Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, ga vooral zo door! En dan neem ik écht een keer de poffertjes pan mee naar t werk! Ik heb hier niet veel keuze hoor! (Hoewel...........friture om de hoek, bakker er tegenover, jan-linders/aldi.........)

Probeer het nog enigszins gezond te houden! Bij de aldi hou ik me al in als ik brood en beleg ga kopen. Neem alleen relatief gezonde koekjes (lees liga) mee, en voor de rest niks!

En dan ga je me ook nog gek maken met zalm, pasta, groente en kaasjes!! AAAAAAAAAAAAAAAAAArrrrrrrrrrrrrrgggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!

Zo...........nou weet ik wel wat ik vanavond wil eten. ;-)

Ik vind t eigenlijk ook wel tijd worden voor een restaurantje weer eens hihihi

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hahahahahahaha, de poffertjespan mee naar het werk!!! Geweldig, ik zie je al helemaal gaan Lala!!!!!

En damn zeg, ik zit hier (na twee borden aardappelen, spinazie en kibbeling) me weer helemaal te verlekkeren op die zalmmoot met mozzarella!!!

Ik wil bij deze wel de afspraak maken dat als we elkaar een keer gaan zien dat daar zeker eten aan verbonden is. (als ik toch al niet uit eten kan thuis probeer ik die kans elders natuurlijk te pakken!!)

Vandaag even de stad in geweest, had voor het eerst een positie broek in mn handen (die ik gewoon nodig heb) maar kon het niet. Zo'n 'ding' met van dat elastiek... het past gewoon echt niet bij me. Ik vrees dat ik me de komende maanden in jurkjes ga heisen om maar niet aan 'die broeken' te hoeven.

Nou heb ik op marktplaats wel het merk 'mamalicious' gezien wat volgens mij wel erg leuk is, maar ik moet eens op zoek naar een winkel waar ze dat verkopen. Sowieso een winkel waar ze enkel positiekleding verkopen zodat je tenminste ook nog wat keuze hebt.

Zijn jullie ook al zover? Of heb ik me gewoon veel te vol gegeten... haha

Wij zijn inderdaad wel de laatsten aukus, in deze maand dan. Bij mij verschuift de datum ook steeds. Mijn datum is nu 25 april. Ook mooi. Maar wie weet.

Weten jullie ook al of je in het ziekenhuis wil t bevallen? Wij willen het liefst 87 witte jassen om ons heen, en het dubbele aantal voor de baby zodat we zeker weten dat er niets fout kan gaan... hihi. Nee, mij lijkt het gewoon zoveel gedoe allemaal thuis. Ik weet het, je hoeft niets op te ruimen, er wordt overal voor gezorgd, maar wij gaan nog geen eens klossen onder ons bed kunnen krijgen (self-made bed). Naja, gelukkig duurt het allemaal nog wel even. (zeg ik nu dan he, volgens mij vliegt de tijd straks echt voorbij)

Nou ik ga er eens 1 uit bad halen hier 'Mag ik er nu al ui-huit....'

Liefs Gabriella

Geplaatst

ik wil ook graag in het ziekenhuis bevallen, voelt toch het veiligst.

tja, wat betreft kilo's zit ik nog steeds op -1,5 maar toch gaan de broeken ook hier al strak zitten...zal toch binnenkort ook eens moeten gaan kijken..

ik snap toch niet waar jullie al dat eten laten.... ik kon vanmiddag eindelijk weer eens 1 tosti en 2 crackers op :D at voorheen al snel 4a5 tosti's maar ben tegenwoordig al blij dat ik na 1 tosti nog niet vol zit...

Geplaatst

irma ik zet er eerst 10 april bij, als het veranderd horen we het wel :D

Echo/VK bezoek

Gabriella. 15 september (2e echo)

Aukus, 4 oktober (2e echo gyn)

lala, 4 oktober combi-test

Liek, 6 oktober (2e echo)

lala, 10 oktober VK (echo??)

Aukus, 12 oktober (2e echo VK)

Noekie1988, 17 oktober (2e afspraak VK)

Noekie1988, 21 november (20 weken echo)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Lala, 15 april

Aukus, 23 april

Liek, 26 april

Gabriella, 27 april

Geplaatst

Uitje mét eten. Okay...staat genoteerd!

Ik heb al een week of 2-2,5 een positiebroek. Al is t alleen maar om mn buik vooralsnog zoveel mogelijk te verbergen. Wil de grote meute op t werk t pas over een week of twee zeggen. Maar ik heb wel gemerkt dat die band, hoe warm nu ook, wel al ondersteuning geeft. Als ik de broek aan heb gehad en 's avonds bijvoorbeeld een jurkje, dan is t buikje dat ik heb toch al aardig lastig 'te dragen'. Maar goed, hoor mij klagen! Hihihi

Prenatal heeft nog uitverkoop, geloof ik. Daar zullen ze iets meer dan 1 jurkje hebben ;)

Zie ook net hier in t lokale krantje dat babyplanet hier in de buurt een babypark wordt en daarom totale leegverkoop heeft met goede kortingen. Ik denk dat we daar van de week maar even naar toe gaan. Voor wie geinteresseerd is, en wellicht een dagje ikea eraan wilt plakken: woonboulevard heerlen. ;)

Al was t maar voor hydrofiele luiers. Hahahahaha

Ehm...tja....wat zal ik zeggen: kon voorheen ook wel de hele dag door eten, maar t is een graadje erger geworden. Bij mij zal t meer + 9 kg zijn, kan alleen maar jaloers zijn op de -1,5!

Het wordt ziekenhuis hier. Heb een waterbed, dus thuisbevallen is een no-no.

Tot!

Geplaatst

Haha, dat bevallen op een waterbed lijkt me inderdaad niet echt lekker. Alhoewel, wat is er mis met een 'boven-water-bevalling' als je ook 'onder-water-bevallingen' hebt.. Maar het lijkt me voor de verloskundige geen pretje dat geklots.

Nou je dat zo zegt over dat die band ook wel versteviging geeft.. misschien moet ik volgende week toch maar eens gaan passen. Wie weet. Ik was juist bang dat je het door die band veel sterker ziet. En de kinderen op mn werk weten er nog niet van, en dat moet ook nog even niet.

Hier ook +9... al hoefde de verloskundige afgelopen week godzijdank niet te weten hoeveel ik was aangekomen!!!!

Geplaatst

Gabriella je moet wel klossen onder je bed straks als je bevallen bent he, staat volgens mij in de arbo wet voor de kraamhulp... je bed moet voor haar rug een bepaalde hoogte hebben.

Geplaatst

Nou klossen dan maar. Ik ga thuis loeien zoals ik er nu tegen aan kijk. helaas is mijn astma erger geworden de laatste tijd. Dus als ik echt pech heb dan MOET ik in het ziekenhuis bevallen. Nee ik denk dat in een vertrouwde omgeving ik beter zal ontsluiten. Daarnaast Isala ligt op 20 minuten afstand...korter met sirenes. Ik wordt al zenuwachtig van mijn verloskundige....laat staan een hele horde gasten. Ik heb wel mijn schoonzusje gevraagd om als een soort doula te fungeren. Dat vind ik wel een fijn idee. Voof de rest ben ik bang dat zodra het kindje er is dat we overspoeld worden door familie...ik zit er nu al over te denken om iedereen pas een paar uur later op de hoogte te stellen...Maar iets anders....eten bij de meeting is prima hahaha XD nou fijne avond voor de rest..O trouwens...ook leuke maar helaas beperkte keuze bij H&M... leuke corduroy broeken in herfstkleuren daar...

Geplaatst

ik zal ons bed eens opmeten vandaag of morgen, wij slapen op zolder (dus 2 trappen om er te komen :D ) op een boxspring, hoop niet dat daar nog klossen onder moeten want dan kom ik er niet meer in..... :D

Geplaatst

Las ik hier nou iets over een uitje mét eten???

Mocht er nou heel toevallig, per ongeluk, indien mogelijk, wellicht nog een plekje vrij zijn? IK WIL WEL MEE ETEN HOOR hahahaha...

Maak ik alcoholvrije tiramisu ;-)

Geplaatst

Nou Melis, je bent van harte welkom hoor, wie ook zin heeft om mee te gaan wat mij betreft.....maar heeft niets met de belofte van tiramisu te maken hoor...echt niet .... XD

Heb net vandaag de 9 maanden dagboek binnen gekregen van FBTO, wist niet dat ik die zou krijgen leuke verrassing :)

Geplaatst

Lijkt mij heel gezellig!

Neem ik Benbri (februari) mee.. Al concrete plannen voor een date?

We hebben met een paar dames van februari/maart een date op 26 november, iets van high tea in regio Utrecht,

Als jullie mee willen; van harte welkom!

Fijne avond ;)

Geplaatst

He melis,

He Melis, lijkt me gezellig. Is dat ook inclusief tiramisu? Kan het zijn dat ik je in een andere topic ook wel eens tegen ben gekomen? 'gestart in Mei' ofzo?

Ben vandaag toch maar overstag gegaan en heb met de vreselijke hitte hier vandaag mezelf een weg gebaand in een of andere baby-planet. Heb Lala dr advies goed onthouden, en het scheelt inderdaad zo'n positiebroek!!! Vond m voor nu wat te duur, dus ben met een rokje naar huis gegaan. haha, en een vreselijk dure onderbroek (dat dan weer wel), maar het zal wel ergens goed voor zijn!

Verder heb ik dat van die klossen inderdaad ook gelezen. Nou is onze kraamhulp een nichtje van mn vriend, maar toch. Misschien anders maar een hoog laag bed op de slaapkamer planten.

Net die docu op rtl8 gezien over de ontwikkeling van meerlingen in de baarmoeder en de geboorte... Hormonale tranen natuurlijk weer!!

Duik mn bed maar weer in (o wat ben ik gezellig op de zaterdagavond!!). Morgen weer n drukke dag met een feestje..

Liefs Gabriella

Geplaatst

hahaha Caroline, idd ja, dat uit te hoogte kinder poëzie was zwaar suf hahahaha. En hoewel ik het erg mooi vond zag ik weinig verschil met de docu's In The Womb, kwaliteit deed er niet voor onder in ieder geval....

En wat betreft buik verbergen door middel van positiekleding, tja, ik ben weer zo'n doos die een strak truitje aan trek in de hoop dat iemand, ergens die gevormde ribbel aan de voorkant zal zien als een beginnende buik hahahaha. Echt triest. Ik kreeg gisteren een heel pakket met afdankertjes, aangezien ik al groot ben zullen sommige dingen minder goed passen, maar wie weet wie ik er dan blij mee kan maken. Straks even passen als de paracetamol werkt en mijn keel wat meer ontspannen is....hoop dat het vandaag de laatste dag was, maar ben bang dat het juist de ergste dag is :(

o well......

p.s. sure Melis, wat mij betreft wel, ik hoor de andere vrouwen van april er nog niet over maar ik zie geen reden waarom niet, we zijn wel een klein clubbie, dus hoe meer zielen, des te beter... 26 november klinkt ook leuk, misschien dat ik dan ook kom, moet nog even de agenda's vergelijken met hubbie... Hoeveel zijn de kosten, en waar in Utrecht is die High Tea?

Geplaatst

goeiemorgen!!

Aukus; heb je nu nog zo'n last van je keel joh? Ben je die ijsjes nog niet zat? Hoop voor je dat dit inderdaad laatste dag was.. En misschien een beetje laat maar kom er nu ineens op. Heb je wel eens echineaforce geprobeerd? Moest dat vroeger van mn moeder op een suikerklontje druppelen als ik keelpijn had en dan opsabbelen. Heel smerig, maar het werkte wel. En het is homeopatisch. Je kan ook gewoon drie keer per dag 8 druppels in een klein laagje water doen en opdrinken.

Wat betreft die docu; ik had het geluid inderdaad op sommige momenten erg zacht staan. Het ging er op momenten ook gezellig aan toe in die baarmoeder met die meerlingen. Leken wel een stel hooligans!!

Maar nog even vraagje; heb vannacht rond vier uur behoorlijk last gehad van een overslaand hart. Klinkt misschien gek, maar mn vriend heeft ook gevoeld en heel af en toe was de hartslag 1 slag even weg, of heel zachtjes. Dan krijg je zo'n heel gek gevoel over je borstkas alsof je ergens van bent geschrokken.

Mn vriend zegt het ook wel eens gehad te hebben, en heb ook nog zitten googelen, maar kon niets verontrustends vinden. Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Herkent iemand dit? Heb er nu ook nog wel wat last van, maar hoef nu niet meer op bed te blijven liggen zodat het alleen maar erger lijkt.

Ben beetje bang als ik de huisartsenpost ga bellen ik gelijk langs moet komen terwijl er weinig aan de hand is. (en we vieren hier vandaag een verjaardag.. lekkere timing..)

Liefs gabriella

Geplaatst

Gab, zou me niet teveel zorgen maken. Weet niet hoe lang je zwanger bent, maar dat gebeurd weleens. Je lichaam moet natuurlijk extra hard werken om jouw lichaam en die van je kindje te voorzien van bloed. Soms lijkt het alsof mijn hart eruit bonkt! Veel plezier met/op de verjaardag!En ja, ik heb idd meegeschreven in 'start mei/juni' nu je het zegt ja, ik ken jou langer dan vandaag hahaha ;) Enne, de alcoholvrije tiramise is goed?! Een exacte locatie is er nog niet, maar iig regio Utrecht ivm de centrale ligging. Kosten zullen rond de 15 euro zijn. Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Nog leuke plannen voor vandaag?

Geplaatst

26 november is voor mij een no-go, dan staan er al plannen :(

Aukus, leuk boekje he? Nu nog invullen, maar vond t wel leuk van fbto.

Gabriella, muts, strak truitje helpt niet hoor! Hihi

Kijk anders even op marktplaats, de bovenste advertenties zijn vaak webshops, met vaak leuke aanbiedingen. Wie weet zit je maat ertussen en dan heb je voor weinig een leuke broek. En je kunt vaak gewoon terugsturen. Had bij eentje 2 broeken besteld, hadden er nog maar 1, geld gewoon terug gehad. En hart op hol kan nu wel ja. Volgende keer gewoon bij VK aankaarten? Tenzij t nu elke dag gaat voorkomen, dan zou ik even huisarts bellen.

Vannacht gedroomd dat frummel een broertje en zusje had....in de buik. De drie zaten ons uit te lachen op de echo. Stelletje boeven! Hahaha

Geplaatst

He Gabriella, ik ben het met Melis eens hoor: je hart zal af en toe een hartklopping doormaken omdat deze zoveel meer bloed moet rondpompen dan normaal....Raar he hoe ons lichaam zulke extreme veranderingen doormaakt. Als je erg ongerust bent, bel dan morgen met de verloskundige, maar ik weet zeker dat je je geen zorgen hoeft te maken. Maar misschien moet je je niet te druk maken in het algemeen en lekker genieten van de verjaardag (ben jij jarig of iemand anders?)..

Nou klinkt goed hoor Melis, als de andere vrouwen het er ook mee eens zijn dan schuif ik vast en zeker aan!

Ik heb geen plannen voor vandaag, misschien een historische drama kijken, een beetje opruimen en voor de rest niet zoveel. Gisteren was een drukke dag en mijn keel is dus helaas nog steeds vervelend.... langzaam leven vandaag dus :)

Geplaatst

He meiden,

Bedankt.. was toch wel wat ongerust. Maar het klinkt inderdaad allemaal erg logisch.

Lala; het strakke truitje was aukus dr idee, haha. Ik vroeg me ook al af hoe ze daarmee iets wilde verbergen!! Al moet ik zeggen dat ik er wel erg aan moet wennen dat mn lichaam zo uitdijt, ik mn lekkere shirtjes en jurkjes niet meer aankan. Maar.. mij hoor je niet klagen hoor!!

26 november lijkt me erg gezellig! Ik ga waarschijnlijk ook wel aanschuiven. Jammer dat jij niet kan Lala, maar aan de andere kant ook een goeie reden om nog een keer zo'n middag te regelen toch?

Verjaardag is van mn vriend, niet te groot, en gelukkig kunnen we lekker buiten zitten (scheelt weer in de zooi, zeker met een horde kinderen erbij!!).

Liefs Gabriella

Geplaatst

Gabriella eng is dat he! Maar ik denk dat het niet iets is om je zorgen over te maken, anders alsnog even naar de huisarts morgen. Ik heb het al jaren, bij mij komt het voort uit stress, vaak onderhuidse stress, dat je het niet eens weet. Heb al aan verschillende huisartsen gevraagd en die zeggen: je doet het zelf. Als je gaat googlen zie je ook dat heel veel mensen er last van hebben.

Maar nogmaals, als het voor jou nieuw is en je kan er niet door slapen zou ik even naar de ha gaan morgen. Succes!

Geplaatst

ja nee, niet verbergen, maar accentueren...was zeker niet duidelijk getypt (ochtend dyslexie... zucht). Nee, waarom zou je zoiets moois willen verbergen ook al is het alleen nog maar een vetribbel hahahaha, ben toch trots :)

Maar goed, rustig aan doen en Gab, alles komt wel goed joh.

Jammer dat 26-11 een no-go is Lala, maar idd, we zullen zelf toch wel een datum kunnen prikken, misschien iets in december ofzo? Dan kunnen we elkaars uitdijende buiken goed bewonderen hahahaha

Geplaatst

Hihih....omdat ik t voor sommige mensen nog even vetborgen wil houden. Mensen die t weten zien me in jurkjes, en dan is t echt geen vetribbel meer hoor! Hahaha

De strakke shirts komen ook nog wel hoor!

Ja, jammer van de 26ste nov. Maar we maken nog wel een afspraak. Komt goed!

Ik ga even n uurtje plat, kan t wel gebruiken.... Wordt weer druk zat vandasg. Manlief zit op de grasmaaier, woeffies rustig binnen....rookpot staat voor te gloeien.... Dutje kan wel ;)

Geplaatst

Hoihoi,

hoe is het met een ieder? al opgeknapt van de keelpijn?

wij zijn een weekendje weggeweest naar bodegraven. we hadden nog bon liggen dus vandaar, heerlijk weer.

met zijn allen wat gaan eten is wel leuk ja, misschien in dec of jan, inluiden van het nieuwe jaar??

hoe was jullie weekend en genoten van het weer?

tot horens weer.

weten jullie nog zaken of merken die wel leuke kleding hebben nu voor ons, ik vind het allemaal zo saai

gr irma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden