Ga naar inhoud

1 of 2 cryo's terugplaatsen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Meiden,

Het is een tijd geleden dat ik hier was. Vorig jaar hebben we nog een TP van een cryo gehad, deze poging is helaas mislukt, maar door omstandigheden hebben we verdere aktie op een laag pitje gezet.

Vandaag weer bij de arts geweest en we kunnen volgende maand gelijk weer beginnen met de cryo terugplaatsing.

Nu heb ik even een vraag. Ben inmiddels ruim 34 jaar en als we willen mogen we van de arts twee cryo's terug laten plaatsen.

(ze zitten 2x2 in een rietje).

Hier wil ik graag goed overnadenken. We hebben al een heel mooi cryo wonder van bijna 2 jaar.

We willen heel graag een broertje/zusje voor hem, maar gelijk twee????

Ik wil jullie vragen wie hier twee cryo's heeft laten terugplaatsen en ten eerste er zwanger van is geworden en zoja of je zwanger bent geworden van één of twee kindjes?

Dank jullie allen.

PS: Het is niet dat een tweeling niet welkom is, maar er zitten gewoon veel risico's aan een tweeling zwangerschap.

• Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Champietal.

Spannende tijden gaan er weer voor jullie aanbreken.

Ik heb zelf veel aan onderstaande link gehad om een keuze te maken.

Wij gaan komende keer voor 2 cryo's. We hebben er nog 6 (2x1 en 2x2 in rietje) Maar dit is ook ivm leeftijd en dat wij hebben besloten geen 3e poging hierna te gaan doen.

Succes!

http://www.umcn.nl/Informatiefolders/6820-Kiezen_voor_één_of_twee_-i.pdf

Geplaatst

hey meis,

moeilijke keuze, maar ze zitten 2x2 in een rietje, dan ontdooien ze dus sowieso allebei? ik zefl( ik geef mijn eigen mening he;)) zou ze allebei terug plaatsen, puur omdat de kans op een tweeling zwangerschap ''slechts'' 15% is dacht ik.... die kans is dus niet erg groot...

maar wat t belangrijkste is is dat je doet waarbij je het beste gevoel hebt

succes met je keuze

liefs

Geplaatst

heeej!

dat is leuk een broertje of zusje voor Finn..

maar wij hebben 2 cryo's laten terug plaatsen en zoals je weet ben ik zwanger van 1.. het is 10%kans op een zwangerschap.. ik ben blij dat we er 2 hebben terug geplaatst.

Wij wilden eigenlijk ook echt geen 3 kids, maar mochten ze wel allebei blijven plakken, waren we er natuurlijk hartstikke blij mee!

je moet gewoon voor jezelf goed nadenken, wat je wilt.. Dat is het enige wat ik kan zeggen..

en hopelijk lukt het een broertje of zusje voor Finn..

liefsss

Geplaatst

Wat spannend om weer te beginnen en wat een moeilijke keuze - vooral omdat ze per 2 ingevroren zijn. Ik heb ruim een jaar geleden 2 cryo's terug laten plaatsen (was toen 30) en ik had er nooit rekening mee gehouden dat dat dan ook 3 kinderen konden worden, hahaha. Maar als ze per 2 ingevroren zijn zou ik zelf het moeilijk vinden dat er één weggegooid wordt als ze allebei goed ontdooien (wat natuurlijk al de vraag is) - wij hebben zelfs gekozen voor 2 terugplaatsen terwijl die apart waren ingevroren.

Ik kan de keuze niet voor jullie maken, maar denk dat je vooral moet bedenken óf een evt. tweeling ook 'welkom is' (rare bewoording, maar weet niet hoe het anders te zeggen ;)). De kans erop is klein (kans van slagen van een cryo = ongeveer 15%; kans dat het dan een tweeling is weer 15%, dus alles samen is de kans op een tweeling maar iets meer dan 2%), maar wel aanwezig. Als een derde kindje praktisch of financieel of lichamelijk 'lastig' is, is het misschien verstandiger het zekere voor het onzekere te nemen. Succes met het nemen van jullie beslissing!

Geplaatst

Hallo

Wij hebben 2 cryootjes terug laten plaatsen die allebei waren ingenesteld. 1 heeft het er niet gered dus bleef er 1 over en dat is onze trots die vorige maand geboren is.

Ik zou nu niet meer kiezen voor een tp van 2. Puur omdat ik een zware zw heb gehad en de eerste weken waren ook heel zwaar. Moet er niet aan denken dat het er dan toch 2 waren geweest.

Wij hebben nog 2x2 ingevroren liggen en als we besluiten om deze te gaan gebruiken laten we de beste terugplaatsen en gaat de ander naar de wetenschap.

Volg je gevoel, maar als je er 2 tp dan heb je een kans op een 2ling. Ook al is dat kleiner dan dat er maar 1 blijft zitten.

Succes met het maken van een voor jullie verstandige keuze.

Geplaatst

@ Guusje, dank je wel voor de link. Ik heb deze hele folder gelezen.

@ Dees, ik vind het zo leuk dat Julian een broertje gaat krijgen. We waren samen zwanger van onze boys en ben zo blij voor jullie.

@ Miepie, jeetje zeg.....een drieling. Finn was eerst ook een tweeling. Mijn cryo was doormidden gebroken en bij de echo van zes weken was ik zwanger van een tweeling. Bij de volgende echo was ik nog zwanger van eentje. Vond ik best wel eng, want ik heb nooit iets gemerkt.

Het is natuurlijk sowieso de vraag bij de ontdooïing of ze beide goed ontdooien. We gaan natuurlijk van het positieve uit.

De keuze hebben we nog niet gemaakt. Ik zal er nog diep overnadenken en de keuze wel overwogen nemen.

Dank meiden voor jullie reacties.

Liefs,

Chantal

Geplaatst

Hai Chantal,

Ik heb na een aantal mislukte pogingen er ook voor gekozen om er 2 te laten terugplaatsen.

Het was wel spannend want we wilden echt geen tweeling omdat we al een zoontje hadden.

Nu heb ik nog 1 zoontje en is ons gezin compleet.

Geplaatst

@Rachel, wij willen op zich ook geen tweeling. Het klinkt hard hier op dit forum, want er zijn zoveel mensen die er een "moord" voor doen, maar wij voelen ons met twee kindjes ook compleet. Daarom is die twijfel er ook.

Mocht ik zwanger raken van een tweeling is het natuurlijk wel welkom, maar liever eentje.

Ook brengt het zwanger zijn van een tweeling brengt risico met zich mee.

We moeten het gewoon goed overwegen. We hebben nog een maand en dan zullen we ons besluit maken.

Geplaatst

Wij hebben ook 2 cryo's terug laten plaatsen, waarvan er eentje is ingenesteld. De komende cryo pogingen laten we ook weer elke keer 2 terugplaatsen (we hebben 7 cryo's verdeeld over 3 rietjes) Ik vind het ook een spannende beslissing, want er bestaat een mogelijkheid dat ze beide innestelen. De kans daarop is 25% las ik ergens. Dus nog altijd veel minder kans op een tweeling dan op een eenling. En toch meer kans op een zwangerschap doordat je er 2 laat terugplaatsen... voor ons was dat de reden om er 2 terug te laten plaatsen. Maar eerlijk is eerlijk, toen ik vorige keer zwanger was na de terugplaatsing van 2 cryo's was ik best opgelucht om te horen dat het er maar eentje was die was blijven plakken... ;-)

Geplaatst

Hallo! Ik heb ook een vraagje. Wij gaan, zodra ik ongesteld word, ook voor onze 1e cryopoging. Ik had altijd begrepen dat je er maar 1 terug kan krijgen als je onder de 35 bent, en het niet je 3e poging is.Wij lopen in het VU en zouden er wel graag 2 teruggeplaatst krijgen. Heeft iemand daar ervaring mee in het VU? Moest je echt 'lullen als Brugman' om dat voor elkaar te krijgen?Groetjes, SterreMaud

Geplaatst

Hoi SterreMaud! Ik loop ook bij het VU en vind dat ze best gehoor geven aan persoonlijke verzoeken. Zo wilde ik bijvoorbeeld graag zelf het korte protocol volgen, ipv eerst aan de pil en dan de deca en dan pas de stimulering. Dat was geen allerdaags verzoek, merkte ik, en moest ook eerst overlegd worden. Maar daarna stemden ze wel in. Denk dat het dus wel meevalt met het lullen als Brugman. En sowieso met cryo's is de kans op een zwangerschap kleiner en doen ze volgens mij niet zo moeilijk over 2 terug.

Succes! We gaan ongeveer gelijk op zo te horen. Wanneer moet je ongeveer ongesteld worden? Ik rond 10 oktober.

groetjes,

Mariek

Geplaatst

@ Mariek, Wij gaan ook bijna gelijk op. Ik moet rond 5 oktober ongesteld worden.

@ Sterremaud, bij ons stelde de arts het zelf voor.

Ik loop op het LUMC en daar zijn ze ook vrij streng, maar ik ben al een jaar van de pil af en vorig jaar één poging gehad en daarna ook niet spontaan zwanger geworden.

Nog even goed nadenken wat we willen.

Geplaatst

@Mariek: dat klinkt hoopvol, dat ze dus best begrip hebben voor persoonlijke situaties. Maar open-minded het gesprek in dus.

Ik ben vandaag ongesteld geworden en ik werd vanmiddag gebeld dat we mogen starten. 5 oktober 1e echo en het recept van pregnyl is onderweg. Het is wel weer spannend zeg. Vorige keer waren we gezegend dat het meteen de 1e ICSI raak was. Ik durf bijna niet te hopen dat het nu weer zo soepel gaat...

Helaas kan ik op ipad geen handtekening zien, maar jij gaat dus ook op voor een cryo? Hoeveelste keer is het voor jou?

Geplaatst

@Champietal: tegelijk gepost! Grappig zeg dt jouw arts het zelf voorstelde. Misschien gaat die van ons dat ook wel doen... Ben je er al een beetje uit, 1 of 2 mocht je de keuze hebben?

Geplaatst

Dus alle drie op voor een tweede, en alle drie met cryo's. Bekend 'gezicht' Champietal, we zijn vorige keer ook veel online geweest. En nu dus inderdaad bijna gelijk op. Laten we hopen dat het meteen raak is met deze cryo's!

SterreMaud, we gaan dus voor een broertje of zusje voor onze dochter. Zij is in 2009 geboren na de eerste ICSI poging, maar wel pas na de 2e cryo-tp. We hadden, net als nu, 7 cryo's na die poging, maar helaas had het ziekenhuis ze toen verdeeld over slechts 2 rietjes. Nu zijn ze gelukkig verdeeld over 3. Drie extra pogingen voelt enorm luxe. En heb goede hoop dat het gaat lukken een van die drie keer....ons meisje was tenslotte ook een eskimootje ;-)

Heel veel succes met deze poging!! Terugplaatsing voor jou dus rond de tijd dat ik me mag melden. Spannend!

Geplaatst

@Sterremaud, nee ik ben er nog niet uit. Ik denk twee, maar mocht er maar eentje goed ontdooien, dan zal ik niet zwaar teleurgesteld zijn

@Mariek, ja dat klopt. We waren toen veel online samen. In het begin toen Finn was geboren ook nog veel online geweest, maar op een gegeven moment toch andere dingen doen dan dagelijks het forum checken, je bent er gewoon een stuk minder mee bezig.

Leuk dat we alle drie met "hetzelfde" bezig zijn. Voor alledrie een tweede.

Sterremaud, is jouw eerste kindje via Embryo of Cryo ontstaan?

Geplaatst

He meiden, binnenkort de eerste echo voor jullie! Spannend weer. Beetje goed gevoel over?

Voor mij is het aftellen tot de ongesteldheid een beetje begonnen. Nog een week, dan mag ik me melden. Ga proberen wat slaap in te halen, ben gesloopt. Al jaren, haha, na de geboorte van de kleine, maar nu ook nog eens verkouden en hoesterig. Wil zo fit mogelijk zijn als de emmie(s) aan boord komen. Doen jullie er verder nog wat aan, wat voedingssupplementen, alternatieve geneeskunde etc betreft?

Duim voor jullie dat de cryo's goed ontdooien en dat ze mooi doordelen na de ontdooiing!

Geplaatst

@Champietal: onze dochter is geboren via de eerste versie ICSI. Enorm bevoorrecht dus. Nu van die 1e poging nog 5 cryo's over. 2x2 en 1x1.

@Mariek: jaja, het wordt spannend! Woensdag 1e echo. Heb de pregnyl al in huis. Begrijp alleen niet helemaal waarom ik 2x 5000IE mee heb gekregen. Volgens mij een foutje van de apotheek, kan me namelijk niet herinneren dat ik 10.000IE heb gespoten de vorige keer..

Ik merk trouwens wel dat ik er veel relaxter insta. Tijdens de 1e ICSI kon ik echt aan niets anders denken. En dat heb ik nu gelukkig niet. Ik hoop gewoon echt ENORM dat er uit de cryo's een broetje of zusje geboren gaat worden, ik vond de punctie echt een hel namelijk. Nog erger dan mijn bevalling..pfff..

Geplaatst

@SterreMaud, wat fijn zeg, dat je deze keer geen spuiten hebt moeten zetten (op de Pregnyl na dan) en geen punctie. Ik vond het puncties ook erg vervelend. Heb er gelukkig maar 2 gehad, maar kijk beslist niet uit naar nog een derde. Zoveel eiblaasjes die aangeprikt moesten worden... maar daardoor gelukkig nu dus wel die extra cryo pogingen. Ik heb alle keren 10.000IE Pregnyl moeten spuiten, dus dat kan best kloppen die dosering.

Ik hoop met je mee dat het deze keer direct raak is! Ook wel heel bijzonder eigenlijk, dat je kindjes op hetzelfde moment verwekt zijn, maar dat er wel een paar jaar tussen zit met de geboorte.

Geplaatst

Zo, eerste echo zit erop. Was nog geen dominante follikel, dus zaterdag 2e echo. Wel gek om daar weer rond te lopen. Nog even in het boek gespiekt met de geboortekaartjes en die van onze dochter zat er keurig tussen geplakt. Bijzonder om te zien.

Ik heb gevraagd over 2 embryo's terugplaatsen maar dat gaan ze niet doen. Ik val niet in de doelgroep. (te jong, pas 1e poging). Ze zei letterlijk: ik denk dat je niemand gaat vinden hier die dat goedkeurt. Dus, daar heb ik het maar mee te doen denk ik!? Blijf het vreemd vinden. En inderdaad bijzonder, dat als uit deze cryo's een kindje geboren wordt, dat het dan een soort van tweeling is, alleen dan met 2 jaar ertussen qua geboorte. :-)

Geplaatst

@ Mariek, ik heb voorlopig nog geen echo. Zal één van deze dagen ongesteld moeten worden en dan bellen voor een afspraak.

@ SterreMaud, dat heb ik ook altijd gedacht. Als ik weer zwanger wordt van de eerste IVF, dan is het eigenlijk een tweelingbroer/zus van Finn.

Wel spannend allemaal. Ik ben ook vrij relaxed. Vorige keer hoefde ik ook geen Pregnyl te zetten, dus dat was wel prettig. Alles helemaal in een normale cyclus.

Geplaatst

Heeey CHan,

Alles goed meid? hiero al weer even bezig met een brusje...

hopen dat we snel beiden een broertje of zusje voor ons jongens mogen en zullen krijgen..

suc6 meid!!

Geplaatst

Hey Mijnbaby,

Wat leuk om weer even van je te lezen. We samen toch een soort van lief en leed gedeeld hier op de site.

Zou leuk zijn als we weer tegelijk zwanger zullen zijn.

Helaas ben je nog niet zwanger zie ik. Keep my fingers crossed for you!!

Succes

Geplaatst

He meiden,

Hoe gaat het met jullie?

@Champietal, da's waar ook, wij gaan gelijk op ongeveer. Al ongi geworden? Ik heb nog een paar dagen te gaan. Vind het nu ook wel weer spannend worden, maar op een goede manier. Het is inderdaad zoveel relaxter om zonder alle hormonen een tp te hebben.

@SterreMaud, benieuwd wat de 2e echo vandaag laat zien. Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden