Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja, dat weet ik mama :) maar heb ook niet echt mijn dag vandaag hoor, dus word ik extra kriegel van het idee, hahaha....mijn man wil idd ook het liefst niets weten, alleen als ik helemaal dubbel ligt wil ie nog wel weten wat er aan de hand is...maar meer interesseert het hem niet, hij gunt mij mijn ding en ik gun hem zijn ding (dat ie niets wil, hahaha)

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja, dat weet ik mama :) maar heb ook niet echt mijn dag vandaag hoor, dus word ik extra kriegel van het idee, hahaha....mijn man wil idd ook het liefst niets weten, alleen als ik helemaal dubbel ligt wil ie nog wel weten wat er aan de hand is...maar meer interesseert het hem niet, hij gunt mij mijn ding en ik gun hem zijn ding (dat ie niets wil, hahaha)

Geplaatst

Meiden, spannende tijden hier!! Maken jullie er een mooi groen bankje van?MamavanCarmen, waarom mag je niet testen van je man? Fijne dag meiden en succes met de wachtdagen..X

Geplaatst

hoi meiden,

wat jammer om weer een aantal van die nare dingen te lezen, meiden sterkte met verwerken. Zeker als het je laatste x is geweest, wat ontzettend beroerd.

Voor iedereen die nog wacht, mijn duimen draaien overuren, hoop snel wat meer meiden op het 'uitgerekend mei 2012' topic te mogen zien!

@joekie: hier is het nog steeds onwerkelijk en ook wel eng en onzeker. Heb voor mijn eigen geruststelling vandaag nog een keer het HCG laten testen en het was echt super gestegen. Dat geeft echt even meer rust voor de komende week en dan de 1e echo. Heel spannend. Begin er steeds meer in te geloven, maar echt genieten is het nog niet.

Jij ook heel veel succes hè, op naar de tp en dan die killing ww in. Zet m op

x Jett

Geplaatst
Lijntje, wat balen joh!!Echt kl... Hier heb ik de hele dag zeurend gevoel in mijn onderbuik alsof ik ongesteld moet worden dus heb ook heel weinig hoop meer, inmiddels wd10, en we gaan op zijn vroegst pas vrijdag testen, maar vrees dat dat dan niet meer nodig zal zijn :( Ik baal wel, maar goed, zolang er geen bloed is is er altijd een sprankje hoop.
Nou, ik heb vandaag al de hele tijd krampen! Ook ik had vanmorgen het gevoel dat ik (shit) geen tampons bij mij had toen ik naar cursus moest. Vooralsnog niet nodig maar het voelt niet ok. Testen mag ik echt pas de 30e. Eerdere testen neemt het zh niet aan. Zou ook ik een keer door de bollen heen ongi worden?
Geplaatst

Jeetje Maaike wat verdrietig!!

Wat onwijs K*&^%$E zeg!!

Hoop zo dat degene die je terug geplaatst gaat krijgen morgen gewoon een toppertje is en gewoon 9 maanden lang blijft zitten!

@Lijntje,Heel erg veel sterkte om dit alles een plekje te gaan geven!!

Geplaatst

Hiep hiep hoera!!!!!!! Ow dames ik heb zo ongelovelijk nieuws.

Sorry dat ik zo uitgelaten reageer, maar mijn man is vandaag akkoord gegaan met test omdat ik al zoveel stress heb en ik zo overtuigd was. Hij deed de test,had de sufferd het in het verkeerde gaatje gedaan(testvenster), dus nog niks te zien, ik zeg ik zie helemaal geen enkele lijn heb je het wel goed gedaan, hij nors natuurlijk,en ja hoor in verkeerde gaatje, dus met nog klein restantje in pipetje (immers plasje al weggegooid) het restant in het goede gaatje gedaan en ooooow zo spannend met 2 druppeltjes en inene heel zwak lijntje, maar hij wordt steeds duidelijker zichtbaar en yahooooooo;.Yessss yess o meiden ik ben zo blij zo uitgelaten......

Zucht ik wens het jullie ook allemaal zo van harte toe en ik ben gewoon helemaal van de kaart zo blij. Sorry voor degene als ik te uitgelaten reageer. Ow meiden ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, ik ben zo blij :)))))))))

Geplaatst

Jaaaaa jippie!!! Wauw!! Gefeliciteerd meis!!! Eindelijk ben je weer zwanger!! Wat ken jij je lichaam goed zeg!!!

Moet wel lachen om het geklungel van je man :P!!

Geniet van dit moment!

Liefs

Geplaatst

Dank je wel!!Hier komt het allemaal goed!!

Zodra we weer in de race zijn ben ik er van overtuigd dat het lukken gaat!!

Je bent vast helemaal hyper!Hoe reageerde je man trouwens!?

Geplaatst

MamavanCarmen

Van harte met je positieve test!! Geweldig nieuws voor jullie!! Een fijne zwangerschap gewenst geniet ervan!!

Voor de anderen met slecht nieuws heel veel sterkte gewenst!!

Geplaatst

@Bianca, man reageerde een beetje lauw....hij is wel blij, maar nu voelt hij zich schuldig dat wij zoveel geluk hebben tegenover anderen. Ik had dat een paar dagen geleden. Ik snap het ook wel. Hij had nooit meer verwacht dat hij ooit kinderen zou krijgen. Toen kwamen wij elkaar tegen en de 1ste ICSI lukte direct en vandaaruit een schitterende dochter en nu uit eerste cryo weer een positief resultaat :-)

Overigens zal ik waarschijnlijk de hele zwangerschap weer bezorgd zijn, want ik weet dat er altijd een mogelijkheid is dat het mis kan gaan. Maar zover ik het in de hand heb zal ik alles er aan doen wat in mijn macht ligt (zoals niet roken, niet drinken, geen sauna, gezonde dingen eten die ik eigenlijk niet lekker vind, maar gezond is en heel veel gebedjes)

Overigens hebben we beiden in het leven behoorlijke teleurstellingen meegemaakt en kwamen wij elkaar pas op latere leeftijd tegen. Ik ben zo blij dat het leven mij tegenwoordig zoveel kansen geeft om gelukkig te zijn. Ik dacht altijd dat ik een pechvogel was, maar dat denk ik niet meer. Ik heb het idee dat ik nu in de 7 goede jaren zit

:happy:

Ik sta inderdaad te stuiteren. Ik kan gewoon niet uitleggen hoe dankbaar en blij ik op dit moment ben. Maar goed ook nuchter blijven dat nog niks zeker is tot de 9 maandenvoorbij zijn en dan nog kan er van alles gebeuren. Maar voor nu wil ik even dit heerlijke positieve gevoel vasthouden.

@ Amanda dank je wel

Ow dames ik stuur jullie allemaal mijn liefde voor positieve resultaten voor nu en in de toekomst. :happy10:

Geplaatst

@ mamavancarmen: helemaal super. Alvast voorzichtig gefeliciteerd met de zwangerschap. Dan ken jij je lijf toch heel goed. Groot gelijk dat je zo blij bent. Hier ligt blijdschap en verdriet soms heel dicht bij elkaar. Hoe pijnlijk ook. Hihi wel grappig dat je man het eerst in het verkeerde gaatje druppelde. Maar een streep, dus ZWANGER! Leuk leuk!! Tja dat schuldgevoel herken ik hier ook wel. Hebben mijn partner en ik ook gehad. Goede vrienden van ons hebben al 3 ICSI met steeds 1TP en niet gelukt. En dan wij meteen bij de 1e ICSI en 1e TP zwanger. Vond het erg moeilijk om te zeggen ook en realiseer me goed dat er nog van alles kan gebeuren. Maar voor nu lekker blij zij en lekker genieten net als jij!

@ maaikie: ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent dat er maar 1 eitje is. Maar je moet positief blijven denken, je hebt er maar 1 nodig. Ik duim voor je. Veel sterkte. Op naar de TP en een positieve test.

@ lijntje: wat een rotnieuws zeg. Veel sterkte. Wat raar zeg dat er in zwitserland niets vergoed wordt!

@ nes73: hopelijk is het vals alarm en zet het niet door! Spannende dagen tot de 30 voor jou!

@ ymkeh: dat is niet wat je wilde horen dat het rietje het niet gered had. Eerst lekker even een maand op vakantie! Denken ze dat de eitjes meer kans hebben op beter ontdooiing als ze pas na 5 dagen ingevroren worden? Ik hoop het voor jullie. Veel sterkte.

Geplaatst

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

20 september Bloempje80

23 september Joekie

23 september Maaikie

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

13 september Ilse

13 september Jett

15 september Linda1978

16 september Esma

16 september Caro-Lin

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

21 september Lijntje

22 september Liesjuh

23 september Mama van Carmen

24 september Babyenschede

26 september Neel

27 september Sorpresa

28 september Amanda

29 september Scorpio71

30 september Nes73

Geplaatst

@ Mamavancarmen, gefeliciteerd! Wat goed zeg, weer in een keer raak! Geniet ervan en maak je niet te druk, voel je niet schuldig. Dit is toch iedereen gegund?

Hier vanochtend een nega test dus of het was de pregnyl, of er is iets doodgegaan. Het is nog vroeg maar we houden er wel rekening mee dat ik op het novemberbankje kom (1 maand verplichte rust in ons zkh).

Geplaatst

Hier nog steeds alles rustig, maar heb een voorgevoel voor vandaag...meestel een dag of 2 voor etstdatum, was bij iui's ook. Dus we wachten af...:(

Wij gaan zaterdagochtend pas testen, dan weten we het zeker. In de tussentijd wachten, wachten en nog eens wachten en vooral veel broekloeren!

Geplaatst

Vandaag was eigenlijk onze testdag, moet zeggen dat ik me toch ellendiger voel dan ik had verwacht.....

Maar ja.... 't is niet anders! Wij wachten met een volgende poging totdat ik mijn diploma binnen heb, want het is me iets te veel van het goeie om zoveel te moeten leren en dan ook nog aan de hormonen.

@MamavanCarmen, Gefeliciteerd!

@Lijntje, wat vind ik het erg voor jullie... heb er weinig woorden voor... Je kunt "gewoon" niet verder, omdat je het geld er niet voor hebt en het daar niet vergoed wordt.... pffffff.... vindt het echt heftig dat je daardoor misschien je wens niet in vervulling mag zien gaan, wens jullie heel veel sterkte!

@Ymkeh, bij jullie houdt het ook niet op met de tegenslagen, sterkte meid!

@All, succes en sterkte met de wachtweken, maak dit bankje nog maar een stukkie groener!!!

Geplaatst

@Mamavancarmen: gefeliciteerd!!! Dan klopte je voorgevoel; dat is wel heel bijzonder.

@babyenschede: wat heb je voor voorgevoel. Toch niet dat je ongi er aan komt hoop ik?

Ik heb geen goed voorgevoel, maar dat heb ik nog nooit gehad. Ook niet toen ik wel zwanger bleek. Dus ik probeer er allemaal niet te veel op te letten (krampen, zere borsten enz...). Ik weet dat mijn lijf altijd helemaal van slag is van de hormonen, dus ik wacht de testdag af. Eerder testen durf ik sowieso niet, dus nog een paar dagen wachten. Het is echt KILLING! Maar ja, iedereen hier weet hoe dat voelt.

@ andere met negatieve test; sterkte de komende tijd. wat is het leven soms toch oneerlijk...

Geplaatst

Slecht en goed nieuws wisselen elkaar op het moment wel heel erg snel af!

Gefeliciteerd aan alle dolblije zwangeren :toppie:! Echt super!

En heel veel sterkte voor iedereen die slecht nieuws heeft gekregen :-(

Zelf had ik vorige week niet zoveel last van het feit dat ik niet zwanger was. Het was pas de eerste terugplaatsing en ik kon weer aan mijn medicijnen voor iets anders beginnen. Dat was een hele opluchting. Maar nu zit ik behoorlijk in de put. Nog eens 5 weken wachten voor de volgende poging omdat er ook in ons ziekenhuis een verplichte pauzemaand geldt. Is dat bij iedereen het geval of zijn er ook ziekenhuizen waar ze wel elke maand een terugplaatsing doen? Wat zijn jullie ervaringen?

Dikke kus X

Geplaatst

Hoi Linda,

Tja, zo ga je van het ene wachten naar het andere wachten...Na een verse TP, moeten wij ook altijd een maand wachten. Reden is dat je zo veel hormonen in je lijf hebt en je eierstokken erg groot zijn. Dat moet eerst weer 'normaal' worden. Na een cryo hoef je niet een maand te wachten, maar mag je meteen door naar de volgende cryo. Je hebt dan niet hoeven spuiten, dus minder hormonen in je lijf.

Succes met wachten!

Neel

Geplaatst

Dames,

Ik weet niet in hoeverre jullie het op prijs stellen, maar heb het zojuist ook aan een vriendin verteld....ik zweer bij vitamine B met C. Ik heb het nu beide malen gebruikt en beide malen succes. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar als het een ieder van jullie kan helpen bij deze of een volgende poging, dan deel ik dit graag met jullie.

Knufff

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden