Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even voorstellen:

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e icsi poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e icsi poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e icsi poging, 2e cryo - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e ivf poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e icsi poging- 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1ste ivf poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e cryo uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

Nikkie - 42 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e icsi poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje ( Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Uitgerekend:clap2:

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79 & jo1978 & Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer - Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

16 juli 2012 - Sandra81

17 juli 2012 - Nikkie

18 juli 2012 - Chantal33

21 juli 2012 - Iza

Eerste echo

11 november 2011 - Jessi79

14 november 2011 - Liedje

15 november 2011 - Iggie & Sandra81

17 november 2011 - Shanna74

18 november 2011 - Eer

21 november 2011 - Sterremaud & meisje 38

22 november 2011 - Quin

23 november 2011 - Jo1978 (tweeling:toppie:)

28 november 2011 - Iza & MamaVanSeppe (Sylvia)

28 november 2011- Chantal33

29 november 2011 - Nikkie

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom Chantal, Gefeliciteerd!!!

Over dikke buiken gesproken, die van mij is inderdaad zeer dik.ik heb het er vandaag over gehad met de gyn. Zij geeft aan dat er nog vocht in mijn buik zit van de follikels en daarnaast door de darmen. Schijnt normaal te zijn.

Daarnaast heb ik altijd begrepen dat bij een tweede inderdaad alles sneller "losjes" wordt. om het zomaar te noemen:-)

Lfz ig

Geplaatst

Ook ik heb een dikke buik, vooral 's avonds. Mijn gyn zei hetzelfde ;) maar m'n eierstokken zagen er zeer netjes uit zei hij. Doe soms echt al stiekum een positiebroek aan..... :S

Geplaatst

@dames gefeliciteerd met de goede echo

welkom nieuwe dames en gefeliciteerd met de zwangerschap.

Heb een horror nacht achter de rug. De hele nacht krampen gehad en maar op en neer lopen met de thermometer om te kijken of ik geen koorts heb. Nu weet ik niet waar de krampen van zijn voel echt geen verschil meer, is het nu in de baarmoeder of dat ik na de roosvicee laxo eindelijk weer een x naar de toilet ben geweest. ECHT OM GEK VAN TE WORDEN DIE ONZEKERHEID. Zo moest even mijn hart luchten.

Dan nu maar weer aan mijn werk, gaat een lange dag worden..........:mad:

Geplaatst

Probeer een beetje te ontspannen Quin! Krampen hoeven niets te betekenen, dat kan ook het oprekken van je baarmoeder zijn.

Komt vast goed bij jou hoor!

Ik ga vandaag misschien kijken voor een positiebroek. Mijn gewone broeken zitten niet zo lekker meer dus ik wil eens kijken of het scheelt. :)

Geplaatst

@Sandra. Wat een opluchting voor je en wat een goed nieuws. Nu op naar de hartje echo.

@Iggie. Ook jij een goed bericht, een kloppend hartje. Gefeliciteerd.

@Quinn. Sterkte vandaag na je horror nacht.

Hier ook een vreselijke nacht achter de rug. Bijna geen oog dicht gedaan ... of ik lag wakker van de darmkrampen of ik was wakker omdat ik op het toilet zat ... zo beroerd dat ik er misselijk van was. Geen idee waarom die darmen zo van slag waren, wellicht iets verkeerds gegeten. Nu lijkt het wel weer te gaan maar ben wel moe. Kon gelukkig een paar uurtjes snipperen maar moet straks toch gaan werken. Was nog even mijn bedje in gekropen om bij te slapen maar dat wilde niet lukken.

Geplaatst

@Quin kan mij wel voorstellen dat het onzeker is. maar krampen zeggen idd niet veel kan idd je baarmoeder zijn

en wat het ziekenhuis zegt zolang er geen veel bloed bij komt is het vaak niks aan de hand

doe lekker rustig aan!

@liedje veel plezier met het passen zo idd wel een stukje lekkereder zitten :)

Geplaatst

Huh is dit toeval ... Geen oog dicht gedaan... Om 1 uur sliep ik nog niet ... Om 5 uur wakker tot 7, toen in slaap gevallen. Moet natuurlijk vandaag werken dus ging de wekker om 8 uur. Sms gestuurd ik kom later ( handig eigen baas :-) ). Nog geslapen tot half 10 ... Ga er nu maar uit ... Pffff

Geplaatst

Ik had nog beloofd een lijstje te maken met wat wel en niet te eten. Wellicht heb je er wat aan.

Als je zeker wilt zijn dat jij en je baby niets tekort komen, eet je dagelijks:

> 5-7 sneetjes brood besmeerd met halvarine

> 1-2 plakken kaas

> 1-2 plakjes vleeswaar

> 4-5 opscheplepels aardappelen, rijst of pasta

> 4 opscheplepels groente

> 100 gram vlees, vis, kip of vegetarische vervanging (rauw gewicht)

> 1 eetlepel margarine of olie voor de bereiding van de warme maaltijd

> 2-3 glazen melk (-producten)

> 2 stuks fruit

> totaal minimaal 2 liter vocht

Wat kun je beter laten staan?

> eet geen rauw vlees, dus geen rauwe, halfdoorbakken biefstuk of tartaar, filet americain, carpaccio. Geen rosbief, fricandeau, osseworst. Geen chorizo of salami (wel eten als het verhit wordt).

> geen kattenbak verschonen

> handschoenen gebruiken als je in de tuin werkt

> rauwe groenten extra goed wassen

> gebruik geen rauwe melkproducten, dus geen melk direct van de koe of producten au lait cru. Geen brie, camembert, roquefort.

> geen vacuum verpakte vis, zoals gerookte zalm, paling, haring, forel, makreel, etc. Schijnt weer wel te mogen als je het goed verhit voor gebruik. Verse vis kan je wel eten. Geen rauwe vis en rauwe schaal- of schelpdieren.

> eet ook geen vacuum verpakte vleeswaren

> gebruik geen roofvis zoals zwaardvis, snoekbaars, haai, verse tonijn

> pas op met het innemen van vitamine A. Eet dus geen lever. Eet niet meer dan 1 boterhambelegging met leverkaas, leverworst, paté, Berliner, Hausmacher, etc.

> matig met koffie, maximaal 4 kopjes per dag. En matig dus ook met thee, cola en energydrinks.

> gebruik anijs, dong quai, fenegriek, gember, meidoorn, moederkruid, nigelle, salie, senna en venkel alleen om culinaire reden en niet als dagelijks medicijn. Gebruik het ook niet als thee. Vermijd deze kruiden helemaal: absint-alsam, aloe, boerenwormkruid, komkommerkruid, efedra, hoefblad, kava kava, sassafras en smeerwortel.

> wees matig met drop

> wees matig met rookworst, rookvlees, rauwe ham

> weet matig met zout en zoutproducten, zoals kant-en-klare sauzen en soepen, aroma's

> pas op met kaneel, zit onder meer in: kaneelthee, appeltaart, ontbijtkoek, kruidkoek, stroopwafels, kaneelkoekjes, pepernoten, speculaas. Een normaal gebruik van deze producten is geen probleem.

> gebruik geen speciale broodsmeersels en yoghurtdrankjes met sterolen en stanolen

Zorg dat je voldoende ijzer binnen krijgt. Zit in: donkergroene bladgroenten, volkorenbrood, cornflakes, aardappelen, peulvruchten. Vitamine C (in sinaasappelsap) bevordert de opname van ijzer uit voedsel dus kan je bij de maaltijd drinken. Koffie en thee bemoeilijken de opname van ijzer door het lichaam. Matig hier dus mee. Ook melk bemoeilijkt de opname van ijzer drink dit dus niet tijdens de maaltijd maar ergens halverwege de ochtend of middag of avond.

Slik foliumzuur.

En Vitamine D is goed (zit in halvarine, margarine en bak- en braadproducten).

Als je multivitamine slikt gebruik die dan speciaal voor zwangere vrouwen want in de gewone zit te veel vitamine A.

Omega-3-vetzuren zit in verse vis (maximaal 300 gram per week).

Extra aandacht voor:

> kip. Let op de hygiene. Leg nooit etenswaren op een zelfde plank of bord waar eerder rauwe kip op heeft gelegen. Zorg dat de kip goed gaar is.

> vis. Eet 2x per week vis, waarvan minimaal 1x vette vis. Eet vis bij voorkeur met groente waar weinig nitraat in zit. Nitraatarme groenten zijn asperges, aubergine, bloemkool, broccoli, doperwten, knolselderij, komkommer, koolraap, paprika, prei, rode kool, savooienkool, schorseneren, snijbonen, sperziebonen, spruiten, tomaten, tuinbonen, uien, witlof, witte kool en wortelen.

> groenten en fruit. Was rauwe groenten extra goed. Ga je uit eten, eet dan geen rauwe groenten want je weet niet zeker of die goed gewassen zijn. Fruit kun je het beste dun schillen, bij ongeschild eten heel goed wassen. Gebruik voorgesneden rauwkost op de dag van aankoop.

> eieren. Eet ze alleen als ze gekookt of gebakken zijn, zowel eiwit als dooier moeten gestold zijn. Dus geen rauwe eieren, zit in bavarois en tiramisu.

> geen alcohol.

Nou meiden het is een heel verhaal geworden. Ik zeg doe er je voordeel mee ... haha.

groetjes van Nikkie

Geplaatst

Nou Nikki,

idd een hele lijst echter er staan dingen in die niet kloppen.

Je kunt best wel brie etc eten tegenwoordig is dit anders gemaakt. Dus niet au lait cru. Kijk maar op de verpakking. Daar moet je opletten!

En geen vacuum verpakte vleeswaren? Nog nooit van gehoord. Staat ook nergens. Zelf ben ik bij een dieetist (vanwege maagbandje en begeleiding zwangerschap dat ik voldoende eet). Ook hier nog nooit van gehoord.

Met de eieren betreft. Mag gerust Tiramisu eten hoor.

Advies is zekers goed bedoeld. Maar om dit letterlijk allemaal op te volgen?!

Als ik zie wat men als advies opgeeft wat je dagelijks moet eten. Nou....dan kom ik toch aan zeg! Dit krijg ik echt niet naar binnen op een dag!

Wat betreft alcohol. Ja idd het beste van niet. Maar 1 glaasje bij de feestdagen kan echt geen kwaad. Zekers als je er een tijdje over doet. Wat ik begrepen heb is dat je dit "absoluut" niet met regelmaat moet drinken.

Maar goed dit is dan wat ik heb geleerd tijdens mijn eerste zwangerschap.

gr Shanna

Geplaatst

Hi all,

Even een niet leuke vraag en vooral voor de wat oudere dames onder ons. Boven 36 jaar:-)

Over drie weken moet ik terug voor mijn tweede echo, maar de gyn wil dan ook bespreken wat te doen met prenatale screening. Ik weet dat ik zelf moet beslissen of we het wel of niet gaan laten onderzoeken en tot hoever, maar ik wordt heen en weer geslingerd. Heeft iemand argumenten waarom wel of waarom niet. Misschien zijn dat argumenten waar ik nog niet aan heb gedacht.

Lfz Ig

Geplaatst

* Breek even in*

Wij hebben bewust alleen gekozen voor de nekplooi meeting, ik ben 40 jaar.

Zou die test niet goed zijn geweest dan voor een vruchtwaterpunctie.

Reden waarom wij het hebben gedaan is vanwege mijn leeftijd, en ons te kunnen voorbereiden als het kindje niet goed zou zijn.

groetjes Diana

Geplaatst

Raba, ook ik weet niet zo goed wat te zeggen vind dit vreselijk dat jullie dit mee moeten maken!

Dikke hug!

@ Iggi, ook wij gaan zeker weer een nekplooimeting doen en als daar uitkomt dat het misschien niet helemaal goed zit dan gaan wij ook zeker een vruchtwaterpunctie doen en alleen maar om voorbereid te zijn op wat er dan gaat komen en hoe we dan alles kunnen regelen.

En ik wil dan ook weten in hoever het dan niet goed is als het kindje nu echt een kastplantje word als het geboren is voor wie doen we het dan voor ons zelf of voor het kindje ( weet dat dit heel hard klinkt en wil ook niemand hier pijn mee doen).

ben graag op alles voorbereid misschien niet goed.......

Geplaatst

Hallo Iggie,

Bij Seppe hebben we de testen niet laten doen en nu waarschijnlijk ook niet. Ik zit wel nog (net) aan de andere kant van de scheidslijn met mijn 33 jaar en bij Seppe was ik 30. Wel hebben we toen allebei apart de test gedaan op internet gedaan (http://www.prenatalescreening.nl/keuzehulp.php) en deze site (http://www.kiesbeter.nl/medische-informatie/keuzehulpen/prenatalescreening/) helpt jullie misschien ook te kiezen.

Bij ons was door het voortraject al meteen duidelijk dat voor deze reden afbreken van de zwangerschap voor ons persoonlijk geen optie was. Daarom wilden we het ook niet weten. Wat we nu gaan doen, hebben we het eigenlijk nog niet over gehad, omdat je nu wel al een kindje hebt om voor te zorgen. Maar waarschijnlijk laten we nu ook de screening niet doen.

Wens jullie veel succes met kiezen.

Liefs Sylvia

Geplaatst

Hoi iggie,

Moeilijke vragen. Ben er nog niet uit. Manlief wil het niet. Voor hem verandert er niets! Zelf denk ik dat ik het verschuldigd ben aan de kinderen. Mag ik hun "belasten". ( klinkt zo raar) met een zwaar gehandicapt broertje of zusje? Aan de andere kant het kan hun leven ook verrijken! Moeilijk moeilijk moeilijk. In ieder geval geen vruchtwaterpunctie of zoiets wat bedreigend kan zijn voor de baby. Denk eerder aan combinatietest.

Met andere woorden we zijn er nog niet uit, helaas.

Gr. Shanna

Geplaatst

Hoi allen,

Ben ontzettend bang, onzeker, zenuwachtig voor morgen.

Ben zo bang dat het mis is. Komt door mijn geschiedenis. Heb er geen vertrouwen meer in.

Bah wordt een lange nacht/ morgen.

Morgen eerst gewoon knuffelzwemmen en daarna om 12.15 eerste echo.

Kan niet tegen die onzekerheid wil weten waar ik aan toe ben. Agrrr.

Gr. Shanna

Geplaatst

@shanna hopelijk slaap je vanavond een beetje. ik wil je vast veel plezier en succes wensen morgen bij de echo!! nog 1 nachtje en je bent van de onzekerheid af

Geplaatst

Bedankt voor de reacties.

@Shanna veel plezier met je echo, hou je rustig, morgen wordt een fantastische dag.

Slaap lekker all

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden