Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi all,

Ik sluit mij graag bij jullie aan. Vandaag getest, een beetje vroeg aangezien ik niet in slaap kan vallen.En nu al helemaal niet meer, maar JIPPIE ik ben zwanger:clap2:

Ik heb de link van Testr gebruikt en ik kom uit op 8 juli.

Jullie allemaal van Harte Gefeliciteerd!!!!!

Lfz Ig

Geplaatst

Jaaa Iggie! Wat super! Hoe voel je je?

En de rest van de meiden?

Ik ben redelijk moe, maar ik heb ook een drukke week gehad. Afgelopen nacht het klokje rond geslapen!

Verder zijn mijn borsten wel wat gegroeid en ben ik zo nu en dan een beetje misselijk. En ik heb heeeeeel veel dorst steeds!

Geplaatst

Meiden, van Harte....

Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren hoe ik me voelde toen ik voor het eerst op het 'uitgerekend juli 2011' topic schreef..

Nu ligt ons meisje van ruim 3 maanden te slapen in haar wieg....

Onvoorstelbaar!!. Geniet ervan... het gaat zooo snel....

Ik ben benieuwd of Sanne een verjaardags-genootje krijgt op 18 juli...

Geplaatst

ik voel me zo onzeker, hebben jullie dat ook? heb het gevoel dat mijn borsten minder gevoelig zijn..net nog een test gedaan was wel positief, als je geen bloed hebt blijf je zwanger toch? word gek van mezelf, ben ik eindelijk zwanger en dan nog zo onzeker..pffff

Geplaatst

Meiden, gefeliciteerd! Ik mag me ook eindelijk bij een 'uitgerekend in... 'topic aansluiten. Ik heb gisteren gestest en had een hele dikke streep! Volgens de test op de freya website ben ik ook op 4 juli uitgerekend. Iggie: jij had een dag later de punctie, dus zou dan toch op de 5e uitgerekend moeten zijn?

Ik vind het ook wel heel spannend, en hoop dat Willempie goed blijft zitten. Maar ik voel me niet onzeker, alleen heel erg blij. En misselijk en doodmoe natuurlijk ;-) Ik heb nu constant liga's bij me, en zodra ik de honger en misselijkheid voel opkomen eet ik een half koekje. Dat hellpt wel (eventjes). Zijn jullie nu ook al zo ontzettend moe? We zijn vandaag naar Apenheul geweest, we hebben een seizoenkaart. Na een uurtje ging bij mij het licht al uit, volgens mijn vriend zag ik er uit als een lijk. Ik viel bijna ter pekke in slaap. We zijn na twee uurtjes dus maar snel weer richting huis gegaan, en daar heb ik 1,5 uur als een blok geslapen.

Hebben jullie het al aan ouders verteld? Wij wel, gisteren. Dolblij natuurlijk. Onze ouders wisten van de ICSI, en dat we vandaag mochten testen. Het was dus toch nog een verrassing dat we gisteren al op de stoep stonden. We hadden een EHBO (eerste hulp bij oppassen) koffertje gemaakt, van zo'n Jip & Janneke logeerkoffer van de HEMA. Rompertje, slab (oma is de allerliefste), Nijntje voorleesboek, sokjes en zwitsal billendoekjes erin gedaan en een EHBO-kaartje eraan gemaakt. Voor mijn schoonouders wordt dit het 5e kleinkind, maar voor mijn ouders de 1e. Mijn moeder moest uiteraard huilen, en mijn schoonvader trok een fles champagne open. Ik heb mijn laatste glaasje alcohol gehad (een halve) en eigenlijk smaakt het me helemaal niet meer. Gelukkig maar!

Ik hoop dat er nog veel dames bij komen deze maand!

Geplaatst

Hi all,

@ Jo en Jessi, ik had je al gefeliciteerd, maar gewoon nog een keer!!!!! hahaha kan in deze periode niet vaak genoeg zijn. Je hebt gelijk over die datum. Ik had de datum gebruikt van de TP en niet van de punctie. Pfffffff scheelt toch weer drie dagen:-)

Ik voel me eigelijk wel goed, niet meer zo onzeker als de eerste paar dagen. Ga ook gewoon volgende week weer sporten, zoals ik voor de TP deed. Ben wel heel erg moe, ik lig tegenwoordig om 21.30 uur in bed. Voor mijn doen is dat zeer vroeg. De bedoeling was dat we het volgende week aan de familie zouden vertellen tijdens de verjaardag van mijn vriend. Maar eigelijk weten al heel veel mensen het grote nieuws. Alleen op mijn werk heb ik het nog niet bekend gemaakt, maar dat zal niet lang meer duren. Mijn vriend heeft namelijk een foto van alle testen op FB geplaatst. Zo stil als hij was tijdens het hele proces, des te luider hij nu is:-))))

Ik heb gisteren het ziekenhuis gebeld om aan te geven dat ik zwanger ben. Ik verwachte een afspraak voor een bloedtest. Maar de verpleegkundige gaf aan dat als de test posi is, dan is het positief. Hebben jullie wel een bloedtest gehad?

Dinsdag 15 november mag ik voor de eerste echo, spannend....

Geplaatst

@Iggie: ik ben ook vreselijk moe, echt absurd. Ik ben een avondmens en wordt normaal na negen uur juist fit, maar nu wil ik alleen maar mijn bed in. Dat ga ik dus zo ook lekker doen.

Mijn buikpijn wordt sinds gisteren minder en de misselijkheid ook. Dat maakt me af en toe onzeker. Hoe misselijker ik ben hoe beter ik weet dat ik echt zwanger ben! Ik heb gisteren ook meteen de verpleegkundige gebeld en hoef ook geen bloedtest de doen. Ik zou mijn eerste echo ook op de 15e hebben, maar ik begin de 14e bij mijn nieuwe werkgever en die weet het grote nieuws nog niet. Ik heb het uitgelegd en kon gelukkig ook de 11e al voor de echo komen, dan ben ik 6,5 week. De verpleegkundige waarschuwde wel dat ze dan misschien het hartje nog niet kunnen zien, dus dat ik me dan geen zorgen moet maken. Als ze niks horen dan kan ik twee weekjes later gewoon nog een echo doen.

Zijn jullie al aan het kijken voor verloskundigenpraktijken, kinderopvang etc? Ik wel, en vind het heerlijk! Ik heb me gisteren ook aangemeld voor Moeders voor Moeders, en a.s. vrijdag komt er al iemand voor een intake. Die doet dan ook nog een zwangerschapstest, wel fijn om nog een keer de bevestiging te hebben. Ik heb maar één testje gedaan.

Ik voel al goed dat mijn baarmoeder groeit, er zit een soort sinaasappel net boven mijn schaamhaar. hebben jullie dat ook?

Geplaatst

hoi meiden,

nou mijn ouders en schoonouders weten van NIKS ...en dat houden we ook nog even zo tot we 3 maanden zijn, we gaan ze allemaal uitnodigen voor oud en nieuw ...dan willen we een paar oude 16 mm filmpjes tonen van toen we zelf kind waren en ze na 24.00 uur verrassen met een filmpje uit "onze tijd --> dus op de tv waar we dan de bekendmaking gaan doen....oh kan me er nu al op verheugen hoe mijn ouders zullen reageren die verwachten dit nl HELEMAAL NIET. Heb nl altijd aangegeven dat ik geen kinderen wilde. En schoonouders gaan ook los hoor want ik ben de enige die voor het nageslacht kan zorgen. Alleen de voorpret hiervan...echt te leuk.

Hier ook misselijk, maar niet mega ga ook maar standaard een paar sultana's in mijn tas gooien.

Doen jullie nog iets extra's slikken buiten het foliumzuur om???

eer

Geplaatst

@Eer: wat een leuk idee om het te vertellen op oudjaarsavond! Dat zal een mooi begin van 2012 worden. Jullie hbben dus ook niet aan jullie (schoon)ouders verteld dat jullie met IVF bezig waren? Dan is het idd echt een grote verrassing. Leuk he die voorpret? Wij hebben deze zomer verteld over ons ICSI traject, en daar waren ze al heel verrast over. Wij reizen namelijk graag (en ver weg), en ouders dachten dat we dus nog helemaal niet met kids bezig waren. Ik vond het wel fijn om tijdens de behandeling steun te hebben van (schoon)ouders, schoonzus en broertje. Aan de rest van de familie vertellen we het half december via de kerstkaarten. Dan zetten we onze namen en een groot vraagteken op het kaartje als afzender. Ik ben nu al benieuwd wie het dan doorheeft.

Ik slik uiteraard ook het foliumzuur (nog van de 'zwanger worden' capsules van de Etos) en ik drink nu ook twee bekers melk per dag. Ik dronk eigenlijk zelden melk. En vroeg slapen natuurlijk ;-). Ik pas een beetje op met eten en drinken (geen tartaar en zachtgekookt ei meer, en véél minder koffie). Roken deed ik al niet, drinken wel. Maar sinds ik zwanger ben heb ik totaal geen behoefte aan alcohol, gelukkig. Dat had ik echt niet verwacht.

Hebben jullie verder al klachtjes? Ik heb vooral last van boeren en eten dat opbreekt. Na het eten heb ik hier zeker twee uur last van, zelfs na gewoon een boterham met kaas. Bah...

Gaan jullie ook meedoen met Moeders voor Moeders? Als je je uiterlijk in de 6e week aanmeldt krijg je nu een leuk boek cadeau.

Geplaatst

ik merk nog helemaal niets :-(

toevallig komt moeders voor moeders zo om elf uur langs, moest ochtend urine opvangen, dus neem aan dat ze zo een testje gaat doen, blijft spannend.

ik slik de alles in 1 vitamine's van mama, wel grote pillen krijg ze zowat niet weg.

roken deed ik ook al een jaar niet meer, alcohol wel, maar nam zaterdag 1 wijntje en smaakte me helemaal niet..beter!

ik ben werkzaam als kok, en is best lastig als je soms dingen moet proeven die je niet meer mag hebben,

maar is nog wel gelukt tot nu toe ..:-)

liefs jo

Geplaatst

Hey meiden.

Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap, en ik duim voor jullie dat alles goed gaat en dat jullie in juli een prachtige baby in jullie armen mogen houden!

Ik kom uit het februari 2012 topic.

Geniet van jullie zwangerschap en ik hoop zo weinig mogelijk kwaaltjes voor jullie.

Groetjes Marjan

Geplaatst

Jo, wanneer heb jij je aangemeld voor de moeders voor moeders?

Ik heb zondag via de website het formulier ingevuld, maar nog steeds niks gehoord. Ik wil eigenlijk wel meteen met 6 weken beginnen.

Zal ik nog maar even gaan bellen dan?

Geplaatst

ik denk niet dat je hoeft je hoeft te bellen hoor,, bij mij heeft het ook een week geduurd voordat ze contact opnemen..je krijgt er nu een leuk boek bij, altijd leuk..en ook nog voor het goeie doel, liefs jo

Geplaatst

Oh, oke dan bel ik nog even niet.

Maarja, zondag ben ik 6 weken zwanger en zou ik kunnen beginnen. Het lijkt me zo zonde om dan dagen te verspillen dat ik eigenlijk kan kunnen plassen...

(Of wil ik nou iets te graag?)

Ik heb ook gesolliciteerd naar een baan als informatrice. Is bij mij in de wijk, en het lijkt me echt super werk om te doen! (Misschien dat ze me daarom niet bellen... Er is gewoon niemand! :laughing9:)

Geplaatst

Mijn echo is op 14 november. Nog maar 1,5 week!

VOelt al zoooo snel!

(Maar ben ik eigenlijk ook wel blij om, dat ik dan al wat kan zien)

Geplaatst

Hi all,

Mijn echo is 15 november. Nog twee weken wachten, maar hahaha wat is dat op 9 maanden.

Heb mij gisteren aangemeld bij Moeders voor Moeders, ik dacht dat je je pas kon aanmelden vanaf 6 weken, maar dan begint het dus. Gelukkig dat ik dat las hier. @Liedje, ze moeten je maar aannemen daar, dan komt er tenminste actie!!

Ik heb al een mega checklist gemaakt waar aan de komende maanden te denken en te doen en inderdaad als eerste aangemeld bij twee kinderdagverblijven. Er zijn tegenwoordig zulke wachtlijsten. Nu hoop ik wel dat ik bij 1 KDV wat eerder op de wachtlijst komt, aangezien mijn zoontje via hun naar de NSO gaat. Broertjes en zusjes krijgen dan voorrang. Scheelt weer.

Ik slik alleen folium zuur op dit moment, maar ik wil het wel gaan aanvullen.Ik probeer zo gezond mogelijk te eten. Maar (heel vervelend) ik lust geen groentes. Probeer wel heel veel fruit te eten, maar dat omvat natuurlijk niet alles. Daarnaast probeer is zo gevarieerd mogelijk en niet te veel te eten. In mijn vorige zwangerschap kwam ik namelijk 25 kilo aan. Was toen niet erg, ik begon namelijk met 52 kilo. Maar nu weeg ik wat ik toen woog tijdens mijn zwangerschap. Ik wil geen kamerolifantje worden. Maar ik verwacht als ik normaal (iets extras) eet, dat dan er geen 25 kilo bij komt. Verder alcohol drink ik al heel lang niet meer, heel af toe een glasje, maar zeker niet nu ik zwanger ben. Stoppen met roken duurde wel wat langer. Ik ben pas drie maanden geleden gestopt. En af en toe heb ik nog wel. MMMMMMM en sigaretje zou lekker zijn, maar ik doe het niet!

Voel sinds twee dagen ook helemaal niets meer, geen krampjes / pijntjes. Wel heel veel plassen. en zo ontzettend moe, moe en nog eens moe...

@Eer wat knap dat je dat nog zo lang voor je kan houden. Het is dan ook wel een super idee, heel erg leuk.

@Jessi, die kerstkaarten zijn ook leuk, ben benieuwd of ze het door hebben, misschien een kerstkaart van je eerste echo:-)

Misschien leuk om een lijstje bij te houden met belangrijke gebeurtenissen. Hier alvast een opzet, als iemand een ander / betere opzet heeft, graag...

Uitgerekend:clap2:

Iggie - 5 juli 2012

Eerste echo

Iggie - 15 november 2012

Liefs Ig

Geplaatst

Even een uitgebreid lijstje, ik heb het nu even rustig

Liedje - 1 juli 2012

Jo1978 - 4 juli 2012

Jessi79 - 4 juli 2012

Sterremaud - 4 juli2012

Iggie - 5 juli 2012

Eerste echo

Jessi79 - 11 november 2011

Liedje - 14 november 2011

Iggie - 15 november 2011

Sterremaud - 21 november 2011

Jo1978 - 23 november 2011

@ Eer , ik kan alleen geen data over jou terugvinden, Ben je dus niet vergeten hoor:-)

Geplaatst

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79

4 juli 2012 - Jo1978

4 juli 2012 - Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

Eerste echo

11 november 2011 - Jessi79

14 november 2011 - Liedje

15 november 2011 - Iggie

21 november 2011 - Sterremaud

23 november 2011 - Jo1978

Sorry weer een nieuw lijstje, was niet tevreden.

Geplaatst

Hi All,

Ik heb me vd week ergens aan toegevoegd, dat weet ik zeker...maar kan dat hele lijstje niet meer vinden, daar stond ook op hoe oud je was en of het je eerste dan wel 2e/3e kindje is en via welke weg je zwanger was geworden....

zullen we maar ff opnieuw beginnen dan? wel zo leuk, heb al het een en ander kunnen invullen

ff voorstellen:

eer : 42 jaar, 3e IVF poging 1e kindje

iggie:

Liedje:

SterreMaud:

Jo1978:

Testr:

Jesse79 :

Sterremaud - 4 juli 2012

Jo1978 - 4 juli 2012

jessie79 - 4 juli 2012

Iggie - 5 juli 2012

Eer - 8 juli 2012

Eerste echo

Jesse79 - 11 november

Liedje - 14 november

Iggie - 15 november

Eer - 18 november

Geplaatst

ha ha lekker bezig zijn we.....

er zijn ook vast nog meer dames die op de volgende pagina's staan ... ik ben ook jullie niet bewust vergeten hoor

Geplaatst

Leuk idee,topic voorstellen plakken we eraan

Voorstellen

Liedje -

Jess79 -

Jo1978 -

Sterremaud -

Iggie - 36 jr - 1e ICSI poging - 2e kindje

Eer - 42 jr - 3e IVF poging - 1e kindje

Testr -

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79

4 juli 2012 - Jo1978

4 juli 2012 - Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

8 juli 2012 - Eer

Eerste echo

11 november 2011 - Jessi79

14 november 2011 - Liedje

15 november 2011 - Iggie

18 november 2011 - Eer

21 november 2011 - Sterremaud

23 november 2011 - Jo1978

Geplaatst

Ik ben zo blij met jullie! Fijn om te zien dat ik niet de enige ben die al lijstjes maakt en zich voor twee KDV heeft ingeschreven. En ik word zo blij van die banners met plaatjes van ieniemienie beebies!

Ik heb het lijstje even ingekort, dan worden de berichtjes wat minder lang. Leest handiger op mijn telefoon.

Naam Leeftijd MMM Hoeveelste kindje Echo Uitgerekend

Eer 43 3e IVF 1e 18-11 8-7-2012

Iggie 36 1e ICSI 2e 15-11 5-7-2012

Liedje ? ? ? 14-11 ?

SterreMaud ? ? ? ? 4-7-2012

Jo1978 ? ? ? ? 4-7-2012

Jessi79 32 1e ICSI 1e 11-11 4-7-2011

Testr ? ? ? ? ?

Geplaatst

ff voorstellen:

eer : 42 jaar, 3e IVF poging 1e kindje

iggie:

Liedje:

SterreMaud:

Jo1978:33 jaar 2de icsi poging eerste kindje

Testr:

Jesse79 :

Sterremaud - 4 juli 2012

Jo1978 - 4 juli 2012

jessie79 - 4 juli 2012

Iggie - 5 juli 2012

Eer - 8 juli 2012

Eerste echo

Jesse79 - 11 november

Liedje - 14 november

Iggie - 15 november

Eer - 18 november

jo1978- 23 november

leuk altijd die lijstjes !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden