Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sandra hier ook een mannetje die echt gefocus kan kijken alleen doet hij het nog niet zo lang.

Sas veel plezier vanavond, net wat sandra zegt het komt vast allemaal goed.

Shanna, hoe was het bij de ka? Ik heb haar ook echt wel een leuk mans heb haar bij onze dochter ook gehad.

Hier had ik ons mannetje eindelijks aan het slapen en dan laat ik de stofzuigerslang vallen oen dat ik ben dus als reultaat een hoop gekrijs en oma aan de wandel gestuurd om hem weer wat rustige te krijgen.

Laten jullie ook zo veel vallen echt word er gek van heb al heel wat weg kunnen gooien grrrr.......

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee ik laat niet veel vallen. Brn wel vreselijk vergeetachtig!!

En jessi, nu vloei ik dus ook zoveel!net al op de bank en ik heb een suede witte bank!!!

Mijn schoonzus en broer zouden volgende maand intake ivf hebben, heeft ze toch vanmiddag positief getest??!! Ze was al een week overtijd maar durfde niet :) ik ben zo blij voor ze! 6x iui, geen resultaat. Nu echt losgelaten en zie daar...

Dinsdag heeft ze echo! Ik ben echt vreselujk happy nu!!!!!

Geplaatst

ow sandra wat een fijn voor ze zeg! zo zie je maar weer als je het niet verwacht ....

geniet lekker van het mooie nieuws!

N kan ook erg gefocus naar haar muziek mobiel kijken, dat doet ze sinds deze week erg mooi om te zien

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4472[/ATTACH]

Hoi all, wat is er weer veel geschreven zeg. ik ga morgen ff op allemaal reageren nu zit ik eindelijk achter mijn laptop waar de foto van het jurkje op staat dus ga hem zo posten.

Hier gaat ook alles zijn gangetje, afgelopen dinsdag moesten we alleen naar het cb voor der eerste prikjes etc. Ze is goed gegroeid, nl 3950 gram en 3 cm in lengte dus we zitten net onder het gemiddelde qua curve maar volgen wel keurig die lijn. S'middags vraagt de buurvrouw die 2 weken na mij is bevallen, eer zullen we gezellig ff daar en daar een bakkie gaan doen met de kinderwagens en beebs, zo gezegd zo gedaan, lekker zitten klessebesse over de beebs en onze ongemakken (niet controleerbaar urine verlies etc) op de terugweg begint Y toch een beetje te jammeren en bij thuis komst is ze niet meer te houden, brullen ik dacht nog ze heeft honger maar ze had echt vreselijke last van de prikjes. CB gebeld wat te doen en vriendlief naar de apotheek gestuurd voor 60mg paracetemol. Na die ingebracht te hebben werd ze eindelijk rustig en is ze om 16.00 in slaap gevallen...om 22.00 uur hebben we haar maar wakker gemaakt en flesje gegeven en aangezien ze nog last had vd prikjes ook nog een paracetemolletje. De volgende ochtend werd ze om 7 uur wakker met een glimlach van oor tot oor en sindsdien slaapt ze nu elke nacht door. Gisteren was helemaal bizar om 22.00 laatste fles en om 23.00 sliep ze (net als wij) en vanmorgen werd ze pas om 08.00 uur wakker, de slaapmuts !

Ze is overdag wel wat wakkerder en wil meer aandacht maar sinds maandag hebben we de box vd buren te leen dus met alle speeltjes erin vermaakt ze zich prima.

Meiden tot morgen

eer

Geplaatst

Eer, wat schattig in haar jurkje! En wat kijkt ze wijs! Super!

Ah, wat zielig dat ze zo last had van de prikjes. Maar wel een voordeel dat ze nu lekker doorslaapt! Is het nog ergens goed voor.

Sas, mijn blaasontsteking is nu gelukkig over!

Ik hoop dat jouw avond je alle energie geeft die je nodig hebt (hopelijk zonder migraine)

Sandra, wat leuk voor je broer en schoonzus!

Geplaatst

Eer idd, wat kijkt ze wijs! En ze lijkt al veel langer op de foto! Heerlijk!!!

Zal binnenkort foto van s.terre plaatsen voor de dames zonder fb ;)

Sas hoop dat je het leuk hebt!

Geplaatst

Wat een hel gister pasfoto laten maken voor zijn paspoort.

Degene die dit verzonnen heeft heeft zelf denk ik geen kinderen...! Maar het is gelukt. Charmant is anders en dame van gemeente huis zei hij lijkt niet eens zo gepropt staat hij op de foto.

Eer, wat een eigenwijsje op de foto.

Sandra, en bak schoon gekregen, anders schoonmaak azijn proberen.

Sas, en heerlijke nacht gemaakt?

Wij gaan de boot op voor het weekend. Manlief heeft alles ingeladen.

Fijn weekend geniet van het weertje

Geplaatst

@eer wat een popje zeg! jurkje staat ook erg leuk!

@Quin belachelijk he dat ze nu al een paspoort moet hebben, ik vind het zo iets raars! gelukkig is het gelukt :-) wanneer gaan jullie op vakantie?

Wij gaan zo N lekker ophalen, het is erg goed gaan bij oma! en wij hebben een fijne avond gehad en lekker een nachtje kunnen door slapen :-)

ik was nog wel een uur lang wakker in het begin van de ochtend, normaal altijd voedings tijd haha

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

T.hymo ligt Knock out, hij slaapt al bijna de gehele dag. Het is hier in huis 30,5 gr en dan staat de ventilator voluit op hem gericht. Ik vind het zo zielig voor die kleintjes.

Geplaatst

N is dde hele dag al wakker en is niet verplan om te slapen, ze wil alleen maar eten.

morgen voor de eerste keer naar het cb, dan maar even vragen misschien krijgt ze wel te weinig geef haar zelf elke keer al wat meer.

Hopelijk slaapt ze vanacht wel...

@iggie wat sneu he, gelukkig zakken de tempraturen deze week weer een beetje

Hoe is het met de rest hier/

Geplaatst

shanna bericht ontvangen, bel je straks even.

Hier ook een klein mannetje wat niet wil slapen en het lijkt wel of hij nu nog meer spugt. Hier krijgt ons mannetje ook afgekoelde venkel thee z'n 150 cc per dag en 5 flessen met elke keer 10 cc meer water.

Verder zit ons mannetje onder de uitslag van de warmte zo sneu om te zien hoeveel moeite het hem kost met dit weer.

Moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik nu niet hoog zwanger ben blehhh met dit weer. ( al heb ik nu ook veel last van deze hitte)

ga zo maar is kijken of onze kleine meid wil slapen ze is zo vreselijk moe maar wil ook niet naar bed.

Geplaatst

L.ise slaapt wel aardig met de hitte. Haar gezichtje zit alleen helemaal onder de uitslag!

Volgens mij heeft ze er geen jeuk van maar het ziet er zo zielig uit.....

Wij gaan morgen ook voor het eerst naar het cb ik ben benieuwd, heb ook wel een aantal vragen.

Geplaatst

S.terre heeft gister de hele dag geslaoen, met als gevolg dat ze nu niet in slaap komt.

Water lukt hier niet goed, is te dun. Ze stikt half, dus dat doen we maar niet. Voeden met dexe dagen op verzoek en komen toch steeds uit met de laatste voeding rond 23 uur.

Hier heeft ze pukkeltjes op de billen en het soepoogje is weer terug.

Ik mag 19 sept op gesprek voor sterilisatie. Tot die tijd dus voorzichtigheid geboden hihi

Verder weinig nieuws van deze kant.

Geplaatst

@daantje, mooi dat ze het zo goed doet! jij ook je antwoorden gehad?

Hoe gaat het met der bultjes in het gezicht?

N heeft ze ook op der gezichtje en borst, lijkt wel iets minder te worden nu

Hier ook bij het cb geweest

ze weegt nu 4920 en is 56,5 cm gaat dus goed.

gaan nu naar flessen van 130, kijken of het beter gaat

we gaven haar dus maar 90 en soms 120 op een dag, dus wel wat te weinig vandaar dat ze steeds zo veel honger had

kijken hoe het nu gaat.

Hebben jullie kindjes ook dat ze lekker liggen te slapen, en plots overstuur wakker worden??

fijne dag allemaal

Geplaatst

@ sas wat goed zeg! Ook al zo lekker gegroeid.

Mijn vragen zijn ook beantwoord. Het viel allemaal wel mee. Alles is normaal :-)

En die pukkeltjes komen door de warmte en (mijn) hormonen. Dat gaat gewoon weer vanzelf weg.

@sandra heeft s.terre ook last van haar oogje?

Geplaatst

Eindelijk weer eens tijd om achter de laptop de duiken en uitgebreid te reageren!

@eer: Wat een schattig jurkje! En de eerste prikjes al weer achter de rug, wat gaat de tijd snel he? Wel sneu dat Y er zo'n last van had. Hoe bevalt de box?

Quin: lekker weekend gehad op de boot? En wanneer gaan jullie naar Portugal? Heerlijk vooruitzicht hoor. Weet je al hoe je de kleine meeneemt in het vliegtuig? Ik las laatst iets over de Prampack, daarin kun je de grote kinderwagen met bak veilig vervoeren in het vliegtuig (als incheck bagage). Hij is duur, maar ze worden via MP voor weinig verhuurd. Verder lijkt mij de Deryan Air Traveller ideaal als je gaat vliegen met een kleintje, ze kunnen dan op schoot slapen. Wij gaan er komend voorjaar eentje kopen.

Paspoort: dat is een goeie. Moeten wij ook regelen voordat we naar Duitsland (landal) gaan in september.

@Sas: fijn dat het goed ging bij oma!

@Daantje: wat een flinke dame heb je! De uitslag in haar gezichtje kan heel goed door de hormonen komen, J.asmijn had dit ook toen ze vijf weken was op haar wangen en kin. Ze noemen het baby acne. Het heeft precies een week geduurd, daarna werden haar wangen heel droog. Meisjes kunnen ook een beetje ongesteld worden door de hormoonveranderingen in de vijfde week.

@Sandra en Sas: hier ook sinds een paar dagen het wakker schrikken uit de slaap, met een hele rare lange huil erbij. Ik denk dat het inderdaad dromen zijn.

@allen: nog bedankt voor de reacties vorige week op mijn ongi vraag. Ik had ook even gegoogled en het schijnt normaal te zijn dat het de 1x keer heel heftig is. Gelukkig was het na een paar dagen een stuk minder, want ik blééf broeken wassen. Als het de volgende keer ook heftig is ga ik denk ik toch maar aan de pil, dan kan ik doorslikken en heb ik er minder vaak last van.

Hier gaat het heel goed. J.asmijn slaapt sinds een week ook overdag goed (niet altijd), vandaag zelfs tot 17.00 uur. Drinken gaat prima, ook met die warmte. Ik heb 2x per dag een klein beetje water gegeven (50 cc) en ze had het niet eens door. Donderdag gewogen bij het cb (inloopuurtje) en ze was 5080 gram. Maatje 56 wordt al te klein, sommige kleertjes zit ze al in 62, en ik ga morgen over op de Pampers maat 3. De huil (krijs) uurtjes 's avonds worden ook veel minder, de afgelopen dagen sliep ze zelfs 's avonds. Vanavond helaas niet...

Iemand vroeg naar de dagindelingen. Hier die van ons:

tussen 04.00 - 06.00 uur nachtvoeding (heel soms slaat ze die over)

rond 08.00 uur half wakker, uit bed en bij mama op de buik nog even lekker verder slapen

tussen 09.30 - 10.00 uur mama wordt wakker, douchen

10.30 uur ochtendfles

11.00 uur wassen/badje en schone kleren

14.30 uur fles (meestal buiten de deur)

18.30 uur fles

22.30 uur fles

Ze krijgt dus vijf flessen van 150+5, dit doen we al 3,5 week en gaat prima. Een vriendin gaf de tip om 's nachts een paar scheppen minder Nutrilon in de fles te doen met dezelfde hoeveelheid water, dan leren ze dat ze 's nachts geen voeding nodig hebben. Vannacht dus 150+3 gedaan. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik helemaal geen moeite heb met één nachtfles rond 04.00 uur, want daardoor slaapt ze daarna tot een uur of tien, en ik ook. Heerlijk! Ik vind het veel lastiger als ze doorslaapt en om 07.00 uur komt, veel te vroeg om op te staan!

Ik merk dat J.asmijn veel minder huilerig/hangerig is als we buiten de deur zijn. Thuis kan ze soms uren jengelen om niks, maar op het terras is het een voorbeeldig kind. We hebben dus al héél vaak in de stad op het terras gelunched. Ik vind het heerlijk om met haar buiten de deur af te spreken, met een vriendin picknicken, of rosé drinken op het terras, of wandelen met mijn ouders.

Oh ja, een paar dagen geleden bij toeval ontdekt dat ze overdag heel goed op haar zij slaapt in de box. 's Nachts slaapt ze (nog) op haar rug, maar als ze dat niet meer doet ga ik een zijligkussen bestellen. Nog meer zij of buikslapers hier?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden