Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het klinkt wel al als de bewegingen van jullie ukkie, hoor.

Ik vergeleek het altijd met een soort spinnend poesje in mijn buik of een fladderend vlindertje.

En die schopjes gaan vanzelf komen......haha.

Ik herken ook de spanning voor de echo's, hoor. Helemaal niets raars aan. Ik heb zelf bij iedere controle (nu inmiddels wekelijks) een echo en iedere keer ben ik toch weer opgelucht dat alles goed gaat.

En dat onwerkelijke gevoel blijft nog heel lang. Het onwerkelijke gevoel om mama te worden en mama te mogen zijn.

Ons zoontje is nu ruim 4 jaar en ik kan nog steeds emtioneel worden als wij saampies iets speciaals doen of ik gewoon naar hem kijk. Dan ben ik zo intens trots en dankbaar dat ik mama mag zijn. Hierdoor is er tegelijkertijd de angst dat dit mij ooit afgenomen wordt. Het is nergens op gebaseerd, maar dan ben ik zo gelukkig dat ik soms bang ben dat mij dit niet gegeven is. Zo raar. Maar niet teveel bij nadenken maar gewoon genieten.....

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, allen bedankt voor jullie waardevolle tips!!!!

Nu 2 dagen 7,5 mg prednisolon en moet zeggen dat het goed gaat!

Mijn graadmeter is altijd netelroos en dit nog niet gezien gelukkig!! Ik blijf gewoon 7,5 mg gebruiken totdat we geld hebben voor de bloedtest! Zodra ik netelroos zie dan gelijk weer naar de 10 mg!

Als ik jullie verhalen zo lees over borstvoeding dan lijkt dit nog zooooooo ver weg voor mij, maar toch moet je dit al met 12 weken aangeven terwijl alles nog zo pril is! Het lijkt allemaal zo onwerkelijk!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!!

Henne, ik hoop dat de hulp van de lactatiedeskundige helpt want dit lijkt me ook geen pretje! Ook mentaal lijkt het me zeer slopend omdat je zo graag wilt!

Groetjes Nathalie

• 2 weken later...
Geplaatst

hoi dames, ik heb vandaag mijn bloeddruk gemeten en die was 93/156 . normaal gesproken is mijn bloeddruk altijd aan de lage kant. Ik weet bijna zeker dat het komt door de prednison. Mijn vraag is ; wie heeft dit ook meegemaakt? en wat gebeurt er als ik zwanger raak en ik heb zo een hoge bloeddruk?

alvast bedankt.

Geplaatst

Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, heb zelf de hele zwangerschap een keurige bloeddruk gehad. Is verhoogde bloeddruk echt en bijwerking van de prednisolon? Ik zou het even overleggen met de huisarts/gyn!

Geplaatst

De bovendruk lager dan de onderdruk??? Ik neem aan dat je 156/ 93 bedoeld?

Mijn bloeddruk was altijd laag en is nog steeds laag, ondanks het gebruik van prednison... dus ik zou het niet weten.

Groetjes Nathalie

hoi dames, ik heb vandaag mijn bloeddruk gemeten en die was 93/156 . normaal gesproken is mijn bloeddruk altijd aan de lage kant. Ik weet bijna zeker dat het komt door de prednison. Mijn vraag is ; wie heeft dit ook meegemaakt? en wat gebeurt er als ik zwanger raak en ik heb zo een hoge bloeddruk?

alvast bedankt.

Geplaatst

Ik had in zwangerschap juist tijdens prednisongebruik een lage bloeddruk.

@hier: operatie gehad, nu herstellen en hopelijk snel weer de volgende poging!

Geplaatst

alvast bedankt.

Ik sluit mij aan bij de andere meiden. Ik heb altijd een keurige bloeddruk gehad, ook tijdens de zwangerschap. Ik gebruikte 20 mg prednisolon en zit nu nog aan de 10 mg. Weet je zeker dat er geen andere oorzaak is? Anders even met Pf of andere arts overleggen.

Succes.

Geplaatst

@hier: operatie gehad, nu herstellen en hopelijk snel weer de volgende poging!

Lottie, Beterschap en sterkte! Hopelijk mag je snel weer beginnen (met een positief resultaat).

Geplaatst

Beanie, wat lees ik nu in je onderschrift: de gyn denkt dat jullie een jongetje gaan krijgen. Wat Leuk!!!! (jongentjes zijn zooooo leuk, maar dat zullen de meisjesmama's vast en zeker ook over meisjes zeggen...haha).

Geplaatst
Beanie, wat lees ik nu in je onderschrift: de gyn denkt dat jullie een jongetje gaan krijgen. Wat Leuk!!!! (jongentjes zijn zooooo leuk, maar dat zullen de meisjesmama's vast en zeker ook over meisjes zeggen...haha).

Hi Wen! Alles goed met jou? Laatste lootjes...

Ja, de gynaecoloog dacht te zien dat het een jongetje is. We houden nog wel een slagje om de arm hoor, dus we gaan nog niet los in de stoere jongenskleertjes! Over 2 weken de SEO en dan weten we het misschien wel zeker. Maar andere dingen zijn veel belangrijker hoor, voornamelijk of hij gezond is (lijkt) en of alles functioneert naar behoren! Het maakt ons echt niks uit, een meisje of een jochie, iedereen zegt nu "leuk een jongetje" maar men zegt precies hetzelfde als het een meisje is!

Jij heel veel sterkte de laatste dagen/weken! Ik blijf je volgen hoor! Ben zo nieuwsgierig zo langzamerhand, of je een meisje of een jongetje krijgt... Dat je man zo lang zijn mond heeft kunnen houden! (hij weet het toch wel?)

Liefs, Beanie

Geplaatst

Je slaat de spijker op zn kop: een blijvende gezonde zwangerschap en een gezond kindje zijn echt het allerbelangrijkste! Dat is ook mn mening.

Manlief heeft zich nog niet versproken of iets laten merken. Hij staat keurig zowel jongens als meisjeskleding te wassen, terwijl hij weet dat een van de twee toch exht overbodig is. Hetzelfde geldt voor de ontwerpen van de geboorrtekaartjes. Ik had zelf niet verwacht dat hij het zo goed kon verbergen. ( maar ik heb hem wel lichtelijk bedreigd, dus hij kijkt wel uit...haha).

Jij, binnenkort de 20 weken echo. Spannend! Ik las elders over een pretecho bij dr. P.apa. dat is een aanrader!

Heel veel succes met de 20 weken echo. Hopelijk heb je dan daarna weer een mijlpaaltje bereikt. Ik vond het althans een enorme opluchting en durfde toen pas langzaam te gaan genieten.

Geplaatst

Ik denk dat uiteindelijk iedereen dat het allerbelangrijkste vindt: een blijvende gezonde zwangerschap en een gezond kindje! Het geslacht maakt echt niet uit... Niet dat ik niet nieuwsgierig ben!

Wat ontzettend knap van je man dat hij het voor zich heeft weten te houden! Maar ja, hij heeft dus goed begrepen dat je beter geen ruzie kunt maken met een zwangere vrouw....

Wat je zegt over de 20 weken echo, is zo waar. Wij hebben geen combinatietest gedaan dus ik vind het extra spannend. Nog 2 weekjes en dan weten we meer hopelijk! Dr. P.apa hebben we in week 25, met alle toekomstige opa's en oma's. Ben heel benieuwd maar hoor niks dan goeds! Daarbij is het vlak bij, we kunnen het ongeveer lopen (hoewel, meer stuiteren denk ik tegen die tijd).

Jij heel erg veel succes, die laatste 2,5 week! Ik hoop zo op een mooie bevalling, zodat je die vorige heel snel kunt vergeten!

• 3 weken later...
Geplaatst

Meiden, een vraagje in een iets andere subcategorie van het Prednisolontopic:

is er onder jullie iemand die ook een linkedin-verzoek van vriend S.Pf. heeft ontvangen....? :-)

Ik gooi het op óf een foutje, óf een marketing move? (natuurlijk is linkedin daar ook wel voor bedoeld maar ik ga toch niet m'n arts toevoegen? jullie wel?)

Geplaatst

Haha geloof wel dat ik gelinked ben. Schoonzusje zit in de IVF wereld dus weet nooit waar het goed voor is ;-)

Vermoed dat het is door contacten zoeken via je mail. Maar gewoon niet accepteren als je niet wilt toch

Geplaatst

Hoe gaat het verder Lotttie?

Ik ben bijna afgebouwd van de prednisolon, nog twee dagen een kwart tabletje. Tot nu toe -afkloppen- nog geen allergie gehad.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hai meiden,

Na 4 mislukte terugplaatsingen (icsi) zijn wij naar Düsseldorf gegaan voor onderzoek bij dokter Pf. Mijn waardes waren niet alarmerend maar hij schreef toch prednisolon voor en intralipid infusen. We zijn inmiddels weer 3 tp's verder. De laatste tp werd een vroege miskraam... De laatste 3 terugplaatsingen hebben we dus met de voorgeschreven medicatie gedaan. Per tp 2 keer op en neer naar DD...

We hopen binnenkort weer een cryo-tp te kunnen doen. Maar door tijdgebrek zie ik DD niet zo zitten en zou ik het liefst de infusen schrappen. Aan de andere kant wil ik er zo graag alles aan gedaan hebben om zwanger te raken. Tweestrijd!!

Weet iemand misschien of ik in NL ook intralipid-infusen kan laten zetten? Dat zou iig al heel erg schelen qua tijd en brandstof. Ik heb mijn ha al gevraagd, maar hij kent het niet en vindt het daardoor 'eng' om er aan mee te werken.

Geplaatst

Hi Henne,

ik ben goed hersteld van de operatie. Van m'n NL'se gyn mocht ik nu al starten, morgen tweede uitgangsecho omdat er woensdag 3 dagen voor cd1 nog een cyste leek te zitten in m'n eierstok. De arts heeft er vertrouwen in dat het een restant van m'n ei is geweest en dat ik dus gewoon mag starten. Nog ff afwachten dus tot morgen m'n echo. Fijn dat het afbouwen zo goed gaat!! Houden zo!! :)

Gaat alles goed met je zoon?

Fleur, en als je je huisarts nou verteld dat het echt onschuldig is, dat je er niet allergisch voor bent gezien dat je er de vorige keren ook goed op reageerde? Misschien dat Pfeiffer ook nog wel een mailtje wil sturen naar je ha als je het vraagt?

Geplaatst

Helaas, cyste is er nog. Nu opdracht van DD gekregen om door te gaan met de synarella en dan volgende week weer ff te gaan kijken hoe het er uit ziet. Eventueel mag ik dan starten met de Menopur.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi meiden, hier dr. Pf. gemaild met de vraag of hij een goed afbouwschema voor me heeft ( gebruik nu 7,5 mg en ben 24 weken zwanger). Moet zeggen dat ik wel even vreemd opkeek toen ik zijn antwoord las...een razendsnel afbouwschema! Zijn advies is..2 dagen 5 mg gebruiken, dan 1 dag 2,5 mg en dan stoppen! Ligt het aan mij of is dit echt razendsnel? Groetjes Nathalie

Geplaatst

Is idd erg snel, mijn inziens ook te snel.

Ik ben toen met afbouwen begonnen met 20 weken en was klaar met afbouwen met 25 week. En dat is toen voor mij nog te snel geweest (afstotingsverschijnselen).

En vorig jaar na het mislukken van een poging ben ik radicaal van de 1 op de andere dag gestopt: ik leek wel een gestopte junk en was er lichamelijk er ziek van, ondanks slechts 2 a 3 week het gebruikt te hebben.

Mijn advies is dus: rustigggggg aan en met kwartjes afbouwen, elke paar dagen iets afbouwen als je niets merkt, en anders nog langzamer.

@mezelf:

Na 10 dagen had ik ineens er een cyste bij gekregen. Weer een week moeten snuiven. Vandaag, CD 17, weer een echo gehad. Helaas zijn de cysten niet gekrompen maar zijn ze zelfs wat toegenomen in formaat. Ook m'n bms is nog veel te dik...

Geplaatst

Ja Pf is erg snel met afbouwen, te snel naar mijn mening. Ik ging met stapjes van 2,5mg per ca vier dagen. Laatste keer zelfs 1,25mg per week. Luister goed naar je lijf, ik kreeg idd ook afkickverschijnselen, hoofdpijn ed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden