Ga naar inhoud

UZ Brussel

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee icsi. Vandaag bij de 1ste echo waren er al 14 te zien. Dat is voor mij al veel. Dinsdag 2 fm. Voel me eierstokken goed . Vooral als ik ga zitten. en bij het lopen steken. Rechts zat meer maar dat voelde ik ook. We zijn nu net in nl. Over een uur thuis. Staan nu in de file. Gezellig nachtje en dagje brussel gehad.

• Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gisteren 2 fm ze zag er 10 rechts en 7 links. Omdat ze nog niet groot genoeg zijn moest ik gisterenavond en vanavond puregon 200ie spuiten. En in de ochtend de orgalutran. Donderdag 3 fm en Bloedprik en zaterdag of zondag de punctie. Ben zo benieuwd hoeveel er geoogst gaan worden. Spannend

Geplaatst

Vandaag 3 fm en ik had er minder. Nou was de gene die de echo deed voor mijn gevoel minder kundig. Maar de waardes waren zo goed dat ik om 20 uur de pregnyl heb gezet. En zaterdag hebben we de punctie. We moeten er al om 7:30 zijn. En om 8 uur heb ik de pickup en manlief de tese met naald. Morgen gaan we al naar brussel in de middag weten we zeker dat we zaterdag op tijd zijn. Vind het wel weer erg spannend. Ben blij dat ik een rouge krijg. Want de hel punctie van de vorige keer wil ik echt niet meer meemaken.

Noor hoe voel je,je?

Geplaatst

lieve Raba,

heel veel succes!!! de puncties vond ik ook in Brussel niets voorstellen, echt het zal je erge meevallen meid!!!

als ze bezig zijn dan vragen zo ook steeds hoe het met je gaat, heel erg veel succes!!!!

Noor, hoe gaat het met jou meid?

liefs

Babeth

Geplaatst

Meiske vanmorgen had ik echt een dip vroeg me af of het nog wel goed ging met het groeien. Ik had ook niet zoveel vertrouwen in de dokter die vandaag de echo deed hier in nl. Was vanmiddag gezellig bij mijn vriendin en die heeft in januari een mooi dochtertje gekregen. Ook door brussel. En die heeft me gelukkig al wat gerust gesteld zat toch ook in over de punctie maar dankzij jou en noor en mijn vriendin voel ik me nu beter thanks. Was zo blij dat brussel belde met dat alles goed is

De kleine al weer 2 maanden wat vliegt de tijd. Gaat het goed met de kleine meid?

Geplaatst

hai Raba

zo tussendoor een dip is heel herkenbaar het is zo´n lange onzekere moeilijke molen,......ben blij dat je je weer wat beter voelt!!!

wat is een forum dan toech fijn he?

Hier gaat het goed ja, Imke groeit als kool en het is echt genieten en soms zelfs nog vol ongeloof...... meid, heel veel succes, ik ga voor je duimen!!!

Geplaatst

Raba ik wil je heel veel succes wensen, als je ergens een goede punctie krijgt is het daar, promise.

En bij mij in nl zagen ze ook maar 3 grote en 2 kleine follikels maar tijdens de punctie werden er 11 aangeprikt... so no worries..

toi toi toi en tot gauw!!

ps Babeth ik weet het niet.... ga morgen testen.... heb geen enkel verschijnsel zoals tijdens mijn vorige zwangerschappen.. wachten duurt lang dit keer.

Geplaatst

Heb niet getest..... ze lagen nog in de auto.... nu wacht ik maar tot morgen. Zat nl te bedenken dat ik maandag nog pregnyl had gespoten dus beter nog 1 dagje wachten. Of zou het wel uit mijn systeem zijn nu?RABA zet m op! toi toi toi!

Geplaatst

Even een ego bericht ben nog erg moe. En we moeten delen op de hotelkamer met wifi mijn mannetje en ik.

Vandaag is de punctie goed gegaan had 17 eitjes. Bij manlief hebben ze voldoende zaad d.m.v fna uit zijn bal gehaald. Dan prikken ze met een naald in de bal en zuigen ze het op. Het is hem erg meegevallen.

De punctie gaat heel anders dan in nijmegen. Je krijgt eerst een spuit in je poepske (haha zo noemen de belgen het) is natuurlijk je bil.

Daarna krijg je een infuus en ga je naar de ok. De prikken in je schede blijven hetzelfde niet fijn. Maar al met al is het erg goed gegaan. Manlief mag niet mee naar de punctie.

Is allemaal heel steriel je moet ook een shortje aan en de doktoren hebben een pakkie aan.

Je mag ook pas na 5 uur naar huis. We hadden een eigen kamer en we waren als eerste. Nu zitten we in de hotel kamer. Hebben een taxi heen en terug genomen.

Zo'n goede oogst hebben we nog nooit gehad donderdag krijgen we de tp. Dus het word spannend.

Geplaatst

hoi dames

Raba wat een goed bericht!!! tjs ik wist niet beter dan de wijze hoe het in Brussel ging maar als ik dan de verhalen van in NL hoorde.....meid wat een mooi aantal eicellen en ookhet resultaat bij je man, top!! heel veel succes!

Noor wat spannend, ik hoopte op een goed bericht .......groot gelijk dat je nog even wacht, heel veel succes!

Geplaatst

Oh Hell.... heb vanaf 3 uur liggen stuiteren.... en test gedaan.... maar.....

deze doet het vanaf 20 hcg.

En er is een licht streepje te zien.

Maandag heb ik 1500 pregnyl gespoten. Dit halveert per 24 -33 uur. Laten we het even op 24 uur houden.

Dinsdag 750

Woensdag 375

Donderdag 187,5

Vrijdag 93,75

Zaterdag 46,875

Zondag 23,43

Maandag 11,718

Dus met een test van 20 is dit waarschijnlijk een vals positieve. Sommige mensen zeggen dat het met 6 dagen uit je systeem is maar als ik reken zoals hier boven dan moet het toch 7 dagen zijn.

Aaarrrgh..... nou wat zal ik vannacht een topnacht hebben, dat weetik alvast!!!

Hoe is het met je buik Raba?

Babeth , tot morgen!

Geplaatst

Noor zo spannend. Wanneer is de officiële td. Ben klaar wakker. Buik voelt wel beurs maar minder dan als het in nl is. Bloedverlies is ook minder.Respect voor jou noor dat je het zonder verdoving heb gedaan. Ik vond het toch pijnlijk maar draagzaam. Ik blijf voor je duimen noor. Gebruik jij alleen de bollen?Vandaag moet ik starten met bollen en prognova.

Geplaatst

hoi dames

Noor wat killing!!!! ik heb destijds op een avond omstreeks 20.00 a 21.00 uur 10.000 moeten spuiten en de volgende ochtend rond 08.00 uur bloed laten prikken, de waarde was toen 250, ik schrok me lam en was bang da dat niet goed was, gelijks aan de monitoring gevraagd en die gaven aan dat het normaal was. Tevens een vraag bij de producent voorgelegd en hun antwoord heb ik hier voor je geplaatst.

Ohh meid, morgen en overmorgen opnieuw testen om te zien of ie donkerder wordt. pfffff wat eng, ik ben helemaal nerveus!

Hartelijkdank voor uw vraag over Pregnyl.

Na eeneenmalige intramusculaire of subcutane injectie worden de maximale hCGplasmaspiegels bij vrouwen na ongeveer 20 uur bereikt. Hoewel ergrote variatie tussen de individuen bestaat, kan het verschil na injectieveroorzaakt worden door het verschil in vetophoping bij vrouwen. HCG wordtvoor ongeveer 80 procent omgezet, voornamelijk in de nieren. De helftvan het product zal in 33 uur uit het lichaam zijn verdwenen.

Met anderewoorden, als u 10.000 IU ingespoten krijgt onder de huid of in de spier zal erde dag erna geen 10.000 IU/L in het bloed terug te vinden zijn. Het middel zalin een omzet proces verkeren. Voor verdere vragen welke consequenties het vooru heeft verwijzen wij u naar de behandelend arts. Hij/zij kan het bestebeoordelen welk effect Pregnyl heeft op uw lichaam.

Wij dankenu voor uw aanvraag en vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebbengeïnformeerd. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, neemt u dan gerustcontact op met de Medical Information afdeling van Schering-Plough Nederlandvia: medicalinfo.nl@spcorp.comof 0800-9999000 (gratis).

Geplaatst

Goedemorgen Babeth en Raba,

Even een berichtje... het is slechts nog een geniet-er-maar-van-maar-morgen-ben-ik-weg streepje....

Jammerrrr!! Maar ja. Morgen nog 1 keertje een testje doen dan weet ik het 100% zeker maar ik verwacht er niets meer van.

Raba jij morgen terugplaatsing. Let op: bij mij belden ze meerdere keren ver na de tijd die ze gezegd hadden. Ik zeg niet dat het gebeurt maar hou er rekening mee he.

En je krijgt pas wat te horen over het aantal en de kwaliteit op de O.K. maar misschien wist je dat al.

Sterkte met wachten!

Babeth wanneer ga jij weer terug aan het werk?

Liefs

Noor

Geplaatst

ohhhh Noor wat rot zeg, verdorie, ik hoopte echt wel op een goed bericht van je, maar jij hield hier volgens mij al rekening mee...klote!!!!

Ik ga morgen weer beginnen, ben erg benieuwd heb er zo geen zin in haha

Raba succes morgen meid!

Geplaatst

Donderdag is mijn tp dus niet morgen. Haha

Noor nee he dit is niet eerlijk. Maar ben je niet te vroeg?

Heb het gevoel of ik heftige buikspieren heb gedaan. Moet echt rustig aan doen. Gisteren naar de stad van brussel geweest. Alleen even terasjes gepakt. Manneke pis gezien. Wat is die klein. Lekkere aardbeien gedipt in choco gegeten. En in de middag warm gegeten. Ik was het snel zat gelukkig waren we zo bij het hotel met de metro. En zijn we lekker gaan slapen. Was blij dat ik verschillende tapanades mee had genomen. Dat hebben we lekker als avond eten gegeten. En weer geslapen. In de ochtend het hotel verlaten. Nu over 5 minuten thuis.

Geplaatst

Raba ik zie je helemaal zitten met je tapenades in de hotelkamer. Hihi. Lekker hoor.

Oh je krijgt blastocystentransfer. Nou dat is mooi! Je hebt vast veel embryo's om uit te kiezen met zoveel eicellen. Spannend hoor ik duim voor je.

Ego: het streepje is terug!!!! En beter en dikker en sneller dan gisteren! Yes!

Nu wordt het weer spannend want heb al twee miskramen gehad maar zonder dit streepje geen volgende stap. Vrijdag bloedtest, maandag uitslag. Aaarghhh ga denk ik even een lab zoeken dat het de zelfde dag kan. Ben nog in Spanje hier gaat het niet zo snel.... manyana manyana....

Het zou toch wat zijn. Uit 3 verse pogingen in Brussel, 3 keer zwanger... Wat een topclub!!!

Maar eerst ff bloedtest afwachten voor ik te enthousiast raak....

Liefs

Geplaatst

Yes noor dit horen we graag. Hopelijk weet je vrijdag meer. Geniet lekker in spanje

Het is je zo gegunt. Ik hoop dat ik je snel zou volgen. 8-11 heb ik de bloedtest.

Ben zo benieuwd wat donderdag het resultaat is.

Babeth hoe is je eerste dag gegaan?

Geplaatst

Raba had je ergens anders ook al succes gewenst maar komt ie nog een keer: Toi toi toi!

Babath, mijn streep is toch weer door de helft. Echt balen maar ja. Het enige voordeel van heel veel behandelingen doen is dat je een beetje gewend raakt aan het omgaan met tegenvallers. Maar het blijft waardeloos.

Liefs

Noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden