Ga naar inhoud

Wachtbankje november 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 594
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nikkie en sandra lekker broeden meiden !!

wauw bunbums wat heftig zeg! ik hoop dat de tp gewoon door gaat dan kan jij ook lekker gaan broeden!!

hope, ik hoop dat het goed gaat komen meid ik zal voor je duimen!!

abc, jeetje het wordt wel spannend he ? succes he !

apple, poeh wat erg zeg ! ik hoop dat het vandaag beter is gegaan!!

mamavanseppe, voor jou komt de testdatum ook rap dichtbij! heel veel succes !!

danielle, spannend ik zal voor je duimen !!

raba, tuurlijk is het spannend iedere keer weer ! welkom en we zullen ook voor jou duimen!!

ik had afgelopen donderdag de startecho, helaas wel twee endo cystes te zien! voor mij de eerste keer dat ik bewust met endo en ivf te maken heb en dat maakt me wel meer nerveus merk ik?! ik weet namenlijk niet zo goed wat er nu anders aan gaat zijn ? morgen heb ik de eerste fm, ben heel benieuwd hoe die deze keer zal gaan ?!!

x monika:duimen draaien:

Geplaatst

Vandaag 4e FM gehad. Er leek toch weer een eiblaasje zich te ontwikkelen (12 mm), maar bms nog niet dik genoeg (5 mm)... Dus heb ik een bloedtest voor de zekerheid gehad: hormoonhuishouding zegt dat er nog steeds niet veel gebeurd. Dus vrijdag voor de 5e echo.... pfff. Geduld wordt wel op de proef gesteld.....

Geplaatst

Apple, volgens mij zitten wij een beetje in hetzelfde schuitje.

Bij mij waren er vandaag gelukkig 3 nieuwe folikels te zien (15mm, 15mm en 13 mm). De arts kon niet goed zien of het vocht of folikels waren, maar een bloedtest wees uit dat er inderdaad het een en ander groeit, dus gaan ze uit van folikels.

Woensdag weer een echo....pffffff

Iedereen succes en sterkte!!

Geplaatst

Ik heb er 1 keer opgestaan daarna niet meer. Maar ik kan vanuit de ipad niet kopieren. Zou iemand dat willen doen? Ik heb mijn gegevens er al eens opgezet.

Raba, spannend meid. Ik snap je gevoel. Misschien domme vraag, maar wat is een blastocyst?

Liefs!

Geplaatst

Sandra een blastocyt is een ver gevorderde embryo, een absolute topper voor terugplaatsing.

De TP is hier super verlopen! Ik heb een topper terug geplaatst gekregen en 6 heel mooie cryo's!

Ben er erg blij mee :) Nu kan het wachten beginnen he.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik wil me graag aansluiten op het bankje!! Ik zat eerst in die van okt... maar idd november past beter gezien mijn testdatum.

Wij hebben icsi gehad, eerste poging! 23ste was de terugplaatsing van 2 emmy's... B kwalitieit..

Wij lopen in het St Radboud! Fijne artsen en verleegkundigen.

Ik zit op mijn 8ste wachtdag!!! (7 nov mogen we officieel testen!! ) En val bijna om van de spanning!!

Ik heb de hele dag de angst dat ik ongesteld ga/moet worden al zijn de klachten niet zoals ik normaal heb!

Ook ben ik met vlagen misselijk.... de hele week heb ik al zere borsten, moe, hoofdpijn snaaibuien, die capsules zorgen er waarschijnlijk voor!! Bah!!!

Ik lees met jullie mee!!

Allen die wachten succes!!!

Geplaatst

happy.gif

Start prikken
happy.gif

21 september - wannabe

21 oktober Piekje

21 oktober MamaVanSeppe

22 oktober - Amy81

3
november
essieislief

laughing9.gif
Uitgangsecho's
laughing9.gif

21 oktober Apple2011

2
november
Piekje

3
november
MamaVanSeppe

14
november
essieislief

happy3.gif
Follikelmetingen
happy3.gif

16 oktober - wannabe

17 oktober - MamaVanSeppe 4e FM

23 oktober - Laila 2eFM

24 oktober - Bunbums 2eFM

21 oktober - Nikkie 2e FM

23
november
- Amy81

egg-chicken.gif
Punctie
egg-chicken.gif

19 oktober - MamaVanSeppe

20 oktober - wannabe

21 oktober - abc

25 oktober - Laila

25 oktober - Nikkie

27 oktober - Bunbums

28
november
essieislief

gekruiste vingers 4.gif
Terugplaatsing
gekruiste vingers 4.gif

3 November tp cryo (hopelijk) - Danielle..

21 oktober - MamaVanSeppe

23 oktober - wannabe

24 oktober - abc

28 oktober - Nikkie

31 oktober - Bunbums

1 december essieislief

toppie.gif
Testen
toppie.gif

4 november - MamaVanSeppe

7 november - abc

7 november - wannabe

8 november - Nikkie

17 November - Danielle..

14 november - Bunbums

15 december essieislief
Geplaatst

Hallootjes allemaal :)

Na een drukke periode ben ik er weer !

Effe een update: begin oktober is de 2e IUI niet doorgegaan want na al dat geprik, konden we pas na het weekend naar het ziekenhuis maar toen was

het al te laat want ik had in het weekend mijn eisprong.

Vorige week heb ik gevraagd om een hogere dosis Puregon ipv 75 nu 100 want mijn follikels groeiden te traag ( luiheid/ouderdom )

Afgelopen dinsdag dus begonnen met Puregon 100 en vandaag follikel meeting en ja hoor, meerdere eitjes waarvan 1 hardwerkende :toppie:

Morgen nog 1x prikken en savonds naar het ziekenhuis voor de Pregnyl. Donderdag ochtend met mijn man voor gewassen/gepoetste en gecentrifugeerde zaadjes in te spuiten :happy7: en dan gaan we rustig wachten wat het ditmaal wordt.

Zelf ben ik nogal nuchter in dit alles, want ik heb het de komende weken erg druk met het voorbereiden van 2 grote feesten.

Dus ik denk dat de weken op het bankje voor mij heel snel zullen vliegen.

Oja, de gynaecoloog zei ook dat ze eigenlijk in mijn geval niet tot bevruchting over gaan omdat de kans tot meerling groot is ivm de aantal follikels....

Tja, laat de kinderen tot mij komen en verhinder ze niet hahahahahah.

It's good to be back ladies........

Geplaatst

@Bunbums: spannend hé, die wachtweken. Wel een goede score zeg, nog 6 cryo's!

@wannebe en scorpio71: welkom op het bankje!

Ik heb gisteren 2 zwangerschapstesten gekocht, en ze waren zelfs in de aanbieding bij de etos. Zou dat een voorteken zijn, hihi. Toen ik bij de kassa stond, voelde ik me opeens heel zenuwachtig worden, dus de hormonen werken goed. Vrijdag komt steeds dichterbij. We hebben nog niks gehoord of het andere eitje ingevroren kon worden, dus dat blijft ook spannend.

Voor de rest toi-toi-toi

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik heb de laatste tijd met jullie meegelezen, maar voelde even geen ruimte om te reageren.

Voor alle meiden met die net een terugplaatsing hebben gehad: gefeliciteerd! nu maar wachten wachten wachten....

Even een update van mijn kant:

Ik heb vorige week woensdag mijn punctie gehad. Ik was ontzettend zenuwachtig, maar het is me uiteindelijk erg meegevallen. Ze hebben 8 eicellen gevonden die gebruikt konden worden voor ICSI. Van deze 8 zijn er uiteindelijk 7 bevrucht. vrijdag 28 oktober hebben wij een terugplaatsing gehad van een topper. Ook hoorde we dat 5 van de 6 overgebleven emmies er top uitzagen. We horen binnen nu en twee weken of ze nog emmies hebben kunnen invriezen,maar de laborante zei dat ze goede hoop had om iig 4 van de 5 in te vriezen! Superblij zijn we!

Ik vond de terugplaatsing toch wel een magisch moment. Ineens heb je iets in je van jullie beide. Zo ver zijn wij nog nooit geweest! We mochten onze emmie van te voren onder de microscoop bekijken. We hebben er een fotootje van gemaakt en deze naar onze ouders gestuurd.

En nu.... Wachten... Wat is dat zwaar. Ik voel van alles, maar weet niet of dat door de balletjes komt of omdat er daadwerkelijk wat gebeurd in mijn baarmoeder. Borsten zijn heel gevoelig en heb sinds gisteren kramp in mijn buik en onderrug (mn. links). Ik word soms echt gek van mezelf!!!

Geplaatst

Beste meiden van het november bankje....heel veel succes met spuiten en slikken en natuurlijk broeden.

Dat jullie het oktober bankje maar mogen volgen ...die was aardig groen.

Succes allemaal en ik zal hier voor jullie duimen

eer

Geplaatst

Hi meiden,

Ik doe uiteraard ook mee aan dit bankje/ het decemberbankje. Er valt van mijn kant even niet zoveel te melden behalve dat ik duim voor alle meiden hier!

Ik ben aan het prikken en daar ga ik nog eventjes mee door en verder probeer ik vooral ZENNNNNNNN te blijven, soms lukt dat wel en soms niet met alle mensen om mij heen die binnen no-time zwanger zijn maar goed, dat is een frustratie die ik jullie niet uit hoef te leggen;-)

Meiden, toitoitoi!

Geplaatst

Mamavanseppe wat super spannend! Vrijdag al!!

En eventuele cryo's, heb jij TP op dag 4 gehad? Wij wel en toen was ook al meteen duidelijk wat er de vriezer in mocht.

Gaan ze je bellen over de eventuele cryo's? Duim voor je!

Geplaatst

@Eer. Wij "kennen" elkaar nog van het verschrikkelijke rode augustus bankje ... en wat zie ik nu ... JE BENT ZWANGER!!!! GEFELICITEERD!!!! Geniet er van!

groetjes van Nikkie

Geplaatst

Ik kom mij ook melden hier. Ik ben vorige maand gestart met de 1e ICSI poging. Helaas niet zwanger. Nu gaan we dus voor een cryo terugplaatsing. Komend weekend moet ik beginnen met urine opvangen en volgende week woensdag weer een afspraak in het ziekenhuis. Als het goed is hoor ik dan wanneer de terugplaatsing zal zijn (als de emmies natuurlijk goed ontdooien). Dus weer een nieuwe maand met nieuwe kansen. Ik weet alleen nog niet op de testdatum in november of december zal. Maar aangezien grootste deel van de behandeling wel in november ligt, meld ik me hier maar aan :).

Liefs,

Anita.

Geplaatst

@laila, heel herkenbaar wat je schrijft. Ik heb sinds vanochtend zo'n ongesteldheidsgevoel. Dat had ik bij de zwangerschap van onze Seppe (5e TP) ook, maar het kan ook de voorbode van de ongesteldheid zijn, dus vandaag ben ik helemaal gespannen. Ook gespannen borsten en zo, maar dat kan inderdaad ook van die leuke bolletjes zijn. Onze TP was ook heel mooi, ondanks dat we door een file voor Maastricht en extra ruime rijtijd, 5 minuutjes te laat waren (dus helemaal gestrest). We zagen het embryo'tje (of eigenlijk de vloeistof) echt in de baarmoeder springen.

@bunbums, wij hadden de TP op dag 2 (2 dagen na de punctie). Toen was nog niet duidelijk of die andere embryo ingevroren kon worden. Wij krijgen dit via een brief te horen, dus als we vrijdag of uiterlijk zaterdag geen brief hebben, is dit niet gelukt. Dus dubbel spannend deze laatste wachtdagen.

@amy81 en Anita79, welkom en succes met spuiten en wachten....

@iedereen heel veel liefs van een ongeduldige wachtende:icon_smile:

Geplaatst

Wat spannend he, MamaVanSeppe?! Ik hou het ook niet meer van de nieuwgierigheid. Vrijdag kan ik op z'n vroegst een beetje betrouwbaar testen, dus hopelijk wordt dat voor ons beiden een mooie dag!

Hoe oud is je zoontje trouwens? Dat het maar snel vrijdag mag worden!

Geplaatst

Hallo ABC, volgens mij is Seppe even oud als jouw dochtertje, hij is nu 2,5 jaar (mei 2009). Bij ons was het bij de 3e ICSI en 5e TP raak (2x cryo van 2e ICSI). Vanwege slechte zaadkwaliteit waren wij meteen naar IVF doorgestuurd. Jij gaat dus vroeg testen? Dat durf ik toch niet aan, en wacht af tot vrijdag. Nog 3 nachtjes...en hopelijk wordt het voor ons beide een mooie dag.

Geplaatst

Mijn dochter is dan 4 maanden jonger, ze is van september. Heerlijke leeftijd, vind je niet? Is dit ook jullie eerste behandeling voor een 2de kindje?

Op zich is vrijdag niet heel vroeg om te testen, dat is 2 weken na de punctie. Ons zkh zegt officieel 19 dagen na de punctie testen, maar dat red ik zeker niet! Vrijdag lijkt al zo ver weg, haha.

Geplaatst

:happy:

Start prikken
:happy:

21 september - wannabe

11 Oktober- Raba

21 oktober Piekje

21 oktober MamaVanSeppe

22 oktober - Amy81

3
november
essieislief

:laughing9:
Uitgangsecho's
:laughing9:

21 oktober Apple2011

2
november
Piekje

3
november
MamaVanSeppe

14
november
essieislief

:happy3:
Follikelmetingen
:happy3:

16, 18, 20 oktober - Raba

16 oktober - wannabe

17 oktober - MamaVanSeppe 4e FM

23 oktober - Laila 2eFM

24 oktober - Bunbums 2eFM

21 oktober - Nikkie 2e FM

23
november
- Amy81

:egg-chicken:
Punctie
:egg-chicken:

19 oktober - MamaVanSeppe

20 oktober - wannabe

21 oktober - abc

22 oktober- Raba

25 oktober - Laila

25 oktober - Nikkie

27 oktober - Bunbums

28
november
essieislief

:gekruiste vingers 4
Terugplaatsing
:gekruiste vingers 4

3 November tp cryo (hopelijk) - Danielle..

21 oktober - MamaVanSeppe

23 oktober - wannabe

24 oktober - abc

27 oktober- Raba

28 oktober - Nikkie

31 oktober - Bunbums

1 december essieislief

:toppie:
Testen :toppie:

4 november - MamaVanSeppe

7 november - abc

7 november - wannabe

8 november - Nikkie

8 november - Raba

17 November - Danielle..

14 november - Bunbums

15 december essieislief

Geplaatst

koeka wat zijn jullie al lang bezig zeg. Hoe is de 1fm vandaag gegaan?

Apple jullie geduld word ook op de proef gesteld zeg. Sterkte

Hope Fijn dat er 3 waren te zien. 1 heb je er maar nodig. Sterkte

Bumbums een topper wat super. Nu maar lekker broeden en groen eindigen.

Moet even verder straks even verder reageren.

Geplaatst

hoi dames,

even een kort berichtje van mij, we hebben vandaag de eerste fm gehad en helaas niet zo goed!! ben gewoon helemaal van slag ! er is maar 1 follikel !! ik weet niet goed wat ik verder moet, donderdag 2de fm en heel hard hopen (tegen beter weten in) dat er nog iets bijgekomen is !

ben even niet in staat om op de rest van jullie berichtjes te reageren, maar heel veel succes iedereen !!

x monika

Geplaatst

@eer

Gefeliciteerd wij hebben elkaar al gesproken aar ben zo blij voor jullie.

@Raba

Wat leuk dat je hier ook weer bent en wat spannend ik draai al voor je hoor op naar groen.

@Amy

Hoe gaat het met darten Amy lukt het een beetje. ,

@nikkie

Hoe gaat het met jou?

Lekker aan het broeden.

@koeka

Had ik vorige keer ook en bij de 2e meting maar 3 en uiteindelijk werden het er 9 dus er is hoop.

En lees bij eer haar handtekening zij had er maar 1 en ze is zwanger.

Dus hou hoop.

@all

Ik mag donderdag beginnen met deca spuiten onze 3e en laatste poging gaat starten.

Wij stan er positief in.

Ik ben druk met acupunctuur bezig en voel mij daar top bij.

En sucses voor iedereen die nu wacht en bezig zijn ik duim voor jullie allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden