Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me verstandig dat je morgen even contact opneemt met de huisarts voor een AB kuur.. Dan ben je er volgende week met de punctie wel (zo goed als) vanaf..

• Reacties 957
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

liminouss jaa ik wil ook eerder testen maar mij vriend wil persee wachten tot het bloedonderzoek van het ziekenhuis ppfff haha ..

als ik dat vol houd ik denk nu al non stop nergens anders aan en ik was toen we net begonne ook zo gelijk teste als ik maar net 1 dag over tijd was of zelfs ma in de buurt kwam en iedere x negatief :(

maarja nu hebben we eigelijk pas onze eerste echte kans toen wiste we nog niet wat we nu weten.. maar mischien krijg ik hem zo ver om eerder te testen..

tot die tijd vol ik jullie haha

shirley27 ik heb er geen ervaringen mee maar mischien kan je morgen met het ziekenhuis belle ? en mischien hoef je niet te stoppe en is het makkelijk te behandelen dat hoop ik teminste voor jullie .. en het lijkt mij dat het aan de buiten kant zit en niet aan de binnen kant ? dus mischien heeft het geen effect op je behandeling.. maar ja ik weet het ook niet ik zou morgen gewoon bellen als ik jou was

xxx mywish

Geplaatst

Ik zou ook even bellen.:happy:

Ik kreeg twee dagen voor een IUI gordelroos en (na overleg op de afdeling) kon dat ook gewoon doorgaan.

Ik was blij dat ik gebeld had.

Ik hoop dat je punctie ook gewoon door kan gaan.

Geplaatst

sniff, ik mag op rood....

al paar dagen wat bruin bloedverlies, hoofdpijn, buikpijn. twee testen waren net negatief...

set

Geplaatst

Ik mag net als Setje op rood. Ook 2 negatieve testen en ook negatieve bloedtest in het ziekenhuis. Ook hier sinds gisteren bruin bloedverlies en flinke buikkrampen. Morgen evaluatie van deze behandeling en dan horen we hopelijk ook wanneer we weer mogen. Gaat waarschijnlijk een uitdaging worden, want zal de Gonal-F in het vliegtuig mee moeten nemen naar de US.

Start

FM

8 oktober - Shirley (1e fm)

Punctie

8 oktober - Jo1978

11 oktober - Shirley

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

3 oktober - Mywish

4 oktober - Liminous

7 oktober - Suuska

7 oktober - Corina.???

11 oktober - jo1978

14 oktober - Shirley

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

2 oktober - purple1982

2 oktober - Bloempje80

4 oktober - Mommysoonihope

4 oktober - Maaikie

7 oktober - mijnbaby

7 oktober - setje

8 oktober - Joekie

12 oktober - mama27

17 oktober - Liminous

17 oktober - Mywish

21 oktober - Suuska

25 oktober - jo1978

28 oktober - Shirley

28 oktober - Corina.???

Geplaatst

Maaaikie en setje wat erg voor jullie .. Veel sterkte

ik ben sinds vandaag weer aan het werk zijn er hier dames die ook gewoon werken in de ww ik moest wel heb geen uren en ik doe redelijk zwaar werk probeer het egt rustig te doen want ik wil niet dat het fout gaat

xxx mywish

Geplaatst

Ik heb mezelf even in het lijstje erbij gezet (weet nu hoe dat moet). Ga denk ik zaterdag testen, zit dan op dag 10 (dag 11 als de tp als dag 1 gerekend wordt??), maar hou het nu al bijna niet meer..

Heb ook sinds gisteren een constante, aanhoudende, zeurderige pijn in mijn onderbuik (niet heftig)...

Ik weet het gewoon niet meer: je wilt bij alles wat je wel of niet voelt een verklaring, maar dat gaat helaas niet.

Ik zal dus geduld moeten hebben ... Ben bang om te vroeg te testen. Heb met mezelf afgesproken dat als ik zaterdag nog niet ongesteld ben, ik dan een test koop en ga testen. (1 dag voor de testdatum)

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs Lee

Start

FM

Punctie

8 oktober - Jo1978

11 oktober - Shirley

3 oktober - Mywish

4 oktober - Liminous

7 oktober - Suuska

7 oktober - Corina.???

11 oktober - jo1978

14 oktober - Shirley

2 oktober - purple1982

2 oktober - Bloempje80

4 oktober - Maaikie

7 oktober - mijnbaby

7 oktober - setje

8 oktober - Joekie

9 oktober - Lee

12 oktober - mama27

17 oktober - Liminous

17 oktober - Mywish

21 oktober - Suuska

25 oktober - jo1978

28 oktober - Shirley

28 oktober - Corina.???

Geplaatst

@setje en maaikie: echt vervelend en balen dat het niet gelukt is. Veel sterkte de komende tijd.

Ik heb me ook op het lijstje erbij gezet.

Start

FM

Punctie

8 oktober - Jo1978

11 oktober - Shirley

3 oktober - Mywish

4 oktober - Liminous

7 oktober - Suuska

7 oktober - Corina.???

11 oktober - jo1978

14 oktober - Shirley

2 oktober - purple1982

2 oktober - Bloempje80

4 oktober - Maaikie

7 oktober - mijnbaby

7 oktober - setje

8 oktober - Joekie

9 oktober - Lee

12 oktober - mama27

13 oktober - Limburgsemeid

17 oktober - Liminous

17 oktober - Mywish

21 oktober - Suuska

25 oktober - jo1978

28 oktober - Shirley

28 oktober - Corina.???

Geplaatst

He meiden,

Gewoon kl*te Maaikie en Setje! Sterkte!

Ik heb een vraagje; duurde het bij jullie - na het mislukken van een poging - ook een tijdje voordat je volgende cyclus weer kwam? Normaal gesproken kun je die rode monsters wel weg blijven kijken. Maar als je ze nodig hebt dan blijven ze ineens weg..... GRRRR! Ik wil gewoon zo graag weer beginnen met een nieuwe poging!

Liefs Apple

Geplaatst

Setje wat verschrikkelijk zeg. Was dit je eerste behandeling? Sorry als ik dat misschien gemist heb.

Maakie owhh nee niet jij ook... Knuffel meid. Hebben ze dan iets van een koelboxje waar je de spuiten in kunt vervoeren? Zal vast wel, gebeurt lijkt me wel vaker.

Liminous: Heb je al tekentjes die iets kunnen betekenen??

Mywish: Blijft lastig denk ik hoor om niet eerder te testen. Ik heb het de 1e x best goed vol gehouden maar weet ook niet of dat nu zo zal zijn. Weten je collega's dat je met ivf bezig bent? Wellicht kunnen ze je dan het zwaardere werk een beetje uit handen nemen?

Lee: Spannend zeg! De duimpjes draaien voor je hoor.

Iedereen succes en sterkte!

Bedankt meiden. Heb inderdaad maar even gebeld en heb nu zalf en een soort tampon die de boel weer beter maakt. Schijnt ook van de hormonen te kunnen komen. Pff lekker dan. Ik had net hele rare witte afscheiding leek wel kaugom... sorry hoor voor de details maar heb nog nooit zoiets gehad. Ik doe ook aan acupunctuur en misschien is het ook daarwel van. Dat alles er nu uitkomt ofzo??? Pfff het zit niet echt mee. Mijn vriend zijn weerstand is op het moment ook niet echt top.. Ik zit alleen maar te denken. please laat het zaad goed zijn please laat de eitjes goed zijn. Wat kan je jezelf gek maken..........

Geplaatst

Goedenavond ladies!

Hier lekker gewerkt vandaag en verder rustig aan gedaan :)

Apple, volgens mij was mijn cyclus redelijk snel weer op gang.. Hoop voor je dat het niet meer te lang gaat duren!

Shirley, goed dat je even gebeld hebt! Hopelijk ben je er snel weer van af.. Al die extra stress tijdens een behandeling is natuurlijk ook niet goed!

Voel verder zelf nog helemaal niks.. Ja, had ff een paar steekjes in mn lies vanmiddag maar ik geloof nooit dat dat nu al wat te betekenen heeft.. Verder heb ik er wel een positief gevoel over.. We zullen het zien :)

Ojaa, een vriendin zal zich hier ook komen aansluiten. Ze zal vast zelf wat meer over zichzelf gaan vertellen ;)

Geplaatst

Jaaaaahhhhh lieffiej hier ben ik dan

Ik zal me idd ff voorstellen en dan ff wat bijlezen....

Ik en mn vriend zijn beide 26 jaar en in september 2009 gestopt met de pil.... helaas na iets meer dan een jaar nog steeds geen zwangerschap en zijn in februari dit jaar naar de gyn gestapt.... Zaaduitslag was goed en mijn eisprong en bloedwaardes waren allemaal goed.... maart heb ik de beruchte HSG gehad (wat een hel).... helaas heeft dit geen zwangerschap opgeleverd en zitten we nu middenin de eerste IUI....

Ik ben vorige week woensdag begonnen met 75IE puregon spuiten en ben afgelopen maandag voor een FM geweest en moest nog ff doorspuiten.... morgen weer een FM en hopelijk zien we dan wat meer :)

Iedereen sterkte en succes op het wachtbankje en hopelijk zien we veel 2 roze streepjes :D

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik ben vorige maand gestart met 1e poging IVF. Heb maandag de punctie gehad. Is het normaal dat ik dan nu nog wat stekende buikpijn heb?

Groetjes Mar

Geplaatst

Wat mijzelf betreft ,iemand heeft het ergens gevraagd dus antwoord ik maar in het algemeen hihhi.

Ik ben zo ongeveer 23,5 uur per dag misselijk (moet gelukkig wel niet overgeven) en zou wel de hele dag kunnen slapen ,mijn borsten zijn groot en gevoelig dus kortom ...........................IK VOEL ME GEWELDIG !!! want ik ben zwanger hihihihihi

Liefs H

Geplaatst

niet erg druk op dit oktober bankje..

ik kom zelf van het beruchte augustus bankje af, maar zie tot nu toe nog geen bekende namen..

ik heb maandag de punctie gepland staan, er waren 11 eitjes aan t groeien.

wil iedereen nogmaals alle sterkte wensen, met tegen slagen, en met die vervelende ww.

liefs jo

Geplaatst

Punctie

10 oktober - Jo1978

11 oktober - Shirley

3 oktober - Mywish

4 oktober - Liminous

7 oktober - Suuska

7 oktober - Corina.???

13 oktober - jo1978

14 oktober - Shirley

2 oktober - purple1982

2 oktober - Bloempje80

4 oktober - Maaikie

7 oktober - mijnbaby

7 oktober - setje

8 oktober - Joekie

9 oktober - Lee

12 oktober - mama27

13 oktober - Limburgsemeid

17 oktober - Liminous

17 oktober - Mywish

21 oktober - Suuska

27 oktober - jo1978

28 oktober - Shirley

28 oktober - Corina.???

Geplaatst

Hallo allemaal,

Inderdaad niet erg druk op dit bankje, dus ik ga maar eens lekker onderuit zitten :happy1:.

Als 3 groene meiden deze maand, gefeliciteerd!

De 4 rode meiden, balen dat het (weer) niet gelukt is. Hebben jullie nog cryo's?

@Mywish, hoeveel dagen neem jij vrij tijdens de ww? Ik neem altijd een paar dagen na de TP vrij. Wel of geen uren, ik haal ze later wel weer in. Mijn leidinggevende denkt hierin echt super goed mee. Ik krijg 50% van de baas en 50% gaat van mijn eigen plus min saldo af.

@Lee, wat ontzettend spannend allemaal! Jou testdag komt steeds dichterbij. Hoe voel je je?

@Limburgsemeid, jou eerste week is voorbij. Hoe gaat het bij jou?

@ Apple2011, ik gebruik Progynova. dat duurt altijd een tijdje voor het mijn lichaam uit is. daardoor wordt ik ook later ongesteld. Ben je het inmiddels?

@ shirley, wanneer je zwanger bent, kun je ook snel een infectie oplopen. Dat is ook niet schadelijk. Ik heb ook eens zo'n infectie gehad wat ik vooral vervelend vond was die verschrikkelijke jeuk! Hoe gaat het nu?

@ Liminous en @ MayMar, kennen jullie elkaar in real live? Leuk is dat he een vriendin die precies weet waar je het over hebt.

@ Mar s, ja dat is wel normaal hoor, gaat het al wat beter?

@ Jo1978, wanneer heb je de TP? Hoe ging jou punctie?

Ik heb gister de TP gehad van 1 mooie cryo. Nu hebben we nog 1 in de vriezer.

Groetjes,

Annemarie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden