Jump to content

5 tp's of meer voordat je zwanger was?

Twinklestar

Recommended Posts

Hoi meiden,

Momenteel net weer een negatieve test gehad. Het was inmiddels de vierde tp ( 2 verse pogingen en 2 cryo pogingen). We doen icsi met tese. Wie kan me een beetje opvrolijken en heeft een verhaal over 5 of meer tp's voordat je zwanger was? Ik kan bijna niet geloven dat het ooit wel gaat lukken.

Iedere keer lijkt het bij de innesteling verkeerd te gaan want het aantal eicellen is goed, de embryo's zijn van goede kwaliteit en ze kunnen verder bij mij niks vinden wat een innesteling tegen gaat.

Hebben jullie nog extra onderzoeken gedaan? Wat was de reden voor verminderde vruchtbaarheid? Hoeveel Emmy's zijn er teruggeplaatst etc etc

Meid, wat een *&%# zooi! Ik weet hoe je je voel, heel frustrerend. Gaat het ooit wel komen?

Wij zijn nu pas bij de 5e tp zwanger, zie handtekening (lang verhaal). Morgen de echo, dus tot die tijd een beetje voorzichtig nog. Maar zwanger worden (verder dan paar dagen overtijd en lichte streep) kunnen we dus wel! Dit kan zeker ook voor jou gelden.

Geef nu maar even toe aan je verdriet en teleurstelling, moed rapen komt straks wel weer. Sterkte dame.

Hoi Twinklestar,

Kijk naar mijn onderschrift zou ik zeggen.

Inclusief cryo's zijn er 15 embryo's teruggeplaatst in 11 keer.

Kwaliteitan embryo's was iedere keer redelijk tot goed.

Bij ons ontbrak het aan geluk werd door de artsen in Nederland gezegd.

De laatste behandeling hebben wij in Leuven gehad, veel onderzoeken gahd, chromosomen en DNA (is niet hetzelfde trouwens)

Hysteroscopie en uitgebreid bloedonderzoek. Mijn schildklier was aan de langzame kant, met een Belgisch voedingssupplement speciaal om zwanger te worden is deze voldoende op gang gekomen (Ogestan, vrij verkrijgbaar bij een Belgische apotheek)

Verder is bij de laatste poging menopur gebruikt in plaats van Gonal F (Ik heb altijd voldoende eicellen aangemaakt)

Daarnaast is bij de laatste poging Assisted Hatching toegepast op de embryo's.

Ik weet dat ze ergens in NL daar inmiddels wel mee zijn begonnen, al was het wel in onderzoeksfase.

Ik wens je heeeeeel veeeel succes toe, onze situatie was behoorlijk uitzichtloos, maar ben nu al bijna 33 weken zwanger, dus het kan!

Liefs

Francis

Francis, jullie hebben al veel meegemaakt zeg. Wat afschuwelijk dat jullie zoontje is overleden met 41 weken. Dat lijkt me echt zo ontzettend zwaar. Maar wat een wonder dat jullie nu alsnog een kindje verwachten. Gefeliciteerd!!!

Mag ik vragen wat het verschil is tussen menopur en gonal f? Ik gebruik ook gonal f. En op zich altijd goede resultaten qua eicellen en bevruchtingen.

In Duitsland doen ze ook assisted hatching. In eerste instantie vond de arts dat niet bij ons niet nodig omdat alles normaal lijkt. Bij de laatste verse poging hadden we embryo's van 5 dagen oud en dan kan er geen AH meer toegepast worden.

Testr, ook gefeliciteerd met de zwangerschap. Mag ik vragen welke hormonen jullie kregen in dd? Dr s vind immunologisch onderzoek bij ons niet nodig omdat er geen ziektes in de familie voorkomen. Was dit bij jullie wel?

Wij hebben de laatste (icsi) poging in het VU gedaan. Immuun was bij ons aanleiding voor, ik zware allergie, man reuma (beide zijn dat auto-immuundingen) en meerdere kort durende innestelingen gehad (waar ik ook echt ziek van werd), daarom zelf naar dokter Pfeiffer gegaan.

Hormonen laatste poging Menopur, daarmee had ik na de 1e ivf elke keer iets betere kwaliteit eitjes. Maar ja, er spelen natuurlijk altijd meer factoren mee.

Heb je in DD wel eens gevraagd naar Suprefact na de tp? Daar heeft dr Scholtes goede ervaringen mee en wordt vaker toegepast. Bij mij ook na een second opinion daar, omdat ik een rommelige 2e cyclusfase heb (week na ei geelverlies dat donkerder wordt richting ongi). Maar bij mij heeft het in eigen cyclus (zonder terugplaatsingen) niet gewerkt.

Sterkte met pluizen! Ik weet (en snap!) hoe snel je door wil, maar rust nemen, opties onderzoeken en juiste momenten pakken hebben voor mijn gevoel dit keer zeker bijgedragen. Al die pogingen op elkaar maakte mij niet lekkerder in mijn vel. Deze laatste keer wel.

Is het een optie om eens ergens een second opinion te vragen en de cryo's te bewaren?

Hoi Twinklestar,

Sterkte om deze tegenslag te gaan verwerken. Het komt steeds harder aan en het verwerken wordt elke keer zwaarder/emotioneler.

Het is zo ontzettend moeilijk om die hoop te blijven houden.

Wij (mijn man en ik) hadden elkaar beloofd dat we hoop moesten blijven houden, anders zouden we stoppen met het ondernemen van pogingen.

Omdat wij van mening zijn dat als je geen hoop hebt je er niet in geloofd dat een volgende poging wel zou kunnen slagen.

Wij hebben in totaal ('verse' embryo's en cryo's) 9 keer een tp gehad.

Verse embryo's elke keer 2 terug laten plaatsen. Cryo's ook per 2 mits ze niet goed ontdooide of dat we na een poging 1 cryo hadden.

Ik wil je heel veel succes toewensen!!!!

Twinkestar het is wel beide keren mis gegaan, maar ik ben zwanger geweest van de 6e en de 8e terugplaatsing... En ik hoop dat nummer 10 ons opnieuw geluk gaat brengen. Daaromzijn we ook bij dr Pfeiffer geweest. Maar de aanleiding daarvoor waren vooral de vier keer dat ik positief testte en toch ongesteld werd, niet de miskramen dus maar de mis-innestelingen om het zo maar te noemen.

Sluit me verder aan bij Testr: neem de tijd en ga op zoek naar dat wat voor jou goed voelt. Succes!

Twinkel wat een rotbericht lees ik hier. Gatver meid ik had het je zo gegund!

Ik ben ICSI nr. 7 zwanger geworden van onze zoon dacht dat het de 10e terugplaatsing was en inmiddels bezig met ICSI nr. 3 voor een brusje.

Ik heb heeeeeel veel onderzoeken laten doen, ook chromosomenonderzoek maar nergens kwam echt wat uit. Wel dat mijn schildklier iets aan de hoge kant was. Volgens de Nederlandse norm niet eens te hoog maar wat volgens de laatste onderzoeken wel veel te hoog is om zwanger te worden.

Ook ben ik overgestapt naar Brussel op advies van mijn Duitse gyn omdat ze daar het beste in ICSI zouden zijn. Lang protocol gehad met Menopur en toen EINDELIJK zwanger.

Ongelooflijk na zoveel terugplaatsingen en tranen. Hele hoofdkussens heb ik doorweekt gehuild nachten lang. Meid ik weet zo goed hoe verdrietig je bent, en het is zo oneerlijk!!

Ik hoop dat je veel aan je hubbie hebt in deze donkere dagen. Het kan dus echt wel hoor, na veel terugplaatsingen toch nog zwanger. Houd moed vrouwke.

Heel veel liefs

Noor

Ik heb totaal 8 tp's gehad (alleen wel met IVF en niet met ICSI), daarvan 3x zwanger geweest. De eerste zwangerschap (1 cryo) eindigde bij ongeveer 7 weken. Volgende zwangerschap (2 cryo's) eindigde bij ongeveer 8 weken. De laatste zwangerschap had ik ook 2 cryo's teruggeplaatst gekregen, bij 8 weken kreeg ik een miskraam...gelukkig was er 1 sterk genoeg en die is blijven plakken tot het eind. Het resultaat daarvan is een superleuk ventje van bijna 14 maanden.

Er zijn dus genoeg vrouwen die pas na heel veel tp's zwanger geraakt zijn, hoop blijven houden dus!

Hoop dat het bij jou binnenkort ook gaat lukken...

Hoi Twinkelstar,

Ik ben zwanger geraakt bij de vijfde terugplaatsing. Ik had 1 verse terugplaatsing gehad en 3 cryo's. Bij de tweede verse terugplaatsing werd ik zwanger. Ik had veel eitjes, goede embryo's en ook de cryo's ontdooiden goed. Toch bleven de eerste 4 embryo's niet zitten. Ik spoot 300 eenheden gonal. Ik verloor ook de moed na die vier terugplaatsingen en kon mij niet voorstellen dat het een keer wel zou gaan lukken, omdat het er telkens goed uitzag. Toch is het opeens gebeurd, terwijl de omstandigheden niks verschilden van de keren ervoor. Houd moed dus, want het tij kan zomaar keren.

Heel veel succes!

Daantje

Twinkelstar ik ben zwanger geworden bij de 10 tp!! 4 verse pogingen en 5 cryo pogingen. Onze zoon is uit de laatste cryo poging ontstaan. Wij deden ook icsi met tese materiaal en de laatse paar keren ook assisted hatching. De kwaliteit van onze in totaal dacht ik 13 emmys was op een aantal na steeds bijna perfect.

Het kan dus echt!!

Twinckelstar, wat een goed onderwerp heb je aangemaakt.

Hier ook net een mislukt 5de TP gehad (1 vers en 4 cryo's) van allemaal top emmies. Geen enkele is iets geworden. Hier is de hoop en het vertrouwen dus ook ver beneden het dieptepunt gedaald, dus bovenstaande succesverhalen zijn zeker welkom. Alhoewel het me ook wel weer een beetje doet wanhopen, als we dus nog zo'n lange weg af moeten leggen.

Heel veel respect dus voor de dames die zo'n lange weg hebben afgelegd voor hun zwangerschap. Ik hoop dat ik dat ook volhoud.

Goed om te lezen dat het wel kan...dat geeft weer wat hoop maar kan er ook wel weer down door worden. Het zou dus kunnen dat we nog 5 à 6 pogingen moeten ondergaan (als het lukt). Ik merk nu al dat het steeds zwaarder word. Momenteel kan ik nergens meer van genieten en voel ik me best down. Ook ben ik in mijn hoofd bezig met de tijd die zo snel verstrijkt en het feit dat ik er niet jonger op word.

Ik had altijd gehoopt rond met 30ste moeder te worden en inmiddels ben ik al weer 3 jaar verder.

Leeftijd hoeft inderdaad geen belemmering te zijn, genoeg vrouwen die na hun 40e nog moeder worden via IVF, ICSI enz. Maar het is toch altijd een tegenvaller als je voor jezelf een leeftijd in gedachten had wanneer je moeder zou willen zijn. Ik werd op mijn 20e voor de eerste keer mama, 10 jaar later voor de 2e keer (met andere man). We zijn nu bezig voor een derde kindje maar we hadden vantevoren al besloten dat we nog maar 1 punctie zouden doen en kijken wat daar uit zou komen. Heb daar nu 1 tp van achter de rug en nog 2 cryo's te gaan. Hierna willen we ook echt stoppen, heeft meerdere redenen maar leeftijd is daar ook 1 van....en dan ben ik "pas" 31.

Twinklestar, zie mijn onderschrift.

Ik heb 9 verse ICSI's gehad en 10 tp's met in totaal 19 embryo's.

Allemaal waren ze van vergelijkbare kwaliteit, varierend van perfect tot goed.

De eerste 7 ICSI's hebben we in Dusseldorf gedaan en omdat ik zeker wilde weten dat ik er alles aan gedaan had ben ik voor ICSI 8 overgestapt naar Gent.

Weer allerlei aanvullende immuunonderzoeken gehad en een hysteroscopie, maar niets afwijkend gevonden.

De laatste poging wilde ik toch wat anders proberen en ondanks geen directe aanwijzingen deze poging met Prednison, Intralipid en herparine injecties gedaan.

En zoals je ziet ZWANGER!

Ik heb bijna altijd Menopur gebruikt en de opbrengst en de kwaliteit van de embryo's waren altijd vergelijkbaar.

Wat wel opvallend was, was dat de tp's in Dusseldorf altijd heel moeizaam gingen.

In Gent ging het beide keren geheel zonder problemen en de eerste poging een vmk en de tweede poging raak!

Indien je het nog aankan, niet opgeven!

Zelfs na veel ICSI's en tp's is het nog mogelijk!

Sikki, gefeliciteerd met de zwangerschap! Wat een traject hebben jullie al achter de rug zeg (zowel emotioneel als financieel). Hoezo gingen de tp's in dd altijd moeizaam? En was dit in Gent niet zo?

Goed dat jullie uiteindelijk de stap hebben gemaakt voor een andere methode. heel veel geluk in de toekomst met jullie kindje.

Ik lees dit topic ook met interesse. ....na 11 tp's van topembryos en tot op heden niks afwijkends, nog niets. Voor mij wordt de kans wel heel erg klein geloof ik. Misschien toch ook aan prednisolon en intralipid....

Pfff doorgaan is moeilijk, maar stoppen ook.

Grtz Megan

Wat fijn dat dit topic bestaat! Hier inmiddels 5 tp, in totaal 8 embryo's (6 cryo's, 2 verse) en nog nooit positief getest.. Geloof niet zo goed in wat de artsen zeggen: puur pech. Waarom test de een bijna altijd positief en de ander bijna altijd negatief. Vind het echt heel moeilijk om nog positief te denken en er in te geloven dat het ook bij ons zou kunnen lukken...

Twinklestar ik heb 5 ICSI's gedaan met 5 TP's en ben nu zwanger... van een tweeling. Ben inmiddels 42 en dacht ook altijd rond mijn 30ste moeder te worden. Mijn dochter kreeg ik toen ik 35 was en deze twee komen vlak voor mijn 43ste! Je kan nou eenmaal niet plannen hoe het loopt in het leven, maar houd moed, er zijn genoeg succesverhalen!

Succes! En de andere dames hier natuurlijk ook...

Caroline

Wat fijn dat dit topic bestaat! Hier inmiddels 5 tp, in totaal 8 embryo's (6 cryo's, 2 verse) en nog nooit positief getest.. Geloof niet zo goed in wat de artsen zeggen: puur pech. Waarom test de een bijna altijd positief en de ander bijna altijd negatief. Vind het echt heel moeilijk om nog positief te denken en er in te geloven dat het ook bij ons zou kunnen lukken...

Sonne, het is moeilijk hè? Bij anderen duurt het ook wel lang maar die hebben dan vaak wel al een keertje positief (vroeg) getest (wat dan daarna mis is gegaan). Ik heb ook nog nooit een streepje zien verschijnen. Je gaat dan toch denken dat er iets niet goed moet zijn. De arts zegt dat het aan het tese zaad kan liggen. De kansen op een zwangerschap met zaad dmv tese liggen lager dan met gewoon zaad. Maar ja, de bevruchtingen en Emmy's zijn wel altijd goed...

Caroline, gefeliciteerd! Wat leuk een tweeling.

Om me heen heeft bijna iedereen inmiddels kinderen of zijn in verwachting. Dat maakt het extra moeilijk. Ik voel me wel eens eenzaam. Vriendinnen praten bijna alleen maar over hun kinderen of de zwangerschappen. Dat maakt ook dat ik zo met de leeftijd bezig ben. Straks zijn dat al bijna pubers en hebben wij (hopelijk) een baby'tje.

beste Twinklestar,

zie ook mijn onderschrift: 3 IUI en pas bij 5e ICSI poging (ik geloof de 8e terugplaatsing) zwanger en vorig jaar op mijn 41e dus bevallen van een prachtige dochter!

Wij zijn na poging 4 (allemaal IVF) naar ander ziekenhuis gegaan: dat werd ICSI met andere medicijnen.....en toen was het meteen raak.

het is geen garantie, dat besef ik maar al te goed.

Maar misschien wel het proberen waard.

veeeeeel sterkte en ik wens je nog veel moed toe!

Wat ben ik blij om dit topic te lezen!

Hier ook 4 pogingen achter de rug... Nu gaan we voor de 5e tp maar ik heb er een hard hoofd in.. Alles was iedere keer PERFECT en toch is het nog steeds niet gelukt.. De wens is altijd zooo sterk geweest, maar nu we er ook daadwerkelijk even van hebben mogen proeven wil ik het alleen nog maar meer! Aaarghhh frustrerend!!