Ga naar inhoud

Wie start er ook met ICSI in jan/feb 2012 ?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 692
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Allereerst wil ik jullie een heel goed 2012 toewensen en dat het een mooi vruchtbaar jaar mag worden voor ons allemaal.

Ik was laatste tijd weinig op het forum, druk met alles wat er op me af kwam.

De 24ste gestart met prikken, gaat goed. Nou ja is niet m'n hobby maar weet waarvoor ik het doe. Donderdag echo, hoop dat alles er goed uitziet en geen cystes te zien zijn.

Xo

Geplaatst

Vandaag voor de 5e keer deca gespoten en ik blijf dat een vervelende prik vinden. Die prachtige Gonal-pennen:Joehoe! Maar die Deca daarentegen....... Het lijkt wel of de naaldjes wat bot zijn maar misschien slaat mijn verbeelding op hol hahaha! Het helpt wel als ik het spuitje een kwartier in mijn hand opwarm.

Alles goed met iedereen? De dagen overleeft?

Geplaatst

Faye dta idee heb ik ook altijd het is net of het botte naaldjes zijn

Ik vind het nu wel spannend haha na bijna 2 jaar gaat overmorgen de eerste spuit er weer in en hopelijk eindelijk een keer met een goede afloop.

Dames alvast welterusten ik heb al 3 nachten slecht geslapen dus ik ga zo maar eens slapen hopelijk lukt het nu wel

Geplaatst

Ja gek he Maris, dat zal toch niet echt zo zijn? (goedkope rommel hahaha)

SLaap lekker enne..........natuurlijk gaat het lukken dit keer! De aanhouden wint!!

Geplaatst

Mijn medicijnen zijn allemaal alweer binnen. Fijn dat Menopur niet in de koelkast hoeft, dat scheelt veel ruimte. Ik twijfel nog of ik de komende cyclus start of dat ik er nog eentje oversla. Op mijn werk is momenteel veel onzekerheid. Ik weet dat alles wel goed gaat komen maar of dat nou de beste tijd is om ook nog hormonen te prikken... maarja aan de andere kant, het zijn maar 2 weekjes en een kindje is ook erg belangrijk... Ik moet er nog even goed over nadenken.

Net hebben 2 collega's trouwens verteld dat ze alletwee 12 weken zwanger zijn... Uiteraard ben ik heel blij voor ze maar na 2 jaar proberen zonder resultaat kan ik het steeds moeilijker accepteren... Maar we blijven positief!!

Geplaatst

NCM wat herkenbaar je gunt het een ander zo erg maar jezelf nog veel meer.

Ik heb dat ook elke keer dat het steekt hoor en dat is nu na bijna 5 jaar alleen maar erger geworden het is ook zo oneerlijk.

Maar fijn dat je de medicijnen weer binnen hebt en ja dat is helemaal aan jou zelf of je direct begint of wacht. Ik heb voor mijzelf uitgemaakt dat het mij niet meer kan schelen hoe het loopt met het werk als je spontaan zwanger kon worden weet je het vaak niet eens en kun je er ook niet meer wat aan veranderen of het nu goed gaat op het werk of niet, maar goed die keuze kunnen alleen jij en je man maken. Succes in elk geval.

Geplaatst

Hai meiden,

Ik ben nieuw hier...

Ik ga deze maand beginnen met de eerste ICSI poging.

Ik heb in oktober al een iui poging gehad, maar helaas bleek toen toch dat het zaad van mijn vriend niet van goede kwaliteit is, terwijl

dat 2 jaar geleden wel het geval was.

In novermber hebben we een rustmaand gehad en tevens weer een nieuwe zaadanalyse, deze uitslag bevestigde dat we niet door kunnen

gaan met IUI en alleen nog maar in aanmerking komen voor ICSI.

Nu ben ik ondertussen begonnen met de Decapeptyl en vanavond spuit ik de eerste keer Puregon....ik vind het zo spannend!

Hopelijk zal 2012 een vruchtbaar jaar worden, voor velen hier!!

Geplaatst

@ Maris, Yoeheee, hij gaat er bijna in! En dat na 2 jaar! Ben blij voor je en ik hoop inderdaad dat we het nieuwe jaar starten met het groenste topic!! Succes meid!

@ Marlijnne, zo jou koelkast ook weer vol! Ik ga morgen de recepten wegbrengen. Ik ben wel al met foliumzuur begonnen, maar dat had ik nog over van de afgelopen keer!

@ Ncm, voor jou ook alles weer binnen! Heerlijk hé? En ja, het blijft lastig als ze melden dat ze zwanger zijn. Ik heb nu twee keer meegemaakt dat ze me apart namen om me wat te vertellen, nou dan weet je wel genoeg. Heel lief natuurlijk maar ook erg lastig, je staat dan 1 op 1 en je kan dan niet wegkijken enzo. Maar goed, ik gun het ook iedereen.

@ Faye, tja, die decanaalden, een drama, ze zijn echt bot. En de ene nog meer dan de andere. Na 4 weken ben ik altijd zo blij dat ik klaar ben. Maar ja, alles voor het goede doel dan maar toch. Het is maar 4 seconde dat het vervelend is moet je maar denken. Succes meid!

@ Hildever, en hoe staat het ervoor bij jou??

@ Dunja, succes met je echo donderdag! Hoop inderdaad dat je geen cystes hebt! Laat je wat weten?

@ Marieke, welkom bij ons gezellige topic! Succes met de Icsi. Je eerste keer! Spannend. Ik hoop dat het ook gelijk de laatste voor jullie zal zijn! Succes met de Puregon erbij!! In welk ziekenhuis lopen jullie?

Up-date van hier:

Ik ben nu 2 daagjes echt heel goed aan de lijn en ga stiekem morgen even wegen. Moet zeggen dat het nu goed gaat en totaal niet naar zoetigheid verlang. Maar ja, wat zijn twee dagen. Ik probeer wel in mijn hoofd te houden waarom ik wat kilo's kwijt moet.

Ook ben ik wat van de medicijnen van de longarts aan het afbouwen. Werd zo suf van de Tavagil. Nu 1 tablet en dat gaat goed! De pufjes ook iets minder! Gaat helemaal goed! Al weer 2 dagen volledig gewerkt dat gaat ook goed! Dus kom maar op met die behandeling.

Maar eerst, naar Londen met Bianca!!!! Heb er zo veel zin in!! Bijzonder eigenlijk dat je op het topic iemand ontmoet en da naar Londen gaat met elkaar. Heerlijk!

Meiden, fijne avond allemaal en tot schrijfs,

Goofy

Geplaatst

Lieve Goofy heel erg veel plezier in Londen met Bianca geniet er lekker van met elkaar jullie hebben het beide verdiend

En ja het is bijzonder zo'n vriendschap maar goed jullie zijn dan ook beide kanjers.

Ja morgen gaat het gebeuren haha heb vanmiddag net een afspraak gemaakt met de magnetiseur voor vrijdag dus hopelijk helpt het dat we daar heen gaan hij gaat ook wat proberen met de reuma dus hopelijk word dat ook minder zou wel heel erg mooi zijn.

Heb vanmiddag een gesprek gehad voor nog meer oppaswerk en dat meisje was ook geboren door middel van icsi. Ze vertelde mij dat ze elke dag zo blij was met haar dochter vooral doordat ze zoveel moeite heeft moeten om haar te krijgen nou toen spitsten mijn oren en ja hoor zoveel herkenning dat ik er op een gegeven moment er niet meer onderuit kon om te vertellen dat we met precies hetzelfde bezig zijn en dat morgen de eerste spuit er weer in gaat na bijna 2 jaar. Wel heel apart er was eigenlijk direct zo'n klik dat dat ook gewoon kon terwijl ik normaal helemaal niet zo ben om daar direct over te praten met onbekenden, overigens weet onze omgeving wel dat we hiermee bezig zijn maar met vreemden praat ik er niet zo snel over dus dit was wel bijzonder zij kende precies mijn angsten.

Fijne avond allemaal ik ga zo met de beentjes hoog op de bank, mijn vriend is weg dus heb het rijk alleen met de hondjes.

Geplaatst

Hey meiden!

Nou, hier lijkt de ongesteldheid te gaan beginnen... dus wrs. gaat vanavond de eerste spuit er weer in. Morgen bellen met het ziekenhuis hoe laat ik morgen nog kan komen voor een echo. Spannend. De trein gaat weer rijden, voor de laatste keer....

Merk dat ik ook zoiets heb van: Yes, weer beginnen... En aan de andere kant, voor als het deze keer weer niet lukt... , dan liever nog even niet, dan hoef ik nog niet te dealen met het idee dat er niet nog een kindje komt... En... ik snak naar duidelijkheid hierover.... Lekker allemaal he? En dat gaat dan in een rottempo door mijn hoofd regelmatig op een dag om dan maar weer heeeeeeeeeeeeeel ver weg te duwen. Merk dat ik ook wat 'onverschillig' en met weinig verwachtingen deze laatste poging instap. Indekken? Ja, zou best kunnen....

Marieke, welkom hier!

Goofy, lekker bezig zo in het nieuwe jaar... Geniet van Londen!

Mari, wat bijzonder, zo over ICSI te komen praten met iemand die je eigenlijk niet kent. Zij snapt dan ook hoe je je voelt. Als je op dat meiske mag gaan passen, weet je in ieder geval wel dat ze dingen begrijpt.

Faye, ik heb het idee dat de naalden van de decapeptyl wat dikker zijn waardoor ze wat moeilijker naar binnen schuiven... Deed ook altijd eerst de decapeptyl en daarna de Gonal F als ik 2 spuiten moest zetten (binnen een week al weer, denk ik, weet niet hoe het deze keer gaat).

En alle andere meiden... hoe is ie?

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

Even voorstellen...

Ook ik ben nieuw hier.

Na maanden van onderzoeken en stress is sinds 5 weken bekend dat we in aanmerking komen voor ICSI. Hebben geen andere behandelingen geprobeerd dus allemaal nieuw voor ons. Vanaf 26 december gestart met de decapeptyl en nu dag 8 puregon. Morgen tweede echo.

Vind het nu al behoorlijk zwaar. Met name de onzekerheid of onze kinderwens ooit gaat uitkomen.

We zijn wel erg blij dat deze mogelijkheid bestaat. We proberen alles zo positief mogelijk te bekijken!

Iemand ervaring met buikpijn vanaf dag 6 met puregon? Morgen vervolgecho dus dan zal ik het daar ook even vragen!

Wens iedereen veel succes met de behandelingen en hoop dat we elkaar veel steun kunnen bieden!

Geplaatst

Hoi Puck

Welkom hier en heel veel succes

Ik heb ook altijd na een tijdje wel een vervelend gevoel in de buik maar dat komt omdta de eitjes aan het groeien zijn waarschijnlijk heb j eeen heel vol gevoel of niet?

Maar goed ik zou het zeker even navragen morgen succes in elk geval.

Hier is eindelijk de dag aangebroken dat we weer beginnen straks om 18uur gaat de eerste er weer in

Fijne avond allemaal

Geplaatst

@ Maris: Joeheee, het is zover!!! Eindelijk, succes om 18.00 uur. Ik zal dan aan je denken en al mijn positieve energie naar je sturen!! Succes ook bij de magnetiseur! Bedankt ook voor je lieve woorden. Jij bent ook een kanjer hoor!

Er was vandaag toch ook iemand jarig?? Was het Dunja niet?? Diegene die zich aangesproken voelt, Gefeliciteerd!!

@ Hildever, zo spannend en dat gevoel van de laatste keer lijkt me erg zwaar. Maar meid, kop op, we trekken je erdoorheen en met een positief resultaat op het eind!!!!

@ Puck, welkom hier op het forum/topic!!

Ik had inderdaad ook vanaf dag 7 / 8 een vol gevoel in de onderbuik. Net of dat je ongi moet worden. Je eierstokken groeien ook flink de laatste week /2 weken. Van walnootgrootte naar vuistgrootte. Dus dat neemt zo al een hoop plaats in. Net voor de punctie voelde ik me net een ballon van ondere. 1 uur voor de punctie had ik echt het gevoel van haal die eieren eruit. Hahahaha. Maar heel veel succes meid en als je vragen hebt stel ze en gooi je verhaal er ook lekker uit. Geeft ruimte in je hoofd! (bij mij dan!)

Hoe is het met de andere dames??

Hier vanochtend op de weegschaal gestaan en waaauuuwwww, 2 kilo in 3 dagen eraf. Het is alleen maar vocht maar toch...... Hoop dat het zo door gaat!!!!!

Verder een rustig dagje voor mezelf. Wasje draaien en verder niets! Boodschapjes zijn al binnen. Heeerlijk hoor.

Vanavond eten we sperzieboontjes met champignons en gegrilde kalkoen, heb er nu al zin in, mmmmmmmmm

Fijne avond allemaal en eet smakelijk en tot schrijfs maar weer!

-xxxxxxxxx-

Geplaatst

Dank je wel lieve Goofy ja het is bijna zover hihi krijg nu wle kriebels hoor.

Hildever dank je ja is wel heel fijn als je met iemand praat wta je ook echt begrijpt en ja het gata door met het oppassen daar, nu nog 1 gezin erbij voor 2 dagen en ik ben fulltime gastouder haha

Ik kreeg gister al een mailtje dat het doorging en of ik haar op de hoogte wou houden hoe het met onze poging ging want het was ons heel erg gegund grappig he ik heb haar een uurtje gesproken gister verder kennen we elkaar niet.

Maar goed jij ook succes aangezien jij ook weer van start bent het is nu weer echt begonnen voor ons

Wij eten lekker snitsel met championroomsaus en gebakken aardappeltjes

Geplaatst

Hey meiden,

Puck, ik heb nooit zo'n last gehad van mijn buik. Maar ik had ook nooit zo veel eitjes. Dus of het daar mee te maken heeft?

Goofy en Mari, thanks voor het meeleven... maar eh, ik moet stoppen met spuiten voor deze keer.... Vandaag bij de echo bleek het baarmoederslijmvlies nog te dik en er zat weer een cyste. Moest bloed laten prikken en hier aan het eind van de middag over terug bellen. Eén of ander hormoonwaarde was te hoog. Effe verder gevraagd, omdat ik in november een maand aan de pil ben geweest i.v.m. cysten. Nu kan ik vrijdagmiddag terugbellen. De arts die me vanmorgen heeft gezien is er dan weer. Er wordt even met haar overlegd hoe en wat nu voor de volgende keer. Of het gewoon weer flare up gaat worden, of dat ze het toch anders willen....

Maar eh, dan val ik nog steeds in deze categorie... dan is het weer januari dat ik ga beginnen... Wordt vrijdag vervolgd.

Goofy, gaaf dat je weer kilo's kwijt bent. En Mari, lekker dat je er oppasuurtjes bij hebt!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Maris zet hm op meid!!! Ga heel hard duimen!!

Hildever, wat jammer zeg en dat is nog zachtjes uit gedrukt ! Je stelt je er wel helemaal op in! Hopelijk mag je gauw verder. Heb je nu weinig aan.

Knuffel....

Goofy wat knap van je! Trost op jezelf zijn.

Als ik jou lijstje zo lees denk ik dat wij aardig gelijk gaan lopen! Ik verwacht punctie ook pas half/eind februari ivm mijn cyclus!

Ik start wel wat eerder! Zondag 8januari! De koelkast is bommievol:-)

Eerst zaterdag nog heerlijk naar de sauna met ontspanningsmassage! Gekregen van vriendin voor mijn verjaardag. Dat wordt genIeten!!

Welkom puck&marieke! Voor beide veel succes&geluk in 2012!!

Geplaatst

Och jeetje dat is toch ook wat hopelijk kun je dan nog wel snel verder bah dan verheug je je er eigenlijk op dat je weer verder mag en gaat het niet door dat lijkt me vreselijk.

Succes voor vrijdag

Hier zit de eerste er weer in dus wij zijn helemaal bij dat het begin er weer is.

Faye ik heb hem ook een kwartiertje van te voren uit de koelkast gehaald en dat helpt wel hoor dan voel je de vloeistof niet zo.

Hoe gaat het met de andere dames?

Geplaatst

Marlijnne we waren tegelijk aan het typen maar dat is dus zondag al dat je begint het schiet dus nu op kom op meid ook voor jou word het een keer groen

Geplaatst

Dank je wle Sandra hier branden de kaarsjes ook alweer hihi

Kreeg vandaag ook een heel lief kaartje van mijn beste vriendin om succes te wensen dat doet je wel goed

Dank je voor de tip ik zal het morgen eens proberen

Geplaatst

Hai

Alle meiden die weer begonnen zijn: Veel succes!!

Puck78 (uit mijn bouwjaar denk ik... 1978 neem ik aan?): ik spoot ook puregon en had al vrij snel last van mijn buik. Vooral de laatste 3 dagen was ik er helemaal klaar mee en was ik bijna blij dat ik de punctie had. Komende ronde ga ik met Menopur spuiten omdat ze verwachten dat mijn lichaam daar wat regelmatig op zal reageren. Al twijfel ik nog wel even of ik komende cyclus start (denk het wel) of dat ik er nog een oversla ivm de onzekerheid op mijn werk.

Hildever wat een vervelend nieuws! Hopelijk kan je snel door!

Ik voel me net een ambassadrice maar ik ben ZO blij met mijn verdovende Emlapleisters... Uurtje op je buik en je voelt niets meer :) Ik vind het ideaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden