Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goeiemorgen, bedankt voor de felicitaties.

Fijn Irma om weer wat van jou te horen! en we hopen mee op weer een goede echo.

Lala, bij mij werden de kwaaltjes vanaf week 10 ook minder en hier is nog steeds alles goed :D

Aukus, ja k heb leuke plannen, zaterdag naar beverwijk :D dus dat gaat helemaal goed komen :D En heb jij nog leuke plannen?

dat pijn in het been herken ik, ik heb er de eerste 6 weken veel last van gehad, daarna werd het beter en nu begint het zo nu en dan weer, het voelt alsof het in mijn bil zit en uitstraalt naar het been, ik krijg er vooral last van als ik veel gelopen heb en met veel traplopen. Ook dat de conditie waardeloos is herken ik :D heb er ook last van. Verder gaat het hier nog steeds goed, begin alleen weer wat last te krijgen van misselijkheid 's ochtends, dan moet ik even een cracker eten met ham ofzo en dan gaat het gelukkig weer weg.

nog 1 dag, en dan zit ik echt op de 12 weken grens, joehoe. ik hoop dat jullie mij allemaal komen volgen!!!

Liefs Anouk

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahaha Beetje wazig, maar te begrijpen :D

Moet hier maar gewoon zélf mn koffie en thee halen, en maar wat vaker opstaan en lopen. Gek genoeg kan ik uren achtereen lopen wel. Moet hier ook maar een sta tafel regelen (op t werk) dat is eigenlijk beter dan zitten. Hmm.....volgende week HRM gesprek, maar even meenemen het gesprek in....

(Heb alweer trek hoor! hahaha)

Geplaatst

Hoi meiden ja mijn volgende echo staat gepland op 28 september as.! Op mijn man zijn verjaardag nog wel :(...of hij heeft het mooiste kado of het wordt een verjaardag die niet zo leuk is. Ik ben een btje afgevlakt geweest de laatste dagen het intereseerde me niet meer zo dan weer wanhopig verdrietig pff echt een heftige week qua onzekerheid ook. Vandaag denk ik maar zolang ik geen bloed vind zit het nog in mijn buikje.Bij mij is trouwens nooit hcg gemeten. Dus ik weet ook helemaal niet of dat nu van toegevoegde waarde is hoor.. Ik denk dat ik maar mijn echo moet afwachtten hoe graag ik het nu al zou willen weten. liefs esso

Geplaatst

Kan je niet eerder een echo krijgen dan, Esso?

Kunt toch wel aangeven dat je super ongerust bent (en dus aan het stressen en dus niet goed voor kleine- aandikken mag hoor!!) en dat je vóór de 28ste nog een echo wilt?

Ben je in t ziekenhuis of bij de VK? Volgens mij zouden ze allebei hier niet raar in moeten doen hoor. Eerste echo was hier met 6w2, en al een hartje te zien. Moet deze week toch wel nog wat te zien zijn, of nie? Vrijdag ofzo? Tenzij ze natuurlijk persé een week ertussen willen hebben....dat weet ik dan weer niet....

Pffffff...........lijkt me slopend hoor! Ik geef je een dikke virtuele knuffel! En duim keihard met jullie mee dat het goed komt.

Geplaatst

Hey meiden,

Ten eerste esso; helemaal eens met Lala.. ik hoop dat het je lukt om eerder een echo te laten maken. Vorig jaar hebben ze bij de verloskundige praktijk waar we toen waren een extra echo laten maken omdat ik heel erg last van mn obstipatie had. Ze wisten zelf ook wel dat dat geen invloed kan hebben, maar hebben het puur gedaan om mij gerust te stellen.

Kan me voorstellen dat op deze manier de dagen wel ongelooflijk langzaam gaan. In ieder geval onwijs veel sterkte!!!

Aukus; bedankt voor de tips van het fruit en vooral het roggebrood. Was dat brood eigenlijk alweer vergeten. Met even doorbijten krijg ik dat ook wel weg. En Lala, je verhaal geeft me hoop. (hahahaha, fijne woordspeling..)

Ga binnenkort ook maar eens op positiebroeken uit. Op t moment pas ik niets, maar als ik jullie mag geloven worden de kwaaltjes na 10 weken minder. Misschien dat ik dan nog even in mn oude goed pas.

Verder zijn we nu op zoek naar een 'gezinsauto'... haha, wat een drama zeg. Maar het lijkt goed te komen. Wiegjes, commodes en andere baby dingen durf ik nog niet aan, maar die auto hebben we sowieso nodig.

Nou meiden, jullie ook aan de expeditie robinson? Ik wel in ieder geval.. heerlijk!!!

liefs gabriella

Geplaatst

Hallo meiden,

Ja een eerdere echo...misschien klinkt dit raar want aan de ene kant hoe eerder hoe beter aan de andere kant hoe later hoe beter...uitstel van excecutie?

Ik he dus nog mixed feelings dus is de tijd nog niet goed voor zo een beslissing. Ik had op alles gerekend tijdens de icsi beh. maar dit...stom he.!

Wel fijn om te lezen dat jullie me zo bijstaan in deze roolercoaster Thanks liefs esso

Geplaatst

He Esso, ik snap het wel hoor, maar je weet het niet, kan namelijk ook verschrikkelijk positief uitpakken en dan voel je je een stuk beter dan nu. Aan de andere kant, de echo komt dichterbij, dus je zal het snel genoeg weten, we duimen inderdaad met je mee hoor!

En Gabriella, lastig he een goede gezinsauto zoeken, had ik ook hoor. We hebben uiteindelijk voor een stationwagon gekozen, op gas. Ingmar moest namelijk zijn drumstel erin kwijt kunnen en de auto maakt aardig wat kilometers, dus dan is gas gewoon het verstandigst. Maar ik vind dat altijd al verschrikkelijk. Ik ben best wel handig, maar van autotechniek heb ik geen kaas gegeten, dus ik vind het altijd een ramp. Ik ben gewoon een echt vrouwtje die dan in de binnenkant kijkt en denkt, goh, mooie bekleding. Heel genant, maar het is echt niet up my sleeve.... En fijn dat Roggebrood helpt, op zich vind ik het beter gaan maar die aambei niet...da's wel jammer.

Nou nieuwe dag, nieuwe kansen. Lekker in huis bezig en dan morgen een hele drukke dag.... Met 9 1/2 week kan ik niet zeggen dat ik het idee heb dat ik nu minder slaap heb, ik hoop echt dat dat beter wordt. Mijn ijzer is helemaal goed, maar nu ook... half 9, Ingmar is alweer een uur de deur uit en ik zit erover na te denken om maar weer terug naar bed te gaan - belachelijk!

nou ja, ga maar wat doen....groetjes...

Geplaatst

Aukus,

ow........ik zou t doen!! Hier gaat de wekker (in de vorm van een blaffende hond) elke dag om half 8. Heeeel vervelend! Ook in t weekend en de vakanties. En dan moet er minstens 1 iemand op. Zelfs op een vrije dag gaat terug naar bed niet meer lukken. Ik vind dat ik de honden al genoeg moet pesten als we allebei (uit)werken zijn, en dan loop ik met schuldgevoelens als ik wel thuis ben, en terug naar bed ga.

Gezinsauto.........grappig.......dat was ook zowat het eerste waar wij aan dachten. Rij nu een leaseauto, alleen zakelijk. Dat gaat niet lang meer goed dan he?

hahah

Maar t is een kleine sportwagen, lekker klein en snel....als je t gas goed induwt, maar dat zit niet meer (lang) lekker. Dus.......gevraagd voor een andere.

Die kan ik eigenlijk pas in januari rijden, maar dat is niet zo erg.

Het gaat een Volvo V50 worden, stationwagon dus. Fijn hoor! Zijn de komende jaren nog wel aan het klussen (vooral de buitenkant - tuin) dus kunnen wel een station gebruiken. Met trekhaak. Dus dat gaat em worden. Ik ga volgende week even zeuren of hij al besteld kan worden, misschien dat ik em dan toch al (al is t zakelijk) binnenkort kan rijden.

Jeweettniet ;-)

Gabriella, bij dat ik je "hoop" geef. hahaha

Esso.........klaag maar raak hier hoor! Ik denk dat wij allemaal bang zijn dat het alsnog mis gaat, tuurlijk leven we met je mee! En je hebt wel gelijk.......hoe langer je het niet weet....... dat is ook gunstig voor jezelf....

Meid, echt, de duimen draaien overuren voor je hoor! Dikke knuffel ook!

Echt........ook hier elke dag wel twijfel hoor! Soms vergeet ik gewoon dat ik zwanger ben. Zo weinig klachten!! Maar we gaan van t positieve uit he? Gunstig voor mij, zo weinig klachten!!

Okay......moet nog behoorlijk wat werk verzetten, dus ga daar maar even mn aandacht aan schenken!

Tot!!

Groetjes,

lala

Geplaatst

Hahaha, de gezinsauto.. We moeten er wel erg aan wennen hoor. Terwijl we eigenlijk al een beetje een gezin zijn met elk weekend de zoon van mijn vriend thuis. Maar toch. Bij ons is het een renault megane scenic (geloof ik) geworden. Of om met de woorden van Aukus te spreken; een Antraciete.. Ook een gas, want ook wij maken veel kilometers. Het is ook een ruime bak, aangezien we met de verbouwing de komende 25 jaar nog niet klaar zijn vrees is.

Dat 's morgens terug naar bed ken ik ja, helemaal als er hier niets te doen is zeg. Jeetje, wat moet je hier anders om half negen voor je uit te gaan zitten koekeloeren... Maar merk wel dat ik moet uitkijken met overdag slapen omdat ik al snel mn ritme omdraai.

En Esso; heel veel sterkte meid!!!!! We duimen voor je!!!

liefs Gabriella

Geplaatst

Gabriella,

Aha een antraciete, kijk.... dat is nou een auto!!! hihihi Dat van veel te veel slapen en dan bijna je ritme omdraaien, dat lijkt me inderdaad erg lastig. Ik heb het ´geluk´ dat ik gewoon geen ritme meer heb, ik ben een paar uurtjes op de dag er even bij, dan hoop ik wat huishoudelijke taken weg te werken en mij druk te maken over eten. Voor de rest slaap slaap slaap. Ik hoop echt dat dat snel beter wordt want ik vind het zo maar een beetje saai hoor. Gelukkig heb je dan geen tijd om je ergens anders druk over te maken. Zoals welke positiebroek trek ik aan naar het feestje morgen hahahaha....wat een leven zeg.

he Lala, ja, honden uitlaten, dat lijkt me af en toe erg vervelend. Ik moet zeggen dat ik er wel mee ben opgegroeid maar ik ben allergisch voor ze, dus ik kan goed zonder leven zeg maar. Maar als ik in het bos loop, dan mis ik wel eens een hond, zo typisch. Ik had nog wel eens op zondag ochtend de honden van mijn moeder mee naar het bos. Ik ben tenslotte toch een dauwtrapper en dan lekker een stuk lopen terwijl het bos net wakker is. Man, dat is echt geweldig....en ik doe het veel te weinig. Ingmar is in het weekend vaak erg laat terug van een optreden en in mijn eentje vind ik het gewoon niet zo gezellig. Mijn moeder heeft op dit moment ook een zo´n grote herder, normaliter niet bepaald mijn soort hond ook. Alleen deze is zo verschrikkelijk lief en gehoorzaam. ik vind het fantastisch als een dier met en voor je wilt werken. Dat apporteren doet ze dan ook erg graag. Ik vind dat leuker dan zo´n kutlikkertje. Sorry als ik iemand beledig maar mijn zusje heeft dus zo´n eentje formaat muis, zo´n chihuahua. Wat een mormel zeg, niet alleen op de foto maar ook in het dagelijks gebruik heb ik niets met honden die lijken op een uit de kluiten gewassen rat. Ik vind het gewoon zielig. Kan er niets aan doen, echt lelijk en dan heeft ze ´m ook nog Bella genoemd, ha! Maar ze weet wel hoe ik erover denk, en dat beest ook. Standaard met zijn kleine veter staartje tussen de benen, trillend op haar schoot. Het leven is ook lastig als alles in je beleving monsterlijk groot is....hahaha

Stationwagons klinken altijd goed he, ik heb jaren me vermaakt met een Volkswagen caddy, alleen die werd te duur in verhouding en je zit dan altijd met maar 2 zitplaatsen, gewoon te lastig, maar voor vervoer van bandartikelen of een te groot schilderij altijd handig. Maar ik heb niet zoveel met auto´s dus.... behalve met oude amerikanen. Dat vind ik nou waarlijk esthetisch. Zo´n grote slee, fantastisch. Zowel mijn vader als mijn oom rijden een Buick. Als ik ooit teveel geld verdien krijgt Ingmar er een van mij. Hij is namelijk 2 meter en het is gewoon zielig om hem in sommige auto´s te zien zitten hahaha

Nou iedereen alvast een fijn weekend voor als ik u niet meer mocht treffen van ´t weekend....

groetjes....

Geplaatst

Haha....die van ons zijn wat groter dan kuttelikkertje. Twee amerikaanse staffords en twee boerboels. Langharig, foutje.

Google maar eens op langharige boerboel. Als t goed is vind je dan een foto van twee woefs op een blauwe bank. Die zijn van ons ;)

Geplaatst

Goed gesprek weer hier... haha. Nee hoor, net langharige boerboel ingetikt maar geen twee honden op een blauwe bank. Maareh... waar laat je al die enorme beesten?? Jullie hebben er 4? Pfff.... groot huis, grote tuin of lekker proppen? En dan komt er een kleine aap bij...

Geplaatst

Google : boerboel langharig en dan afbeeldingen :)

Relatief klein huis, GROTE tuin :)

Maar hoor mij, relatief klien huis....leef keuken, aparte aanbouw met slaapkamer en kantoor, boven badkamer en drie kamers, waarvan één grote en twee kleintjes. Geen zolder. En dat laatste maakt dat ik t kein vind denk ik.

Hihi

Plek zat voor de woefs. En een kleine aap hoor!

Was even kort net, was kroepoek aan t bakken, daar moet je bijblijven :)

Geplaatst

Dank je wel, caroline.

De boerboels mogen alleen op deze bank. Is de woef bank. De staffies mogen wel bij ons op de bank, die zijn minder zwaar en lomp, hoewel....

Tja...ik vind ze, voor honden met een afwijking, geweldig mooi. De afwijking zit em juist in de vacht. Ze horen kortharig te zijn. Omdat ze langharig zijn hebben we er ook twee. We wilden er eigenlijk eentje, maar de fokster bleef zitten met deze twee en aangezien wij geen behoefte hebben aan shows lopen of fokken....hebben we ze allebei gepakt. Ze zijn wel lieverds hoor!

En gelukkig plek zat voor ze. ;)

Geplaatst

O wat heerlijk al die honden... Zelf ook al regelmatig op het punt gestaan om... maar toch niet gedaan. Ben ik achteraf wel blij om, als je een hond in huis hebt moet je er ook echt goed voor zorgen, en aangezien ik mezelf niet altijd zo ver kan krijgen om eruit te gaan met zo'n beessie, wat ie wel verdiend, lijkt het me beter nog even niet. Tegen de kleine hebben we gezegd 'als de verbouwing klaar is', maar aangezien die nog wel even duurt......

Maar ja, dat dauwtrappen, boswandelingen.. vind ik ook wel wat. Zo op zn tijd dan.

Maar... inderdaad niet van die hondjes dat als je die tegenkomt dat je de neiging hebt ze een tikkie met je voet te geven. (dat heb ik altijd)

Nou meiden, het weekend is begonnen!!!

Liefs Gabriella

Geplaatst

Nou was ook lekker vanmiddag.. moest de huisarts bellen omdat ik nu een kleine week aan de lactulose zit, en moest evalueren hoe het nu gaat. Nog steeds niet echt eigenlijk, met als resultaat; tja, dan kan ik verder ook niets voor u doen.... (??) Kon dan nog wel de diëtiste bellen voor hulp bij een dieet. Ben ze allemaal nagegaan hier in de buurt en niemand gaf thuis!!!

Terwijl ik de laatste dagen behoorlijke buikkrampen heb wat ik nog herinner aan vroeger toen ik er ook veel last van had. Zie al erg op tegen vanavond, dan heb ik meestal een enorm opgeblazen buik die erg zeer doet.

Ben daarom nu zelf maar aan het uitvogelen geweest wat ik allemaal het beste wel en niet kan eten en ga met een lijst zo maar eens naar de supermarkt. Dat wordt een superlaxerend boodschappenmandje mag ik hopen :)

Maar.. als jullie nog tips hebben!!! Weet nog niet goed of ik nu ook aan de lijn zaad kan, omdat die geloof ik ook weer tot verstopping kan leiden? Zemelen zijn geloof ik minder erg?

Pfff... wat een gedoe zeg. Verder wel heerlijk weekend gehad, veel buiten geweest en voor t eerst weer eens wat onkruid getrokken. (was nodig ook..)

En bij jullie? ' t Is hier zo rustig de afgelopen dagen... Esso, hou je t allemaal nog wat vol?

Liefs Gabriella

Geplaatst

Heee!! Heb zaterdag "de meiden van maart 2010" over de vloer gehad. Dus t was druk zaterdag. Eerst met kuisen, daarna met bezoek. De meiden waren net weg of een vriendin kwam nog langs, en die bleef tot half 10 zitten.

IK WAS KAPOT zaterdag avond.

Merk dat mn conditie echt niks meer waard is. Wel jammer, ik kán niet eens meer onkruid uittrekken. :(

Buiten dat: fijn weekend gehad wel, merkte gisteravond wel dat ik moe was, veel harde buiken, maar dat is vandaag ver weg. Ben wel moe van t autorijden, maar dat zal ik wel houden ook. Ik ga zo even frisse neus halen, airco is kapot, lucht is bedompt hier op kantoor.

Bij mij deed de roosvicee laxo t wel goed, maar als je al aan ander spullie zit, weet ik t niet hoor! De krampen kreeg ik op gegeven moment weg door pepermuntjes te eten. Wie weet helpt t?

Esso...........hoe is t vrouwke??

Tot!!

Geplaatst

He Allemaal,

Nou ik heb zaterdag heerlijk met de haren lopen zwaaien. Was een fijn optreden van Ingmar alleen bulkte het cafe helemaal uit. Ben op een respectabele afstand samen met een vriendin lopen loeien naar ieder nummer, echt grappig.

maar dat terzijde...

Beste Gabriella, ik tik nu even een briefje uit wat ik gekregen heb:

oorzaken obstipatie

*onvoldoende / onregelmatig eten

*te vezelarme voedsel

*onvoldoende drinken (min. 2 liter)

*te weinig bewegen

*ophouden/uitstellen van ontlasting

*bepaalde medicatie, bijv. staaltabletten

*zwangerschap (duh, ik krijg dit briefje van de verloskundige, zucht)

doordat de beweeglijkheid vd darmen vermindert tijdens de zwangerschap wordt er meer vocht onttrokken aan de darmen en blijft het minder soepel

wat te doen?

*regelmatig eten

*voldoende drinken

*voldoende bewegen

*vezelrijk dieet volgen

*direct naar de wc gaan bij aandrang en dan rustig de tijd nemen

vezelrijk voedsel:

*volkorenbrood, tarwekiemen, roggebrood, bruinbrood, ontbijtkoek, volkoren biscuits, zilvervliesrijst

*groentes, rauwkost

*peulvruchten

*(ongeschild) fruit (met name: kiwi, sinaasappelen, pruimen en appels)

*zemelen, tarwevlokken, muesli e.d. (bijgebruik zemelen door bijv yoghurt voldoende drinken anders werken deze juist verstoppend.

*sesamzaad, lijnzaad, zonnebloempitten e.d

*producten als witte rijst, wite brood en bananen hebben juist een verstoppende werking.

*producten als roosvicee laxo, activia

Neem contact op met de verloskundige:

*wanneer de obstipatie niet verdwijnt door voldoende vocht en vezelrijke voeding

*als er bloed bij uw ontlasting zit

*als u vermoedt dat de verstopping door medicijnen wordt veroorzaakt

*bij ongerustheid

ik ga zo nog in 1 van mijn 4 zwangerschapsboeken duiken voor je, er was daar een stukje over een verloskundige die haar cliënt met erge obstipatie aanraadde even te stoppen met brood. Ikzelf eet nu elke middag soep of salade i.p.v een broodmaaltijd en dat doet het al erg goed....

Voor de rest echt sterkte, en wat een aardige huisarts, je zou hem bijna een overdosis bananen voeren en vragen na 2 dagen of hij nog steeds geen oplossing heb, bah!

trouwens, ik wordt verscheurd door enge dromen, komt vast omdat ik volgende week mijn termijn echo heb: ik krijg aan de lopende band vervormde kinderen in mijn dromen, ben nog steeds af en toe angstig, bah.....

ik ga even zoeken voor je Gabri....moment s'il vous plaît....

Geplaatst

Hahahahahahahaahah Aukus, ik en mn veel te opgezwollen buik zijn net bijna uit mn stoel gerold van het lachen. Ik ga zeker bananen meenemen volgende keer dat ik haar weer zie!!!!! :)

Onwijs bedankt dat je het allemaal op wilt zoeken!!!! Baal wel van dat brood, dat is 1 van de dingen die ik zeker nu zoooo graag eet!!!! Grof volkoren brood met kaas... (beter als broodjes kroket!!)

Verder zijn al mijn zwangerschapsboeken ingepakt in dozen. We zijn hier al 150 jaar bezig met een verbouwing, en vorig jaar na de miskraam zijn we boven aan de slag gegaan (lees; 1 grote bouwval) waardoor we van alles hebben ingepakt. Ik dacht die boeken niet meer nodig te hebben... helaas..

Wat betreft die dromen; da's inderdaad niet heel fijn. Droom zelf ook wel wat anders dan normaal, en het schijnt er ook bij te horen, maar dit klinkt wel heel luguber. Gelukkig weet je zelf waar het vandaan komt, kijk je er misschien ook anders tegenaan.. Probeer er zo positief mogelijk tegenover te staan. Klinkt misschien super zweverig wat ik nu zeg, maar misschien kan je proberen het voor jou ultieme mooie perfecte plaatje van je baby te bedenken voordat je gaat slapen.

En Lala, die conditie.. hahaha, ik heb eindelijk een legitieme reden om uitgeput te zijn als ik een trap oploop. Ik ben absoluut geen sporter en voelde me altijd wat schuldig daarover, maar ik herken het erg...

Liefs Gabriella

Geplaatst

Gabriella,

dat positieve beeld oproepen voordat je gaat slapen werkt wel hoor! Ik vind t overigens niet zweverig. Je kunt je dromen beinvloeden. (Werkt helaas bij mij alleen niet als ik hoge koorts heb, dan krijg ik ze niet meer omgevormd..........wel handig, want dan weet ik dat ik koorts heb hahaha)

Even snel overigens, want ik ben me klaar aan t maken om weer minstens 2 uur in de auto te gaan zitten......... fijn een kantoor op 2 uur rijden.

Geplaatst

Nou ik ga me een mooie baby voor ogen houden hoor, ben benieuwd....

Okay Gabriella, in het boek Veilig Zwanger van Beatrijs Smulders en Mariël Croon de volgende gouden tip:

*gedroogde pruimen en abrikozen stimuleren de stoelgang MITS je ze welt zodat ze voldoende vocht hebben opgenomen.

Verder het volgende verhaal: (ik verkort het een beetje hoor)

Iemand had veel last van verstopping en kwam bij Mariël. Ook voor de zwangerschap ging ze met moeite 2 á 3 maal per week naar het toilet, maar door de zwangerschap nog maar 1 keer en veel buikpijn. Ze gaf aan dat ze veel volkoren producten, roggebrood, fruit en voldoende water nam, maar niets hielp. Het advies was dan ook om een tijdje geen brood meer te eten, geen thee MAAR een klef dieet te volgen, gevuld met prutterige papjes. Dit had effect, ze ging al gauw 2 maal op een dag naar het toilet, daarna kon ze langzaam aan de hoeveelheid brood toevoegen en dat hielp enorm.

In het boek staan als voorbeeld voor kleffe prutjes het volgende:

*volkoren pap (brinta of havermout)

*zachtgekookte bruine of zilvervliesrijst

* volkoren macaroni met saus

*muesli die een nacht van te voren is geweekt in water, melk of sap.

* eet studentenhaver als tussendoortje ipv koekjes of chocolade. Noten en krenten maken je ontlasting zacht en stimuleren de stoelgang

*kook alles met meer water dan normaal (spaghetti niet al dente of droge kruimige aardappelen, maar puree of nieuwe aardappelen)

*bak voor de lunch restjes (bruine) rijst of pasta op met groenten en vlles, vis of sojaproducten en een sausje (hmmm klinkt goed hoor...)

*zonnepitten of sesamzaad met vliesjes door het eten verwerken helpt..

*masseer je darmen voordat je opstaat om beweging te stimuleren.

Nou ja, misschien lukt het hier mee?? Ik denk dat het belangrijkste is om na te gaan of hetgeen wat je neemt voldoende vocht heeft van zichzelf of dat het juist veel vocht vraagt om erbij te nuttigen aangezien darmen voornamelijk de vocht onttrekken en door zwangerschap daar dus meer tijd voor hebben per maaltijd. Zoals ik al heb gezegd; ik heb 1 broodmaaltijd vervangen door soep en salade en dat heeft mij al enorm geholpen....

Geplaatst

Het boek gezond zwanger ligt hier dus ergens ingepakt dus ben blij dat jij t hebt!

Het kleffe dieet spreekt me niet echt aan, maar ik ga het zo goed als mogelijk proberen. In ieder geval morgenochtend maar aan de yoghurt met cruesli. Ook de salade van jou tussen de middag lijkt me een goed plan. Verder zal ik de rest van het lijstje voor mezelf nog even uitprinten.

Echt superbedankt, ik was vanmiddag echt even ten einde raad. Heb al zeker 3 weken hier behoorlijk last van en aangezien ik hier ook al gevoelig voor ben super bang dat het alleen maar erger wordt. Het kan zo zijn dat het over twee weken weer over is, dan is dit in ieder geval niet voor niets geweest.

Nou, ik ga de kapucijners en roeryoghurt met lijnzaad s ff laten zakken. (mn lichaam weet niet wat t meemaakt!!!)

Nogmaals; bedankt!!!

liefs gabriella

Geplaatst

Is goed hoor, ik snap helemaal hoe je je voelt want ik had er ook erg last van, uiteindelijk had ik ook nog 'ns een vervelende aambei zodat naar het toilet gaan echt niet het leukste moment van de dag was. Ik heb het nu een stuk gemakkelijker. Maar hoewel het nu wel makkelijker lijkt is het wel zo dat de constipatie wordt veroorzaakt door progesteron en niet zozeer door HCG, dus ik ben bang dat we onze hele zwangerschap er even op moeten letten....

Nou ik ga stiekem wat roomijs naar binnen scheppen en op zoek naar een leuk tv programma en anders maar DWDD, want een grote kans dat ik tegen half 9 alweer naar bed wil....

tot laters...

Geplaatst

Oja, da's waar, jij had daar ook nog eens last van. Echt onwijs vervelend...

Naja, deze topic heeft in ieder geval een lekkere wending gekregen... haha

Geniet van t ijs!!!! Roerde daar vroeger nog stroopwafel, aardbei, chocoladesnippers en wodka doorheen, maar dat lijkt me nu niet meer zo 'zwangerschapsverantwoord' meer...

Liefs Gabriella

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden