Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

beanie, wat fijn dat de artsen zo met je meedenken! En natuurlijk nog veel fijner dat de behandeling niet uitgesteld hoeft te worden!!!

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beanie omega3 heeft hetzelfde effect als intralipid, het verhoogt de intolerantie en 'kalmeert' de natural killercells. Ik hoop ook dat dit een klein incident was dat verder geen invloed heeft. Ben op het moment nog zo zwanger als wat, voel me beroerd, maar laat die kwaaltjes maar blijven....dan weet ik in ieder geval dat het hoogstwaarschijnlijk nog wel goed zit... Duim duim...

Geplaatst

Henne, hoe is het nu met jou?

vind ik echt meilijk voor je die allergieaanval,ik hoop de allergie snel weg is en komt niet terug.

Ik duim heel hard voor je.

Geplaatst

De allerie was gelukkig vrij snel weg. Hopen dat het niet terugkomt en geen effect heeft gehad. Dat mijn kleintje zich stek genoeg heeft ingenesteld om een klein aanvalletje te doorstaan... We kunnen nog steeds alleen maar afwachten, hopen, duimen en bidden...

Geplaatst
beanie, wat fijn dat de artsen zo met je meedenken! En natuurlijk nog veel fijner dat de behandeling niet uitgesteld hoeft te worden!!!

Lieve Wen, hoe gaat het met jou? Wanneer ga je verder met je cryo's?

Liefs, Beanie

Geplaatst

Henne ik duim en bid voor je mee.

Wen trek je het ook nog allemaal?

Meiden ik lees af en toe mee. Sterkte allemaal.

Wij gaan nu lekker een weekje weg tot daarna

Geplaatst

Beanie, vandaag een gesprek gehad in Gent. Wij kunnen direct door met onze cryo's! Aankomende maandag de pipelle en dan hopelijk einde van de week mijn bongi. Dan maar wachten op mn eisprong en dan hopen dat ze goed gaan ontdooien. De tp zal dan ergens medio in juli gaan plaats vinden.

Wederom wel ondersteund met fraxiparine en asperine. Verder in een natuurlijke cyclus, dus geen extra hormonen.

Geplaatst
Beanie, vandaag een gesprek gehad in Gent. Wij kunnen direct door met onze cryo's! Aankomende maandag de pipelle en dan hopelijk einde van de week mijn bongi. Dan maar wachten op mn eisprong en dan hopen dat ze goed gaan ontdooien. De tp zal dan ergens medio in juli gaan plaats vinden.

Wederom wel ondersteund met fraxiparine en asperine. Verder in een natuurlijke cyclus, dus geen extra hormonen.

Lieve Wen, dat is goed nieuws! Succes morgen!

Ga je deze ronde weer Intralipid gebruiken? Als je hulp nodig hebt laat je het dan weten? (dat zal wel lukken lijkt mij!)

Liefs, Beanie

Geplaatst

Ga je deze ronde weer Intralipid gebruiken? Als je hulp nodig hebt laat je het dan weten? (dat zal wel lukken lijkt mij!)

Liefs, Beanie

Beanie, wij houden idd wel even contact...........

Het is in ieder geval de bedoeling dat wij weer voor de intrallipid gaan.

Tevens weer de pipelle en nu wil ik deze zonder prednisolon doen.

Iemand trouwens enig idee hoe snel het helemaal uit je lichaam is (bij gebruik van 5 mg) en hoe snel het eigenlijk duurt dat het in je lichaam wordt opgenomen zodra je gaat starten.

Wil immers nu de pipelle zonder prednisolon doen, maar ben ergens wel een beetje bang voor weer evt afstotingsverschijnselen. Ik dacht bij mijzelf dat ik anders gewoon zonder ga doen en bij evt verschijnselen direct weer aan de prednisolon gaat.

(geloof dat ik weer een mailtje naar dr. pf voel aankomen........:))

Geplaatst

Wen de prednisolon is vrij snel uit je lijf als je ermee stopt lijkt me. En ik weet zeker dat het heel snel effect heeft, heeft Pf me namelijk verteld :-) Bij afstoting van donororganen is prednison het middel omdat het zo snel werkt. Afstoting gebeurt ook nooit in een keer, dat is een proces. Dus ik zou er zeker een mailtje aan wagen... De pipelle om de innesteling te bevorderen en dan prednisolon om afstoting te voorkomen, mocht je het idee hebben dat dit dreigt....klinkt helemaal niet onlogisch eigenlijk. Ik zou dan persoonlijk misschien wel direct 10mg er tegenaan gooien, want het gaat dan wel om acuut effect en niet om iets opbouwen. Ik heb zelf twee keer verhoogd toen ik griepachtige verschijnselen ed kreeg en nu op de 20mg voelt het 'goed'. Mijn lijf voelt rustig en dat lijkt me het gewenste effect.

Is het met de pipelle vandaag allemaal goed gegaan?

Geplaatst

Ha meiden,

Vanmorgen dus de pipelle gehad. Wederom er weinig van gevoeld. (kan nl best even pijnlijk of gevoelig zijn. Althans dat werd gezegd). Nu wel wat licht bloedverlies, maar dat hoort erbij.

De prof benadrukte nog wel dat er geen prednisolon gebruikt mocht worden bij de pipelle. Dit omdat het de werking van de pipelle teniet doet.

Nu slikte ik (eerlijk gezegd) wel 5 mg per dag vanwege de voorbereiding van de cryos, maar was er sinds het weekend al mee gestopt. Ik heb dus maar gezegt dat ik geen prednisolon gebruikte........(niet helemaal gelogen, toch?. voelde mij wel slecht). Hopelijk is de prednisolon dus inmiddels langzaam mijn lichaam aan het verlaten.

Ik laat de deze ronde de pipelle maar eens zijn werk doen en ga pas weer aan de prednisolon als ik last krijg van afstotingsverschijnselen zoals de vorige keer. Althans dat wilde ik aan dr. Pf. gaan voorstellen. Dan ook maar eens vragen welke hoeveelheid hij dan adviseert. (de laatste poging slikte ik immers 10 mg en had toch verschijnselen van koorts, duizelig en keelklachten).

Henne, bedankt voor je antwoord! Je beschrijft precies wat ik mijzelf zat te bedenken. Hoe is het nu met jou?

Geplaatst

Wen, wat spannend dat je de pippelle hebt gehad! Hoe lang voor de TP doen ze dat? En hoeveel cryo's heb je? Her klinkt als een perfecte formule om zwanger te worden met de prednison achter de hand. Ik duim voor je!

Henne, had jij niet vrijdag weer de volgende echo? Ik zit nu mobiel dus ik kan je handtekening niet lezen. Hoe gaat het nu met je? Nog last van je allergie gehad?

Bedankt nog voor de tip om psychische hulp in te schakelen zodra ik zwanger ben: ga ik zeker doen!

Hier vanmiddag bloed geprikt op infecties en hcg ook gelijk meegenomen :-) we hebben het deze maand spontaan geprobeerd, de cryo is immers niet gelukt. Dus morgen uitslag, vind het best spannend ook al is de kans echt nihiel.

Geplaatst
Wen, wat spannend dat je de pippelle hebt gehad! Hoe lang voor de TP doen ze dat? En hoeveel cryo's heb je? Her klinkt als een perfecte formule om zwanger te worden met de prednison achter de hand. Ik duim voor je!l.

Dolfijntje, dank je!

De pipelle moet rondom dag 21 van je cyclus zitten (althans, ik heb normaal een cyclus van 28 dagen en de prof zei tegen mij dat ik rondom cyclusdag 21 de pipelle moest soen. Ik weet niet of dit ook zo geldt als je een andere cyclus hebt van meer of minder dagen.

Wij hebben in totaal 3 cryo's en bij deze ronde worden er 2 stuks uit de vriezer gehaald. Nu dus maar even afwachten.

Jij, heel veel succes met de uitslag morgen! (af en toe mag je best even hopen op een wonder, toch?)

Geplaatst

Wen, de pipelle wordt dus de cyclus voorafgaand aan de cryo gedaan? Ik dacht altijd dat ze dat dezelfde cyclus deden. Mooi dat ze dat kunnen doen hoor. Ik zie nu je handtekening en je hebt dus gewoon 3 cryo's die op dag 5 zijn ingevroren? Wow, wat een toppers zullen dat zijn zeg! Ik hoop dat het ontdooien goed zal gaan en dat je de eskimo's lekker 9 maanden lang warm mag gaan houden.

Ik heb de bloeduitslagen binnen en HcG van kleiner dan 1. Nou, daar is dus geen twijfel over mogelijk. Zo stom dat je dan toch hoopt en alle signalen die je lichaam afgeeft onder een vergrootglas legt. Ach ja, nu dus gestopt met de Utrogestan en de Prednison en dan nu maar wachten... Volgende week een gesprek met mijn gyn hier in NL en op basis van dat gesprek beslissen we of we in NL blijven of dat we toch naar Dusseldorf gaan. Hangt er erg van af wat ze over de Prednison te zeggen heeft en of ze een nieuw plan voor me heeft.

Geplaatst

Jeetje Gabrie, weer een heel nieuw pad dus! Werken ze daar ook met prednisolon ed? ik word altijd een beetje onrustig van de slagingspercentages waarmee ze adverteren, dan denk ik 'doen we het hier dan zo fout, of doen ze daar iets wat hier niet mag ofzo?'. Benieuwd naar jouw ervaringen!

Nog een prednisolon dingetje: na acht weken 10/20mg toch ook kalium en natrium even na laten kijken bij de bloedcheck, bleken allebei aan de lage kant van de marge te zitten. Wel iets om op te letten dus. Nu met ik zeggen dat ik op het moment ook erg moeilijk groente, fruit en vlees eet. Dus erg raar is het niet. Toch maar proberen dagelijks die banaan naar binnen te wurmen ;-)

Geplaatst

Hi Henne,

Ik heb vandaag al een paar keer hier gespiekt, maar zie nog niets staan..

Ik hoop zo ontzettend dat je samen met je man goed nieuws aan het vieren bent, maar ik vind dit afwachten echt doodeng.

Denk aan je!!

Geplaatst

Whoehoe!!

Ik kon mn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb bij je laatste berichten gespiekt...

EN IK ZAG DIT STAAN:

Hi meiden, het was goed! Het hartje klopte en qua lengte nu ook helemaal op schema met 1,9cm. Of ze hebben zondag niet goed gemeten, of ons monstertje is in vijf dagen bijna een centimeter gegroeid. Geen wonder dan dat ik me zo beroerd voel :-)

Onwijs blij en opgelucht! Nu weer door naar de volgende stap, de 10 weken, rond die tijd is het destijds fout gegaan dus het blijft voor ons spannend. Maar deze prachtige stap is weer gezet. Nu nog hopen dat de zetpillen blijven werken en dan boemelen we zo maar door tot die twaalf weken ;-)

Had Zuuz trouwens inmiddels niet ook de eerste echo gehad....vroeg ik me opeens af....

Roxanne hoe is het met jullie? Kunnen jullie het een beetje verwerken met z'n tweetjes?

Lieve Henne,

Wat ontzettend fijn!!

Gefeliciteerd met deze stap!! Stapje voor stapje, maar ik hoop dat je alle stappen succesvol zult gaan doorstaan!!

WHOEHOEE!!

:)

Geplaatst

Hi meisies, sorry! Zoveel topics waar ik me moet melden ;-) De echo was prachtig! Alles erop en eraan, kloppend hartje en qua lengte helemaal keurig voor de termijn. Of ze hebben zondag niet goed gemeten, of ons wurmpje heeft een enorme groeispurt gemaakt de afgelopen dagen, maar het was nu rond de 1,9cm wat keurig is voor 8w2d. Gyn heeft ons helemaal gerust gesteld, ook lekker lang gekeken. Ben echt blij. Volgende echo over twee weekjes, dat wordt een hele spannende want rond die tijd ging het de eerste keer mis. Maar nu eerst voorzichtig genieten :-)

Geplaatst

Hoi henne,

wat een super bericht!!

ben zo blij!!!

wat heb ik veel aan jou gedacht, was zo benieuwd! en nu dit bericht! wat fijn.

genient er van.

liefs,

Eva,

Geplaatst

Henne gefeliciteerd met de goede echo en Gabrie succes met het doorspitten van alle info + het regelen van alles voor jullie poging in Turkije..... wanneer moet die ongeveer plaats gaan vinden? Is jullie geplande poging van deze maand van de baan?

Geplaatst

Dee, denk dat het September gaat worden. Mijn man had ondertussen ook koorts gehad vandaar de uitstel. Tijdens het uitstellen kwam Turkije naar boven. WE zijn nu druk bezig met alle medische gegevens aan het doorsturen enz.

En ik zie dat jij naar DD gaat?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden