Ga naar inhoud

waterbevalling


ink

Aanbevolen Berichten

Dag dames,

 

Het idee van in bad bevallen heeft me altijd al erg aangesproken ivm dat ik me altijd heerlijk voel in water en het bewezen is dat de kans op minder uitscheuren en minder pijn bewezen is. Ze zijn geloof ik ook niet heel groot, dus dat moet in onze woonkamer passen :clap2:...

 

Nu ben ik erg benieuwd naar zowel positieve als negatieve ervaringen hierover voordat ik verder ga met het uitzoeken van het huren / kopen van zo'n bad.

 

Ik lees het graag...

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het leek mij ook heerlijk en dus had ik bij mijn eerste bevalling voor een ziekenhuis

met een bad gekozen.

Nou ik vond het helemaal niets.

Misschien als je al aan het persen bent, maar tijdens de weeen wist ik niet waar ik het

zoeken moest.

Het bad is zo hard en ik wist niet hoe snel ik er weer uit moest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi :)

 

Ik kreeg tijdens de kraamzorg opleiding( verkort stukje) te horen, dat een water bevalling ook niet altijd kan, omdat niet iedere verloskundige dat doet, ... die moet ook in het water, verder LIJKT het mij een beetje koud? of ligt dat aan mij? omdat t water toch niet heel warm mag zijn?

 

heel leuk apart topic, ga ik volgen

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inderdaad wel s gehoord van iemand dat die het ook zo lekker leek en het uiteindelijk helemaal niets vond en er niet eens in heeft gezeten...

 

Hoopvol - de badjes zijn heel goed geïsoleerd en blijven daardoor goed op de temperatuur van 37 graden - optimale temperatuur om goed te ontspannen zeggen ze ;-). Zit bijv een temperatuur regeling in of een soort deksel om het afkoelen tegen te gaan. Koelt dan maar max. 1 graad per uur af ofzo.

De verloskundige hoeft er niet in, maar moet er wel goed om heen kunnen lopen (buitenomtrek van t bad is max. 1.60 bij 1.40 ofzo). Er zijn dan speciale lange handschoenen die hij / zij over z'n hele armen heen aan moet trekken. Maar geloof ook inderdaad dat niet elke verloskundige het wilt doen, dus ik ga bij m'n volgende afspraak maar s informeren hoe die van ons er tegenover staat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lady's,

het leek mij ook ideaal. maar mijn vlos praktijk deed het niet. ze hadden er te weinig vraag naar om ervaring op te bouwen.

ook schijnt het toch ook een beetje onhandig te zijn: je moet of een hele flinke badkamer hebben of het bad in de huiskamer zetten oid. en idd, heb ook gehoord van mensen die t ding dan in huis hebben en er uiteindelijk helemaal geen gebruik van maken. Maar op zich lijkt t me wel heerlijk. moet wel echt groot bad zijn, zodat je helemaal gewichtloos kunt drijven. anders wordt t idd veel te hard.

als iemand het doet, houd ons op de hoogte, ik ben wel heel benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de site die ik hieronder heb gezet staat dat de baden lekker zacht zijn, zodat je comfortabel op de rand kan hangen en ook de bodem zacht is. Je kan evt een "luxe" pakket er bij bestellen en daar zit dan ook nog n zitje bij. De baden zijn extra diep, zodat je buik ook lekker onder water kan... Ben zooo benieuwd hahaha... Over anderhalve week eerst maar s vragen aan de vk of ze t uberhaupt doen, maar ik voel er steeds meer voor. Bij ons zou t niet erg zijn om in de woonkamer te zetten - hebben toch totaal geen inkijk! Kamer is klein, maar opzetten duurt niet zo lang en als t dan begint, schuiven we de tafel wel opzij hahaha... Weet eigenlijk niet eens wat manlief er van vindt. Klein detail, aangezien wij dames het toch moeten doen denk ik er dan maar bij ;-). Hij is de laatste dagen pas telkens laat thuis van werk, zo rond 23.00 en dan weet ik dat t niet het juiste tijdstip is om t er met m over te hebben ;-)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor een klein deel watervrees, maar een water bevalling lijkt me zo heerlijk. Vooral ook omdat manlief dan mee kan helpen en er bij betrokken wordt. Hij is overigens wel een waterrat.

Nou zou dat hier in huis dus niet kunnen, zowiezo thuis bevallen niet. Ik denk dat de vier honden helemaal over de flos gaan, en om ze constant vast te hebben zitten is ook zowat. Dus....het wordt ziekenhuis. Maarnik ga wel de Vk vragen of het evt. kan hier in een van de ziekenhuizen in de buurt. En of zij het ook kan doen. Heb er ook goede verhalen over gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik wilde toendertijd een waterbevalling. het leek mij ook heerlijk ontspannen. Helaas....mijn verloskundige deed het helaas ook niet. Uiteindelijk toen maar besloten om tijdens de weeen gewoon lekker lang en vaak in ons bad te gaan hangen totdat de bevalling zover was. Echter, vanwege de langdurige en heftige rugweeen vond ik het bad helemaal niet zo lekker meer zitten. Ik had er achteraf meer baad bij om achterstevoren op een stoel te zitten en dan over de leuning te hangen. Uiteindelijk moest ik vanwege medische gronden halverwege mijn bevalling naar het ziekenhuis om daar verder te bevallen. Mijn verloskundige had mij al veel eerder verteld dat gemiddels 1 op de 4 thuisbevallingen toch eindigen in het ziekenhuis, waardoor zij de waterbevallingen niet aanraadde. Dat neemt niet weg dat als ik ooit nog zwanger mag worden, ik toch weer lekker eigenwijs ga bekijken of er inmiddels wel een verloskundige in de buurt is die voor een waterbevalling zou willen gaan.

Toen mijn verloskundige overigens vertelde geen waterbevalling te doen, bleek die mogelijkheid er wel in het ziekenhuis in de buurt te zijn. Sommige ziekenhuizen bieden namelijk wel die mogelijkheid. Mischien ook een optie om te bekijken.

In ieder geval heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verloskundige doet het wel. Heb net de intakeformulieren ingevuld en zag bij de algemene info staan dat zij het wel doen. Dus....ik ga woensdag vragen of zij weten welk ziekenhuis hieraan mee wilt werken en of we dan zelf een badje mee moeten nemen.

Voor de dames in zuidlimburg zal dit interessante info zijn. Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lala - leuk dat je vk er aan mee wilt werken! Ik woon helaas niet in de buurt - in zuid holland, dus wacht volgende week even af, want dan zie ik de vk weer.

Wen72- ja, puntje bij paaltje weet ik ook niet of ik t op dat moment lekker ga vinden, maar het idee om dan wel die mogelijkheid te hebben voor het geval wel lekker ontspannend werkt, zal me al een goed gevoel geven...

 

Tot nog toe weinig ervaringen dus hier op dit forum... Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jammer dat ik niet echt 1 positief verhaal lees. Dan zal ik maar het spits afbijten!

Ik ben 2 jaar geleden na een superbadbevalling bevallen van mijn dochter. Ik wist van te voren altijd al dat ik dat wilde en daarom een bad gehuurd. Mijn verloskundige maakte er geen probleem van en sterker nog, alle 3 de verloskundigen uit mijn team hoopten dat ze erbij zouden zijn.

Mijn bevalling is uiteindelijk heel snel gegaan. Ik was 10 dagen overtijd en voor de 2e keer gestript omdat ik zo graag thuis wilde bevallen. Om 12 uur was ik bij de verloskundige geweest om te strippen en om 13.30 voelde ik me niet heel lekker. Een beetje hangen op de bank ging niet meer dus ben ik gaan douchen. Mijn vriend gebeld en die was er uiteindelijk om 14.30 en om 15.00 uur heeft hij de VK gebeld en vroeg hij mij of hij het bad moest laten vollopen. Ik dacht dat het niet nodig was al maar godzijdank heeft hij het wel gedaan. Toen de verloskundige er was tegen 16.15 uur (ze was per ongeluk naar het verkeerde adres gegaan) had ik al 9 cm ontsluiting. Ik schrok me een ongeluk en vroeg of ik het bad nog in mocht. Dat mocht natuurlijk en het moment dat ik erin stapte was heerlijk. Ik kon me compleet ontspannen en hing heerlijk te dobberen in het water. Het was zo relaxed dat ik bijna vergat dat er nog een kind moest komen. Inmiddels had ik al wat persdrang maar dat heb ik nog wat weggepuft omdat ik er nog niet helemaal aan toe was. Op een bepaald moment lukte dat natuurlijk niet meer en na 50 minuten persen was onze dochter daar. Ik heb nauwelijks pijn ervaren en kon me ontzettend goed ontspannen. De vk vroeg op een bepaald moment, net voordat het hoofdje stond, of het niet heel erg brandde omdat dat doorgaans het moment was bij gewone bevallingen. Ik zei toen letterlijk dat het niet heel fijn voelde maar absoluut goed te doen was.

Bij mijn dochter zat de navelstreng om haar nek gedraaid dus toen zij er met 1 schouder was moest ik omhoog komen maar ook dit ging heel makkelijk. De navelstreng werd meteen afgeklemd en een moment later was mijn dochter geboren. Ze kon toen alleen niet onder water blijven wat normaal wel even kan omdat de navelstreng nog intact is en ze dan dus nog zuurstof krijgen daardoor. Zij moest meteen naar boven komen maar ik was ook zo benieuwd.

 

Inmiddels ben ik bijna 30 weken zwanger en ga zeker weer bevallen in bad. Dit keer alleen in ons eigen hoekbad omdat mijn 1e bevalling al zo snel ging dat de VK zelf zei dat dat nu waarschijnlijk weer het geval zal zijn. Ons bad is groot zat en ik heb al uitgeprobeerd of ik daar ook goed in kan zitten. Raar om te zeggen maar ik kijk er echt alweer naar uit!

 

Als iemand nog vragen heeft ik hoor ze graag en misschien kan ik er op antwoorden.

 

Groetjes van Corina

Hierbij nog de link van mijn verhaal op de site van het duikertje waar ik het bad vandaan had.

 

http://www.duikertje.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=46:waterbevalling-van-nicky&catid=7:bevallingsverhalen&Itemid=56

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds weinig ervaringen te lezen hier???

Dinsdag naar de vk- ben benieuwd! M'n man maakt t in ieder geval niet uit. Haha, hij zei "jij moet het doen, dus wat jou het prettigst lijkt moet je doen en dan ondersteun ik je wel waar je wilt"...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jammer dat ik niet echt 1 positief verhaal lees. Dan zal ik maar het spits afbijten!

Ik ben 2 jaar geleden na een superbadbevalling bevallen van mijn dochter. Ik wist van te voren altijd al dat ik dat wilde en daarom een bad gehuurd. Mijn verloskundige maakte er geen probleem van en sterker nog, alle 3 de verloskundigen uit mijn team hoopten dat ze erbij zouden zijn.

Mijn bevalling is uiteindelijk heel snel gegaan. Ik was 10 dagen overtijd en voor de 2e keer gestript omdat ik zo graag thuis wilde bevallen. Om 12 uur was ik bij de verloskundige geweest om te strippen en om 13.30 voelde ik me niet heel lekker. Een beetje hangen op de bank ging niet meer dus ben ik gaan douchen. Mijn vriend gebeld en die was er uiteindelijk om 14.30 en om 15.00 uur heeft hij de VK gebeld en vroeg hij mij of hij het bad moest laten vollopen. Ik dacht dat het niet nodig was al maar godzijdank heeft hij het wel gedaan. Toen de verloskundige er was tegen 16.15 uur (ze was per ongeluk naar het verkeerde adres gegaan) had ik al 9 cm ontsluiting. Ik schrok me een ongeluk en vroeg of ik het bad nog in mocht. Dat mocht natuurlijk en het moment dat ik erin stapte was heerlijk. Ik kon me compleet ontspannen en hing heerlijk te dobberen in het water. Het was zo relaxed dat ik bijna vergat dat er nog een kind moest komen. Inmiddels had ik al wat persdrang maar dat heb ik nog wat weggepuft omdat ik er nog niet helemaal aan toe was. Op een bepaald moment lukte dat natuurlijk niet meer en na 50 minuten persen was onze dochter daar. Ik heb nauwelijks pijn ervaren en kon me ontzettend goed ontspannen. De vk vroeg op een bepaald moment, net voordat het hoofdje stond, of het niet heel erg brandde omdat dat doorgaans het moment was bij gewone bevallingen. Ik zei toen letterlijk dat het niet heel fijn voelde maar absoluut goed te doen was.

Bij mijn dochter zat de navelstreng om haar nek gedraaid dus toen zij er met 1 schouder was moest ik omhoog komen maar ook dit ging heel makkelijk. De navelstreng werd meteen afgeklemd en een moment later was mijn dochter geboren. Ze kon toen alleen niet onder water blijven wat normaal wel even kan omdat de navelstreng nog intact is en ze dan dus nog zuurstof krijgen daardoor. Zij moest meteen naar boven komen maar ik was ook zo benieuwd.

 

Inmiddels ben ik bijna 30 weken zwanger en ga zeker weer bevallen in bad. Dit keer alleen in ons eigen hoekbad omdat mijn 1e bevalling al zo snel ging dat de VK zelf zei dat dat nu waarschijnlijk weer het geval zal zijn. Ons bad is groot zat en ik heb al uitgeprobeerd of ik daar ook goed in kan zitten. Raar om te zeggen maar ik kijk er echt alweer naar uit!

 

Als iemand nog vragen heeft ik hoor ze graag en misschien kan ik er op antwoorden.

 

Groetjes van Corina

(mijn bevallingsverhaal staat ook op de site van het duikertje onder Nicky)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaa, een positief verhaal!!! Leuk dat je dat hier wilt delen Corina! Bedankt!

Klinkt echt een beetje zoals ik er wel eens over fantaseer :-)!

Wanneer braken jouw vliezen?

Want ik las ergens dat als je vliezen gebroken waren, je niet meer in het bad mocht totdat de persweeën kwamen ofzo? Dat lijkt me namelijk zo jammer, dat je de gewone weeën dan dus niet meer in dat bad zou mogen opvangen...

Waar had jij het bad gehuurd? En is het inderdaad zo dat hij snel op te zetten/ te vullen etc is en goed op temperatuur blijft?

Komen er veel andere zaken bij kijken voor de verloskundige? Want dinsdag zie ik hem en ga ik overleggen of zij zulke bevallingen wel willen begeleiden...

Haha, sorry, gelijk een hoop vragen tegelijk en er volgen er misschien nog wel veeeel meer, want zoals je ziet zijn er nog niet zoveel verhalen over te vinden ;-)...

Snap trouwens niet zo goed waar ik je bevallingsverhaal kan lezen - op de site van het duikertje??? Zal s googelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Corina,

Super dat je het hier kwijt wilt! Helaas gaat t bij ons niet gebeuren!

De vk wil wel meewerken maar geen enkel ziekenhuis in Limburg. En hier is ook geen kraamhotel te vinden. Thuis bevallen is een bijna onmogelijkheid.

Dus ik kan je niet verder helpen ink!

 

Ik blijf t wel volgen hier, want blijf t interessant vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè Lala, balen meid! Waarom willen ze niet meewerken?

Zou je zowiezo in het ziekenhuis willen / moeten bevallen of had dat met een evt bad te maken?

Want ik dacht ook dat thuis niet een optie zou zijn. Tot ik op de site keek en zag dat het niet zo heel groot is (tot die tijd zelfs opvouwbaar weg te zetten) en er een slang/ pomp etc bij zit om te vullen / leeg te laten lopen. Daardoor bleek de optie om het in de woonkamer te doen mogelijk bij ons, want ergens anders past niet ;-)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plaats vh bad is het probleem niet.

Hebben een waterbed en hebben vier honden, die zeer waarsxhijnlijk heel erg beschermend naar mij gaan doen. Dat kan ik een vk en kraamhulp niet aandoen ;) het zal dus hoe dan ook ziekenhuis moeten worden.

 

De ziekenhuizen willen er niet aan meewerken, zeer waarsxhijnlijk omdat het nog relatief onbekend is en geld gaat kosten. De gyneacologen willen wel meewerken, maar die mogen niet. Fijn he? Limburg is een beetje axhtergesteld gebied wat dat betreft.

En een kraamhotel wil hierook niet vd grond komen, vanwege dezelfde instelling bij investeerders. :S

 

Jammer, maar t gaat voor mij dus voorbij :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, ook voor mij gaat het voorbij. De vk doet het niet. Hij heeft er onderzoek naar gedaan en gaf aan dat de voordelen niet afwegen tegen de nadelen, zoals vervuiling van het water waar de kleine dan doorheen moet en dat hij ons minder goed in de gaten kan houden als we in een bad zitten. Wel mag ik tussendoor gewoon in ons eigen bad / onder de douche, dat was wel prima en zou inderdaad ontspannend werken, maar hij gaf aan dat toch veel van die badjes die je moet huren ook niet goed op temperatuur blijven en áls je ineens naar het zh moet omdat de kleine bijv in het vruchtwater gepoept zou hebben, dan had je het ding voor niets gehuurd...

Hm, beetje teleurgesteld, maar dan maar kijken hoever we in ons eigen bad gaan komen...

Succes allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Ink?

Leuk idee dat, van dat "misschien voor niks gehuurd" . Ik vind het geen argument. Hoeveel we bewust of onbewust al hebben uitgegeven tot nu toe ;-) Die €100,- doet t em ook niet meer tegen die tijd.

Misschien is t een idee om toch een badje te huren of te kopen? Als je toch tussendoor in "bad" mag? oftewel: lekker eigenwijs doen?

 

Jammer dat je VK niet wilt meewerken. De onze was juist heel enthousiast, en baalt als een stekker dat het in Limburg nergens gaat.

Ze zijn bezig met een bevallingscentrum (Kraamcentrum) maar ook dat heeft nog voeten in aarde....gezien de bureaucratische, afwachtende houding van investeerders e.d.

Jammer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden