Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi rackster, ik slik op dit moment 2000mg omega 3 en 3x1000 ie vitamine d. Heb bij onze vorige poging ook predn. Gebruikt en toen was ik zwanger, helaas mk.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik slik op dit moment ook 2000mg Omega3, voor de start van de poging was dat 1000mg. Daarnaast 4000IE vit D. En 20 mg prednisolon.

Weet iemand eigenlijk of je de vitD en omega ook af kunt bouwen na de twaalf weken?

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben nieuw op het forum maar loop al even mee in IVF/ICSI land helaas. We hopen over 3 weken een cryo uit onze 2e ICSI teruggeplaatst te krijgen, dit wordt dan de 8e terugplaatsing... Nog nooit heeft er een innesteling plaatsgevonden en volgens de artsen ben ik helemaal gezond (29 jaar).

Ook ik ben bij Pfeiffer geweest en hij raadt me aan 5mg prednison, intralipide, 2000iu vitD3 & 500 mg omega 3 in te nemen. Tool & Henne, ik lees dat jullie een hogere dosis innemen. Mag ik vragen wat hiervan de reden is?

Met onze prof. In het UZ Gent hebben we overlegd en zij gaat akkoord met prednison. Ook gaan we deze poging fraxiparine extra spuiten. Hiernaast slik ivm een gevonden MTHFR mutatie 5mg foliumzuur en 50 mg B6, na de TP zal ik ook aspirine (80 mg) en Extra pregnyl injecties krijgen..... Over de Intralipid is ze niet erg enthousiast, we twijfelen dan ook of wedeze moeten laten zetten. Iemand tips?

Hele lijst maar ik zie veel meiden in dit topic die toch wel resultaat boeken met de extra medicatie. Ik hoop dat het ons ook ooit gegund is en de meiden die samen met mij nog niet zwanger zijn.

Geplaatst

Hoi Liesje ik slik meer omega3 als alternatief voor de intralipid. Dat infuus was voor mij logistiek te veel geregel en omdat het feitelijk hetzelfde effect heeft als omega3: tot rust brengen van Immuunsysteem, heb ik verlegd met dr Pf of verhogen van de omega ook kon. Misschien voor jou ook een optie, hoewel ik van de intralipid ook wel hele goede dingen lees en hoor.

Hoop voor je dat de nieuwe aanpak succes gaat hebben!

Geplaatst

Hi Henne,

Bedankt voor je snelle reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat geweldig dat jouw harde vechten beloond gaat worden met een wonder....

Kijk, ik wist niet dat omega 3 hetzelfde effect heeft als intralipid. Wellicht voor de toekomst een goed alternatief. Interessant! Ik denk dat ik de logistieke ongemakken een keer ga overwinnen en toch dat infuus ga proberen. Iedere terugplaatsing lijkt me te belastend maar deze ene keer moet kunnen.

Henne, ik zie dat er bij jou ook een MTHFR mutatie gevonden is. Kreeg jij ook extra medicijnen hiervoor? En is erbij jou een afwijking in het immuunsysteem aangetroffen?

Groeten,

Liesje

Geplaatst

Ik heb idd ook extra Foliumzuur en b6 vanwege de mthfr. Mijn Immuunsysteem was vooral niet 'tolerant' genoeg, maar sloeg ook 'aan' na een tp. Heb de vorige ronde een enorme allergische aanval gehad een paar dagen na de tp. Vandaar nu de vrij hoge dosis prednisolon.

Dank je wel voor je felicitatie. Wij zijn zelf nog erg terughoudend na alles wat er eerder mis is gegaan. Maar we hopen over rukm twee weken wat opgeluchter adem te kunnen halen en meer te gaan genieten.

Geplaatst

Hi Henne,

Bedankt voor je snelle reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat geweldig dat jouw harde vechten beloond gaat worden met een wonder....

Kijk, ik wist niet dat omega 3 hetzelfde effect heeft als intralipid. Wellicht voor de toekomst een goed alternatief. Interessant! Ik denk dat ik de logistieke ongemakken een keer ga overwinnen en toch dat infuus ga proberen. Iedere terugplaatsing lijkt me te belastend maar deze ene keer moet kunnen.

Henne, ik zie dat er bij jou ook een MTHFR mutatie gevonden is. Kreeg jij ook extra medicijnen hiervoor? En is erbij jou een afwijking in het immuunsysteem aangetroffen?

Groeten,

Liesje

Geplaatst

Dames,

Wij zijn van plan om een behandeling te gaan doen in Istanbul.

De artsen willen eerst dat we het volgende laten testen:

Hebben jullie een chromosomentest gedaan??

Gr,

ACA IgG IgM

LAC (Lupus)

B2 Glikoprotein-1 antikoru (B2-GP1)

Faktör V Leiden

MTHFR Mutation

Protein C Activity

Protein S Activity

Anti Thrombin III

PT

APTT

T3

T4

Homosistein

Interlokun1-6-8

ANA

Chromosom Analysis (female+male)

Geplaatst

Hi Gabrie, volgens mij zijn dit de zaken die bij ons zijn nagekeken na de MA. Stolling zie ik terugkomen, schildklier. Chromosoom onderzoek is toen bij ons ook gedaan. Wat er uiteindelijk uitkwam was die MTHFR mutatie.

Spannend hoor, naar Istanbul! Mag ik vragen wat de doorslag geeft? Doen zij dingen ook echt anders? Ze kijken in ieder geval vooraf grondig, dat is duidelijk.

Geplaatst

Hoi liesje,

Dr. S. van DD adviseerde mij bij het begin van de poging 1000mg omega 3 aan, meer dan dr. Pf. Mij adviseerde. Ben dus op dit blijven zitten. We hebben nu in mei onze 5e poging helaas zien verkeerd gaan door een miskraam en omda we t zelf willen blijven proberen (maar nu even niet), ben ik omhoog eraan met m'n vit. D en m'n omega 3. Just in case t spontane wondertje zou gaan lukken...

Na oktober gaan we waarschijnlijk in een natuurlijke cyclus proberen met intralipid en prednisolon en de verhoogde dosis die ik nu al slik...

Geplaatst

Henne had je nog naar je lijstje gekeken i.v.m. de uitslag van mijn vit B12 en Vit D?

Misschien heb ik je antwoord ook wel gemist...., weet niet meer precies op wat voor toppic we toen zaten..., ha ha.

Geplaatst

Henne, ach in het kader weer even grens verleggend bezig zijn....:icon_smile:

Wij liepen natuurlijk al in het "buitenland" in DD. Met dr. S. heb ik wat moeite met de manier van communiceren.

Kan aan mij liggen!

Vervolgens wat via google opgezocht en op een gegeven moment kwam ik uit in Istanbul. Een hoop klinieken die IVF doen.

Wat mij opviel is dat alles erg kundig overkomt (moet nu nog blijken natuurlijk). Maar er bestaan al jaren reizen naar Istanbul voor

ooglaseren, tandheelkundige behandelingen, haartransplantatie enz enz.

Ik heb een aantal klinieken een mail gestuurd. Ze waren niet gelijk aan het happen en dat vond ik wel erg fijn. Eerst willen ze alle

medische gegevens ontvangen en daarnaast dus deze bloedonderzoeken.

De prijzen vallen ook heel erg mee. Rond de €2500 ICSI+IMSI+AH+Narcose en de transfers van en naar hotel. Tja daar komt dan nog je reis en verblijf bij MAAAAR dat heb ik er dan wel voor over om in prettige vakantie omgeving de behandeling te ondergaan.

Geplaatst

Hi Tool,

Helemaal duidelijk! Wat vreselijk dat je eindelijk zwanger bent en dan een miskraam krijgt. Vreselijk!het lijkt erop dat ook voor jou de prednison wellicht toegevoegde waarde heeft gehad?

Nu eerst trouwen, geweldig! Waar gaan jullie trouwen? Wij zijn vorig jaar getrouwd, ik vond het echt zo'n bijzondere dag! Geniet maar lekker van alle voorbereidingen!

Geplaatst

Wat vooral erg anders zal zijn... Heb zelf nl wel een aantal keer echo's in een overwegend islamitisch land laten maken.. In je blote bips door de behandelkamer lopen terwijl de dokter daar zit zal daar niet voorkomen waarschijnlijk. ik werd compleet ingepakt van te voren zodat het voor de dokter nog slechts een brievenbusje in een witte muur van inpakpapier was. En alhoewel ik inmiddels al 1000 echo's gehad heb en alle gene al lang voorbij ben, vond ik het toch best oke op die manier. je voelt je wat minder kwetsbaar ofzo, kan het niet goed uitleggen. het ging er gewoon heel netjes en vrouw of mensvriendelijk aan toe.

aan de andere kant, als je om de dag een echo hebt denk je waarschijnlijk, laat die inpakwerkzaamheden maar zitten. even broek omlaag en klaar.

ben heel benieuwd gaapje voor wie je kiest.

liefs

Geplaatst
Wat vooral erg anders zal zijn... Heb zelf nl wel een aantal keer echo's in een overwegend islamitisch land laten maken.. In je blote bips door de behandelkamer lopen terwijl de dokter daar zit zal daar niet voorkomen waarschijnlijk. ik werd compleet ingepakt van te voren zodat het voor de dokter nog slechts een brievenbusje in een witte muur van inpakpapier was. En alhoewel ik inmiddels al 1000 echo's gehad heb en alle gene al lang voorbij ben, vond ik het toch best oke op die manier. je voelt je wat minder kwetsbaar ofzo, kan het niet goed uitleggen. het ging er gewoon heel netjes en vrouw of mensvriendelijk aan toe.

aan de andere kant, als je om de dag een echo hebt denk je waarschijnlijk, laat die inpakwerkzaamheden maar zitten. even broek omlaag en klaar.

ben heel benieuwd gaapje voor wie je kiest.

liefs

Hmm klinkt inderdaad erg vrouw vriendelijk!!

Ik heb afgelopen zondag een gesprek gehad met een afgevaardigde van Acibadem. Deze was in Nederland.

1 opmerking is mij heel erg bij gebleven...

"We kunnen je niet beloven dat je zwanger wordt..............wat wij je wel kunnen garanderen is goede zorg en alles wat in onze macht ligt om je te helpen"

Geplaatst
ik werd compleet ingepakt van te voren zodat het voor de dokter nog slechts een brievenbusje in een witte muur van inpakpapier was.

:laughing9: hahahaha Noor, zit hier hardop te lachen, beeldend omschreven........

Geplaatst

Hoi meiden!

Voor iedereen die zwanger is Gefeliciteerd! voor de gene die nog bezig zijn nog heel veel succes!

Ik wou jullie nog maals bedanken voor jullie hulp!

Ik heb hier eind maart begin april hulp gevraagt voor het gebruik van prednisolon omdat mijn eigen gyn wel mee wou werken.

Ondertussen ben ik 10 weken en 5 dagen zwanger! Ben eerder nog nooit verder gekomen dan ongeveer 5 a 6 weken.

Ik heb mooie echo's gehad waarbij het hartje klopte en ik het kindje druk heb zien bewegen met 10 weken.

Ik ben nog steeds bang dat het mis gaat maar dat komt omdat ik natuurlijk al meer dan 10 miskramen heb gehad!

Maar ik had nog 1 laatste vraagje aan jullie! ik kom nu dicht bij die 12 weken en dan moet ik volgens horen zeggen afbouwen met de prednisolon.

Kan dit verder geen kwaad zodat mijn lichaam het alsnog niet accepteerd? ik vind het wel erg eng. misschien kunnen jullie mij hiermee iets meer vertrouwen geven?

Ik hoop dat ik nu met mijn ervaring ook anderen kan helpen die net als ik op zoek was naar een laatste redmiddel. Die voor mij dus goed heeft uitgepakt tot zover.

Ik ben jullie erg dankbaar voor jullie hulp want zonder jullie was het vast niet gelukt! Dus alsnog Bedankt dames !!!

Veel liefs

Priscilla

Geplaatst

Priscilla wat geweldig! Gefeliciteerd! Je loopt dan net een kleine week op mij voor :-)

Het advies van dr Pf is prednisolon te gebruiken tot twaalf weken en dan afbouwen. Over het algemeen is het kindje dan sterk genoeg om zich te handhaven zeg maar. Maar er zijn ook vrouwen die het langer gebruiken, bijvoorbeeld tot zestien of twintig weken. Dat hangt van de situatie af. Misschien is het een optie om hem te mailen voor advies, hij denkt altijd heel erg mee, ook al ben je niet echt 'patient' bij hem. Waar je vooral op moet letten als je afbouwt zijn afstotingsverschijnselen. Miki, ook van dit forum, kreeg toen ze met twaalf weken stopte weer heftige allergieën en is dus weer begonnen met prednisolon tot geloof twintig weken. Dus stop je en voel je je grieperig, krijg je allergieën oid, dan weer beginnen en het later opnieuw proberen.

Zelf slik ik 20mg en wil dit langzaam afbouwen vanaf twaalf weken, dus uiteindelijk zal ik dan ook tot een week of zestien nog wel prednisolon gebruiken. En ik weet zeker dat ik het afbouwen ook heel erg eng ga vinden. Zeker ook omdat precies in die periode de tweewekelijkse echo's ophouden. Nog niet aan denken, eerst nog die twaalf weken grens... :-)

Geplaatst

Prescilla, wat een topnieuws! Ik ben Miki, dus kan beamen wat Henne zegt.

Henne, toi toi toi! Je zal wel moe zijn na vandaag. Xx

Geplaatst

Hi meiden,

Helaas een mislukte IVF-poging achter de rug met vitamine D (2000 E p/d), Omega 3 (500 E p/d), Prednisolon (10 mg/dag) en Intralipid. Er waren twee embryo's terug geplaatst op dag 3, 6- en 7-cellig kwaliteit 2. Ik wacht momenteel nog op de cijfers van doc Pf maar heb al wel een toelichting per mail ontvangen:

"In the laboratory findings no significant signs for an activation but really low regulatory T-cells as sign for a rather insufficient capability for inducing tolerance Advise: Next attempt in the natural way by using prednisolon and lipid infusions, Vitamin-D intake should be continued, also the oral omega-3- intake"

Ik begrijp niet helemaal hoe het kan dat de T-cellen zo laag zijn na het gebruik van bovenstaande. En ik vraag me dan ook af wat ik nog meer kan/moet doen om die T-cellen omhoog te krijgen aangezien een lage waarde een innesteling bij voorbaat kansloos maakt... Daarnaast zal de kans op een spontane zwangerschap uiteraard ook erg beperkt zijn met een lage T-cellen waarde. Hoop dat één van jullie me een beetje duidelijkheid kan geven hieromtrent! Uiteraard ga ik doc Pf ook nog mailen met vragen;-) Maar wellicht dat iemand van jullie dit herkent? Vanochtend erg vroeg al liggen googlen naar de oplossing maar het was best ingewikkelde tekst;-)

Lieve groetjes,

Geplaatst

Hoi Ceeke, ik heb dat met de cryo tp gehad. Mijn TRegs waren opeens weer heel laag, terwijl ze in een meting daarvoor juist mooi toegenomen waren (van 17% naar 42%!) met de vit D en Omega. Heb toen aan Pf gevraagd hoe dat kon, want ik had hetzelfde idee als jij: als dat zo snel verandert, heb ik dan wel een kans en heeft dit alles dan wel zin? Ik vind het nog steeds een ingewikkeld verhaal, maar doen mn best: Het percentage regulatory Tcells geeft een soort tolerantie niveau weer. Nu is het zo dat 'regulatory' gezien moet worden als een 'status' van bepaalde cellen. Het is bijvoorbeeld niet zo van 'ik heb zoveel kopjes in de kast', de kopjes zijn vies (niet regulatory) of schoon (wel regulatory) en dat kan door omstandigheden zomaar veranderen (bij wijze van spreken a la minute). Een heel mooi percentage TRegs kan door een allergieaanval, terugplaatsing of welke verandering in het 'milieu' ook, zomaar opeens kelderen. Dan verandert dus de status van bepaalde cellen en dragen ze niet meer bij aan tolerantie. Zaak is dus om die verandering zoveel mogelijk te voorkomen. Bijv door de vitD, omega, prednisolon.

Als ik jouw lijstje zo zie, zou je de omega3 nog best omhoog kunnen schroeven. Ik slik nu 2000mg (maar doe dan geen Intralipid). Zowel omega3 als intralipid 'kalmeren' het imuunsysteem, oftewel verhogen de tolerantie.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb (en dat het klopt want ik moet het ook maar net goed begrepen hebben). Vind het zelf nog steeds een frustrerende gedachte dat je hier kennelijk zo weinig controle over uit kunt oefenen. Een kleine verstoring en hup, daar gaat het weer fout. Hoewel dat ook niet altijd hoeft, want heb deze keer in week 6/7 ook een allergieaanval gehad en het is (tot nu toe) toch goed gegaan.

Geplaatst

Lieve Henne, dank voor je snelle reactie! En het stelt me een beetje geruster;-) Maar even laten bezinken nu! Jij lekker rustig aan hé?!

Kus,

Geplaatst

Doc Pf heeft het maar druk met mij;-) Hoewel hij momenteel vakantie heeft, beantwoord hij toch al mijn vragen... Die man verdient nu al een standbeeld (en dan ben ik niet eens zwanger;-). Hierbij zijn antwoord op onze laatste vragen in verband met de verlaagde T-cellen:

the number of regulatory T-cells as marker for the capability for inducing tolerance will can`t be imprived by prednisolon. Prednisolon only prevents rejection, that`s why you have to work on 2 different places:

Vitamin-D and Omega will improve the number of ragulatory T-cells, where as Prednisolon will prevent rejection. So, you should try with a slight higer prednisolon dosage the natural way, but you have always to improve the number of regulatory T-cells via Vitamin-D, oral omega-3-intake and Lipid infusion too.

Nog niet helemaal duidelijk waardoor die verlaging nu is gekomen maar het maakt wel duidelijk op welke vlakken de Prednisolon + Intralipid hun werk doen en daarnaast op welk vlak de vitamine D + Omega 3 werkt. Dacht dat dit misschien ook voor jullie wel handig was om te weten!

Fijne dag vandaag.

Groetjes,

Geplaatst

Ha Ceeke, ja dat zeg ik ook vaak: Pf is een held haha. Ik heb al gegrapt dat we hem gaan vernoemen als het een jongetje is ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden