Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beetje spannende dag, heb erg veel last gehad van buikpijn. Behoorlijke zorgen gemaakt, maar toen ik de verloskundigenpraktijk belde zei ze gelijk; o kom vanmiddag maar even langs.

Er werd gelijk een echo gemaakt en alles zag er heel goed uit. Alleen zo groot!!! Zat het thuis nog eens na te kijken, maar nu met 11 weken, al 10 centimeter... Je zag wel heel mooi van die lange beentjes.

Uiteindelijk bleek de buikpijn behoorlijke obstipatie te zijn. Maar ze zijn zo lief daar.. ze heeft me in ieder geval helemaal gerustgesteld en snapte het helemaal met onze achtergrond van de miskramen.

Maar goed.. Via de babykamers en de haakpatronen zijn we inmiddels bij de joggingbroeken aangekomen!

Heb zelf zo'n hele foute van adidas.. Heerlijk! Jammer alleen dat die waarschijnlijk binnenkort ook niet meer gaat passen.

Net als Aukus heb ik er ook even niet bij stil gestaan dat jullie nu over zo'n grens heen zijn wat betreft de vergoedingen. Kan me voorstellen dat dat toch wel een beetje een opluchting is. Hoewel ik me inderdaad ook wel druk kan maken om de enkele vergoeding die je waarschijnlijk nog gaat krijgen bij IVF.

Nog geeneens voor mezelf, meer nog omdat dat zoveel meer druk gaat geven op zo'n behandeling!

Voordat ik mezelf nog veel drukker ga lopen maken, nu eerst rust op de bank (in mn adidas).

Liefs Gabriella

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahaha ik zit ook in mijn joggingbroek! Manlief zei: kan jou het schelen, je gaat toch de deur niet meer uit...

Jeetje, 10 centimeter Gabriella? Ik vond met 12 weken 6 cm al zo groot! Ben ook al de hele dag buikpijnerig, niet fijn... hou het maar op rekkende banden...

Geplaatst

He Gabriella, 10 centimeter is echt wel huge...

mijn echo van de week met 11w1d was 4.2 cm, precies op schema. Zijn het er geen 2 aan elkaar??? Meestal bereiken ze die lengte tussen de 14e en 15e week....weet je zeker dat ie geen 10 gram is?? Of misschien ben je verder heen dan aanvankelijk gedacht? of is de lengte incl. beentjes, meestal meten ze kop-kruin lengte... nou ja, ben gewoon jaloers hahaha de mijne is nog zo klein...

ik zit gewoon in mijn pyjama lekker te hangen, want die is echt groot, lekker meerekken maar denk ik dan :)

Geplaatst

Ja, inderdaad wel groot eigenlijk he.. Heb even de echo erbij gedaan, misschien kijk ik ook wel verkeerd. Vind het ook gek dat de verloskundige er niets van gezegd heeft. Ik zal me wel weer druk maken om niets...

[ATTACH=CONFIG]2497[/ATTACH]

Geplaatst

Gab, mooie echofoto's!! Je eigen kleine minimensje:-) 10 cm hoort bij 15 weken zwanger zijn, dus denk dat 10 cm bij 10 weken wel heel erg groot is haha.. Fijne avond meiden!

Geplaatst

joh gabriella, wat maakt het uit hoe groot hij/zij is; het gaat helemaal goed toch !!!! Cool man, lekker van genieten.... inderdaad hele mooie lange beentjes! Sweeeeeet!

Geplaatst

Ha meiden,

Daar ben ik eindelijk ook weer!

Sorry dat het zo lang heeft geduurd maar erg lange werkdagen, deze week 's avonds nog collecteren en ben de laatste dagen 's avonds weinig meer waard.

En nu ben ik dus al een tijdje bezig al jullie berichten te lezen ;-) en natuurlijk nog ff snel een reactie voordat ik in slaap val!

Hier in een jippie

Geplaatst

Sorry, wilde iets weghalen en toen drukte ik al op verzenden.... Blond!

Hier in een jippie à jee stemming!

Gisteren echo gehad en alles was helemaal goed! Onze spruit was eerst aan het chillen, ging toen zwaaien en als klap op de vuurpijl ging ie nog ff aan het koprollen, wat een uitslover haha!!!

Wel 45 minuten mogen kijken en 8 foto's meegekregen, wat een luxe hè!

Gisteren, vandaag en de rest van het weekend eindelijk van de daken schreeuwen dat ik zwanger ben, wat heerlijk. Nu kan het genieten beginnen, we durven eraan toe te geven.

Super dat bij jullie de echo's ook goed zijn, en de ct bij jou Lala! Zo fijn om te lezen.

Nu duimen dat de kwaaltjes ook minder worden.

Morgen kom ik hier weer terug, nu duik ik mijn bed in.

X

Geplaatst

Liek!

Je bent er weer! En nu inderdaad van de daken schreeuwen. Ik ga maandag op kantoor vlaai trakteren. De werleld mag t van mij nu wel weten hoor!

Gab, zolang t gezond is, niet druk maken hoor! Volgende echo nog een keertje navragen dan maar? Hahaha weer mooi excuus, toch?

Ow, en die krampen/ buikpijn van obstipatie? Hier ook gehad, ben blij dat ik daarvan af ben.

Aukus, frummel lag met zn 5,6cm en 12w3d precies op schema. Dus de jouwe, hihi, is niet klein!

Komt wel goed met ons dames!

Fijn dat t lekker druk wordt hiero!

Ga vandaag maar aan de strijk.....heb drie wasmanden nog liggen en nog was..... Dus t mag wel. :)

Tot!!!!

Caro: fijn he van de lieverds die het nut van een joggingbroek inzien;)

Geplaatst

hej hoi,

bij ons was de kleine 4,8 cm met 11w5d dus is inderdaad niet klein hoor Aukus!!

Fijn Liek om te horen dat alles goed gaat en inderdaad nu lekker gaan genieten!!!

ik heb gister middag even lekker 3 uur op bed gelegen, heerlijk, helaas had dat wel het gevolg dat ik vandaag om 7.45 weer wakker was, heb nog even gedommeld tot 8.30 maar toen hield het echt op :(

Tja wij willen toch wel graag een tweede, inprincipe hadden we nog 1 poging, maar aangezien ze waarschijnlijk gaan snijden in de pogingen waren we die waarschijnlijk kwijt geweest, maar goed, nu zijn we over de grens dus hebben we minstens 1 kans voor een tweede. Al moet ik er op dit moment nog niet aan denken om weer zo'n rot punctie te ondergaan, maar goed, als het goed is duurt dat nog minimaal een jaar voordat ik dat weer mag ondergaan!!

Fijn weekend allemaal

Liefs Anouk

Geplaatst

lekker is dat he noekie, om 's middags te slapen. Op de een of andere manier is dat toch een ander gevoel dan 's nachts.

Probeer het zelf ook zoveel mogelijk te beperken, omdat ik dan vaak midden in de nacht wakker wordt en niet meer in slaap val. Maar soms is het zooo verleidelijk..

Goh meiden, we zijn met zn allen weer een weekje verder... Ik ben elke keer zo bang dat er toch nog iemand is bij wie het mis is gegaan in deze periode nog. Keep my fingers crossed.

Nou Lala, ik ga zo maar eens wat garen, wol (?? nog maar even nakijken) halen voor dat leuke patroontje van jou. Waarschijnlijk moet eerst de dreadmuts voor de kleine nog af, maar heb ik het vast in huis.

En wat betreft die 10 centimeter.. goh, misschien scheelt het dat wij ook allebei lang zijn..

Liefs Gabriella

Geplaatst

Hahaha....ik denk dat dát wel scheelt. Mannie is niet zo lang en ik ben maar een kabouter. Nou ja, 1,60 met afronding naar boven ;)

Hier ben ik minstens twee projecten tegelijk aan het doen. Ik kan namelijk niet lang achter elkaar haken. Mijn hand weigert dan nog zonder pijn mee te doen. Dus vaak een breiwerkje en een haakwerkje liggen. Maar ik vind t zoooo leuk om te doen!

Maak die muts maar eerst af! Die wil ik trouwens wel zien als ie klaar is. ;)

Noek,

Hier gaat de wekker in de vorm van een blaffende hond om half acht. En gezien zij buiten slaapt vind ik het wel fijn voor ons en de buren dat ze dan ook eruit gehaald wordt. Dus uitslapen zit er a

Twee jaar niet meer in. Wat er vaak wel gebeurd is dat óf een van ons blijft liggen óf een van ons, of allebei, dan rond een uur of negen weer terug kruipen in bed. Als ze eenmaal uit de kennel zijn is t goed.

Middagdutjes zitten er doordeweek niet meer in, maar ik slaap op zoch wel fijn door 's nachts. Is ook wat voor te zeggen...

Zo, en nu verder met de strijk..

Geplaatst

En toch denk ik dat er iets niet klopt Gabriella... mijn man is 2 m 0 3 en ik 1 m 75 en onze dochter is ook heel lang, de babies waren zoals ik zei met 12 weken bijna 6 cm. Hoe kan het bij jou dan 10 cm zijn met 11 weken? Ik denk dat er gemeten is met de beentjes erbij en niet van 'kop tot staart' zeg maar...

Hoe is het trouwens met je hartoverslagjes, nog last van gehad?

Geplaatst

He Caroline, ik heb ook zo´n lange vent, 2 centimeter korter, nou ben ik niet zo lang als jou, maar zou dat uitmaken voor het geboortegewicht en / of lengte? Nou krijg jij er twee (yaay!) maar goed, misschien weet je dat... ik weet niet of ik het een geruststellende gedachte vind om een 10 ponder eruit te moeten persen (auw auw mij pruim)...

En Gabriella, whatever toch, laat het maar lekker groeien, vraag het de volgende keer...het is wel zo dat bij de echo's die ze bij ons hebben gemeten dat je dan ook een plusje/kruisje ziet bij kruin en staartbeen, daartussen een stippellijn. Bij mij op de echo's staat bovenin 7,5, maar naar verder onderzoek zag ik links allemaal stippen en ook een 0 en een 5. ik denk dat dat erop slaat dat de 7,5 cm weergegeven de ware afstand is. Net als met een atlas dat je dan als je 1 cm meet dat dat dan zoveel meters vertegenwoordigt...

oooo whatever...wel benieuwd naar je muts ja! Ik heb tot ik, in ene, een longontsteking bleek te hebben elke dag geslapen, nu de kuur goed aanslaat ben ik helemaal niet zo moe meer. Eergisteren, midden in de nacht, ben ik nadat ik naar de wc ben gegaan klaarwakker in bed terug gegaan en heb dan ook ruim anderhalf uur wakker gelegen, dat was ook even voor het eerst.

Liek ben blij te horen dat alles goed gaat...wat gaaf dat 'ie een koprol maakte zeg! Dat lijkt me een leuk gezicht hihihi

Zeg als je meer slaapt, is je hoofdpijn dan ook minder Noekie?

Lekker strijken Lala, bah, dat vind ik echt zo vervelend werk, ik koop altijd zoveel mogelijk kleding waarbij de strijknoodzaak beperkt blijft, maar ja hubbie heeft een berg overhemden voor zijn werk zucht....maar ik doe dat meestal 's ochtends voor hij weg moet nog even snel...zo vervelend werk :) Vaandaag de boodschapjes maar gedaan en lekker een visje gegeten, nu maar eens bedenken welke film ik ga binnenhalen...

Geplaatst

Volgens mij is dat niet zozeer van belang bij de geboorte, mijn dochter was 52 of 53 cm, weet ik even niet meer, dus valt wel mee, maar nu is ze duidelijk een van de langsten van de klas. (En haar beste vriendinnetje de een na kleinste, hihi.)

Geplaatst

haha, we zaten hier al te fantaseren dat er een klein reusje zich aan het ontwikkelen was in mijn buik. Vraag het volgende keer weer.

Verder kom ik even zeuren hier hoor, ben weer zoooo onwijs misselijk de hele dag al.. Je zou toch zeggen dat het nu minder zou moeten zijn?

Vanmiddag een verplichte middagdut voor de kleine omdat ik gewoon echt niet meer kon en mn vriend was werken. Gelukkig sliep hij ook snel. Toch ook wel gezellig zo samen in 'het grote bed'. Vind het wel erg leuk, straks zo'n grote knul van 7/8 met zo'n heel klein hummeltje erbij, ben heel benieuwd hoe hij er op gaat reageren. Hoewel hij het heeeeeel graag wil, en ook wel een zacht jongetje is, dus dat moet helemaal goed gaan komen!

Aukus, wat fijn dat je je wat beter voelt!!! Werd tijd voor je zeg.

En wat betreft het strijken; daar doe ik niet aan. Mn vriend vind overhemden (gelukkig) niet fijn, en koop zelf kleren die niet gestreken hoeven te worden.. ik kan het ook echt niet. haha.

Heel fijne avond iedereen, ga op de bank ploffen en er waarschijnlijk niet meer afkomen!!!

liefs gabriella

Geplaatst

Lijstje aangepast. Aukus, Gabriella nog nieuwe data?

Echo/VK bezoek

Gabriella. 15 september (2e echo)

Aukus, 4 oktober (2e echo gyn)

Lala, 4 oktober (combi-test)

Liek, 6 oktober (2e echo)

Lala, 10 oktober VK (echo??)

Aukus, 12 oktober (2e echo VK)

Liek, 17 oktober (combi-test)

Noekie1988, 17 oktober (2e afspraak VK)

Liek, 20 oktober (intake VK)

Noekie1988, 21 november (20 weken echo)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Lala, 15 april

Liek, 22 april

Aukus, 23 april

Gabriella, 27 april

Geplaatst

He allemaal,

nee geen nieuwe data hier... De laatste controle bij de gyn was als het goed is de laatste. Dat vind ik wel een fijn gegeven, scheelt dat we niet elke keer naar Zwolle hoeven, de verloskundigenpraktijk ligt slechts 2 straten verderop, dus ik kan er zo heen huppelen. Ik heb de lijst aangepast door de data aan te passen, of wilden we elke datum uit het verleden bewaren??

Maar nog wel een nieuwtje: ik heb via marktplaats net een mooie grijze winterjas gekocht van mamalicious. Nu maar hopen dat ik die enorme borsten erin kwijt kan, maar dat zal vast wel lukken en anders probeer ik hem el weer door te verkopen. Ik kan echt merken aan het weer dat het tijd wordt voor een goede winterjas; straks is er toch minder keuze, dus ben helemaal in mijn nopjes :)

Echo/VK bezoek

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Lala, 15 april

Liek, 22 april

Aukus, 23 april

Gabriella, 27 april

Geplaatst

Ha Aukus,

Maar heb je je nog niet ingeschreven bij een VK? Fijn he om straks het ziekenhuis vaarwel te zeggen, alhoewel ik het ook best dubbel vind omdat ik daar veel ben geweest en altijd goed geholpen ben.

Ja, die winterjas zal wel nodig zijn! Ik heb er ook al aan gedacht maar nog niet gekocht omdat ik niet weet of ik het nu al goed kan inschatten dat het wel of niet past. Raar idee nog omdat ik nu met gemak alles nog pas ;-) Vorig jaar heb ik 2 nieuwe en best dure winterjassen gekocht, die zullen denk ik 1 jaar in de kast moeten blijven hangen...

Gaat het beter met je longontsteking? Heb je die al vaker gehad en gerelateerd aan je astma?

Echt balen voor je hoor, zeker nu want je mag weinig aan medicatie. Ik moet er ook goed voor oppassen door mijn chronische astma, tijdens je zwangerschap schijn je er nog gevoeliger voor te zijn.

Rustig aan meid!

Geplaatst

jeetje, een winterjas, daar heb ik nooit bij stilgestaan dat ik die straks niet meer pas, hahaha. Zal ook eens even op marktplaats gaan kijken. Al wel een erg leuk setje van Esprit weten te scoren voor weinig!!

Mijn nieuwe afspraak is 13 oktober, bij de verloskundige. Maar ik krijg dat niet goed geknipt en geplakt in het lijstje.

Liek, zie ik het nu goed dat jullie ook een spontane zwangerschap hebben? Zonder IVF?

Liefs Gabriella

Geplaatst

He Liek,

Nee hoor heb al kennis gemaakt met de VK, 12 oktober hebben we de tweede sessie :) Ik ben nu wel eenstuk geruster op alles omdat de gyn al zei met 3 mooie echo's en zo'n sterk hartje komt het vast goed, ga het lekker vieren. En dat doe ik dan ook, uitbundig door bijvoorbeeld een winterjas aan te schaffen. Ik weet nu al dat als we straks rond december en januari zitten we allemaal rond de 20-30 weken zitten. Nou als die buik zo doorgroeit als dat hij nu doet heb ik echt een positiejas nodig. En het is ook nog een hele stoere van mamalicious. De reden dat ik er vroeg aan begin is dat ik nog een beetje keuze wil hebben, maar een beperkt budget heb. Dus tweedehands, wat helemaal prima is, alleen de grote vraag is of ik de dames er ook in kwijt kan...lukt dat niet, wel dan kan ik hem altijd wel bijtijds door verkopen en zo is er geen man overboord. Ik heb daarbij ook wel zin in een warme jas :) .... Want wat een rotweer buiten zeg, de hele dag ook slecht licht gehad, echt jammer.

Ik heb helaas ook chronisch astma, en ja ik heb al wel eens eerder een longontsteking doorgemaakt. Maar omdat ik wel vaker periodes heb dat ik wat benauwder ben, sluipt het er ook zo in. Dat maakt het helemaal lastig. Daarbij loop ik al jaren niet meer bij een longarts en doe een beetje teveel aan zelfmedicatie. Misschien komt het gewoon door de zwangerschap dat de verminderde weerstand een extra aanslag op de longen is, maar het ging dus even mis. Omdat mijn oude huisarts zielige mensen in Afrika gaat helpen heb ik een nieuwe huisarts gekregen. Die is het niet eens met mijn zelfmedicatie beleid dus ga ik voor het eerst sinds mijn 12e weer naar de longarts van de week....ik krijg vast op mijn flikker. Daarbij heeft mijn oude arts mij een luchtverwijder voorgeschreven die dus niet goed is voor het kindje, dus dat is ook niet echt iets waar ik heel blij mee ben. Maar gelukkig ziet het er naar uit dat het kindje er geen last van heeft gehad, zekerheid krijgen we pas met de 20 weken echo. Mijn oude huisarts zei nog: ja in dierenstudie heeft het aangetoond dat het kwalijk is, maar wat wil dat nou zeggen. Dan bedenk ik me dat ik inderdaad in Kampen woon, met de grootste dichtheid aan kerken en een van de weinige theologische universiteiten van Nederland en natuurlijk enorme 'gegen-Darwin-types'.... Maar goed, alles is weer onder controle want de antibiotica die ik tot dinsdag moet nemen is een zware kuur, maar ik ben zo dankbaar dat ik meer energie heb dan ik in bijna 3 maanden heb gehad. Lekker schilderen weer binnenkort, want ik wil begin volgend jaar nog even een expositie draaien voordat ik met zwangerschapsverlof ga.

He maar een jas even een jaartje in de kast laten hangen is niet erg toch? Je kan al een nieuwe positiejas van ca. 55 euro kopen bij de C&A, maar ik vind die van mamalicious veel leukeer, alleen die zijn nieuw vanaf 90 euro, nou voor 1 seizoen, echt niet...lang leve marktplaats! Ik ben ook al een tijdje op zoek naar de merk bitti tutto, wasbare luiers, maar ik denk dat ik gewoon maar de grootouders ga vragen om een proefpakket, dan heb ik er zo 20. Maar misschien heb ik geluk en kom ik deze all-in-one wasbare luiers nog wel tweedehands tegen, dat scheelt toch maar weer even in de portemonnee.

Goh wat een hoge concentratie spontane zwangerschappen dan alsnog in dit topic, misschien was het het seizoen ervoor hihihihi.

Leuk dat je een zetje hebt weten te scoren Gabriella, ik moet wel zeggen dat ik steeds leukere dingen zie als ik telkens rondkijk. Ik ga van de week ook serieus even een paar tweedehandswinkels af en kijken wat die nog in de aanbieding hebben. Dan kan ik tenminste meteen passen. Ik zal je datum erbij zetten trouwens...

Echo/VK bezoek

Gabriella, 13 oktober (VK)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Lala, 15 april

Liek, 22 april

Aukus, 23 april

Gabriella, 27 april

Geplaatst

marktplaats is ook zeker mijn favoriet, al zit ik altijd wel wat met mijn maat. Ben vaak te optimistisch, en koop vaak te klein, haha. Zeker met een winterjas vind ik dat wel eng, bij mij passen de mouwen nooit (mn armen zijn te lang denk ik, haha) dus zal nu voor de zekerheid maar ff een grotere maat kopen!

En dat c&a positiekleding had wist ik helemaal niet, heb er laatst nog rondgelopen maar zag het zo niet hangen, maar ga ik zeker nog even kijken dan!

Wat fijn dat je zo'n huisarts heb gehad... hoop niet dat de kindjes in afrika nog zieliger worden... aan de andere kant; hij zal het vast goed bedoelen en positieve energie doet ook al een hoop. (behalve als je de verkeerde medicijnen voor je kindje meekrijgt natuurlijk..)

Wel goed dat je zo streng onder controle staat nu, lijkt me geen pretje die astma!

Hier echt een tuttelmiddag, net sjakie en de chocoladefabriek gekeken (forgive me, nog nooit gezien!!). Helaas wel in het nederlands, de ondertiteling is anders voor hem nog niet te lezen. Zometeen maar even frietjes halen, de nasi die ik uit de vriezer had gehaald staat me zo onwijs tegen!

Sinds vandaag weer super misselijk, en heel gek, de vieze smaak in mn mond is weer terug, had ik aan het begin van mn zwangerschap ook. Verder ben ik zo hormonaal als t maar zijn kan, loop zomaar te huilen en vannacht ook nog gedroomd dat het helemaal mis ging en er een kleine ijsbeer kwam ipv een foetus... nee gaat lekker hier!!!

Nou, op naar de frietkraam..

Geplaatst

He Gabriella,

Hmmm ja, te optimistisch wat aanschaffen dat ken ik wel, alleen ik neem toch aan dat positiemode rekening houdt met bepaalde uitdijende onderdelen van het vrouwelijk lichaam. Daarom kies ik er wel voor om echt naar positiemode merken te kijken en niet naar een regulier merk, alleen dan 4 maten te groot, want dan kom je toch in de knoop met die groeiende buik denk ik....

C&A heeft positiekleding, maar dan moet je wel bij een groter filiaal naar binnen stappen en anders is het in ieder geval zowel te bekijken als te bestellen via Wehkamp, maar dan zit je met hetzelfde probleem, al hoewel, je kan dan wel ruilen natuurlijk....

En astma klinkt erger dan het is hoor, natuurlijk is een benauwdheidsaanval niet leuk, maar ik ben al sinds mijn 5e patiënt, dus ik weet niet beter... ik denk dat er zat mensen zijn die erger af zijn dan mij :)

Over je vieze (ijzer ?) smaak in de mond en misselijkheid, dat schijnt ook gewoon nog door te gaan, vaak hebben vrouwen vanaf de 12e week al minder klachten. Maar voor zover ik heb begrepen zal de placenta pas goed werkzaam zijn bij 16 weken. Dan daalt het Hcg hormoon, wat alle kwaaltjes veroorzaakt. Wel zal het progesteron gehalte hierdoor verder stijgen, dus meer constipatie, en oprispingen. Ach, ik laat vooral veel scheten de laatste tijd, maar ik kan er hartelijk om lachen, Ingmar gelukkig ook hahahaha. Ik vind het allemaal maar een wonderlijk proces, en eigenlijk ben ik nog nooit zo blij geweest als de afgelopen tijd, ik merk dat ik echt lach vanuit mijn tenen. Alleen, kan ik ook huilen vanuit het diepste van mijn ziel, dat is dan de keerzijde. Ik probeer het allemaal zo bewust mogelijk mee te maken, want tja, je weet natuurlijk niet of het je nog een keer gegund is...

Ik kijk door de week ook veel bevallingsverhalen op rtl8; Ingmar wordt al helemaal niet goed bij de gedachte, maar naar 3 weken is het me echt opgevallen dat een hoop vrouwen zich niet over geven. Ze kermen en fixeren zich erg op de pijn. Vaak nemen ze in die filmpjes een ruggenprik en dan zie je dat de ontsluiting in ene veel sneller gaat. Dan in ene kan het lichaam wel ontspannen en dat heeft mij doen besluiten dat ik dan toch maar beter zwangerschaps yoga kan gaan volgen. Ik geloof echt dat je lichaam vanuit een oerkracht weet wat het moet doen. Dus ach, ik ben er erg mee bezig al.....

hopelijk was de friet lekker!

Geplaatst

nou, da's dus ook zo'n punt; ik hou erg van lekker eten... en had heerlijke nasi ingevroren, maar toen het in de pan lag op te warmen stond het me zo onwijs tegen!!!!! Dus besloot ik friet te halen.. Wij in de auto, die kleine helemaal blij natuurlijk, maar die friet stond me ook weer zooo tegen... hahahahaha, gaan we dat nu weer krijgen!!! Alleen maar honger maar nergens zinin...

Wat betreft je scheten.. mn vriend moet wat dat betreft ook erg lachen om mn nieuwe 'ik', haha. En als ik dat zo lees gaat het nog veel erger worden.. Geweldig!! We knallen dat bed nog een keer uit!!

Die bevallingsverhalen van rtl8 zie ik inderdaad wel eens voorbij komen, maar moet zeggen dat ik soms erg tegen een bevalling op kan kijken. Daar moet ik dus wel even wat mee, want het lijkt me beetje stom om daar bang voor te zijn aangezien het al eeuwen gebeurd..

Heb zelf ook aan zwangerschapsyoga zitten denken om te gaan doen. Heb vooral in het verleden erg vaak last gehad van een soort spanningsaanvallen waarbij mn hele lichaam in een stuip kan schieten, en zit er niet echt op te wachten dat dat dan gaat gebeuren. Wil vooral meer vertrouwen gaan krijgen in mn eigen lichaam. Wellicht dat ik het daarom soms nog zo lastig te beseffen vind dat ik nu toch echt zwanger ben. Mn lichaam heeft me voor mn gevoel wat dat betreft vaak genoeg in de steek gelaten, en met die aanvallen, maar ook met die miskramen, mislukte pogingen enzovoort. En als ik het dan echt vanuit mn tenen besef kan ik er zo van onder de indruk raken en helemaal vervuld raken van geluk. Ik hoop dus dat ik met die yoga het een en ander kan ondervangen. Het is ook eigenlijk het enige wat me echt aanspreekt van wat je allemaal voor cursussen kan volgen.

Daarnaast vind mn vriend het maar wat leuk dat ik dat ga doen, als hij maar niet elke keer mee hoeft. (vrees dat hij beelden voor zich heeft uit amerikaanse series waarbij de man achter de vrouw zit mee te puffen)

Ga nu slapen, weltrusten allemaal!!

liefs Gabriella

Geplaatst

Goedenmorgen allemaal,

Hier vanuit de slaapdienst een mailtje. Weinig geslapen maar dat gaat haast niet als je alles hoort.

Zo te lezen iedereen weer een fijn weekend gehad, leuk om te lezen hoor.

Woensdag eindelijk naar de verloskundige, ik ben zo benieuwd, de eerste keer. Eindelijk dat ziekenhuis

weg, ik hoef er niet meer heen althans dat hoop ik van ganze harte.

Tja al die kleding, en nog kom ik niet echt iets leuks tegen en weinig winkels hebben ook wat.

Marktplaats staan soms leuke dingen maar in maatje S pas ik echt niet.

Ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft en als hij of zij moet werken, werkse. Ik mag nog even tot half 11 en dan naar huis.

Hier ga ik nog even bij slapen, hahaah

Groeten weer van hier, irma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden