Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Dolfijn, let je er op dat Menopur niet boven de 25 graden bewaard mag worden.... Met de temperaturen van deze dagen (en zeker komend weekend) kom je daar misschien wel aan. Of misschien heb je een koel plekje in huis?

Idd binnenkort cryo poging. Vanmiddag meteen maar naar apotheek gegaan met recept van Pf omdat ik dacht dat het wellicht problemen kon opleveren, maar kreeg de Prednisolon gewoon mee. Wel maar voor 15 dagen omdat dat voorschrift is. Herhaalreceptje voor de overige 35 meegekregen voor daarna. Ze kregen wel de melding in het systeem dat ik een kinderwens heb dus vroegen daar naar, maar verder geen gedoe ofzo (heb hier wel eens anders gelezen).

Pf adviseert de Prednisolon in te nemen vanaf 10 dagen voor tp. Het is maar 5mg dus hoef toch niet op te bouwen? En welk tijdstip is het meest geschikt? Heb de bijsluiter nog niet gelezen, zag op het stickertje wel een waarschuwing dat als je maagklachten krijgt, je het na het eten moet innemen (anders niet na het eten?).

Moet bij zo'n lage dosis ook je bloed gecontroleerd worden op ontstekingswaarden? Of evt pas later (= indien zwanger)? Pf zou eigenlijk een Nederlands documentje moeten opstellen met zulk soort vraag-en-antwoorden..... Scheelt hem een hoop mailtjes en ons een hoop onduidelijkheid.

Hoi Dee, je begint idd ongeveer 10 dagen voor de punctie of ovulatie met de predn. Ik neem het altijd na het ontbijt omdat ik er misselijk van wordt als ik het ervoor inneem. En dat gaat prima.

Wat betreft de controles. Dr. Pf. Heeft mij aangeraden om ook in m'n natuurlijke cyclus 3 dagen voor en 3 dagen na de ovulatie (of punctie) een normale bloedcontrole te laten doen en dan binnen 7 dagen na een positieve zwangerschapstest. Om evt. De dosis aan te passen.

Het bloed kunde bij je huisart laten afnemen en dan opsturen via TNT naar dr. Pf. Ik geloof dat enkele meiden hier wel ervaring mee hebben. Ik ben gewoon altijd naar DD gereden voor de uitgebreide controle (van de t-Cells).

wat betreft t intralipid. Dit is een zak van 250 ml en looptijd is idd rond 40-45 minuten.

ik zal eens kijken o f ik t mailtje kan vinden waarin wen me de benodigdheden heeft doorgestuurd.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beanie, Dank je wel! Wat lief!

Hoe is het met jou? Ik denk regelmatig even aan je! Succes morgen bij de FM meting.

Voor degenen die zelf het materiaal willen bestellen, heb ik het volgende even gekopieerd uit een eerder verstuurd mailtje:

Voor de infusen: Je hebt in ieder geval 2 transfusiesystemen/infuussystem (is hetzelfde) nodig. Daarnaast een paar infuusnaalden, Venflons. Het is handig om een paar reserve te hebben, voor het geval van misprikken (wat natuurlijk niet gaat gebeuren, hopelijk). 20 Ga (roze naalden) is prachtig. Tenslotte heb je 2x een zakje of flesje fysiologisch zout nodig, om te spoelen, zodat je alle intrallipid ook binnen krijgt. Fysiologisch zout is NaCl 0,9%, 100 of 250 ml is genoeg.

Uiteindelijk heb ik via die internetpagina (volgens mij iets van daxtrio medische producten) het volgende besteld:

- 2 keer infuusset perfudrop Air matic. (rond de 2 euro de stuk)

- 2 keer infuusnaald Venflon 20 G roze 1,0 mm x 3,2 mm (1, 95 euro de stuk)

- 4 keer Infuusnaald Venflon pro safety rose 20 G 1,1 x 3,2 mm.

Mbt het bloed verzenden, kan ik momenteel fedex aanraden. TNT express heeft zijn regels aangescherpt en zij controleren elk pakketje voordat het verstuurd wordt. Via hen mag je alleen documenten verzenden en voordat zij het pakket aannemen, kijken ze dus wat er in zit.

Ik heb tot nu toe alle keren mijn bloed verzonden per post.

Hier ook al geen reactie terug van Pf. Daar baal ik een beetje van. Ik weet nu niet of ik deze week nog mijn bloed moet laten controleren. Straks nog maar weer eens mailen.

Heeft er iemand ervaring met het door de huisarts laten voorschrijven van prednisolon? Nu faxt dr. pf telkens (op mijn verzoek) een recept naar mijn apotheek, maar ik maak mij een beetje zorgen dat dit een keer mis loopt.

En mocht je huisarts dit voorschrijven, hoe heb je dit dan gevraagd?

Geplaatst

Wen ik krijg de prednisolon via de huisarts. Moest wel want apotheek accepteerde geen buitenlands recept zonder stempel huisarts. Nu had ik het al besproken met de huisarts vanwege het wekelijkse bloedprikken op ontstekingswaarden. Ik had de eerste uitlaten van Pf plus zijn advies bij me en de huisarts deed eigenlijk niet erg moeilijk.

Toen ik eenmal zwanger was nog even langs geweest om aan te geven dat ik het dus voorlopig moest blijven slikken. Inmiddels krijg ik zonder mankeren een herhaalrecept en alle assistentes kennen me omdat ik elke week een printjevvan de bloeduitslagen kom halen :-)

Beanie jij bent ook weer bezig lees ik! Heeeel veel succes! Ik welk topic kan ik je een beetje volgen? Ik lees lang niet alles meer.

Dee ook reactie eindelijk en een recept. Op naar die cryo.

Wel vervelend dat Pf zo slecht reageert op het moment. Volgens mij heeft hij het gewoon veel te druk en werkt het systeem dan niet meer om met iedereen persoonlijk te mailen en vragen te beantwoorden. Gaat zo een beetje ten onder aan zijn eigen succes.

Hier inmiddels afgebouwd van 20 naar 10 mg en dat gaat goed. Doe het lekker langzaam, scheelt toch in de 'afkickverschijnselen'.

Geplaatst
Wen ik krijg de prednisolon via de huisarts. Moest wel want apotheek accepteerde geen buitenlands recept zonder stempel huisarts. Nu had ik het al besproken met de huisarts vanwege het wekelijkse bloedprikken op ontstekingswaarden. Ik had de eerste uitlaten van Pf plus zijn advies bij me en de huisarts deed eigenlijk niet erg moeilijk.

Toen ik eenmal zwanger was nog even langs geweest om aan te geven dat ik het dus voorlopig moest blijven slikken. Inmiddels krijg ik zonder mankeren een herhaalrecept en alle assistentes kennen me omdat ik elke week een printjevvan de bloeduitslagen kom halen :-) .

Hier inmiddels afgebouwd van 20 naar 10 mg en dat gaat goed. Doe het lekker langzaam, scheelt toch in de 'afkickverschijnselen'.

Henne, dank je wel voor je antwoord!

De laatste keer begon de apotheek ook een beetje moeilijk te doen. En dan de combi met een slechte of late reactie per mail......

Ik ga dus ook mijn huisarts maar vragen. Tot nu toe heeft hij met alles al meegewerkt. Scheelt toch weer een hoop onrust.

Wat fijn, dat het afbouwen zo goed en rustig verloopt. Ook het afbouwen lijkt mij erg spannend. Wanneer is het de bedoeling dat je geheel van de prednisolon af bent?

Geplaatst
Beanie jij bent ook weer bezig lees ik! Heeeel veel succes! Ik welk topic kan ik je een beetje volgen? Ik lees lang niet alles meer.

Hi Henne,

Het is ook wel een beetje veel om alles op het forum te lezen... Doe ik ook niet! Maar jij hebt me wel in spanning gehouden hoor! Vooral met je 10- en 12 weken echo's!

Ja, hier weer een flink aantal prikken erin zitten... Sinds 23 juli decapeptyl, en sinds afgelopen donderdag 450 menopur. Morgen eerste FM, ik vind het toch wel weer spannend. Ben zo benieuwd hoe de menopur het doet! Verder vandaag bij de mesoloog geweest, vond ik erg verhelderend. Zij denkt dat bij mij het grootste probleem zit bij het zwanger blijven, in de aanmaak van progesteron. Zou zomaar kunnen, tenslotte is het de vorige keer mis gegaan vlak nadat ik was gestopt met de bollen. Nou had ik natuurlijk al afgesproken met de fertiarts dat ik de bollen sowieso blijf gebruiken, bij een eventuele zwangerschap, tot minimaal 12 weken. Misschien is het dan ook verstandig om tzt te gaan kijken of ik dan nog langer moet doorgaan... Gelukkig kan ik dat wel bespreken met de gyn waar ik dan heen wil gaan. In ieder geval heb ik nu homeopatische druppeltjes die de progesteron-aanmaak moeten bevorderen. Verder bleek vandaag dat bij mij de vitamine D, omega3, vitamine B6/B12 iets te veel effect heeft op lever en nieren.... Die kunnen het niet zo goed aan. Dus adviseerde ze me alleen door te gaan met de prena fem (zit dit ook allemaal in) en 1 keer per dag D3 maar dan 10 microgram. En verder probiotica voor de darmen. Ik heb hier wel een goed gevoel bij!

O ja, ik schrijf mee in 3 topics: voornamelijk in IVF of cryo in juli/augustus, beetje in wachtbankje september en natuurlijk in Goed nieuws, pijnloze punctie.

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Ik ben met ca 13 weken van afbouwen, kwam ook beetje doordat Pf op vakantie was, anders waarschijnlijk weekje eerder al. Pf gaf aan dat ik 'to be absolutely sure nothing would go wrong' met 15 weken nog op 5 mg moest zitten. Maar ik kom ook van 20 hè! In principe check je met twaalf weken weer TRegs ed en op basis daarvan volgt advies. Misschien dat af tegenwoordig ook wel liever tot een week of 16 door laat slikken, weet ik niet.

Heb zelf op internet gezocht en gelezen over afbouwen. Daarop mijn schema gebaseerd: van 20 tot 7,5 me sapjes van 2,5 per 3/4 dagen (in totaal dus 5mg per week) vanaf 7,5 stapjes van 2,5 per week aanhouden. Laatste week evt nog een stap van 1,25. Doe er zo best lang over, maar voelt goed. Ga heel misschien vanaf de 7,5 tot ook per vier dagen doen ipv per week. Even aankijken en nog even voor de zekerheid aan Pf vragen wanneer ik echt helemaal mag stoppen.

Geplaatst

Hm Liesje, dagelijks een vaag streepje klinkt nog niet geweldig.... vanmorgen weer getest?

Wen veel succes vandaag bij de echo!!

Sylvia: dank je wel!

Tool en Wen bedankt voor jullie lijstje!

Apotheek kon de Intralipid trouwens niet eens vinden in het systeem. Dinsdag nog eens vragen aan de apotheker zelf en anders bij ziekenhuisapotheek. Als dat niet gaat lukken (of ik moet een hele doos afnemen) dan kan ik gelukkig nog terecht bij één van onze lieve forumgenootjes......

Geplaatst

Dee volgens mij moet iedereen die het bij de apotheek haalt een hele doos afnemen. Vandaar dat je het soms beter via via kunt krijgen idd.

Geplaatst

Zo, vandaag maar weer eens bloed getapt voor onze dok. Heb me officieel laten registreren bij ups als vervoerder van gevaarlijke stoffen. Was een groot drama, ik zal jullie de details besparen....maar laten we hopen dat het nu werkt! Kost wel 85 euro ex btw maar ja, beter dan een dag kwijt aan heen en weer rijden met bijbehorende benzinekosten en een dag oppas regelen.

Het lijkt wel of ik een buikgriepje heb, zou dat erg zijn als je nog niet stimuleert? Ga vanavond beginnen als t goed is maar anders stel ik t nog een dagje uit.

Beanie we moeten september even gaan oppakken nu hoor! Ik ga straks even wat schrijven.

henne las ik nou datje een goede echo hebt gehad? Proficiat meis!

Groetjes

noor

Geplaatst

Dee wat goed dat je het zegt over de 25 graden waarop de Menopur maximaal bewaard mag worden. Ik denk dat ik maar een koelbox klaar maak. Daar een fles koud drinken inzetten en dan de menopur, dan wordt het in ieder geval geen 25 graden!

Dr P zou inderdaad een NL'se assistente moeten hebben of een goede Nederlandse brochure. Eigenlijk hebben we bijna allemaal dezelfde vragen en die kan een assistente prima beantwoorden en dan blijft dr P goed bereikbaar voor de echt medische dingen. Wie gaat een open sollicitatie sturen? :laugh:

Wat gek trouwens de verschillen tussen de apotheken. Ik kreeg de prednison zo mee, ze vroeg wel of mijn gyn op de hoogte was van de prednison ivm de ICSI, maar verder niet. Gisteren ook gewoon een herhalingsdosis gehaald. Had helemaal geen herhaalrecept nodig gelukkig. Het eerste recept van dr P was voldoende. Ideaal!

Liesje wat spannend!

Wen, hoe was de echo?!

Geplaatst

Meiden,

Witte test en dus de hoop opgegeven. Morgen nog wel een bloedtest maar weet het al wel. Op naar Tp nr 9..... Zal het ooit nog gaan gebeuren?

Heb Pfeiffer al meerdere mails gestuurd over de bloedtest van afgelopen zaterdag maar krijg gewoon geen reactie. Hij had gezegd maandag met het resultaat te komen maar helaas.. Vind het echt slordig..

X

Geplaatst

Liesje, balen meid!! En al hhelemaal omdat ie wit is en niet bv n vaag tweede streepje erbij. Wanneer had je getest? Vanavond? Zou kunnen dat de concentratie niet sterk genoeg was en dat je met ochtendurine wel positief test? Maar van de andere kant, tegenwoordig kun je op bijna elk moment van de dag n test doen. vind t gewoon k@#% voor jullie.

en vreemd dat dr pf nog niet heeft gereageerd. Ik heb deze ochtend gemaild op beide adresse (benrath en immudoc envsnavonf kreeg ik een reactie. Hoop dat je niet al te lang meer moet wachten.

Ga nu slapen, want m'n ogen vallen onder t typen dicht. Sorry, slaap lekker en tot morgen!

Geplaatst

Ach liesje toch! Wat een klap weer, wat ontzettend naar voor jullie. Succes vandaag met bloedprikken, ik hoop dat je niet zo'n irritant vrolijke mevrouw hebt die maar blijft roepen hoe spannend het allemaal is. Sterkte hoor! En wat vreemd dat dr p niet reageert!

Tool, ik zie in je handtekening dat je dhea slikt. Ik zat daar ook laatst naar te kijken, maar weet niet of het verstandig is om het zomaar te gaan slikken. Ik heb bijzonder weinig follikels elke ivf, de kwaliteit van de eitjes (lijken) gelukkig goed. Heb jij advies? Ik start morgen met de microgynon en eind september zal ik hopelijk de punctie hebben.

Geplaatst

Hey Dolfijntje, ik slik dit op advies van dr. S. Van DD. Ben hiermee in februari van dit jaar mee begonnen, 50mg/dag. Twee/Drie maanden later controle. Resultaat: lichte stijging/verbetering van dhe.a waarde. Maar niet dat je zegt, wow.

Na onze mk van afgelopen mei, ben ik iom dr.s. Hier weer mee begonnen, 75 mg. En nu, twee maanden later een flinke stijging/verbetering. Van 4.5 naar 11.8. Zelfs iets boven de referentie, maar cholesterol en testosteron zag er goed uit. Zou t anders voorleggen aan de gyn. Op de website van DD staat ook een artikel hierover.

Een week overigens nadat ik met 75mg begonnen was en wij onze eerste echo hadden (tenminste dat had onze eerste moeten zijn) lagen er wel al 8 follikels klaar...ca. 10 mm al. Volgens dr. S. Kon dit best door het effect van de d.he.a komen. Heb normaal maar iets van 5-6 follikels....

Is overigens niet via de apotheek te bestellen, alleen via internet. Heb ze bij vitamarket besteld.

ik zou er ook niet zo mee beginnen. Miss eerst bloed controle op je dh.ea waarde? En je zou ook wellicht je Amh kunnen laten testen( is niet hetzelfde overigens).

Denk toch wel dat t zo ongeveer twee maanden de tijd nodig heeft voor effect.

Succes meid!

Geplaatst

Je hebt dus het lange protocol, zie ik. Dat heb ik in Maas Tricht ook gehad en in DD het korte protocol. Volgens dr. S. Was het gebruik van de pil,en het zo lang platleggen van mijn cyclus ook een van de redenen dat ik minder en slechtere kwaliteit eicellen had. In Maastricht altijd maar 3-4 en in DD 5-6. Owkee, weliswaar maar een of twee mee, maar wel van betere kwaliteit. Kwam ook door andere medicatie.eerst deca en in DD meno.

Geplaatst

Liesje, Bah, meis. Een witte test. Weet niet zo goed de juiste woorden te vinden. Heel veel sterkte! (en ik blijf nog heel even voor je hopen dat je lichaam gewoon laat hcg aanmaakt en de bloedtest toch een positief resultaat laat zien. mischien tegen beter weten in).

Dolfijntje, in gent wordt dhea ook wel eens aangeraden. Zij zeggen daar dat je het in ieder geval minimaal 3 maanden moet gebruiken wil het echt resultaat hebben. Zij adviseren dan ook 75 mg.

Sluit mij voor de rest bij Tool aan, wat betreft bloedcontrole etc. Succes!

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties over de dhe.a Wen en tool! Ik ga er dan maar niet zelfstandig mee starten. Mocht deze poging niet lukken dan gaan we sowieso naar DD dus dan kan ik het daar gelijk voorleggen. Fijn om te weten dat er in ieder geval nog iets te proberen valt. Tool, ik doe wel kort protocol gelukkig. Wel eerst de pil, maar dat is puur voor de planning van het ziekenhuis. Ik zou vandaag of morgen ongesteld moeten worden en ik blijf me verwonderen over het feit dat ik wederom geen pijn heb. Echt, sinds ik aan de vitamine d zit heb ik echt amper last van mijn endo. Eerst geloofde ik het niet, maar deze maand bewijst het toch weer. Gelijk artikelen opgezocht of dat ook wetenschappelijk onderzocht en jawel! Heel toevallig is er in feb 2012 een artikel over geschreven. Ik wou dat ik dat 10 jaar geleden wist...Fijne avond allemaal!

Geplaatst

En wat fijn dat de vit. D je pijn en last van de endo een stuk minder tot bijna helemaal weg heeft gezorgd. Ik heb dT nu met de predn. Voel me goed en heb ook minder last van die steken die ik bij een naderende ongi voel.

Dames, ga nu naar,bed. Welterusten!

Geplaatst
Bedankt voor jullie reacties over de dhe.a Wen en tool! Ik ga er dan maar niet zelfstandig mee starten. Mocht deze poging niet lukken dan gaan we sowieso naar DD dus dan kan ik het daar gelijk voorleggen. Fijn om te weten dat er in ieder geval nog iets te proberen valt. Tool, ik doe wel kort protocol gelukkig. Wel eerst de pil, maar dat is puur voor de planning van het ziekenhuis. Ik zou vandaag of morgen ongesteld moeten worden en ik blijf me verwonderen over het feit dat ik wederom geen pijn heb. Echt, sinds ik aan de vitamine d zit heb ik echt amper last van mijn endo. Eerst geloofde ik het niet, maar deze maand bewijst het toch weer. Gelijk artikelen opgezocht of dat ook wetenschappelijk onderzocht en jawel! Heel toevallig is er in feb 2012 een artikel over geschreven. Ik wou dat ik dat 10 jaar geleden wist...Fijne avond allemaal!

Sorry dat ik hier even in breek.

Maar ik lees hier al een tijdje mee, vooral omdat ik het gevoel heb dat er bij mij ook meer speelt. En we ook aan het overwegen zijn om over te stappen naar het buitenland. Nu las ik gister je bericht over vitamine d en je endometriose. Ik ben hier erg nieuwsgierig naar omdat ik ook endo heb. Zou je me misschien de link of het artikel door kunnen sturen? Dan kan ik dit misschien voorleggen aan mijn huisarts.

Heel veel succes allemaal!

Groetjes schorpioentje

Geplaatst

Wen wat een geweldig nieuws dat de echo goed was! Gefeliciteerd!

Liesje, zoals ik elders al schreef: wat balen, veel sterkte! Wat balen dat je niks van Pf. hoort, daarvoor rijd je toch niet helemaal naar Düsseldorf? Dubbel balen dus!

Dee, hier is het inderdaad ook mis helaas, net als bij Liesje.... Hoe is het met jou?

Dames, ik heb wel een rekening van 500+ euro van Pf. gekregen, maar mijn AMH is nog steeds niet binnen. Ik baal echt als een stekker. Eigenlijk waren al mijn waarden goed, bbehalve vitamine D. Hij raadde mij desondanks wel Intralipid en Prednisolon aan. Omdat het zo lang duurde voordat ik wat van hem hoorde, heb ik het uiteindelijk niet gedaan, maar alleen een dubbele dosis D en Omega 3 genomen.

Eigenlijk wil ik nu ook mijn AMH wel weten voordat ik aan de volgende ronde begin... We hebben misschien nog één cryo, dat horen we dinsdag en dan ga ik een plan trekken en kijken of de huisarts misschien wil meewerken aan het toedienen van Intralipid. Over Prednisolon twijfel k nog steeds, omdat verder mijn waarden in orde waren.

Deze ronde heeft me een grote klap bezorgd, ik moet echt even bedenken hoe nu verder....

Geplaatst

Wat was je vitaminde D waarde Floor?

Zwanger worden schijnt echt heel moeilijk te zijn als vit d waarde te laag is. kun je nog zulke mooie embryo's hebben... Lukt het niet.

Ik hoop dat je idd een cryo hebt meis!

liefs en sterkte met het verwerken van deze klap.

Geplaatst

Lieve Wen,

Had ik nog niet gedaan: super, gefeliciteerd met de mooie echo! Ben zo blij dat dit ijsbeertje bij je is!

Fijne dag vandaag! Is toch de verjaardag van de kleine grote man?

Liefs en een knuffel, Beanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden