Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedenavond meisjes,

Hier gaat het goed. Pffff, we worden even geleefd hoor, gaan van luiers verschonen en voeden naar overleg met iemand van het ZH naar luiers verschonen en voeden naar visite naar eten naar luiers verschonen en voeden... Toch maar een kraamfeest? Ja, ik ben donderdagavond om half 11 bevallen van zoon Bas en 2 min. later van dochter Lotte. Helaas door keizersnee, want ik had om half 9 nog maar 5 cm ontsluiting. Bas doet het nu super goed, maar heeft even 1,5 dag op de IC gelegen om zijn longetjes te 'helpen'. Hij woog bij geboorte 2365 gram, is 46 cm. Ook Lotte doet het erg goed, ze woog 2140 gram en is 45,5 cm. Ze liggen beide inmiddels op de kinderafdeling en doen alles op eigen kracht, ze hebben zelfs geen kruik meer en zijn al bijna terug op hun geboortegewicht. Morgenvroeg moeten ze beide nog door een hersenscan en als die uitslag goed is, hoop ik dat de kinderarts verder geen reden meer heeft om ze hier te houden. Met mij gaat het wel goed, keizersnee als niet prettig ervaren en nu wat napijn, maar wel blij dat mijn beebjes er zijn. Helaas is mijn droom om de twee op mijn blote borst na de geboorte te hebben en dan aan te leggen in duigen gevallen.

@ Chantay, hoe is het met ontdooien gegaan?

@ Jordan, mooie score meis. Hou je het wachten nog vol?

@ NCM, hoe gaat ie meis?

@ Seef, kan met jou ook ieder moment gebeuren. Kon je 't een beetje volhouden met dit weer?

@ Okaasan, knuffel voor jou.

XXX BG

Geplaatst

Bg :van harte gefeliciteerd met bas en lotte! Supersuper zeg.

Ik hou het even kort, tablet tikt niet fijn.

Ik heb vorige week zondag een spoed keizersnede gehad ivm hartslag kleintje.

Zondag 12-08-12 om 19.08u is ons meisje Selah geboren.

Ze is een superklein mooi poppetje, woog 2470gr, maar alles zit erop en eraan

Alles gaat goed en we mochten donderdag naar huis. Heb nagenoeg geen last van de wond, gelukkig!

later ff meer als ik ff tijd heb voor de laptop!

Liefs voor alle meisjes xxx

Geplaatst

GEFELICITEERD SEEF!!

Jeetje beide dames een keizersnee... maar gelukkig gaat het met alle 3 de kindjes goed lees ik.

Geniet ervan!!

Geplaatst

@ Seef gefeliciteerd met jullie dochter en wat een mooie naam!

@ BG ben blij te horen dat beide beebjes het goed doen naar omstandigheden :)

@ hier, zit in de zenuwen, vandaag de emmies uit de vriezer gehaald en morgen hoor ik of het goed gegaan is en hoelaat ik de tp heb. Ben zenuwachtiger dan de vorige keren en heb net ook een potje zitten grienen :( Morgen gaan hubbie en me mams mee als er een tp is, maybe brengt het wel geluk als me mams meegaat, daarna winkelen :)

@ de rest een dikke knuffel!

xxx

Geplaatst

Gefeliciteerd met de drie babies.

Ik heb al lang niets van me laten horen hier, omdat ik het hoe dichter mijn uitgerekende datum naderde, hoe moeilijker ik dat vond. 16 augustus was uiteindelijk een goede dag, en vooral de dagen ernaar toe waren moeilijk. We hebben een nieuw huis gekocht en zijn daar veel aan het klussen ik ben dus sowieso niet veel pm internet, want dat hebben we daar nog niet.

Maandag wordt onze laatste cryo ontdooit. We hopen dat het daarmee eindelijk eens lukt, wat dat wordt al TP nr. 8!

Allemaal veel succes met alles!

Geplaatst

BG en Seef!!! Gefeliciteerd met jullie kleine wondertjes :) Hoe gaat het met jullie en de beebs? Wel super toevallig allebei een keizersnede :) Geniet ervan meiden!

Chantay, is het goed gegaan? Ik hoop het zo voor je meid!

NCM, hoe gaat het met jou verder?

Okaasan, Ik heb je volgens mij nog niet gesproken maar ik ga heel hard voor je duimen maandag meis. De laatste cryo. Dat is wel echt super spannend joh. Heeeeel veel succes maandag!

Ik heb woensdag getest, 12 dagen na TP. Ik heb getest om 4 uur 's nachts. Moest zoooo nodig dat ik niet meer kon wachten tot de ochtend. Maar hij was negatief :( Ik kreeg eind van die ochtend ook ineens een wel HEEL bekende buikpijn. Maar... tot op heden nog steeds geen spatjes bloed kunnen bespeuren en nog steeds last van misselijkheid, een opgeblazen buik, pukkeltjes op mijn borst en rug die ik anders NOOIT heb, hoofdpijn enz. Maar goed, ik blijf erbij dat het net zo goed de hormonen kunnen zijn ;) Woensdag was voor ook de laatste dag Utro dus daar ben ik ook klaar mee. Ik hou jullie op de hoogte. Tot snel!

Liefs!

Geplaatst

Nou, vergeet wat ik vanmorgen schreef. Zojuist wat licht bloedverlies dus dat weet je 't wel. Helaas...

Ik kan pas voor tp in oktober vrees ik want mijn arts is op vakantie en ik kan 7-9 terecht. Exact 2 weken na vandaag dus dat gaat hem niet meer worden. Nou ja, heeft mijn lichaam een maandje rust ;)

Liefs

Geplaatst

Seef: gefeliciteerd met je mooie dochter Selah!!!BG: gefeliciteerd met je prachtige kindjes, jongen en meisje wat heerlijk !!!Ik had even niet gelezen en wat is er een hoop gebeurd!! Jordan: Balen dat het niet is gelukt, ik begrijp dat je het liefst zo snel mogelijk door wil. We duimen allemaal mee voor de volgende poging.

Geplaatst

Wow Seef, gefeliciteerd meis! Ik heb door de drukte nog niet eerder de gelegenheid gehad om hier te kijken. In het ZH lukte dit nog wel maar sinds afgelopen woensdag zijn we allemaal thuis. En het is echt waar wat iedereen zegt, een tweeling is echt een drukte van belang. Ik zit nu met Lotte aan de borst, haar op een voedingskussen en aan de eettafel. Hierdoor heb ik even handen vrij om hier te kijken, werd nodig tijd. Mooie naam meis, super dat het zo goed gaat. Is je de keizersnee ook zo tegen gevallen? Ik vond het niet fijn, maar kan nu lichamelijk tenminste weer wat vooruitgang merken. En natuurlijk weet ik ook niet hoe je je voelt na een natuurlijke bevalling of inscheuren/inknippen dus misschien zou met dat nog meer tegenvallen... Whatever, ze zijn er en we kunnen genieten van onze baby's waar we al zo lang naar uitgekeken hebben. Benieuwd naar je verhaal meis.

Oeps, plicht roept hier, Lotte laat los en moet een schone kont....

Ik ga mijn meisje eerst van de borst halen en reageer binnenkort even verder meiden.

X BG

Geplaatst

Hoi meiden, was ik weer even.

@ Jordan, wat jammer meis, en dan komen vakantie's wel rot uit. Wel fijn idd dat je lichaam dan even rust heeft.

@ Lavendel, hoe gaat 't meis?

@ Okaasan, hoe is het ontdooien gisteren gegaan? Fijn dat je even een berichtje achter laat hoe het met je gaat. Heb je gemist...

@ Chantay, hoe is het bij jou afgelopen meis? Spannende momenten, ik hoop dat de emmy's goed ontdooit zijn en je inmiddels weer zit te broeden.

@ NCM, hoe gaat het bij jullie?

@ Seef, ben je al een beetje aan het genieten meis, of is alles lichamelijk na de keizersnee nog even te veel?

@ all, hier gaat het wel, Bas doet het heel goed, en Lotte deed dat ook, maar sinds gisteren maak ik me ernstig zorgen over haar gewicht. Er zit namelijk een daling in van 70 gram op de weegschaal van de wijkverpleegster die gisteren voor het eerst kwam. Bas was hierop nog steeds gegroeid met 30 gram. Uiteraard zit er verschil in de weegschalen van kraamzorg en wijkverpleegster maar zij vond het verschil ook te groot. Lotte gooide er af en toe wel eens weer wat melk uit, maar ik maak me wel ernstig zorgen over dit verschil. Donderdag gaat ze weer wegen en dan hoop ik op een groei, ook al is die misschien maar klein. Lotte krijgt borst van de ene borst, haar leg ik aan, en Bas krijgt de gekolfde melk van de ander borst, omdat hij bijt en geen grote hap rondom mijn tepel neemt, ben ik voor hem met aanleggen gestopt. Beide krijgen nog wat kunstmest bij omdat ik nog niet genoeg aanmaak en dat rustig op wil bouwen om geen stuwing te krijgen. Maar ik heb ook al een paar keer getwijfeld of ik nog wel door wilde gaan omdat het met twee wel erg veel tijd in beslag neemt.

Eerst donderdagmorgen maar eens zien wat Lotte op de schaal doet.

Nu weer snel naar mijn tweeling, de plicht roept...

X BG

Geplaatst

Haai alle lieve dameszzzz,

@ Jordan pardon my English maar wat klote voor je :( Niet leuk meis...

@ BG ik zou me ook rotschrikken over zo'n verschil, laten we hopen dat het donderdag bijgetrokken is. Kom je ook wel een beetje aan jezelf *lees rust* toe met die 2 dondersteentjes?

@ Seef hoest met jou en je meisje?

@ Okaa long time no see hoest meid?

@ NCM hoe gaat het met de hormonen van je man?

@ hier vorige week woensdag hoorde ik dat 1 van de 2 ontdooide emmies het niet gered heeft. 's Middags hadden we de terugplaatsing van de andere. Het ging zo snel dat ik het niet eens gezien heb. Ze zeiden allemaal (gyn, laborante, vpk & hubbie) meteen: kijk die eens gaan dat wordt een Ronaldo hahahaha. Vrijdag kregen we de brief van het zh dat er nog 1 rietje met 2 emmies in de vriezer zit en dat ik pas 17 dagen!!!!! na de TP mag testen, ja doeiiiiiiiiiiiiiiii!!!!

Ik moet eigenlijk volgens mijn cyclus a.s. zondag weer og worden. Als dat niet gebeurt ga ik maandag testen. Ik heb de emmie in eigen cyclus zonder medicatie teruggeplaatst gekregen en als ik niet zwanger zou zijn moet ik toch ook weer gewoon og worden... ik ga dus maandag testen hihihihi

*dikke knuf en kuzz voor jullie allemaal*

Dat ook wij allemaal maar snel een wondertje in onze armen mogen sluiten!!!

Geplaatst

Hai!

Even snel een berichtje. Ik schrijf niet veel want er gebeurt hier niet veel :) maar lees zeker mee! Tja, mn man slikt die hormonen en we moeten wachten tot eind november voordat we kunnen kijken of er effect is. Ik word wel errug boos van de mate waarin hij vergeet die dingen in te nemen. Lijkt mij een extreem kleine moeite om 3x per dag een pil in te nemen in vergelijking wat ik in 3x ICSI heb moeten doen....

@Bikergirl, laat je weten hoe het met Lotte gaat? Ik hoop zeker op goed nieuws!

@ Jordan, wat vervelend weer zeg...

@ Chantay, ik ben heel hard voor je aan het meeduimen!! Laat het inderdaad een Ronaldo-tje worden :)

Geplaatst

Haai Dameszzzzzzzz,

Hoestie hier?

@BG hoest met Lotte gegaan?

@ NCM mannen zijn zo makkelijk wat dat betreft ;)

@ hier, vanochtend de schrik van me leven, rozig bij het afvegen:( Had eerst niks bij het afvegen. Gelijk in paniek natuurlijk. De poli gebeld en ze zeiden dat ik toch moest afw8. Kan heel goed een innestelingsbloeding zijn en zolang ik geen pijn had was het geen reden voor ongerustheid. Daarna nog een paar keer roze en nu net niks meer gelukkig!

Ik hou jullie op de hoogte en pliessssssssssss duim voor ons dat Ronaldootjuh blijft plakken :)

xxx

Geplaatst

hallo lieve meisjes,

eindelijk de puf om even te schrijven.

het is druk met alles...

eerst even horen hoe het met jullie gaat:

@chantay: hoe is het met ronaldotje gegaan? volgens mij mocht je vorige week maandag testen, niks gelezen hier...dus is dat goed of slecht nieuws? dikke knuffel iig!

@okaasan: en bij jou, laatste emmy goed ontdooid? ben je nu aan het broeden? sterkte en een dikke kus

@ncm: mannen...irritant he, alleen maar 3 pillen per dag hoeven te nemen en ze dan nog vergeten...ik weet er alles van. vriendlief moet pillen voor zn diabetes type 2 slikken en als ik t niet zeg neemt ie ze gewoon niet. afgelopen week nog even een irritatie daarover gehad, maar goed mannen blijven mannen he. spannend wat de uitslag in november wordt van de hormoonkuur. het is alweer bijna half sept, dus de tijd gaat ook voor jullie alweer snel!

@lavendel: hoe is het met jou>?

@jordan: jammer zeg dat het niet gelukt is. een dikke kus, wanneer gaan jullie nu verder?

@bg: hoe is het met jou en bas en lotte en manlief en de andere kinderen?

wat zal jij het ongelofelijk druk hebben zeg. doen ze het allebei goed? drinken ze goed, groeien ze goed? vertel, ik ben benieuwd!

hier gaat het allemaal redelijk goed.

ik zou nog even vertellen hoe het gebeurde dat ik toch nog eerder bevallen ben.

volgens mij had ik verteld dat ik al 4 dagen opgenomen was geweest, begin aug. en dat ik toen weer naar huis moest. terug naar de thuismonitoring. dat ging allemaal goed, bloeddruk goed, ctg goed...tot zondag 12 augustus. de verpleegster kwam en toen ik aan de ctg lag, ging de hartslag van ons meisje naar beneden. toen de ze ctg doorstuurd naar het ziekenhuis was het even afwachten. ze zei dat ik waarschijnlijk smiddags nog naar het ziekenhuis moest voor nog een ctg. dat werd dus direct. 2u aan het ctg apparaat gelegen en toen gebeurde het weer 2x dat de hartslag naar beneden ging. toen werd er besloten dat ik zoiezo een nachtje moest blijven (de volgende dag was zoiezo terugkomdag voor de thuismonitoring voor de wekelijkse grote check) dus prima. rond 17u, etenstijd kreeg ik weer een ctg. ik vroeg of ik eerst mn warme avondeten mocht opeten...dus rond 17.15u weer aan het ctg apparaat en toen weer een daling van de hartslag. dus rond 17.30u stond de gynaecologe aan mn bed. ze zei dat het niet ernstig was, maar wilde toch het zekere voor het onzekere nemen en vertelde dat ze nu naar de ok ging voor een keizersnede en dat ze mij daar over een uurtje ook zou zien. OMG...wat bedoelt u???? paniek, nee toch, strakjes, ik wist niet meer wat ik moest denken of doen. ok vriendlief bellen en die had het ook niet meer haha...en om 19.08 is ons meisje selah geboren.

ik voel me verder goed, wond geneest goed en ik ben zo blij dat het zo is gegaan. selah is erg lief, slaapt veel alhoewel ze de laatste paar dagen wat meer gaat huilen. afgelopen vrijdag voor t eerst naar t consultatiebureau geweest en ze groeit goed en is goed aangekomen.

vriendlief is sinds vorig weekend weer aan t werk en mn zusje is ook nog een weekje geweest en die vond het ook super om nanny te spelen :-) in november komt ze waarschijnlijk een maandje (ze woont in turkije) om te helpen.

ik ben nog wel steeds erg moe en heb snel last van hoofdpijn. doe niet veel anders dan thuis zijn, voeden, verschonen, troosten, wassen etc. maar we zijn dolgelukkig met ons kleine poppetje...!

liefs voor jullie allemaal

Geplaatst

@ alle lieve dameszzzz die met ons meeleven!

even een egopostjuh :(

Ik ben dus gewoon ongi geworden en heb vorige week een zeer zware KUTweek gehad. Kon het echt niet opbrengen om ff op het net te gaan.

Ook nu voel ik me sjoow zwaar klote en ik weet dat het overgaat.... maar toch.... Tegen jullie durf ik het uit te spreken maar ik ben bang dat het geluk niet bij ons is :( Ben even alle hoop verloren) Klinkt allemaal heel erg depri en zal me wel snel weer "ok' voelen ...denk ik dan... Is ff zwaar nu..

sollie voor de egopost

xxx

Geplaatst

Ow Chantay wat vervelend weer... Je komt er bovenop meis maar geef het verdriet ook gewoon de tijd. Het hoort erbij en eerlijk is eerlijk: het is gewoon k*t!

Hier alles superrustig. Langzaamaan aan de vakantie aan het denken (nog 2,5 week!) en lekker druk op het werk. Merk wel dat de afgelopen tijd me niet in de koude kleren is gaan zitten. Ik ben erg moe en besef me nu eigenlijk pas hoe heftige tijd het was. We zitten qua ICSI nog in de pauzemodus. 1 oktober gaan we naar Gent voor hun bevindingen in de extra bloedonderzoeken die ik gehad heb (o.a. erfelijkheidstest) en bespreken hoe zij een poging zouden adviseren aan ons. En dan eind november naar het Erasmus om na te gaan of de hormonen bij manlief zijn aangeslagen en of het zaad verbeterd is (ik hoop het zo!). Maar de eerste focus is de vakantie. Even lekker van het mooie Sardinie genieten :) Waarschijnlijk zal het op zijn vroegst december zijn als we weer een ronde doen maar januari klinkt ook prima. Nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen

• 2 weken later...
Geplaatst

Haai haai,

weer ff een teken van leven van mijn kant :)

Het leven ziet er gelukkig weer wat zonniger uit ondanks dat het nu met bakken uit de hemel giet maar ja..

Donderdag hopelijk de tp van de laatste 2 emmies, worden woensdag ontdooit en donderdag horen we of het goed is gegaan en of er een tp is....weer w8 dus ;)

@ NCM het is bijna 1 oktober, jullie gaan nu dus ook spannende tijden tegemoet!

xxx

Geplaatst

Hai!

Leuk dat er nog wat leven is in dit draadje :)

OW Chantay!! ik hoop het zo voor je/jullie!

Inderdaad bijna 1 oktober, dan gaan we eens in Gent verder praten. Heel spannend wordt het niet want we gaan sowieso de uitslag van het zaadonderzoek na de hormoonbehandeling afwachten en dat is pas eind november. Maar ben heel benieuwd wat Gent te melden heeft na alle aanvullende onderzoeken op mijn bloed. Wie weet leren we weer wat bij :) Ik houd jullie op de hoogte.

Zijn de andere dames nog wel eens hier te vinden? Ik vind het leuk om te horen hoe het jullie vergaat

Geplaatst

hai meiden,

@chantay: hoe is het gegaan met ontdooien? hopelijk goed en hebben jullie een terugplaatsing gehad...duim duim duim

@ncm: jullie hebben morgen een gesprek in gent, heel veel succes...en bijna op vakantie toch? waar gaan jullie heen? heel veel plezier en lekker samen genieten

hoe is het met de andere meiden?

ik lees regelmatig mee hier, maar het is een beetje rustig. bg zal wel druk zijn met dr 2 beebjes...

hier ook druk en beetje vermoeid. ons poppetje slaapt bijna niet en huilt heel veel. zodra je dr in de box of in dr eigen bed legt, is het huilen. het liefst ligt ze op ons te slapen. om de rust een beetje te bewaren, vriendlief werkt natuurlijk gewoon, slaap ik nu lepeltje lepeltje met haar aan mijn kant van het bed...ook best vermoeiend maar beter dan alleen maar wakker zijn en troosten. ik heb vrijdag iets gekocht wat lijkt op inbakeren maar wat het net niet is, maar het poppetje loopt bijna paars aan omdat ze zo boos is dat ze dr armen niet om zich heen kan slaan...even afwachten en kijken wat we anders kunnen doen. zij en wij moeten natuurlijk wel gewoon kunnen rusten en slapen.

verder groeit ze goed, ze is nu precies 7 weken en is eigenlijk nu zo groot en zwaar zoals de meeste baby's bij de geboorte zijn, dus nog steeds best klein (51 cm en 3400gr).

geniet van de zondag meiden,

liefs

Geplaatst

Hallo :)

Nou gisteren naar Gent geweest (wat een eind rijden zeg...)

Uit mijn aanvullende bloedonderzoeken (9 buisjes bloed) kwam eigenlijk niets behalve dat mijn schildklierwaarden iets hoog zijn. Het mag tussen de 0.5 en 4.3 en ik zit op 3.4, niets ernstigs dus maar er zou een link zijn met hoge schildklierwaarden en een stoornis in immuniteit. Ze willen de waarden richting de 1 dus ik ga nu 4 weken tabletjes slikken. Na 4 weken moet ik dan mijn waarden weer laten prikken en als het dan goed is, mag ik 2 weken aan de pil. Dit gaan we doen omdat ik altijd heel veel follikels heb (min. 30) en er altijd heel veel groeien maar heel onregelmatig. We gaan proberen om minder eicellen te laten rijpen die gelijkmatiger zijn en dan hopelijk een betere kwaliteit hebben. Na die 2 weken de pil moet ik een zware decapeptyl prik nemen (3.75) en daarna nog een week de pil. Dan naar Gent om de startecho te laten maken en dan gaan we kijken welke stimulering we gaan doen. Dit dus een heel ander traject wat we tot nu toe hebben gedaan maar het klinkt wel goed (misschien JUIST omdat het heel iets anders is...)

Vanmiddag de schildkliertabletjes opgehaald dus eerst daar mee starten en lekker op vakantie!

Seef wat vervelend dat jullie kleine weinig slaapt... hopelijkj komen jullie snel in rustiger vaarwater dat jullie nog meer van elkaar kunnen genieten

Geplaatst

@ncm: dat klinkt als een goed en doordacht traject, ik hoop zo dat deze aanpak gaat aanslaan, gun het jullie enorm.

wat betreft je schildklier. ik heb zelf diabetes en iets aan mn schildklier en slik daarvoor tabletjes thyrax sinds 2 jaar. diabetes is een auto-immuunziekte en dat van mn schildklier ook, daardoor is het vaak zo dat mensen met diabetes ook iets aan hun schildklier hebben. ik was nooit zo voor om met de tabletten te starten omdat je er je hele leven lang aan vastzit. mijn schildklier was ook tijden op het randje en 2 jaar terug dus toch maar samen met de internist besloten om ermee te starten. toen kwam ik er ook pas achter dat een slecht werkende schildklier mede een oorzaak kan zijn van het minder snel zwanger worden, dat vertelde mn internist toen pas. dus het is zoiezo al heel goed dat ze in gent ook daar naar gekeken hebben en hopelijk helpt het dat je nu tabletjes bent gaan slikken. heb je ook thyrax en hoeveel gebruik je?

en nu idd eerst lekker op vakantie, geniet er samen van!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden