Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Shanna, hopelijk is het probleem opgelost met de apotheek?

Jessi, hoe laat geef jij de een na laatste fles?

13 uur is prima, heb er al zin in

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

shanna, mag ik vragen waar je verzekerd bent? CZ bijvoorbeeld vergoedt neocate alleen als je het bij een door hun aangesteld bedrijf besteld, en inderdaad niet in de apotheek (ben zelf apothekers assistente, dus heb met deze vragen wel eens te maken)

waarschijnlijk moet je het dus via een andere weg bestellen, maar dat zou je verzekering moeten kunnen vertellen.

En anders idd de verzekering een mailtje naar apotheek laten doen, of apotheek laten bellen naar verzekering als ze elkaar blijven tegenspreken.

Jessie, mooi schema hoor!

13 uur is prima hoor! Gezellig. Ben ik de enigste "nieuwe" of zijn er meer vorige keer niet meegeweest?

Hier gaat alles prima, maandag weer aan het werk, dus laatste vrije daagjes zijn aangekomen.

Groetjes!

Geplaatst

Hey meiden,

Sandra, wat sneu dat je meissie zo slecht is hopelijk is het vandaag alweer een stuk beter met haar.

En 13.00 is helemaal goed.

EmvElin, ook ik ben een "nieuwe"ben ook erg benieuwd naar iedereen. Dus jij ook alweer aan het werk maandag volgens mij is iedereen alweer bijna aan het werk?

Shanna, is het probleem nu opgelost?

Jessi, fijn schema zeg hier begint nu ook weer een regelmaat te komen hopelijk zet dat de aankomende dagen door.

Quin weet je al of je naar dat congres gaat?

Hier gaat het goed T doet het super weet niet zo goed wat mij overkomt hij slaapt veel en is naar elke voeding z'n 1.5 uur wakker en dan slaapt hij hij weer tot de volgende fles, ons schema is als volgt 07.00-08.00 1e fles 150cc +- 12.00 2e fles 150cc +- 16.30 3e fles 150cc +-21.30 4e fles van 180cc ( heel soms komt hij dan nog in de nachjt maar meestal slaapt hij nu door)

Shanna hoop zo dat jullie dit ook gaan mee maken....

Ga even voor een paar dagen weg zal dus niet reageren. Lekker op vakantie naar de zon.

Meiden veel plezier dit weekend geniet van jullie kleintjes ( Ik ga ze vreselijk missen:-((( )

Geplaatst

Chantal, ja ik denk wel dat ik dit ga doen. Wellicht kan ik de medische studenten laten zien wat het met een moeder en kind doet en help ik hiermee een gezin in de toekomst. Ben ook niet bang om mijn emotie daarin te laten zien. Ik heb veel opnames gemaakt van L. wat zijn reactie was tijdens en na de fles. Zelfs dat ik hem in een maxi cosi heb vast moeten zetten om er een fles in te krijgen. Maar dat T. zoveel slaapt is normaal dat deed L. ook de eerste 2 weken ze kunnen eindelijk eens uitrusten niet alleen wij zijn moe zij zijn het ook. Voel je zelf maar eens 12 weken beroerd. Nou meid geniet van je vakantie en rust lekker uit je hebt zeker verdiend.

Ook hier de 1e x mee, vorige x af moeten haken.

Emevlin, jee jij hebt er straks 3 die aangekleed en weggebracht moeten worden, petje af hoor dat je blijft werken (wat klaag ik dan met 1....)Nou meid succes maandag.

Aan het eind van de zwangerschap waren er weer wat meiden die mee schreven maar die ik nu weer mis. Hoe is het met jullie kleintjes?

Jessi, je hebt een speciale draagdoek om te douchen http://www.draagdoek.nl/aquacarrier-p30694.html Is de man thuis al weer beter?

Geplaatst

Vervolg soap....

Gister ochtend.... Heeft mijn man met apotheek gesproken!

Ze hadden het nu zwart op wit van interpolis dat ze het betaald zouden krijgen..... Maar er moest nog iets..,,

In de loop van de dag zouden we meer horen.

Rond twee uur ik zelf gebeld... Vragen of ze al iets meer wisten.

Reactie....

Wij moesten morgen maar weer terug bellen, diegene die er over ging was er morgen weer!

Watttt???? (denk even mee dames). Morgen bellen... Morgen bestellen??? Ergo maandag in huis?!?

Ik schiet uit mijn slof....

Krijg iemand anders aan de lijn...,

Nee.... Ze hebben het al wel binnen... Maar we hebben niet de juiste papieren.... We moeten een machtiging van de arts hebben...!

"G.d#%##%me!!! we hebben deze gisteren bij jullie ingeleverd...!" oehhh ik werd zou kwaad!

Zei vertelde me om de persoon in questie even thuis mobiel te bellen en daarna weer contact op te nemen!"

Zo gezegd zo gedaan.

Manlief was thuis ( hij is thuis omdat alles hem even te veel wordt. Alles wat er de afgelopen jaren id gebeurd, komt er nu uit!). Maar goed... Verder

Apotheek belt weer op.... Discussie met man... Neem jij op, nee jij... Neeee jij....!

Ik neem op... "wil je nog met me praten...?"

""Nou...!!!"

Reactie...., "het ligt klaar voor jullie, is ingeboekt, komen jullie het halen of zullen wij het brengen?"

Geplaatst

Dusss met andere woorden, antw op jullie vraag...

"JAaaaa we hebben neocate in huis!!!

He he eindelijk!

N.ore drinkt het zonder problemen!

En nu maar afwachten....,!

We hebben goede hoop, zekers aangezien friso ook al redelijk hielp!

Gr. Shanna

Geplaatst

EmvElin .... Jee jij ook al weer werken?

Heb je er wel zin in?

Toch knap ... 3 hele jonge kinderen!

Petje af!

(wij hebben interpolis en die geven aan wel een contract te hebben wat betreft voeding.)

Geplaatst

Hey girls. Sorry voor mijn afwezigheidheid gister maar ik was echt super druk.

Fijn shanna dat het in huis is nu hopen dat het werkt!

Met s.terre gaat het prima gelukkig. Koorts was gister al gezakt naar 37.1°

Flessen zijn ook allemaal binnen gebleven. Ik reageer later wat uitgebreider. Kindjes komen vanavond en huis is ontploft ;)

Xx

Geplaatst

Shanna wat fijn dat jullie de neocate eindelijk heben! Maar wat een gedoe met de apotheek zeg, pfff.

Sandra goed dat S.terre weer beter is! Hoe heb je dat gedaan? J.asmijn heeft het nl overgenomen van haar. Superverkouden vannacht, hoesten en niesen. Ik heb haar 3x rechtop gehouden omdat ze leek te stikken in het slijm. Gelukkig slaapt ze nog naast me. Ze heeft wel uitgeslapen tot 09.00, toen heb ik haar flesje in de badkamer gedronken met de hete douche aan, lekker stomen. Flesje gelukkig opgedronken. Je vroeg hoe laat ze haar eennalaatste fles krijgt: om een uur of zes. Ze komt overdag nog steeds elke 2,5 tot 3 uur. Gisteren bijv 08.30 - 11.15 - 14.15 - 17.30 - 22.30. Om half 8 sliep ze, was kapot van de hele dag kdv.

Dames ik ga aan de poets. Vanavond komen 6 collega's van mijn vriend op kraambezoek en ze eten hier na het werk. Vriendlief is vandaag weer werken, vier dagen ziek thuis geweest dus de boel lijkt hier wel ontploft.

Geplaatst

Bij jou ook gezellig ontploft dus hahaha

Ik heb niet veel hoeven doen eigenlijk. Heb haar een zetpil gegeven voor de nacht en de volgende ochtend was het over.

Ze is wel nog vreselijk verkouden, snottert vreselijk. Haar ontlasting zit vol met slijm (omdat die kleintjes het inslikken en dat word niet verteerd). Slaapt veel. En neus uitzuigen, daar komen me een partij vlokken uit!! arm kind!

om de 2,5 3 uur. Is dat niet kort? S.terre deed dat ook en toen zijn we hongerige baby toe gaan voegen.

Haar schema is nu

7:00 210+7 (2 standaard/5 forte)

11:00 180+6 (2 standaard/4 forte)

15:00 180+6 (2 standaard/4 forte)

19:00 210+7 (2 standaard/5 forte)

Dan om half 8/8 uur naar bed samen met grote broer. Meestal nog ff badje en broer in de douche. Zijn we wat verlaat dan met de kantenklare washandjes van zwitsal ;)

En dan moeten we haar de volgende ochtend om 7 uur wakker maken....

Ik ga hier het restaurant bellen, de 28ste om 1 uur voor 9 vrouwen en 10 babies :D

Gezelligheid!

Geplaatst

Dames, de reservering staat!

De vraag van het restaurant was of we alleen de maxicosi mee wileen nemen in het restaurant en niet de wagens, dit ivm de drukte op zondag.

Ik heb wel de vraag gesteld of 1 iemand de wagen mee mag nemen. Ik zat te denken aan emvelin ivm de tweeling. En anders misschien shanna.

Ook splitsen ze geen rekeningen, het bedrag word ineens betaald. Dus hou er rekening mee dat je contant geld meeneemt.

Of 1 iemand betaald en de anderen storten het op dfe rekening van die persoon?

Ik heb ook gevraagd voor de speelkleden eventueel. Dat was op zich geen probleem, maar als het druk was dan liever niet ivm de ruimte.

Het adres is

Mariënwaerdt, Oude Waag 21

4153 RC Beesd

Gezellig!!!

Geplaatst

Sandra lief dat je het uitje wil regelen. Gaan we dan om 13.00 lunchen of eten jullie thuis en gaan we alleen thee drinken?

Sneu he als die kleintjes zo snotteren. Dat van die slijm in de ontlasting wist ik nirt, thanks. Dan schrik ik straks niet als J dat ook krijgt.

Het cb adviseerde ook Forte, dat hebben we een week geprobeerd (5 standaard + 1 forte) maar daar kreeg ze vreselijk krampjes en windjes van, hele avonden huilen toen we op vakantie waren. Vriendlief wil niet dat ze het nog krijgt. Misschien dit weekend weer even stiekum proberen. Anders krijgt ze op het kdv straks drie flesjes en.blijft voor mij alleen de ochtendfles over, vind ik niet leuk.

Geplaatst

Sandra hebben we geen eigen ruimte dan? Lijkt me voor de andere restaurantgasten niet fijn als er een paar onrustige beebies bij zitten. Ik heb een groot dik speelkleed daar kunnen meerdere kids op, die zal ik meenemen.

Geplaatst

Quin ik heb aan het eind van de zwangerschap een berichtje achter gelaten lees nog steeds mee hoor. Zag dat sommigen het best wel even moeilijk. Fijn te lezen dat het toch wel iets beter gaat of goed gaat..!!

Met J.aycen gaat alles goed hij is aankomende zondag 9 weken al weer... Het is een tevreden mannetje. Groeit goed komt goed aan. Vind het heel snel gaan! Maatje 50 is de kast al weer uit! De tijd vliegt voorbij sinds de kleine vent er is!

Geplaatst

Amanda, leuk om van je te horen en vooral dat het goed gaat. Jee ook alweer 9 weken de tijd vliegt idd.

Gezellig dat je nog mee leest.

Shanna, hoe gaat het met de voeding? Weet niet of jouw ka nog heeft gezegd dat de voeding dun is en dat je op speen 1 moet blijven voorlopig.

Hier cb geweest en "kleine man" is 7200 gr. 64 cm. Dame zei hij is te zwaar voor zijn lengte en gelijk er achter aan maar wat kan je er aan doen nou niks zegt ze, dus wel relaxed antwoord. L. zit nog steeds op 5 x 150 +5 en in principe zou hij meer mogen maar zo lang hij er niet om vraagt vind ik het prima en hij ook;-)

Sandra, fijn dat jij het wil regelen en tot de 28e live.

Geplaatst

Jessi, blinkt alles weer thuis.

Trouwens L. is ook snot verkouden, zijn neus zit helemaal dicht en vol na een slaapje.

Geplaatst

Lieve dames met snot verkouden kindjes.... Misschien weten jullie dit niet, maar we mogen onze kleintjes vanaf nu xylometazoline 0,025 procent. Flesje kost wel €10. Maar het helpt super!

3 x per dag met daarnaast een zoutoplossing (spul alleen bij apotheek te halen).

Misschien een idee. Beterschap voor de kleintjes!!!

En dan het vervolg

Ik kan het bijna niet geloven. Maarrrr n.ore heeft geen pijn meer met poepen!

Twijfel.... Dat is toch heel snel, te snel voor gebruik neocate! Ben zo blij.... Hè hè eindelijk!

We zijn donderdag begonnen, op internet lees ik dat het wel kan!

Maar goed wel of niet.... We zijn super blij, geen gekrijs, geen gehuil (echte tranen). Zonder problemen poepen!!!

Yeah baby yeah!

Nu zo houden!!!

Gr. Shanna

Geplaatst

Sandra heel lief dat je aan mij denkt, maar kan nu best wel kleine stukjes met maxicosi lopen.

Neem aan parkeerplaats en restaurant naast elkaar zitten, toch?

Gr. Shanna

Geplaatst

Shanna, ook hier kon ik dat niet geloven maar ook binnen 24 uur hier zonder pijn poepen na start Neocate. Stinkt en heeft het bij B. ook zo rare kleur.

Geplaatst

Nou Quin....in dat geval heb ik nog filmpjes van N.ore voor neocate en daarna....Dan kun je haar gedrag zien...(sorry maar het ging door merg en been!) en nu..... ze loopt rood aan poept en lacht gewoon verder...wereld van verschil

Geplaatst

Wat ik namelijk heel belangrijk vind dat mensen weten..is dat niet alle kindjes met KMA exzeem hebben. Het hoeft dus niet!!!! Dat was de reden dat wij zo lang niet geloofd werden. Verder had N.ore wel alle symptomen, behalve deze!!! En dat maakt mij boos en gefrustreerd dat wij niet geloofd werden.

Geplaatst

Shanna, weet wat je bedoeld dat was hier niet anders. Ik bond L. vast in de maxi cosi om er een fles in te krijgen het leek wel een worstelaar. Ik ben toen naar de ka gereden en heb hem en een fles in haar handen gedrukt en gezegd als jij op een normale manier een fles er in krijgt praten we verder. Zo kreeg ik het voor elkaar

Geplaatst

We hebben een "totaal" ander kind.

We zijn echt verbijsterd. Waren al heel blij, maar dit?

Wow. Zonder problemen poepen, zonder mokken naar bed, heel veel lachen, zonder problemen flesje leeg drinken, heerlijk genieten en rondkijken bij een verjaardag van mijn neefje. Een inhaalslag maken wat betreft spelen, speelgoed vastpakken!

Echt heeeeerlijk!

Gr. Shanna

Ps kan niet wachten om jullie mijn poppetje te laten zien!

Geplaatst

Quin you are a super women... Tjonge wat kracht heb jij om niet met je te laten sollen!

Respect!!!

Hadden wij dit ook maar gedaan!

Sandra klopt het dat we naar de brasserie gaan?

Deze is toch pas om 16.00 uur open?

Of hebben wij een ruimte voor ons zelf?

Indien dit zo is, dan is het toch geen probleem dat meerdere dames kinderwagen meenemen?

Zijn maar paar vraagjes van een onwetende mama juni/juli.

Gr. Shanna

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden