Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Peter, wat leuk om een berichtje van een trotse aanstaande vader te lezen! Gefeliciteerd :-) Aukus, ik heb ook striae hoor, moet je je totaal niet druk om maken mop ;-)

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Je moet mn benen echt niet zien ;-) dus dat komt goed

Aukus, wat goed! Lekker naar de vk! Goed hoor! Leuk he, zo'n bewegend frummeltje?!

Buikfoto komt wraan, ben met mn ouders aan de telefoon, om een mailtje doorgestuurd te krijgen. Fijn hoor van die digibeetjes ;)

Wat ik nog wilde zeggen, bij ikenmijnkind.nl hebben ze best leuke aanbiedingen af en toe. Zowel positiekleding als kinderkleding. ;)

Geplaatst

Mijn buik zit onder de striae van mijn vorige zwangerschap plus een paar littekens van een operatie: who cares? Trouwens: het hoeft toch geen blote buikfoto te zijn? Doen wij ook niet hoor (ik tenminste niet).

lala ik ben ruim 15 kilo zwaarder geweest en had nog wat broeken bewaard uit die tijd... voor als ik nog een keer zwanger zou worden. En daarvan moet de knoop wel open. Mijn normale broeken krijg ik echt niet meer dicht hoor, zie mijn buikfoto in het maarttopic!

Geplaatst

En de conbi-test wordt hier alleen gedaan om de statistieken bij te houden. Misschirn dat ze hiermee in de toekomst nóg beter kunnen gaan diagnosticeren....pffff....moeilijk woord. :-)

Geplaatst

Nou striae is iets wat bij vrouwen hoort, en natuurlijk accepteer ik dat, alleen ik had het pas over een paar maanden verwacht. Ik smeer al vanaf het begin zelfs, nou helpt geen moer...

Buikenfoto's zijn best leuk, maar vind ze zelf (zwangeren buiken) pas vanaf 4,5 a 5 maanden interessant worden. Waar ik vooral benieuwd naar ben of ik ook mooi naar voren zal dragen of dat het meer van zij tot zij wordt. En idd, blote buiken vind ik niets, Caroline, dan maar met een truitje :)

Geplaatst

He wat goed om te horen; twee goede echo's vandaag!! Helemaal super meiden! Heerlijk al dat bewegende grut.. nou nog zelf gaan voelen!!!!

Verder ga ik nog nadenken over mijn buikfoto's, alle foto's die er tot nu toe zijn gemaakt vind ik zelf wat minder charmant.

Vanmiddag in de stad rondgehobbelt en inderdaad bij de H&M een goeie broek gevonden; Die velourse!!! Mn vriend vond me ineens weer slank.. hahahahaha

Verder vind ik zelf die spijkerbroeken daar niet echt super, er zit wel zo'n buikband aan, maar de broekband zelf zit veel te laag..

Bij miss etam (waar ik normaal noooooit kom) werd ik wat ongelukkig van de bus belgen die er was losgelaten, dus kan ik ook niet echt meer objectief broeken passen, en daarna hebben we maar een frietje gehaald ivm de hormonale honger. (en mn vriend vond het zielig als ik alleen met friet de straat over zou lopen dus heeft hij heel lief er zelf ook 1 gegeten ;)

Nou, we gaan ons hier eens over de ketel buigen; geeft geen warm water maar de radiatoren zijn bloedheet... terwijl de kachel uitstond... hmmm...

liefs gabriella

Geplaatst

He Gabriella, ik hoop dat de ketel het weer doet, beter nu kuren dan straks als het vriest...

Ik heb trouwens wat positiekleding overgenomen van een vriendin, alleen in bepaalde items kan ik mijn lichaam echt niet persen, wie kan ik er gelukkig mee maken?

1* geruite blouse met rood van Mamalicious Maat L (cup F ging echt niet...jammer hoor)

1*hempje Fuchsia, Miss etam maat M valt ruim

1*zwart witte rok met donker roze bloemen Maat M valt ruim

1* zwarte tuniek met romantische bloemen, maar 38, valt ruim....

nou wie o wie kan ik gelukkig maken?

Zie ook op het forum onder kopje Te Koop Gevraagd voor de foto's voor als het me nu niet lukt om te up te loaden[ATTACH=CONFIG]2465[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2466[/ATTACH]

Geplaatst

hahaha.................ik had op mn meest gunstige gewicht de afgelopen 2 jaar maatje 40, (en dat was weer opgeklommen naar maatje 42-44 tegen het begin van deze poging :S ) Dus ik kan je niet helpen ;-)

Wel jammer, want die rok is best grappig

Gabriella,

hoe is t met de ketel??

Geplaatst

Heej,

Op zich zou het wel mijn maat zijn, maar het zijn niet mijn prints... helaas!!!!!!! Maar vind het zonde om ze over te nemen en ze vervolgens weinig te dragen als een ander er heel blij mee zou zijn.

De ketel.. tja, de 'ketel-meneer' gebeld, en 'dat draadje moest los, en dan weer vast, want dan was de driegelijder (????) waarschijnlijk kapot'..... We hadden op de een of andere manier weer warm water, vanmorgen ook dus heb ff snel mn haren gewassen want stel je voor..

net even gewerkt, maar eerder klaar. Komt erg goed uit, moet vanmiddag weer en zag beetje op tegen lange dag. (moet je mij horen klagen terwijl jullie allemaal knetterlange dagen maken af en toe)

Dus nu even lekker thuis fröbelen..

Geplaatst

Gabriella,

En nou wil ik wel eens weten wat jij allemaal fröbelt !!

(Zal ik gaan klagen dat ik minder uren wil draaien en meer tijd voor mezelf wil?? Dat heft ons geklaag misschien een beetje op? hihihi)

Geplaatst

hahaha Gabriella, ja, die prints zijn erg 'romantisch' he...ik heb me er al bij neergelegd dat positiekleding wat lastiger is, ik hou me meer bij uni stukken en accessoires, dan lijkt het nog een beetje op 'mijn' stijl...

Lala, ik vind het niet raar hoor dat je meer tijd voor jezelf wilt :) en je hebt recht op aangepaste tijden toch, nou ik zou er gebruik van maken hahahah

ben net bij de huisarts geweest. De enorme vermoeidheid en benauwdheid heeft een reden want ik heb longontsteking. Zwaar minder, mag meteen een week niet mee piesen voor MvM, maar goed....kuurtje gekregen, hopelijk is het een stuk beter na een paar dagen...keep my fingers crossed....

Geplaatst

Nee hoor, ik vind je juist stoer met al dat werken!

Verder ben ik thuis vooral bezig met de was, afwas, aardappels schillen, stofzuigen, was opvouwen, was opruimen, boodschappen doen.. oftewel.. allemaal van die dingen waar je eigenlijk het stempel; huisvrouw voor krijgt!!!!

Geplaatst

hihi....doe mij dát stempeltje maar! Stempeltje carierevrouw hoeft voor mij écht niet hoor! hihi

Maar okay....naast t "huiswerk" dat overigens nu bijna helemaal door manlief gedaan wordt, fröbel ik graag met garen, stofjes, borduurmachine/breimachine en naaimachine. Vandaar mijn vraag. ;-)

Aukus: morgen is zwangere collega weer op kantoor. Zal haar een polsen hoe t zit met aangepaste tijden. Als t goed is heb ik in ieder geval recht op 1 uur meer pauze. (Nu dat ook nog pakken dan :S....en mn normale pauze ook eens pakken dan!)

MAar moet hier eigenlijk ook een aparte "rust" ruimte zijn. Is er ook niet. Hoewel....misschien hiernaast....

Ach...ik ga vanaf volgende week wel langzaam aan klagen bij collega's ;-) werkt ook wel, denk ik.

Geplaatst

Ow wat leuk jouw gefröbel, ik deed dat vroeger veel, maar op de een of andere manier lukt het me niet meer. Is ook meer omdat ik niet zo precies ben, en als ik dan iets had gemaakt op de naaimachine zag het er niet uit.. tja, dan zakt je motivatie natuurlijk ook wel.

Ben al wel meer dan een jaar bezig met een sprei haken, allemaal van die vierkantjes die dan aan elkaar moeten. Maar ook dat schiet nog niet echt op, haha.

Verder nog wat dreadmutsen gehaakt voor mn vriend die dreads heeft, en nu wil de kleine er ook 1, dus ben weer bezig.

Wat leuk trouwens, je echo foto!! Ziet er mooi uit.

Ga ik nu nog even verder met mn 'huiswerk', zometeen weer aan de slag!

liefs gabriella

Geplaatst

Shit man, moet maar liefst 8 pillen op een dag wegwerken voor een hele week lang. Het lastigste is dan ook nog eens dat ik ze uur voordat ik ga eten ze moet innemen, dat is echt wel balen.....zucht....ik wil ook weer beter zijn dan kan ik verder met mijn gefröbel, een schilderij van 2 * 1.6 m...... die staat heel zielig boven in de werkkamer... :(

nou onder de wol dan maar.....

Geplaatst

Schilderen! Ja, dat lukt me ook nog wel.............tekenen daarentegen......dat is een ramp!

Gauw onder de wol! Is maar een weekje! Mijn moeder (inmiddels een nieuwe nier die t heel goed doet) had op gegeven moment 21 tabletten en 2 poedertjes op 1 dag. Ik zeg altijd: zolang t niet zo erg is als mam............dan valt alles nog mee ;-)

Haken is mn nieuwste verslaving wel. ;-) Heb al 1 baby dekentje af hihi....moet toch wat, niet? Ook vierkantjes. 2de is voor een derde af, denk ik. Ben eigenlijk altijd wel met 3 projecten bezig. Dus nu 1 dekentje, 1 baby-jasje (breien), dat ik nu écht kan afmaken en dan nog een kussensloop dat echt bijna af is, maar al een half jaar ligt te wachten op de laatste paar dingetjes.

Ik brei/haak veel van drops/garnstudio. Best leuke patronen, maar dat hele dure garen ga ik niet kopen hoor! Het is mijn sport om met goedkoper garen of goedkope lapjes stof wat te maken. Vind t wel lachen om te zeggen dat een rokje van een lapje van 1 euro is bijvoorbeeld.

De foto's van gisteren zijn écht mooi. Leuk he? Frummel is al écht n mensje. Mannie is ook heel erg enthousiast nu. Heel lief ;-)

Geplaatst

O aukus, had je berichtje helemaal over het hoofd gezien... longontsteking?? Da's erg veel minder!!! ga inderdaad maar goed uitrusten, bijkomen en niet teveel van je zelf vragen!!! Niet teveel doen hoor.. dan ben je zo snel mogelijk weer opgeknapt; http://www.uitzendinggemist.nl.. hoop leuke docu's en zelfs films!!!

Succes meid!!!

Geplaatst

Hee, maar ik muts zeg ook gewoon niks van je longontsteking! soms heb ik de attentionspan van een goudvis!

Longontsteking is niet leuk, niet fijn, doet zeer, en put enorm uit. Had al gezegd dat je onder de wol moest, maar vooral: BETERSCHAP!!!!!!

(....ik ga mezelf even voor mn achterste schoppen....en als dat niet lukt, wat ik wel vermoed, vraag ik een collega wel even.........)

Geplaatst

nou eh dames... ik lig er niet wakker van hoor, ik vond het ook wel gezellig dat onderwerp fröbelen, zoals jullie weten doe ik dat een keer in de week met een stel oudjes, lekker kletsen over vroeger enzo....ik word daar altijd erg rustig van, misschien moet ik mij maar laten omscholen tot activiteiten begeleider.... Wat betreft handwerken; daar ben ik minder in thuis. Ik kan het wel, maar ik vind het gewoon minder leuk als boetseren, schilderen of tekenen. En hoewel tekenen heel moeilijk lijkt, er zijn gewoon een aantal ezelsbruggetjes, ik durf te wedden dat ik je binnen 10 lessen zo een paar niveaus omhoog trek hoor, Gabriella.... maar dat dekentje haken dat klinkt wel super.... als we in december afspreken moet je maar foto's meenemen, of hier uploaden natuurlijk....

Maar het aller ergste aan dat hele antibiotica verhaal is dat ik een uur van te voren moet bedenken, okay nu medicijnen in nemen en een uur wachten. Verschrikkelijk lastig voor een impuls personality als mijzelf.... en wat betreft uitzending gemist, wel, ik denk dat ik ga kijken of ik van die oude miniseries kan downloaden, super zoet...dan ben ik vast weer snel beter....

nou, pillen zitten er in, nu maar wachten....

Geplaatst

Aukus beterschap meid! Balen he, medicijnen, ik vind 3x per dag al veel... Waarom moet jij er in hemelsnaam 8?? Mijn vriend heeft longontsteking gehad en die had een kuur van een week met 3 per dag...

Nou in ieder geval sterkte!

Geplaatst

aukus: heb je een kookwekker?

Pilletje pakken en kookwekker op een uur zetten. Zo wordt je gewaarschuwd wanneer je moet eten (werkt bij oudjes zoals mn moeder ook hihihi)

Alleen niet vergeten kookwekker mee op zak te nemen als je ergens anders in huis gaat zitten. ;-)

Maar nogmaals: beterschap

[ATTACH=CONFIG]2474[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2475[/ATTACH]

Mijn versie van gehaakt baby-dekentje ;-)

Geplaatst

Aukus, heel veel beterschap!!!

tsja dat minder werken klinkt wel aantrekkelijk maar aangezien ik een 0 uren contract heb krijg ik dus alleen de uren die ik werk betaald, dus jah dan probeer ik maar zo lang mogelijk vol te houden dat ik hele dagen kan werken, dus 8,5 uur per dag. maar moet wel zeggen dat het wel zwaar wordt, ben eigenlijk na 2 uur al uitgeput en dan moet je nog zo lang...

tja, creatief aangelegd ben ik nou niet echt maar moet zeggen dat het er super mooi uitziet lala!!

gelukkig hoef ik morgen alleen nog maar de foto's op internet te zetten van mijn werk dus das zo'n 2 a 3 uren werk, valt mee, en dan zit mijn week er gelukkig weer op, op naar volgende drama weken. k sta de komende 3 weken minimaal 3 dagen ingepland en 2 dagen op reserve, dus als ik geluk heb ben ik dan wel minimaal 1 dag vrij maar je kunt de hele week niks plannen...

Geplaatst

Hey Noekie, da's inderdaad vervelend, dat je eigenlijk niets kunt plannen. Maar is het niet zo dat ze dat minimaal een aantal dagen van te voren moeten aangeven wanneer je moet werken? Daarnaast ben je toch ook vrij om te zeggen of je wel of niet werkt die dag?

Lala; hmm, ik durf mn kleedje er niet op te zetten, hahahaha. Hoe krijg je dat voor elkaar!!! Die is echt super. Welke 'haaksteek' is dat? Bij de hema ligt op t moment ook een gaaf kleed die ik graag ook zou willen maken, en die van jou lijkt er wel wat op.

Aukus; omscholen tot activiteitenbegeleider; DOEN!!! Hartstikke leuk joh. Weet niet tot wat je nu geschoold bent, maar sta er altijd erg achter als mensen iets doen waar hun passie ligt.

Ik ga nog even verder fröbelen met de dreadmuts, daarna zal ik toch mn kleedje eens af gaan maken!!!

Ow en aukus; welke series hebben we het over? Flying doctors, medisch centrum west en Love boat? HEERLIJK!!!!

Liefs gabriella

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden