Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik heb vanmorgen zeker een donkerder streepje in handen gehad. Op de foto is het nog niet eens zo heel duidelijk als in het echt maar hier komt ie :D

[ATTACH=CONFIG]2416[/ATTACH]

Hey Joekie: duidelijk een donkerder streepje hoor. Dat is echt heel leuk om te zien dat het nu echt iedere dag veel donkerder en duidelijker wordt.

• Reacties 957
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben weer terug uit het ziekenhuis!! Ben idd 3 dagen opgenomen geweest i.v.m. overstimulatie. Mijn bloedwaarden zijn gelukkig weer normaal, maar mijn buik ziet er nog uit als een zwangere van 5 maanden!! (die vol zit met vocht voor de duidelijkheid..) Ze zeggen in het ziekenhuis dat het geen invloed moet hebben op mijn slagingskans van de ivf-poging, maar het lijkt me toch niet positief voor het innestelen allemaal.. Mijn testdag is 9 oktober. Ik probeer mezelf nog ff in het lijstje te zetten.

Wat is hier allemaal veel gebeurd zeg in de laatste paar dagen! Ik heb zelfs tijdens het lezen wat aantekeningen gemaakt ha ha! Hier komt ie dan:

@ Purple, Joekie en Mommysoonihoop: echt super gefeliciteerd! Daar word ik blij van en het geeft me weer meer hoop voor iedereen!

@ Mijnbaby en bloempje: heel veel sterkte de komende tijd! Hoop echt op uiteindelijk een goede afloop voor jullie!

@ Lynn: ook veel succes met het accepteren ervan. Veel geluk in ieder geval met z'n drieen!

@ Corine: Welkom!

@ Mywish en sweetformysweet: die wachtweken zijn idd killing!!

@ Setje: kan me zo voorstellen dat je bang bent om te testen.. Veel succes! Ik duim voor je!

Zo, ik hoop dat ik weer bij ben :)! Vanaf nu ben ik er weer! Succes iedereen.

Liefs Leonie

Geplaatst

Heftig Lee! En toch zie je vaak dat mensen met overstimulatie dan toch zwanger zijn.. Een zwangerschap schijnt dit ook extra te triggeren ofzo.. Weet er het fijne ook niet van :) Fijn dat je in elk geval weer thuis bent! En nog een paar daagjes afwachten en dan weet je meer.. Ik ga voor je duimen!

@ all, vanmorgen de tp gehad! Onze ukkie was mooi doorgegroeid en was nu al een blastocyste! Alles was allemaal helemaal goed.. Bijgevoegd een foto van ons spruitje :)

Geplaatst

Blijf het bijzonder vinden dat we er altijd een fototje van kunnen maken :D

De gyn die vandaag de tp deed, was de gyn die mij destijds het slechte nieuws moest vertellen over de bbz.. Kon me haar helemaal niet voor de geest halen maar mn vriend herkende haar nog.. Ze vond het heel erg zei ze..

We hebben nu afgesproken dat ze deze keer dus iets positiefs heeft mogen doen in de vorm van een zwangerschap ;)

Geplaatst

Hee liminous,

Mooi dat de terug plaatsing goed is gegaan wat is een blastocyste eigelijk is er een verschil dan ben wel benieuwd..maar welkom op het wachtbankje haha da de tijd maar snel gaat welke dag heb jij je bloed onderzoek ?

wat leuk trouwens dat jullie een foto konden maken !!! dat konden wij niet het zal al in een soort rietje en werd er meteen in geplaats.. wel jammer

jij hebt trouwens ook echt veel cryos uit 1 behandeling.. wel beter maar hoe kom dat hoeveel had jij bij je punctie ?

Lee Welkom terug wat erg zeg dat je in het ziekenhuis hebt gelegen maar fijn voor je dat je nu weer thuis ben en ik hoop dat je deze maand ook zwanger bent..

vanaf waneer mag jij gaan testen ?

en gaan jullie eerder testen dan de datum dat het ziekenhuis test?

xx mywish

Geplaatst

Liminous gefeliciteerd met je tp. Een blastocyste, dat is super zeg! Nu goed broeden.

Lee wat erg joh, 3 dagen ziekenhuis... Maar fijn dat je weer thuis bent nu. Sterkte.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Mywish, ik heb PCOS en bij mij kenmerkt zich dat in extreem veel eitjes.. Ik heb bij een uitgangsecho al ongeveer 45/50 eitjes klaar liggen.. Ik heb destijds 125 eenheden Puregon gespoten dus niet eens zo heel veel.. Uiteindelijk had ik 20 grote eitjes en een heeeeeleboel kleintjes.. Na de punctie waren er 17 bruikbare eicellen gevonden, uiteindelijk 1 verse terugplaatsing gehad en 9 cryo's waren er goed genoeg om in te vriezen.. Elk nadeel heeft z'n voordeel zeggen ze wel eens en in dit geval is dat ook echt zo. Bij de laatste fm moest ik bloedprikken om te kijken of mijn bloedwaardes nog goed waren en toen bleek ik tegen overstimulatie aan te zitten. Moest toen gelijk die avond de Pregnyl zetten terwijl ze liever nog even hadden gewacht..

Een blastocyste is eigenlijk een embryo wat al zover is doorgedeeld dat de cellen al niet meer te tellen zijn en er in het midden een holte is ontstaan.. Mijn cryo is ook al 6 dagen oud, dus het heeft al 6 dagen door kunnen delen.. Op dag 4 is de cryo ingevroren, op dag 5 ontdooit en dag 6 teruggeplaatst.. Tenminste, als je het omrekent ;)

Tot nu toe hebben alle cryo's het ontdooien meteen overleefd dus in dat proces zijn gelukkig nog geen cryo's verloren gegaan..

Overigens realiseer ik me ontzettend goed in wat voor een luxe positie wij zitten.. Zoveel cryo's, dus ook heel veel kansen..

Geplaatst

hee liminous

Ah ja ik snap het een beetje ik weet echt niet wat sommige dingen allemaal betekenen is ook de eerste x dat ik al die nieuwe dingen hoor vorig jaar wist ik nog niet eens wat ivf precies inhield haha mij vriend dacht zelfs dat je alleen maar via een slangetje zaad in werd gespoten en dat da ivf was.. ik wist wel dat het een reageer bevruchting was maar wat er bij komt kijken wist ik ook niet precies .. en bij ons is het ook best snel gegaan april kwamen we in het ziekenhuis voor de onderzoeken en nu hebben we al 1 behandeling gehad ...alleen deze 2 weken gaan niet snel denk ik haha .. maar wat is pcos en endometriose precies ?

maar wel beter dat je zoveel kansen hebtt hoor .. en dat je al een blastocyst hebt loop je al een beetje voor op ons dan ;) en heb jij al iets van klachten sinds de tp of voel je iets?

ik over het algemeen niet.. af en toe links wat zeurige pijn maar kan het nie plaatsen

en waneer ga jij je eerste test doen?

xx mywish

Geplaatst

PCOS: http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/gynaecologie/klachten/pcos

Endo: http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/gynaecologie/klachten/endometriose

Doe t ff zo, is makkelijker als uitleggen :)

Jaa het kan ineens heel snel gaan.. Ik wist er gelukkig wel al het een en ander vanaf omdat mn beste vriendin dit ook allemaal gehad heeft maar toch komt het allemaal erg rauw op je dak als je het hoort..

Klachtjes is voor dit stadium ook nog te vroeg.. Het enige wat ik altijd heb na een tp, zijn krampen in mn baarmoeder.. Maar ik denk dat dat komt door de eendenbek..

Testen.. Euhmm.. Denk zaterdag de eerste om te kijken of mn pregnyl weg is.. En ik denk dan volgende week Woensdag weer.. Ik weet het, lekker vroeg :)

Geplaatst

Ik ben idd erg blij dat ik weer thuis ben :) Ik moet alleen wel voorlopig rust houden. Die wachtdagen duren nu helemaal erg lang zo rustend op de bank.... Donderdag moet ik weer een bloedtest doen en een echo laten maken van mijn buik voor mijn controle. Ze willen kijken wat er met mijn bloedwaarden gebeurt nu ik niet meer aan een infuus lig. Ik hoop zo dat ik voor elkaar kan krijgen dat ze ook gelijk gaan prikken op zwangerschap. Ik ga denk ik morgen mijn arts bellen of dat mag (ik moet toch al geprikt worden toch...?) mijn testdag a.s. zondag 9 oktober is nog zover weg... Ik weet trouwns niet eens of je 8 dagen na terugplaatsing zoiets al in je bloed kan zien... Maar goed, een brutaal mens heeft de halve wereld toch? Ik hoop dat ik hiermee kan voorkomen dat ik steeds met angst op het toilet zit om te kijken of mijn menstruatie al begint....

Fijn om te lezen Liminous dat er meiden zijn die dan toch zwanger zijn. Ik hoop het zo!! Wat gaaf trouwens dat jij een foto hebt gekregen van jullie ingebrachte embryo!! Daar had ik nog nooit van gehoord. Mocht het bij mij nog een keer gebeuren ga ik het ook vragen :)

Liefs Lee

Geplaatst

Lee op welke dag heb jij de terugplaatsing gehad?

Op dag 8 kan het zeker! Kijk maar naar al die meiden hier die al een positieve thuistest hadden.. En ik was er daar 1 van.. Dus ik zou het idd vragen als ik jou was :) Niet geschoten is altijd mis!

Jaa ik heb van iedere tp een foto! Ze leggen hem bij ons altijd onder de microscoop in het lab en die microscoop staat weer in verbinding met een tv in t kamertje van de tp.. Dus ik neem altijd braaf mn fototoestel mee zodat vriendlief een foto kan maken van het beeld op de tv.. En al mn cryo's zagen er totaal anders uit, zo grappig!

Geplaatst

Trouwens echt bijzonder Liminous dat jullie zoveel kansen hebben met zoveel cryo's! Dat geeft vast iets meer rust (voor zover dat kan..). Misschien een stomme vraag: maar ontdooien ze steeds 1 cryo per keer of een paar in de hoop dat er 1 het ontdooien overleefd? Dus heb je nog 6 kansen nu je nog 6 cryo's hebt in de vriezer voor je ICSI 1 poging of minder?

Geplaatst

Ik heb op woensdag 28 september de terugplaatsing gehad. Dus als ik op donderdag voor mijn controles moet, is dat 8 dagen geleden. Ik kan helaas alleen tussen 11.00 en 13.30 bellen om het te vragen. Dat wil ik nu helemaal doen na jouw nieuws dat je het waarschijnlijk al kan zien!!!

Geplaatst

Jaa als je het met een thuistest op dag 8 al kan zien, kan je het met een bloedtest al helemaal zien!

Wij hebben idd heel veel mazzel met zoveel cryo's. Anders hadden we nu al in onze betaalde poging gezeten..

En idd, ze ontdooien er maar 1 tegelijk.. Gisteren hebben ze dus deze cryo ontdooit.. Dat hebben ze gisteren de hele dag in de gaten gehouden... Als het gisteren nou niet goed was gegaan met ontdooien, dan hadden ze een nieuwe ontdooit.. Maar was het pas vandaag gestopt met doordelen, dan heb je pech, want dan krijg je dus geen terugplaatsing.. Dat is dan te kortdag om nog een nieuwe te laten ontdooien.. Ze hebben nu dus 3x 1 rietje met 1 cryo ontdooit en dat is iedere keer goed ontdooit en mooi doorgedeeld.. Dus ook op dat vlak mogen wij ons zeer gelukkig prijzen.. Maar goed, al die voordelen vallen natuurlijk in het niet als het niet zou lukken uiteindelijk..

Geplaatst

@Lee: wat vervelend van die overstimulatie. Voel je je nu weer een beetje beter?

Hopelijk heb je 9 oktober een positieve test in handen.

@Liminous: een blastocyste maar liefst.

Dat moet gewoon een blijvertje zijn!

Vanochtend heb ik de punctie gehad en die is ontzettend meegevallen.

Ik vond het meer een raar gevoel dan pijnlijk.

En het resultaat is geweldig: 7 eitjes maar liefst!

En dat uit zes grote follikels en twee kleintjes die ze voor de zekerheid toch maar aanprikten.

Geplaatst

Liminousss ga je echt al zaterdag voor de eerste keer teste haha ik ben benieuwd hoe het bij jou loopt het moet wel goed gaan deze x ..je hebt in iedergeval een mooie tp gehad...

Suuskaa gelukkig viel het mee voor je en 7 eitjes is echt een mooie score nu hopen dat ze een mooie terug kunnen plaatsen en dan begint het wachten voor jou ook ..

ik moet nog 14 dagen wachten pff ik mag pas 18e bloed testen op het ziekenhuis dat het dus maar snel de 18de is ben ook benieuwd na de testen van jullie de komende tijd

Mommysoonihope hoe is het bij jou het was vandaag toch je officele testdag nog steeds alles goed zal wel tog?

xxx my wish

Geplaatst

Ja Liminous, dat is waar. Het is erg fijn al dat positieve gepraat, maar het gaat uiteindelijk alleen om het resultaat!! Ik duim en hoop met je mee..

@ Suuska, fijn dat je punctie is meegevallen! 7 eitjes is idd een mooi resultaat! Weet je al wanneer je terugplaatsing is?

Geplaatst

Mywish, ik ga idd Zaterdag al testen, maar dan hoop ik dat de test spierwit is ;) Wil namelijk weten of mn Pregnyl dan uit mn lijf is.. Mocht ik eind volgende week dan wel positief testen dan weet ik in elk geval zeker dat het niet nog van de Pregnyl is :)

Suuska, wat fijn dat de punctie goed is gegaan! En nog een mooie oogst ook! Nu duimen voor veel bevruchtingen en een tp over een dag of 3 :)

Geplaatst

haha liminous okee slim bedacht zeg haha zo leer je nog is wat ... ben benieuwd dan volgende week woensdag want dan ging je weer testen tog

Geplaatst

Jaa ik denk het wel.. Zit dan op wachtdag 8.. Heel vroeg, ik weet t, maar kan t gewoon niet laten.. Kan zelfs maar zo zijn dat ik op wd 7 er al een testje aan waag ;) Hahahaha

Wanneer ga jij testen? Jij hebt tenslotte een dag eerder de tp gehad

Geplaatst

Ha Ladies

Vanmiddag afspraak gehad in ZH, en deze maand gaan we voor de cryo TP! 14 oktober de eerste echo,. Ik wil alleen niet op een lijstje.. Vind dat zo confronterend.. Wellicht durf ik het later wel ;-)

Liefs,

Inge

Geplaatst

@ Suuska, fijn dat je punctie is meegevallen! 7 eitjes is idd een mooi resultaat! Weet je al wanneer je terugplaatsing is?

Ja, vrijdag.

Spannend.

:happy3::happy3:

Start

FM

8 oktober - Shirley (1e fm)

Punctie

8 oktober - Jo1978

11 oktober - Shirley

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

3 oktober - Mywish

4 oktober - Liminous

7 oktober - Suuska

7 oktober - Corina.???

11 oktober - jo1978

14 oktober - Shirley

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

2 oktober - purple1982

2 oktober - Bloempje80

4 oktober - Mommysoonihope

4 oktober - Maaikie

7 oktober - mijnbaby

7 oktober - setje

8 oktober - Joekie

12 oktober - mama27

17 oktober - Liminous

17 oktober - Mywish

21 oktober - Suuska

25 oktober - jo1978

28 oktober - Shirley

28 oktober - Corina.???

Geplaatst

Sorry dames even snel een drngend vraagje. Niet heel smakelijk maar heb het idee dat mn vriend en ik allebei een schimmelinfectie hebben en volgende week hebben we de punctie....

Pfff zie deze poging alweer aan ons voorbij gaan. Iemand hier ervaring mee????

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden