Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow, Orkaasan! Dat zijn mooie emmy's! Ik ga voor je duimen! (ik moet het even kort houden, maar ik was zo benieuwd hoe het was gegaan vandaag dat ik toch even kwam spieken. Ik reageer later uitgebreider)

Geplaatst

Super, Okaasan! Ben zo blij voor je! Nu warm houden en vooral lachen en ontspannen! Ik ga weer zo hard voor je duimen!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Lief, lief, lief. Ben zo blij met velen hier op het forum.

Poezebeest, ik heb op het moment niet echt het idee dat ik iets merk van de prednison. Ik was zo zenuwachtig en nerveus voor vandaag, dat alles wat ik afgelopen dagen voelde, net zo goed daarvan kon komen.

Vorige keer ook niet echt bijwerkingen geloof ik, althans niet dat ik dat geregistreerd heb. Wel heb ik veel gemerkt van het stoppen (10 mg). Echt een week afkickverschijnselen, maar ik was ook cold turkey gegaan. (Ik was echt goed belabberd. Soort griep gevoel (spierpijn, algeheel niet lekker voelen, lamlendig, heel moe, maar geen koorts) Dat kon wel volgens Gent en de hematoloog. Anders slik je het langer dan nodig, was hun redenatie.

Maar een volgende keer ga ik echt wel afbouwen. Nu natuurlijk niet, want nu slik ik gewoon door, want word ik zwanger :-) En zo niet dan bouw ik ook af, want ik slik nu 20mg.

Heb jij ergens last van dan? En hoeveel slik je. Wat goed dat je bij Pf bent geweest! Hoop zo dat dit hem doet voor jou.

Geplaatst

Okaasan; fijn dat het goed voelt! Ik slik 10mg. Is voor mij ook de max, mede vanwege die afkickverschijnselen met stoppen en moeten afbouwen. Ik merk nog weinig, het enige wat ik echt merk is dat het eczeem op mijn handen bijna weg is en dat is de laatste 10 jaar nog niet zo rustig geweest als nu, hele fijne bijkomstigheid. Echter weet ik ook dat wanneer ik stop het extra hevig terug komt, dat overleef ik ook wel, nu genieten dat het weg is!

Geplaatst

Ik voel me een beetje ego en aso om zo het hele forum met mijn juich bericht te vervuilen, maar hier komt ie (kopie uit het UMCU topic):

Vijf cryo's!!!

Nou ja zeg, dat kan helemaal niet. Gisteren zeiden ze dat er nog 3 in de running waren voor cryo en nu zijn er 5 ingevroren. BIZAR! Ik geloof het niet. We grappen hier al dat het vast alle cryo's van alle patiënten van gisteren zijn.

Nou ja, ongelooflijk. Van de 10 ontstane emmies zijn er gewoon 7 geschikt voor TP of vriezer.

Ik ga mijn onderkaak weer even van de grond afrapen.

Geplaatst

Wat ontzettend goed nieuws Okaasan! Van alleen nog ecd als mogelijkheid naar 2 verse en 5 cryo's! Wat zul jij blij zijn dat je toch nog voor deze poging bent gegaan. Laat deze positieve vibe bijdragen aan het zwanger blijven nu!

Geplaatst

Ik sluit me aan bij Poezebeest. Wat super, dat had je niet durven dromen na de laatste keer! Wat goed dat jullie deze keer nog doorgezet hebben!

Geplaatst

Woooooow Okasaan, wat een goed nieuws!!! Wat super geweldig voor je dat het er nu zo gigantisch anders uitziet als een paar maanden geleden! Wat heb je anders gedaan dit keer? Ofwel: wat is je geheimpje? :) Super fijn voor je zeg!

Fleur, super om te lezen dat het ook met jou nog zo goed gaat. 16 weken alweer, wat vliegt de tijd! Hoe voel je je?

Hier nog steeds pauze. Het is lichamelijk en psychisch wel erg lekker om even niet aan de hormonen enzo te zitten, maar als ik dit soort verhalen lees dan begint het toch wel te kriebelen.

Ik heb vrijdag mijn stolling laten controleren op verzoek van dr H in DD en ben benieuwd naar de uitslag.

Ik twijfel ook nog over een second opinion in Gent, ik heb nu 3 pogingen in DD er op zitten (en daarvoor 2 in NL) en bij de laatste 2 pogingen heb ik resp 25 en 30 mg Prednison moeten slikken.

Het is zo dubbel want ik heb een mega laag AMH en probeer vanalles op de eicelkwaliteit op te krikken door allerlie voedisngsuplementen te slikken, maar ik ben ook weer bang dat die ervoor zorgen dat ik zo hoog in de Prednsion moet. Weten jullie welke vitamines behalve vitamine C niet mogen? Ik slik bijvoorbeeld behoorlijk hoge dosis Coq10 en nog zo'n 15 andere :(

Geplaatst

Hallo Dolfijntje en anderen op dit topic,

Ik ga starten met Dhea en dan met DD erbij. Wat zijn jullie ervaringen met bijwerkingen hiervan? Je leest echt wel rare dingen....een baard enzo...

Dolfijntje, wat heb jij veel achter de rug zeg. Gent heeft lange wachttijden hoorde ik hier op het topic, je kunt natuurlijk altijd op gesprek gaan en kijken wat ze voorstellen.

Groetjes,

Moes

Geplaatst

Dag dames, ik ben een beetje nieuw hier, maar jullie zijn zooo ervaren tav extra toevoegingen. Een tweetal vragen heb ik:

Ik heb een hele korte cyclus van 22 soms 23 dagen. Is daar een oplossing voor.

De laatste keer toen ik een tp had, leek het wel te voelen alsof mijn lichaam alles op alles zette om mijn menstruatie erdoor te drukken. Ik gebruikte utrogestan en uiteindelijk kreeg ik vreselijke schaambeenpijn wat leek op bekkeninstabiliteit. Ik kon niet zitten of liggen op mijn rug of lang stilstaan.

Ik had al eens eerder utro gebruikt bij een escape iui, maar toen bleef ongi zelfs een week uit door utro. Echter dat was geen embryo die ik toen in mij droeg.

Nu had ik een tp en ging mijn lichaam "raar" doen.

Iemand die bovenstaande klachten herkent😔

Groet Peul

Geplaatst

Hoi Moes,

Ik heb bijna een jaar lang 50 mg DHEA geslikt (de echte van de apotheek om de hoek bij DD). De enige bijwerkingen die ik had waren een wat vettige huid, mijn gezicht dacht dat ook weer 16 was dus flink wat puistjes. Mijn "snor" moest ik wat vaker harsen (deed ik altijd al, maar nu dus iets vaker). Verder gelukkig geen nadelige bijwerkingen. Voordelige waren: hoger libido :toppie: , meer follikels en veeeeeel energieker zijn. Ik ben nu gestopt sinds augustus, maar ga straks in januari weer starten ivm de poging in mei. Hoe hoog was je DHEA in je bloed? Bij mij extreem laag, dus vandaar waarschijnlijk dat ik ineens meer energie kreeg toen ik het nam.

Geplaatst

Hi Dolfijn, bedankt voor je reactie! Mijn dhea was 9,7 maar ik heb geen idee of dat hoog of laag is.. Ik moet het aan DD mailen en dan kunnen zij geloof ik de medicatie versturen naar mij? Mmm..puisten en een snor...klinkt aantrekkelijk...dat moet dan gecompenseerd worden met dat libido! Ik ben benieuwd en hoop niet dat ik weer een ritje moet rijden alleen voor een potje pillen. Hoelang slikte jij totdat er resultaat was? Drie maanden? Ik las ook ergens dat je een strakke huid krijgt van deze supplementen...?? Ook leuk.

Hoi Moes,

Ik heb bijna een jaar lang 50 mg DHEA geslikt (de echte van de apotheek om de hoek bij DD). De enige bijwerkingen die ik had waren een wat vettige huid, mijn gezicht dacht dat ook weer 16 was dus flink wat puistjes. Mijn "snor" moest ik wat vaker harsen (deed ik altijd al, maar nu dus iets vaker). Verder gelukkig geen nadelige bijwerkingen. Voordelige waren: hoger libido :toppie: , meer follikels en veeeeeel energieker zijn. Ik ben nu gestopt sinds augustus, maar ga straks in januari weer starten ivm de poging in mei. Hoe hoog was je DHEA in je bloed? Bij mij extreem laag, dus vandaar waarschijnlijk dat ik ineens meer energie kreeg toen ik het nam.

Geplaatst

Peultje, ik herken je klachten na de TP niet, dus daar kan ik je jammer genoeg niet bij helpen. Welk gedeelte van je cyclus is kort? Wanneer heb je ongeveer je eisprong? Wat zegt dr S ervan?

Moes, mijn DHEA was bij aanvang 3,0 en na een half jaar al 11,0. Je hoeft niet speciaal naar DD te rijden voor de pillen hoor. DD kan recept faxen naar de apotheek om de hoek en deze kunnen het zo voor je opsturen tegen verzendkosten. Ik had het na 3 dagen binnen, ideaal!

oh en ik slikte het trouwens voor de eerste poging in DD 6 weken bij aanvang van de eerste snuif Synarel.

Geplaatst

Peultje, ik kan je ook niet helpen / tips geven.

In Gent wordt ook wel eens Dhea aangeraden, maar dan adviseren zij om dit minimaal 3 maanden voorafgaand aan een poging te slikken.

Ik slikte ook zo'n waslijst van supplementen, waaronder ook maca. En gebruikte dus ook geen vitamine C op aanraden van Pf. (net zoals fruit en groente waar extra vitamine C in zat).

• 3 maanden later...
Geplaatst

Hallo, sorry dat ik kom inbreken (heb ik al een keer eerder gedaan). Dolfijn, fijn je hier tegen te komen, maar wat ontzettend verdrietig dat het nog niet is gelukt. Ik had zo gehoopt iets anders te lezen. Hoe gaat het? Kan je alle teleurstellingen verwerken?

Ik zou hier graag meeschrijven, ook al ben ik nu zo ongeveer uitbehandeld. Wij zijn nu al 4,5 jaar aan het proberen. In het eerste jaar 3 keer spontaan zwanger geworden, maar steeds een miskraam. Al vroeg, steeds tussen 5 a 6 weken. Daarna lukte het 1,5 jaar niet meer om zwanger te worden. Na 4x iui kwam ivf. Overstimulatie, te vroeg aangeprikt en van de grote hoeveelheid eitjes maar 1 matige embryo. Toen naar Gent. Icsi, 1 verse dag 5 embryo van topkwaliteit laten terugplaatsen. Zwanger. Helaas Hcg laag en met 6 weken kwam het vruchtje af. 4 cryo's allemaal dag 5 van topkwaliteit. Echter maar 1 goed ontdooit. Bij de tp van de wel goed ontdooide cryo prednison en heparine gebruikt. Helaas niet zwanger. Icsi nr 3 in Gent. Tp van 2 verse dag 5 embryo's van wederom allerhoogste kwaliteit. Prednison en heparine gebruikt. Geen HCG,niet zwanger.

Ik heb nog 4 cryo's in de vriezer, maar omdat er vorige keer maar 25% ontdooide durf ik mijn hoop daar niet op te vestigen. Daarnaast had ik zulke goede verhalen over prednison gehoord en had ik gehoopt dat het bij mij ook zou helpen. Maar helaas, niks.

Ik weet het niet meer. Heeft een volgende poging nog zin? 4 jaar geleden trad er spontaan bevruchting op en werd ik zwanger, maar bleef het niet zitten. Toen werd ik helemaal niet meer zwanger en had ik ICSI nodig. En nu word ik met ICSI ook niet meer zwanger. En de medicatie die wordt ingezet bij deze problemen helpt niet. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Vooral omdat er totaal geen antwoorden zijn. Mijn amh wisselt wel (Tussen 2,8 en 6), maar ik kan altijd goed gestimuleerd worden, het zaad is heel erg goed, de embryo's ook. Mijn hormoonwaardes zijn goed, bloed en immuun ook. En tijdens de laparoscopie zag alles er ook perfect uit.

Hebben jullie nog tips en ideeën, dingen waarna ik kan vragen. Zien jullie hier nog kansen in om door te gaan?

Geplaatst

Hi Chaja_,

Wat ontzettend verdrietig dat het niet gelukt is, ondanks dat jullie kansen zo goed lijken! Als ik het zo lees heb je al een heleboel geprobeerd. Wat je niet schrijft is of je ook iets met supplementen hebt geprobeerd (vitamine D, evt. ook Omega3).

Je schrijft dat je heparine hebt gebruikt, heb je ook Ascal gebruikt? Dat zou je nog kunnen proberen. En misschien een pipelle, en dan geen prednison? Ik weet inmiddels echt al best veel dames waarbij het na een pipelle wel lukte met de innesteling... (ik ben daar zelf een voorbeeld van!).

Op een rijtje wat je m.i. nog zou kunnen proberen: supplementen. Is hier best veel over te vinden en willen andere dames je vast ook wel over adviseren. Wat ik je zou willen adviseren is een mesoloog bezoeken, daar heb ik zelf ook veel baat bij gehad. Zij kunnen als het ware doormeten of wat je slikt ook echt goed voor je is. Het systeem ondersteunen in plaats van tegenwerken (bij mij bleken al de hoge doseringen vit. D en omega3, naast calcium, vit. B6 en B12 niet zo goed te zijn voor de nier- en leverfunctie. Ben daar dus snel mee gestopt!). En daarnaast dus de Pipelle. Die kun je laten doen in het Amstelland Ziekenhuis in Amstelveen, ze hebben er daar een protocol voor inmiddels als ik het goed heb (ik was de eerste bij wie ze het deden, daarna zijn er steeds meer dames daar gekomen speciaal voor de pipelle dat ze hiervoor een protocol hebben gemaakt).

Mocht je vragen hebben kun je ze hier stellen en evt. kun je me ook een PB sturen!

Geplaatst

Beanie wat fijn dat je zo snel reageert. En wat fijn dat je zwanger bent geworden van een pipelle! Ik heb inderdaad ook allerlei supplementen gebruikt. Vitamine D en Omega 3 in de dosering zoals dr. P ze voorschrijft. En in het verleden toen ik nog spontaan zwanger werd ook extra B12 en altijd natuurlijk foliumzuur. De pipelle ga ik zeker bespreken. Ik ben alleen bang dat het moeilijk in te plannen is met mijn cryo' s aangezien ze vaak niet goed ontdooien. Heel erg bedankt voor je bericht. Heb jij nog meer tips voor supplementen, of heb ik wel de juiste gebruikt?

Ascal ga ik ook nog naar vragen.

Geplaatst

Hoi lieve Chaja,

Wat vreselijk frustrerend dat het bij jou nog niet gelukt is en dat je ook niet weet waarom het niet wil lukken.

Ik ben ondertussen flink aan het nadenken voor je.

-pipelle lijkt me ook een goed idee idd

- hoe hoog zat je in de prednison?

- is je stolling helemaal gecheckt? (Vast wel als je in Gent loopt)

- karyotype van jullie beiden?

- wat gebruikte je in de luteale fase?

- heb je intralipid infuzen gehad?

Verder qua supplementen, ik slik ook echt extreem veel hoor. Alles voor een goede kwaliteit en net hopelijk dat kleine zetje wat mijn lichaam nog nodig heeft.

Ik slik elke dag:

2x 2 gram Inositol

300 mg Ubiquinol (coQ10)

250 mg vitamine E

60 mcg vitamine D (had ik een tekort in)

3 mg Melatonine

omega 3 (epa en dha totaal 1000 mg)

50 mg DHEA

25 mg B6

800 mcg foliumzuur

b12

zink

selenium

Ik hoop zo dat de volgende cryos goed zullen ontdooien bij je en dat je blijvend zwanger zal worden!

Bij mij is er net een stollingsafwijking gevonden, Factor V Leiden. Ook werd er tijdens het eerste bloedonderzoek ook het antifosfolipidensyndroom gevonden, maar bij een 2e test niet meer. Nu vraag ik me af of het komt door alle vitamines die ik slik. De eerste test slikte ik die niet, de 2e test wel. Zou de uitkomst daardoor beïnvloed kunnen zijn? Weet iemand dat?

Komende vrijdag heb ik weer een gesprek in DD over de nieuwe poging die we in mei willen gaan doen. Even alle medictaie bespreken, de ontstollingsmedicatie, hormonen etc. Ik zie best tegen de volgende poging op, zo bang voor weer een teleurstelling, maar toch ergens ook nog hoop...

Geplaatst

Even inbreken voor Dolfijntje..

Antifosfolipiden Syndroom blijft lastig aan te tonen.... Bij mij is het ruim 3 jaar lang elk half jaar getest (door trombose in het verleden) en was het altijd negatief. Afgelopen juni pas positief en in september weer. En niet eens in hoge mate. Best kans dat het de volgende keer ook weer niet te vinden is. Want volgens de hematoloog moet het jaren geleden toch ook iets gedaan hebben met mijn stolling... Misschien toch nog eens herhalen? Misschien in DD? Ik weet niet of de vitamines er invloed op kunnen hebben..

Geplaatst

Lieve Dolfijntje,

Wat ontzettend lief dat je zo met me mee denkt. Dat doet me echt goed en ik heb het ook meegenomen in het gesprek. Ik heb zoveel bewondering voor jouw doorzettingsvermogen en veerkracht. Echt, ik vind dat zo knap. Ik voel me zo vaak uit het veld geslagen. Ik weet dan niet meer hoe ik mezelf weer kan laten hopen. Of ik nog durf te hopen, omdat ik zo bang ben voor de klap van de teleurstelling. Ik hoop heel erg dat je nu snel zwanger wordt, want jij hebt al veel te veel verdriet op je bord gekregen.

Fijn dat Factor V Leiden aan het licht is gekomen. Dat kunnen ze toch behandelen? Krijg je daar bloedverdunners voor? Ik hoop dat het gesprek van vrijdag je moed geeft en een fijn behandelplan. Ik kan me heel goed voorstellen dat je tegen een nieuwe behandeling opziet. Ik hoop dat je van te voren, maar ook tijdens en na de tijd/ruimte/ mogelijkheid hebt om ontspannende dingen (voor zover iets je op zo'n moment kan ontspannen) hebt. Ik heb overigens geen idee of vitamines een invloed hebben op testuitslag. Ik denk het niet. Maar zeker weten doe ik het niet.

Ik heb alle onderzoeken op jouw lijstje gehad. Er kwam niks uit. Ook niet bij mijn man. Alleen intrapilid heb ik nooit geprobeerd. Dat doen ze in Gent niet. Ik heb ooit ergens gelezen dat je ook een hoge dosering Omega 3 kan innemen. Dus dat heb ik iedere poging gedaan. Ik heb de eerste keer prednisone 10 mg gebruikt en de laatste keer 20. Naast de heparine dus.

Vandaag heb ik het gesprek gehad, dr. de S. is nog steeds onverminderd hoopvol. Ze zegt dat het zaad achteruit is gegaan (waarschijnlijk door fragmentatie). Dat ligt enerzijds aan de leeftijd van mijn man (43jaar) en zijn rookgedrag (1,5 pakje per dag). Waar eerst de bevruchting geen probleem was, is dat nu wel een probleem. Daarom word ik niet meer spontaan zwanger. Maar icsi lost dit probleem op. Het oorspronkelijke probleem (ook toen ik nog wel spontaan zwanger werd), de innesteling, is nog onverminderd van kracht. Mijn lichaam mist volgens haar het signaal dat er een goed embryo aan boord is, die zich moet innestelen. En werkt door dit signaal niet op te merken het embryo weer naar buiten. Door de pipelle en het extra spuiten van Pregnyl (op de dag van een positieve ovulatietest en de dag van de terugplaatsing van de cryo) denkt ze dat mijn lichaam misschien wel het embryo herkent. We weten niet of dit de oplossing is, maar zij geeft aan dat we met zulke goede embryo' s wel een goede kans maken om uiteindelijk het juiste recept tot innesteling te vinden. Nu is bij ons de kans aanwezig dat er van de 4 cryo's weer maar 1 ontdooit. En dan hebben we maar 1 kans om te kijken of dit wel werkt. Ik heb aangegeven dat ik echt alleen nog een nieuwe icsi poging wil doen als onze kansen echt reëel zijn (dit vooral omdat ik de klap van de teleurstelling elke keer weer zo moeilijk vind). Maar zij heeft er echt nog vertrouwen in. Bij een volgende poging wil ze zelfs PGD toepassen. Om te kijken of het toch niet aan de embryo's ligt, ook al zien ze er perfect uit. Ik heb echt het idee dat ze haar uiterste best voor ons doet. Ze denkt mee, wil alles proberen en bovenal motiveert ze me om door te gaan.

Dus ik durf weer te gaan denken aan mijn cryo's. Ik denk ook in mei.

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo dames, ik ben hier nieuw. Ik ben net in dd begonnen en heb meteen imuunonderzoek laten doen. De resultaten lagen vandaag in de bus. Ik heb echter geen idee wat ze betekenen.

Ik heb blijkbaar 2.5x zoveel regulatorische T cellen in mijn bloed. Heeft iemand van jullie enig idee wat dat betekend? En wat daarvoor de oplossing zou kunnen zijn?

Geplaatst

Eindelijk weer ( helaas) wat activiteit op dit topic. Ik ben er alweer een tijdje uit, maar ga het morgen even voor je nakijken in het boek van alan beer. Mogelijk kan je het eea ook terugvinden in dit topic.

Ben je onder behandeling bij dr. Pf. vanwege de imuunproblemen? Via de mail krijg je vaak snel antwoord op je vragen op dit gebied.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden