Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Wat is er veel geschreven zeg, had helaas geen tijd en puff om hier te lezen en te schrijven deze week.

Dames die bevallen zijn deze week van harte gefeliciteerd hopijk zijn jillie lekker aan het genieten van jullie kleine!

Sandra wat een mooi poppetje hebben jullie toch gewoon om verliefd op te worden, maar dat zijn jullie al neem ik aan!

Shanna, poeff wat schrikken zeg met nore, maar wat goed van haar dat ze de kinderarts heeft laten zien wat ze doet, gewoon zielig voor der! Hopelijk helpen de meds!

Jessica, gelukkig weer thuis met jullie kleine meid en het gaat de goede kant op heerlijk!

Hier ook problemen met de bv wij hebben het advies vandaa gekregen om 24 uur te kolven en dit dan in de fles te geven omdat onze kleine man ook niet goed drinkt aan de borst en zelfs het happen soms niet wil.

D@@ntje, let goed op je zelf he!

En anders wel aan de bel trekken he als je je niet goed voeld!

Jo en Sas zet hem op hopelijk hebben jullie ook snel jullie kleine in je handen mag hebben.

Eer, hoe gaat het nu met jou en jullie poppetje?

Quin, fijn dat het goed gaat met jullie mannetje en dat je je goed voeld met de fles voeding, wouw dat ik mij daar bij neer kon leggen.

Hier gaat het met T. best goed hij is thuis huilt weinig alleen als hij honger heeft verder slaapt hij heel veel alleen bv gaat niet zo goed hhij is op zijn geboorte gewicht maar komt niet meer aan dus nu gaan we 24 uur de fles geven zodat we weten wat er in gaat alleen spugt hij best veel nu hij de fles geeft dus weet niet of dit de oplossing is.

Met mij gaat het niet goed heb nu om de dag gesprekken met de ha ben depressief maar probeer wel te genieten van onze kleine man al hangt er een donkere wolk boven dit moois.

Ik zal hier niet heel veel zijn probeer wel te lezen en te reageren maar wil eerst weer iets beter alles op een rijtje hebben.

Geplaatst

Chantal fijn om weer wat van je te horen. Goede beslissing om T even uitbde fles te laten drinken, anders krijgt hij niet genoeg energie binnen en slaapt hij steeds meer. En voor jezelf vind ik het super dat je hulp gezocht hebt bij de ha! De kraamtijd is helaas niet altijd/ vaak geen roze wolk. Is er geen POP Poli bij je in de buurt? Sterkte en een hele dikke digitale knuffel!

Geplaatst

Chantal, hou je taai meisje. En goed dat je bij ha terecht kan.

Probeer je niet schuldig te voelen over die bv. Hier komt de kleine man ook prima aan nu met fles. En beter een ontspannen moeder met kunst- dan een gestreste met borstvoeding.

Digi kus van Quin en L

Geplaatst

Chantal, eat vervelend dat het allemaal niet lekker gaat met de bv en je eigen gevoel.

Wel knap dat je bij de ha aan de bel hebt getrokken!

Je moet het schrijven hier niet als een extra druk gaan ervaren hoor, kijk maar of je er behoefte aan hebt.

Sterkte met alles.

Bv is nog niet zo simpel zie ik aan al jullie verhalen....

Ik moet het nog zien em kijk wel hoe het gaat zometeen.

Voor alle dames hier, succes met bv en als het niet lukt dan is er gelukkig flesvoeding! Daar zijn ook al heel veel kinderen groot mee geworden.

Jo, zou je vandaag nou gestript worden? Spannend hoor wie weet misshien gebeurd het dit weekend en kan het thuis!

Hier is het verder weer rustig. Geen of weinig rommelingen na die ene nacht.

Ik zit een beetje te wachten eigenlijk en mijn tijd uit te zitten.

Maximaal nog een week!

Geplaatst

Daantje voor jou wordt het nu ook spannend. Raar hè dat wachten. Aan de ene kant weet je dat het helemaal niets uitmaakt. Het komt toch wel wanneer hij / zij er klaar voor is. Maar als je eenmaal het "gerommel" heb ervaren, dan komt het toch wel heel erg dichtbij. Nog 1 weekje, leuk weer een baby erbij.

lfz ig

Geplaatst

Hier gaat alles wel oké. Kleine man heeft heel veel last van darmkrampjes, terwijl ik echt oplet wat ik eet. Flauwer dan flauw kan bijna niet. Daarnaast heeft vriendlief vanaf gisteravond 2100 uur tot aan vanochtend 0500 uur t.hymo verzorgd. Ik heb dus even heerlijk kunnen slapen. Wel af en toe eruit gegaan omdat de kleine zo huilde en om te kolven. Maar die uren hebben mij zo goed gedaan. Vanmiddag gaan we naar het cb voor het weeg uurtje. Ik ben zo benieuwd hoeveel hij is aangekomen.

Lfz ig

Geplaatst

Chantal meissie.... Wat naar dat je je zo voelt. Gelukkig heb je zo te horen een goede ha! Veel praten, dat doet zoveel.

En idd flesvoeding geeft heel veel practische vrijheid. Desalniettemin, bv is prachtig om te doen. Maar dan moet het wel kunnen.

Ik heb het bij Jamey zo geforceerd dat het resultaat was dat ik het nu absoluut niet wilde doen. Aan de ene kant jammer want het is speciaal om bv te geven. Aan de andere kant practisch, want ik draai er niet steeds voor op, om het ff zo te zeggen. Manlief kan ook een keer. Wat hij heerlijk vind! Vooral de eerste als hij uit z'n werk komt ;)

Forceer niets, alleen dan kun je genieten!!

Daantje, nog een week, dan heb jij ook je verrassing in handen! Oh wat moet je er naar uitkijken! Ik hoop wel dat alles goed blijft gaan!

Jo, gingen ze strippen vandaag? Daar heb ik denk ik overheen gelezen.... Oh hoop zo dat het helpt!!!!!

Hier prima, op nare krampjes na heel weinig te melden!

Geplaatst

Ig wat vervelend van de krampjes.

Ik heb wel eens gehoord dat als jij venkelthee drinkt dat bij de kleine goed kan helpen. Ideetje misschien??

Succes meis bij het cb. Altijd weer benieuwd wat het resultaat is ;)

Geplaatst

Sandra, ik zie dat jou kleine meid ook last had van krampjes, heb jij die venkel thee ook geprobeerd. Ik hoor er namelijk verschillende verhalen over. Positief, maar ook weer negatief. Ik gebruik nu ook druppels van vsm. Mocht dit niet lukken dan wil ik volgende week nog dophilus proberen.

Geplaatst

Nee ik zelf niet, omdat ik geen bv geef. Durf nog niet het direct aan haar te geven.

Gebruik je nu cinababy? Heeft wonderen gedaan bij mijn zoon. Ik krijg vandaag de vk op bezoek, en dan wil ik eens overleggen.. De cinababy heb ik namelijk nog staan. Maar ja, ze is nog maar 6 dagen oud....

Heb ook infacol al gehoord en abc dolphinus ofzo... Dus ga het vandaag in de groep gooien...

Ze heeft het ook voornamelijk in de avond. Vannacht dus helemaal niks...

Geplaatst

Gisteravond . UT avond geweest. Nore bleef maar krijsen. Echt verschrikkelijk.

De hele dag had ze geen poepluier gehad. Nu kwam het eruit tenslotte alsof je een kraan open deed.

En krijsen dat ze deed pfff!

Ook heel heel veel spugen. Zij en IK zaten er helemaal onder.

Dat was nu de 2de keer sinds meds.

Uiteindelijk om 24.00 is Nore in slaap gevallen.

Vanmorgen rond 06.00 mormelend wakker. Jbpm gegeven en bv. Helaas maar 10 min een borst!

Zitten nu heel erg te twijfelen of we ka moeten bellen voor weekend. Of dat we door moeten zetten.

Het gevoel geeft aan dat pijn te ondragelijk is voor zo'n meisje...

Maar moeten we niet gewoon doorzetten???

Wil kleine meid niet in het ziekenhuis hebben liggen.

Verdorie.. Het moet toch ook ons zelf lukken??!

Shanna

Geplaatst

Shanna, ik ken je niet maar wil

Even reageren. Ik gaf ook borstvoeding en m'n zoontje gaf ook veel

Terug door reflux. Na een paar weken zijn we op flesvoeding overgestapt en gaven we twee schepjes jbpm door de fles, daarna half uur rechtop houden en het ging stukken beter... En we gaven ook nexium ( maagzuurremmer). Los jbpm voor de voeding werkte bij ons zoontje niet. Sterkte!!

Geplaatst

vervelend meiden dat jullie kindjes niet zo lekker zijn. lijkt me om radeloos van te worden

ik word idd gestript om half vier, ben benieuwd, vind het ook best wel spannend, zal het werken? zou het pijn doen?? pffff

ik hou jullie op de hoogte

Geplaatst

Hier een hele goede dag dusverre... Mag infacol gaan gebruiken voor de krampjes.

Tot nu toe zijn die bijna niet aanwezig (afkloppen!)

Spannend jo. Hoop echt dat het iets doet voor je!!

Geplaatst

Shanna, wat erg om je kleine meisje zo te zien!

Ik heb zo met jullie te doen.

Jo, ik ben benieuwd of het gaat helpen!

Sandra, goed dat je iets tegen de krampjes hebt, zeker als ze er meer last van gaat krijgen.

Bij mij wordt het plan weer anders........

Ik ben net door de gyn gebeld.

De uitslagen van de galzure zouten zijn in deze afgelopen week verdubbeld!

Hier zijn ze helemaal niet blij mee, dus ipv vrijdag inleiden wordt het nu maandag!

Maandagochtend om 6 uur moet ik bellen of er plek is en dan moet ik naar het zkh.

Pfffff het moet weer even bezinken, ik schrik er toch weer van.

Het verklaard wel waarom ik zo extreem moe ben. Ik dacht dat het gewoon bij de laatste weken hoorde maar de mensen om mij heen zeiden al dat het volgens hen erger was omdat ik bijna de hele dag alleen maar slaap.

Nou, zolang het allemaal maar goed komt met de kleine......

Geplaatst

Oeh maandag!!! Das ff een week vooruit! Jeetje, dan is dit echt jullie laatste weekend samen!

Spannend meis!!

Jo, jij ook bijna strippen. I keep my fingers crossed!

Geplaatst

Jeetje Daantje, wat vervelend dat het op deze manier gaat. Ik hoop dat je alles nog een plekje kan geven voor maandag. Maar maandag wordt jullie dag dat je je kleine mag vasthouden:-)

Hou je rustig dit weekend en alvas veel succes voor maandag, ik denk aan je.

Jo, ik hoop dat het strippen zo gaat helpen. Jij ook succes!!!!

Lfz Ig

Geplaatst

Jo succes straks, hopelijk helpt het!

@daantje kan mij voorstellen dat je het even moet laten bezinken, spannend jo maandag! dat is al snel

laatste weekend samen! wel fijn dat ze het maandag al gaan doen! spannend!

@shanna wat sneu zeg dat het nu zo gaat! sterkte!

Geplaatst

Shanna wat vreselijk dat N zo'n pijn heeft. Wou dat ik iets voor jullie kon doen. Volg je gevoel!

Sandra: ik zou niet te snel starten met re infacol. Ik heb het hier 1x gegeveb na een avond krampjes. De kraamhulp zei dat waarschijnlijk de darmpjes nog op gang moesten komen na de eerste zwarte ontlasting. Dat klopte, na die ene avond was het over. Vroeger adviseerden ze venkelthee, maar volgens de lactatiekundige werkt dat averechts. Ze zei dat je alleen op moet passen met heel pittig eten, chocolade en sinaasappelsap. Ui, bonen etc kun je gewoon eten.

Daantje: kan me voorstellen dat je geschrokken bent van het eerder inleiden, maar dit is echt veel beter voor jou en je kleintje. Neem de tijd voor je herstel straks, door de cholestase kun je heel lang extreem moe zijn. En rustig aan doen he dit weekend! Spaar je energie voor straks.

Jo heel veel succes met de bevalling, ik hoop dat het inleiden snel gaat.

Geplaatst

Daantje krijg je eigenlijk medicatie nu? En extra ctg's om je kindje in de gaten te houden? Helaas nemen nog niet alle artsen cholestase serieus. Trek in ieder geval zelf aan de bel dit weekend als je de kleine minder voelt bewegen. Niet tot maandag wachten dan!

Geplaatst

Hi all,

Net op het weeg uurtje van het CB geweest en de kleine is gelukkig weer boven zijn geboorte gewicht, en flink ook. Helemaal van 3290 naar 3550. Ik ben helemaal trots op hem.

Geplaatst

Nore ligt in het ziekenhuis!

Eerst paar dagen ter observatie...

Maandag plan van aanpak Mbv heel medisch team

Kinderarts, fysio, verpleegkundige, maatschappelijkwerk, psychologen...

Zij bespreken Nore in een teamvergadering.

We zien wel wat het wordt.

Ik mag bij hoge uitzondering blijven. Weet niet voor hoe lang. Is niet gebruikelijk volgens protocol.

Gr. Shanna

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden