ik zet dreunt door in mijn onderbuik :(

Bij het liggen is het nog het minst gevoelig...

ben zoow benieuwd vrijdag hoe de bevruchting en deling is gegaan!!!

Geplaatst

@ Joekie, Ik had ook nog een paar dagen last van mijn buik. Mijn punctie was op zaterdag en de tp op dinsdag. Ik had tot en met woensdag echt last van mijn buik. Is ook niet zo gek als je bedenkt wat ze eigenlijk doen bij de punctie natuurlijk!

Geplaatst
Kim was jouw TP ook in geertgen toch?

Nee ik heb mijn punctie en terugplaatsing gehad in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven!

Spannend voor jou! Ik hoop dat je positief gaat testen!

Geplaatst

@ Joekie: ja die buikpijn herken ik wel. Ik heb echt 3 dagen bijna alleen op bed gelegen. Lopen ging bijna niet, of helemaal voorover gebogen. Dus advies, lekker rustig aan en heel veel drinken. Spannend. Hopelijk zijn er vrijdag veel eitjes bevrucht en goed gedeeld.

@ Sorpresa: ja die site die ken ik wel. Is inderdaad wel leuk om wat op rond te dwalen. Jij gebruikt ook de utrogestan bolletjes of niet? Spannend hoor! Ik hoop dat het een streepje was van een hele prille zwangerschap. Succes nog met de wachtdagen. Ik heb op wd 8 `smiddags getest en een heel licht streepje, dacht van de pregnyl (maar was al 13 dagen geleden dat ik dat gespoten had). Dus op wd 10 in de ochtend nogmaals getest, een duidelijke streep! En zie hier zwanger! Dus wie weet!

@ Maaikie: netjes hoor 8 eitjes. Een pijnlijke punctie ik weet er alles van, het was bij mij een hel. 14 eitjes en overstimulatie (van de 14, 7 bevrucht, 2 teruggeplaats en 3 cryo`s). Maar zie hier, ZWANGER! Dus positief blijven meid. Hopelijk worden al je eitjes bevrucht en delen ze goed door. Op naar de TP vrijdag.

@ MamavanCarmen: nog een paar dagen en dan mag je testen! Spannend. Je kent je lijft het beste dus waarschijnlijk ook positief voor jou!

Geplaatst

:toppie:Follikelmetingen :toppie:

:icon_flower:Punctie:icon_flower:

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

20 september Bloempje80

23 september Joekie

23 september Maaikie

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

13 september Ilse

13 september Jett

15 september Linda1978

16 september Esma

16 september Caro-Lin

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

21 september Lijntje

22 september Liesjuh

23 september Mama van Carmen

24 september Babyenschede

26 september Neel

27 september Sorpresa

28 september Amanda

29 september Scorpio71

30 september Nes73

Ik heb nu nog een klein beetje last van mijn buik, ben zelfs gewoon aan het werk. Net even het ziekenhuis gebeld, omdat ik een vraag had en meteen maar even gevraagd naar de stand van zaken.

Helaas slecht nieuws. Van de 8 eitjes hebben ze er 7 kunnen bevruchten en er heeft er maar 1 het gehaald. Vanmiddag hoor ik meer details.

Ik ben zo heel erg teleurgesteld. Zie het gewoon niet meer zitten, zie er geen positieve dingen in. Vind het gewoon niet eerlijk. Ik heb zo mijn best gedaan en dan is dit mijn beloning. Sorry voor het negatieve, maar ben echt even helemaal van de kaart.

Geplaatst

Hallo dames, een korte update van mij. En dan houdt het voor mij even op. Ook vandaag weer te horen gekregen dat het rietje het niet heeft gered. De kliniek denkt nu dat mijn eicellen het invriezen niet redden. Volgende ronde willen ze het pas na vijf dagen invriezen, misschien helpt dat. Dat betekent dat zoals het er nu uit ziet we nog meer twee kansen hebben in totaal omdat cryos niet werken. Nu eerst maand op vakantie. Daarna verplicht laatste rietje ontdooien en dan verder met ivf. Hele stap om te verwerken omdat we meer moeten gaan accepteren dat het er voor ons niet inzit. Ik wens jullie allemaal veel succes toe en laten we hopen dat het jullie beter af gaat. Succes dames.

Geplaatst

Dag dames,

Helaas ik ben niet zwanger. Heb vanochtend een bloedtest gedaan en het blijkt weer niet gelukt te zijn.

Ik ben behoorlijk verdrietig ook omdat dit de laatste ronde was. We hebben het geld niet om door te gaan, er wordt hier niets vergoed in Zwitserland.

Er zal wel een reden voor zijn dat het niet lukt, maar ik ben erg teleurgesteld!

Een kindje is zo welkom!

Succes voor de meiden die nog moeten testen, maak die bank groen!!

sterkte voor iedereen die net zo teleurgesteld is als ik.

Envoior de meiden die wel geluk hebben....geniet ervan!

Ik ga een fles wijn in huis halen voor vanavond.

Liefs Lijn

Geplaatst

@ Kim, ik gebruik utrogestan inderdaad. Ik ben benieuwd of ik straks net zo goed nieuws krijg als jij maar ik ga er nog niet vanuit hoor.

@ Maaikie, wat een rotnieuws zeg! Je hoeft je niet te verontschuldigen, dit is gewoon *** en zeker niet waar je het voor doet! Sterkte en ik hoop dat ze je nog iets meer kunnen vertellen over het hoe en waarom...

@ Ymkeh, ook al zulk rotnieuws! Sterkte en wie weet overleeft het laatste rietje het toch? Heb je nu niks aan natuurlijk, ben niet zo goed in opbeurende berichten schrijven geloof ik.

Geplaatst

Oh meiden wat een vervelende verhalen hier!

Lieve Ymkeh en lijntje, veel sterkte meiden! Ppffff

En maaikie, ik hoop echt voor je dat die ene embryo een kanjer is! Maar begrijp je verdriet, onzekerheid etc....

Allemaal een dikke virtuele knuffel met de helaas allemaal zo herkenbare emoties.

Xx

Geplaatst

Lijntje, wat balen joh!!Echt kl...

Hier heb ik de hele dag zeurend gevoel in mijn onderbuik alsof ik ongesteld moet worden dus heb ook heel weinig hoop meer, inmiddels wd10, en we gaan op zijn vroegst pas vrijdag testen, maar vrees dat dat dan niet meer nodig zal zijn :( Ik baal wel, maar goed, zolang er geen bloed is is er altijd een sprankje hoop.

Geplaatst

Weer geen groen! Lijntje, mijn gedachten zijn vooral bij jou, omdat dit jullie laatste poging is. Misschien moet je in Nederland komen wonen, dan begin je weer van voor af aan en worden er 3 pogingen vergoed.

@Mamavancarmen, ben wel benieuwd waarom je het zo zeker weet. Ik weet van de vorige keer dat ik er heilig van overtuigd was dat ik niet zwanger was en het toch was. Dus ik kan er denk ik geen peil op trekken.

@babyenschede, de hoop nog niet opgeven! Ik had dat ook en bleek ook een keer wel zwanger te zijn. Sterker nog, dat heeft toen nog wel een week of 3 zo gevoeld.

Succes en sterkte allemaal!!!

Neel

Geplaatst
Helaas slecht nieuws. Van de 8 eitjes hebben ze er 7 kunnen bevruchten en er heeft er maar 1 het gehaald. Vanmiddag hoor ik meer details.

Ik ben zo heel erg teleurgesteld. Zie het gewoon niet meer zitten, zie er geen positieve dingen in. Vind het gewoon niet eerlijk. Ik heb zo mijn best gedaan en dan is dit mijn beloning. Sorry voor het negatieve, maar ben echt even helemaal van de kaart.

Oh meissie wat naar :( Ik kan me voorstellen dat je je zo voelt :(

Heel veel sterkte en ik hoop dat het een toppertje is wat wordt teruggeplaatst zodat verdere behandeling niet nodig is!!

Geplaatst
Hallo dames, een korte update van mij. En dan houdt het voor mij even op. Ook vandaag weer te horen gekregen dat het rietje het niet heeft gered. De kliniek denkt nu dat mijn eicellen het invriezen niet redden. Volgende ronde willen ze het pas na vijf dagen invriezen, misschien helpt dat. Dat betekent dat zoals het er nu uit ziet we nog meer twee kansen hebben in totaal omdat cryos niet werken. Nu eerst maand op vakantie. Daarna verplicht laatste rietje ontdooien en dan verder met ivf. Hele stap om te verwerken omdat we meer moeten gaan accepteren dat het er voor ons niet inzit. Ik wens jullie allemaal veel succes toe en laten we hopen dat het jullie beter af gaat. Succes dames.

Jeetje, ook bij jou slecht nieuws :( Wat een narigheid zeg!! :(

Ik wil je in elk geval sterkte wensen met het verwerken van weer een vervelende uitslag..

Geplaatst
Helaas ik ben niet zwanger. Heb vanochtend een bloedtest gedaan en het blijkt weer niet gelukt te zijn.

Ik ben behoorlijk verdrietig ook omdat dit de laatste ronde was. We hebben het geld niet om door te gaan, er wordt hier niets vergoed in Zwitserland.

Gossie wat een rotdag vandaag!! Ik wordt hier ook een beetje moedeloos van...

Zeker omdat het je laatste poging is is het helemaal dubbel klote :(

Veel sterkte voor de aankomende periode!! Dikke knuffel!!

Geplaatst

Lijntje, Ymkeh en Maaikie wat een rotnieuws.

Lijntje kunnen we voor jou geen inzamelactie starten ofzo. Het is toch niet eerlijk dat op bbasis van geld jij niet nog eens mag proberen?

P.S. lezen jullie mannen ook af en toe mee op dit forum?

Een van jullie vroeg mij waarom ik over mijn eigen tp zo een goed gevoel heb. Dat heeft ten eerste te maken dat mijn allereerste ICSI in 1 keer succesvol is verlopen, en de cryo uit deze lichting is. Dat bij de ontdooing het babietje al een cytoblast was. Ik heb alle verschijnselen zoals bij mijn vorige zwangerschap, met name heftige emoties (rollercoaster effect), gevoelige borsten, meer afscheiding etc. En dames jullie gaan nu vast lachen, maar ik heb hele heftige org##smes. Tijdens mijn vorige zwangerschap ook hele intense gewaarwordingen.

Helaas mag ik van mijn man niet testen. Het zou dus niet zo kunnen zijn dat ik een positieve test in handen heb gehad. ;-) Goed nog een paar daagjes wachten.

Maar stel dat mijn voorgevoel goed is, dan nog bestaat er altijd een risico dat iets niet goed gaat. Het is niet zomaar gegeven. Het is echt een wonder als alles goed gaat en er een gezond kindje geboren wordt. Soms zou ik willen dat ik net als andere vrouwen zo onbezorgd hierin kan staan, maar er blijft altijd een bepaalde bezorgdheid.

Geplaatst

mijn man leest helemaal niet mee, wil ik ook niet...tis iets van mij en een heleboel vrouwen en meelezen zou voor mij aanvoelen dat hij mij controleert wat ik schrijf en hoe enzo...zou dan nooit open kunnen wezen en das waar ik juist zo'n behoefte aan had/heb, maar goed..dat is mijn mening en stukje verleden ;)

veel liefs

Geplaatst

Mijn vent leest ook niet mee, hij weet het liefst zo min mogelijk details van de behandelingen en wat er allemaal mis kan gaan anders schiet hij in de stress en "dat is slecht voor de zaadjes" haha :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden