Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aj NCM,

Bruinverlies is natuurlijk nooit leuk. Gelukkig voel je je verder goed. Het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het al afgelopen is... Sterkte nog even met wachten! Nog twee daagjes en dan mag je testen.

En Amy,

Gefeliciteerd met je positieve zwangerschapstest! Natuurlijk is het nog even spannend maar het begin is er! Hoeveel embryo's had je terug laten plaatsen? Geniet ervan samen en op naar een mooie eerste echo!!!

Liefs,

Breden

• Reacties 512
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeh, gefeliciteerd Amy!

Ncm hoop dat het goedkomt hou vol meid!

Kan iemand mij op het lijstje erbij zetten? Mag 19 december testen.

Als ik alles zo lees ben ik geloof ik een van de jongste 26 jaar.

Dames in de wachtstand heel veel succes allemaal, op naar groen!

Liefs Mar

Geplaatst

Bikergirl - welkom en succes in deze weken!

Maaikie - heel veel plezier tijdens het uitje met je man. dat is alvast een mooi begin van de wachtweken.

Gorgi - ik hoop op een mooie terugplaatsing voor jullie. Probeer wel te denken aan jezelf en je rust.. Zo'n punctie is best heftig, je lichaam moet er even van herstellen.

NCM - Tjee, wat een schrik voor jou! Ik ben het eens met Breden: het hoeft nog niet persé iets te zeggen. Nog 2 dagen en dan heb je zekerheid. Hou vol, heel veel sterkte!

Rifka en Breden - succes met de laaste loodjes van het wachten.

Amy81 - joehoe!! Wat een heerlijk bericht. Kan je het al een beetje bevatllen. Ik weet dat het nog heel pril is, maar probeer er toch van te genieten hoor. De kans dat het wél goed blijft gaan is vele malen groter dan andersom. Over de innestelingsbloeding; die komt niet altijd voor, ik meen zelfs in slechts 25 - 30% van de gevallen. Zelf heb ik 'm ook niet gehad.

Dames het is iedereen ontzettend gegund. Zet 'm op!

liefs, Simone

Geplaatst

@Amy: Gefeliciteerd Amy! Super nieuws zeg!

@Daantje: shit zeg.... heel veel sterkte! Niet leuk :(!

@NCM: kom op meid, zegt inderdaad nog niet veel. Ik blijf voor je duimen hoor!!

Toi toi toi voor de rest van het wachtbankje!

ps. ik ben 28 jaar.

Geplaatst

1e echo en metingen : :myfignerscrossed:

9 december Bloempje666 3e FM

10 december Gorgi 2e echo

12 december Liesje '74 1e FM

Punctie en Terugplaatsing: :goodluck1:

2 december Amy81 (TP)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

4 december Cuci (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

12 december Apple2011 (TP Cryo)

Testdatum: :gekruiste vingers 3

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

17 december Mar S

17 december Cuci

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

23 december Maaikie

25 december Apple2011

Daan,

Wat jammer dat het niet is gelukt. Zie je erg op tegen de komende feestdagen? Heel veel sterkte meid!

Breden

Geplaatst

Thanxs lieve meiden voor jullie lieve reacties en wat is het dubbel he, tegenover alle verdrietige berichten: meiden hele dikke knuffel...

Breden: voor jou draaien de duimen voor vrijdag hoor, ben je zenuwachtig?

Wij hebben twee emmies teruglaten plaatsen dus wie weet, voorlopig ben ik vooral heel bang dat dit toch weer gaat mislukken maar ik hoop echt met de dag meer vertrouwen te krijgen!

Geplaatst

Amy, helaas moet ik mijn test over het weekend heen tillen en mag ik pas maandag testen. Dat is ook wel zo verstandig aangezien ik zaterdag nog Pregnyl 5000 heb gespoten en de kans bestaat dat als ik eerder test het een valse positieve uitslag kan zijn.

Wat spannend om erachter te komen hoeveel embryo's zich ingenesteld hebben.....

Breden

Geplaatst

2 december Amy81 (TP)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

4 december Cuci (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

8 december Bikergirl (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

17 december Mar S

17 december Cuci

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

23 december Maaikie

23 december Bikergirl

25 december Apple2011

@ Simone77: Bedankt voor je welkom.

@ NCM: positief blijven denken hoor!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Net even goed uitgejankt over de telefoon. Mijn voorgevoel was helaas goed. Deze poging wordt geheel afgeblazen.

Met een beetje geluk (ver te zoeken!!) eind januari weer beginnen.

Ik zie heel erg op tegen de kerstdagen, heb er zo totaal geen zin in en dat is weer niet eerlijk tegenover man en de rest van de familie dus daar voel ik me nu ook al weer schuldig over.

Voor alle groene meiden: heel erg gefeliciteerd, geniet ervan!

En voor de rest, we blijven hopen ook al vind ik dat soms heel moeilijk......

Geplaatst

Liesje - wat ontzettend rot dat het over en uit is deze keer. Gatver, na al die hormonen en tripjes naar het ziekenhuis verdien je het toch om in ieder geval de punctie te mogen halen! Ik hoop dat he deze maand een beetje bijkomst van dit slechte nieuws en (naar omstandigheden) toch nog leuke feestdagen zal kunnen hebben.

Daantje - och, wat jammer dat het negatief is. Veel sterkte!

Ik hoop dat 2012 helemaal jullie jaar gaat worden.

Geplaatst

Ach Liesje,

Wat leef ik met je mee! Kunnen ze je de volgende keer minder hormonen geven? Misschien wil je dit nu even niet horen maar teveel follikels is toch nog een betere uitgangssituatie dan te weinig (of helemaal geen) follikels. Ik hoop dat 2012 helemaal jouw jaar gaat worden!

Breden

Geplaatst

Liesje heel veel sterkte om deze tegenslag weer te verwerken. Dit verwacht je niet als je aan dit traject begint en voelt vast als heel oneerlijk sterkte!

Daan wat rot dat deze keer niet gelukt is, ik duim voor een vruchtbaar 2012 voor jou!

Iemand heeft mij op het lijstje erbij gezet bedankt daarvoor maar testdatum moet de 19e zijn ipv de 17e.

Moet over het weekend heen met wachten net als Breden.

Toi toi toi allemaal

X Mar

Geplaatst

2 december Amy81 (TP)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

4 december Cuci (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

17 december Cuci

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Mar S

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

23 december Maaikie

23 december Bikergirl

25 december Apple2011

Sorry Mar,

Ik had je per ongeluk op de verkeerde testdatum gezet. Hoe gaat het met het wachten? Ik moet nog anderhalve dag werken en dan heb ik weekend. Dat wordt een laaaaaang weekend haha.

Groetjes,

Breden

Geplaatst

1e echo en metingen :

Punctie en Terugplaatsing:

2 december Amy81 (TP)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

4 december Cuci (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

14 december Gorgi (TP)

Testdatum:

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

23 december Maaikie

28 december Gorgi

Hoi dames,

Heb de lijst aangevuld. Vandaag de TP gehad. Ik had het best wel moeilijk: een hele volle blaas en ze moesten nog alles gaan uitleggen en schoonmaken. Ze vertelden dat er 10 van de12 eitjes zijn bevrucht en dat ze het allemaal goed doen. Ze heeft de beste gekozen, maar de anderen doen het ook goed. Ze wachten nog 1 dagje en dan kunnen ze kijken of ze inde vriezer gaan. De kans is groot dat het lukt. Dit was fijn nieuws om te horen, omdat we de vorige keer helemaal niets over hadden. Nu gaan die verschrikkelijke wachweken in. Ik kon het niet meer opbrengen om naar mijn werk te gaan en lig nu thuis op de bank.

Ik las dat hier weer meiden waren die geen goed nieuws hadden. Lieve meiden, sterkte deze periode. Ik las ook dat er goed nieuws was: gefeliciteerd.

Meiden, we gaan elkaar er door heen helpen.

Gr, Gorgi

Geplaatst

2 december Amy81 (TP)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

4 december Cuci (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

14 december Gorgi (TP)

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

17 december Cuci

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Mar S

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

23 december Maaikie

23 december Bikergirl

25 december Apple2011

28 december Gorgi

Gorgi,

10 embryo's is echt super! En ook nog van goede kwaliteit. Je zou toch bijna denken dat er een goede tussen zit. Ik hoop dat ze de beste voor je uitgezocht hebben!

Succes in de wachtweken!

Liefs,

Breden

Geplaatst

Hier nog spanning... Over de hele dag ongeveer theelepeltje bruinverlies dus ik heb mezelf verteld dat het wel mee valt. Morgen maar weer eens aankijken...

Allemaal duimen voor me he? Ik heb gegoogled en het hoeft niets te betekenen.... maarja het kan net zo goed wel wat te betekenen hebben natuurlijk. We wachten weer even af

Geplaatst

Liesje, Heel veel sterkte. Dat verwacht je niet als je aan dit traject begint. Neem even de tijd en ik hoop dat 2012 jou een beter jaar op dit gebied gaat brengen.

NCM, pfff......spannend! Ik wil je ontzettend veel succes wensen deze laatste wachtdagen! Het is dan zooo killing! Ik hoop zo dat wij je op groen mogen gaan zetten (net als iedereen hier). En inderdaad, dat bruinverlies hoeft niets te betekenen. Ga je je het volhouden tot 16 december of ga je stiekum toch eerder testen?

Geplaatst

Lieve meiden,

Jullie kennen mij nog niet maar ik wilde jullie bedanken voor de openheid op dit forum. Ik heb de afgelopen weken in hetzelfde schuitje gezeten maar durfde niet mee te schrijven. Mede door jullie positieve woorden en verhalen bleef ik er in geloven. Op 27-10 heb ik mijn eerste injectie gezet en op 1-12-11 na heel veel gedoe mijn terugplaatsing. Er waren 4 eitjes en 3 zijn er bevrucht 1 teruggeplaatst. 8 cellige embryo van topkwaliteit. En vandaag mocht ik testen... en zwanger. Kan het niet geloven! Maar meiden blijf er in geloven. Ik heb wel 6 miskramen gehad en ben nu 10 jaar bezig dus ben nog heel voorzichtig. Dit was onze eerste IVF. Hopenlijk blijft ons babytje plakken.

@ de zwangere dames gefeliciteerd en geniet er van! Geloof in een plakbaby!

@ de wachtende dames succes! nog even volhouden!

@ NCM probeer positief te blijven. Het kan nog zeker!

@ Esseke en Simone! Ik word ook in augustus volgend jaar 35! Grappig dat jullie in hetzelde schuitje zitten!

Groetjes Liselotje

Geplaatst

Liselotje, Wat leuk dat je toch nog even meeschrijft en ons met opbeurende en positieve woorden weer een duwtje in de rug geeft! Jij natuurlijk ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap!! Hopelijk krijg je binnenkort een knipperend lichtje te zien tijdens de echo en kan het genieten gaan beginnen!

Geplaatst

ik moet wel wachten want ik heb niet eens testen in huis...ik weet nog niet hoe ik eraan ga komen zelfs. Morgen proberen wat eerder weg van mn werk. Ik word ook steeds banger voor het resultaat moet ik zeggen. Morgen maar even kijken wat mijn lichaam me te vertellen heeft en anders gaan we testen. De hoop is wel een eindje vervlogen moet ik zeggen...

Wat ik echt heel naar vind is dat ik nog steeds niets gehoord heb over de 5 emmies die 'over' zijn. Ik weet niet of ze zijn ingevroren. Als deze poging niet aanslaat wil ik toch zo snel mogelijk door maar om dan weer door dat hele circus heen te moeten.... Daar zie ik wel tegen op.

Geplaatst

NCM, kan je anders niet gewoon bellen naar het ziekenhuis / kliniek met de vraag wat er met die 5 emmies is gebeurd?. Kan mij voorstellen dat je wilt weten of dit cryo's zijn geworden. Heel terecht!

Sterkte!

Geplaatst

Ja gaan we morgen ook doen. Ze hadden aangegeven dat het wel even kon duren maar dit vind ik echt veel te lang. Die emmies moeyen al lang ingevroren zijn of weg, dat kan niet anders. Morgen gewoon weer een spannende nieuwe dag. Vandaag ook nog eens te horen gekregen dat mijn werk gaat reorganiseren dus er wordt een flink beroep op mijn incasseringsvermogen gedaan.

Nu eerst lekker slapen. Tot morgen!

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Mijn dag begon vandaag met een veeg rood bloed... vreselijk geschrokken.. daarna steeds met bibberende benen naar de w.c om te kijken of het ook echt door zou zetten.. maar nee, tot nu toe niet, geen bloed meer de hele dag.. zo verwarrend allemaal, ik weet precies wat je doormaakt NCM, jij ook heel veel sterkte!!!

Amy, wat een geweldig nieuws voor jou/jullie!!! Kan me voorstellen dat je het nog bijna niet kunt geloven en ook dat je nog voorzichtig bent.. maar je bent wel zwanger nu, het kan!! En nu goed blijven plakken he!!!!!! Ik wens je heel veel vertrouwen toe de komende tijd!! Op naar een mooie zwangerschap!!

Liesje, he wat ontzettend naar dat je nu geen punctie krijgt.. wat een teleurstelling zeg.. sterkte!!

Daantje, neee, wat ontzettend jammer dat het niet is gelukt.. een dikke knuffel voor jou..

Voor de meiden die wachten, nog effe volhouden.. het kan!!!

Liselotje, wat lief dat je nog een bericht voor ons achterlaat, heel mooi dat het voor jullie gelukt is na al die jaren.. blijf geloven in het wonder!!!

Liefs Rifka.. beetje emotioneel, de hele dag al, kan steeds wel huilen..maar weet eigenlijk nog steeds niks..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden