Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?


seef74

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Ah nee Lavendel! Ik heb zo enorm gehoopt voor je dit weekend en heb veel aan je gedacht. Ik wens jullie heel veel sterkte en liefde toe. Ik hoop dat je het ons nog kan laten weten wat jullie verdere plannen zijn (als jullie daar aan toe zijn).

 

Knuffel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OH Lavendel, wat zenuwslopend. Hoeveel dagen na TP zit je en hoe oud was het embryo wat je terug kreeg?

Als je morgen weer een vaag streepje hebt gewoon bellen en vragen of je een bloedtest mag zodat je iets meer zekerheid hebt.

Man, wat spannend zeg. Ik hoop zo voor je dat je een slome flapdrol van een embryo hebt en dat je morgen een mooier, dikker, rozer streepje hebt. (je hebt wel met je eerste ochtendurine getest toch?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OH Lavendel, wat zenuwslopend. Hoeveel dagen na TP zit je en hoe oud was het embryo wat je terug kreeg?Als je morgen weer een vaag streepje hebt gewoon bellen en vragen of je een bloedtest mag zodat je iets meer zekerheid hebt. Man, wat spannend zeg. Ik hoop zo voor je dat je een slome flapdrol van een embryo hebt en dat je morgen een mooier, dikker, rozer streepje hebt. (je hebt wel met je eerste ochtendurine getest toch?)
Ik zit op dag 18 na punctie. Embryos zijn op de 3e dag teruggeplaatst. Ik heb idd met ochtendurine getest, wel heb ik gisteren nog best wat thee gedronken. Hopelijk morgen meer duidelijkheid, nog geen ong tot nu toe. Wellicht was het nog een laatste restje pregnyl? Nou ja we moeten afwachten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je Utrogestan of Pregnyl gebruikt, want als je alleen pregnyl hebt gebruikt vóór de punctie is het echt allang helemaal verdwenen en dan kom je streepje echt van je emmie die dan dus genesteld is. Of heb je na TP ook nog gespoten? Spannend hoor. Ik ben heel benieuwd hoe het streepje morgen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je Utrogestan of Pregnyl gebruikt, want als je alleen pregnyl hebt gebruikt vóór de punctie is het echt allang helemaal verdwenen en dan kom je streepje echt van je emmie die dan dus genesteld is. Of heb je na TP ook nog gespoten? Spannend hoor. Ik ben heel benieuwd hoe het streepje morgen is.
Ik heb na de tp nog pregnyl gespoten, verdeeld over 3 dagen, de laatste was op 15 april. Verder alleen voor de punctie nog puregon en synarel gespoten en gesnoven. Pffff is wel verwarrend allemaal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil geen valse hoop wekken maar toen ik de positieve test had zat ik 13 dagen na terugplaatsing en zei het ziekenhuis dat het absoluut niet van de pregnyl kon zijn (ik heb na de terugplaatsing nog 3x pregnyl geprikt dacht ik)

 

Ik ga gewoon weer verder met hopen voor jullie Lavendel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohw Lavendel, ik ben ook nog aan het duimen meis! De hoop nog niet opgeven hoor!

Laat je het weten als je weer getest hebt? En als je nog twijfelt, idd ziekenhuis even bellen voor een bloedtest. Dan heb je zekerheid.

 

Ik hou het forum in de gaten! Succes meissie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe vervelend het ook is, ons besluit staat alweer vast: juni wordt onze maand, we gaan er weer voor!!! Ik kan niet opgeven, ik en mijn lieffie willen dit graag, we gaan het opnieuw proberen. Morgen eerst het moeilijke gedeelte, zh bellen. Dat is voor mij best emotioneel. Dan wil ik graag een evaluatiegesprek over de 3 pogingen. Morgen weer werken, vandaag hebben we maar vrij genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh, sh#t Lavendel, wat een domper. Maar zo te lezen hebben jullie de moed nog niet verloren. Sterkte met bellen, ik vind dat ook altijd erg naar (en inmiddels al 12 keer (incl. 6 iui) moeten doen, bah!).

Blijven jullie in hetzelfde zkh of gaan jullie elders verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okaasan: Ja dat bellen daar zit ik altijd tegenaan te hikken....de 1e keer ICSI zat ik helemaal huilend en overstuur aan de telefoon...en toen had ik ook echt een stomme zuster die maar bleef hameren op wat voor schema ik heb gevolgd...dat wist ik toen nog niet...ipv dat ze nou ff in mijn gegevens kijkt...stomme muts..totaal geen medeleven zat er in.

 

Maar goed...we blijven denk ik toch maar bij het St Franciscus en Erasmus MC omdat mijn lieffie nog steeds geen vast contract heeft, dat horen we nu half mei of hij wel of niet zijn baan houdt...kan er ook nog wel bij. Daardoor heeft hij vrijwel geen vakantiedagen, en dat vind ik zwaar klote want ik moet echt ff er tussenuit. Na al deze pogingen en daarvoor ook al geen vakantie gehad door mijn eigen baan die toen ophield en mijn vriend zijn werk die tegelijkertijd failliet ging........Maar goed, we hopen anders toch er even tussenuit te piepen met Hemelvaart. Dat kost ons dan maar 1 vakantiedag en toch 4 daagjes vrij. En we hopen op goed weer in mei!!

 

Wij blijven daar want St Franciscus zit bij mij zowat om de hoek, en met mijn werk makkelijk te combineren voor de echo's.

 

Het zit ons gewoon even niet mee, maar het kan nog erger denk ik dan bij mezelf, er zijn grotere problemen. Wij zijn gelukkig saampjes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, balen meissie. Heb je inmiddels het vervelende telefoontje al gehad? Dapper dat jij zo positief vooruit kan kijken meis! Heel veel sterkte en hopenlijk even met je lief er tussenuit om even van elkaar te genieten. Fijn dat jullie het zo heerlijk hebben samen en steun aan elkaar hebben. Dat is je basis en het is heel belangrijk dat die basis goed is.

 

Knuffel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is geloof ik zwaar onweer in ons leven. Me vriend heeft me net gebeld: Hij heeft geen werk meer!!!

Vorig jaar ook al ik bericht dat contract van mezelf niet verlengd werd gelukkig wel gelijk een andere baan maar nog steeds een tijdelijk contract, tegelijkertijd hij hij geen baan bedrijf failliet... meer dan een half jaar thuis gezeten en nu weer!

 

pff:sad1:

 

Wie is ons aan het testen?? Want ik ben nu wel ff genoeg getest en mijn geduld wordt zo wel heel erg op de proef gesteld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lavendel, wat een rotbericht. wat ontzettend naar dat het weer niet gelukt is en dan ook nog alles erom heen. soms lijkt het idd of wij, als mensen, getest worden. jullie komen hier ook wel weer doorheen, ook al is dat nu moeilijk te geloven. ik hoop dat er goede informatie uit de evaluatie komt wat bruikbaar is als jullie de volgende poging gaan ondernemen. weet je nog dat ik je dat mailtje had gestuurd, ik heb t nog steeds liggen, dus mocht het nodig zijn schroom dan niet om het te vragen. dikk kus voor jou!

 

@chantay: fijn dat je weer even wat hebt laten horen en wat super dat je je gelijk hebt gekregen. was ook raar geweest als dat niet zo was toch! you go girl. heeft je werkgever inmiddels gereageerd?

 

@ncm & okaasan: voelen jullie je alweer iets beter? ik hoop het wel, in ieder geval een dikke knuffel van mij!

 

@bikergirl: jeetje wat naar dat je beste collega gaat stoppen, net nu jij alles aan het regelen bent voor het verlof en daarna. dat soort dingen komen zoiezo altijd ongelegen maar nu helemaal. begrijp het helemaal. hoe gaat t verder?

 

hier druk met alles, op t werk en thuis ook. gisteren mn fiesta ingeruild voor een focus c-max, gisteren ook wat meubels (via marktplaats) voor de babykamer opgehaald, ben alles aan t uitzoeken omtrent zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof en minder werken pfff wordt er niet wijzer van en eigenlijk kan minder werken gewoon niet financieeel gezien omdat vriend nog een groot bedrag moet afbetalen aan iets van voor mijn tijd...zucht en zo zijn er nog meer dingen die gewoon moeten maar de tijd gaat zo snel, kom dagen te kort. verder ben ik erg moe, ook vanwege de drukte op t werk en heb ik erg veel last van maagzuur, bah maar verder gaat het gelukkig wel.

 

zo heeft iedereen z'n eigen dingen, zoals altijd...!

 

gun jullie allemaal het beste, dus hoop voor iedereen dat het snel zo gaat zoals jullie wensen!

 

veel liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Seef Dank je voor je liever berichtje! Succes met het inrichten en de inkopen. Ik hoop dat het snel wat minder druk wordt op je werl, volgende week is vakantieperiode dus hopelijk wordt het dan wellicht wat rustiger.

 

Ondertussen moet ik eerlijk bekennen dat ik mezelf een beetje voorbij gelopen ben...het was allemaal teveel voor me deze week. Gisteren kon ik niet meer werken en ben ik naar huis gegaan. Er kwam ook niets meer uit mijn handen, ik had nergens zin in.

 

Ik ben ook de hele week erg slap en duizelig en onrustig geweest. Ik denk van de stress en meer bloedverlies. Ik heb wel het zh gebeld en op 21 mei staat er een uitgangsecho en evaluatie gepland.

 

Ik wil graag door maar ik ben er nu even niet zeker van. We gaan het gewoon bekijken en als ik er niet aan toe ben dan sla ik nog een cyclus over. Ik ben nog steeds positief en hou de moed erin maar ik moet wel ff een beetje beter op mezelf passen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Lavendel wat een stomme ***periode waar jullie in zitten.. :(

Uit ervaring kan ik zeggen dat dan alles tegelijk komt jammer genoeg.

Belangrijk is om het contact met je mannethe heel warm te houden en veel praten!

Bij ons lukt dat niet altijd maar ik geef het elke keer aan dat eem vrouw anders dan een man reageert.

Ik heb ook een ***periode achter de rug (nog niet helemaal opgelost) maar ga vanaf 14.06 weer met de deca beginnen na een "gedwongen" afgebroken periode.

 

Lieve meiden, ik denk elke dag aan jullie! Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik een spontane positieve zwangerschapstest in handen had.

Heb het er ff heel moeilijk mee maar kan ook heel erg genieten van de verhalen over 20 weken echo's en meiden van dit topic die zwanger zijn!!!!!!

 

De tijd gaat snel en ik hoop dat er snel in alle gezondheid de beebjes worden geboren!

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen ladies!

 

Het circus gaat hier weer van start :) Vanavond de eerste deca weer zetten. Ik vind het spannend maar weet dat het mee gaat vallen. Ik heb het intussen al zo vaak gedaan. Donderdag de eerste ziekenhuisafspraak en meteen maar eens vragen wat er uit die testen met 11 buisjes bloed is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden