Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jessi, wat gaat het goed met j.asmijn! Ze klinkt echt als een voorbeeldig meisje!

Heerlijk dat ze zo zoet is als jullie weg zijn.

Ik kan dus verwachten dat die pukkeltjes van l.ise over een weekje weg zijn, ik ben benieuwd.

Ik denk dat ze idd gevoelig is voor (mijn) hormonen. In haar 1e week had ze ook al pseudo menstruatie. Raar hoor om te zien bij z'on klein kindje. Maar goed dat is alweer over.

Sandra, wat fijn voor je schoonzus!

Geplaatst

Sandra, wat een mooi nieuws gefeliciteerd!

Daantje, hier o

ok babyacne hoor T.homas heeft het al een week of 3 de ene dag erger als de andere en hij krijgt ondertussen gewoon flesvoeding.

Jessi, wauw wat doet J. het goed zeg ook a zo goed aan het groeien en dan lekker rustig als je weggaat heerlijk.

Hier gaat het niet zo t.homas spugt weer erg veel en blijft nu gewoon z'n 2a3 uur huilen na de fles zo zielig om te zien vanmiddag weer naar de ka ben beniewd.

Maandag bij shanna geweest en wat is het leuk om elkaar te zien en natuurlijk de kleine meid. T.homas heeft alleen maar geslapen hij heeft zijn ogen niet open gehad echt iets wat ik niet ken. Verderhebben onze dochters samen gespeeld ook zo leuk om te zien alleen was die van ons erg huilerig van de warmte.

Misschien leuk om een keer weer met elkaar af te spreken?

Oja heb een vakantie geboekt naar cyyprus met schoonmama heerlijk kan mij er echt op verheugen al ga ik mijn kids vreselijk missen;(

ga maar weer is slapen!

Geplaatst

Meestal slaapt sterre na elke fles minstens 3 uur. Op de avond na. Meestal is ze tussen 6 en 8 wakker en dan krijgt ze een fles en gaat ze weer naar bed. Dus eigenlijk bijna de hele dag. Soms wilt ze tussen 9 en 11 's ochtends wakker zijn

Geplaatst

Sandra, T.homas huilde vreselijk bij de ka hebben nu weer bloed moeten laten prikken en ze gaan in overleg of opname misschien toch niet beter is om te kijken waar he

t vandaan komt al dat huilen en spugen.

Zelf vandaag ook bloed moeten prikken ivm de suikers moet dinsdag naar de internist om te kijken of de waardes goed zijn hoop het wel en verwacht het eigenlijk ook wel.

Moeten zeker snel een keer bij elkaar komen!

Oja shanna hier word dus erg weinig geslapen al we geluk hebben slaapt hij hooguit 3 uurtjes per dag gelukkig slaapt hij s' nachts wel goed ( al was maadag een top dag hij heeft toen gewoon 4 uur aan een geslapen maa dat heb je gezien;)

Geplaatst

Sorry voor de naamsverwisseling! ;)

Op zich goed dat hij daar laat zien hoe het gaat. Dan word je goed serieus genomen.

Opname is niet fijn maar als het beter is voor het kereltje....

Mijn vriendin krijgt volgende week bij haar zoontje ph metrie en slikfoto's. Hij spuugt niet maar komt via de neus naar buiten. Maar ook huilen enzo. Zo sneu!!! Kereltje krijgt ook 2 zakjes nexium, das voor een volwassene van 80(!!!) Kilo!!

Hoe gaat het nu met jou zelf??

Geplaatst

chantal, wat sneu zeg... hopelijk komen ze er snel achter wat hij heeft!

wat een lekker dat je op vakantie gaat !!

Jessi, wat goed om te lezen dat het zo goed gaat met j.asmijn!!

@sandra gefeleciteerd!

Hier echt een huil ochtend, darm krampjes

en ze heeft weer honger na 2,5 uur

ze krijgt nu 6 a 7 flessen van 120cc maar lijkt daar vandaag niet tevreden mee te zijn

misschien toch maar wat meer geven weer?

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Hey sas, wij hadden het ook bij 120 cc 6 a 7 flessen dat ze op een gegeven moment om de 3 uur kwam. Van het cb moesten we naar 6 flessen maar dat redde ze niet. Was het advies om 150+5 te geven en dan 5x daags. Dat werkte goed een paar dagen. Toen ben ik voeding voor hongerige baby gaan mengen (3 standaard en 2 forte) dat werkt super. Om de 4 uur een fles.

Misschien is dat een idee voor je ophoogt? 3 standaard en 1 forte ofzo?

Want neem je 150 mogen ze max maar 5 flessen werd mij verteld.

Wij doen nu de een na laatste fles 120 en de laatste voeding 180. Ze word namelijk steeds vroeger wakker. En dan is de verhouding 3/3 van de voeding. Werkte vannacht voor geen meter. 18.45 120 cc gegevrn. 23.15 laatste fles, helemaal op die 180 cc. Komt ze verdikkie om 4.15 weer! En ook die fles leeg... Snap er niks van!

Geplaatst

Het blijft puzzelen en klooien he met die voedingen... Vandaag gevraagd bij het CB wanneer de voeding omhoog mag of evt een fles minder. Duuurt nog wel even! Ze mogen idd maar max 5 flessen van 150+5 Sandra. J.asmijn zit al 4 weken op 5 flessen van 150+5. Als ik naar 180+6 ga mag ze maar 4 flessen, en dat kan pas bij 4 mnd, evt 3,5 maand. Ik mag de laatste fles wel ophogen naar 180 (180+6 en dan afgieten naar 180cc). Ik heb al een paar keer een extra flesje van 60cc+2 gegeven omdat ze hongerig bleef, maar is dus teveel.

Vandaag en gisteren heeft mevrouwtje er geen zin in. Sinds 10.00uur niet langer dan 5 min geslapenen ze is doodmoe en mopperig. Ook al 2 avonden moeite gehad om haar te laten slapen na de laatste fles, en ze drinkt errug traag ineens. Schijnt bij de 7/8 weken sprong te horen volgens Oei ik Groei. Bij jullie ook onrustige dagen rond 8 weken?

Chantal wanneer krijg je de uitslagen van de ka? Hoop dat ze iets voor T kunnen doen.

Sandra mooi zeg dat t hartje klopte. Zes weken zwanger, wat lijlt dat een eeuwigheid geleden!

Geplaatst

Hier ook een onrustig mannetje, Ik weet het een beetje aan de warmte, maar kan inderdaad misschien ook een sprongetje zijn. Na eerst een dag bijna in coma te hebben gelegen (afgelopen weekend) wil hij de laatste paar dagen over dag niet slapen. En als hij al slaapt wordt hij na een aantal min weer wakker. In de nacht gaat het gelukkig wel goed. Qua drinken deed hij het ook niet zo lekker. Steeds vragen om, maar dan niet op drinken. Ik heb er maar niet al te moeilijk over gedaan. En steeds maar gegeven, )1 dag zelf 10 voedingen aangeboden). Wel heb ik het totaal over een dag genoteerd. Nu blijkt na deze drie dagen dat hij gewoon gemiddeld 5 / a 150 met 5 schepjes heeft gegeten. Sinds vandaag slaapt hij weer iets beter over dag en de flessen worden al weer leeggedronken. Dus dat gaat de goede kant op.

Afspreken met de beebs, heel gezellig. Iemand een centraal voorstel?

Hoe gaat het trouwens met jullie kilos. Nadat ik gestopt ben met de borstvoeding blijf ik hangen (zelfs nog heel even aangekomen)

Geplaatst

Ook ik blijf hangen met de kilo's. Maar dat ligt aan n'n eten. Maandag het regime weer in nadat ik vandaag m'n kledi.gkast heb uitgezocht. Ik werd bijna depressief :(

Idd jessi, het blijft klooien! Maar we komen er wel.

lang geleden he 6 weken zwanger.... Kan het me niet meer voorstellen. Ben stiekum ook wel wat jaloers ;)

Neutrale plek... Voor mij is alles een eind rijden dus zeg maar wat

Geplaatst

Iggie hier precies hetzelfde, eerst een paar dagen in coma overdag en nu max een paar minuutjes slapen en dan weer mopperen.

Qua kilo's ook hetzelfde. Na 10 dagen zat ik op 77 kg, en toen ik stopte met kolven naar 78,8 gegaan. Daar hang ik nu al 2 wk op. Dit was ook mijn gewicht van vóór de zwangerschap, maar door wisseling van baan (en catering) ben ik een paar kg afgevallen bij billen, benen en armen. Die zitten er nu op mn buik bij. Ik wil eigenlijk naar de 75 kg, maar heb nog nooit van mijn leven een dieetpoging gedaan, ben ik te lui voor...

Leuk idee om af te spreken! Regio Utrecht doen? Is voor mij een uurtje rijden.

Geplaatst

Utrecht helemaal prima.

Ik heb weleens wat dieet pogingen gedaan, maar dat ging altijd mis. Hield het een paar dagen vol en daarna propte ik mezelf weer vol. Met als resultaat extra kilos erbij.

Ik ben nu 79 en ik wil eigelijk naar de 68. Dus 11 te gaan. Ben al wel vorige week begonnen met sporten (al drie keer) alleen ben ik deze week zo flauw door ander eten dat ik geen pufffffff en discipline heb om te gaan. Maar volgende week gaan we op mini vakantie naar beekse bergen. Dan verwacht ik wel de nodige wandelingen te gaan maken.

Geplaatst

Ook hier dezelfde sprongen met voeding en slapen en idd vlgns het boek oei ik groei hoort dat bij het aantal weken wat ze oud zijn. Soms fles helemaal leeg en nog honger en volgende maar voor 3kwart en 5 uur slapen. En lekker hangen bij mamma is ook fijn...

Gezellig afspreken in Utrecht, moet dit x lukken.

Vindt het wel een raar idee dat ik over 3 weken weer aan het werk moet. Maar eerst nog op vakantie😊.

Geplaatst

Even ego berichtje: ik krijg net een sms van mijn collega dat de echo niet goed was. Ze is begin okt uitgerekend van de 2e, dus nu ruim 30 wk zwanger. Ze ligt in het zh en hoort dinsdag pas meer. Gatverdamme ik heb er zo'n rotgevoel bij, vooral omdat ik geen idee heb wat er aan de hand is.

Geplaatst

Hallo allemaal!

Leuk om af te spreken met de kleintjes!

Omgeving utrecht is goed lijkt mij.

Vanacht echt een drama nacht gehad met de voedingen.

Om de 2,5 uur wilde ze alweer drinken.

Ik ben nu nog helemaal op.....

Zondag gaan mijn man en ik trouwens lekker met z'n tweetjes uit eten.

Mijn jongste zusje en haar vriend komen oppassen.

Ik heb er zin in, maar vind het wel een beetje spannend.

Stom he? Natuurlijk komt het goed. Ik vertrouw ze volledig.

Ach het is gewoon de eerste keer. Alles moet wennen.

Geplaatst

Sandra dat is misschien wel een idee om het te gaan mengen, dank voor de tip :-) vandaag lijkt het wel weer beter te gaan!

vanacht heeft ze zelfs voor de eerste keer 5,3 achter elkaar geslapen heerlijk! hopelijk blijft dit zo

@Quin over 3 weken alweer aan het werk, bah! nog maar even niet aan denken hoor

idd eerst even lekker van de vakantie genieten!

@iggie goed dat je al weer aan het sporten bent! ik moet jou voorbeeld maar eens gaan volgens ;-)

ben 17 kilo kwijt na de bavalling weeg nu 83 dus nog even sporten voor de laatste kilo,s

Geplaatst

o bah jessie wat naar! hopelijk kunnen ze geholpen worden in het zkh!

erg dat ze ook moet afwachten tot dinsdag!

@daantje pff vermoeid zo nacht, hopelijk gaat het vanacht beter!

wat lekker dat jullie zondag samen weg gaan!

natuurlijk moet je even wennen, helemaal niet gek :-)

lekker van genieten zondag!

Geplaatst

He bah jessi! Hopelijk komt het allemaal goed!

Daantje vermoeiend he :( hopelijk komende nacht wat beter!

Omgeving utrecht, zal eens gaan googlen. Is het handig om naar iets te zoeken dat er ook wat grotere kids meekunnen voor de mama's die die hebben of doen we echt beebs? Misschien wel leuker?

Hier heeft mevrouw heerlijk geslapen vannacht van 10 tot 7. word de andere dondersteen om 2 uur krijsend wakker van de groeipijn... Arm kereltje!

Geplaatst

Even een ego bericht T is gisteren opgenomen in het ZH voor obsivatie tevens zijn ze gestart met nexium en vandaag gaan ze een ego maken van zijn maag en darmen er is nu wel duidelijk dat er een vernauwing zit maar ze willen het nog niet opperatief verbreden dus even afwachten wat deze dagen gaat gebeuren.

Oja nexium geven ze omdat hij te veel maagzuur heeft en dat kan doir de vernauwing niet weg net zoals zijn flessen. Hij was wel goed gegroeid hij is nu met bijna 8 weken 4910 en 56 cm.

jessi, poefff wat ee rot nieuws hopelijk kunnen ze je collega en haar@kind helpen.

Meiden zal niet veel hier zijn deze dagen we hebben een druk programma met het ziekenhuis en onze kleine meid die nu zindeelijk is met 21 maanden ( en af en toe gaat het nog mis)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden