Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje die dr. Pfeiffer is echt snel! heb zojuist een mailtje terug dat ik het kan opsturen. In de mail staat inderdaad de drie buisjes oid beschreven welke hij nodig heeft. Ik neem het mailtje morgen maar even mee naar mijn huisartsenpraktijk. Ben benieuwd of zij het gaan doen.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja ik had ook al reactie! Maar daarvan ben ik nu weer beetje in de war. Zijn eerste advies was vitamine D en omega. Vanwege de referentiewaardes van Alan Beer heb ik gevraagd of we niet toch iets als prednisolon en/of intralipid moeten overwegen. Nu maak ik uit zijn mail op dat hij me dat beiden adviseert....vaag. Straks nog maar eens goed lezen. En dan misschien toch eens een afspraak inplannen in Vb om alle inzichten te bespreken en te kijken hoe zij daar tegenover staan. Hoop in ieder geval niet al te anti, dat zou al een hoop schelen.

Wen succes bij de huisartsenpraktijk, hoop dat ze je prikken zodat je het deze week nog weg kan sturen!

Geplaatst

Wen toen ik uitlegde aan het hsl dat het voor een vruchtbaarheidsbehandeling in het buitenland was en dat ik het zelf zou opsturen zodat zij er verder geen ongemak van hadden, deden ze totaal niet moeilijk. Maar misschien heb ik een behulpzame secretaresse aan de lijn gehad.. Kan me niet voorstellen dat iemand hier moeilijk over doet, maar er zijn dwarse druiven in de wereld natuurlijk! succes in elk geval.

Henne wat gek van het nieuwe advies. laat je het nog even weten?

Ik denk dat ze in het zkhs niet moeilijk zullen doen om intralipid maar predni is voor sommigen denk ik een brug te ver. Ook hier ben ik erg benieuwd naar de stellingname. In brussel vonden ze intralipid zeer interessant, alleen het onderzoek is nog niet afgerond daarom doen ze het nog niet.

Groetjes

noor

Geplaatst

Henne, zijn advies aan mij was ook de VitD en de Omega.

Vervolgens heb ik hem een mail gestuurd met de vraag of het een goed idee is om tzt met de prednisolon en de intralipid aan de slag te gaan.

Waarom hij met JA terug mailde.................................

Noor hoest met jou??

Geplaatst

Heb ik weer.....ik dacht bij mijzelf dat het mischien verstandiger was om even in persoon langs te gaan bij de huisartsenpraktijk ipv een belletje. In de ochtend had ik allemaal afspraken staan dus ik pas in de middag die kant op. Sta ik bij de praktijk voor de deur, hangt er een briefje op het raam met de mededeling dat de assistente die middag afwezig is. Verder was de deur dicht en het licht uit........

Morgen in de herhaling.

Noor, dank je voor de tip mbt de uitleg bij een huisarts over het bloed prikken. Ik denk ook niet dat zij moeijlijk gaan doen, maar je weet nooit.

Henne, wat apart dat je nu ineens dit advies kreeg. Wel even verwarrend. Heb je hem al teruggemaild?

Gabrie, wel handig dat hij zo reageert op je voorstel. Schrijft hij ook het recept voor de prednison uit of loopt dit dan via je eigen arts?

Geplaatst

Even ter info: mijn huisarts wil idd mijn bloed prikken. Ik kon eigenlijk al vandaag terecht, maar kon niet vanwege mijn werk. Nu heb ik dinsdagochtend een afspraak en kan de hele boel naar DD gestuurd worden. Ben benieuwd hoe lang het daarna duurt voordat de uitlsag er is.

Geplaatst

Een groot deel van de resultaten is dezelfde dag al bekend, de rest druppelt later die week binnen..

Fijn dat het gelukt is. Check wel ff of hij ook zo'n verpakkinkje heeft he.

En ik heb trouwens bij DHL gewoon "documenten" aangekruist.... niet helemaal correct maar met bloedproducten doen ze anders misschien moeilijk..

Groetjes

Noor

Geplaatst

Noor, dank je wel!!! Hmmmm...had inderdaad niet nagevraagd of hij ook zo'n verpakking heeft. Was allang blij dat hij het wilde doen. Ik was er meer an het opletten of zijn assistente wel goed begreep welke buisjes er dinsdag gebruikt moeten worden.

Het is wel fijn dat mijn huisarts het wilt doen. kan ik hem gelijk eens peilen of hij eventueel in het vervolg ook op soortgelijke dingen wil laten testen, zoals vitamine D waarde etc. Ik kom namelijk bijna nooit bij de huisarts, dus heb geen idee hoe meewerkend hij met andere dingen is. Scheelt immers toch weer in de kosten. (mocht er ooit een vijfde poging nodig zijn......, maar daar wil ik eigenlijk niet van uit gaan).

Ook een goede tip mbt de verzending en het aankruisen van "documenten"! Je weet idd nooit. Ik had (tja, ben nou eenmaal blond) anders gewoon iets van een speciaal pakketje ofzo aangekruist.

Nog even uitvogelen waar de dichtsbijzijnde DHL vestiging is en dan komt het vast helemaal goed.

Ik begreep van een ander topic dat je lekker op vakantie bent. Geniet ervan!!! Leker even rust en energie op doen zodat je er straks weer helemaal tegen aan kan. Veel strandplezier! Enne mochten er nog tips te binnen schieten: ik hou mij aanbevolen.

Geplaatst

Thanks.

Ik denk wel dat hij zo'n verpakking heeft hoor, hij stuurt vast zelf ook bloed op naar het lab.

Succes, ben benieuwd naar de uitslag!

Groetjes

Noor

Geplaatst

hoi hoi. Uiteraard hou ik je op de hoogte! Kom dinsdagavond wel ff posten. Ook de uitslag laat ik weten. Fijne vakantie nog! Groetjes wendy

Geplaatst

Noooooooor. help!

Ik had nog even een (spoed) vraagje mbt de verzending. Ivm de bruikbaarheid van het bloed. Ik heb morgenochtend om 10 uur een afspraak bij de huisarts. Daarna ga ik het naar een DHL vestiging brengen. Ik heb DHL gebeld en dan kunnen zij het de volgende dag voor 12 uur afleveren. Is dat niet te laat? Of is het beter dat ik zo laat mogelijk in de middag mijn bloed laat prikken. (tja....dat bedenk ik mij dan ineens weer een avond vantevoren......zucht)

Geplaatst

Noor, bedankt voor je snelle info! Ik neem aan dat je bedoeld dat het bloed om half 12 in de ochtend via DHL werd opgehaald waarna het de volgende dag werd afgeleverd of lees ik het weer eens verkeerd? Sorry voor al die vragen, maar ik ben gewoon een ontzettende leek op dit gebied (en blond.....;) )

Geplaatst

Ja volgens mij kan het gewoon de heledagopgehaald worden voor aflevering de volgende dag. Maar als je het gratis nr van dhl belt dan vertellen ze je het. Komt vast en zeker goed als je om 10 uur al gaat meid, no stress!

liefs

noor

Geplaatst

Hey Noor, Dank je wel!! Ik ga inderdaad maar even informeren bij DHL om het thuis op te laten halen. Scheelt toch weer even tijd (en die heb ik morgen reuze hard nodig, want mijn moeder wordt morgen opgenomen in het ziekenhuis voor een operatie, die woensdag gaat plaats vinden. Ik doe de mantelzorg voor haar en ga dus morgen met haar mee voor het opname gesprek). Scheelt toch weer een ritje naar een grotere stad.

Ik had inmiddels ook even dr Pfeiffer gemaild (ja, ik kan soms een stresskippie zijn) en die gaf als antwoord dat het inderdaad allemaal geen probleem was zolang het maar de volgende dag in het lab was.

Nogmaals bedankt van een opgeluchte mij!

Geplaatst

Jeetje wat rot van je moeder. Ik hoop dat ze de operatie goed doorstaat. En wat goed dat je de mantelzorg doet meid. Echt lief. Je moest eens weten hoeveel kinderen niet eens een keer per week op bezoek komen. Geen wonder dat je stress hebt. Maar met dhl komt het zeker goed meis. Inderdaad niet te veel zorgen maken daarover.

Heel veelsterkte met je mamsie.

Liefs

noor

Geplaatst

hoi noor. Dank je voor je lieve woorden! Ik vind het niet meer als logisch om klaar te staan voor mn moeder. Ik heb helaas mn vader al verloren aan een ziekte en ben gewoon blij dat ik haar nog heb. De mantelzorg is soms best wel ff pittig, zeker met een full time baan en een klein ventje, maar ik ben dankbaar dat ik het tenminste nog kan doen. Morgen dus wel ff een spannende dag. Ik word door de arts gebeld zodra de operatie achter de rug is, dus ben dan onafscheidelijk met mijn foon. Nou genoeg off topic......

Vanmorgen dus bloed geprikt. Kreeg netjes een verzenddoosje mee, zoals jij al schreef. Ik miste alleen het 20 minuten schudden. Daarna naar de dhl. Ik heb ook maar ingevuld dat het om documenten ging......slecht he? Was bang dat ze dan idd moeilijk gaan doen. Als het goed is, komt het morgenochtend daar aan. Zodra ik wat uitslagen heb, laat ik het weten. Liefs

Geplaatst

Hoi Wen, fijn dat het goed is gegaan met dhl. Succes met je moeder morgen, ik ben ook mijn moeders mantelzorger geweest. Kinderloze dochter in de buurt dus dat gaat dan zo. Vond het vreselijk zwaar, heb daarom veel bewondering voor je. Xx

Geplaatst

fijn dat t gelukt is met het bloed!

En je moeder is ook opgenomen?

Dan heb je weer een pittig dagje achter de rug. ik zeg: op tijd in je mandje!

groetjes

noor

Geplaatst

Wendy, veel succes met de uitslagen van het bloed. Ik hoop dat eea op tijd aankomt.

En veel sterkte met je moeder ik hoop dat ze snel weer bijkomt van de operatie.

Liefs,

Geplaatst

Hoi meiden. Nogmaals dank voor jullie lieve woorden en medeleven!

Hier verder goed nieuws en wat minder goed nieuws.

Eerst maar even het goede nieuws. De operatie is goed gegaan!!!! Mijn moeder ligt nu op de PACU (een medium care afdeling) om haar wat extra in de gaten te houden. Zij is nl ook hartpatient. (zij heeft vandaag een darmoperatie gehad). Als alles goed blijft gaan mag zij morgen naar een normale verpleegafdeling. Ben helemaal blij en opgelucht!!! Vond het wel spannend. hoor. Durfde ook bijna de telefoon niet aan te nemen toen er gebeld werd. Nu hopen dat de genezing in stijgende lijn blijft gaan.

Tja....en dan nu het minder goede nieuws.........het is niet gelukt om het bloed via DHL af te leveren...........................zucht.

Ik ben gewoon een "ei" geweest.

Op het formulier van DHL moet je opgeven wat er in het pakketje zit. Ik had genoteerd: Documenten tbv bloedonderzoek. Tja....dat had ik dus noooooiiit moeten doen! Op dat moment voelde ik mij al heel schuldig om een soort leugentje om bestwil op te schrijven. Vandaar dat ik het "verzacht" had door eerlijk te vermelden dat dit tbv bloedonderzoek was. Ik zag er niets verkeerds in. Het werd tenslotte naar een lab gestuurd. Tja........FOUT gedacht!

Ik had gewoon alleen maar het woordje "documenten" moeten neerschrijven. (dus voor degene die ook nog bloed willen versturen....).

Door het woordje bloed, waren zij extra alert bij het verzamelpunt in Amsterdam. Zij hebben het pakketje opengemaakt en zagen dus de buisjes bloed zitten. Alles is weer teruggestuurd naar de vstiging, alwaar ik het gebracht had. AAARRRGGGHHHH!

Werd ik dus gebeld door DHL dat zij dit dus niet voor mij gingen versturen. Dat was tegen de regels. Om bloed te mogen versturen schijnen er volgens DHL aanvullende voorwaarden te zijn. Zij konden mij alleen die voorwaarden niet vertellen. Ik mag dus mijn pakketje gewoon weer ophalen bij de vestiging en ik krijg mijn geld terug. Ik durf nu alleen niet meer de volgende keer alleen maar documenten in te vullen. Bang dat ik op een soort zwarte lijst sta ofzo? De DHL dame vertelde ook dat er regelmatig steekproeven worden gehouden op de inhoud van de postpakketten.

Ik ga dus morgen maar even achter deze speciale voorwaarden aan. Als die meevallen ga ik mijn huisarts maar weer eens lief aankijken om opnieuw te prikken. Anders zit er niets anders op om toch maar een ritje DD te gaan inplannen.

Baal ontzettend!!! Ik had gehoopt om deze week nog een uitslag te krijgen mbt mijn bloed. Dit, om tot een weloverwogen keuze te kunnen komen om al dan niet volgende week te gaan starten met onze icsi poging. Helaas, pindakaas. Geen bloedonderzoek, geen uitslag.

Ik hou jullie wel weer even op de hoogte mbt deze speciale voorwaarden van DHl en het verdere vervolg van dit "bloed" avontuur.

Liefs.

Geplaatst

Hoi Wen

Even heel erg kort, we vliegen zo naar nl en moet nog huis schoonmaken!

Wat een fijn nieuws van je moeder. pfffeen opluchting! proficiat.

Wat dhl betreft... ik help je er wel mee als ik terugben. HA maakt vast geen problemen.

No stress je kunt het toch niet meer deze week regelen dus maandag nieuwe poging die wel lukt

Liefs

noor

Geplaatst

Wen, wat een gedoe met je pakketje. Je hebt voor het bloed een speciale verpakking nodig officieel. Meestal moeten de buisjes in absorptiemateriaal, dan in een lekvrije sealbag en dat weer in een envelop met een speciale markering. Zo werkt het in ieder geval in dierenartsenland ;-). Misschien gewoon even DHL bellen en informeren hoe je het kunt verzenden? Of vragen aan je huisarts of ze dat verpakkingsmateriaal hebben.

Geplaatst

Hoi hoi,

Alles zat in het verpakkingsmateriaal zoals jullie ook beschrijven. Een sealbag, speciaal handoekje er om heen, doekje in de sealbag en een hard plastic doosje om de buisjes in te doen. Gewoon zoals artsen dit altijd doen. Ik had alles goed meegekregen van mijn huisarts. Het doosje met inhoud had ik in een noppenenvelop gestopt. Alles dus zoals was voorgeschreven. Daar lag het dus niet aan.

Ik heb inmiddels gebeld met DHL. Blijkt dat je als particulier helemaal geen bloed mag laten vervoeren! Dit valt onder gevaarlijke stoffen omdat zij niet weten of het bloed al dan niet besmet is.

Medici mogen dit wel laten versturen via DHL.

Bij DHL heb je een accountnummer nodig om bloed te mogen versturen. Om een accountnummer te krijgen die je ingeschreven te staan bij de kamer van koophandel en dan moet er ook nog eens een verband zijn met iets medisch. Mijn huisarst zou het dus wel mogen versturen via DHL (indien hij een accountnummer heeft). Ook zou het verstuurd kunnen worden via het accountnummer van het lab in DD. (als deze er dan heeft). De kosten komen dan voor rekening van het accountnummer.

Ik schat in dat mijn huisarts echt wel mijn bloed opnieuw gaat prikken, maar ik denk niet dat hij ook nog eens bereid is om dit voor mij via de DHL te laten opsturen.........

Ik ga ook maar eens bellen met Fed-ex. Kijken wat hun beleid is.

Ook ga ik dr. Pfeiffer mailen met dit verhaal. Mischien heeft hij wel een accountnummer en kan dit via hem. De kosten kan hij altijd weer verrekenen met de kosten van het bloed onderzoek.

Ik hou jullie verder op de hoogte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden