Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@MamavanSeppe: welkom hier!

@Liedje: balen zeg dat jij waarschijnlijk ook niet mee mag doen! Maar je hebt dus wel de cadeau's gekregen? Bij mij nam de consulente ze weer mee terug, erg jammer! Fijn dat de streep weer knallend positef was. Geeft toch weer even extra zekerheid.

Maar wat een verhaal over de preek die je kreeg in het ziekenhuis over salades eten enzo. Ik zou ook acuut niks meer met dat ziekenhuis te maken willen hebben. Waar bemoeien ze zich mee??? Ik ben ook niet superslank (BMI van 26) maar in het ziekenhuis hebben ze hier nooit een woord over gezegd! En vragen over leefstijl en eetgewoontjes hebben ze ook niet gesteld.

@Quin: ik denk niet dat het met mijn zwangerschap te maken heeft. Mijn leidinggevende wist ruim twee jaar geleden al dat ik met de pil gestopt was, ik ben daar altijd open over geweest. Als dat dus een probleem zou zijn had ze de afgelopen twee keer mijn jaarcontract ook niet verlengd. Het is helaas gewoon een bezuinigingsverhaal. Na 3 jaarcontracten kon ik alleen nog maar een vast contract krijgen. En omdat ze vanwege een nieuw automatiseringssysteem volgend jaar veel ontslagen verwachten worden er geen vaste contracten gegeven. Achteraf niet erg, het is precies het zetje dat ik nodig had om een functie te zoeken die meer bij me past. Ander had ik vast nog twee jaar werk gedaan wat me geen uitdaging meer bood en onder mijn niveau lag.

@Shanna: kun je CTS al zo vroeg in de zwangerschap hebben? Ik heb laatst gegoogled en las alleen verhalen over klachten vanaf de zesde maand ofzo. Ik ben nu ook al een paar keer wakker geworden 's nachts van flinke pijnscheuten in mijn hand en vingers. Kan dat CTS zijn, en kun je er iets aan doen? Ik hoop voor je dat je er deze zwanngerschap minder last van hebt! Ziekenhuisopnames zijn niet leuk...

Hier alles ok. Ik ben best zenuwachtig voor de echo morgen. Mijn misselijkheid is sinds een week helemaal weg, de enorme honger ook. Vorige week was ik nog vreselijk moe (megadip 's middags rond twee uur en 's avonds om negen uur mijn bed in). Sinds dit weekend is dat ook helemaal over, ik ben 's avonds weer net zo fit als altijd (avondmens). Ook de middagdip is weg. De buikpijn en zeurende rug zijn ook over. Ik had zoveel liever al die kwaaltjes nog gehad, want dit maakt me echt heel onzeker. Denk nu dat alle symptomen van de vieze bollen waren, want de klachten zijn weg sinds ik daar zaterdag mee gestopt ben. De enige hoop die ik heb is dat ik geen bloedverlies heb. En ik heb mega-pijnlijke en grote borsten. Vooral 's nachts met omdraaien in bed is het vervelend. Zijn jullie ook zo onzeker? En hoe reageren jullie partners er op? Mijn vriend neemt het niet zo serieus geloof ik, die is er van overtuigd dat Willempie gewoon lekker groeit en vind dat ik me niet zo'n zorgen moet maken.

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jessi79,

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik daar ook last van gekregen maar werd pas veel later ook erkend. Jammer genoeg. En wist toen ook niet wat ik er aan kon doen. Mijn symptomen zijn vooral tintelingen in de vingertopjes en een vreemd raar gevoel in de armen en schouders bijna niet uit te leggen. Maar samenvattend je hebt een enorme drang om met je armen te schudden. Ook wil verkoeling helpen. De vorige keer ging ik regelmatig in bad en ging dan met mijn armen onder een ijskoude kraan. Dat hielp dan tijdelijk. Verder kan het helpen om je armen omhoog te doen om het vocht af te voeren. Want daardoor ontstaat namelijk cts. Wat 's nachts echt goed helpt zijn van die polsbeschermers, een pols brace. Merk PSB. Deze kun je bij de fysiotherapeut op maat bestellen. Deze helpen echt heel goed. Het voorkomt afknelling van je pols omdat je deze dan niet kan buigen in de nacht. Als laatste redmiddel is een operatie. Maar daar zit ik niet op te wachten. Sinds mijn eerste zwangerschap. Heb ik elke maand een paar dagen er last van (cyclus relaterend). Dus ja het kan wel. Vocht vasthouden komt door het hormoon Progesteron. Zelf heb ik ervaren dat in de loop van de zwangerschap de klachten minder worden en aan het einde meer.

Wat je ABSOLUUT "NIET" moet doen is je arm/schouder laten masseren (door je man bijv.). De klachten werden bij mij alleen maar vele malen erger!!!

gr Shanna74

Geplaatst

Mama van Seppe welkom en gezellig dat je mee komt schrijven.

Jessi79 horen we nog hoe het met de cupcakes is afgelopen... was de smaak goed. En succes morgen met de echo ben erg benieuwd hoor!

De ene dag ben ik de hele dag misselijk en de volgende dag merk ik niks, heb een constante factor en dat zijn pijnlijke boebs..

Dat baby zwemmen lijkt mij ook erg leuk om te gaan doen en bij ons kan je dus ook oma zwemmen vooral handig voor als ik niet kan:happy11:

Wij gaan ook een wekendje weg maar dan met de hele family dus is nog wel lastig om alles verborgen te houden en ze zullen zeker verbaasd zijn dat ik wijntjes drink. Heb al gezegd dat ik blaasontsteking heb en pilletjes slik, dus hoop dat ze slikken dat ik hierbij geen wijntjes drink. Toen ik stopte met roken was iedereen al zo verbaasd dat ik ipv he meid goed vragen kreeg waarom stop je, ha ha

Heb ons muppie ook ingeschreven bij de kvd en maar voor 5 dagen opgegeven, weet nog niet wat tot de mogelijkheden behoort op mijn werk en manlief zegt stop toch lekker met werken maar dat dacht ik niet wil toch wel 3 dagen aan de slag blijven en vooral niet te afhankelijk worden.

Nog steeds niks van mvm gehoord morgen maar weer zelf bellen. Of komt het omdat ik zo'n klein dorp woon:happydance:

Geplaatst

Hoi meiden, ook ik sluit me graag bij jullie aan. 8 november getest, 2 testen van verschillende merken, beiden positief, ik moet dus wel écht zwanger zijn ... ;-). Vandaag een afspraak gemaakt voor de eerste echo op 29 november. Als alles goed is en het hartje (of hartjes) klopt, word ik "ontslagen" van de fertiliteitsafdeling omdat ik dan 'bewoond' (hihi) ben. Volgens internet 17 juli 201 uitgerekend. Wat is het super spannend zeg, dat gevoel zullen jullie zeker herkennen!

Groetjes van Nikkie

Geplaatst

Nikkie gefelicteerd en fijn dat jij al gelijk een echo krijgt.

Vandaag weer vroeg wakker word er helemaal gek van... ging toch pas om 23.30 uur naar bed en vraag mij af hoelang ik dit nog vol hou!

Zo moe zijn en dan niet kunnen slapen bbbbrrrrr Ja zeur maar even hier mijn man wordt er gek van en vraagt zich af duurt dit 9 maanden.

Geplaatst

Nikkie gefeliciteerd ... Gezellig dat je er bij komt.

MvM gisterochtend ingeschreven gisteravond al een email wanneer ze langs kon komen ... Ik was verbaasd dat ik al zo snel iets hoor. Ze zal volgende week wel komen.

Fijn weekend allemaal en ben benieuwd naar de echo

Geplaatst

Sandra81, nee ik heb daar geen last van maar mijn schoonzus had het beide zwangerschappen en die is overgestapt op neutraal wasmiddel en geen wasverzachter, met 1 week was het weg.

Je hoort het wel meer.

Geplaatst

Meiden ik meld met ook aan. Na 5 tp en 4 icsi eindelijk zwanger. Nog wel onzeker omdat ze de hcg waarde hoger hadden willen zien. Maar vandaag is die 300. Dinsdag weer bloedtest. Zo spannend. Net als iedereen hier natuurlijk.

Geplaatst

Raba: welkom hier! Fijn zeg dat het eindelijk zover is!

Hier even een kort ego berichtje, we zijn onderweg naar een concert in Duitsland rn bijna de grens over. Vanmorgen het hartje van Willempie zien kloppen op de echo! Alles zag er prima uit, hij is nu 5 mm. Over 3 weken nog een echo in het zh, en daarna overdracht naar de verloskundige. Daar heb ik drie dagen later de 10 weken echo. Ben helemaal blij! Nu dus voor het eerst naar een rock-concert zonder bier, das wennen...

Geplaatst

Raba lieverd, dat is goed toch? Ze wilden voor volgende week toch 200 zien minimaal? Heb je al een idee wanneer je een echo krijgt? Ik krijg die dinsdag ;)

Jessi, veel plezier in duitsland! Naar wie ga je?? Wat fijn dat het hartje klopt!!!! Have fun!!

Geplaatst

@Eer. Wij "kennen" elkaar nog van het afschuwelijke rode augustus bankje. Ook ik ben een "oudje" die op haar 43e mama gaat worden. Ik ben zo ontzettend blij dit nog mee te mogen maken. Wat is het allemaal spannend he. Ik leef zo naar 29 november toe, naar de eerste echo, naar een kloppend hartje!

Meiden, hebben jullie al zwangerschapskwaaltjes? Ik voel mijn buik als ik me omdraai in bed. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, er staat een bepaalde spanning op.

Fijn weekend allemaal. Lekker genieten van de wondertjes in onze buiken!

groetjes van Nikkie

Geplaatst

lieve meiden!

sorry dat ik niet zoveel reageer, was niet helemaal in me hum,had me zo voorgenomen er ,als het zover was van te gaan genieten, maar zit alleen maar met de echo in me hoofd.

vond het ook nog zooooo lang duren.....

maar het wonder is geschiet.. ze hebben gebeld van het ziekenhuis of ik niet een weekje eerder kan komen, ze hebben me verkeerd ingepland.

nu mag ik dinsdag al, 7 weken ben ik dan, whoe hoeeeeee!!

ben zo blij, eindelijk een beetje zekerheid..

kan iemand mij veranderen in het lijstje??

thnx liefs jo

Geplaatst

We hebben wifi in Parijs ... Dus heb met alle berichtjes even gelezen ... Daar word ik blij van hoor , kloppend hartje , jo die al eerder naar de echo " juf" mag en rock concerten zonder bier en niet te vergeten NICKIE ook zwanger :-)

Nikkie gefeliciteerd " ouwe " Ha Ha mag ik vragen waarom jij zo laat bent ?? Ik leerde mijn vriend pas 2 jr. Geleden kennen en ja als t dan niet lukt ben je zo 2 jaar verder , maar we zijn alle twee ZO BLIJ dat het ons ook nog gegund is .

Au revoir

Eer

Geplaatst
kwart over 12 , en jij??spannend he!
Raba gefeliciteerd en gezellig dat je mee komt bepalenHaha lijkt wel of we allemaal weekend weg zijn wij zitten in Zeeland in gaan vandaag shoppen in Goes (als daar te shoppen valt?)
Geplaatst
Raba gefeliciteerd en gezellig dat je mee komt bepalenHaha lijkt wel of we allemaal weekend weg zijn wij zitten in Zeeland in gaan vandaag shoppen in Goes (als daar te shoppen valt?)
Bedoelde beppen... Zo onhandig af en toe op een iPad met eigen ideeën
Geplaatst

Hé meiden,

Ten eerste allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap hopelijk gaat alles goed met iedereen!

Ook ik kom mij hier maar is melden, vind het nog wel spannend!

al mij even voorstellen ben Chantal 36 jaar en heb al 1 kindje via ECd ( 2 nov 1 geworden ) en we hebben het geluk dat onze donor nog een keer wou doneren en daar zijn we nu in1x zwanger van geraakt en ben op 18 juli uitgeteld ( al zou dit waarschijnlijk wel weer eerder zijn ivm zwangerschapsdiabetes) en heb mijn eerste echo op 28 nov.

Hopelijk heb ik deze zwangerschap niet zo veel klachten als bij mijn vorige zwangerschap.

Zal hier ook niet heel actief zijn maar lees wel altijd mee en probeer zoveel mogelijk ook te reageren.

Moet nog even alles lezen en dat ga ik dit weekend doen;)

Geplaatst

Chantal gefeliciteerd en fijn dat dezelfde donor beschikbaar was voor jullie.QUOTE=Chantal33;499517]Hé meiden,Ten eerste allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap hopelijk gaat alles goed met iedereen!Ook ik kom mij hier maar is melden, vind het nog wel spannend!al mij even voorstellen ben Chantal 36 jaar en heb al 1 kindje via ECd ( 2 nov 1 geworden ) en we hebben het geluk dat onze donor nog een keer wou doneren en daar zijn we nu in1x zwanger van geraakt en ben op 18 juli uitgeteld ( al zou dit waarschijnlijk wel weer eerder zijn ivm zwangerschapsdiabetes) en heb mijn eerste echo op 28 nov.Hopelijk heb ik deze zwangerschap niet zo veel klachten als bij mijn vorige zwangerschap.Zal hier ook niet heel actief zijn maar lees wel altijd mee en probeer zoveel mogelijk ook te reageren.Moet nog even alles lezen en dat ga ik dit weekend doen;)

Geplaatst

hier een verschikkkelijke nacht achter de rug.

ging mijn man ophalen van het station, en terwijl ik daar wachte kreeg ik al ontzettende buikpijn.

toen hij er was na zo'n tien minuten, was het niet meer te houden, kon de auto bijna niet uitkomen, en mijn man is naar huis gereden.

thuis heeft ie me met moeite uit de auto gekregen, en op bed kunnen leggen, de pijn was zo verschrikkelijk, nog nooit zo iets meeemaakt.

kon niet bewegen, of praten.

op een gegeven moment naar de wc gestrompeld, en mijn vermoeden werd bevestigt, veel bloed, helderrood..pffffff

huilen huilen huilen

mijn man naar de huisartsenpost in het ziekenhuis gebeld, en we mochten meteen langs komen,

dus wij de auto in, moet zeggen dat de pijn na het bloedverlies al aardig af begon te nemen.

nou de dokter was niet echt bekwaam moet ik zeggen, wist niet eens wat icsi was, dus ging overleggen met de gynacoloog.

toen kwam ie terug met de mededeling dat we af moesten wachten, omdat hij niet wist of het nou een miskraam was geweest, of niet,

ik begon nog over een echo, maar volgens de arst, had dat geen zin, omdat je met 7 weken toch nog niets ziet?!

heb dinsdag al een echo staan, in voorburg, dus nu is het maar afwachten wat daar op te zien is.

heb nadien geen bloedverlies meer gehad , geen druppel, dat is wel vreemd toch?

heeft iemand hier ervaring mee? zulke pijnen, en maar 1 keer bloed?

zo moest het even van me af schrijven......

liefs jo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden