Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Faye: wat vreselijk jammer dat het in deze decembermaand niet is gelukt. Natuurlijk mag je verdrietig zijn, ook als je al een prachtig mannetje hebt gekregen! Veel sterke.

@rifka: voordat ik positief testte, had ik ook last van gevoel alsof ik ongesteld moest gaan worden, met een wat harde, kramperige onderbuik. Verder heb ik geen enkel signaal waargenomen. Houd moed, het kan!

Om je vraag over de leeftijd te beantwoorden: ik ben 34.

• Reacties 512
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@rifka, ik heb tot 2x toe gedacht dat ik heftig ongesteld zou worden dus zoals Simone al zegt, hou moed want het kan.

Ik ben 34 overigens, in augustus word ik 35.

Geplaatst

Even het lijstje weer updaten met alles wat hierboven staat.

@Cuci, wanneer is jouw testdatum?

1e echo en metingen : :myfignerscrossed:

7 december Maaikie 2e FM

9 december Bloempje666 3e FM

10 december Gorgi 2e echo

12 december Liesje '74 1e FM

Punctie en Terugplaatsing: :goodluck1:

2 december Amy81 (TP)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

4 december Cuci (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Maaikie (punctie)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

12 december Maaikie (TP)

12 december Apple2011 (TP Cryo)

Testdatum: gekruiste%20vingers%203.gif

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

25 december Apple2011

Geplaatst

Hi dames,

Weer even tijd om de dames hier een hart onder de riem te steken en hoe dubbel ook, andere te feliciteren met geweldig nieuws...

@ Okaasan, Hoopvol, Bloem en Faye

Wat een rotnieuws, weer een teleurstelling...moeilijk om iets "goeds"te zeggen, maar leef zo van een afstandje mee...

@Simone, Femmie en Esseke

Super!! Het is een ieder zo gegund!!

@ Gorgi

Op een mooie terugplaatsing

@ Liesje

Hoe gaat het met jou, hoe was de FM?

@ all

Volgens mij zit de rest van alle dames inmiddels kort dan wel lang op de wachtbank...Heel veel succes!

Zelf ben ik zeer ongeduldig, en probeer ik in het dagelijks leven altijd van alles om maar niet te hoeven wachten...dat gaat in dit geval dus zeker niet op...mooi leerproces..en het is pas dag 6... Haal van alles in m'n hoofd; in een normale cyclus zou mijn menstruatie ongeveer rond de 19e komen (had dus ook m'n eispong rond de 6e) en een week van tevoren heb ik vaak al last van buikpijn, zo ook nu.. Kan uiteraard ook heel iets anders zijn, maar goed..als ik mezelf dan maar gek blijf maken valt de teleurstelling misschien ook wat mee...

@Rifka Word volgende maand 32

Grtjs

Geplaatst

cuci, klinkt interessant die kliniek in cyprus. Ik heb al vaker gehoord dat cyprus goed staat aangeschreven. Is het goed als ik je een pbtje stuur met wat vragen?

Geplaatst

Hai

Ik zie dat ik de na Anita79, de volgende ben :-S

Hier nog geen signalen van een naderende ongi :-) normaliter zie ik het wel aankomen maar nu nog helemaal niets. Nog steeds gevoelige borsten en steekjes/krampjes in mijn buik maar verder voel ik me goed. Maar houd er wel rekening mee dat het ook ieder moment zou kunnen komen uit zelfbescherming. Normaliter heb ik een gemiddelde cyclus van 29 dagen (handig zo'n app) en dat zou gisteren dan zijn. Maar ik ga wachten tot vrijdagochtend

Oja ik ben net 33

Geplaatst

Ik vrees dat we nog in het lijstje moeten verwerken dat het bij Anita79 deze keer niet is gelukt... Zo zonde! Ze schreef dit een paar dagen terug, op 9-12, en meldde zich toen af op het wachtbankje.

NCM, jij bent de eerstvolgende. Wat spannend!!!! Ik lees dat je vastbesloten bent om tot vrijdag te wachten met testen. Is dat uit bovenmenselijke zelfbeheersing (haha), of - zoals bij mij het geval was - uit angst voor de uitslag? :-)

Geplaatst

@Simone77: Beiden!! We zijn 2 jaar bezig en kan het me zo niet voorstellen dat het raak zou zijn! En ik ben zo bang voor de teleurstelling als het niet raak is... Maar zo lang het gaat zoals het gaat, houd ik de moed erin. Allemaal mee duimen ajb!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou, hier geen goede berichten. Er is een zeer grote kans op overstimulatie. Er zitten zo'n 30 (!) eiblaasjes en de bloedwaarden zijn te hoog. Dat was gisteren dus een enorme domper op de dag. Ben me nu druk aan het maken of ik toch niet te veel heb gedaan met de verhuizing van ons kantoor en of het eventueel daarvan kan komen.... Vanochtend weer bloedprikken en terug voor een tweede echo. Beeld was ongeveer gelijk maar de waarden waren niet zoveel gestegen als ze hadden verwacht. Morgen moet ik dus weer terug om bloed te prikken en bijbehorende echo.

Sorry meiden, zal een andere keer op iedereen reageren. Ben nu erg teleurgesteld en weet niet meer waar ik het allemaal voor doe. Vorige week de grootste ruzie gehad met mijn man tot nu toe en toch is hij nu weer heel lief voor me terwijl ik echt niet zo aardig ben. Dus Hoopvol, ik weet wat het kan doen met je relatie en besef me dat het voor mijn mannetje ook een keer ophoudt...

Kans is dus groot dat deze poging geheel wordt afgebroken dan moet ik een cyclus overslaa. Ook weer leuk want ik heb juist geen cyclus van mezelf dus deze moet wellicht ook weer gestimuleerd. We zien het allemaal wel. Ik denk dat ik met de kerst onderduik en niemand wil zien!

Geplaatst
Esseke - grappig, we gaan in meer dan één opzicht gelijk op. Ik word ook in augustus 35 :-).

Toch niet de 11e hé?

Ik ben trouwens 14 augustus uitgerekend volgens het ziekenhuis. Jij volgens mij ook?

Geplaatst

Hoi dames,

Ik wil ook graag bij jullie op het wachtbankje plaatsnemen. Wij zitten in onze 1e poging ICSI. Ik heb 8 december een TP van 2 mooie emmy's gehad en mag 23 december testen.

Voor alle dames waarbij het niet gelukt is: Heel veel sterkte!

Voor alle dames die zwanger zijn: Van harte!

Geplaatst

Liesje'74 - nee toch, wat rot! 30 follikels in dit stadium, pfff.... Ik hoop erg dat het meevalt, dat de waardes niet meer teveel stijgen en dat je toch doormag deze maand!

Esseke - niet de 11e maar de 3e in mij geval. Ben dus iets meer dan een week ouder ;-). En inderdaad ook uitgerekend op 14-8, volgens de Freya-site.

Geplaatst

hey lieverds, wilde even zeggen dat ik mee lees, en zie dat orkaansan ook vreselijk pech heeft, en herfst denkt ook aan ons, ik heb even oppervlakkig gelezen, ben nu niet met kindjes bezig maar relatie .... xxx

Geplaatst

2 december Amy81 (TP)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

4 december Cuci (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

23 december Maaikie

25 december Apple2011

Ik heb het lijstje weer even aangepast en mijzelf bij echo, punctie en TP weggehaald, want dat is allemaal achter de rug.

Er zijn bij mij 8 follikels weggehaald. Er werd ook gezegd dat de zaadkwaliteit beter was dan de vorige keer, dus wij waren erg blij! Helaas kregen we de dag na de punctie een grote domper. Er waren slechts 6 eicellen geschikt voor bevruchting en daarvan hadden er weer slechts 2 het gered. Wij besloten toen meteen ze beide terug te laten plaatsen.

Bij de terugplaatsing bleek dat het om een 4-cellig en 5-cellig embryo ging. Het ziekenhuis vond dat mooi, maar ik kan me van de vorige keer herinneren dat het toen volgens mij 6-cellig was. Dus dat neem ik nu met een korreltje zout. Ook gezien de opmerkingen dat het nu opeens ook wel eens aan mijn eicellen kon liggen?! Daar moest dan bij een eventuele evaluatie naar gekeken worden.

Al met al hebben wij geen goed gevoel meer bij ons ziekenhuis. Bepaalde vragen worden tegenstrijdig beantwoord en wij twijfelen daardoor nu aan hun reactie op de kwaliteit van de 2 embryo's.

Ik heb zelf wel een positief gevoel, ook mede door opmerkingen van buitenstaanders. Morgen lekker 4 dagen weg mijn man en van elkaar genieten. Dan zijn er al weer flink wat wachtdagen voorbij.

Ik ben trouwens 36.

Graag hoor ik van anderen of zij iets van het ziekenhuis gehoord hebben over het aantal cellen van de embryo en meer van dat soort dingen. het zit me toch niet helemaal lekker.

Geplaatst

2 december Amy81 (TP)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

4 december Cuci (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

Testdatum: :gekruiste vingers 3

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

23 december Maaikie

25 december Apple2011

Hoi Maaikie,

Spannend weer nu je de wachtweken ingaat! Bij mij wisselt het heel erg of mijn eicellen goed bevrucht worden. Soms allemaal (maximaal zes stuks) en soms slechts de helft. Ik heb zelfs een keer helemaal geen terugplaatsing gehad omdat mijn eicellen niet bevrucht waren. Houd dus hoop! Het kan per poging verschillen.

Ik heb Anita ook rood gemaakt. Helaas heeft zij een tijdje geleden al aangegeven dat haar terugplaatsing niet succesvol was.

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Hee Simone en Esseke! Bedankt voor de opbeurende woorden, ik zal inderdaad moed houden, het kan allemaal!! Amy hoe ist met jou?? Jullie zijn nu bijna aan de beurt, jij en NCM, kunnen jullie je inhouden om niet eerder te gaan testen?? Ik wilde vandaag al een test halen, maar heb het toch maar niet gedaan..

Liesje, kan me voorstellen dat je bang bent dat het helemaal niks gaat worden deze keer, maar er kan nog van alles gebeuren he.. ik had ook heel veel eiblaasjes en heb wel een punctie gehad. Dus wie weet kan het nog wel!!

Bikergirl, welkom!!

Groetjes Rifka

Geplaatst

2 december Amy81 (TP)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

4 december Cuci (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

11 december Gorgi (punctie)

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

23 december Maaikie

25 december Apple2011

Hoi meiden,

Ik heb het schema iets aangepast. Ik zag dat ik nog steeds bij de echometing stond.

@Maakie: succes meid.

@Rifka: ik ben zelf 36 jaar. Nog een paar dagen. Is het vol te houden?

@ Breden: bij jou wordt het ook spannend,zeg.

Ik heb nog steeds erg veel last van mijn buik. Ik heb geen koorts ofzo, maar gewoon een ongesteldheidsgevoel. Ik ben benieuwd of we morgen kunnen gaan voor de TP en hoe dat gaat. Ik drink ook veel, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik iets minder rust neem dan de vorige keer. De vorige keer was ik een paar dagen vrij van mijn werk en nu werk ik elke dag. Het fietsen ging vandaag ook moeilijk.

Alle andere meiden die wachten: succes.

En voor de meiden die een tegenslag hebben gehad: sterkte deze periode en blijf aub goed voor jezelf zorgen (zowe fysiek als emotioneel).

Gr, Gorgi

Geplaatst

Hey meiden!

Maaike: kwaliteit zegt niet altijd alles, bij ons ziekenhuis werken ze met a,b en c kwaliteit: had vorige keer met 2x b een positieve test, volgens mij is dat ook 6 cellig! Enne, eicelkwaliteit kan echt wisselen ja! Ik had vorige keer 10 eitjes en maar 7 bevrucht en nu alle 8...

Rifka: het wordt spannend he? Hier wel ongikrampen maar geen bloed, zucht, wordt nu wel een beetje spannend zeg ik heel stiekem...;-)

Geplaatst

Beste Esseke ik mocht op 17 december testen... jij ook van harte gefeliciteerd wat geweldig toch...veel succes alle dames!! groetjes cuci

Geplaatst

Wat zijn jullie allemaal ontzettend lief zeg!!!!!!!!! Knuffel voor jullie allemaal!

Ik blijf voor jullie allemaal duimen hoor en o wee als ik jullie op een volgend bankje tegenkom!! :)

O ja, ik ben 37; semi-oud.

Geplaatst

Maaikie, zoals Amy en Breden al schreven kan de bevruchting per keer verschillend zijn. Daarnaast is de aanwezigheid / hoeveelheid fragmentatie tussen de cellen belangrijker als het aantal cellen.

Hou moed!

Geplaatst

2 december Amy81 (TP)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

4 december Cuci (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

23 december Maaikie

25 december Apple2011

Meiden, ik heb mij eraan gewaagd en vanochtend postief getest!!! Ik had het echt niet verwacht, helemaal geen innestelingsbloeding gehad (hoeft dat niet perse?) maar toen ik ineens over de wachtdagen ging waarin het voorheen mislukte dacht ik ineens 'zou het dan toch?' en ja hoor, vind het echt doodeng, vorige keer ging het mis na het stoppen met de utrogestan dus tsja...maar goed, je moet ergens beginnen!!!

PS: NCM: sorry voor het dubbele bericht...het ligt zo gemeen dichtbij elkaar allemaal he...ik hoop echt keihard voor je dat jij ook deze uitslag gaat krijgen, het is iedereen in dit zware proces zo gegund!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden