Ga naar inhoud

Wachtbankje november 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 594
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Frannie.

Ik weet precies hoe je je voelt. Heel veel sterkte ook voor jullie.

Hebben jullie al een idee wanneer jullie gaan voor poging 2??

Geplaatst

Hope. Ik moet maandag nog het zh bellen, maar als ik uitga van hetzelfde schema als nu (en als deze cyclus de normale lengte heeft en niet gaat spoken door de hormonen) zal de volgende punctie eind januari / begin februari zijn.

Geplaatst

@ Frannie.

Ik moet ook nog contact opnemen met het ziekenhuis.

We gaan het weer afwachten.

@ alle meiden hier:

Ik neem bij deze afscheid van het novemberbankje.

Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte, kracht, moed en hoop geven voor alles wat jullie nog gaan meemaken, hopend op een mooi wonder.

Bedankt voor alle steun van de afgelopen weken.

Lieve groet Hope

Geplaatst

Lieve meiden die ongesteld geworden zijn heel veel sterkte met deze tegenslag!

Ik heb gister de punctie gehad... ohww wat verschrikkelijk was het dit keer! Maar wel met een enorm goed resultaat.. Namelijk 30!!! Eitjes!!!:D

Dus dat betekend 15 voor ons en 15 voor de bank.. zoo blij mee!:D

Als het goed is horen we vanmiddag hoeveel er bevrucht zijn.. dus best spannend!

En dan als alles goed is maandag of dinsdag de terugplaatsing!!:happy:

Fijn weekend allemaal!

X

Geplaatst

@ Hope en Frannie: balen zeg! Ik hoop zo voor jullie dat de volgende poging gaat lukken!

Voor nu heel veel sterkte met het verwerken van deze tegenslag en voor de volgende poging heel veel succes gewenst!!

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik had vanochtend eigenlijk al afscheid genomen van dit wachtbankje, maar heb jullie toch weer even nodig.

Ik ben vandaag echt (super) ongesteld, maar de testen blijven positief aangeven. Is dit echt nog de pregnyl? Ik heb op 2 november om 23.30 uur pregnyl moeten spuiten, 2 poeder, 1 water.

Ik wil geen valse hoop bij mezelf kweken, maarja, nog geen negatieve test blijft me een beetje hoop geven al ben ik dan wel ongesteld.....

Heeft iemand dit ook mee gemaakt?

Lieve groet,

Hope

Geplaatst

Hope, meid. Dit kan zeker wel positief zijn. Hoe erg is de bloeding?

Zoals ik eerder schreef, zegt de fabrikant dat 12 dagen na Pregnyl 10.000 die wel uit je bloed is. Zo te horen heb jij dat gehad en dat is nu 15 dagen terug. Ik denk dat je hoop mag hebben. Zou morgen maar even het ziekenhuis bellen! 25% van de zwangeren hebben een bloeding in het begin, dus dat kan heel goed.

Hoe voel je je verder? Hoe dik is de streep? Dat laatste is vaak wel een goede indicatie. Als hij serieus dikker wordt, is dat vaak positief! Ik zal je zo een voorbeeld van mijzelf laten zien.

Spannend Hope!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2904[/ATTACH]

De 1e was bij mij 12 dagen na mijn eisprong (13 dagen na zelfde dosis Pregnyl), 2e was op 14 dagen na ei (=NOD) en 3e was 16e dagen na ovulatie. Jouw punctie telt als eisprong. Dus jij zit nu denk ik precies op je NOD?

Meid, wat spannend. We duimen! Ik hoop vurig voor je dat de strepen dikker worden! Ik heb ook maar al te vaak dun blijvende gehad, dat was dan helaas geen goed nieuws. Voor jullie hopelijk wel goed nieuws!

Geplaatst

Hoi Testr.

Bedankt voor je snelle reactie.

De testen geven goed en duidelijk positief aan.

Ik ben wel echt ongesteld, donker rood bloed en vloei echt wel door.

Gisteren zeiden ze in het ziekenhuis dat ik echt to dinsdag moet wachten.....maarja, dat is makkelijker gezegd als gedaan.

Geplaatst

Duidelijke testen en om de 2 dagen dikker wordend, vind ik mooi nieuws! Je zit nu op de dag dat je normaal gezien ongesteld zou worden. Dus dan is een duidelijke test echt goed!

Heb je veel stolsels erbij? Dat lees ik minder vaak, maar ook dan lees ik dat het soms gewoon goed zit. Probeer maar lekker positief te zijn tegen datgene wat nu gaande is. Het is zo welkom!

Geplaatst

Hope. Ik heb na de punctie nog 3x pregnyl moeten spuiten. Laatste keer 8 november. Ik heb gister een test gedaan, maar die was hartstikke negatief. Dus ik heb het langer gebruikt, maar het was er bij mij echt uit. Op de bijsluiten van de pregnyl staat dat je tot 10 dagen na gebruik een vals positieve test kunt krijgen.

Als je nu een positieve test hebt, is dat echt je eigen HCG en niet van de pregnyl.

Waarom bel je anders morgen niet naar het UMC. Zij zijn elke dag te bereiken.

Ik kan nu het telefoonnummer zo snel niet vinden, maar tussen 8.30 - 10.30 en 14.30 en 16 uur is er telefonisch spreekuur.

Ik heb ze ook een keer gebeld omdat ik de info van mijn eigen ziekenhuis niet vertrouwde en werd erg fijn te woord gestaan.

Geplaatst

Hoi Frannie,

Ik heb gisteren gebeld, omdat ik toen ook al een positieve test had.

De verpleegkundige zei toen dat ik echt tot dinsdag moest wachten en daarmee was het gesprek klaar.

Ik ben dus bang dat ik morgen niet veel anders te horen zal krijgen en dat ik dus echt tot dinsdag zal moeten wachten.

Bedankt voor je reactie iig.

Hier blijft de spanning nog even dus.

Morgenochtend maar weer een test, ik heb pas zekerheid als er een test negatief uitvalt (dat hoop ik natuurlijk niet!)

Ik houd jullie toch nog even op de hoogte via dit bankje.

Lieve groet Hope

Geplaatst

@Hope: een zwangerschapstest kan zelfs tot 6 weken na een miskraam positief blijven. het hcg doet er langer over om uit je urine weg te gaan....

Geplaatst

Jeetje hope wat ontzettend spannend..! Heel veel succes met deze slopende dagen..

Wij hebben gister zulk goed nieuws gehad.. Van de 15 eitjes zijn er 10 goed van bevrucht! Zoo blij mee! Dus nu 7 ingevroren.. En 3 bij de kliniek.. Afhankelijk van de ontwikkeling beslissen we hoeveel we er terug gaan plaatsen.. En dan maandag de terugplaatsing!

Geplaatst

@ wij015, wat een geweldige vangst! Als daar geen wondertje bij zit... je had het trouwens over 15 eitjes naar de bank??

Hier nog steed onzekerheid. Test was vanochtend nog steeds goed positief en ik blijf ondertussen verschrikkelijk doorvloeien.

Het plusje (kruidvattest) was zelfs beter zichtbaar als gisteren.

@ setje, een miskraam? Dat kan zo vroeg toch nog niet? Ik zit namelijk nog op mijn testdag te wachten.

Meiden morgen weer een test als die dan nog positief is dan toch maar het zh bellen. @ frannie. Vandaag zijn ze alleen voor spoed bereikbaar.

Geplaatst

@hope ja klopt wij lopen bij geertgen en hun doen aan een ruil systeem.. Wij willen een sperma donor.. Wij zijn 2 vrouwen en in ruil daarvoor moesten nouja moesten.. Wij eitjes afstaan voor vrouwen die dit nodig hebben we vinden dit een hele mooie fijne gedachten.. Het idee dat wij ook een ander kunnen helpen met dezelfde wens als ons! Vandaar 15 naar de bank..

Jeetje meid! Hopen dat het zo blijft en dat er toch echt een wondertje zit! Wat duren de dagen lang dan he..

Xxx

Geplaatst

Hope wat ontzettend spannend maak jij het zeg!! Ik zou heel hard voor je duimen dat het goed komt!! Succes gewenst!!

Wij015 wat goed zoveel bevrucht eb fijn dar je wat achter de hand hebt!! Heel veel succes en plezier met de tp!!

Ik heb hier even niet gereageerd heb vanaf woensdag veel pijn opgezette buik en rug! Gister opgenomen in het ziekenhuis zware oversrimulatie. Vandaag hebben ze bijna 2 liter vocht uit mijn buik gehaald dus ff afwachten hoelang het nog gaat duren!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom mij ook weer melden na onze mislukte icsi poging in september. Dit keer weer zelf proberen met ondersteuning van dubbele dosis clomid.

Dit weekend ovulatie gehad; positieve ovulatietest op zaterdag en vandaag negatief dus ik hoop dat het raak mag zijn!

Anders nog een cyclus proberen en jan de allerlaatste terugplaatsing van hopelijk 2 cryo's (er zitten er nog 3 in de vriezer)

Nu probeer ik de bevruchting/innestelling te bevorderen met tarwekiemolie en utrogestan.

Testdag 3 decmber.

Geplaatst

@ hope

klopt, je spreekt pas van een miskraam, als de zwangerschap eerst is vastgesteld, daarin heb je gelijk.

Maar het kan zijn, dat er in eerste instantie een innesteling is, en dat die na een aantal dagen misgaat. je urine heeft dan nog hcg, maar de zwangerschap is stop, en doordat beetje hcg kan je nog lang een positieve test hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden