Jump to content

UZ Brussel

Raba

Recommended Posts

Het viel me op dat er weinig te vinden is kwa forum over Brussel.

Wij hebben vorige week een intake in dusseldorf en sint lucas gent en Brussel gehad.

Wij hebben inmiddels 3 icsi achter de rug en 4 terugplaatsing dit alles was in Nijmegen in het radboud gebeurd.

Wat een fijn ziekenhuis is dat.

Maar omdat de slagingspercentages beter zijn in het buitenland en dat ze meer ervaring hebben zijn wij toch overgestapt.

Afgelopen vrijdag moest ik mijn bloed laten testen. Ze hebben wel 15 buisjes afgenomen. Gelukkig kon dat ik Nederland waardoor het vergoed word.

Morgen ochtend heb ik een afspraak ook in Nl voor een afspraak te maken voor een baarmoederonderzoek.

Ze willen dat, dat gebeurd tussen de 6 en 14 dagen. Tellen dag 1 als eerste dag cyclus.

Hopelijk kan ik dat morgen regelen want ik zet nu op dag 4. Vrijdag had ik al geprobeerd om het te regelen maar ze zaten vol doordat er sommige gynacologen naar een congres moesten waren er maar weinig beschikbaar. Dus als ik hier niet terecht kan dan maar kijken of ik bij een ander ziekenhuis wel kan.

We kunnen zo beginnen. Mag al volgende maand. Maar we hebben aangegeven dat we dat te snel vonden. Weten ook nog niet of mijn man vrij dit jaar nog kan krijgen omdat zijn dagen op zijn.

Ze willen ook dat ik andere medicatie ga gebruiken.

En volgens recent onderzoek is het toch beter dat mijn man weer tese krijgt.

Alleen gaan ze nu niet opereren maar proberen ze eerst met een naald het zaad uit de bal op te zuigen. En als dat niet lukt dan moet die wel onder het mes.

Zijn er nog meer ervaringen over brussel?

• Replies 231
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja ik loop in brussel (jette). Mijn zoon is er verwekt na 6 mislukte icsi's elders.

Wij zijn nu sinds januari bezig voor een brusje, en heb in brussel 1 verse poging gedaan, weer zwanger maar dat ging helaas mis. Toen 1 keer in DD geprobeerd omdat ik poollichaamonderzoek wilde laten doen, maar nu weer terug naar Jette. Heb daar een beter gevoel, plus ze waren twee keer succesvol van de twee pogingen.

Wat wil je graag weten. Ik wil je alles vertellen. Ik snap zelf ook niet dat ze hier zo weinig aandacht krijgen want het is een hele goede kliniek waar elke keer als ik er ben mensen uit de hele wereld liggen om door hen geholpen te worden.

Groetjes

noor

vandaag naar het flevozh geweest. Had een afspraak met de arts voor het bespreken van de diagnotische hyperscopie Brussel had aangegeven dat het zo snel mogelijk moest gebeuren. Vrijdag was ik ongi dus dat was dag 1. En tussen de 6 en 14 dagen moet dan het baarmoederonderzoek plaats vinden.( kijken of er geen obstakels in de baarmoeder zijn) De gynaecoloog vandaag zal gelukkig de noodzaak er van in. En heeft meteen gebeld met de opname. Voor de pre-opname kan ik morgen al terecht. Dan word ik nagekeken door de anesthesist en als ik goed gekeurd word dan heb ik al op donderdag de hyperscopie. Dit schijnt geen fijn onderzoek te zijn. Daarom zei de gynaecoloog je hebt al zo veel polonaise aan je lichaam gehad, dat ik aan raad om het onder narcose te laten doen. Want als je nooit een kind heb gehad is de baarmoeder mond veel strakker en hierdoor doet het veel pijn , als ze met een camera naar binnen moeten gaan. Was zo blij dat deze mannelijke gynaecoloog aan je denkt. En dat die zo snel alles voor me kon regelen. Vind het wel erg spannend. Geen idee hoe ik om narcose reageer.

6 uur voor de operatie moet ik nuchter zijn.

3 uur voor de operatie moet ik pillen vaginaal inbrengen. Dit is om de baarmoeder te verweken. En word ook gebruikt bij abortus. Lekker tegenstrijdig. Bij de apotheek werd daarom ook gevraagd wil je de kinderwens uit de computer gehaald hebben. Nee natuurlijk niet. Het is voor een onderzoek. Maar logisch dat ze dat vragen.

Ben wel benieuwd hoe lang je dan moet wachten op de uitslag?

En hoe voel je, je de dag erna? Kan je werken?

Heb ook vrijdag 15 buisjes bloed laten afnemen. Geen idee hoelang dat duurt dat daar de uitslag van bekend is.

En moeten we dan naar brussel voor de uitslag of bellen ze dat door?

Noor weet jij dat?

Zo wat fijn dat alles nog geregeld kon worden zeg! Goed dat je het onder narcose doet, dan heb je geen pijn. Ik had een hysteroscopie ik weet niet of dat het zelfde is maar een beetje kramperig gevoel nadien. Van de narcose heb ik nooit last dus idd volgende dag gewerkt. Maar er zijn er maar zat die er echt niet lekker van zijn een paar dagen dus ik zou wel tegen je werkgever zeggen dat je waarschijnlijk niet komt. Mocht het echt appeltje eitje voor je zijn kun je altijd nog gaan. Bij mijn bedrijf stond er voor zoiets ook twee ziektedagen dus echt gek zal het wel niet zijn om thuis te blijven de dag erna.

Ik laat altijd bij het huisartsenlaboratorium in mijn woonplaats prikken dus ik krijg de uitslagen van hen en stuur die naar Brussel op. Dat vind ik het enige "nadeel" aan Brussel ze willen je heel goed in de gaten houden en daardoor moet je heel vaak bloedprikken én ze moeten het resultaat dezelfde dag hebben. Anders moet het de dag er na weer opnieuw. Schrijf daarom altijd op de formulieren die je van Brussel krijgt met dikke letters: CITO erop.

Ik denk dat als je geen nieuwe consultatie krijgt voor je begint met de behandeling, je gewoon naar het nr van CRG kunt bellen en dan vragen hoe je de uitslagen te weten komt.

Groetjes

Noor

Noor zo kan het ook heten. Het zal wel hetzelfde zijn.

Wat is Cito?

Ik heb mijn eigen bedrijf en vrijdag staan er al klanten. In de ochtend naar een bruid om haar haar en make-up te doen. In de middag knippers. Sta nog niet vol. Dus denk dat ik het zo maar laat. We zullen zien hoe het gaat.

Waarom krijgen jullie imsi?

Gelukkig ziet het er goed uit. Ze vond mijn slijmvlies wel gekarteld zag eruit als dag 21 en niet dag 7. Baarmoederwand is heel stevig. Waardoor ze flink moesten manufreren. Het is maar goed dat we narcose hebben gedaan. Zeiden ze.

Ze konden door de stevigheid niet naar de koppen van de eileiders kijken. Verklaard waarom de tp ook lastig gaan

hallo Raba

hier ook een ex-brusselgangster, voor de historie zie de handtekening. Wij zijn kijken met een goed gevoel terug op Brussel, de reden van de overstap naar DD was de mogelijkheid om Imsi toe te laten passen en de snelle start.Maar wat ik begrepen heb van een ander forumgenootje kun je tegenwoordig in Brussel ook Imsi toe laten passen.

Gelukkig is het onderzoek goed verlopen, ik hoop dat de eindconclusie goed is en dat jullie van start kunnen gaan, heel erg veel succes!

liefs

Babeth

Heb wel last van mij buik. Moest vanmorgen al vroeg aan het werk buiten de deur. Was zo blij dat mijn schoonmoeder me kon brengen. Want ik mag pas 16 uur vanmiddag weer autorijden. Ben wel blij dat ik niet helemaal vol sta. Ben ook erg moe.

Meiske leuk om je weer even te horen en dat je tevreden bent. Hoe is het verder met je?

Mijn vriendin heeft in Januari een meisje gehad en heeft ook in brussel gelopen. En is nog steeds vol lof.

Noor waarom imsi? En wat is cito?

Imsi omdat het zaad de ene keer top is en de andere keer ook veel bijv 6 miljoen maar dan maar 1 procent normale vormen. met imsi kunnen ze dan wat beter zien welke een perfecte vorm heeft. cito betekent spoed bij een lab aanvrasg.

He wat jammer dat je last van je buik hebt. zodra je dag om is lekker op de bank en niets meer doen he! Ze hebben toch in je lijf zitten rommelen en heb je toch wat rust nodig om te herstellen.

Sterkte meis

liefs

noor

Poging 4.Ze raadde toch vers zaad aan.

Dus manlief krijgt weer een operatie. Maar ze gaan het proberen met een punctie. Dat is een nieuwere techniek.

Hier kan je voor in aanmerking komen als de ballen de juiste proporties hebben. En de testeron waarde goed is.

Als ze niks uit de teelbal kunnen halen dan doen ze als nog de tese dezelfde dag.

Ik heb hele andere hormonen voorgeschreven gekregen.

Met een beetje geluk ben ik maar 10 dagen met hormonen bezig en heb ik maar 4 dagen hoeven prikken.

Het heet Elonva 150 werkt 7 dagen,

dag 2 elonva injecteren en een bloedprik na confirmatie starten met stimulatie.

Dag 7 orgalutran s'morgens en s'avonds en in de ochtend bloedprik en echo

dag 8 orgulutran s'morgens en s'avonds.

Dag 9 orgulutran s'morgens moet ik dan weer een bloedprik en de echo

Als alles dan al groot genoeg is dan mag ik s'avonds pregnyl zetten 2 poeder en water.

Op dag 10 weer een bloedprik.

En dan dag 11 de punctie en tegelijkertijd krijgt mijn man ook de punctie.

5 dagen erna de terugplaatsing. Ze willen dat de embryo zich nog iets verder deelt.

Als op dag 9 het nog niet groot genoeg is en mijn bloedwaarde nog niet goed is dan moet ik puregon gaan spuiten hoeveel en hoelang krijg ik dan te horen.

Ben zo benieuwd hoe dit gaat lopen.

De gegevens doorfaxen naar Brussel want het onderzoek kon gewoon in nederland gedaan worden. Scheelt weer kosten.

Noor cito zet je dat bovenaan de fax dan? Sorry maar het is mij niet helemaal duidelijk.

Ja in grote letter cito er op. iedereen in een lab weet dan dat het dezelfde dag moet. ik zet altijd CITO, VOOR 14 UUR FAXEN!! erboven.Want heb al een paar keer meegemaakt dat ze het pas rond 17 uur faxten en dan kan het niet meer beoordeeld worden. Op sommige momenten, bijv als je pregnyl moet zetten dan is het wel belangrijk dat ze het hebben, anders springen je eitjes misschien spontaan omdat je dan een dag langer moet wachten.Groetjesnoor

Hier nog iemand wat zeeeeeeeeeeeer tevreden is over Brussel ( jette)

Wij hebben daar de 2e tese gehad maar helaas waren er alleen onvolgroeide zaadcellen te vinden en zijn we door gegaan met donorzaad.

Hieruit is ons zoontje geboren en momenteel zit ik aan de helft van mijn wachtweken van poging 2.

Wat fijn dat het zo snel is gegaan zeg!

Wauw:D

• 2 weeks later...

Hi Raba, ik had een vraagje op een ander onderdeel gesteld, maar weet niet of je daar nog It. Kort door de bocht zou ik willen vragen wat jouw bevindingen zijn in het oriëntatie proces met DD Brussel en Gent, wij hebben nog 1 poging en willen naar een van de drie. Allebei gezond maar het netstelt niet in

ik zag mijn bericht niet meer en nu staat die er weer. Zo gek.Hoe verwijder ik dit bericht

Ik baal en heb de zenuwen. Zondag medicatie besteld in nl. Dinsdag zou het binnen zijn. Vandaag zou ik gebeld worden. Iets voor 18 nog steeds niks gehoord. En stond er ook niks van een bestelling in hun computer. ze snapte er niks van. Morgen vroeg zoekt ze het uit. Ik hoop dat het goed komt en op tijd binnen is. Heb een behoorlijke knoop in mijn maag ervan

Anders even een andere apotheek bellen of ze het misschien hebben. Wat heb je nodig?ik heb ook wel eens zo een noodgeval gehad en toen kon ik het bij een apotheek die bij een bekend ivf ziekenhuis zit ophalen.Maar je apotheek is verplicht het te regelen, ze moeten anders een koerier van de groothandel laten rijden. Voor zo een bedrag doet de groothandel dat heus wel!Succes