Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He allemaal,

Nou Irma, de keelpijn is er helaas nog, wel iets minder gelukkig maar nu heb ik Ingmar aangestoken, arme vent.... Over 'leuke' positiekleding, ik vind het merk QueenMum wel leuk als ik advertenties zie, maar eerlijk is eerlijk, ik ben nog geen winkel tegen gekomen met een enorm assortiment zwangerschapskleding. Ik denk dat het gewoon de basisstukken zijn die je zelf moet versieren met leuke accessoires. Ik heb dus een super leuke buikband gekregen, zwart met witte stippen. Super simpel, maar het is wel leuk om te combineren, zo net onder je shirt vandaan als een halve mini skirt boven op je broek. Maar goed, het is ook weer een korte periode waarbij ik ook geen honderden euro's wil uitgeven aan kleding, daarbij, wie zegt dat je maar 15 of misschien zelfs 30 kilo gaat aankomen, dat is gewoon lastig te voorspellen...

He lala, morgen hebben we een echo he, ik heb 'm pas om 16.00. Dat is wel een beetje lang wachten. Hoewel het gevoel er is dat het wel goed zit vind ik het toch erg spannend, het is tenslotte de termijnecho. Maar met de groeipijntjes van vorige week een een lichte bobbel aan de voorkant lijk ik overduidelijk zwanger, toch blijft er een angst zitten... Ik hoop dan ook dat ik daar snel afstand van kan doen want die steekt juist de kop op elke keer dat ik een echo ga krijgen... Okay genoeg gezeurd...nieuwe week, nieuwe kansen!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Aukus,

ik snap precies wat je bedoelt! hahah.. Hier is t dan wel de nekplooimeting......dus even iets meer beladen, maar toch gewoon weer een echo, en dus weer spannend. We zijn rond 10 uur aan de beurt.

Hier het afgelopen weekend denk ik groeipijntjes........en de buik begint nu echt naar voren te steken. Mannie zei al: je navel nog en dan klopt t. Ik had gedacht dat dat wel eens lang zou gaan duren bij mij, maar mannie heeft gelijk en t begint al.

Heb ook geen zin om veel geld uit te geven. Heb van een vriendin gelukkig wat positie kleding gekregen, en ik ga binnenkort bij die uitverkoop kijken. Als ik daar niks vind, dan echt wel alleen basisstukken via internet hoor! Ben nogal gek om veel uit te geven! Geef ik liever aan frummel uit. Niet dan?! :D

Ben relatief druk vandaag dus dag zal wel omvliegen.

Tot!

xx

Geplaatst

He meiden,

Nou, feestje is gevierd, rommel weer opgeruimd!!

Vervelend dat je keelpijn nog niet over is Aukus.. Maar zeker als je niet teveel mag nemen kan het langer duren natuurlijk. Heb even zitten kijk naar dat Queenmum en dat is inderdaad een leuk merk! Mamalicious is op zich ook wel leuk, maar als je daar een broek van koopt is het gelijk aan alle kanten wijd... Prima dat ik uitdij, maar de plekken waar dat niet gebeurd wil ik nog wel blijven accentueren!! Met dat niet teveel geld uit willen geven ben ik het ook helemaal mee eens. Was zaterdag in die winkel met allemaal positiekleding, en de enige broeken die ik leuk vond waren €80,00. Dat vond ik toch net even wat te duur, omdat ik dat normaal gesproken gewoon ook niet uitgeef aan een broek. De verkoopster was het niet met me eens; 'je hebt er toch geen tientallen van nodig?'... nee, maar dan nog!

Ik ben wat te voorbarig geweest over 26 november... Blijkt dat we dan al naar een concert gaan. Dus liever dan een keer in december? Gezellig!

He en Aukus, ik snap je wel, dat je voor zo'n echo weer knetter gespannen bent.. hoop voor je dat de dag voorbij vliegt, en je gauw in die stoel ligt!!! Succes joh!!

Liefs Gabriella

Geplaatst

He Gabriella,

Was het een fijn feestje? Ik ben altijd in voor dat soort dingen maar toen wij laatst op 3 september onze gezamenlijke verjaardag vierden was ik gebroken halverwege de dag, maar het bezoek bleef maar komen. Wij wilden op dat moment nog niet vertellen aan iedereen dat ik zwanger was alleen toen het avondeten er in zat stortte ik in. Bezoek die rond de koffietijd kwam was wel verbaasd, waar is ze nou??? Ingmar wist ze te overtuigen dat ik me niet lekker voelde, maar wel jammer ook dat we op dat moment niet 'en public' het goede nieuws hebben kunnen meedelen.. hebben jullie het dus verteld gisteren op jullie feestje, of waren de genodigden al op de hoogte?

Wel jammer dat die broek van mamalicious niet zo 'flattering' zijn, kan het niet aan het model hebben gelegen? Ikzelf ben ook altijd lastig met broeken vinden. Ik heb enorme dijbenen, maar een veel te smal taille dus broeken zijn altijd vervelend. Maar met de koude winter op het oog heb ik er toch nu 2 in huis. een spijkerbroek van mamalicious en een zachte ribbroek van H&M. De laatste is nu al mijn favoriet.... H&M verkoopt zijn gemiddelde broek voor 30 eurie, dat vind ik nog wel kunnen. Maar een broek van 80 eurie, nou ik snap dat je daar niet blij van wordt. Het is natuurlijk altijd leuk als je zoveel verdient en het ervoor over hebt, maar uiteindelijk is het nogal wat... Althans voor werkloze mij dan. Ik zou inderdaad net als LaLa het liever willen uitgeven aan een kleintje :)

Jammer dat 26 nov. geen optie is, maar hoe dan ook, moeten we wel een datum vinden voor 'ons' groepje, we zijn met veel minder dus moet wel lukken toch dames? In december lijkt me prima, hoewel het wel altijd een drukke tijd is, we moeten misschien maar begin november een datum kiezen, dan zijn ik en Gabriella ook over die magische 12 weken grens, just in case....

Ach en die 'kut' echo, ik probeer er maar niet aan te denken, ik had toch niet voor niets groeipijntjes afgelopen week, het is wel duidelijk dat ik in het vervolg liever met dopler het hartje ga horen, en waarschijnlijk ga ik ook zeker een dopler aanschaffen, elke avond samen met hubbie dan even luisteren, maakt het voor hem nog echter. Ik heb besloten er 1 aan te schaffen als ik over de magische grens ben. De 20 weken echo is de enige echo na van de week die ik nog wil hebben. Ik ben nogal een visueel ingesteld persoon, maar toch is het de spanning en stress niet waard....

maar hopelijk gaat jouw echo morgen om 10 uur super Lala, ik kan me voorstellen dat het een andere lading heeft, maar zal vast wel goed zitten toch....goh wat positief maar weer hahaha - is je gegund he!

Fijn van je weekendje Irma, was helemaal vergeten erop te reageren....

nou dingen doen, dingen doen....

Geplaatst

Feestje was fijn! Iedereen wist het eigenlijk al, en als dat niet zo was dan kon je er niet omheen. Echt bizar hoe zwanger ik er nu uitzie.. Wel jammer inderdaad dat jullie het toen nog niet konden vertellen, was toen misschien nog wel erg vroeg.

Ow en Lala, helemaal eroverheen gelezen dat jij morgen ook een echo hebt!! Sorry.. Spannend ook voor jullie dus, zeker ook wel wat met die 20 weken echo. Ben benieuwd, ga morgen t hier s ff in de gaten houden dus!

Die broek van de H&M ga ik ook naar op zoek. Jammer, moet daarvoor weer helemaal naar Breda, maar voor 30 euro een broek daar doe ik t voor!! Ook met werk vind ik 80 euro voor een broek gewoon teveel, ik ga inderdaad ook voor leuke babykleding!! (en vaak ook veel te duur... haha)

http://www.musjes.com

http://www.pimpyourkids.com

http://www.mumsmarket.nl

allemaal sites waar ik nog even goed voor ga sparen ;)

Verder heeft zich hier de volgende kwaal aangekondigd; maagzuur!!!! Yes!!!! (hmmm...) Mag je daar eigenlijk Rennie voor gebruiken?

Liefs Gabriella

Geplaatst

He gabriella, te gekke links,

Vooral het laatste is erg leuk omdat je dan meteen een goed doel steunt. Ik vind er erg leuke merken tussen staan. Moderne grafische prints, alleen joh, wat een prijzen, ik geloof dat ik ook maar moet gaan sparen, maar goed, aan de andere kant, je hoeft natuurlijk niet een hele garderobe er uit op te bouwen. Sommige kleren waren zoooooo sweet hahaha. Ben je al lang aan het 'wens shoppen' voor je kleine?

Oprispingen heb ik ook af en toe....maar meestal eet ik dan teveel keelsnoepjes ofzo... ik weet niet of je rennies mag, maar bij mij werkt een glaasje melk altijd wel (het liefste als er de kou een beetje vanaf is...)

nou ik heb de smaak te pakken en ga nog even meer kijken naar leuke babykleertjes....

Geplaatst

Ik vind die retro prints allemaal zo gaaf. En het is geloof ik wel zo, dat ze kwalitatief ook echt wel heel goed zijn. Dus na veel wassen blijven ze gewoon goed. (lees: ik probeer excuses te verzinnen zulke bedragen neer te tellen voor kleertjes die ze hooguit een maand of 2/3 aan kunnen...)

Ik vind sowieso die merken uit Scandinavië helemaal te gek. Maar inderdaad zo onwijs duur.

Heb inderdaad al veel gekeken op dat soort sites, eerst ook voor de zoon van mn vriend, maar die werd er al snel te groot voor toen ik hem leerde kennen. Ik zit nog even te denken, maar weet zo even geen andere merken meer, behalve bor*z, da's ook een heel gaaf (duur!!!!) merk. Maar meestal op marktplaats kan je het allemaal veel goedkoper krijgen.

Nou, ik ga ook nog even 'shoppen'!!!

Geplaatst

Heee Caroline!

Alles goed? Nog nieuws?

December is trouwens wel beter dames. Maar inderdaad: vroeg plannen dan.

Gabriella, fijn dat feestje geslaagd was! Was je niet kapot?

Had gisteren bezoek, van een uur of drie tot acht, slechts twee vrienden, maar t was genoeg om me helemaal uit te putten.

Vandaag er drie uur over gedaan om thuis te komen, heenweg duurde twee uur, al met al ben ik dertien uur van huis geweest, inclusief werken. Pff.....ben best moe. Net pas klaar met eten (half 10!!!). Ga Bones nog kijken en daan naar bed. Heb een zijligkussen gekocht (een worstje van 1.45m lang) maar dat slaapt prima nu! Hoop dat t zo blijft.

Sorry dat t wat kort is, morgen meer, ik beloof t!

Verder alles goed hoor, alleen moe :(

Geplaatst

Jeetje, lala, kan t me voorstellen dat je moe bent.

Zulke lange dagen op mn werk zou ik al niet meer volhouden, echt knap. Werk zelf vaak maar een paar uurtjes per dag, vond ik eerst erg vervelend, nu komt het me wel even goed uit. Ga maar lekker tegen je worstje aanliggen (oei, foute opmerking!! haha) en veel plezier morgen!

liefs gabriella

Geplaatst

Ja die Lala is een bikkel, wat een dagen zeg pffff....veel succes straks om 10 uur he! ZO'n worstje om 'tegen aan' te liggen klinkt wel fijn hahahaha

Nou Gabriella, nog geen leukere links tegen gekomen dan die van jou :) Wel heb je ooiebeest.nl waar je een hele leuke draagding hebt (ooiebeest mei tai) maar ik zit erover na te denken om gewoon een hele lange lap te gebruiken, knopen maken lukt mij best namelijk :)

Geplaatst

veel succes en plezier vandaag met de echo! die kriebels ervoor ken ik, en het maakt niet uit hoelang de echo geleden is..

toen k maandag een echo had en woensdag weer had ik voor woensdag net zo hard weer kriebels :D

ik heb bij prenatal 2 broeken gekocht, ook van mamaliciuos. k probeer nog stug om elke dag mijn gewone broek aan te trekken,

maar ben bang dat ik het een dezer dagen toch ga verliezen, whahaha

k slaap sinds week 8 al met een kussen tussen mijn benen, tot nu toe red ik het hier nog mee :D

ik zal vandaag weer eens een hele dag proberen te werken, van 9-18, dus zal vanavond wel weer kapot zijn..

Verder ben k nu bij fysio voor mijn hoofdpijn (het komt uit mijn nek vandaan) zaterdag had ik er bijna geen last meer van,

daarna begon het langzaam weer terug te komen, tot nu toe gaat het vandaag redelijk goed, we zullen zien, mag donderdag

gelukkig weer heen.

Geplaatst

He Noekie! Vervelend dat je nog steeds hoofdpijn had/hebt. Stond gisteren op met hoofdpijn en die was nog niet helemaal weg toen we gingen slapen. Maar dat was al vervelend zat! Hoop dat fysio gaat helpen!

Dank je wel! Ben nu flink aan t drinken, moet met een volle blaas en daar ben ik zo slecht in.jhihi

Hou jullie op de hoogte!

Ow en dames, die dertien uur gisteren is écht niet mijn idee van stoer doen, fikkie mag ze hebben hoor! Maar ach..t moet even.

Toch eens even kijken wat de arbo dienst er eigenlijk van zegt.....iemand een idee waar ik dat kan opzoeken?

Tot!

Xx

Geplaatst

He lala,

Heb even snel wat opgezocht en kwam hierop (hieronder) terecht. Maar ik kan me voorstellen dat als je met je arbo arts gaat praten dat je dan echt wel aangepaste werktijden kunt krijgen. Zo heel erg af en toe tussendoor zo'n lange dag oke, maar als ik naar mezelf kijk kan ik nu gewoon ook niet heel veel hebben, moet ik in de eerste plaats al wennen aan het hele nieuwe ritme.

Misschien weet de verloskundige er ook iets van, maar daar zal je inmiddels nu wel zitten.. Succes joh!!!!

Noekie; lijkt me erg lastig die hoofdpijn, je mag er denk ook niet teveel voor innemen. Hoop dat de fysio wat gaat helpen.

Aukus; heb bij de baby-planet-winkel-hoe-kom-je-op-zo'n-afschuwelijke-naam ook een erg leuke hangmat gezien voor niet heel veel geld. Lijkt me ook erg leuk straks voor in de box. Maar zo'n draagdoek wil ik ook zeker gaan gebruiken!! En dan inderdaad zelf een toffe stof opzoeken en de scouting knopen maar weer eens uit de kast halen!!

Lukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden.Hier heeft u recht op:

• regelmatige werk- en rusttijden
  • extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)
  • een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)
  • geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten
  • zwangerschapsonderzoek in werktijd.

Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken).

Geplaatst

Gabriella,

dank je! Manlief had t ook al gevonden in de tussentijd.

Werkgever gaat al de mist in, omdat ze me niet op tijd hebben ingelicht over evt. risico's. Er is (nog) geen RI&E gemaakt.

Wat betreft bovenstaande: als manager moeilijk gaat doen, dan krijgt ze dit allemaal om haar oren.

Draagdoek: ja, ook hier een draagdoek mens. Zal waarschijnlijk eentje gaan kopen, en daarna gewoon kijken wat ik in huis heb aan doeken/stof. Heb nogal wat liggen ;-)

Arbo-arts: geen idee wie dat voor ons is. Hebben ook geen vertrouwenspersoon. Gaat dus goed ;-) Diegene die dat deed bij ons, is inmiddels de ex-vrouw van onze directeur. Nou zou ze mij graag willen helpen denk ik, maar ze is er gewoonweg niet meer. Zal me daar ook maar eens in gaan verdiepen. Morgen mn zwangere collega maar even vragen..........die heeft ook HR taken, dus die zou t moeten weten.

Vlokkentest vandaag:

Niet meteen een uitslag, maar geen paniek bij echoscopiste. De nekplooi was "netjes smal" (1,2mm). Dus ik ga ervan uit dat alles goed is hoor.

Meteen bloed laten afnemen, dus we krijgen een keertje wel (denk via de VK en anders via post) de uitslag.

Jay is een beetje ADHD......was goed beweeglijk, en is nu al een boefje! Stak zn tong uit naar ons, en liet zich niet goed "vangen". Dus duurde het lekker lang voordat alle metingen gedaan waren. Ben zelfs van het bed moeten opstaan om te gaan lopen en springen om hem weer wakker te krijgen........want als Jay eenmaal een tukkie doet, krijg je em niet zo snel wakker hihi

Het diagnostisch centrum was vandaag pas begonnen op deze locatie, ze zijn binnen de stad verhuisd, maar hadden dus opstart problemen. We moesten dus nog een half uurtje wachten voordat we aan de beurt waren. (Nadat ze een half uurtje van te voren belden om te vragen of we naar vrijdag wilden verhuizen.........nou écht niet!)

Maar omdat ze dus lekker laat waren kregen we gratis wat extra foto's van de echo. Frummel was goed te zien hoor!

Zooooooooo..................een hele hoop spanning is van ons afgevallen. Frummel is 5.6cm groot en al echt een mensje! Echoscopiste zei ook dat we de "critieke fase" toch wel al voorbij zijn,altijd fijn om te horen. Placenta ligt boven en achter, dus kan frummel goed gaan voelen over een tijdje!

Oftewel: ben best blij!! Alles gaat goed en frummel Jay is lekker beweeglijk :D

Jippppppie!!!!

Geplaatst

oh lala wat een goed nieuws!!! heb regelmatig even zitten kijken, maar je had nog niets laten horen. Kan me voorstellen dat je toch wel wat opgelucht bent. Nou Aukus, nu jij nog vanmiddag. Heel veel succes meid!!

Ik ga naar de H&M!!!

liefs Gabriella

Geplaatst

Ja, ben super blij! We moesten even wachten daar en daarna moest ik nog naar t werk rijden.....al met al wat meer tijd kwijt dan gedacht :S

Aukus: ook van mij succes!! Op naar mooie beeldjes van jullie kleintje!

Gabriella: veel plezier bij H&M!

Geplaatst

O Lala, wat te gek dat jay zo lekker aktief is en dat je naar alle waarschijnlijkheid hem dan ook zo vroeg mogelijk zal voelen, gezien waarde placenta zich bevindt. Beter zeg... Hopelijk kan je snel duidelijkheid krijgen op je werk, recht is recht en plicht is plicht. Maar fijn dat ondanks alle problemen dat je er toch een paar mooie foto's hebt kunnen krijgen. En super dat de nekplooi normaal wordt geacht! Dat scheelt, zit je ook niet in de rats de aankomende tijd.

Nou ik schijt natuurlijk weer alle kleuren van de regenboog...echt waar, die echo's wat dat toch is..... Gisteravond zat ik alle spanning al van me af aan het huilen, elke keer als mijn vriend weer wat vroeg ging ik weer...nee ik heb veel van de dag geslapen, nee ik ben niet naar buiten geweest, ik ben bang voor morgen boehoehoe...echt sneu, maar ja, de spanning was eraf...lekker vroeg naar bed gegaan en vandaag een redelijke voorspoedige dag gehad. Natuurlijk duren deze laatste paar uurtjes wel weer lang. ingmar is over een kleine 10-15 minuten vrij en dan zullen we tegen kwart over maar eens de auto starten...

Wat wel leuk is, is dat de echo bij Dr. Cohlen gaat plaatsvinden. Deze arts hadden we bij de kennismaking in juni, die toen meedeelde dat gezien de hoogte van mijn hormoon hij ervan uitging dat het eigenlijk daar op dat moment wel zou ophouden. We moesten ons maar gaan oriënteren op een andere invulling van onze kinderwens, mijn eicellen zouden op zijn...

De tweede keer dat we hem troffen bleek mijn hormoon waarde drastisch veranderd te zijn, en wat hem betreft gingen ze dan 1 keer IVF proef behandeling opstarten, mochten de medicijnen überhaubt wat uitvoeren, dan gingen we misschien door. Al snel bleek dat we eerder mochten komen, maar dat bleek niet meer nodig want ik zit tenslotte hier in dit topic.

De eerste echo was bij een andere dokter en die vroeg toen ook met wie we de echo van vanmiddag willen laten plaatsvinden. Ik hoefde niet lang na te denken om dr. Cohlen aan te vragen. Ik hoop op een prachtige echo, is dan toch leuk om dat een beetje onder zijn neus te wrijven hahahaha.

Oooo Gabriella, ik wil ook naar de H&M....of een leuke andere winkel....misschien krijg ik Ingmar wel zo ver als alles goed is verlopen hahahaha!

keep you guys posted....

Geplaatst

Hahahaha, nou zeg ;-)

Ik ben heel geinteresseerd in de buiken van iedereen, beetje nieuwsgierig zeg maar ;-)

Als ik vervelend begin te worden, gewoon terugfluiten hoor. Heb het niet altijd door hahahaha....

Geplaatst

Melis:

hihi...........nee hoor, mag wel. En anders gaan we je negeren ;-) hahahaha

Zal écht niet snel gebeuren hoor!

Caro: las ik nou ergens dat je eigenlijk je eigen broeken nog aan had? Met 17 weken? Maar!!!! Ik met mn "net" 12 weken ben blij dat ik al een paar weken een goed zittende positiebroek heb! Merk als ik em niet aanheb dat ik écht wel een "hangbuik" heb 's avonds hoor! hihi

ben stiekem wel benieuwd naar Aukus nu :happy8:

Geplaatst

dames,

hier een foto van onze frummel, Angela heeft t even druk met een call van een klant... dus doe ik t maar even.

ben superblij met onze frummeltje , is al een flink beweegelijk frummeltje met een eigen willetje, wilde niet stil liggen voor de nekplooi-meting...

hihi lijkt al een beetje op zn pa ;-)

Melis > buikfoto komt eraan ;-)

[ATTACH=CONFIG]2444[/ATTACH]

Peter

Geplaatst

Nou dames hier ook goed nieuws,

Mag voortaan lekker naar de verloskundige, da's ook wel fijn. Lekker bewegelijk is die van mij ook. Ook nog steeds lekker op schema, 11 w en 1 d...dus alles helemaal goed! We zien af van de combinatie test en gaan lekker van het goede uit...Ik was in de veronderstelling dat ik a.s. donderdag weer een echo had bij de verloskundige, maar dat is volgende week.... Maar goed, de dag kan niet meer stuk, volgens de gyn moeten we gewoon lekker een feestje gaan vieren want hij denkt dat het allemaal wel goed zal gaan....

Leuke foto Lala, maar wat betreft de buikfoto's, ik heb nu al striae, dus ik denk er nog even over na....

He Gabriella, heb je nog iets gekocht???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden