Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn collegaatje is vanmorgen bevallen van een dochtertje. Ze is ingeleid mrt 37+1 omsat het kindje dysmatuur was, ze weegt 2140 gram. Gelukkig kunnen ze tot nu toe helemaal geen afwijking of syndroom vinden, waar ze eerst wel bang voor waren. Wat een opluchting! Ben wel benieuwd hoe zo'n klein poppetje eruit ziet, J was bijna het dubbele haha.

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jessi lekker je man weer ophalen , altijd leuk naar Schiphol. En wat n poppetje idd 2100 Gr. Die kan gaan shoppen voor maatje 44 en dat is dan nog te groot ... Zag vd week n meisje bij mij op de tennis met heerlijke grote dikke buik ... Dacht ik oh zij heeft de baby nog lekker in der buik en mag nog !!

Hier ook over gegaan op 180 flessen en hele late fles eruit gehaald. Her duurt even voordat de fles leeg is maar met n uurtje is hij toch op. Gisteravond laatste fles om 22.00 uur en om 23.15 in der wiegje en vanmorgen om half 9 was ze wakker .ik zit dan op 5 flessen dus ze moet ze leegdrinken anders is het te weinig.

shanna hoe gaat t nu ? Sas en Sandra hoe gaat t bij jullie?

quin was je sigaretje lekker ? Hier ook zo'n zwakkeling die lekker met vriendlief mee rookt maar hij heeft me beloofd om nu voor 1 oktober te zullen stoppen dus dan stop ik ook. Ben benieuwd !!

Daan hoe gaat het met moest jij ook niet een deze dagen aan het werk ?

fijne zaterdag

eer

Geplaatst

Eer ben jaloers op je meisje dat ze zo lekker drinkt! Toppie!

Nore drinkt zekers nog 8x per dag. Op het moment heel weinig per keer. Ongeveer 60 tot 100 cc per keer.

Maak me daar best wel zorgen om! Wel is nu langzaam minder ziek aan het zijn. Dat gaat vooruit.

Maar waarom drinkt ze zo weinig??? Voordat ze ziek werd ging het die week heel goed. Was zo heerlijk om te zien. Week daarvoor slecht. Week daarvoor redelijk. En daarvoor altijd slecht.

Altijd slecht - borstvoeding

Redelijk- fles gewone melk

Heel goed- fles allergy care Friso

Heel slecht- fles allery care Friso en ziek (virus)

Matig- fles allergy care

Eer stop met roken! Is heel moeilijk. Maar hier praat een mama (meisje), dat vroeger konstant in een huis woonde met rook. Mijn ouders roken beide een pakje per dag. Bah bah bah

Begrijp wel dat het moeilijk is, hoor! Maar je kunt het wel.

Gr. Shanna

Geplaatst

Shanna we roken nooit binnen hoor maar ik kan zo stoppen dus morgen maak ik mijn laatste uit.

over je flesjes zou ik me geen zorgen maken hoor ... Hier ook wel is een week dat het worstelen is maar dan kijk ik op mijn oei ik groei app en dan klopt het gewoon dat ze in een "lastige" week zit.

Dikke knuffel eer

Geplaatst

@Quin wat een moeilijk besluit om je paard weg te doen sterkte! wel fijn dat hij naar een mooie nieuwe plek gaat

@jessi dat is balen zeg pff lekker makkelijk om te zeggen we hebben gebeld, beetje vreemd idd dat je dan geen gemiste oproep hebt toch .

fijn dat je vriend morgen weer terug is!

@eer wat fijn dat de late fles niet meer nodig doet ze goed! succes met jullie stop poging gaat lukken!!!

hier gaat mijn man ook 1 oktober stoppen, die zou wel lekker chagy zijn ;-)

@shanna ik denk dat het binnenkort ook vast weer goed gaat met haar flesje! hier is ze ook wel eens een poosje aan het rommmelen net zoals eer zegt

Hier verder alles goed, N ontwikkeld goed zo leuk om te zien ze lacht veel en die geluidjes die ze er bij maakt zo schattig ! , dinsdag kon ze nog niet op der beentjes staan, vandaag wel je voelt dat ze kragt zet gaat allemaal snel

hier zitten we met de voeding op 2x 180 voor het slapen en in de ochtend. en 3x een fles van 150 dat lijkt nu goed te gaan

maar het blijft wel zoeken hoor wat nu goed is.

Ze slaap overdag haast niet soms 45 min ofzo, slapen jullie kindjes veel?

Fijne avond all

Geplaatst

Sas en eer heel lief bedoeld maar sas.....

Jou kindje is ruim een maand jonger...

N.ore heeft nog nooit zoveel gehaald.

Ik zal je een indicatie geven hoeveel ze drinkt

Geplaatst

Dinsdag 25 september

07.15 uur 90 cc

10.00 uur 100 cc

13.00 uur 110 cc

15.00 uur 60 cc

17.30 uur 80 cc

19.45 uur 50 cc

23.00 uur 120 cc

01.30 uur 50 cc

Totaal 660 cc

Woensdag 26 september

06.00 uur 130 cc

10.30 uur 90 cc

12.30 uur 80 cc

15.30 uur 110 cc

21.30 uur 120 cc

02.00 uur 120 cc

Totaal 650 cc

Donderdag 27 september

06.30 uur Vanmorgen weigeren te drinken!

10.00 uur 120 cc

14.00 uur 70 cc

18.00 uur 70 cc

22.00 uur 130 cc

04.00 uur 120 cc

Totaal 390 cc

Vrijdag 28 september

5.340 kg

06.30 uur 70 cc

09.30 uur 110 cc

12.00 uur 70 cc

15.30 uur 100 cc

18.00 uur 50 cc

22.30 uur 150 cc

Totaal 550 cc

Zaterdag 29 september

06.15 uur 150 cc

09.30 uur 60 cc

11.30 uur 100 cc

13.00 uur 50 cc

15.30 uur 100 cc

17.30 uur 100 cc

Geplaatst

Snap niet zo goed waar dit op slaat? Sas en eer heel lief bedoeld maar sas.....

Jou kindje is ruim een maand jonger...

N.ore heeft nog nooit zoveel gehaald.

Ik zal je een indicatie geven hoeveel ze drinkt

ik vergelijk jou dochter niet met die van mij hoor!

Geplaatst

Donderdag de 27ste heeft ze 540 op ipv 390.

Maar ze groeit weer toch? Dus ze haalt er wel voedingsstoffen uit anders gaat dat niet.

en ze zit zo rond de 6 voedingen. Dat is ook niet slecht. Alleen de tijden zijn erg onregelmatig. Voed je op verzoek?

Ik zie echt de laatste 2 dagen regelmaat van een groot flesje, een kleine flesje, een groot

flesje...

kun je daar niet wat mee? Als in het grotere flesje wat kleiner en andersom, dat ze bv wat meer ritme daarin krijg?

Het is maar een tip. 'S morgens niet meer als 120 aanbieden in de hoop dat ze de fles erna ook meer drinkt?

Het is niet veel maar ze groeit tenminste

weer. Ik ken een meisje hier van 8 weken ouder als s.terre en die krijgt nog bv. 4 voedingen. S.terre is een kilo zwaarder. Ze drinkt 1x bv uit fles 120 en de andere keren minder uit de borst. Dan doet n.ore het stukken beter!!

Geplaatst

Op persoonlijk vlak... Voel ik me heel onkundig. Snap er niets meer van. Ben ongelofelijk onzeker geworden. Zie door de boom het bos niet meer!

Heel raar.... Met n.Ina deed ik het toch ook goed. Dat ging totaal vanzelf. Een geoliede machine was dat. Een heerlijke flow.

Nu twijfel ik overal over.... Gek word ik er van. Kan het niet overzien!

O ja .... Ik doe een combinatie van op verzoek en zelf aanbieden. Vaak meld ze zich niet eens. Dan zou je denken dat ze daarna meer gaat drinken. Het gekke is dat dat niet zo is.

Gr. Shanna

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4617[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4618[/ATTACH]

Hey meiden wou even met jullie het verschil delen in de huid van ons kleine mannetje, de eerste foto was op de dag van de opname dus met de omneo voeding en de tweede foto is van vanmorgen met de neocate voeding wat een verschil he hij isnu zo vrolijk ligt al dehele morgen te lachen... wij zijn echt super blij.

Shana snap je onzekerheid hoor ik heb dat ook bij onze dochter was er niks aan de hand was erg zeker van mijn zaak terwijl ik dus nog geen kindje had wis gevoelsmatig wat ik moest doen maar nu poeffff echt niet leuk ben onzeker en bang net als jij.

Quin, haha moest lachen om je opmerking betreft de ontlasing en ik moet zeggen dat dat klopt hier was het altijd dun en groen en nu is het wat vaste en bijna zwart en het stinkt inderdaad.

Verder heeft T nu wel moeite omzijn fles leeg te drinken hij krijgt nog steeds 5 x 150+5 en hier laat hij over de heledag z,n 130 cc van staan/

verder merk ik dathij weer langerover de fles doet is dat bij jullie ook zo?

Meiden geniet vandaag nog even van het mooie weer ik ga zo nog even naar het bos metde kids.

Geplaatst

Hey meiden, mag ik heel even in jullie topic inbreken? Ik lees namelijk veel herkenning bij een aantal van jullie verhalen en heel misschien hebben jullie een tip voor mij. Mijn meisje is in augustus geboren, inmiddels is er reflux vastgesteld, spruw en ze heeft erg veel last van darmkrampjes...reflux heeft ze inmiddels omeprazol voor, ik merk nog weinig verandering: ik twijfel sins ook wel of de reflux dermate heftig is dat deze medicatie nodig is en of ik dus niet juist het averechtse effect bereik...Inmiddels geef ik elke dag 1 flesvoeding omdat ik wil stoppen met de borstvoeding. Ik gaf eerst friso tegen spugen en krampen, zat jbp in, gevolg: obstipatie, gisteren heb ik een flesje omneo voeding gegeven maar als ik jouw foto's zo zie word ik daar ook niet vrolijk van Chantal...mijn meisje is nu 6 weken, echt de hoogtij dagen en ik blijf maar zoeken wat juist is. Heb echt het gevoel dat het oplossen van de ene kwaal de andere kwaal weer verergert. Hebben jullie dit ook zo ervaren? Kan ik het maar beter op zijn beloop laten en mijn meisje deze weken even door laten worstelen, hopend dat het minder wordt? Hoop niet dat jullie het vervelend vinden dat ik even kwam inbreken en alvast bedankt, pb-en mag ook hoor, wil mij niet teveel op de voorgrond zetten in julie topic! Thanxs!

Geplaatst

Amy, herken veel in jouw verhaal ook hier 8 weken lopen tobben met wat nu juist is. Wij hebben nu zantac voor de reflux en dat helpt hier goed. Die obstipatie hadden wij ook door de jbmp en zijn daar dan ook mee gestopt dan maar spugen en verschonen( door de zantac deed dit geen pijn meer). Maar de uitkomst was de Neocate net wat bij Chantal kan lezen. Huid ging met sprongen vooruit, vrolijk en eindelijk ging hij zich ook ontwikkelen. Alleen nu zit jouw meisje wel in een sprongetje kijk maar eens op de oei ik groei. Wil niet zeggen dat alles klopt wat daar staat maar in grote lijnen komt het aardig overeen.

Ja ja Chantal ik herken het patroon helemaal het is bijna wondervoeding zoals wij het noemen. En het klopt in het begin drinken ze wat minder maar maak je geen zorgen met 2 à 3 weken wordt dat weer anders. Door deze voeding hebben ze geen buikpijn en niet idee dat ze zo gezegd hun maagje moeten blussen. L doet hier gemiddeld 30 à 45 min over zijn fles en laat geregeld ook nog staan zo'n 20 cc van de 180 cc.

Geplaatst

Shanna, begrijp je gevoel volkomen en iedereen probeert je te helpen door advies te geven waardoor je eigenlijk nog onzekerder wordt en voelt ( is mijn ervaring). In hoop eigenlijk dat ook N. op de Neocate mag ook al is het maar om te proberen of dit het is voor haar.

Voordat wij hierop over gingen heb ik op advies 5 verschillende flessen geprobeerd en uiteindelijk wel een ook een juiste fles gevonden, lach niet heb hier dus een hele batterij aan flessen staan. Ik wik niet zeggen dat jij dit ook moet doen maar het is het proberen waard. Wij zijn uiteindelijk op de Dr. Brown smalle hals geëindigd.

Hou je sterk en het ligt niet aan jou. Jullie meisje heeft echt ergens last van anders vertoont zin dit gedrag niet.

Geplaatst

Lieve shanna, quin heeft gelijk. Het ligt echt niet aan jullie! Meisje heeft echt ergens last van.

Ik wou ook idd nog de tip van de flessen geven. Probeer eens wat anders. Dr. Brown schijnt heel goed te zijn.

Meiden even over het uitje. Tot nu toe is er maar 1 datum en dat is 28 oktober. Dan kan iedereen.

Zullen we dat maar vastleggen??

Nu de vraag wat we doen? Hoe ver wilt iedereen rijden?

Voor mij maakt het niet uit. uur anderhalf 2 uur. ik en sterre zijn het wel gewend. Ik zit overal ver vandaan.

Hightea net als vorige keer was erg leuk, alleen moeten we ook een ruimte vinden waar we alle babies mogen meenemen.

Aan de andere kant. Ik ben wel met een streng dieet bezig. Dus misschien iets met en workshop opzo? babymassage? ik noem maar iets? Wie heeft iets leuks in gedachten???

Geplaatst

Chantal, had jouw bericht door gestuurd aan mijn professortje en gelijk vroeg hij naar de foto's heb hem mijn inlog gegevens gegeven in de foto's te bekijken mailt hij terug Ben dan wel een oldtimer maar weer nog steeds waar ik het over heb. O het is zo'n schat die man.

Geplaatst

Sandra, voor mij maakt de reistijd ook niet zoveel uit.

Jouw ideeën zijn leuk. Denk rondom Utrecht dat we het meest in het midden zitten. Zal eens vragen of iemand in mijn omgeving iets leuk daar weet.

Geplaatst

Amy, ook ik herken veel in je verhaal en wij hebben ook echt heel lang gezocht naar de juiste oplossingen.

Hier gebruiken wij nexium voor het spugen ( hij doet dit nog steeds maar het doet hem ook niet meer zoveel pijn) verder heeft onze kleine vent een koemelkallergie en nu hij neocate krijgt gaat het echt een stuk beter.

Maar ik kan een ding zeggen volg je hart jij als moeder weet het het best.

Quin ben benieuwd wat hij gaat zeggen van de foto's laat je het me nog even weten?

Verder heeft T vandaag veel last van krampjes hopelijk gaat dat snel beter.

Sandra Utrecht is helemaal goed maar liever niet zwemmen, heb echt een bloed hekel aan zwemen vandaar;) verder vind ik alles goed!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden