Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Aukus,

Volgens mij zit je goed met je witte bruiloft!!! Hoop dat als het sneeuwt het mooie plaatjes voor jullie oplevert. Snowboots aan onder je jurk? hihi.

veel plezier!

Liefs Gabriella

Geplaatst

Jay is weer goedgekeurd door VK. Dinsdag komt kraamzorg voor intake. Maandag gyn en guo met nefroloog.

Aukus, witte bruiloft okay......maar ik hoop niet dat de hoeveelheid jullie dag heeft verpest.

Hoe is t met en bij de andere dames? Hier is weinig nieuwe sneeuw gevallen. De boerboels mogen bij hoge uitzondering vanavond binnen slapen. Met ons alles goed ondanks dat ik vd week op mn kont gevalken ben hier in de tuin. :S

Fijn weekend allemaal!!!

Geplaatst

Dat klinkt goed Lala, maar wat moeten we al veel regelen he? En jullie zeker met extra controles? Gisteren heeft mn vriend de baby erkend, we zijn namelijk niet getrouwd. Maar aangezien zijn zoon nu ook wel erg hard aan t aandringen is denk ik dat dat de volgende grote stap gaat zijn. Eerst maar eens Aukus dr verhalen horen! Als ze niet weggesneeuwd zijn..

Ik zou eigenlijk vandaag in de auto naar friesland, maar er toch maar van afgezien. En wel erg blij mee als ik hoor hoeveel files er stonden. Daarom hier maar in de sneeuw gewandeld en de schaatsbaan voor morgen maar vast opgezocht. Niet dat ik ga schaatsen, de laatste paar keren heb ik dat kunnen bekopen met een gipsen been en dat zie ik nu met deze hoeveelheid buik toch echt niet zitten.

En daarnaast, nu vallen.. Lala heb je er erg veel last van? Is misschien wel schrikken geweest?

Nou, ik ga eens een poosje op de bank zitten/liggen/hangen. Heb trouwens al wel een yoga bal aangeschaft.. ook erg fijn kan ik wel zeggen!!

Fijne avond allemaal

Liefs gabriella

Geplaatst

Gabriella maar goed ook dat je niet naar friesland bent gekomen, hier ligt minimaal 5 cm sneeuw in heerenveen. de doorgaande wegen zijn wel gestrooid maar niet helemaal schoon dus jah, wat moet je er van zeggen.. het is hier inmiddels -13 dus het wordt weer gezellig morgen ochtend.. whaha

Hier gaat alles goed, morgen gaat ons bed over en dan eindelijk in ons nieuwe huisje slapen :D:D

Geplaatst

He meiden.... wij hebben een fantastische dag gehad! Nu ben ik in ene mevroue Regeling. Heel erg raar hoor na 11 jaar. De trouwlocatie was ook mooi wit...Net als de rest van Nederland. Al met al hebben er best wat mensen afgezegd....dat kan ook niet anders he...

Maar uiteindelijk waren er toch een hoop mensen op het feest

aanwezig. Mensen zeiden tegen de ceremoniemeester dat ze met name de ongedwonge sfeer erg konden waarderen. Live muziek werd er verzorgd door vrienden

Er waren grappen en grollen dus al met al een geslaagde dag... Nu maar lekker de jacuzie in terwijl mijn vriend hoorbaar zijn dronken toestand van zich afsnurkt....Heb ern beetje trek en nu lijkt mijn hamstetgedrag van de dag ervoor niet zo gek. Ik ga mijn laatste stuk bruidstaart verorberen en de nieuwe dag verwelkomen op mijn gemak...als mevrouw Regeling weliswaar hahaha

Geplaatst

Haha, eacht maar tot je de telefoon moet opnemen!! Heeft mij zeker een week gekost om om te achakelen. ;)

Gefeliciteerd Aukus, ook voor je mannie.

Fijn dat wr toch aardig wat mensen waren. En dat je een fijne dag hebt gehad.

Gabriella, was wel effe schrikken ja. Gelukkig weinig last ervan :-)

Ben luier-etui aan t maken. Patchwork. Manlief is aan t schilderen, honden liggen luid te snurken!! Alle 4!

Rustig dagje vandaag.

Geplaatst

Nou mevrouw Regeling, van harte gefeliciteerd!! Wat een heerlijk idee; zo'n jaccuzi.. Voordeel van zwanger trouwen is volgens mij ook dat je niet met een kater opstaat... Ik heb trouwens de laatste tijd wel errug veel zinin wijn of een lekker koud biertje... kom ik dan aan met mn druivensap..hmmm

Hebben jullie ook van die gekke realistische dromen? Ik droomde vannacht dat onze kraamhulp er was, maar ook nog vier andere vrouwen die moesten bevallen. Ze had het dus erg druk en weinig tijd voor mij zo net na de bevalling. Ik kreeg pas heel laat mn kind in mn armen, maar kan me nog heel goed herinneren hoe het voelde toen ik m echt in mn armen kreeg. Dat was zo'n bijzonder gevoel. Het kan haast niet anders dan dat dat straks ook zo is.. Kan daar wel erg naar uitkijken....

Heb elke nacht wel dit soort dromen. Terwijl ze juist zeggen dat je in deze periode nachtmerries hebt.

He lala, je bent goed bezig met je luieretui!! Ziet er leuk uit.

Fijn weekend nog!

Liefs Gabriella

Geplaatst

Ga er nog twee maken voor de mamsen. Als noodpakketje. Ik weet nu al dat we een keertje luiers gaan vergeten. ;)

Is t bij jullie ook zo koud? Van manlief mogen de boerboels al twee dagen binnenslapen.

Vandaag weinig gedaan en dat wil ik houwe zo ook! Hahaha

Ga verder met darten kijken.

Tot!

Xx

Ow...officieel nog 8 weken tot inleiding...... Gaat snel nu. :S

Geplaatst

Koud is t hier zeker. En er bedacht er vandaag hier iemand om de stroom er even af te halen om boven een stopcontact aan te kunnen leggen.... ja, dan wordt het nog kouder... haha.

Darten wordt hier ook gekeken! Leuk dat je dat ook kijkt. Zegt mij niet zoveel eigenlijk, maar mn vriend is t de hele dag al op de computer aan t volgen.

Hebben jullie trouwens alles al in huis voor de baby? Ik sta soms heel melancholisch voor die kast te kijken, maar dan kan ik me niet bedenken wat ik allemaal nog aan moet schaffen. Zeker ook omdat je veel krijgt. Denk dat ik er maar voor ga zorgen dat er setjes aanwezig zijn van maatje 50 en 56. Zelfs een grote baby kan in 56 neem ik aan.

Verder zie je allemaal van die superhandige dingen op internet, maar wil toch proberen me niet teveel te laten verleiden dat allemaal aan te schaffen. (lekker als je naar de negen maanden beurs gaat.. hahahaha, ben erg benieuwd waar ik allemaal mee thuis kom!)

Wel fijn voor de honden trouwens dat ze binnen kunnen Lala.. Ze spreken nu zelfs al over een 'koudegolf'.. Lekker als je elke nacht standaard eruit moet om naar de wc te moeten met de verwarming uit..

He meiden, fijne avond nog!

Geplaatst

He jakkes! Dan wordt t zeker koud! Hier ook 's nachts eruit voor een plasje. En dan is t vrrdomd koud ja!

Kast.....moet nog alles wassen en strijken, moet ook nog inventariseren. Weet dat ik nog geen mutsje(s) heb. Had ook begrepen dat een miljoen hydrofiele luiers nodig zijn, moet nog een half miljoen dan ;)

Em.....weet zelfs nog niet eens of ik dekentjes of dekbed kan gebruiken en hoe groot dekentjes dan moeten zijn.

Weet dat ik wel rompertjes kleine maat heb maar ik heb verder geen broekjes ofzo. Moet ook nog.

Startersetje flesjes moet ook nog, zelfs als we bv gaan geven. En draagdoek wil ik ook nog.

Ugh....dinsdag mawr even aan kraamzorg vragen hoe wat en waar en dan gaan inventariseren.

Geplaatst

Dekbed mag je sowieso niet gebruiken tot ze twee zijn. Beddengoed heb je voor ledikantjes, heb je gelijk de goeie maat. Wel handig dat je de kraamzorg nog even kan laten kijken. Bij de hema hebben ze heel leuke broekjes, van die zachte joggingsstof. Heb er veel in de aanbieding gekocht. Heb nu dus heeeeel veel broeken... maar nog niet echt shirtjes, hahaha.

Hydrofiele doeken heb ik denk ik ook genoeg, die washandjes zijn ook wel makkelijk hoorde ik.

Tja, verder maar even kijken. Misschien dat ik onze kraamhulp anders nog even bel. Het is familie, dus dat is wel makkelijk.

Nou, ga hier de kou trotseren.. kleine man moet naar school.

liefs gabriella

Geplaatst

Hahaha....ja, ik hoor t morgen wel wat er allemaal op t bedje mag.

Probleem is dat ik al wel dekentjes heb maar niet weet of t de goede maat is. Komt goed!

Net terug uit ziekenhuis.

Kleine man groeit goed maar zn nier probleem is ietsjes erger geworden. Het vermoeden is dat de verstopping nu lager zit, in zn plasbuis. Hierdoor is zn blaas ook telkens groot, zit dus veel vocht in, en heeft hij meeeer dan genoeg vruchtwater. Het nadeel daarvan is, is dat ie waarschijnlijk niet genoeg voedingsstoffrn uit de urine kan filteren. Dit is nu nog geen probleem maar strakkies na geboorte wel.

Geboorte: als ie niet in stuit gaat liggen dan wordt t een gewone bavalling. Ingeleid

welliswaar, dus hou eerste week van april t forum maar in de gaten. :-)

Manneke moet zeker een week, maar waarschijnlijk langer, in t ziekenhuis blijven. Mams mag twee-drie dagen op kraamafdeling blijven en daarna ga ik zeer waarschijnlijk even logeren in t ronald mc donaldhuis.

Wordt dus lekker hectisch voor peter in die tijd.

Hebben wel tijd genoeg om hondenoppas te regelen. En peter werkt tegen die tijd aan de andere kant van maastricht dus kan hij lekker komen lunchen of zn zoon opzoeken in de pauze.

Kraamzorg zal t ziekenhuis overnemen, dus morgen wordt een kort gesprek met kraamzorg, denk ik.

Geen paniek, mannetjte groeit goed, ligt nog steeds op schema. Hoofd is klein, benen zijn lang, neus en mond is van mij, oren van peter. Hahaha

Arm kereltje!

Tot zover!

Xxxx

Geplaatst

Hey Lala,

Wat vervelend om te horen joh. Maar wat gaan ze nou precies na de bevalling doen? Kunnen ze die verstopping verhelpen? En wat blijf je ongelooflijk positief. Denk je wel goed om jezelf? Wel fijn dat het groeien zo goed blijft gaan!

Hier weer een hoop gesteggel.. Ik begrijp het gewoon niet. Heb welgeteld 1 goeie week gehad tijdens de afgelopen maanden en dat is 2 weken geleden. Had even veel energie en genoot van werkelijk alles. Daarna is de vermoeidheid er weer aan alle kanten ingehakt.

Gisteren ineens heel veel steken in mn onderbuik richting mn vagina waardoor ik dacht; hehe, nu voel ik eindelijk WEL dat ik een blaasontsteking heb. Het zou ook de nog heftigere vermoeidheid van de afgelopen dagen verklaren. Vannacht erg slecht geslapen door de pijn en het zonder heel veel pijn om kunnen draaien. Urine ingeleverd; was helemaal schoon.. Verloskundige praktijk gebeld, volgens hen ligt het aan mn banden en mn groeiende baarmoeder (kan het nog groter dan??). Zeker omdat de pijn ook uitstraalt naar mn benen en mn zij/rug. Ze raden me aan een weekje echte rust te nemen.

Daarnaast moet ik goed in de gaten houden of de pijn niet met komen en gaan is.

Maar ik weet het allemaal niet. Heb er gewoon geen lekker gevoel bij maar. Het doet me denken aan zo'n ongesteldheidsgevoel. Ga het vandaag maar goed in de gaten houden en anders vanmiddag nog maar een keer. Baby voel ik wel heel goed bewegen, vooral 's nachts. Dat is een geruststellend gevoel. Maar toch.

Dan nu maar op de bank met een filmpje.. je moet toch wat!

liefs gabriella

Geplaatst

Hahaha...ja t kan nog groter! Doe kalm aan meis, je hebt er niks aan om constant zo vermoeid te zijn, je lichaam geeft echt wel aan wat je kan en niet. Lekker er naar luisteren hoor!

Constant harde buiken of ongi gevoel is niet goed hoor! Dus....doen wat de vk zegt!

Als het goed is gaan ze binnen twee weken na geboorte de vernauwing/verstopping weghalen. En daarna is het wachten of dat voldoende is. De nier en de blaas moeten dan terug naar normale waarden en zeker de urine waarden. Is dit niet het geval is er nog iets anders aan de hand wat dan weer onderzocht moet worden. Kan met één operatie genoeg zijn voor zn hele leven maar kan ook dat er vele operaties nodig zijn. We gokken op t eerste :-)

Ik moet wel positief blijven anders ga ik zielig in een hoekje zitten janken en daar heb ik, mn lieffie en frummel niks aan. ;-)

Maar t aftellen is hier wel begonnen hoor! Nog maar 7 en een beetje....

Leuk vrouwke van kraamzorg. Hoop dat zij ook bij ons komt helpen strakkies. Relaxed, niet gestressed, vind honden leuk... Komt ook helemaal goed.

Weet overigens nog steeds niet wat ik op t bedje kan/moet doen kwa dekentjes hahahaha

Komt ook vast goed. Zal de gyn wel de oren vh hoofd afvragen als ik in t ziekenhuis lig. Hihi

Gaat snel nu!

Xx

Geplaatst

Hey Lala,

Het kan dus nog beide kanten op met die kleine van jullie. Laten we duimen dat het bij die ene verstopping gaat blijven. En nee, je moet inderdaad niet zielig in een hoekje gaan zitten, heb jij nog het minste aan. Maar kan me voorstellen dat je er zo af en toe even klaar mee bent. Let goed op jezelf joh, dat het straks niet allemaal in 1 keer voor je komt.

Je laatste creatie is ook weer erg leuk geworden!

Liefs Gabriella

Geplaatst

Ik neem mn tijd en mn rust. Knutselen helpt :-)

Vorige week een lading kaarten gemaakt, deze week flink bezig met naaimachine, volgende week wss weer wat anders hahaha

Traantjes zijn er wel hoor, maar af en toe.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden