Ga naar inhoud

UZ Brussel

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Noor elonva en orgalutranMaar gelukkig vandaag nog geen ongi. Straks maar bellen. Want tussen vandaag en een paar dagen komt het. Besteld in het ziekenhuis waar we begonnen zijn. De bollen staan ook op het recept. Dus jij kreeg ze mee na de punctie?

• Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja het zit in het bedrag wat je betaalt.

Je krijgt direct mee voor 12 weken. Dus inmiddels heb ik een aardige voorraad..

Ik hoop dat ik het binnenkort allemaal weg mag doen. Ben idd weer druk aan het spuiten, donderdag fm. Spannend!

Het fijne is trouwens dat ze in Belgie 200 mg capsules hebben. Dus hoef je er maar 3 x per dag 1ntje in te brengen. Vind het fijner dan 2 van die krengetjes. Al is fijn niet het juiste woord...

Bleh!

Geplaatst

hoi Noor

ik las dat jullie nu bezig zijn met een nieuwe poging in Brussel incl. Imsi, wat super dat zij het daar nu ook toepassen! ik wens je onwijs veel succes!

Raba ook jij heel erg veel succes meid!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Net medicatie gehaald. Was een heel gedoe ze de orgalutran was niet compleet. Elonva niet te vinden. Uiteindelijk lag die in de koelkast. En kwam er om half 10 nog een zending binnen met orgalutran. Hebben er een uur gezeten. En moesten bijna 900 betalen wat een geld. Pregnyl is pas over 2 weken leverbaar. Maar on nood hebben. ze het boven bij fertilteit op voorraad.

Geplaatst

Noor de fm doe je die in nl of brussel. Hopelijk vandaag al een goede fm. Gebruik jij ook dezelfde medicatie of iets anders.

Geplaatst

Hoi wat een gedoe zeg!!! Maar ik betaal voor menopur deca en pregnyl 1777 euriefleuri... slik

Maar gelukkig heb je het meeste. Ben je al ongi?

Babeth dank je wel voor je berichtje! Ik lees wel af en toe wat van je en hoe lief jullie droppie lacht... dan lach ik ook achter de computer!

Liefs

noor

Geplaatst

Nee het heerlijke lange! bijna 4 weken deca... pfoe! Maar gelukkig dit keer helemaal geen last van!

Ga zo voor fm... brrr hoop maar dat er wat zit

gr

Geplaatst

Nog geen ongi zit vandaag op dag 28 en het kan t/m dag 35 nog komen.

Hopelijk komt het niet morgen. Anders moeten we zondag tussen half 8 en 9 naar brussel voor de eerste bloedprik.

Aangezien ze hier in het ziekenhuis op de fertiliteit dan dicht zijn.

Geplaatst

Het mag ook tm dag 3 he. Mocht het je een andere dag beter uitkomen.

Kleine tip: ga in hemelsnaam vroeg uit je bed..er staan er 60 in de rij en als je later binnenkomt dan 9 kun je echt vertrekken, Dan zijn ze op de helft van de dames die wel op tijd waren. Neem wat te lezen en te drinken mee, het duurt echt heel lang. En... het kan zijn dat je niet door de ferti ingang kunt, dan moet je door de hoofdingang, naar het einde lopen, zie je links het restaurant maar jij gaat dan rechts. Je blijft die gang volgen slinger de slang tot je bij de lift komt, die neem je en dan staat het ook aangegeven CRG volgen. Ik wist dit eerst niet te vinden en er is echt niemand die het je daar kan vertellen op zondag en was 1 minuut voor 9 binnen. degene na mij werd weggestuurd.

Good luck!

Geplaatst

Ben net ongi. Maar volgens de procedure kaart is dag 1 als je opstaat met rood bloedverlies. Nu is het nog donker. Weet dus niet of het dan vandaag dag 1 is. Hopelijk zijn ze vandaag bereikbaar zo maar even proberen. Noor hoe doe je dit?

Geplaatst

Je kunt vanaf 15 uur bellen met monitoring 003224778888 en dan zullen ze je vertellen dat je morgen een bloedprik en indien nodig een uitgangsecho mag doen. Dit mag ook nog dinsdag. Het mag nl tm dag 3.

En dan resultaten doorgeven als je het in nl doet voor 14 uur.

Spannend, succes!

ps ben net terug uit jette. vanavond pregnyl

grt

Geplaatst

Noor heel veel succes, de 11de punctie? Ik hoop dat het je geluk brengt, onze jongens waren op 11-10-2009 verwekt en de tp was bij ons toen de 14de.26-10 toen voor het eerst getest......toi toi toi

Raba ik denk dat je morgen als dag 1 moet zien, iig jij ook erg veel succes meid!

Liefs Babeth

Geplaatst

Thanks meiden.

Noor spannend vanavond hopelijk je laatste spuit en dan tp en groen als resultaat ik duim

Geplaatst

Heel goed!

Je weet misschien dat ik onlangs (in juli) 1 keer "vreemd" ben geweest... en ik ben heel blij dat ik weer terug in Jette ben. Alles gaat daar zo rustig, zo kundig. Je voelt gewoon dat je daar in perfecte handen bent. Het één zal meer bij de één passen, maar dit past beter bij mij. De verpleging is kundig en vriendelijk, alles klopt. Geen verrassingen. Ik hou wel van degelijkheid als het om mijn eicellen gaat.

Daarnaast weet ik dat zij een van de beste laboratoria hebben in Europa en er zijn altijd enorm veel mensen zelfs van buiten Europa die daar komen voor de behandeling. Dat is niet voor niets. Je ligt tussen de Italianen, Belgen, Nederlanders, Arabieren, noem maar op. Soms een beetje wennen (sommige vrouwen die normaal een boerka dragen, liggen daar geheel onder het laken in de voorkamer voor de O.K. da's best even anders.)

De punctie werd weer perfect uitgevoerd (neem nooit narcose daar, dus dan weet je hoe goed en pijnloos ze het kunnen). De laatste keer had ik elders punctie onder narcose gehad en kon prompt 3 dagen amper bewegen. Nu heb ik de hele middag buiten gewandeld en gespeeld met mijn kleintje. Die ook in Brussel is "gemaakt".

Nee Raba je hebt echt een goede keus gemaakt als je het mij vraagt. Ik hoop dat je poging heel succesvol zal zijn. Die is nu officieel begonnen!! Joepie!!!

Ik hou je op de hoogte. Jij mij ook?

gr

PS als je ook een echo hebt, is er op zondag niet zo veel stress als alleen bij het bloedprikken hoor. (heb hier eerder iets over geschreven. Maar als je ook een echo hebt, is het bloedprikken daar meteen in dezelfde ruimte. Je legt je kaartje in de bak direct uit de lift en je word vanzelf opgeroepen. Niet vergeten je kaartje te leggen anders word je niet opgeroepen.

Geplaatst

Raba nog even terugkomend op de Utrogestan. Je moet 1 dag na pregnyl, dus 1 dag voor de punctie reeds beginnen met Utrogestan, de dag van de punctie 's ochtends niet, rest van de dag wel, en vanaf dan doorgaan. Bij de terugplaatsing krijg je pas de Utrogestan mee, niet bij de punctie zoals ik eerder meldde. Dus je moet voor 5 dagen Utrogestan in huis hebben van te voren.

Heb je dat wel? Anders laat maar even weten.

gr

Geplaatst

ik heb 4 doosjes van mijn vriendin gehad. Dus dat moet wel goed komen dacht ik zo. Lief dat je er aan denkt.

Super dat het zo goed is gegaan met de punctie. hoeveel hebben ze er weg gehaald. Spannend of het dag 3 of dag 5 word de tp voor je.

Vind het zo handig dat jij zo veel weet.

Zondag hebben we gekozen om de eerste echo en bloedprik in Brussel te doen. Heb net een hotel geboekt 7 min van het zh vandaan en 17 min van het centrum.

Ben benieuwd was 69 euro met gratis parkeren. Dus viel gelukkig wel mee. Vrienden van ons gaan ook mee dan kunnen we na het zh Brussel nog even in.

Ik hou je zeker op de hoogte en ben ook zo benieuwd naar jou

Geplaatst

Noor en Raba,

ik blijf jullie volgen hoor!!! Raba ik ben ook ontzettend te spreken over Brussel , het gaat inderdaad erg relaxed, 1x in de stress geweest omdat ze me na ontvangst van de bloedwaarden niet hadden gebeld met de eventueel herziene spuitinstructies.

Ik heb ze toen gemaild met het verzoek me zsm te bellen en heb toen de dosis gespoten die ik tot dat moment voorgeschreven had gekregen. Soms bellen ze je erg laat terug, mij zelfs een keer om 20.00 uur ´s avonds!!!

Noor jij hebt de punctie achte de rug las ik, heel erg veel succes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hai hai

Het is goed gegaan, drie emmy's teruggekregen van heel goede kwaliteit. 1x7, 1x8 en 1x9 cellen.

Er is imsi gedaan en assisted hatching.

Het was weer erg druk, liep uurtje uit omdat bij iemand de transfer niet makkelijk ging.

Ben net weer thuis.

Nu weer hopen en bidden dat er eentje blijft zitten!

Raba veel succes zondag. En veel plezier met je vrienden in brussel.

Babeth dank je wel dat je nog steeds meeleeft ondanks je ongetwijfeld drukke leventje met jullie poppeke.

Groetjes

noor

Geplaatst

Noor wat een super resultaat. En nu broeden maar.

Vandaag lekker een kort dagje werken. en dan naar brussel. Voel me buik goed en hij is ook al dikker. Ben benieuwd hoeveel er al zitten.

Babeth zo lief dat je zo meeleeft

Geplaatst

Noor wat een goed resultaat zeg!! en wat lees ik nu, ook a.h.?? in 2009 vroeg ik ernaar en toen liet men weten dat studies hadden aangetoond dat het geen meerwaarde had en zij het dus niet (meer?) deden...

Noor mag ik vragen wat Brussel rekent voor imsi en a.h.?

in ieder geval klinkt het erg positief, ik zal ontzettend duimen voor je!!!

Raba jij ook veel succes en plezier in Brussel, groot gelijk om er een leuke dag van te maken.

hier is het inderdaad druk maar bepaalde meiden volg ik wel ;-)

liefs

Babeth

Geplaatst

De lieve som van 4450 euro... volgens mij betaalde ik in mei voor gewone icsi en zonder AH 4350 euro, scheelt niet zo veel dus.

Dat van AH hoorde ik pas tijdens de tp, dus ik denk dat ze weer een proef aan het doen zijn waarbij ze random vrouwen kiezen die mee doen. Of alleen bij oude beestjes zoals ik. Maar ik ga het maandag wel even navragen, want op zich is het gek, zonder overleg. Al ben ik er blij mee hoor!

Ik heb de foto gezien, wat een scheetje zeg! echt Te zoet.

groetjes

Geplaatst

Noor ,

het is een heel bedrag dat sowieso maar dan vallen de extra kosten voor Imsi en ah enorm mee!!!

in juni 2010 waren wij € 4200 kwijt voor alleen de icsi (wij kregen dan nog € 1533 van de verzekering) maar de imsi en ah zijn dan relatief goedkoop..

in ieder geval heb je een waardevolle buit in je buik, onwijs veel succes meid!!

Raba laat jij de Imsi ook toepassen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden