Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gabriella,

Komt van dit patroon.

Ziet er klaar uit als een rondje, maar dan moet je t even in vorm stomen of strijken.

Is heel leuk om te doen, en met dik garen zo klaar hoor!

Enne: gewoon hier neerzetten hoor! Ik baal er een beetje van dat mn oma er niet meer is, die was geweldig met een haaknaald en wat garen! Ik vind mezelf niet eens zo geweldig haken, maar vind t wel ontzettend leuk om te doen.

Noekie: maar dan kun je toch niks plannen? Maar ik snap je wel hoor dat je zo veel mogelijk iurtjes bij elkaar wilt sprokkelen. Wat dat betreft heb ik t makkelijk hoor! Gaat t voor mij echt niet meer kan ik me gewoon ziekmelden en ik krijg mn loon toch wel betaald.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heel lastig Noekie dat je niks kan plannen, dat maakt je week automatisch toch erg druk.. maar wel fijn dat je morgen al weer snel klaar bent, dan maar een lang weekend om bij te komen....

Ja een kookwekker Lala, nou, ik heb er zelfs geen een. Ook geen horloge maar gelukkig wel een timer op mijn telefoon. Ik vind vooral vervelend dat ik er dus voor moet zorgen dat mijn maag ook leeg is voor als ik de antibiotica moet innemen, dus ik moet nog eens extra opletten met snaaien, zucht...

Nou Gabriella ik heb een bachelor of fine arts, oftewel ik ben kunstenaar, schilder....alleen hoe mooi dat wel niet klinkt, niemand neemt het serieus vandaag de dag omdat iemand met gebleekt haar mede de jacht heeft geopend op types zoals mij...want ik ben als kunstenaar in ene uitschot. Ik merk het aan de grimas bij de intercedenten van uitzendbureaus, de frons bij de werkcoach als ik zeg: ik ben niet dom, ik heb hard gestudeerd 4 jaar lang. Ik snap dat de gemiddelde Nederlander kunst maar raar vind, want tja wat er over het algemeen te zien is als openbare kunst is gewoon niet altijd even mooi.... Ik wil heel graag ernaast werken en natuurlijk een beetje een goede baan.... maar dat wil nog niet zeggen dat we allemaal maar graag onze hand ophouden. Ik heb bijvoorbeeld nooit subsidie aangevraagd en altijd gewerkt. Maar na 9 jaar hard werken treft een reorganisatie mij. (Want een manager is duur en een wajonger aannemen met subsidie goedkoper). Ingmar is al zo lang als ik hem ken muzikant, maar net als mij werkt hij zoveel mogelijk ernaast om in de vrije tijd met muziek bezig te zijn. Als ik in de randstad zou wonen, zou ik heel makkelijk als activiteitenbegeleider aan de slag kunnen, maar hier in het oosten van het land is het wat lastiger. Ik moet nu kijken hoe en wat ik allemaal ga doen, maar heb besloten dat omscholing een manier is om werkloosheid in de toekomst voor te zijn. Want passies zijn leuk hoor, maar het moet wel brood op de plank brengen. Sorry hoor voor deze tirade, maar thuis zitten is soms heel erg lastig voor mij...

Series, North & South met Patrick Swayze; Jane Austen boek verfilmingen; kostuumdrama's per definitie; hele ouwe zoals Shogun maar ook hele nieuwe zoals Mildred Pierce (met Kate Winslet; echt een aanrader) En natuurlijk de nieuwste serie van HBO Game Of Thrones, volgend jaar april komt seizoen 2 uit met Carice van Houten.....die boeken zijn ook fantastisch....

Geplaatst

Aukus,

En zo baal ik dus dat ik niks met mijn passie doe, omdat t geen brood op de plank legt. Ik zou heel graag wat met mn handjes willen doen, handwerken in bijna alle vormen. Maar goed, wat moet je dan he? Twee huizen waarvan er eentje al bijna drie jaar te koop staat....dat trekken we dus echt niet op 1 salaris. Ik snap je dus volledig. Maar ga je gang hoor....we moeten nier best kunnen klagen of niet? Hihi gezien er niet of nog niet veel zwangerschapsklachten zijn dan maar ergens anders over klagen, toch?

Tja....een koekje op een voor de rest lege maag is echt niet verkeerd hoor...

Geplaatst

He meiden,

Zo'n anderhalf jaar geleden ben ik als freelancer voor mezelf begonnen. Heb een uitkering aangevraagd met een speciale regeling dat je je 'bedrijf' op kan starten met behoud van uitkering. Echt ideaal, zo heb je de kans de markt te onderzoeken, eventueel een plan te schrijven en uiteindelijk daadwerkelijk te starten. Voor mij was het eenvoudig, ik ben als freelancer nu in gezinnen aan het werk met een PGB budget, dit zijn voornamelijk kinderen met PGB.

Maar wat ik ermee wil zeggen, is dat er echt wel kansen zijn als je ideeën hebt die je wilt verwezenlijken en waar nu niet echt banen in te vinden zijn.

Aukus; is er voor jou geen mogelijkheid om iets met je achtergrond voor jezelf te gaan doen? Cursussen geven? Je hoeft er niet gelijk een full-time salaris mee te verdienen, zeker niet nu er een baby aan zit te komen, maar het is misschien een mogelijkheid. En lala, waarom wordt jij geen activiteiten begeleider met je passie voor fröbelen!!! Of ga desnoods langs basisscholen handwerk workshopjes geven. Zeker de brede scholen van tegenwoordig zitten op dat soort mensen te wachten!

Misschien wat ideeën.. Maar misschien niet op een heel geschikt moment nu er over een aantal maanden iets je leven even op je kop gaat zetten, haha. En daarnaast is het zeker lekker om zo af en toe goed te klagen hier!! Inderdaad, zolang de zwangerschapskwaaltjes nog mee blijken te vallen moet er met momenten toch ook even wat anders zijn toch?

Nou, ik ga mn bed maar weer eens opzoeken. Jemig, begin er wel een beetje van te balen hoor, elke avond zo vroeg. Net gezellig een kaarsje aan, mn vriend eindelijk weer eens een avond thuis, lig ik eerst de halve avond aan het suffen op de bank waarna ik veel te vroeg naar bed vertrek... maar... allemaal voor een prachtig doel!

Truste allemaal!

Geplaatst

Welterusten!

Ik probeer t slapen lekker uit te stellen tot nu toe gaat t redelijk ;)

Ow...schoot me zonet te binnen dat bonprix ook wel aardige positiekleding heeft.

Geplaatst

ik moet voor de 10e van de maand de dagen doorgeven dat ik niet kan en eind van de maand (meestal de laatste week) krijgen we pas het rooster voor de volgende maand...

maar ach, ik heb nog werk en daar ben ik al lang blij mee, nu nog een huis, zucht... mijn vriend heeft ook een eigen zaak, werkt als zzp er in de bouw, was de afgelopen weken weer aan het werk maar zit deze week weer thuis, grr, het is altijd afwachten. Tjsa, we hadden een huis gekocht, maar 2 dagen voor het definitieve koopcontract werd ondertekend ging het feest niet door, grrrr dus weer ingeschreven voor een huur woning maar ja dat kan wel 2 jaar duren, dus nu nog bij mijn schoonmoeder in, niks mis mee op zich maar wil nu toch wel weer een eigen huis. maarja kopen is nu al lastig en ik met mijn 0 uren contract krijg geen cent en mijn vriend minder omdat hij een eigen zaak heeft, dus schiet hier ook lekker op... nu hopen dat mijn vriend begin van het jaar niet te lang thuis zit door sneeuw enz want dan kon het wel eens einde onderneming zijn, dan houd mijn vriend er mee op.. want met een kleine op komst wil hij niet het risico lopen om lang thuis te zitten en zo een betalings achterstand op lopen dus achja, het gaat lekker hier whahah.

maar goed de kwaaltjes zijn inderdaad minimaal de hoofdpijn ging gister en vandaag goed, hopen dathet zo blijft. heb nu toch maar een positiebroek aan, kan er niet meer onder uit. moet alleen wel wennen aan de band over mijn buik, vind druk op mijn buik niet echt een succes meer sinds ik zwanger ben, dus na een paar uur krijg k een heel warm gevoel en als ik de band dan even een half uurtje naar beneden doe is het ook wel weer goed :S

hier gaat het steeds beter met het gewicht, whahaha de teller staat nu op -3. nou mag dat afvallen van mij ook wel ophouden. k snap er ook niks van, mijn buik groeit en ik val af, rara waar gaat dat gewicht er dan af??

aukus, zit er bij jullie in de buurt toevallig een kinderdagverblijf wat werkt met de visie reggio emilia? weet niet waar je woont... bij ons op het werk hebben we namenlijk ook een 'kunsternaar' die dan op de groepen langs komt en dingen aan bied aan de kinderen, met een groepje of 1 op 1. misschien zou dat iets voor je zijn? maar dat zie je eigenlijk alleen in kinderdagverblijven die werken met reggio emilia...

iedereen wel trusten, ik kan wel merken dat mijn hoofdpijn beter gaat, met hoofdpijn lig ik voor 8 uur op bed en nu is het weer tegen 12en, maar ach, morgen de wekker om een uur of 10, dan vind ik het wel prima.

Geplaatst

Echo/VK bezoek

Gabriella. 15 september (2e echo)

Aukus, 4 oktober (2e echo gyn)

lala, 4 oktober combi-test

Liek, 6 oktober (2e echo)

lala, 10 oktober VK (echo??)

Aukus, 12 oktober (2e echo VK)

Noekie1988, 17 oktober (2e afspraak VK)

Noekie1988, 21 november (20 weken echo)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Lala, 15 april

Aukus, 23 april

Liek, 26 april

Gabriella, 27 april

zijn er nog aanpassingen? nieuwe afspraken??

dan kunnen we het lijstje weer eens even up to date maken :happy:

Geplaatst

Goedenmorgen allemaal,

Wat een goed nieuws allemaal over de echo's etc. Vervelend dat je ziek bent Aukes, beterschap maar ik moet zeggen met dit weer word je ook wel ziek.

Ik hoor het nu de hele tijd al regenen. Vandaag uitgeslapen tot 10.00. Dat is me nog nooit gebeurd maar goed ik heb de laatste dagen te veel gewerkt en teveel uren gedraaid

dus ja dan wil je wel slapen.

Hier alles rustig en ik ben ook afgevallen al zie ik op de weegschaal een halve kilo nog maar ik snap het ook niet. Gelukkig me broeken en kleding past ook nog steeds terwijl de kleine goed groeide de laatste keer.

Volgende week voor het eerst naar de VK dus dat lijkt me wel wat.

Tot horens allemaal weer en sommigen werkse, beterschap

gr irma

Zijn jullie allemaal weer hard aan het werk, ik heb het geluk vrij te zijn en zelfs morgen ook maar dan mogen we weer een dikke week.

Geplaatst

Echo/VK bezoek

Gabriella. 15 september (2e echo)

Aukus, 4 oktober (2e echo gyn)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Lala, 15 april

Aukus, 23 april

Liek, 26 april

Gabriella, 27 april

Liek, hoe was de echo??

Gabriella, nieuwe afspraak al gepland bij VK?

Jup, druk aan t werk hiero.....Heb wel weer trek :S

Hier overigens al 2 wkn op hetzelfde gewicht. Da's mooi denk ik. Gaat er toch stiekem nog wat van mn vetrolletjes af :-)

Geplaatst

Hmmm, dit is de derde keer dat ik een reactie probeer te geven...

Irma, geniet van je vrije dagen!

Aukus, slaan de medicijnen al wat aan? Voel je je al wat beter?

Verder moet ik 13 oktober weer naar de verloskundige. Afvallen of aankomen weet ik niet of ik dat doe, maar ik heb nog steeds heeeel veel zinin kaas!!!

Geplaatst

he allemaal,

Het is leuk om elkaar zo langzamerhand beter te leren kennen. De achtergronden van iedereen maken het plaatje nog meer compleet. En het komt idd vast door de zwangerschap dat sommige dagen wat somberder lijken dan andere dagen. Ik vind het inspirerend om te horen dat je voor jezelf bent begonnen als freelancer Gabriella. Maar de financiële barrières zoals Lala en Noekie schetsen, zo is het maar net. De jaren van voorspoed zijn voorbij, we zullen moeten doorbijten met zijn allen. Overigens, ik zei vandaag tegen mijn vriend dat als ik beter ben dat ik misschien wel even tijdelijk full time wil werken, maar hij was het er niet mee eens. Dus misschien is het gewoon nog even goed om na te denken over de vervolg stappen. Werk betekent geld en dus brood voor de kleine, ik denk dat als ik straks de keuze moet maken om de kleine te voeden dat het dan niet zoveel meer uitmaakt wat mijn functie is. En wie weet, als de economie aantrekt verkoop ik nog eens wat vaker een schilderij. Maar genoeg over dat onderwerp.

Gisteren kwam Ingmar thuis met een stapel rompertjes van vrienden. Hij werd emotioneel bij het zien van een rompertje, grijs met een rood hartje met Lief! erop. En dan voel ik me de rijkste vrouw ter wereld. Niet alleen lacht het geluk ons toe in de vorm van dat kleine wezentje dat harder groeit dan wat dan ook en naast me zit de fijngevoelige man die altijd zijn best zal doen om een hele goede papa te worden.

Dat haken zag er fantastisch uit Lala, ik kan me voorstellen dat je dan helemaal je oma's begeleiding mist. Jammer eigenlijk dat er in een paar generaties al zoveel kennis verloren gaat he. Ik probeer bijvoorbeeld voor de oudjes in het bejaardencentrum een workshop te organiseren van een traditionele pitriet vlechter, maar die zijn schaars geworden! Wel is de nationale kantklos vereniging bereid om langs te komen, hartstikke leuk natuurlijk. Ik vind het wel leuk dat jullie er zo mee bezig zijn, dat inspireert mij, ik kan namelijk wel een beetje breien, misschien ga ik wel met jullie meedoen :)

Verbazend dat iedereen maar afval. Ik heb wel een weegschaal, maar het dondert me niets op het moment, ik merk het wel weer... De antibiotica is een zware kuur, ze hadden geeneens pillen in die hoeveelheid, dus moet ik nu 4 keer per dag er 2 nemen. Ik wordt er een beetje misselijk van en een uur later eten valt dan weer wat minder. Maar het is maar een week, omdat ik astmatisch ben is een longontsteking erg gevaarlijk (weet ik helaas uit ervaring) dus liever misselijk dan opname. Maar het gaat wel goed, geen hoge koorts, dus voor de baby is het veilig.... Het moet morgen beter worden, maar er komt nog niet veel los, dus ik wacht rustig af...ik ben wel minder benauwd dus dat is wel erg fijn....

Voor de rest weinig data verandering hier, de baby is meer gericht op een schema dan ik dat ben en de verloskundige is volgende week, leuk hoor....

nou, ik ga weer snel onder de wol en tot morgen he!

Geplaatst

Echo/VK bezoek

Gabriella, 13 oktober (VK)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Lala, 15 april

Aukus, 23 april

Liek, 26 april

Gabriella, 27 april

zo, heb hem weer even aangepast.

hier gaat alles goed, best wel moe nu. vanochtend mijn bed uitgebeld ivm ziekte en toen wouden ze eigenlijk ook dat ik nog van 4 tot 6 ging werken (eerst van 9.30 tot 14 en dan later weer) daar heb ik vriendelijk voor bedankt maar toch bleven ze aandringen, grrr, dus toch maar toe geven dat ik het niet zag zitten omdat ik al kapot was..., k geef het liever niet toe maar moet zeggen dat ik toch echt niet veel meer kan hebben, houd het niet lang meer vol. eerst natuurlijk al ruim een week met hoofdpijn, deze week eindelijk weer aan het werk... en nu blij toe dat ikkan zeggen dat ik weekend heb!!!!

Geplaatst

Wat ontroerend, dat Ingmar er zo op reageerde. Kan me voorstellen dat je je dan ongelooflijk rijk voelt!! Tja, en ook dat hij eigenlijk niet wil dat je fulltime gaat werken, ik vind het ergens wel onwijs lief van hem zeg.

Wat je zegt over de huidige situatie snap ik ook wel, ik baal er alleen van dat ik steeds meer mensen tegenkom die vol zitten met hun passie, en die door de huidige situatie hele andere dingen moeten doen omdat er gewoon geen (financiële) mogelijkheden zijn op t moment. Ik vind het daarom ook super stoer dat je vrijwilligerswerk hebt opgepakt en dingen organiseert als een pitriet vlechter. Da's toch geweldig!!

Oh en Lala, ik snapte je haakwerk nog niet helemaal. Was de bedoeling dat er nog een voorbeeld in je berichtje kwam?

Is heel gek, normaal gesproken ben ik gedurende de dag met momenten behoorlijk moe, alleen vandaag ineens niet, terwijl ik vannacht heel slecht heb geslapen. Heb wel gehoord dat dat in 1 keer kan dan toch?

Vandaag zijn we samen nog even naar Baby planet geweest. Eigenlijk onwijs lachen. Komt mn vriend daar binnen met zn tattoo's en dreads en loopt ie daar te 'proefrijden' achter een kinderwagen. hahahaha.

We hebben er best gelachen, vooral om al het geld wat we niet gaan uitgeven. Weet niet hoe het met jullie zit, maar wij gaan zeker niet alles nieuw kopen. We houden sowieso van oude meubeltjes, dus ook op de babykamer. Kan daar zo naar uitkijken, om die helemaal in te gaan richten!!!!

Willen jullie ook al weten of het een jongen of meid wordt? Ik heb altijd gezegd dat ik dat niet zou willen weten, maar begin er nu wat aan te twijfelen. De verassing lijkt me wel heel mooi bij de geboorte....

Vandaag op mn werk geluisterd met de stethoscoop maar kon (natuurlijk!!!!) nog geen hartje horen, zag later ook op internet dat dat pas met 20 weken vaak kan. Maar word dan wel gelijk weer behoorlijk angstig of het allemaal wel goed blijft gaan. (lekker slim ook van me zo'n actie)

Verloskundige heeft gezegd dat ik altijd eerder mocht bellen, maar wil ook niet bij elke keer dat ik beetje bang ben aan de telefoon hangen. Na t weekend maar even kijken.

Nou, ondanks dat ik niet echt moe ben ga ik toch maar naar bed, morgenochtend om half zeven gaat de wekker...

Liefs Gabriella

Geplaatst

hej gabriella, bij mij en volgens mij bij lala ook werd de moeheid minder in week 10.. dus no worry's

wij hebben een babykamer enz gekregen/deels te leen van vrienden van ons, de kast, commode, ledikant, maxicosi, kinderwagen/buggy en box..

dus dat was helemaal super, heb alleen voor de maxi een nieuwe hoes gekocht, hij ziet er opzich goed uit maar het weer zit er een klein beetje in,

dat wil er met wassen niet meer uit, ze had het al 4x gewassen :D maar ach, een hoesje voor de maxi lijkt me sowieso wel handig.

wij willen het geslacht ook niet weten al moet ik zeggen dat ik zo nu en dan ook twijfel maar inderdaad de verassing is en blijft leuk bij de geboorte.

en ach, eerst wouden we ook liever geen 20 weken echo maar nu toch besloten om dat wel te doen, dus vind het ook wel prima om nog een verassing te bewaren

voor bij de geboorte!!

wij hebben het thuis ook met stethoscoop geprobeerd en inderdaad niets te horen, maar mijn vriendin die net bevallen is zei dat haar man het met 22 weken met het blote oor kon horen, dus ach heb de stethoscoop maar weer opgeboregen.

lekker slapen!!

Liefs Anouk

Geplaatst

goede morgen...

Ik moest wel lachen om je Gabriella, ik snap dat het vast wel een grappig gezicht moet zijn geweest zo met je vriend bij babyplanet. Maar wie wil nou lijken op de perfecte gezin van de blue band reclame denk ik dan... wij hebben het geluk dat we de hele babyuitzet van mijn zwager en schoonzusje kunnen overnemen voor een zacht prijsje. Dus babykamer (kast, commode, ledikant, plankje), kinderwagen, maxicosi, dekentjes, hydrofiele luiers, box spulletjes, nou te veel om op te noemen. Eigenlijk zijn we praktisch klaar. Alleen nog traphekje door de tijd, een kolf en zo'n babyfoon. En de uitwasbare luiers nog, maar die vraag ik cadeau aan de grootouders... Nou, ik vind het allemaal best hoor. Ik zou zelf misschien niet gekozen hebben voor de babykamer als ik de keuze had, maar op zich het is modern vormgegeven en mijn vriend vind het wel mooi. Nou klaar hoor. Ik ben veel meer bezig met dat als de kinderkamer straks af is dat het dan ook naar mijn zin is wat betreft uitstraling. Ik wil dus heel erg graag het plafond beschilderen als de lucht met mooie wolkpartijen en misschien wel wat ochtend rood. Alleen dan moet die kamer wel op tijd af zijn: ik kan moeilijk met een té grote buik op het trapje balanceren. Voor de rest hou ik de muren wit, maar wil ik uit mdf allemaal figuren zagen met eronder de bij behorende woorden en opschilderen. Daarbij wil ik veel primaire kleuren gebruiken want het schijnt kinderen erg te prikkelen. Aangezien de meubels van de kinderkamer al wit zijn, laat ik dat zo. Misschien kan ik ze dan ook goed doorverkopen als ik ze origineel hou. Goh ik heb er wel zin in, nog maar even wachten tot december, dan komt mijn vader Ingmar helpen...

Ik kan me voorstellen dat de behoefte er is om je kindje te horen, dat heb ik ook namelijk. Ik overweeg dan ook om zo'n dopler aan te schaffen, maar als je inderdaad dan op een moment de baby niet goed hoort dan schiet je meteen weer in de stress, dat schiet natuurlijk niet op....Wij willen wel graag weten of het een jongen of meisje wordt, dat is wel makkelijker om een goede naam te verzinnen want Ingmar en ik komen er totaal niet uit....ook wat betreft kleuren in het interieur was het een grote discussie toen der tijd. uiteindelijk zijn er maar 2 kleuren die we allebei leuk vinden... 60's oranje en diep paars, o ja en zwart, maar om nou een muur zwart te schilderen, dat vind ik net iets té voor de woonkamer. Dus namen uitzoeken zal nog wel wat voeten in de aarde hebben. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen graag de verrassing erin houden, maar op mijn beurt denk ik dan: het is al een verrassing op wie het kindje lijkt en wat het karakter zal zijn... en de weg hier naar toe was ook lastig, dus wij willen het gewoon weten.

Voor de rest is het dus alleen nog maar wachten op dat ik wat meer hersteld ben, maar ik moet zeggen dat ik al minder benauwd ben en dus ook minder moe. Ik hoop dat als de kuur straks is afgelopen dat ik helemaal niet meer de behoefte heb om zoveel te slapen, ik wil erg graag lekker schilderen en dingen doen dus meer energie is welkom...

Hebben jullie nog leuke plannen voor van het weekend? Ingmar moet weer optreden dus ik zit zaterdag alleen op de bank, kan ik lekker zoetsappige films kijken hahahaha...

Geplaatst

Gabriella,

het woordje "patroon" in dat berichtje was een link. Maar af en toe laat deze site dat niet zien.

Dus gaan we het nog een keertje proberen:

Dit is de link dus! hihi

Wij gaan zeer waarschijnlijk het bedje gebruiken waar Peter en zn broer nog in gelegen hebben. Voor de rest kijken we even wat kennissen nog voor ons hebben, en dan komen we al een heel eind, denk ik.

Commode hebben we laatst bij ALDI duitsland gekocht, nu alleen nog maar zo'n commode-verlengstuk zodat ik daar de kleine ook op kan verschonen. Volgens mij, zo'n verlengstuk bij Ikea 20 euro? om en nabij? Oftewel: wij gaan ook niet moeilijk doen kwa uitzet en kinderkamer.

Aukus, handig hoor dat je al alles hebt. Scheelt een hoop zeg! Klinkt goed wat je met de kinderkamer wilt doen. En fijn ook dat je meer lucht hebt, en dat de tabletten lijken aan te slaan.

Ik heb een borduurmachine, en wil die nu gaan misbruiken om de boel aan te kleden. De kamer is wit, en de meeste meubels ook. Dus ik wil met grijs/paars de boel gaan aankleden. Kussentjes, gordijnen........je snapt t vast!

En ik heb leuke uil-patronen gezien. Heel lief! Die wil ik gaan gebruiken voor de dekentjes enzo op te fleuren. En als ik er een template van maak, kan ik er ook een of twee op een muur of zo schilderen. Ben er niet goed in, maar dát zou nog net moeten kunnen.

We zitten onder het schuine dak boven, dus zo heel hoog is het niet. Dat moet wel lukken op een laddertje.

En het is verschrikkelijk wat er met een generatie of 2 verloren gaat! Mijn oma kon geen letter lezen, laat staan een patroon, maar haken van patroon (eigenlijk het plaatje erbij) kon ze als de beste! Ik had vorig jaar als missie leren (patroon) haken. En dat is goed gelukt. Het is vaak een kwestie van doen. Als je de basis beheerst, dan is het een kwestie van doen. En breien: als je tricot kunt breien, kom je al een heel eind hoor! Heb een leuk patroon van een trappelzak. Heel makkelijk. Laat maar weten als je interesse hebt. ;-)

Noekie,

fijn zeg, dat je ook alles via-via kan krijgen en ja, de maxi cosy /kinderwagen is volgens mij het duurste van alles, niet?

Peter wil een nieuwe, en dat kan ik wel begrijpen. Maxi-cosy dan he? Kinderwagen boeit hem volgens mij niet zo hard. En dat luisteren?

Volgens mij moeten we strakkies een pakketje ophalen, Peter heeft een doppler gekocht ;-) Lief he?! Na de echo van van de week, kon hij t niet laten. hahaha. Ben wel benieuwd hoor!

Als het uitkomt dat we kunnen zien wat frummel voor geslacht heeft, dan willen we het wel weten. We willen het niet persé niet weten, zeg maar. Ik vind t wel makkelijk met kaartjes en toch ook voorbereidingen, denk ik. Maar we gaan echt geen roze rokjes kopen als t een meis is, of een knal blauwe tuinbroek voor een knul. Hoewel.......... hihi

Nee, geen roze-blauw hier. Denk ik. Althans, niet bewust door ons, zeg maar.

Voor de rest gaat t goed. Moe met vlagen maar ook veel energie met vlagen. Ach....je hoort me eigenlijk niet klagen.

Tot!

PS: nog geen plannen voor t weekend! En vanavond wordt t lastig: Startrek of the Voice.....

Geplaatst

ik heb geen idee wat het duurste is, het hangt er ook vanaf wat je uitkiest, er zit veel verschil in prijs.

en bijvoorbeeld bij babydump hebben ze veel combinatie aanbiedingen, bijvoorbeeld bij een kinderkamer krijg je een box of kinderwagen kado etc.

het enigste wat wij nog moeten hebben op kleertjes en hydrofielluiers na is een box kleed en een luiertas.

wij hebben een ronde box, lijkt mij vet onhandig maar goed, vriend lief is er helemaal weg van :D

de moeder van mijn vriend is handig met de naaimachine dus die gaat voor ons boxkleden maken :D

wij hebben besloten om voor de zekerheid toch maar een kamer vrij te maken en die in te richten als kinderkamer,

we wonen nu nog bij de moeder van mijn vriend omdat het mis ging met het koophuis.. en tja we staan wel ingeschreven

voor huurwoningen maar ja, of we op tijd een woning hebben weten we niet :S dus we nemen maar het zekere voor het

onzekere!

Wij hebben weer verplichtingen het weekend, haha, zaterdag verjaardag, zondag op poppeslok oftewel kraamvisite.

tja, vroeg wakker ben ik de laatste tijd helaas wel weer, dus 's avonds vaak op tijd mijn bed in, 's ochtends heb ik wel

aardid energie maar 's avonds ben ik weer moe. ik ben niet meer zo moe als de eerste 10 weken maar volop energie

heb ik ook niet.

Iedereen vast een fijn weekend!!

Liefs Anouk

p.s. joehoe, wij hebben de 14 weken bereikt, dus weer nieuwe ivf icsi pogingen, nu afwachten wat de zorgverzekeringen

gaan doen, of het minder wordt of niet...

Geplaatst

Noekie,

je weet inderdaad maar nooit, maar ik hoop dat jullie snel een huisje vinden.

Voor ons geld dat de vergoede pogingen weer ingaan als: "indien de IVF heeft plaatsgevonden doormiddel van het terugplaatsen van ingevroren embryo’s, een zwangerschap van tenminste negen weken en drie dagen te rekenen vanaf de implantatie."

Dus wij zijn er ook weer.

Echter: 1) ik weet niet of we ooit nog een keertje gaan doen en 2) ben inmiddels 40, dus zal het altijd weer een gevecht worden een evt. volgende poging vergoed te krijgen.

Had gisteren zo'n ronde box gezien. Wel leuk maar inderdaad: de boxkleden daarvoor zijn óf peperduur óf bijna niet te krijgen. Wel fijn dat schoonmoeder kleden wilt maken.

Ben trouwens bezig met tutteldoekjes. Heb al een aantal gemaakt. Hier weer wat foto's ;-)

14 weken al! Schiet al op he?!

Doe je wel kalm tussen alle verplichtingen door??

Geplaatst

bij ons gaan de nieuwe pogingen pas in na 12 weken zwangerschap, dus 14 weken, maar we hebben het gehaald :D

wat een leuke tutteldoekjes zeg!!

ik ben nu al lekker 2 uur aan het bankhangen, heerlijk :D

Geplaatst

Leuk patroon lala, maar ik laat het maar over voor de expert ;-)...Ingmar en ik zijn ook niet zo van het roze of blauw aanhangen. We hebben ondertussen al wel veel kleren gekregen van mensen om ons heen, zo lief hoe iedereen mee leeft, maar die zijn allemaal heel neutraal. Ik hou van springende kleuren en drukke motieven, dus het arme kind zal in de toekomst vast wel een aversie ontwikkelen. Hoe dan ook, mijn broertje is echt een enorme nicht. Hij heeft al aangekondigd dat wat hem betreft er hoe dan ook een magenta roze babyshirtje te verwachten is na de geboorte. Hij wacht natuurlijk met iedereen gespannen mee of hij dan een bijpassend rokje of stringetje moet kopen. Hahahaha, ik heb zo gelachen erom....wat een relnicht. Ik vind alles goed, maar pastel, daar ben ik niet echt van....maar ja zo zijn we gelukkig allemaal anders :)

Omdat wij net het hele IVF circus hebben vermeden heb ik er geen moment stil bij gestaan...maar het is wel fijn dat jullie teller weer op nul staat. Je kan maar beter een optie hebben denk ik dan... Toen we afgelopen week bij de gyn waren vertelde hij dat als we wel een tweede willen we niet te lang moesten wachten na deze omdat de klok nu eenmaal hard tikt bij mij...ik vind dat erg moeilijk. Hoewel ik erg heb uitgekeken naar een kind heb ik geen flauw benul wat ik kan verwachten hoe de praktijk straks werkt. Daarbij is de grote vraag, wil ik dan wel een hele medische weg inslaan als we hopelijk straks een gezond kindje in onze armen hebben. Ik denk dat dat soort vragen toch pas in de toekomst bepaald kan worden. Maar hoe dan ook ben ik bang dat ze de vergoeding van IVF zullen terug brengen naar 1 poging. Het is erg pijnlijk maar terwijl wij met zijn allen moeten inleveren helpen we, als Europa, Griekenland aan nieuwe tanks. Dat vond ik wel een van de meest opmerkelijke dingen die ik hoorde van de week.

nou het weer is beter, ik ga mezelf maar eens naar buiten sturen voor een frisse neus en wat boodschappen...

laters...

Geplaatst

Hahaha.....Aukus: WATJE!! Patroon is hardstikke simpel! Moet ik het voor je uitschrijven in jip-janneke taal? Is vaak wel makkelijker hoor! Jeweetwel: "6 losse, hv in 1ste losse voor cirkel te maken 4 losse voor dubbelstokje, 2....". Laat maar weten!

Heb een geweldig leuk idee voor een mobiel (zo'n ding met hangertjes voor aan t plafond te hangen), ga zondag dat idee maar eens uitwerken. Even kijken wat we ermee kunnen.

Gewoon leuke geweldig drukke dingetjes erbij kopen. Als t een meisje wordt dan kan je veel met speldjes en broches enzo, toch? hahaha en bij een knul van die vreselijk drukke hawaii shirtjes ofzo.

Maar een geweldig idee van je broertje! Ik ben met hem benieuwd of t een rokje of stringetje wordt. Wel foto maken dan he!!

Tja....die vragen.....ik ben nu blij dat ik zwanger ben, ben straks nog blijer als er een gezond kindje is.........en dan zien we wel weer verder. Ik vrees dat voor ons het dan écht op de natuurlijke mannier moet, want terug de MMM in, .....ik weet het nog niet hoor!

Het voordeel van in Europa wonen is de welvaart.....het nadeel is, is dat je voor iedereen mee die welvaart betaalt. Letterlijk vaak.

Succes buiten!

xx

Geplaatst

Lala, jij ook een fijn weekend!

Welkom bij de jogging-broeken club, ik heb hem ook al een paar uur aan nadat ik ff geslapen heb ;-)

Oh ja, ook nog van die veel te neppe ugg sloffen van de HEMA, super warm!

Manlief heeft nachtdienst, heb dus kaarsen aangedaan voor me, myself and I... Alhoewel ik waarschijnlijk toch wel voor 10.00 uur in bed lig hahahaha...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden