Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gabrie een reminder sturen hielp bij mij :-)

Lottie mijn CD16+/CD56+ is 11%, dat valt ook nog net binnen de referentiewaarden van Alan Beer. Ik moet het allemaal nog even goed naast elkaar leggen en ook Pf. mailen over wat het vervolg is. We hebben nog een cryo, hoe lang moet ik daarmee wachten? Zou zelf denken zes weken omega en vitamine D en dan een aantal metingen herhalen? De killer cells en de TRegs....?

Omdat ik chronische vermoeidheid heb is dr Pf (en ik zelf ook) niet erg dol op prednison voor mij. Heb namelijk snel last van infecties, verkoudheidjes, als iemand niest, nies ik drie keer zo hard.... En antibiotica vallen er slecht bij m'n prikkelbare darmen. Liefst zou ik het dus idd 'oplossen' met vitamine D en omega. Ik wil heel graag zwanger worden, maar zo ziek worden als ik jarenlan geweest ben, dat wil ik ech nooit en nooit meer, zelfs niet voor een zwangerschap. Ik ga al heel ver met die hormonen die elke keer weer voor een terugval zorgen. Als ik kij hoeveel 'beter' ik vier jaar geleden was....dat is best beangstigend.

Maar goed, ik ga eers eens die waardes naast elkaa leggen en dit weekend dr. Pf mailen over het vervolg. Zit me ook nog af te vragen of ik hierover het gesprek aan moet gaan in het ziekenhuis. Aan ene kan denk ik laat maar, aan andere kant zo het zo mooi zijn als iemand er hier voor openstond.

Noor ik ga voor je duimen morgen! Ben zelf inmiddels een keer vers en een keer cryo zwanger geweest dus heb wel vertrouwen in beiden. Maar als je idd al zo snel weer ongesteld wordt...moet je dan niet toch utro hebben, of krijg je die bij een cryo? (bij mij is in natuurlijke cyclus)

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Misschien is hij vandaag vrij? Had hem namelijk vanochtend al een mail gestuurd.

Moet eerlijk bekennen dat ik vaak niet snap waar het allemaal over gaat killer, Tregs enz enz.

Zodra ik de uitslag heb zal ik mij gaan verdiepen in eea en vraag ik Lottie om raad....

Henne, ik hoop dat ze in het zkh voor dit onderwerp open staan. Mijn eigen ervaring in Nederland is niet zo heel best.

Je gezondheid gaat voor alles laten we hopen dat de VitD en Omega zijn werk goed zullen doen en dat meer niet nodig is.

Noortje, op naar een mooi eskimo baby!

Liefs,

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb ook maar een mailtje gestuurd!! Gistermiddag op zondag, en 's avonds al reactie van Pfieffer (dat hij geen Nederlands kon, haha) en vanochtend 9:15 van Scholtes!

Hij stelt inderdaad ook baarmoederonderzoek en bloedonderzoek voor. Hij denkt aan een hormonaal probleem in de 2e helft van de cyclus op basis van mijn verhaal.

Alleen dat ene zinnetje al, dat hij erover nadenkt waar het aan zou kunnen liggen en met iets komt....schieten de tranen me van in de ogen! Heel idioot.....maar hier in NL doen ze gewoon niks dus dit voelt al zo fijn.

Dus tsja, even met man overleggen of we erheen gaan voor een intake....ik wil wel!!

Noor wat waren jouw uitslagen nou? En Gabrie al reactie?

Henne weet jij alweer meer? Hoe lang moet je wachten met de cryo? Ik ben zo verschrikkelijk benieuwd of het zal werken bij ons, ik bubbel er helemaal van en heb weer wat hoop, jij ook?

groet! Megan

Geplaatst

Hoi

Megan, fijn dat hij je toch wat HOOP heeft gegeven.

De meeste van mijn uitslagen zijn binnen en heb ik aan Lotte gemaild. Ze gaat er even naar kijken.

Hier ook het advies om 2000iu Vit.D te slikken en omega33. Volgens mij hetzelfde advies als bij Henne.

Preliminary advise: Due to the fact, that vitamin-D has multiple effects, especially on the immun system by expanding the regulatory t-cellpopulation,

a substitution with 2 x 1000 I.U. vitamin-D/ day is recommended; to modulate the cellular immun system in a way, that reduces

possible activations and by thyt increases the cahnce of tolerating the fertilized egg/ fetus, a modulation by intake of min. 500 mg Omega-3-

fatty acids/ day is also advised

Geplaatst

Henne, zou jij je compete bloedonderzoeksresultaten hier willen posten of naar mij mailen? Ik zie jouw naam echt al te lang op dit forum en ben benieuwd...Zou graag met je mee willen denken!Gabrie heeft mijn visie op haar onderzoeksresulaten al binnen. Ik ben geen arts, ik ben een hele koppige/eigenwijze patient... Ehh ik bedoel: ik WAS een hele koppige/eigenwijze patient... Bij mij heeft het tot iets heel moois geleid... Ik gun jullie dat allemaal en vind het daarom leuk om mee te denken! :)

Geplaatst

Is er hier misschien iemand misselijk van de vitamine D? Ik ben me toch beroerd wakker geworden (droomde tijdens de slaap al dat ik misselijk was) (eh... logisch als je droomt dan slaap je) maar na een keer flink gal overgeven is het gelukkig weg. Aangezien ik niets raars gegeten heb, dacht ik dat het misschien van de 1000 ie vitamine d kan zijn. Dit is namelijk het enige wat ik anders doe dan normaal...

groetjes

Noor

Geplaatst

Noor, Ik heb nergens last van. Misschien is het een idee om het tijdens je maaltijd in te nemen?

Hmm of misschien ben je wel gewoon zwanger!!

Liefs,

Geplaatst

Ja ik zal het inderdaad tijdens de maaltijd nemen. Heb ze gisteren vlak voor het naar bed gaan genomen.

Haha zwanger... ik wou dat het waar was. Maar 2 dagen na de terugplaatsing...... dat is technisch onmogelijk.

Maar nu ik voor het eerst misselijk ben geweest (oke op een enkele kater uit een ver verleden na dan) dacht ik nog: wat vreselijk zou het zijn dat al die meiden hier

zo ontzettend lang op een kindje hebben gewacht en zich dan de eerste 3 maanden zó voelen. Niet dat het onoverkomelijk is ofzo en ik zou het er heueueul graag voor over hebben, maar gewoon dat je er dan eigenlijk niet echt van kunt genieten. In plaats van een beetje mooi te lopen stralen hang je boven de pot.

Jij gaat bijna naar Madrid he! Gaat opschieten nu! Jiiiiiippppie!!

Lotte.... mag ik misschien ook mijn uitslagen mailen?

Groetjes

Noor

Geplaatst

Ja donderdag avond vertrekken wij. Kan niet wachten.

Hmm technisch niet mogelijk zeg jij...........je weet maar nooit.

Ja misselijk zijn is een bah bah gevoel MAAR ohh wat zou ik wat voor over hebben! En meerdere met mij.

We moeten oppassen dat Co-Dr. Lottte geen consult bedragen gaat vragen! Whahaha een soort van second opinion.

Liefs,

Geplaatst

Noor je kunt ze sowieso beter bij een maaltijd nemen, want ze zijn in vet oplosbaar. Beste dus met iets van melk of bij het avondeten (doe ik zelf want ben lactosevrij)

Lotte als je mij je emailadres pb'ed stuur ik de uitslagen door. Ben er zelf na vorige week nog niet echt ingedoken, even geen puf.

Geplaatst (aangepast)

Ik probeer hier mijn anoniem gemaakt uitslagen te plaatsen, geen idee of het leesbaar zal zijn....

[ATTACH=CONFIG]2229[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2230[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2237[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2232[/ATTACH]

aangepast door Henne
Waar komt die miniatuur nou vandaan????
Geplaatst

Hi meiden,

Noor, ik ga echt zo snel mogelijk je mail beantwoorden!!

Gaat alleen ff niet zo goed met mij (beginnende borstontsteking). Zodra ik me ff beter voel ga ik je uitslagen uitleggen.

Henne, die van jou doe ik dan ook.

Sorry dat het wat langer duurt.

X Lot

Geplaatst

Hi Henne,

Ik maak het mezelf ff makkelijk… Ik copieer gewoon wat dingen die ik voor iemand anders al had geschreven voor jou, voor wat ook voor jou relevant is…. En pas het eventueel naar jouw waardes nog ff specifiek aan ;)

Vitamine D:

Mijn vitamine D uitslag was 35,2. Ik ben gestart met 2 x 4000 IE. Toen ik zwanger bleek ben ik overgegaan op 1 x 4000 IE. Drie weken terug heeft mijn internist opnieuw mijn D geprikt. Nu is mijn waarde 69. Dat is een mooie waarde. (overigs, ik slik nog steeds 1 x 4000 IE per dag. Mijn NL'se internist is hier van op de hoogte en vind het prima.

Ik zou als ik jou was dus meer dan 2 x 1000 gaan slikken. Je weet dat D in de huid wordt geproduceerd onder invloed van de zon? Draag jij lichaam bedekkende kleding? Hoofddoek, altijd lange pijpen/mouwen? In dat geval is het helemaal al aan te raden om langdurig te gaan slikken. Ik zou jou ongeacht het antwoord willen aanraden om in ieder geval 1 potje Devaron in 45 dagen te gaan opmaken, oftwel: 2 x 4000 IE per dag. Laat dan eventueel na die 45 dagen je waarde via je HA prikken. Mocht je waarde dan nog steeds erg laag zijn ( lees: onder de 50) dan zou je nog een keer een potje kunnen opmaken in 45 dagen. Zodra je waarde boven de 50 is kun je voldoen met 1 tablet van 4000 IE per dag.

Devaron kun je zonder recept bij de apotheek halen. Het kost 9,95. Bewaar je bonnetje goed (net als alle andere bonnen van vitamines, visolie en niet door de verzekering vergoede behandelingen. Dit kun je volgend jaar allemaal van de belasting aftrekken, alsmede je reiskosten (werkelijk gemaakte kosten, dus niet 19 cent per KM. Maar als jouw auto reteduur rijdt, dan kan het zo zijn dat je 50 cent per kilometer mag aftrekken. Met bezoekjes aan DD kan dat behoorlijk aantikken. Maar ik raak afgedwaald ;)

Transferrin-Receptor: Ik heb hier te weinig kaas van gegeten. Je ijzer waarde (ferritin) lijkt namelijk wel normaal, maar het 'transport gebeuren' lijkt wel aan de lage kant. Ik heb er ff naar gegoogled:

http://www.kiesbeter.nl/medische-informatie/laboratoriumonderzoek/transferrine/

->

Verlaagd

Een verlaagde TIJBC of transferrine zou kunnen passen bij een overschot aan ijzer in het lichaam, zoals bijvoorbeeld bij hemochromatose. Ook bepaalde (erfelijke) vormen van bloedarmoede kunnen gepaard gaan met ijzerophoping. Een verlaagd TIJBC of transferrine kan ook wijzen op eiwitarme voeding of het minder goed functioneren van de lever.

Het lijkt mij wel verstandig om aan Pfeiffer te vragen wat hij van deze waarde vindt.

---

Belangrijke bloedzaken uit het boek van Alan Beer zijn:

CD3 -> 70%, Alan Beer's referentiewaarde: 63-86%

Erg belangrijk in het immuunsysteem. Het percentage is laag bij zwakke mensen en het percentage is normaal bij gezonde mensen. Onvruchtbare en vrouwen met miskramen hebben vaak een waarde die hoog-normaal is. Verhoogde CD3 waardes worden geassocieerd met auto-immuunziektes als schildklierellende, SLE en reuma.

---Aan de hand van deze waarde is te zeggen dat jouw immuunsysteem op dit gebied niet verhoogd is.

CD4 (T-helper Cells) -> 48%, Alan Beer's referentiewaarde: 31-53%

Deze cellen ondersteunen de verschillende werkingen van de lymphocyten. Bij vrouwen met onvruchtbaarheid of miskramen zijn deze waardes in de hoog normale waarde. Volgens Alan Beer moet je verder onderzoek krijgen als je waarde erg laag is, het kan wijzen op gezondheidsproblemen.

--- Aan de hand van deze waarde is te zeggen dat jouw immuunsysteen wel iets versterkt is, alleen lijkt deze waarde ook weer niet heel absurd hoog, maar wel ‘hoog-normaal’, wat dus wel voor problemen kan zorgen.

CD8 -> 22%, Alan Beer's referentiewaarde: 17-35%

Deze cellen helpen bij de activiteit van de Th-1 Lymphocyten (wat dat ook mogen zijn ;))

Bij vrouwen met miskramen of onvruchtbaarheid is dit percentage vaak erg laag.

---Jouw waarde is niet enorm laag, maar wel laag-normaal.

CD19 -> 18%, Alan Beer's referentiewaarde: 3-8%

De waarde van dit onderzoek is hoog normaal of erg verhoogd (boven de 12%) bij vrouwen met onvruchtbaarheid of miskramen.

--- Jouw waarde is behoorlijk verhoogd!!

CD56+/CD16+ Natural Killercells -> 11%, Alan Beer's referentiewaarde: 3-12%

De NK's cellen van dit type produceren THF-alpha. Dit vernietigd de deling van het embryo en de placenta. Dit leidt tot IVF-falen, een slecht klimaat in de BM of een chemische zwangerschap (wel een +test, geen zwangerschap). De bloedwaarde is vaak hoog bij vrouwen met onvruchtbaarheid of miskramen.

--- Jouw waarde is niet te hoog.

Alan Beer schrijft hier verder over:

Er is een onderzoek geweest naar de NK cellen, ze hebben ontdekte dat deze cellen dus gezonde cellen aanvallen. Ik vind het lastig te vertalen uit het boek, mocht je goed in Engels zijn, dan wil ik dat stuk wel op de foto zetten en naar je doorsturen zodat je het kunt gaan lezen, maar het komt er op neer dat elk percentage boven de 15% het embryo vernietigd. Het doel moet dan ook zijn om de NK cellen in ieder geval onder de 15% te krijgen.

Jouw regulatorische T-cellen zijn perfect: Hoe hoger hoe beter, hoe meer kans op een zwangerschap!

Misschien interessant voor jou om te weten, mijn waardes waren:

26/8/10

Regulatorische T-cellen - 17.69%

CD3 - 83%

CD4 - 60%

CD8 - 21%

CD19 - 11%

CD56+/CD16+ Natural Killercells - 4%

7/10/10

Regulatorische T-cellen - 21

CD3 - 69%

CD4 - 40%

CD8 - 29%

CD19 - 13%

CD56+/CD16+ Natural Killercells - 19%

Ik gebruikte al visolie, maar na mijn eerste keer prikken heb ik een hogere dosis gebruikt (op advies van Pfeiffer) en ben ik een hogere dosering D gaan gebruiken. Zoals je kunt zien zijn mijn waardes toen veranderd. Maf is dat bijna alles ten positieve is veranderd... Behalve mijn NK cellen. Dit zijn zowat de grootste boosdoeners op vruchtbaarheids-immuungebied.

Je moet het zo zien:

Een embryo bestaat grotendeels uit lichaamsvreemde cellen, hij is namelijk voor 50% van je man. Als je te veel NK cellen hebt zal je lichaam een embryo niet als embryo zien, maar als kanker en het willen vernietigen/opruimen > het sloopt je embryo, dus het kan niet tot innestelen/goede zwangerschap leiden.

Heb jij ook met Pfeiffer afgesproken dat je over 6 weken weer moet prikken?

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, je mag me altijd nog vragen stellen.

Geplaatst

Ik zelf ben absoluut niet negatief over Prednison.

Ik snap dat je niet ziek wilt worden, dat wil niemand.

Maar gezien jou mislukte pogingen en je iets afwijkende waardes van sommige dingen zou je het misschien kunnen overwegen?? In ieder geval maar eens kijken wat je waardes straks zijn na 6 week Pfeiffer zijn vitamines. Wellicht dat dan je waardes weer wat veranderd zijn?

Geplaatst

Hi Lotte,

Allereerst: fijn dat het beter met je gaat! Waat van mn zus hoe rot je je van zoiets kan voelen..

Dank je wel voor je visie op de uitslagen. Ik ben het er helemaal mee eens dat de combinatie van hoog normaal CD4, laag normaal CD8, verhoogd CD19 en hoog normaal CD16/CD56 niet goed is. Sterker nog, het sluit exact aan bij wat Alan Beer aangeeft te zien bij vrouwen met frequente miskramen. Ik ga dit dus zeker nog voorleggen aan dr Pf.

Ook ga ik hem vragen wat een goede waarde is voor de TRegs. Bij mij stelt hij dat ze aan de lage kant zijn (jij geeft aan goed, maar de refeneratiewaarde op zijn uitslagen moet je in dit geval niet naar kijken omdat die niet voor ivf gelden). Maar ik wil dus wel graag weten wat dan wel goed is, waar we naar streven.

Het ijzerverhaal ga ik overleggen met mn orthomoleculair arts. Zij heeft daar zeker verstand van, wellicht nog meer dan Pf. kan via haar ook goed eea laten prikken, denk alleen dingen als TRegs niet maar misschien ook wel.

Eigenlijk hebben we met hem niks specifieks afgesproken. Moet ik dus ook nog even vragen, mis ook nog een aantal resultaten. Door mn rugklachten en een drukke werkweek is het er allemaal bij ingeschoten, ben alleen meteen meer vitD en Omega gaan slikken :-D

En die prednison, tja..... als het dé oplossing is, dan doe ik het rustig. We spuiten ons ook al jaren vol met hormonen, dus waarom hier dan zo'n angst voor? Het is denk ik meer het 'gedoe' het idee dat de gyn er niet achter zal staan, de angst dat ik er toch ziek van word en gedoe op mn werk krijg etc. etc.

Overigens, als ik het stukje op pag 130 (AB) goed begrijp is het niet zo dat die 15% op het precentage NK cellen slaat, maar op het precentage 'embryo cellen' dat door de NK cellen is gedood. Normaalgesproken zou je bij een verhouding van 50 NK cellen op 1 'embryocel' niet meer dan 10% vernietiging verwachten. Het gaat er dus om de 'killing power' van de NK cellen te verminderen, niet per definitie het aantal NK cellen.

Ik ga dr Pfeiffer mailen en spreek deze week ook mijn orthomoleculair arts, dus als ik weer meer weet dan horen jullie het!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Hoi meiden,

Fijn dat je de uitslagen hier plaatst Henne, en dank voor de interpretaties van jullie beiden. Ik ben erg geinteresseerd in het vervolg.

Vandaag bij de huisarts geweest, laat de basisscreening doen voor stolling en opnieuw vitamine D bepalen.

Volgende week zaterdag gaan we naar dusseldorf met Dr. Scholtes praten. En toevallig kreeg ik vandaag mijn dossier van het umc-u in de bus. Best confronterend om hun aantekeningen te lezen, hun versie van het verhaal. Maar goed, handig om te hebben.

Mijn vitamine D waarde was trouwens ook maar 33,2 ofzo in mei, ik ben benieuwd hoeveel het nu is. Ik heb niet zoveel als jullie gebruikt, anders haal ik ook dat spul bij de apotheek.

@Noor, wat was jouw vitamine D waarde?

Groet Megan

Geplaatst

Hoi meiden.

Ik heb met veel interessse dit topic alsmede die over de intrapillid het topic: (kennen jullie dit) gevolgd en heb inmiddels dus ook contact opgenomen met dr Pfeiffer, Hij adviseerde om eerst bloedonderzoek te laten doen. Daarnaast behoord ede toediening van Intrapillid ook tot de mogelijkheden.

Nu zit ik (net als Noor) met de situatie dat ik niet zomaar naar DD zonder veel geregel. Ik las dat jij alles per post had laten versturen. Mag ik je vragen hoe je dit praktisch geregeld had? Kon je zomaar ergens bloed laten prikken of moet dit met een brief van dr Pfeiffer ofzo? Of doet een huisarts dit ook? En welke koerier verzend dit? Hoe wordt dit verzonden? krijg je bijvoorbeeld gewoon buisjes bloed mee, die jezelf moet inpakken? Sorry voor al die vragen, maar ik zit dit mij gewoon allemaal af te vragen.

Mocht iemand mij een antwoord kunnen geven. (middels pb-tje kan ook als dit niet op het topic thuis hoort). Noor mischien???

Geplaatst

Hi dames,

Ik was vorige week bij mijn orthomoleculair arts en had beloofd jullie nog even te updaten, dus bij deze....

- Het eerste wat zij ook riep (zonder dat ik al van Pf had verteld) was vitamine D. En dan rustig een hoge dosis, 3.000/4.000 IE is voor een tijdje helemaal geen punt. Let wel op wat je koopt, preparaten bij bijvoorbeeld De Tuinen e.d. zijn niet altijd gecontroleerd. Ik krijg alles nu via haar op recept. Belangrijk vond zij om bij vit D ook borium/boron te gebruiken, dat zorgt voor een betere opname.

- Ik heb daanaast ondesteuning gekregen voor mn schildklier. Die is altijd net binnen de waardes bij diverse bloedtest, maar het is ook al heel vaak getest omdat ik een verdachte ben op dat punt. Had al eerder iets van haar gekregen maar dat mocht niet met zwangerschap, nu dus iets anders dat wel veilig is.

- Ook heel belangrijk: vitamine E. Ook hier niet zuinig mee omspringen. Zit ook in de beroemde tarwekiemolie hier op het forum. Je hoeft het overigens ook niet als suplement te slikken, je kunt ook meer eieren, noten e.d. eten. Notenolie had ze het ook over, pindaolie geloof ik.

- En verder uiteraard gezond eten, veel groente en fruit, niet te veel koolhydraten en weinig vlees. Wel vis, kip, eieren, noten. Ik eet overigens sowieso al geen suiker, lactose, tarwe, dat even terzijde....

Daarnaast ga ik nog eea uit laten zoeken, maar dat is vooral gericht op mijn chronische vermoeidheid en iets minder op zwanger worden, hoewel het daar natuurlijk wel invloed op heeft.

Dr. Pf. heb ik vandaag eindelijk gemaild met mijn vragen, dus die update volgt nog.

P.S. Wen72, ik zit met dezelfde vragen, want zou voor een evt controle niet direct weer naar DD willen rijden. Opsturen zou dan veel praktischer zijn!

Geplaatst

Hoi,

Hij geeft per mail op welke buizen hij nodig heeft, 6 in totaal, 3 verschillende.

Bij het huisartsenlaboratorium had ik van te voren gevraagd hoe dit moest. Zij nemen bloed af en 1 soort moet "afgedraaid" worden. dat duurt 20 minuten.

Vervolgens kreeg ik een verpakking van hen waar het in verstuurd mocht worden. een soort plastic sigarendoosje zeg maar. daar moet een papieren handdoekje om en dan in een sealbagje cq plastic zakje. dan zelf in een luchtkussenenvelop doen en per dhl versturen. andere koerier kan ook maar er moet wel een service zijn die voor 12 uur aflevert de volgende dag anders is het niet meer bruikbaar. dus ook niet op vrijdag bloed laten prikken, het lab is zaterdag gesloten.

Vergeet er niet een briefje met je naam bij te doen. ze zetten het ook wel op de buizen maar voor de zekerheid...

ik hoop je zo goed geantwoord te hebben!

groetjes

noor

Geplaatst

Noor. Super bedankt! Vooralsnog is het helemaal duidelijk! Mocht ik nog vragen hebben, dan meldt ik mij weer bij je.

Ik ga dr. Pfeiffer mailen of ik het bloed mag opsturen en ga morgen even bij de assistente van de huisarts informeren waar ik bloed kan laten prikken en of zij hier aan mee kunnen werken.

Ik hou jullie wel ff op de hoogte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden