Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Noekie en JL,

Gefeliciteerd met jullie Lucas!!!

Rust goed uit, de komende tijd wordt hectisch. Narcose was vast niet zoals je het had voorgesteld en ks natuurlijk ook niet maar maak gebruik van je dagje bedrust. En pak alle rust die je kunt pakken. Niet te snel weer willen. (zeg ik uit ervaring). Hopelijk mogen jullie donderdag naar huis!

Gefeliciteerd nogmaals!

xxx

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noekie van harte met jullie zoon....jammer dat het zo is gelopen, heftig ook. Maar nu hopelijk genieten van jullie blauwe wolk!

Liefs José

Geplaatst

Hi Anouk en JL, gefeliciteerd met jullie zoon Lucas!!

Het was dus een hele onderneming voordat meneer zich liet zien....

Nu voldoende rust nemen, heb je echt nodig! En dan hopelijk donderdag heerlijk naar huis en gaan genieten.

Geplaatst

Gefeliciteerd noekie!!!

De tweede jongen is geboren, nu nog 9 dan hebben we ons elftal!

Geniet ervan en sterkte met opknappen, neem de tijd die je nodig hebt.

Gr. Irma

Geplaatst

Noekie gefeliciteerd! Jammer van die narcose maar belangrijkste is gebeurd: Lucas is geboren!

Mooie naam trouwens, stond bij ons ook op het lijstje. Goed uitrusten en tussendoor genieten!

Geplaatst

Noekie en partner,

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon.

Mooie naam!

Nu goed uitrusten en genieten van jullie kanjer!

Geplaatst

Dankjewel allemaal, wat doet dat meeleven toch goed met ons. Ik ben sinds gister weer soort van mobiel, kan weer zelf plassen en zelf douchen. Nu alleen mijn darmen nog :s maar goed, ook dat zal wel weer op gang komen. De borstvoeding is nu goed op gang sinds vandaag. En jaaaa we mogen morgen weer naar huis jippie!

Heerlijk, home sweet home, al zal het ook wel lastig zijn omdat traplopen nog niks word ben ik bang.. Maar het zal ook wel weer komen.

Oja, dat het een keizersnee werd vond ik niet zo erg, was er op dat moment heel blij mee. Ik baalde alleen wel dat het onder algehele narcose moest en dat ik al onder narcose was voordat jl bij me was. Maar goed, ik was snel van de pijn af en dat was ook wat waard!!

Liefs ons drieeen :)

Geplaatst

Noekie, wat fijn om te horen dat alles, op je darmen na, zo goed gaat! Morgen lekker naar huis en genieten van je kersverse gezinnetje :-D

Doe echt rustig aan meid en maak gretig gebruik van de kraamhulp, voor je het weet is ze weer weg!

Geniet!

Geplaatst

gefeliciteerd Noekie! Heerlijk dat jullie zoon is geboren: leuke naam!

Ik heb zelf uiteindelijk ook een keizersnede gehad. De eerste dagen voelde ik me echt als door n bus overreden, de eerste twee weken vond ik fysiek pittig, maar daarna zul ervan staan te kijken hoe snel je herstel gaat. Doe heel rustig aan, dan zal het herstel alleen maar sneller gaan!

Geniet ervan!

Geplaatst

Net terug van de gyn. Heb t stempeltje ok gekregen dus mag weer alles zelf doen.

meneer was vanochtend al van slag, teveel gedoe op de vroege ochtend, had in zkh ook bijna niks gedronken en nu had hij natuurlijk honger. Dus zo'n beetje bij binnenkomst ging hij huilen en dat hield pas op bij t flesje. In de tussentijd wel een schreeuwend kind kunnen katheteriseren. Ook dat is n uitdaging!

merk wel dat mn conditie nog steeds slecht is.....

Vanochtend gewogen: 3540 schoon aan de haak. Dit gaan we als uitgangspunt nemen. Vanaf strakkies de helft borstvoeding en de helft flesje. Maar dan niet zoals nu, eerst borst en dan flesje, maar gewoon: borst. Of flesje. Zie wel hoe t loopt.

Geplaatst

Goed om te horen dat alles goed gaat Noekie!! En morgen al lekker naar huis.. heerlijk genieten!

Lala; klinkt inderdaad als een uitdaging dat katheteriseren, sowieso al zonder dat hij helemaal van slag is.. Fijn ook dat je alles weer zelf mag nu.

Hier nog steeds 'rustig'. Voel wel van alles gebeuren nu en denk bij alles nog steeds; 'Nu gaat t gebeuren!!!'. Maar het blijft vooral bij veel harde buiken (helemaal 's nachts) en menstruatie kramp onder in mn buik. Verder is er heeeeel veel beweging van binnen. Gisteren zei mn vriend zelfs dat mn buik er nu wel erg vervormd uit zag. Het was net een vierkant blok!! Weet niet wat ie daar binnen aan t doen was, maar je zou juist zeggen dat er bijna geen ruimte meer is om dat soort capriolen uit te halen.

Daarnaast bijna geen slaap meer maar neem tegenwoordig mn laptop mee naar boven en als ik niet kan slapen zet ik mn koptelefoon op en ga ik lekker in bed film kijken. En dan overdag maar wat meer dutjes.. heerlijk!

Ergens geniet ik er nu nog t meest van. Maar elke keer als ik langs die babykamer loop kan ik niet wachten tot er echt iemand in dat wiegje ligt hoor.. Naja, nog eventjes geduld hebben. Hoe gaat t bij jou eigenlijk Aukus? Ook nog alles rustig?

liefs gabriella

Geplaatst

goedemiddag,

wat een heerlijke verhalen allemaal. Fijn dat het goed gaat met de kleintjes!!

hier nog alles rustig. Heb de keuken net nog maar weer onder handen genomen, stond op het aanrecht om de ramen te doen, hahah

elke keer weer wat verzinnen om te gaan doen.

het spelletje wordfeud is erg verslavend sinds we de ipad hebben. leuk om te oden hoor tussen de bedrijven door!!

ik wens jullie allemaal sterkte toe en lees dat er nu langzamerhand steeds meer over de datum heen gaan, dus houd vol!!

groetjes maar weer!!

irma

Geplaatst

He meiden,

He Noekie, wat fijn dat je morgen naar huis mag, wel nog rustig aan doen, blijft toch een buikoperatie zo'n keizersnede....

Die arme Matt Lala, ik kan me voorstellen dat het voor zo'n ventje ook erg lastig is dat kathetiseren...succes ermee. Wel fijn dat jullie weer okay zijn bevonden!

Vervelend dat je zulke slechte nachten maakt Gabriella, dat is niet best...Ik heb steevast dat als ik er uit ga rond 3 á 4 uur 's nachts ik niet meer kan slapen omdat Ingmar zo hard snurkt...maar net als jij kan ik gelukkig overdag een hoop uiltjes knappen. Da's zeker wel okay..

Op het aanrecht staan? Irma, jij hebt nesteldrang hahahaha, het zal vast niet lang meer duren!!!!

Hier in Kampen rommelt het ook een beetje. Ik heb ook last van menstruatie achtige krampjes en ook wil graag het een en ander schoon hebben....maar ja, zegt uiteindelijk ook niet echt veel. Ik heb wel bedacht voor mezelf dat ik de aankomende dagen elke dag iets ingepland wil hebben, anders zit ik maar te wachten en dat kan natuurlijk nooit meewerken.

Zo was ik gisteren bij mijn moeder langs gegaan nadat ik mijn dubbele waskom die ik dubbel had terug had gebracht bij de prenatal. Moeders mee genomen, lekker slenteren door de action enzo. Terug in Kampen bedacht ik me dat ik best wel eens welwillend urinecontainers kon aanschaffen voor de verloskundige ipv uitgewassen bakjes van de chinees. Net toen ik wilde betalen bleek mijn portemonnee kwijt. Nee he! Alles door zoeken, de winkel in Zwolle bellen waar ik het laatst was, mijn moeder verwittigen om vervolgens half in paniek Ingmar op de hoogte te stellen van de crisis op handen. Die arme man was natuurlijk even bang dat er van alles begon te gebeuren, maar nee, de reden van mijn paniek had een meer aardse aangelegenheid. Dan maar naar huis, vloeken, bankpas blokkeren.....aaargh...politie bellen, nee moest toch naar het bureau voor aangifte. Gatverdarrie. En natuurlijk, net op het punt dat ik zou vertrekken om de sterke arm van de wet aan te wenden bleek mijn portemonnee gewoon in de plastikzak onder het net aangeschafte wel riekende sesam brood te liggen. NEEEEE he....ja, dus. Nou, zo vul je je dagen wel natuurlijk. Ik had nog een kleine 3 kwartier de tijd en een keuze; proberen een hazeslaapje te doen of ontspannend onder de douche mijn angstzweet weg wassen. Het werd dat laatste. Gelukkig kon de verloskundige er wel om lachen terwijl voorzichtig geprobeerd werd het magnetron bakje te openen zonder teveel spetters hahaha. En weet je wat, mijn bloeddruk was nog altijd fantastisch 120/70; nou heerlijk toch!

Vandaag maar een poging gedaan om mijn pas te deblokkeren, alleen ook daarvoor moet ik me ergens fysiek melden....en het kantoor ging dicht praktisch voor mijn ogen. Maar morgenochtend is er weer een kans, dus we zullen het zien....Ondanks alles heb ik me nog wel een beetje kunnen toegeven aan leukere activiteiten hoor; zoals hydrofiele luiers verven; prachtig blauw zijn ze geworden...heerlijk dat nesteldrang :D

Nou ik ga nog maar even een broodje smeren en dan naar bed, is zien wat voor wonderlijk avontuur me morgen staat te wachten hahahaha

fijne nacht allemaal!

Geplaatst

Hahaha, Aukus!!! Als jij dit verstaat onder 'elke dag iets inplannen omdat je anders maar zo zit te wachten' zal het voor jou gevoel vast niet lang meer duren als je van dit soort dagen een gewoonte gaat maken!

Wat suuuuper frustrerend om je portemonnee niet te kunnen vinden.. Fijn dat je m uiteindelijk toch hebt gevonden, in elke portemonnee zit altijd wel iets persoonlijks wat je gewoon niet kwijt wilt.

Spannend dat het ook in kampen nu begint te rommelen!!! Hier had ik vanmiddag weer een moment dat ik vond dat het nu echt ging beginnen. Maar er is kennelijk meer voor nodig.

Naast dat ik er echt een beetje klaar mee ben, begin ik ook gewoon erg nieuwsgierig te worden naar hoe het gaat zijn. Of heb ik nu gewoon teveel tijd om daar over na te denken en zou ik eigenlijk ook wat meer mn gedachten moeten verzetten. Naja, dat lukt dus niet echt als je van de verloskundige rustig aan moet doen overdag zodat je 's nachts beter slaapt en dat je dan 's avonds hondsmoe in bed stapt en vervolgens niet in slaap kan komen.

Mn vriend heeft zich vanavond al verontschuldigd en onder het mom van; ik hou heel veel van je, maar ik ga gelijk maar op het logeerbed liggen, heb ik het rijk al anderhalf uur alleen hier, maar van slapen gaat voorlopig nog niets komen.

Mn buik spant zo om de zoveel tijd samen als een vormeloze baksteen, en als die eindelijk weer ontspannen is, vind die kleine daarbinnen het tijd worden om weer even lekker de benen en armen te strekken waarop mn baarmoeder weer geprikkeld wordt om zich als een baksteen op te pompen... Tja, fijn dat oefenen van die baarmoeder, maar op een gegeven moment wil je ook wel wat resultaat toch?

Naja, ik ga nog maar wat op internet surfen en 'rustgevende meditatiemuziekjes' opzoeken waar ik me niet teveel aan erger en misschien daadwerkelijk wat rustiger van wordt.

Heel gek trouwens ook; ik heb al weken dat als ik op bed ga liggen mn neus helemaal dicht gaat zitten terwijl ik echt niet verkouden ben en er overdag ook geen last van heb..

Het zal er wel bijhoren weliicht..

Voor iedereen; weltrusten!!

Geplaatst

Hopelijk hebben die rustgevende muziekjes geholpen. Ingmar zou het ook goed kunnen gebruiken op dit moment. Nog geen uur geleden dacht ik namelijk dat ik in bed had geplast maar mijn vliezen zijn dus gebroken. Gelukkig helder maar het blijft maar stromen zeg! Heb al wat handoeken en een maxi verbandje versleten. Ingmar heeft het bed verschoond....die moltons van de action doen het prima! Maar goed hij wil niet naast me komen liggen en gaat nu opruimen? :S Ik heb hem gezegd dat het nog uren kan duren en dat er weinig aan de hand is maar hij is behoorlijk gespannen... ik voel wel een trekkerig gevoel in mijn baarmoeder. Dat zal dan wel een wee zijn denk ik. Ik ga proberen wat te slapen en geef later wel een update....ik ga ervan uit dat het nog wel even gaat duren...

Geplaatst

Damn Aukus (voel nu even heeel erg mee met Ingmar!!!) wat spannend!!!!!!!!!!!!!!

Het gaat gewoon gebeuren.. Jeetje... euhm..

naja, wel fijn dat de action goeie matrasjes verkoopt, leg ik m niet voor niks elke avond zo recht mogelijk...

En het is helemaal helder, dat is ook goed.

He meis, heeel veel sterkte!!! En Ingmar natuurlijk ook. Ik hou het in de gaten hier..

Ben net wakker geworden na twee uurtjes slaap, sja, nu slaap ik natuurlijk helemaal niet meer!!!!! Maar dat geeft niets!!!

Geloof dat ik Ingmar maar ga volgen.. hahahahaa, ik zou ook een heel gespannen vent zijn als ik geen vrouw was..

Geplaatst

stand van zaken: weeën om de 5 min. en 2 cm ontsluiting; om 16:00 hoor ik of ik naar het ziekenhuis mag tenzij ikzelf eerder aangeef dat het niet meer lukt. En inwendig onderzoek was niet leuk.... keep you posted

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden