Ga naar inhoud

Wie start er ook met ICSI in jan/feb 2012 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meidennnnnnnnnn, daar is ze weer!!

Wat ben ik beroerd van de migriane. Was er weer ff vanaf geweest (3 maanden geleden), maar die deca maakt je toch echt zieker dan anders (bijwerkingen). Vorige twee behdanelingen ook gehad. Komt als een donderslag bij helderen hemel. Loop al 2 dagen met een wattenkop op deze wereldbol. Ben wel aan het werk geweest maar vraag niet hoe. Maar we gaan stug door met de spuiten. Kom maar op met die Puregon. Dan wordt het (meestal) weer minder met de bijwerkingen.

@ Maris: Meid, joeheeee op naar de punctie. Succes zo met de Pregnyl! Je kan het!!!! Ik duim me suf hoor!

@ Marlijnne, voor jou donderdag de 1ste fm. Spannend. Ben heel erg benieuwd!!!!! Succes en mijn duimen draaien natuurlijk ook voor jou!!!

@ Marieke, meid wat een onzekerheid. Hoe gaat het nu met je? Heb je al een nieuwe test gedaan? En hoe gaat het met de krampen en buikpijn? Hoop zo dat het goed zit, duim, duim!

@ Faye, Ja, de arts van het Radboud gaf aan dat iedere kilo die eraf is meer kans geeft op een positief effect. Daar deed ik al alles aan maar die kl*** longontsteking had roet in het eten gegooid. Maar goed er zijn er nu 6 af!

Jij ben ook in het bezit van een emmy! Yoeheeee, succes meid en heel veel sterkte in de wachtweken/dagen!!!!!!

@ Ncm, bedankt voor je reactie op die decanaalden. Wat een butdingen zijn het hé? Maar goed dat de producent ervanaf weet en er wat aan doet!!!!

@ Rox, meid welkom hier! Praat gezellig mee. Succes met het plaatsen ook van je handtekening en behandeling!!

Jij hebt ook al aardig wat voor je kiezen gehad in ivf-land, helaas...............

Je vroeg naar hoeveel ik ben afgevallen. Ik ben 2 januari gaan lijnen en ben nu 6 kg kwijt. Ik was al flink aan de lijn maar door een longontsteking met een complicatie in sep/okt ben ik door alle medicatie (prednison/antibiotica) 10 kg aangekomen. Ik ben nu 85 kg bij een lengte van 1.73 dus weer in het oranje van de bmi schijf (gelukkig). Nog te zwaar maar als je weet dat ik van de 106 afkom (15 jaar geleden ongeveer afgevallen) dan is het goed toch? Nu ben ik echt heel streng met eten enzo omdat ik bij de vorige 2 behandelingen 7 kg ben aangekomen en dat wil ik nu echt niet!!!!!!!!

Zo weer even mijn aandeel. Ik ga weer achter die pc vandaan want mijn ogen en hoofd willen niet meer.

Fijne avond allemaal en tot schrijfs!!!!!

:goodluck:

• Reacties 692
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorguh,

Hoe gaat het met jullie?

Ken je het gevoel van, ik wil beginnen maar het kan nog niet...zit nog op menstruatie te wachten maar we willen weer zo graag starten. Hahaha vaak hoop je na een poging op niet ongesteld worden, en nu hoop ik het juist!

Balen zeg als je zo migrane krijgt van die spuiten, ik heb die nooit gehad spuit altijd gonal. Daar geen bijwerkingen van.

Sterkte iedergeval!

Ook ik tob met te veel kilo' s

Heb zelfs een veel te hoog BMI. Waardoor ze me in de ziekenhuizen niet wilde helpen. Nu lopen we bij geertgen, en daar behandelen ze je gewoon als mens, niet als klompje vet!

En ja ik heb het geprobeerd maar het lukt me niet!

Ik was 7 en toen kwam ik al bij een diëtiste.

Dus vindt het super goed dat iedereen die dat wel kan het ook doet! Hou vol, ik weet hoe moeilijk dat is!

Nou meiden tot vd week!

X rox

Geplaatst

@ rox

Ja vreemd he, nu wil je juist ongesteld worden haha.

Ik moest vanochtend voor een extra echo komen bij het MCK.

Mijn menstruatie ging ineens raar doen en ik vertrouwde het niet. dus in plaats van te starten met de puregon mocht ik eerst komen voor een echo.

Daaruit bleek dat mijn baarmoederslijmvlies nog te dik was/is om te starten met puregon pff, het was 13 mm als ik het goed begreep.

Nu wordt ik vanmiddag teruggebeld over hoe nu verder. Ze denkt dat ik moet gaan stoppen met alles en volgende maand opnieuw moet beginnen maar ze wilde eerst nog overleggen.

Dus ik wacht nog op het verlossende telefoontje :(

Ook was er een cyste te zien (eiblaasje gevuld met vocht) wat volgens haar niet moest op wat nu eigenlijk CD4 had moeten zijn....

Iemand hier ervaring mee?

Geplaatst

Goedemiddag!!!

@ Rox, balen meid dat jij ook zo tob met je gewicht. Fijn dat je nu in een ziekenhuis bent waar ze je als normaal mens behandelen en wat je zegt niet als een klompje vet..... Te triest eigenlijk dat mensen daarop beoordeeld worden. Je kan er soms ook gewoon niets aan doen. Ik weet dat het bij mij vroeger van het slechte eten kwam maar als je het al van je 7de hebt dan moet er wat anders spelen toch? Ik ben normaal redelijk stabiel rond 80 kg. Nu was ik dan 91 kg na al die medicatie en het niet kunnen sporten en bewegen. Maar daar is weer verandering in gekomen gelukkig.

Grappig eigenlijk he, dat je uitkijkt naar je ongi. Nooit is het welkom en nu zo graag!! Ik hoop dat het snel komt en dat die spuiten er weer in kunnen!!!

De ergste hoofdpijn is nu weg. Maar heb nog wel een wattenkop. En mijn nek zit vast. Ik heb dat altijd rond mijn ongi maar met de deca is het altijd 10 keer erger. Maar ja, alles voor het goed doel.

@ Mammie, een cyste heb ik nog nooit gehad (en hoop het nooit te krijgen) en weet er ook helemaal niets over te zeggen. Ik hoop dat iemand anders je het antwoord kan geven. Ik zou het jammer vinden als je af moet breken met deze poging. Sterkte met wachten op het verlossende telefoontje.

Hier vandaag een rustig dagje! Zo maar even lekker op de bank met een mooi boek. Vanochtend boodschappen gedaan. Brrrrr wat was het koud. Mij zie je niet meer buiten vandaag.

Morgen en vrijdag werken en vrijdagavond is het dan zover. De Puregon. Joepie. Weer een stap dichterbij.

Meiden allemaal heel veel succes en Maris, ik duim me suf voor je punctie morgen!!! Laat je wat weten??? En Marlijnne, succes met de fm! Laat jij ook wat weten.

Toi toi toi allemaal.

Knuf en kus van hier!!!

Geplaatst

Net terug van het ziekenhuis. Groei zet niet zo hard door als dat ze hopen maar we maken vorderingen. Rechts zit 1 groot follikel (ruim 2 cm!) en daarna eentje van 12 en twee van 7,5 en veel kleintjes. Links ook eentje die wat groter is maar daarnaast nog 5 die goed meekomen. Vorige keer hadden we er nu 6 (en uiteindelijk 14 bij punctie!) dus op zich ligt het redelijk gelijk. We maken ons nog niet druk. BMS is 10 mm dus heel netjes.

We gaan door met prikken tot en met vrijdagavond (dus nog 3 decapeptyl prikken en 5 menopur prikken) en dan gaan we zaterdag weer kijken hoe het is. Ik vind het prima :) geef ze nog maar wat tijd om bij te trekken en mee te groeien. Het kan zijn dat die hele grote springt maar dat zien we dan wel weer.

En ... er zullen twee embryootjes terug geplaatst worden (als alles goed gaat uiteraard en we 2 goede embryootjes hebben....)

Veel succes met afvallen! Mijn lief mag wel wat lichter dus ik kan me voorstellen hoe lastig het is (ik mocht zelfs wat aankomen...)

Raar he, hopen dat je snel ongesteld wordt :) Je prioriteiten kunnen mooi verschuiven in dit proces: zelfs dat je zin krijgt om jezelf te prikken :S

Fijne dag verder!

Geplaatst

Ik had een heel verhaal geplaatst na de tp maandag maar foetsie!!!? Balen......

Wendy wat ongelooflijk shit voor jullie!!!!!!!! Hebben een idee waarom het mis gaat ondanks de goede oogst telkens?

Maris heel heel heel heel veel succes morgen!!!! Ik denk aan je!

Oh goofy zo herkenbaar die hoofdpijn en migraine. Bij elke poging meld ik me zeker twee keer ziek van mijn werk. En dat van je nek, gek hè? Ik zei vorige week nog het okt wel of die deca iets doet met mijn nek waardoor ik o hoofdpijn krijg. Beterschap hè,

NCM gestaag op naar de punctie. Ik hoop dat je kleine follikels lekker mee doen,

Mammie ik had die ellendige cysten steeds bij de Iui behandelingen. Helaas werden die toen wel steeds afgelast. Bij de IVF had ik dat plots niet meer, geen idee hoe dat kwam.

Ik hoop zo dat je niet hoeft te wachten tot volgende maand!

Marlijne heel veel succes morgen met de fm! Hopen op een mooie start!

Hey rox maris en ik hebben twee jaar geleden eens een virtuele ongidans gedaan hahaha. Het hielp wel haha

Ik heb 2 emmy's aan boord dus ben heel erg blij en opgelucht! Ik zit nu op dag 3 en vind het nu alweer lang duren hahaha! Vreselijke weken!

Geplaatst

@ faye

Ohw wat spannend zeg, 2 stuks :goodnews:

Ben gebeld vanmiddag, mag doorgaan met de Deca en moet 8 feb terugkomen voor controle echo. als er dan niks veranderd is wordt deze poging gestopt.

Dus ga heel hard duimen dat het goedkomt :gekruiste vingers 4

Geplaatst

hey meiden,

hoe gaat het bij jullie?

ik heb lekker een lui daggie, vanmorgen even naar de pedicure geweest, en verders lekker niets, alles al in huis.

ik zit lekker warm binnen, want oh wat is het koud! (hier -6.)

@maris alles goed gegaan vandaag?

@mammie ik ga met je mee duimen

@faye hoe gaat die virtuele ongi dans? hahaha

enne super goed 2 emmy's! vertroetel ze goed met warm theetje en kruikje en rust!

@ncm balen dat het niet zo snel groeit, bij mijn doen de eitjes het ook nooit zo snel!

@goofy morgen puregon en dan wachten op je eerste echo maar dan!

@marlijnne hoe ging de fm vandaag?

nou meiden heb ook mijn handtekening ingevult dus weer wat duidelijker allemaal!

fijne dag allemaal en laten we maar weer hopen dat alles goed gaat/komt!

x rox

Geplaatst

Lieve Maris, ik denk ... kom hier weer eens om het hoekje kijken en zie dat je vandaag de punctie hebt gehad. Wow! Hopelijk is het goed gegaan en lig je nu languit om je te laten vertroetelen. You go girl!!

Marlijn, ook alweer helemaal in de race, vandaag 1e fm....spannend meid. Hopelijk ligt er een mooi voorraadje klaar.

En Goof, voor jou schiet het ook alweer op.... yeah! Morgen beginnen met de Puregon :) Voel je je verder goed?

Meiden, ik denk aan jullie ( dat weet je ;)) Toi, toi, toi!!!!!

Geplaatst

Haha dames ik ben er al wel een tijdje weer maar heb even heerlijk liggen slapen.

Ik had al wel in het maart 2010 topic geschreven dat we tot nu toe goed nieuws hadden haha

Er zijn 12 eitjes en 200.000 per ml zaad gevonden dus we zijn dik tevreden nu krijgen we morgen te horen of en wanneer er een tp komt dus het blijft spannend.

de punctie was een hel ondanks dat ik erg veel dormicum heb gehad waardoor ik dus wel een stuk van de film kwijt ben maar ze konden niet bij de rechter eierstok waardoor ze door de baarmoedermond hebben moeten prikken geloof ik de assistent heeft ook met heel haar gewicht op mijn buik moeten drukken anders lukte het niet en konden ze er nie bij. En aangezien daar een paar hele mooie follikels zaten moest ik maar even doorbijten

De gyn zei wel dat ze het zelden mee maakte dat ze er zo slecht bij kon.

Maar goed ik moest daarna nog wel even aan de antibiotica via het infuus om de kans op infectiegevaar te verkleinen en toen was het wachten tot mijn vriend weer kwam uit Zwolle met het nieuws hoeveel ze hadden gevonden.

Maar toen ik daar in bed lag te wachten kreeg de vrouw naast mij een telefoontje van haar man dat er geen enkel eitje gevonden was echt zo zielig gewoon alles voor niks geweest. Tja en toen kwamen bij mij ook de zenuwen of dat ik wel wat had, maar gelukkig hebben we er 12 en genoeg zaad voor icsi ik was helemaal happy.

Heb nu nog wel napijn maar ach dat gaat vanzelf wel weer over gewoon even een paar dagen rustig aan doen en maar hopen dat ze morgen met een geweldig mooi telefoontje komen

Geplaatst

MARISKA!!!!! Joeheeee, wat een prachtig nieuws!!! Een hoop eicellen en een goed hoeveelheid zaadcellen!! Daar moeten toch wel een paar prachtige emmy's uit voortkomen. Ik duim me suf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat een ramp zeg die punctie. Bij mij hebben ze toen ook flink op mijn buik moeten drukken om mijn eierstok tevoorschijn te toveren. Ik had toen een gekneusd stuitje. Maar we hebben het ervoor over...... Ik duim, duim, duim me suf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@ Marlijnne, en meid, hoe is het bij jou afgelopen? Ik hoop zo op een prachtige echo!!!

@ Ncm, wat balen voor jou zeg dat de groei niet doorzet! Ik duim voor je dat ze een groeispurt nemen en dat de kleintjes gewoon mee gaan doen!!!

@ Jose, thanx meid. Hoe is het met de kleine meid???? Hier gaat het weer, gelukkig. Heb even een stuiter van een migraine gehad als bijwerking van de deca maar nu gaat het weer! Pffff. Morgen is het zover, eindelijk de Puregon erbij!!!

@ Mammie, voor jou ook goed nieuws!!! Op naar 8 feb!!!

Hoe is het met de andere dames???

Fijne avond en liefs.

Goofy

-xxxxxxxxxxxxx-

Geplaatst

Dank je Goofy ja zeker hebben we het ervoor over haha en het goede nieuws dat er zoveel eitjes en zaad was verzachtte toch aardig wat haha

Morgen de puregon erbij meid ik ga heel hard duimen dat ze maar mooi mogen groeien

Geplaatst

Oh MAris wat een drama! Een dag om snel te vergeten maar wat een prachtig resultaat tot nu toe! Straks heb je nog een luxe "probleem"': superzwanger en 4 cryo's over! :myfignerscrossed:

Geplaatst

zo, heb weer even bijgelezen. Veel dames die bezig zijn deze maand zeg!

Ik heb maandag punctie gehad: 5 eicellen. Bij mij kwam arts er ook slechts bij en had ik ook zo'n duwende assistente op mijn buik.

Dinsdag kreeg ik te horen dat er slechts 2 bevrucht waren.

Maarre.....vandaag tp gehad van deze 2!!! Niet van superkwaliteit maar goed genoeg. De wachtweken zijn aangebroken. Weer ongelooflijk spannend! Bloedtest/zwangerschaptest op valentijnsdag!

Geplaatst

Jeetje maris wat een drama punctie! Op een mooie tp!!

Ik duim!

Rust lekker uit.

Hier 1e fm gehad, ziet er goed uit.(ben alleen gesloopt....zo zo zo moe, vreet energy van me)

links en rechts stuk of 6 grotere al! (Tussen10 en 13 MM zoiets)

En ongeveer 16 kleinere waarvan er een aantal zeker gaan mee(doen)groeien dus ben erg blij ermee.

Maandag weer terug en denk eind volgende wk wel punctie te hebben.

Spannend!

Lees morgen even bij,nu bedje in!

Jose, dankjewel hoor;-) lieflieflief

Geplaatst

Jeetje Marlijn wat een mooi aantal meid ik zal voor je duimen op een mooie oogst net als bij mij.

Ik ken dat ik ben ook zo moe elke keer maar ja kunnen we vast wennen haha

Hier gaat het redelijk ben inderdaad heel erg moe en heb wel aardig wat last van de buik nog maar goed ik hoef vandaag maar 3 uurtjes te werken en daar kan ik gelukkig wel rustig aan doen en dan heb ik heerlijk weekend en kan ik hopelijk een beetje bij slapen.

De bollen beginnen wel al te werken hihi want mijn (.)(.) zijn al gevoelig aan het worden.

En nu is het wachten totdat ze bellen tussen 12 en 14 uur en hopelijk met heel goed nieuws

Geplaatst

Ja echt wel spannend haha maar kan niet wachten hihi

Nee dat weten we nog niet dat horen we maandag en anders later een keer maar dat ligt eraan hoe ze zich ontwikkelen

Geplaatst

Hey meiden, ik heb even een paar dagen niks geschreven, maar heb weer even alle berichten gelezen..

Goofy, hoe gaat het met je? Nog zoz'n last van migraine? Vervelend he die bijwerkingen...maar je gaat vanavond wel beginnn met de Puregon, joehoe!! Kom maar op met die shot..:-)

NCM, morgen heb je weer een echo? Hopelijk zijn ze goed gegroeid en ziet het er allemaal goed uit voor je!

Faye, hou je het nog vol die ww? Wat duren ze lang he?

Diane, je hebt je tp al gehad van twee mooie emmys...en wat een mooie datum om te testen , 14/2 ! Succes met deze WW!

Ik zelf heb zondag me eerste test gedaan, negatief, woensdag weer gestest, helaas weer negatief, maar ben nu ng steeds niet ongesteld. Ik heb dinsdag me laatste Utrogestan ingebracht en lees veel op internet dat dat je menstruatie kan tegenhouden. Ik moest eigenlijk gister testen , 2 weken na tp, maar durfde het niet, bang voor de uitslag. Zolang ik niet ongi word, heb ik een klein beetje hoop, ondanks me krampen die ik al vanaf vorig weekend voel. Als ik vandaag niet ongi word dan ga ik morgenochtend testen.....hoop het zo, maar bescherm mezelf , ga er vanuit dat het niet gelukt is!

Dunja hoe gaat het met jou? Jij moest ook 2/2 testen toch? Hoop zo voor je dat jouw test wel positief was...!!! Duim me suf...voor iedereen trouwens en een beetje voor mezelf :-)

En Puck hoe voel jij je? Krijg je al zwangerschapskwaaltjes?

x

Maris, die vreselijke punctie heb je gelukkig achter de rug! Hoe gaat het nu met de pijn? Wat een mooi resultaat zeg..9 bevrucht!!!! Maandag de TP..en dan die WW..Zal voor je duimen!!!

Geplaatst

Mari-83, weet niet of je me nog 'kent', maar wat fijn om te lezen dat jullie 9 embryo's hebben!

Sterkte in de wachtweken en ik hoop over ongeveer twee weken goed nieuws hier te lezen!

Geplaatst

Heb nog helemaal geen zwangerschapsverschijnselen Marieke!... Op zich erg fijn natuurlijk al zou het wel een bevestiging zijn dat ik echt zwanger ben.

Kan het nog niet geloven..

Zou als ik jou was morgen inderdaad nog test doen. Hoop het zo voor je dat deze toch positief is.

Vanmorgen afspraak Moeders voor Moeders. Bewust nu al afspraak gemaakt zodat ik de gehele periode van week 6 tot en met 16 mijn bijdrage zou kunnen leveren. Zonder MvM ( puregon) was ik ten slotte ook niet zwanger geweest.

Nu blijkt het zo te zijn dat als je een operatie hebt ondergaan aan ruggenmerg, rug of nekwervels dat je niet mag meedoen ivm mogelijke bacteriën die zelfs na jaren nog aanwezig zouden kunnen zijn. Best wel teleurgesteld want had erg graag wat terug willen doen.

Nog gevraagd of ik me kan laten testen of er inderdaad bacteriën aanwezig zijn maar kan helaas niet. Heel erg jammer!

Goofy, vanavond puregon erbij... Op een mooi resultaat!!

NCM, hoop dat ze snel een mooi formaat hebben! Morgen weer een echo?

Mari succes met de terugplaatsing en de wachtweken!!

Faye en Diana en de overige dames die wachten... Succes met aftellen en op een positief resultaat!

Allemaal een goed weekend!!

Geplaatst

Marieke jeetje ik zal blijven duimen dat je dan morgen een positieve test krijgt meid wat is het toch ook een onzekere situatie

Heel veel succes

Melis ja ik weet nog wie je bent haha ik volg je nog wel in het maart topic hihi

Dank je wel het word inderdaad weer erg spannend en hopelijk eindelijk met een goed resultaat tot nu toe wel dus laten we het zo volhouden he

Puck wat jammer dta dta niet kan maar als ze er niks aan hebben is het zonde als jij al die tijd op gaat vangen terwijl ze er toch niks mee kunnen. De wil is er in elk geval en dat is al heel fijn.

Hopelijk hou je het vol zonder kwaaltjes haha maar voor de bevestiging kan ik me indenken dat je toch wel iets van een kwaaltje zou willen.

Wanneer heb je ook alweer je eerste echo?

Ik heb net 3 uurtjes gewerkt maar merk wel dat ik wel heel erg moe ben nu voel me net en oud vrouwtje maar alles voor het goede doel.

Ook heb ik nu wel buikpijn hoor en dat terwijl ik meer thee heb gedronken dan dat ik wat gedaan heb maar ach misschien zakt het straks wel weer af ik zal zo even een paracetamol innemen dan gaat het wel weer.

Allemaal een fijne avond wij gaan denk ik even naar mijn ouders even thee drinken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden