Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Noekie,

wat fijn dat het weer helemaal goed is met de kleine. Ik had helemaal niet in de gaten dat je vandaag weer mocht -sorry-. Maar wat een bofkont dat je weer met 15 weken mocht. Ik moet helaas wachten tot de 20 weken echo. Da's nog best wel een lange zit, maar ook wel goed, wordt altijd zo zenuwachtig van die echo's, super raar. Maar ik hoop echt dat je mee gaat. Want we hebben al zo'n klein clubje, dus dat zou echt wel zuur zijn. Maar het is natuurlijk ook niet verplicht, maar nogmaals, ik hoop dat je een gaatje kan vinden :)

Dus je hebt een lekkere hangdag Liek? Hopelijk ben je alweer wat minder misselijk. Wel jammer, ik hoop dat je snel minder last krijg van die misselijkheid vlagen. Hiero gaat het prima, ik heb echt duidelijk meer energie, dat is wel erg fijn.

Nou, ik ga nog even wat doen voordat ik naar bed ga om wat te lezen, talk to you guys soon....

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hej Aukus, het was geen echo maar iedere keer als je bij de vk komt gaan ze wel naar het hartje luisteren, dus troost je, de eerste keer als je weer bij de vk komt mag jij het ook horen!!!

het is al weer 4 weken geleden dat ik de echo gehad heb, dus was erg fijn om weer even te weten dat alles goed gaat!! Nu weer 4 weken wachten tot ik weer mag luisteren...

t duurt zooo lang hahaha.

Verder gaat het met mij nu toch echt steeds minder :S Ben erg verkouden, veel kriebelhoest en door de verkoudheid druk op mijn voorhoofd... hoop dat het niet nog erger wordt...

gister had ik geluk en was ik om 12 uur vrij ipv 1630 maar de komende dagen moet ik tot 1800 dus dan zit eerder weg er niet in :( Moet nog maar eens goed kijken naar de kindaantallen vandaag, kijken of ik nog ergens wat veranderen kan :S vrijdag sta ik ook nog op reserve en heb nog geen ander slachtoffer gevonden whahah, dus maar hopen dat er niemand ziek is vrijdag.. want ander zou dat mijn 5de dag worden :( en aangezien ik me helemaal niet lekker voel zit ik daar niet echt om te springen zeg maar.

Hopenlijk zijn jullie er wat beter aan toe dan mij op dit....

liefs Anouk

Geplaatst

hoi allemaal,

zo te horen is iedereen er weer. ik vond het al zo stil en dacht iedereen is begonnen aan de winterslaap en wordt dik wakker, haaha

ik zal mijn roosters nog erbij pakken wanneer ik mee kan. ene keer wel werken het weekend en ander keer vrij tja de zorg he

volgens mij is iedereen een beetje aan het snotteren want ik hoor niet anders en zelf ben ik ook begonnen.

raar weer en nu hoor ik heel de ochtend al die druppeltjes

ik hoop dat het met iedereen verder goed gaat en de kwaaltjes al wat minder worden want de goede maanden komen eraan, sinterklaas en kerst

morgen gesprek met hoofd wonen hoe verder op de groep en wat na de bevalling, hoe veel uren en is dat mogelijk?

wat zijn verder de wensen etc

succes vandaag allemaal en werkse

gr irma

Geplaatst

Dames,

ben mezelf dwars al een halve week, dus vergeef me. Lees wel mee maar heb weinig zin om te posten :(

Heb wel een wasmachine gevonden, wordt morgen geleverd.

Voor de rest weinig puf...........dat heet: waarschijnlijk wel genoeg energie maar geen zin om iets te doen.

Ow, uitslag bloedonderzoek zeer goed 1:1300 voor Down, en trisomie 13 1:5000, trisomie 18 1:410

Alles ziet er positief uit dus.

Tot zover!

xxx

Geplaatst

Hej lala, ik herken het, ik benniet meer zo verschrikkelijk moe maar veel energie en zin om iets te doen heb ik ook niet :S

fijn dat de uitslagen goed zijn!

mijn bloedonderzoek en glucose waarden waren ook goed, moet alleen in week 27 nog een keer bij de verloskundige prikken om te kijken of ik ook antistoffen tegen het bloed van de kleine aanmaak.

Nou iedereen lekker genieten van het zwanger zijn!!!

Nou was ik niet slank, maar kan er nu toch niet meer omheen dat die buik al goed aan het groeien is :)

Fijne avond allemaal!!

Geplaatst

Arme Lala, jammer dat je niet echt in je hum bent. En het weer wil ook niet meewerken. Gelukkig krijg je vandaag de nieuwe wasmachine, dat is dan wel weer een meevaller. Hopelijk heb je snel weer zin om mee te kletsen. Super dat de test goed is uitgevallen. Ik heb ook even die ander trisomie aandoeningen opgezocht. Yakkes, mijn maag draaide 4 keer om zeg, wat kunnen er toch rare dingen fout gaan. Maar gelukkig hoef jij daar niet over in te zitten!

he Noekie, ik krijg ook controle van mijn glucose....nou overgewicht is misschien niet wenselijk, maar nu betekend het wel dat we extra in de gaten worden gehouden en ergens is dat toch wel erg fijn. Ik moet zeggen, ik ben ook wel benieuwd naar de uitslag, die krijg ik pas 10 november bij mijn volgende Vk bezoek...want zwangerschapssuiker is ook een indicatie voor suikerziekte op latere leeftijd, dus dat is dan wel handig om te weten.

Wat betreft groeiende buikjes, nou daar heb ik ook last van, nou heb ik nooit goede buikspieren gehad, misschien bulkt ie daarom ook wel snel uit, maar ergens is het erg fijn, ik kan niet wachten tot het einde van het jaar, dan hebben we allemaal al een mooi bolletje :)

Ja, fijn he Irma, dat sinterklaas en kerst er weer aan komt. In Kampen pakken ze dan altijd groot uit en is de binnenstad gevuld met kraampjes. Ook treden er koren op en zijn de deelnemers van 'Kerst In Oud Kampen' altijd in een charles Dickinson stijl gekleed. Dit jaar ben ik ook van de partij als vrijwilliger voor een project. Ik ga met een paar leerlingen creatieve dingen maken die we dan proberen te verkopen. Dit jaar wordt, mede als de landelijke actie, voor Serious request het rode kruis gesteund. Met name alleenstaande moeders in derde wereld landen. Super goed doel dus, met een beetje geluk is er ook nog sneeuw dan is het helemaal geweldig. Maar ik heb er dus wel zin in, vooral sinterklaas krijgt een andere lading, want vanaf volgend jaar doen wij met zijn allen in ene mee aan de leukste leugen van allemaal. Althans, ik weet nog wel dat ik me goed bedonderd voelde toen ik erachter kwam dat Sint en piet niet echt waren.....en nu ga ik iemand anders dat aan doen...aiaiaiai.

Ik had gisteren trouwens ook weer een aanvaring met het UWV, althans, volgens mij zit ik er meer mee dan hun.... Maar ik had me dus ingeschreven in juli, maar begin september werd er geen contact op genomen met me. Dus ik bellen, ik moest me opnieuw inschrijven. Dus ik dat doen, maar weer niets, Ik uiteindelijk na een telefonische klaagsessie er fysiek heen en toen kreeg ik dan ook een brief mee dat ik gisteren zou worden opgebeld. Dus zit ik netjes bij de telefoon te wachten, met al mijn sollicitaties op een rij, maar nee hoor...09.00 niet gebeld, 09.10 niet gebeld, dus ik maar bellen om 09.15. Hallo, mensen, werkloze persoon wil graag gebeld worden. Inderdaad, ik stond in het systeem. Nee mijn werkcoach was niet bereikbaar.Ik zou binnen 24 uur worden terug gebeld. Ik was verschrikkelijk boos dus ik een mailtje naar mijn werkcoach, toen kreeg ik een mailtje terug, ja de eerste 3 maanden nemen we geen contact op met mensen want dan vinden ze vaak zelf nog makkelijk werk. Nou, ik weet dat ik door mijn zwangere toestand niet zo hard rondkijk naar een baan dan ik misschien anders zou doen, maar dit is gewoon belachelijk. Ik voel me gewoon zo in de steek gelaten....gelukkig had ik die middag afleiding door te gaan fröbelen met oudjes, maar toch. Wat is dat toch met de UWV.....ik snap er werkelijks niets van....

nou ik ga maar weer wat doen...laters...

Geplaatst

Aukus verbaas je nou maar niet over UWV en gemeente... Het is hier ronduit treurig... Mijn vriend is al lang op zoek naar een baan, heeft hij nu trouwens eindelijk gevonden, weliswaar flexuren maar het begin is er, en als je hoort hoe er met hem wordt om gegaan... tenenkrommend. Laatste keer moest hij langskomen voor een baan, werkcoach tot 2x toe niet aanwezig, ging hij zelf met het bedrijf bellen, was de baan al drie weken geleden vergeven! Maar ze konden de juiste persoon bij de gemeente niet bereiken om dat door te geven. En zo zijn er nog tig voorbeelden, hou op schei uit...

Grappig wat je zegt van Sinterklaas... mijn dochter is nu 7 en gelooft nog heilig maar het zal wel het laatste jaar zijn. Zie er nu al tegenop om het te vertellen want ik vond het zelf toen ook zo erg om te horen, weet het nog precies, waar ik was etc... Ze geniet er zo enorm van, zo jammer straks... Gelukkig mag ik alles weer opnieuw beleven, met haar in het complot, dat is wel een troost...

Geplaatst

Goh, daar ben ik ook weer eens. Lala; ik herken het helemaal. Ben al een paar dagen echt niet mezelf, chagerijnig en niet lekker in mn vel.. Zal wel met deze periode te maken hebben? Vandaag mn dertiende week in gegaan. (wat op zich wel weer een klein feestje waard is natuurlijk)

Daarnaast was mn misselijkheid eindelijk een beetje weg, maar dat is weer lekker teruggekomen... Ook ben ik nog steeds heel erg moe, zelfs na 10 uur slaap 's nachts!!! Heb ook al geprobeerd dat wat te minderen, maar om half 10 's avonds kan ik echt niet meer, en om nou om zeven uur 's morgens de wekker te zetten voor niets..

(even op t klaagbankje hoor) Verder ben ik ook helemaal klaar met de verbouwing boven en kan ik niet wachten om daar in te gaan richten zodat het hele huis ook weer een beetje opgeruimd is. Afgelopen weekend kei veel baby spullen van kennissen gekregen (waaronder zelfs een kinderwagen!!!) maar we kunnen het geeneens normaal meer kwijt tussen alle rotzooi.

Maar goed.. Verder heb ik er weer een gezin bij waar ik kan werken, heb ik inderdaad ook erg veel zinin Sinterklaas en de andere feestdagen en komt mn moeder binnenkort een paar dagen logeren (mn ouders wonen erg ver weg) waar ik ook erg naar uitkijk.

En over het UWV??? Wat een waardeloze verschrikkelijke nutteloze instantie is dat. Heb er in het verleden al veel te vaak mee te maken gehad, en bij mij was het altijd zo dat ze me teveel geld gaven wat ik achteraf altijd weer terug moest betalen. Maar ook wat jij verteld Aukus... En dan staat er in de krant dat ze speciale bureaus hebben aangeschaft waardoor boze cliënten niet meer over het bureau een medewerker kunnen aanvallen. Na zo'n verhaal zou je dwars door het glas heengaan toch?

hoop dat jullie je beter voelen dan ik.. hoop ook dat het hier weer snel anders wordt. Ik hoor allemaal prachtige verhalen van mensen dat je na drie maanden juist heel veel energie krijgt en overal zinin hebt... Ik kijk er naar uit!!

Liefs Gabriella

Geplaatst

aukus, ik vind het inderdaad ook helemaal niet erg dat alles goed in de gaten gehouden word!! al vind ik wel dat ze erg snel met oordeel overgewicht zijn, maar goed. ze gaan uit van lengte en gewicht en daaruit wordt de conclusie getrokken, de een is nou eenmaal slanker van bouw dan de ander... en met 1.68 cm en 86 kilo gelijk van zwaar overgewicht te spreken vind ik persoonlijk een beetje overdreven maar goed, wie ben ik ?!

gabrielle, sorry zal je even uit je droom helpen, niet te veel erop hopen, ben dan niet meer zo verschrikkelijk moe als de eerste 10 weken maar veel energie heb ik nu ook absoluut niet!!

sinterklaas en kerst, tjah leuke tijd!! ik heb sinterklaas altijd als erg leuk en spannend ervaren!! toen het mij verteld was werd ik boos omdat mijn ouders al die vele en dure cadeaus betaalden, mijn antwoord : dat doe je toch niet, met minder was ik ook blij geweest... hahaha terwijl ik toch altijd verdrietig werd als het eind van de cadeaus in zicht kwam....

ik ben ook in aanraking geweest met het uwv,, vanaf maart tot en met juli (langer recht op uitkering had ik niet..) maar moet zeggen dat ze inderdaad niets voor mij gedaan hebben...

ben destijds eerlijk geweest over dat we met ivf bezig waren en van haar moest ik dat maar verzwijgen bij een sollicitatie... nou dat was ik dus niet van plan...

Maar goed, voorlopig gaat het goed met mijn uren, we zien het wel...

Verder ben ik nog heerlijk aan het snotteren :( heb alleen wel minder last hofdpijn door de verkoudheid gelukkig!

Liefs Anouk

Geplaatst

He caroline, elke keer als ik wat over het UWV hoor van een ander is het gewoon een slecht verhaal... maar hoe ik me er ook over verbaas heb ik ondertussen al wel een paar reacties op sollicitaties gekregen, maar die zijn ook niet alles. Van heel slecht loon tot totaal niet flexibel wat met een kindje op komst wel makkelijk is. Gelukkig heb ik nogal wat maanden staan, maar toch...het is gewoon vervelend. Als je dan ook schrijft dat de werkcoach hem een paar keer heeft uitgenodigd voor een vacature die al 3 weken daarvoor vergeven is dan is dat in en in triest. Ik ben blij dat we hier in Nederland een vangnet hebben maar het aloude spreekwoord 'geef een man een vis en voedt hem voor een dag of leer de man vissen en voedt hem een leven' is hier zeker van toepassing. Ach adem in en uit. Fijn dat, ook al zijn het flex uren dat je man wat gevonden heeft, want ik heb het idee dat het nog even wat gaat terug lopen de aankomende tijd, wat betreft werkgelegenheid dan.

En helemaal tenen krommend is dat ze je dan misschien teveel betalen en dat je dat maar even weer kan ophoesten. Ik snap niet hoe dat kan hoor...want als ze geen mensen begeleiden face-to-face, dan kunnen ze hun rekensommetjes toch met alle aandacht maken zou je zeggen. Ik ben gelukkig alleen verbaal agressief maar ik snap wat je zegt....wat een gedoe allemaal

Wat vervelend dat je ook zo'n last hebt van vermoeidheid. Natuurlijk wordt het straks wel beter, vanaf 16 weken werkt de placenta volledig. De weken waar wij nu in zitten zijn een overgangsperiode waarbij misschien de hormoonwisselingen de oorzaak kunnen zijn van de vermoeidheid en stemmingswisselingen. Maar, niet getreurd, als dat zo zou zijn, dan ben je er binnen een maand van af! Ik ben ook wel duf, maar ik moet zeggen dat ik ik alsnog meer energie heb dan eerder, dus ik vermaak me prima. En ach, mijn hum is door het UWV toch wel blijvend veranderd....dus nou ja... daar kan ik dus ook geen goede mening over geven hahaha. Hopelijk gaat de verbouwing iets opschieten voordat je nesteldrang dwangmatig je humeur gaat bepalen, maar als het straks dan allemaal voorbij is, ach dan is het vast allemaal waard geweest!

Noekie je hebt helemaal gelijk dat je niet hebt verzwegen dat je in de IVF zat, dat heb ik ook niet gedaan bij mijn werkgever. Hoewel ik wel denk dat het heeft meegewerkt dat hij daarom mijn jaarcontract niet heeft verlengd (dat en dat zijn schoonzoon die hij ging aannemen nogal wat duurder was). Maar ik heb er weer een referentie bij, fijn hoor, maar wat heb ik daar aan... (kleine troost, het is daar nu een puinhoop hahahaha)....Vandaag werd ik opgebeld door een callcenter dat ik daar voor 8,5 euro bruto per uur wel aande slag kon. Dat is bijna de helft van wat ik eerder verdiende. Denk het niet....maar goed, als het UWV inderdaad niets voor je doet en het straks juni is, dan zal ik toch moeten aanpakken wat ik kan aanpakken. Maar jij betn best wel goed terecht gekomen toch Noekie, ook al ben je van veel dingen afhankelijk, je hebt toch een zekere vrijheid, dat is wel erg fijn toch?

En ach, BMI en zo, wel ik denk dat als ik eerlijk ben ik best wel weet dat ik te zwaar ben, maar weet je, ik kan me er op dit moment niet druk over maken...ik heb eerder in een periode van 4 maanden 15 kilo verloren met het dr. frank dieet. Dus ik weet dat als de tijd daar is dat ik er heus wel weer wat vanaf kan krijgen. Ik kijk op dit moment zelfs een serie over plastische operaties, liposucties, vergezeld van mijn chocolade pudding toetje met nep slagroom (je weet wel die hele goedkope)...ze doen maar. Suikerziekte zou erg zijn, maar tja, ik zie dat dan wel weer hoor. Uiteindelijk stoppen ze je toch altijd in een hokje. eerder was ik een hijgende astma lijer...en nu ben ik iets te zwaar. Ik had het er met mijn VK over, en die was zelf ook aan de flinke kant. Die zei ook; ach, zie het maar als extra controle en maak je er niet druk om. Dus doe dat Noekie, lach nog eens hartlijk als je zo'n benig meisje bleekjes voor bij ziet lopen op straat en haal dan toch dat broodje waar je zin in hebt...ik geloof dat ik het al eerder gezegd heb, maar met een halve kilo per week wat je kwijt raakt aan borstvoeding, hoeft die van mij maar tot zijn 5e blijven lurken hahahaha. prima...

Het is duidelijk dat Sinterklaas bij ons allemaal nog diep in het geheugen staat bij iedereen, maar hoe dan ook het is inderdaad een fijne tijd, wel jammer dat je niet teveel pepernoten mag, die vind ik zo lekker.....

anyway, ik loop alweer te veel te kletsen, ik ga maar 'ns wat doen :)

Geplaatst

ik stond vast op de babygroep tot dat ik vertelde dat ik met ivf bezig ging, toen begon de ellende... in februari heb ik mijn eerste behandeling gehad en de week voor de punctie was ook mijn laatste vast dag op de groep :( toch blijven ze beweren dat het er niets mee te maken heeft maar ik ben ook niet dom... Hierdoor stond ik in de maand maart maar voor 1 dag ingepland, tsja daar kan ik niet van rondkomen... dus aanvullende ww aangevraagd maar inmiddels zit ik weer op een redelijk loon. maar sjee, 8,5 euro per uur, daar doe ik het ook niet meer voor, niet dat ik nu veel meer verdien maar er moet wel een stijgende lijn in het loon zitten, niet een dalende...

Het gaat bij mij inmiddels ook maar het ene oor in en het andere weer uit, de vk heeft er verder ook niets over gezegd maar inderdaad wel dat mijn bmi te hoog is en vandaar extra controle. nouja ze doen maar :D de meer de beter :D

eigenlijk zou ik nu mij beter moeten voelen, meer energie etc, die 16 weken ben ik al bijna, maar toch het moet hier nog komen... dus ben bang dat het niet beter gaat worden dan dit...

Geplaatst

Hihi....allemaal dus wat weinig energie. Pfff....dat scheelt.

Heb me gisteren even ziekgemeld, trok t even niet meer. Ga leuke dingen doen vandaag. Niet teveel, beetje fröbelen. Ben met n lampje bezig. Zodra hij naar mn zin is, zet ik wel ergens een foto ;)

Hebben gisteren verf gehaald, nu nog bedenken wat ik wil gaan doen. Wil mn kastenwand in ieder geval wit schilderen en daar een iets op schilderen. Uil in ieder geval, maar wat voor erbij he?

Hebben blauw, appeltjes groen, rood, grijs, paars en goud. Ach...mn vriendin eens lief aankijken. ;)

Tot zover hoor! Wifi ligt eruit, moet ik nog voor bellen, dus ben lekker duur via een 3G verbinding aan t internetten :S

Dikke knuffel iedereen, kom gauw weer meer kletsen!

Xx

Geplaatst

Met die nesteldrang zit het wel goed!! Vanmorgen (voor de zoveelste keer chagerijnig opgestaan) mezelf bij elkaar geraapt en naar boven gestuurd om ook eens wat te gaan doen daar. Alleen maar klagen dat de bovenverdieping een bouwval is en het daarbij laten schiet natuurlijk ook niet op. Oude planken schoongemaakt (we zijn erg van de hergebruik) en gaatjes dichtgeplamuurd. Kan nu nog niet verder want ga ff geen verf afschuren zonder stofmasker.

Maar.. je krijgt er wel energie van moet ik zeggen!! Ga nu beneden maar eens aan de slag want ook hier lig ik een aantal weken achter...

Maar als ik dat allemaal zo hoor van jullie werk.. pff, da's niet tof om door je ivf niet meer ingepland te worden. Alsof je dan je werk niet goed meer kunt doen? Erg jammer..

Lala; neem inderdaad zo af en toe je rust joh!! Heel goed dat je even een dag voor jezelf neemt. Geniet ervan, en ben benieuwd naar het resultaat!

En wat betreft de BMI's.. tja, is het ook niet een beetje een hype geworden dat je vooral geen 'overgewicht' mag hebben? Misschien heb ik makkelijk praten hoor, blijf altijd rond de 65 kilo hangen (ahum, al een poosje niet meer op de weegschaal gestaan dus zal me niets verbazen als ik nu een end hoger zit), maar ik vind het ook een beetje stempeltjes drukken op iemand. Als je verpleegkundige er niet moeilijk over doet... zou ik me er ook niet te druk over maken. Je kan je altijd wel uit angst bezig houden met de toekomst, maar 't is belangrijker om nu te genieten. (goh, en dat uit de mond van deze Krijn Chagerijn....)

He, ik ga poetsen...

Liefs gabriella

Geplaatst

Hihi....mijn bmi lag op 29, 30 is obese. VK deed niet moeilijk, dus ik ook niet. Moeders heeft hoge bloeddruk, nierproblemen en suikerziekte, als t allemaal erfelijk zou zijn zou ik nu waarschijnlijk al in t ziekenhuis hebben gelegen onder strenge controle. ;)

Niet drukmaken! Stress is minder goed dan een ietwat verhoogde suikerspiegel of bloeddruk.

Heb mn lmapje nu met drie verschillende materialen gedaan, ben nog niet geheel tevreden, ben wel al veeeeel minder uit mn doen. Scheelt een hoop.

Ga zo maar de afwas opbergen en de tafel eens vrijmaken/schoonmaken. Mag ook eens gebeuren. Peter is al aan het bedje begonnen. Heeft al de helft geschuurd, kan binnenkort in de lak. Ik ben benieuwd!

Tot zover weer.

Xx

Geplaatst

Wat is iedereen lekker bezig hihihi, ik heb vandaag maar een beetje aangeklooid. Wel een vriend geholpen, die heeft een cd winkel. Ik ben daar begonnen met een heel groot bord met de nieuwe cd titels die uitkomen een beetje mooi op te schrijven. Ik ben wel ekle keer bezig maar ik geef mezelf echt taken buitenshuis zodat ik ook letterlijk naar buiten ga.

Weer contact met het UWV: mijn werkcoach schrijft dat ik niet zo druk moet maken over alles wat 'moet', wat haar betreft moet ik lekker genieten van de zwangerschap....nou ja, wat kan je anders. Ik heb trouwens al een soort van bandenpijn denk ik. Als ik me soms rigoureus omdraai dan voel ik echt iets uitrekken, geen fijn gevoel. Maar dat lijkt nog zo vroeg....al moet ik zeggen obese of niet, buikje groeit gestaag en ik wrijf er graag over heen. Ach denk ik dan...zolang hij/zij maar gezond is :)

nou ik ga maar 'ns op bed aan, kijken of ik Ingmar mee krijg. Wat is dat toch met mannen die per se een voetbal wedstrijd moeten kijken en dan binnen een half uur liggen te slapen...nou ja...

later...

Geplaatst

Aukus het zal heel goed kunnen dat dat je banden zijn, ik heb dat zelf ook vooral als ik te snel op sta. Wordt letterlijk weer teruggeworpen in mn stoel, haha. Daarnaast ben ik ook al lekker door mn rug gegaan. Naja.. eigenlijk in beide billen een bepaalde spier, hahaha, echt verschrikkelijk.

Wel fijn dat je zo lekker bezig bent. Moet zeggen dat ik zelf ook een erg fijne dag heb gehad met al dat gepoets in huis. Eindelijk weer eens.

Nou, ik ga nog een boterham snaaien en dan mn bed in, morgen is t weer kwart over zes... ai.

liefs gabriella

Geplaatst

Hee hoi, hoe is ie allemaal?

Ben weer iets beter, dat heet minder niet vrolijk en meer mezelf.

Heb nét de trappelzak afgemaakt. En t lampje ook.

Hier wat foto's.

HozklzOD

bzFQTSED

iYZdZ7Hk

Geplaatst

Zo Lala, dat ziet er leuk uit!! Hoe heb je die lampjes gemaakt joh?

Fijn dat je je wat beter voelt.. Hier ook iets meer energie en wat minder misselijk gelukkig.

Vraag me alleen af; ik had van die combi pillen van Davitamon Mama waar behalve een stoot vitamine ook foliumzuur in zat. Nu hoef ik het foliumzuur niet meer te slikken, maar ik merk dat ik de vitamines mis. Slikken jullie nog iets van vitamines? En wat dan precies?

Ga nu mn bed weer induiken, druk weekend gehad maar morgen heerlijk een dagje niks hoeven...

Liefs Gabriella

Geplaatst

Haha...ik mis t niet, of misschien tovh wel, maar ik mis het slikken van de tabletjes niet.

Ik zou zeggen, bel de vk even ;)

Lampjes zijn kerstlampjes met lampekapjes ;)

Ga morgen meer maken

Geplaatst

He allemaal,

Ik slik nog steeds Gravitamon en probeer 2 keer in de week een vet visje te pakken, eigenlijk zou ik omega shizzle erbij moeten slikken, maar ja.... ik ben dol op een hollandse nieuwe en makreel dus eigenlijk zou dat niet hoeven.

Coole trappelzak ook Lala, creatieveling....ik ben ook lekker bezig alleen niet voor de kinderkamer, ik ben allemaal voorbeelden aan het maken van producten die ik met de leerlingen van middelbare scholen kunnen maken voor hun maatschappelijke stage. Voor de serious request afdeling kampen actie...wel grappig, normaal maak ik nooit kerstkaarten, maar dit jaar hebben een paar mensen geluk...

Alleen Lala, ik ben bang dat je een slechte wasmachine vibe hebt doorgegeven, die van mij is kaput....en nog geen 3 jaar oud. Dus dat wordt wehkamp bellen vandaag. Volgens mij is het de V snaar, want hij wil wel pompen enzo, maar was draaien en centrifugeren, ho maar..... echt vervelend.

En aangezien ik het meeste was in het weekend draai ben ik gedoemd om de dag door te brengen bij mijn moeder. Mijn moeder is een schat hoor, maar vertelt mij nu al op zeer regelmatige basis dat zij het verstandiger vind als ik in het ziekenhuis beval. Ingmar is immers groot en grof, dus zij is ervan overtuigt dat ik een 8 ponder zal baren. Op zijn minst, voegt ze er dan aan toe.... Hoe kan het toch dat een welgekozen zin van een ouder, oftewel bezorgde moeder, je alle wind uit de zeilen kan nemen. Ik vond het idee van bevallen okay, ik zag het tot een paar dagen geleden als een ervaring waar ik best nieuwsgierig naar was. Maar nu is het omgeslagen tot een angstig vooruit zicht. Bedankt mam. Dus jullie zullen vast wel medelijden met mij hebben als ik vandaag 3 wassen lang me bij haar moet ophouden....ga toch maar vragen of ze het onderwerp bevallen wil laten rusten, dat zal dan de momenten van herhaling terug brengen naar zo'n 3 a 4 keer.

Iedereen een fijne dag, voor de mensen die werken, werkse en voor de anderen, een fijne dag toegewenst!!!!

Geplaatst

Aukus,

Vraag haar maar naar haar bevalling(en). Die zijn belangrijker dan wat zij denkt dat jij moet doorstaan. Schijnt dat zwangerschappen en bevallingen echt een moeder-dochter ding is. (hoe kan het ook anders...)

Maar maak je niet druk joh! Je hebt nog zes maanden om te panieken! Hahahaha zou er nu écht niet mee zitten! Althans, nog niet.

En als je lekker thuis wilt, dan doe je dat toch? Ziekenhuis kan altijd nog tegen die tijd....

Ik weet niet wat je verder allemaal wilt maken en voor welke doelgroep je dingen wilt gaan maken, maar leuke kado-labels en boekleggers zijn ook altijd makkelijk te fröbelen met kids.

En las je eventueel een a3 lamineer machine hebt, kan je ook placemats maken. Of de kleinere versie: onderzetters. Leuke tekening, of foto(-collage) en dan lamineren. Heb zelf voor de hondenoppas placemats gemaakt met foto's vd woefs en daarop de etensbak gezet, zodat ze wist wie welke bak kreeg. (hond met voedselallergie, dus krijgt apart eten, maar lijkt heel veel op elkaar...)

Ontzettned balen van je wasmachine trouwens! Die van ons was oook nog geen viwr jaar oud hoor! Slecht bouwjaar? Hihihi

Het loont om even een vergelijkingssite open te trekken. Er zijn meer bedrijven dan wehkamp met goede service tegenwoordig. Die van ons heb ik overigens bij bol.com gekocht......jawel....die doen ook in wasmachines tegenwoordig.

Ben half ziek thuis, zo'n "even kijken wat er al mogelijk is" dag. ;)

Xx

Geplaatst

Lala, wat een leuke foto's zeg!!!

Gabriella, ik slik nog steeds vitamine pillen en ben ook van plan dit de hele zwangerschap te doen! foliumzuur is niet meer nodig maar kan ook geen kwaad.. ik ben zelf niet zo'n gezonde eter, lus erg weinig groeten en eet veel te weinig vis (daarbij komt dat ik ook alleen kibbeling lust..) dus ik heb vandaag weer nieuwe gehaald, dit keer davitamon met visolie! Ik denk dat met name voor mij (gezien mijn eten...) extra vitamines geen kwaad kunnen!!! Het is niet zo dat je nu nog vitamine's moet slikken maar kwaad kan het ook niet!!

Verder gaat het hier goed, verkoudheid begint iets minder te worden gelukkig!!

Geplaatst

He allemaal,

Goh, ik had gisteren toch echt nog gereageerd middels mijn smartphone, maar blijkbaar is het bericht in het luchtledige blijven hangen, of.....ik moet op een verkeerd knopje hebben gedrukt....

Over het Serious Request doelgroep, dat zijn 3e en 4e jaars Havo en VWO studenten, best wel in staat om een goed idee te opperen, ik moet gewoon mijn kraam aankleden op hun school met een paar ideeën. Mijn doel is dan ook echt om als team captain me te laten leiden door hun creativiteit. Wat je opperde was best een goed idee. Het enige wat ik uiteindelijk ga doen is hun helpen beslissingen te nemen, het budget beheren en hard meewerken. Het lijkt me wel leuk...ik zat ook te denken aan buttons maken. Die zijn ook makkelijk te verkopen voor een klein prijsje, dus dat zou dan helemaal goed uit komen. Want hoe meer we verkopen des te sneller het gaat. Ik ga volgende week voor het eerst met 'mijn' groepje kennis maken en dan gaan we van start! Uiteraard is dit onderdeel van de landelijke actie, dus we zullen geld inzamelen voor het rode kruis en uiteindelijk wordt het geld dan ook naar Leiden gebracht waar dit jaar het glazen huis zal staan...

De wasmachine bleek nog onder fabrieksgarantie te vallen, vandaag komt een monteur kijken of ik hem netjes gebruikt hebt, dus wie weet....kan ik weer wassen vandaag :)

Bij mijn moeder was het erg gezellig. Ongevraagd vertelt ze regelmatig hoe haar bevallingen zijn geweest. Zij heeft altijd flits bevallingen gehad. Bij mij perste ze 10 minuten, maar bij mijn zusje en broertje waren de verloskundigen altijd blij als ze net op tijd de handschoenen aan hadden. Dus wie weet, zou wel mooi zijn. Volgens mijn moeder is dat trouwens ook niet wenselijk, ze had altijd veel last van naweeën in de vorm van rugweeën.... Ze heeft beloofd niet zo veel meer te pushen. Normaliter maakt het mij niet zoveel uit en kan ik mijn goedbedoelde bemoeizuchtige moeder met gemak hanteren....alleen ik merk dat sinds ik zwanger ben ik meer onzeker ben en dus geneigd ben om de verhalen op mij in te laten werken. Nou ja, ik merk het allemaal wel. Wat wel fijn is dat we voor de rest heerlijk hebben gekeuveld gisteren. Ik kwam uiteindelijk bij een winkel terecht met karpetten voor 30 euro en heb er dan ook 1 meegenomen. op de verpakking stond netjes 170x230, maar thuis bleek dat hij maar 170x170 is. Dus dat was wel even een grote tegenvaller. Wel jammer dus, nu moet ik vandaag terug....het is niet anders....

Wel fijn dat je je wat beter voelt Noekie, het weer is ook zo raar de laatste tijd en in de wind is het echt rete koud....Nou vandaag een druk dagje, ik kijk later nog even wat iedereen doet...

groetjes

Geplaatst

He Aukus,

ow...........3e-4e jrs Havo/VWO. Die moeten best met goede ideeën kunnen komen opdraven ja. Ben benieuwd waar ze mee aan komen zetten hoor! Vaak zitten er hele creatieve breinen bij. Succes! Ik koop vrijwel altijd iets uit de webshop voor serious request. Zo doe ik mn ding, krijgen ze meer dan ik voor een plaatje zou betalen, en houden we er nog wat aan over. Heb mokken van 2 jaar geleden en mannie heeft t-shirts van vorig jaar. Goede doelen altijd. En eerlijk is eerlijk, Serious request krijgt van alle goede doelen het meeste van mij. ;-)

Fijn dat t gezellig was bij moeders! Goed hoor! En hier heb ik gewoonweg minder geduld en een veel minder lang lontje dan "normaal" dus het zullen de hormonen wel zijn. hahaha. Daar is mee te leven. Niet zo handig/fijn dat jij onzekerder bent geworden. Da's vervelend zeg!

En ik hoop dat je wasmachine lekker gemaakt wordt! Veel beter dan een nieuwe moeten kopen! Die rot dingen kosten altijd geld.

Ben overigens wel blij met de onze hoor! Minder wasjes per weekend, en dan ook nog droger eruit en minder stroom- en waterverbruik. Jippie!

Ik pak trouwens de sapjes van de lidl of aldi met vitamientjes. Dan krijg ik toch mn vocht binnen, en daarmee ook vitamientjes. De tabletjes.............pff...............na 5 jaar dagelijks slikken ben ik t wel beu, moet ik eerlijk bekennen....

Dus de regelmaat is eraf. Ik pak ze wel nog tussendoor hoor, als ik er zin in heb, én eraan denk. Dan trouwens ook de vitamientjes met visolie. Goed voor hersens frummel zeggen ze. Dus Noekie: goed hoor!! :D

Noekie, fijn dat je verkoudheid de goede kant op gaat. Ik loop al twee weken met het idee dat ik verkouden wordt..........meer druk op mn voorhoofd en een dichte neus, maar het zet niet door........dus het blijft hier kwakkelen.

Ik moet mn moed nog vinden om de bollen in de tuin te zetten. Het zijn er niet veel, maar t moet wel gebeuren. Mannie is bijna klaar met het bedje schilderen en ik heb gisteren toch nog een trappelzak gemaakt. Zal zo de foto opzoeken en hier neerzetten ook.

Ben vandaag weer aan t werk........dat heet: ik kijk wel hoe mn rug t uithoudt. Zal mn leidinggevende maar even mailen/bellen ;-)

Tot!!

[ATTACH=CONFIG]2652[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2653[/ATTACH]

Geplaatst

Heee dames!

Hoe is t??

Ik merk dat ik (weer) meer naar toilet moet. Althans, dat denkt mn blaas :S Hoe zit t bij jullie met de kwaaltjes?

Voor de rest alles goed, ben weer full-time aan t werk.

Grrrroetjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden