Ga naar inhoud

Wie start er ook met ICSI in jan/feb 2012 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

NCM: ja klopt van zelfde bouwjaar:-)

Vanmorgen voor de echo geweest en slechts 3 follikels die groot genoeg waren en 4 hele kleine. Puregon nu omhoog en hopen dat die 4 ook meedoen zondag bij de volgende echo. Voor ICSI vond ze 3 toch echt te weinig.

Spannend dat je misschien weer gaat starten NCM. Mag ik vragen hoeveelste poging dit wordt ? Lijkt me nog zwaarder als voorgaande pogingen(en) zijn mislukt. Je wilt positief blijven maar is zo lastig allemaal.

Goofy, Bianca veel plezier in Londen!!

Hildever: wat een teleurstelling dat je moest stoppen. Wanneer hoor je wat de vervolg behandeling is? Sterkte!!

Mari i: succes met deze poging! Dat 2012 een jaar mag worden met veel positieve berichten!

Ben eigenlijk wel benieuwd in welk ziekenhuis jullie onder behandeling zijn en jullie ervaringen. Wij zijn onder behandeling bij het MCK in Leiderrdorp. Eerst gingen we naar het LUMC in Leiden maar tijdens intake was dat al zo onpersoonlijk dat we zijn overgestapt na de eestte uitslagen. Ervaring bij MCK tot nu toe erg goed.

• Reacties 692
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Goed nieuws; vandaag gestart met puregon. Geen cystes, baarmoeder rustig. Joepie weer een stap verder.

Maris; Wat fijn dat je weer bent begonnen. Hoe gaat het op je werk?

NCM; Handig zeg die pleisters en dat ze je zo helpen bij het prikken.

Marlijnne; Helemaal super dat je de 8ste weer kan gaan starten.

Hildever; wat vervelend die cyste. Ik ben benieuwd hoe ze je verder kunnen helpen, dat hoor je toch vrijdag?

Goofy; Nee ik was niet jarig; maar mocht starten met deca op de verjaardag van Maris 24/12.

Super knap van je dat je al zo veel bent afgevallen, hou vol!

Puck; Hoe was je echo vandaag?

Marieke; Ik hoop ook dat 2012 een heel vruchtbaar jaar zal worden voor ons allemaal.

Zijn jullie nog weggewaaid door de heftige wind? Ik liep op een dijkje met mijn hond; was echt tegen de wind inleunen om verder te komen. Poeh en wat staat het water hoog.

X

Geplaatst

Hai!

Hier alles prima, geen problemen met het weer of iets dergelijks.

Fijn dat alles goed was Dunya! Dat moet een goed gevoel geven.

Puck78, het gaat onze tweede poging worden. De eerste ronde hadden we in november en helaas ben ik niet zwanger geworden van de terugplaatsing en zijn de 6 embryootjes die we over hadden te zwak geweest om in te vriezen. Aan de ene kant is de grootste spanning van ICSI er wel af omdat je weet wat er komt maar aan de andere kant is het ook wel weer spannender OMDAT je weet wat er komt :) en zoveel zin in nog een punctie heb ik niet moet ik zeggen maar we gaan voor het grote doel ;). Deze ronde gaan we ook met een ander prikschema werken en met andere hormonen dus ik ben wel weer heel benieuwd hoe deze ervaring wordt. Ik had de eerste meting ook 3 follikels en de puregon werd opgeschroefd van 200 naar 225 IUI. De 2e meting had ik er 6, de derde meting ook en bij de punctie 14 eicellen! Ik hoop dat het bij jouw snel bijtrekt en voorspoedig verder gaat.

Wij zitten trouwens bij het Diaconessen Ziekenhuis in Voorburg (Reinier de Graafgroep)

Groeten weer!

Nicole

Geplaatst

Dunya veel succes!! Hoop dat alles gaat zoals het zou moeten gaan!

NCM Nicole:-) dus het kan zo zijn dat er per follikel meerdere eicellen zijn? Ik dacht eigenlijk per follikel 1. Zaten alleen nog 4 kleine bij dus hopen dat het er uiteindelijk in ieder geval 7 zijn. Wat een verschil met jou zeg ik spoot 100 puregon en ga nu 150 spuiten.

Kan me voorstellen dat het nu misschien nog zwaarder voor je is. Je hoopt toch dat het in 1 keer lukt en dat in ieder geval niet een tweede punctie nodig is. Zal voor je duimen dat het ditmaal een positieve test gaat opleveren voor je!

Hoe gaat het met jou Marieke?

Geplaatst

Dag dames,

spannend allemaal zeg! Ik lees jullie berichten en het doet me erg veel, zoveel blijdschap en ook zoveel teleurstellingen.

Ik ga morgen voor een 2e fm (bij de eerste waren er zo'n 12 zichtbaar) en dan is rond 10/11 januari de punctie. Het is onze eerste ICSI en ik spuit naast decapeptyl ook gonal-f.

Klopt het dat er meerdere eicellen in 1 follikelkunnen zitten? En dat er soms ook geen eicellen inzitten? M.a.w. er is nog niks over te zeggen hoeveel eitjes ik heb gemaakt? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Liefs en veel succes & geduld gewenst!!!

Geplaatst

Nee toch?? Er zit toch max 1 eicel per follikel? Ik probeerde alleen in mijn vorige berichtje aan te geven dat het nog alle kanten op kan ook al heb je misschien wat weinig follikels bij de meting.

Geplaatst

Ff kort een berichtje van hier!

Ik denk elke dag aan jullie hoor meiden! Ff druk, druk, druk...

Succes met de echo's en het prikken. 18.00 is Maristijd, dan ben ik even stil en denk ik aan jou!

Ik ga mijn mandje in. Vandaag 9 uur gewerkt en een nieuwjaarsborrel erachteraan. Morgen met Bianca op pad, zo veel zin!!!!!!!!!!!!!!! Ik laat jullie weten hoe het is geweest en kom dan persoonlijk weer op al jullie verhalen terug!!!!

Dikke kus en knuffel van mij!!

Fijn weekend alvast. Hier wordt het een weekend zonder slaap denk ik, hahahahaha.

Doeiiiiiiiii

Geplaatst

LIeve Goofy dank je wel haha 'maristijd' moet er wel om lachen

Jullie heel veel plezier Goofy en Bianca geniet er lekker van dames jullie hebben het beide verdient

Dikke knuffel

Geplaatst

Hey meiden,

Goofy; lekker weekend met Bianca, geniet ze.

Andere meiden ook een fijn weekend!

Ik ga even rustig aan doen; 8 uur gewerkt en nog even bij m'n ouders langs geweest.

Vriendlief is nu aan het koken, mmm lasagne en salade.

Vanochtend was voor het eerst twee prikken. Dat gaat best goed. Wel af en toe last van opvliegers en hoofdpijn.

Hebben jullie last van bijwerkingen van de hormonen?

X

Geplaatst

Hey meiden!

Nou, ik kom me hier maar weer afmelden.

Vandaag gebeld met het ziekenhuis. Het rommelt bij mij aan alle kanten al een tijdje. Ze raadden aan om toch even een gesprek te hebben met de arts om alles even goed door te nemen. En dat kan niet eerder als 7 september. Als mijn menstruaties een beetje op tijd zijn wordt ik rond 22 februari weer ongesteld... Maar voor hetzelfde geld gaan ze me nog even helemaal binnenstebuiten keren.

Ben boos en verdrietig... De laatste poging... En dan zoveel spanning en toestanden er omheen. Van november door geschoven naar januari i.v.m. een bloeding aan de eierstok, dan cysten en vervolgens weer een cyste en teveel oestrogeen.... Pffffffffffft! Maar natuurlijk wil ik de laatste poging ook de grootste kans van slagen geven en moet ik dus geduldig wachten terwijl mijn lijf steeds meer 40+ wordt....

Meiden, heel veel succes. En eh, zorg dat er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel groen op de wachtbankjes komt!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hildever erg vervelend voor jullie! Logisch dat je boos en verdrietig bent.

Het rakelt toch veel gevoelens op!

Hopelijk heb je in febr meer duidelijkheid en kun je weer aan de bak!

Zou toch prachtig zijn een brusje voor thirse!

Geniet van jullie meisje en probeer wat te ontspannen! Dat 2012 ook voor jullie een mooi jaar gaat worden!

Ik houd je in de gaten;-)

Lfs

Geplaatst

Dank je Goofy.. Ik zit in Leiderdorp, het medisch centrum kinderwens. We moeten wel elke keer bijna 3 kwartier

rijden daarheen ,maar voel me erg op me gemak daar. Ik zat eerst in het ziekenhuis hier 10 minuten vandaan,

maar hun wilde me nog langer laten wachten voordat we eindelijk konden beginnen met IUI..nu zijn we dus op eigen

initiatief naar Leiderdorp gegaan in april 2011 en konden daar meteen startten met IUI, toen bleek dus al

na 1 poging dat de sperma activiteit verslechterd is , waardoor we nu verder gaan met ICSI. Als we niet

naar Leiderdorp waren gegaan, was ik deze maand pas begonnen met IUI......

Ik heb nu maandag me eerste echo, beetje zenuwachtig al,...weet niet wat me te wachten staat....heb nu sinds gister

ook last van bruine afscheiding, vooral sochtend met plassen, heeft iemand daar ook ervaring mee? Is dit een reactie van de

decapeptyl en puregon? Ik heb al met het ziekenhuis gebeld, ze zeiden dat het niks is om me zorgen over te maken...maar toch...

Geplaatst

Marieke ik had dit ook een dag of 2 na het beginnen met de puregon.

Ben ook onder behandeling bij het MCK in Leiderdorp. Heb het afgelopen week gevraagd en kan voorkomen. Kon absoluut geen kwaad.

Hebben ook goede ervaringen daar. Zijn nu met eerste poging bezig en morgen ( zondag) de derde echo en dan waarschijnlijk maandag de punctie.

Heel veel succes en hoop dat alles er goed uit ziet maandag!

Geplaatst

Hai Puck,

Dat is dan wel een geruststelling... :-)

Spannend voor jou maandag....! en vandaag..:-) Zie je op tegen de punctie?

Het MCK heeft inderdaad goede ervaringen, hoop maar dat dit voor ons ook het geval zal zijn!!

We gaan er voor!!

Suc6 vandaag en morgen!

Laat je weten hoe het is gegaan?

Geplaatst

Owww wat gaat het al hard!

Al bijna de punctie! Succes en hopelijk gaat alles goed.

Goofy hoe was je weekend met Bianca!

Vanavond begint het hier weer! Voel me alleen vandaag ff niet zo fit. Was ook laat vannacht. Dus nu maar wat bank hangen.

Maris hoe gaat het?

Hier de 1e keer weinig last van alles,maar de 2e keer regelmatig steken in buik en als ik buk gauw dizzy. En voel me nooit helemaal topfit.

Geplaatst

Puck; Hoe was je echo vandaag? Morgen punctie? Spannend zeg.

Marlijnne; wat super dat je weer gaat beginnen. En ik hoop dat je weinig bijwerkingen hebt van de hormonen!

Hildever; oo gelukkig niet in september pas een afspraak. Maar wat komt er zo toch veel op je af.

X

Geplaatst

Echo liet vandaag 7 follikels zien maar nog niet groot genoeg. Punctie is gepland aanstaande woensdagochtend. Terugplaatsing zal dan op zaterdag zijn.

Succes morgen Marieke! Hoop dat het er goed uitziet allemaal! Heb je veel bijwerkingen van de hormonen? Ben het spuiten na 2,5 wel beetje zat....

Goofy, Bianca hebben jullie leuk weekend gehad?

Dunya en Marlijne succes met het spuiten! Hebben jullie ook wel eens botte naalden bij de decapeptyl?

Nicole, mag ik vragen hoeveel tijd er tussen een poging in moet zitten? Is dat standaard een maand of per persoon verschillend?

Geplaatst

Hai Puck 78

Ons ziekenhuis (Voorburg) laat dat helemaal aan jezelf over. Hoe je je voelt, hoe je omstandigheden zijn enzovoorts. Wij hebben er nu dus 1 cyclus tussen gelaten als we volgende week weer gaan beginnen.

Groeten!

Nicole

Geplaatst

Hoi meiden, ik breek even in...

Ik ga het een en ander wegbrengen naar het ziekenhuis, wie rijdt er met me mee tegen wat bezinegeld??

Stuur maar een pb als je interesse hebt.

Ik breek weer uit...

Groetjes Nathalie

Geplaatst

@ Nathalie: thankxxx meid, dat je aan ons denkt! Hoop dat er iemand mee kan rijden!!!

@ all: Ik heb het super gehad in Londen!!!!! We hebben veel gekwebbeld, gelopen, geshopt en lekker gesnoept. OOOOO dat laatste hebben jullie niet gelezen, hahahahaha. Het was grandioos. Bianca is echt een lieverd! Ben wel erg moe nu. Kan wel merken dat het nog niet zo lang geleden is van de longontsteking maar ben wel giga vooruit gegaan! Ben ik blij om!!

Nu aftellen naar 21 Januari voor de 1ste deca.

Tis wel spannend hier op het topic. Veel nieuwe namen, Welkom dames!!!

Echo's, punctie's, alles vliegt weer om onze oren.

Helaas ook minder nieuws van Hildever. Meid heel veel sterkte en ik houd je in de gaten over jullie vervolg! Knuf meid!!

Ik ga weer met de beentjes omhoog. Morgen nml weer een lange dag werken en een afscheidsetentje. Lekker maar wel vermoeiend!

Meiden, tot gauw weer!

Knuf en een fijne avond.

Geplaatst

Goofy wat fijn dat jullie hhet zo leuk hebben gehad het was jullie ook gegund en ja vind ik ook Bianca is inderdaad een lieverd.

Ja het heeft even tijd nodig om te herstellen ookal duurt het lang maar een longontsteking is zo al niet niks en jij hebt er wel heel erg l;ang mee gezeten.

Hildever jeetje wat een k^%^%$t nieuws dat je weer niet verder mag bah het is ook zo oneerlijk allemaal. Gelukkig hoef je niet tot september te wachten haha maar in elk geval sterkte.

Voor de andere dames heel veel succes met de echo's en puncties (sorry weet even niet meer wie het zo was wie dat had)

Hier gata het wel goed heb alleen weer zoals altijd erg veel kwalen van het spuiten zoals dag en nacht hoofdpijn en veel opvliegers en heel erg moe.

Dat zei ik gister nog tegen mijn vriend het heeft allemaal wel een voordeel ik heb tijdens een behandeling nooit moeite met slapen haha en dat heb ik anders altijd wel slaap normaal heel slecht.

Maar ach het hoort er allemaal bij en het is niet anders ik neem alles voor lief.

Gelukkig heb ik nu een lekker rustig weekje, morgenochtend even werken en dan morgen middag even naar de ha en daarna moet de hand naar de kapper haha en ik dacht waarom alleen de hond ik ga zelf ook maar eens dus we gaan beide morgen naar de kapper hihi

Hoe is het met de andere dames?

Ik ga ook maar eens met de beentjes hoog op de bank

Fijne avond allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden