Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Shanna wat vervelend allemaal zeg, het zit je niet mee hè maar er zijn wel oorzaken gevonden nu dat is dan wel weer fijn. Sterkte mop.

Over kilo's gesproken nou daar word ik nog niet vrolijk van ..86 kg nog minimaal 10 kg eraf voor mij :-( loop nu alleen nog maar in leuke rokjes/jurkjes met leggings want spijkerbroek pas ik wel alleen gaat nog lang niet dicht.

Hier ook vannacht van 03.15 tot 05.00 uur op geweest met Y, klaar wakker was ze...lekker ding.

Sas geniet nog van je buik en alle hikjes en schopjes. Jouw tijd komt ook snel.

Daan en jo genieten jullie ???

Liefs eer

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo lieve meiden

hier alles goed, de bevalling was heftig

om tien uur ingeleid, begon welgoed te doen maar op een gegeven moment echt niet te houden, weeë om de anderhalf à één minuut, kon ze niet meer wegpuffen, om twee uur ruggenprik gevraagd had toen 5cm, jeetje wat een verademing, raad het echt iedereen aan:-) om half vier zat ik om 8cm, maar omdat de weeën zo sterk waren, ging bij tess na elke wee haar hartslag naar beneden, super eng, van 160 terug naar 17, dus moest met spoed naar de o.k , daar is onze kleine meid om 15.50 ter wereld te komen, het is een plaatje! borstvoeding wil nog niet zo lukken, ze is nogal misselijk, maar komt vast goed, dat was het even voor nu, er komt zo weer bezoek..tot later.liefs jo

Geplaatst

Hoe ist met jullie?

Ben al wakker vanaf 01:00 heb om de 5 a 6 min (oefen)weeen.

eerder hielp een warm bad nog wel nu niet meer blijft maar komen...

worden wel steeds pijnlijker, ben benieuwd of het door gaat zetten

fijne dag verder all

Geplaatst

Als een warm bad niet meer helpt zijn het ws geen oefenweeen meer meid!

Spannend hoor!!

Keep us posted!

Jo klinkt erg heftig! Ik heb het bij mijn zoon gehad, die had nog maar 28. Ambulance gebeld, maar voor die er waren was hij er al. Gelukkig!!!

Nu lekker genieten van jullie meisje T.ess!!

Geplaatst

Sas, net wat sandra zegt als een warm bad niet helpt dan zijn het geen oeffen weeen meer. Dus spannend ben benieuwd of het door zet!

Sandra helpen de meds een beetje? En wat een leuke foto op FB!

Jo heftig hoor jou verhaal bah wat een spanning zeg!

Gelukkig gaat het goed met T.ess . En hoe voel jij je kan je het allemaal een beetje behappen dat het zo snel is gegaan?

Meis gieniet!

Hier weer een goede nacht gehad meneer kwam om half 4 fles gedaan en is gelijk gaan slapen tot half 9. Wij hebben hem vanacht voor het eerst ingebakerd en hij vind het heerlijk misschien heeft hij zo minder krampjes en we geven hem sap simplex echt geweldig spul giep mijn dochter ook erg goed!

Ga maar is wat eten vergeet het zo af en toe door de drukte;)

Geplaatst

Sap simpex chantal? Dat ken ik niet!

En wat fijn dat het inbakeren helpt!

Hier 12 uur fles en daarna om 6 uur. Herrlijk.

De meds schijnen eat te helpen. Volgens mij word het minder.

Lief he die foto ;)

Ik ga ws vandaag ff op kraamvisite. Mijn beste vriendin is 8 uur voor mij bevallen met 36 weken. Erg bijzonder zo vlak bij elkaar.

Geplaatst

Sandra sap simplex kun je niet overal kopen het zorgt dat de gasbelletjes in de darmen samen komen zodat de krampjes minder worden en het is op een natuurlijke basis dus kan geen kwaad en ik gebruik he alleen in de avond uren als hij er last van heeft.

Fijn dat de meds helpen en wat goed zeg van 12 tot 6 slapen heerlijk zou jou ook goed doen!

Wat bijzonder dat jij en je vriendin zo vlak achter elkaar zijn bevallen nu kunnen jullie knuffelen met 2 kleine hummetjes leuk.

Geniet van het op kraamvisite gaan.

Hier weer lekker naar bed moet meer rust nemen van de fysio en ha doe te veel was namelijk alweer aan het werk en dat gng niet echt de goede kant op grrrr bij mijn dochter was ik de hele dag alweer in de weer en werkte ik alweer volop nu gaat alles helaas anders moet mij er maar bij neerleggen en manlief wil mij alleen voor het eten beneden zien en hooguit een keer voor de thee of koffie meer mag ik niet meer doen blehhhh niks voor mij dat niks doen!!!!

Geplaatst

Yo, jij ook al zo heftige bevalling. Heb je het een beetje een plekje kunnen geven. Mocht de kleine meteen mee naar de kraam afdeling?

Lekker rusten en genieten meis!

Sandra goed te lezen dat de meds waarschijnlijk helpen, niets s zo erg als je ziet dat je kleine pijn heeft:-(

Hoe was je kraamvisite?

Chantal, fijn dat jullie zo goede nacht hadden.

Shanna, rot dat jullie nog langer moeten blijven en dat er dus blijkbaar een goede reden is dat je niet mag kroelen met je kleine. succes meis

Sas, dat klinkt heel erg spannend, we weet ben je nu wel bezig:-)

@ rest van de dames, hoe gaat het met jullie?

Hier helaas een mannetje die vanaf gisteren avond heel veel last heeft van zijn darmen. Hij kronkelt alle kanten op. Zo zielig. Ik hoop voor hem dat het snel afneemt en dat hij wat kan slapen.

lfz ig

Geplaatst

Iggie, probeer eens in te bakeren met een hydrofielluier. Werkt hier erg goed.

Sas, wat ben je stil??? Hoop dat het heeft door gezet.

Shanna, zou een osteopaat nog een optie zijn? Hoewel dat wel moeilijk is nu ze in het zkh ligt. Meis hoop dat er snel betere vooruitzichten zijn.

Jo, hoe gaat het met jou en de kleine.

Lekker hè die lange nachten. Dat geluk heb ik ook.

Nou meiden zoals al eerder gezegd/geschreven is de topic juli 2012 vol met verrassingen of wel eerder soaps. Geen van alle heeft zich aan de uitgerekende data gehouden en als ik terug lees hebben we ook geen van alle een bevalling ala boekje gehad.

Geplaatst

Hier nog steeds het zelfde als vanacht, gaat niet weg word niet meer

Alleen net wel wat rosebloedverlies...

Ben benieuwd wat het gaat doen nog...

@iggie wat sneu zeg! hopelijk is hij er snel vanaf,is niet leuk om te zien

Ik ga weer!

Geplaatst

Jo, ik gok ook dat het snel gaat gebeuren.......

Succea meid!

Iggi inbakeren helpt inderdaad bij krampjes het is hier ook een succes!

Vind het er heel zielig uitzien maar hij ligt nu wel weer heel tevreden te slapen dus het is misschien voor jou ook een idee?

Ik gebruik de pacco inbakerdoek vind het makkelijke dan met een luier maar je kunt het wellicht proberen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Eerst jo feliciteren, gefeliciteerd met je dochter T.ess! Wat fijn dat ze er is, en wat een mooie naam. Geweldig!

Sas, spannend hoor of het doorzet. Ik ben benieuwd wanneer jouw kleine komt.

Shanna, wat naar dat je je aan z'on protocol moet houden, je zou het liefst de hele dag n.ore in je armen willen houden en haar troosten. Maar als het beter is voor je kleine meid..... Sterkte in ieder geval.

Voor de anderen, ik kan de verhalen even niet uit elkaar houden, dat probeer ik later te bekijken.

Geplaatst

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje (een jongen!!!) (af en toe actief)

03 juli 2012 - Iggie (een jongen!!!)

02 juli 2012 - Jo1978 (een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79 (een meisje!!!)

04 juli 2012 - Shanna (een meisje!!!)

08 juli 2012 - Eer (verrassing!!!)

08 juli 2012 - Quin (verrassing!!!)

*12 juli 2012 - Esly ,helaas weer te vroeg bevallen van een prachtige zoon...*

15 juli 2012 - Sandra81(een meisje!!!)

18 juli 2012 - Chantal33 (een jongen!!!)

19 juli 2012 - Sas27 (een meisje!!!)

22 juli 2012 - D@@ntje (verrassing!!!)

29 juli 2012 - EmvElin (jongetje en meisje!)

Moeten nog even de lijst een update geven. Lukt mij niet op ipad

Bevallen!

8 juni 2012 - Quin van zoon L.iam

12 juni 2012 - Eer van dochter Y.entl

15 juni 2012 - Shanna van dochter N.ore

30 juni 2012 - Iggie van zoon T.hymo

30 juni 2012 - Jessi van dochter J.asmijn

3 JULI 2012 - Chantal van zoon T.homas

8 juli 2012 - Sandra van dochter S. terre

8 juli 2012 - EmvElin van dochter M.ila en zoon Noah

Geplaatst

Uitgerekend

Bevallen!

8 juli 2012 - EmvElin van dochter M.ila en zoon Noah

Geplaatst

Sas ik hoop dat je vandaag aan het bevallen bent!

Jo jij hebt ook een pittige bevalling gehad! Hoe voel je je nu? Eng he als de hartslag van de kleine zo dipt tijdens het persen. Was bij mij en Iggie ook zo. Gelukkig zijn onze kindjes er uiteindelijk allemaal gezond uit gekomen.

Daantje ik ben heel benieuwd naar jouw bevalling. Duurde lang he? Ben je weer een beetje op de been?

Shanna pittig hoor wat jullie en N.ore moeten doorstaan. Hopenlikk gaat het snel beter met haar! Knuffel voor jou.

Vammorgen J.asmijn weer gewogen bij het 3980 gram, dus 240 erbij in een week. Ze krijgt een dubbele onderkin en Michellin-billen. Bij het CB lag ze naast een jongetje op het aankleedkussen, precies even groot en zwaar. Leuk dacht ik, een leeftijdsgenootje. Bleek dat jochie ruim 2 maanden te zijn, oeps... Die moeder keek ook wel even raar toen ik zei dat J ruim twee weken was, haha.

Geplaatst

Uitgerekend

Bevallen!

8 juli 2012 - EmvElin van dochter M.ila en zoon N.oah

17 juli 2012 - Daantje van dochter L.ise

17 juli 2012 - Jo van dochter T.ess

Geplaatst

Ik weet even niet meer wat ik nu precies verteld heb.....

De bevalling heeft dus heel erg lang geduurd.

Maandagochtend de vliezen meteen kunnen breken, dus al snel aan de weeenopwekkers.

Die kwamen wel en het infuus werd steeds wat verhoogd om ze sneller te laten gaan.

Dit lukte wel maar de ontsluiting ging tergend langzaam.

Uiteindelijk om ongeveer 9 uur s'avonds denk ik heb ik een ruggenprik gehad, toen kon ik eindelijk even rust hebben terwijl de ontsluiting verder ging. Die ontsluiting was op dat moment pas 4 of 5 cm.

Dat is dus je beloning na al 14 uur in het zkh te zijn.

Om 1 uur hebben ze de ruggenprik stop gezet omdat ik toen 9 cm had en ik het laatste stukje dan weer met de weeën het af kon maken.

Dit laatste stukje duurde toch ook nog lang want om kwart voor 3 mocht ik pas mee gaan persen.

En toen dus persweeen gehad, voor 2 uur lang.

Ik wist helemaal niet hoe lang dit kan duren, en ik had gelukkig ook geen enkele notie van tijd.

Maar 2 uur is blijkbaar de max. en dan moeten ze iets gaan doen.

Omdat ze wel dachten dat ik het kon en omdat de hartslag van de baby goed was, vonden ze de vacuümpomp de beste optie.

Op dat moment vond ik alles best maar wilde ik geen keizersnede omdat ik dat eigenlijk heel zonde vond van al mijn werk die ik al die uren had geleverd.

Dus het werd de vacuümpomp.

Maar ze zouden eerst gaan verdoven en inknippen , hier was alleen opeens geen tijd meer voor, waarom weet ik eigenlijk niet.

Dus na 2 weeën werd ze aan haar hoofd eruit getrokken door 2 man!

Wat een kracht hebben ze op dat arme hoofdje gezet!

Toen konden ze niet goed draaien en bleek toen ze er half uit was dat haar navelstreng om d'r nek zat.

Heel snel hebben ze hem doorgeknipt en hebben ze haar voor mijn gevoel op mijn buik gegooid.

Ze werd direct weer weggepakt, maakte geen geluid en was slap, er werd om de kinderarts geroepen.....

Pffff, als ik het zo opschrijf is het weer eng!

Gelukkig ademde ze weer snel daarna en was de kinderarts niet nodig.

Daarna mocht ze snel bij mij en toen pas wist ik dat ze een meisje is.

Na wat extra controles bleek toch alles goed te zijn en mochten we aan het eind van de ochtend naar huis.

Dat was mijn bevallingsverhaal.....

Maar het belangrijkste is dat onze kleine schat er is en dat het goed gaat met haar.

Ze is ons kleine wondertje en we zijn super blij en trots op haar!

Geplaatst

Daantje jeetje wat een lange heftige bevalling! En wat eng dat L.ise eerst niet ademde. Hoe gaat het nu met haar en met jou? Geef je borstvoeding?

Ik voel me sinds een uur gammel, heb ontzettend diarree en steken in mn botten. Gelukkig nog geen koorts, want dan moet ik meteen de ha bellen ivm de kans op borstontsteking. Bah, heb geen zin om ziek te worden.

Ben nu de terugblik van Babyboom 2011 aan het kijken, lekker janken!

Geplaatst

Dames, all bedankt voor de tips tegen darmkrampjes. Vanacht is het gelukkig een stuk beter gegaan en heeft het mannetje niet zoveel pijn gehad.

Daantje, heftig verhaal ook. Heb je het voor jezelf ook een plek al kunnen geven?

Jessi niet ziek worden, zou heel vervelend zijn, net nu alles lekker gaat.

Lfz ig

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden