Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Wennie, wat balen voor je.

Ik zou idd ook FedEx of TNT Express benaderen, en NIETS zeggen over wat je vervoert ;-) Doe maar net of je gek bent en kruis documenten aan. Bij DHL sta je vast al op de zwarte lijst, hihi.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Als ik bloed naar het lab stuur wordt het op die manier verpakt en zit het in een bubbelenvelop waarop ook zo'n code staat vermeld. Die enveloppen worden bij ons opgehaald door TNT (nachtservice). Kun je het niet gewoon via TNT versturen? Ik zou het gewoon vragen hoor aan de huisarts of zij het kunnen versturen. Dan ben je ook van het gezeur af. Zij brengen die kosten voor het versturen en de bloedafname dan toch gewoon weer in rekening bij je verzekering?

Geplaatst

Hoi hoi. Hier weer een kleine update.

Ook bij TNT post kan ik als particulier geen bloed verzenden (volgens de mevrouw aan de telefoon).

Ook even contact gehad met Fedex. Hier kan je wel bloed verzenden maar dan moeten er speciale stickers op het pakketje worden geplakt. Hoe of wat mbt die speciale stickers konden zij zo niet even vertellen. Dat wordt dus nog voor mij uitgezocht.

Ook dr. Pfeiffer gemaild mbt het accountnummer maar nog geen reactie. Ik ga maandag ook nog even via de huisarts informeren. Anders zit er niets anders op dan of naar DD te gaan rijden of mij van de domme te houden en het op de gok via Fedex te versturen (zonder te vermelden wat er in zit).

Jullie horen later wel weer van mij.

Mochten jullie nog info of tips hebben? Kom maar op!

Fijn weekend.

ps ff off topic: met mijn moeder gaat het gezien alle omstandigheden goed! Zij ligt inmiddels op een normale verpleegafdeling en de genezing is in stijgende lijn! Jippie!

Geplaatst

Wen fijn te lezen dat het met je moeder beter gaat. Wat een gedoe met het pakketje. Kon mijn bloedonderzoeken gewoon in nl doen en hun hebben de gegevens gefaxt naar brussel

Geplaatst

Wen wat een gedoe zeg! Gelukkig dat het met je moeder goed vooruit gaat.

On topic nog even een update: wij hebben, na weer een succesverhaal dichtbij, definitief besloten bij de volgende tp ook de prednisolon te willen. Eind oktober hebben we een evaluatiegesprek in Voorburg en daar gaan we het aankaarten. We verwachten niet dat zij er achter zullen staan, maar willen hun mening wel peilen. Ondertussen ben ik braaf aan de vitamine D, Omega en zo nog e.e.a. En ga binnenkort nog naar een electro-acupunctuur sessie om te kijken of er nog ergens sluimerende ontstekingen zitten, ondanks dat mijn immuunsysteem niet geactiveerd is. Ik ben er straks dus -hoop ik- helemaal klaar voor.

Noor jij bent weer aan het prikken toch? Ga jij nu ook alweer wel of geen prednisolon gebruiken?

Geplaatst

Nee ik neem alleen intralipid... ga hierbij af op mijn gevoel... for what it's worth...

Maar ik ben echt enorm positief, mijn lichaam reageert zo goed op de deca en menopur in die zin dat ik geen enkele hormonale bui heb dat dit bijna niet anders kan of het wordt een goede maand.

Haha zal je donderdag zien... geen enkel follikel te zien...

Maar de laatste poging in DD voelde ik aan alles dat het niet veel was. Was echt behoorlijk instabiel zo niet labiel en dat suprefact voelde zó slecht aan bij mij... het voelde niet goed allemaal. En dat was ook zo.

We shall see....

Net zoals dat ik niets voor suprefact voelde had jij volgens mij meteen wel een AHA gevoel bij prednisolon.. en dan denk ik ook dat dat goed is voor je. Of is dat zweverig geklets.

Ook dat zullen we zien. Maar ik hoop het zo voor je.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Henne, ben benieuwd wat zij in Voorburg hierover gaan zeggen. Kan je het zelf een beetje inschatten hoe de reactie gaat worden? Ik heb inmiddels ook meerdere succesverhalen gelezen over prednisolon, dus kan mij voorstellen dat je dit wil gaan proberen.

Noor, was er bij jou geen prednisolon voorgeschreven dan of alleen de intrapilld? Ik begrijp dat je donderdag een echo hebt. Heel veel succes!

Hier nog even geen topic update. Ik heb het weekend moeten werken (ik werk in de onregelmatige dienst), dus heb geen tijd gehad om nog wat dingen uit te zoeken. Zit inmiddels wel aan de vitamine d en omega 3.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi meiden. Eindelijk een update mbt mijn missie bloed verzenden..........

Vorige week erg druk gehad en dus totaal de tijd niet genomen om het te regelen.

Sinds gisteren is mijn moeder uit het ziekenhuis gekomen (blij, blij, blij) en dat geeft toch wat meer rust. Geen vaste bezoektijden etc. Zij krijgt nu wel wat extra verzorging en verpleging thuis, maar verder gaat het best goed!!!

Vandaag dus weer verder gegaan met mijn missie en mijn huisarts gesproken. Hij gaf aan mij zoveel mogelijk te willen helpen met dit. Hij vertelde dat hij zelf altijd alles laat verlopen via TNT post express en is bereid om het bloed voor mij naar DD te versturen!!! Ik ben nu dus ff dubbel zo blij.

De buisjes worden opnieuw besteld en zodra die binnen zijn, wordt mijn bloed geprikt en de rest regelt mijn huisarts. Ik heb in ieder geval tegen hem gezegd dat de verzendkosten altijd op mij verrekend mogen worden. Ben helemaal blij dat hij het via zijn praktijk laat versturen. Nu maar hopen dat het deze week nog geregeld kan worden.

Hoe is het verder met jullie. Het is zo stil?

Gabrie, ik las dat je de intrapillid binnen had. Was het nog gelukt om maar een paar zakken te halen of heb je inmiddels een doos vol?. Anders kan ik tegen die tijd wel wat van je overkopen, hoor.

Henne, heb je al een gesprek gehad in Voorburg? Ben erg benieuwd wat zij hiervan vinden, Wij hebben in onze zoektocht naar het ziekenhuis waar wij onze vierde poging willen laten plaats vinden, ook een gesprek gehad in Voorburg. Die vond ik zeer positief. Wij hebben uiteindelijk voor het buitenland gekozen, maar mocht ik ooit nog besluiten dat ik nog een poging in NL zou willen doen, dan gaan wij op zeker naar Voorburg. Had het idee dat zij best vooruitstrevend zijn.

Noor, Hoe is het met jou?

Ik ga anders wel ff bijlezen op het DD topic. (daar kom ik de meeste van jullie wel weer tegen).

Geplaatst

Wen wat super dat je huisarts zo meewerkt! Wij gaan de 27e naar Voorburg. Heb echt geen flauw idee hoe ze hier tegenover zullen staan...

Geplaatst

Wendy wat fijn om te horen dat je moeder weer thuis is. Kan mij voorstellen dat dat weer een soort van "rust"geeft.

Toffe huisarts dat hij wil meewerken aan eea. Die fijn mij is helaas nergens zo happig op!

Ja de Intralipid heb ik gisteren besteld. 10 zakken krijg ik morgen binnen. Elke zak bevat 250ml.

Mocht je tzt eea nodig hebben dan geef je maar een gil.

Ben benieuwd naar je bloeduitslagen.

Geplaatst

He Wen wat fijn van je moeder meis! Betekent dat nu dat jij haar ook gaat verzorgen? Doe je dat naast een fulltime baan en een kindje? Pff... wat druk. Maar heerlijk dat ze thuis is, gefeliciteerd. Je hebt er maar één he, goed dat je er zo zuinig op bent!

En wat fijn dat TNT het wil regelen. Dat geeft ook weer wat rust.

Gabrie intralipide junkie van me! 10 zakken! Misschien neem ik er tzt wel wat van je af, als deze poging mislukt. Maar daar ga ik even niet van uit. Positief denken.

In Brussel wilden ze er gisteren wel een zak aanhangen bij mij, dus dat was fijn. De andere die na de TP moet, heb ik kunnen regelen via een dermatoloog in het ziekenhuis. Kan gewoon naar spoedeisende hulp gaan en daar willen ze me wel helpen zegt hij.

Overigens: ik kreeg een mailtje van Pfeiffer dat de IVF kliniek nu de Intralipide ook als service aanbiedt. Ik weet niet welke IVF kliniek maar ik ga er van uit dat het Kinderwunsch betreft. Het aanbrengen van het infuus gebeurt dus daar volgens hem.

Henne, de 27e naar Voorburg. Zo gek is het niet blijkbaar de prednisolon, ik hoorde het toevallig deze week van een kennis ook. En van de week stond de televisie aan op een of ander programma van Martijn Krabbe en daar was ook een vrouw die het gebruikt had om zwanger te worden, na 6 miskramen. Ben heel benieuwd hoe ze er tegenover staan.

Groetjes en fijne dag

Noor

Geplaatst

Ohh Noortje meine liebeling....

Ja de bestelling ging per 10. Ach dan heb ik aardig wat op voorraad.

De prednisolon is ook binnen. Ga 5mg per dag gebruiken.

De intralipid ga ik inderdaad in de kliniek toe laten dienen (DD).

Spannen bij jou we hopen om mooie bevruchtingen!! Fijn om te horen dat er ook nog welwillende artsen bestaan.

Toi toi toi.

Geplaatst

hoi hoi. Wat een fijn nieuws dat de intrapillid dus ook bij de kliniek toegediend kan worden! Dan kan het mischien gecombineerd worden met de punctie of terugplaatsing. Scheelt toch weer een rit cq hotelovernachting naar Duitsland.

Noor, had jij de intrapillid gecombineerd met de punctie?

Twinkle, zodra ik iets meer weet over de intrapillid, ga ik je contacten. Ben je alvast twee zakken kwijt.

De buisjes zijn bij de huisarts nog niet binnen, maar hou jullie verder wel op de hoogte. Ik was zelf erg verbaasd dat hij bereid was te helpen. Ik kom eigenlijk praktisch nooit bij de huisarts, dus kon niet inschatten wat zijn houding zou zijn. Was dan ook erg opgelucht dat hij direct tegen ons vertelde graag te willen helpen en te begrijpen dat wij niet zomaar even op en neer naar DD konden rijden.

Noor, mijn moeder zit in een aanleunwoning en krijgt nu extra zorg. Dat neem niet weg dat wij verder wel haar boodschappen, haar was, kleine klusjes doen. Ook kom ik een aantal keer per week op bezoek en bel ik haar dagelijks. Verder doen wij de begeleiding in alle doktersbezoeken, gesprekken etc. Mijn moeder heeft een psychiatrisch verleden waarbij zij extreme vorm van pleinvrees heeft gehad.Zij heeft zich ruim 10 jaar niet buiten de deur durven te begeven. Nu is zij gelukkig al weer wat jaartjes stabiel, maar zij is hiedroor wel helemaal ontwent om een normaal dagelijks leven te hebben met contacten met mensen. Hierdoor leeft zij best teruggetrokken en heeft nog wel eens moeite met sociale contacten. Tja...dat is soms best enorm druk. Een full time baan waarbij ik in de onregelmatige dienst werkt, dus ook in weekenden en feestdagen, een kleuter, een eigen huishouden, een partner en natuurlijk ook nog mijzelf.

Gelukkig vergeet ik niet om regelmatig te genieten van het leven! Daarnaast is het gewoon dankbaar werk om dit nog voor mijn moeder te kunnen doen. Vanwege haar verleden hebben wij vroeger nooit echt een band gehad en nu is deze er dan eindelijk. Denk trouwens dat de meesten van ons het in de huidge maatschappij razend druk hebben met van alles, dus ben echt niet de enige.

Geplaatst

Wen wat super dat je huisarts zo meewerkt. En wat fijn dat het weer wat beter gaat met je moeder. Sterkte en succes. Trek je het allemaal nog?

Geplaatst

Meiden die prednison gebruiken: via wie hebben jullie het recept en via wie laten jullie wekelijks de bloedwaardes checken? Dat laatste is natuurlijk het meest praktische via de huisarts lijkt me. Als die mee wil werken..? Intralipid ga ik in Vb ook vragen. Maar heb zelf meer gevoel bij de prednisolon denk ik. Moeilijke beslisingen toch. Eigenlijk zot dat we die zelf moeten nemen he. Je bent dan voor je gevoel ook meer verantwoordelijk voor de uitkomst van een poging :-(

Geplaatst

Henne, prednisolon heb ik via dr. Pfeiffer. Mijn huisarts gaf aan dat hij het overdreven vond om te steeds te prikken op de bloedwaardes....dit ivm de lage dosering die ik ga gebruiken.

Hij wil wel prikken zodra ik mij niet lekker voel (ja ik heb mij toch een huisarts...eikel!!).

Geplaatst

Henne, Nog even en dan heb je, je afspraak in Voorburg. ben erg benieuwd wat zij gaan zeggen. Mischien willen zij wel je bloed in de gaten houden. Anders gewoon vragen aan je huisarts. Je weet maar nooit. Voor hetzelfde geldt wil hij/zij het wel doen.

Fijn dat de prednisolon je een positief gevoel geeft. Dat is iets wat wij medische molen meiden toch hard nodig hebben. Heb je ook wel eens gedacht aan de combi van prednisolon met de intrapillid?

Ego: De buisjes zijn binnen. Aangezien het morgen vrijdag is en zaterdag dus het lab dicht is, ga ik voor maandag een afspraak maken om bloed te prikken. Dan is het bloed aankomende dinsdag in DD. Ben zelf ook benieuwd naar de uitslag.

Een tijdje geleden schreef er iemand mee in dit topic die de waardes goed kon analyseren. Hopelijk lees je nog steeds mee en mag ik ook jouw mening en kundigeheid vragen. Ach, ja. eerst maar even de afspraak maken. Voor nu lekker mijn mandje in. Moest overwerken en zie inmiddels aardig dubbel van de slaap (en verkoudheid).

Fijne avond

Geplaatst

succes met bloedprikken vandaag wen!

Ik hang op dit moment ah 2e infuus intralipid... Toch ff n momentje van.... Hoe ver ga je....

Maar ja. Hoef ik later mocht het niet meer lukken nooit te denken... Had ik maar...!

Maar nu geen doemdenkerij, hopelijk blijft tom, dick of harriette (of alledrie voor mijn part) lekker 9 maanden zitten!

Geplaatst

Hai noor, ik kan me dat momentje zooo goed voorstellen.....!! Beetje humor erbij, helpt misschien wel;-). Ik zou het toch ook doen hoor! En als je straks positief test is helemaal leuk. Grtz Megan

Geplaatst

Noor, Spannend drie emmy's! Laat ze maar lekker blijven plakken! Op welke momenten kreeg jij de intrapillid?

In ieder geval ontzettend veel succes in de wachtweken!

Zodra ik wat uitslagen binnen heb, dan kom ik het hier wel melden.

Geplaatst
Henne, Nog even en dan heb je, je afspraak in Voorburg. ben erg benieuwd wat zij gaan zeggen. Mischien willen zij wel je bloed in de gaten houden. Anders gewoon vragen aan je huisarts. Je weet maar nooit. Voor hetzelfde geldt wil hij/zij het wel doen.

Fijn dat de prednisolon je een positief gevoel geeft. Dat is iets wat wij medische molen meiden toch hard nodig hebben. Heb je ook wel eens gedacht aan de combi van prednisolon met de intrapillid?

Ego: De buisjes zijn binnen. Aangezien het morgen vrijdag is en zaterdag dus het lab dicht is, ga ik voor maandag een afspraak maken om bloed te prikken. Dan is het bloed aankomende dinsdag in DD. Ben zelf ook benieuwd naar de uitslag.

Een tijdje geleden schreef er iemand mee in dit topic die de waardes goed kon analyseren. Hopelijk lees je nog steeds mee en mag ik ook jouw mening en kundigeheid vragen. Ach, ja. eerst maar even de afspraak maken. Voor nu lekker mijn mandje in. Moest overwerken en zie inmiddels aardig dubbel van de slaap (en verkoudheid).

Fijne avond

Ik was diegene, alleen ik ben geen arts!!! Ik ben hooguit een hele eigenwijze patient die aan de hand van wijsheden van dr. Google, dr. Alan Beer en dr. Pfeiffer een heel eind komt met het analyseren, maar uit mijn gedenktank mogen geen rechten oid worden ontleend. En bij alles wat ik zeg dien je wel te weten dat ik dus GEEN arts ben.

Maar wil ze best voor je analyseren hoor ;)

Geplaatst

Lottie, Wat lief!! Dank je wel. De ervaringsdeskundigen zijn toch de experts, niet waar? :). Als ik eenmaal de uitslagen heb, maak ik erg graag gebruik van je kennis (ookal ben je geen arts)! Mag ik je dan een pb-tje sturen?

Ik heb gisteren bloed geprikt en mijn huisarts ging de verzending in orde maken zodat het vandaag in DD zou zijn. Ik heb alleen verder niets meer per mail gehoord. Ik heb dr. Pfeiffer al gemaild, maar nog geen reactie terug (terwijl hij voorgaande keren vrijwel direct terug reageerde....strange....). Morgen nog een keer proberen en anders maar ik mijn beste duits (ahum) bellen.

Geplaatst

Heb ik net het voorgaande berichtje geschreven, krijg ik net een mailtje van dr. P. Mijn bloed is dus nog niet aangekomen.......snap er weer niets van! Mijn huisarts (althans zijn assistente) zou het zodanig verzorgen dat het vandaag (voor half 11) afgeleverd zou worden. Morgen dus maar ff met de huisartsenpraktijk bellen. (scheel in ieder geval een duitstalig gesprek......:) )

Geplaatst

AAAAARGGGGHHHHHH......mag ik even hier mijn frustraties kwijt!

Bel ik vandaag met de huisartsenpraktijk. Ik had eerder vorige week heel duidelijk uitgelegd aan de assistente dat er spoed achter zat en dat ik als particulier dit niet mocht verzenden. Zij zei toen alles helemaal te begrijpen en zou het voor mij in orde maken. Ik hoorde haar nog zeggen: "Ik laat uw bloed hier ophalen per express post, dan is het de volgende dag nog voor half 11 in de ochtend afgeleverd. Dus geen probleem".

Nu weer terug naar vanmorgen: Ik dus bellen en vertelde dat mijn bloed nog niet gearriveerd was en of zij een idee hadden hoe dat kwam.

Zegt die assistente: Ooh, Ja dat is door mijn collegaatje weggebracht naar het postkantoor en daar afgegeven met de normale post......

Van zoietys gaan mijn nekharen dus overeind staan. Ik heb verder maar opgehangen want ik had van dr P vernomen dat het bloed ook nog goed zou zijn als het vandaag binnen zou komen bij het lab. Had dus hoop dat het gewoon vandaag afgeleverd zou gaan worden. Helaas.......

Morgen maar een iets minder vriendelijk telefoontje plegen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden