Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

sorry dat ik nog niet eerder gereageerd heb, ik heb het inderdaad enorm druk met Bas en Lotte.

@ NCM, dat klinkt positief meis, kan me voorstellen dat jullie hier vertrouwen in hebben. Ben heel benieuwd hoe het straks met je eicellen gaat, want je had idd altijd veel eitjes die erg ongelijk waren. Eerst lekker op vakantie en even lekker genieten! En straks met frisse moed beginnen aan de pilletjes!

@ Chantay, hoe is het ontdooien gegaan? Ik hoop goed, laat je het even weten?

@ Seef, ook een klein beebje, die van ons zijn ook klein. Gisteren waren ze 7 weken, vanmorgen naar het consultatiebureau geweest, beide zijn 52,5 cm en Bas weegt 4020 gram, Lotte weegt 3590 gram (ja,ja, ze is lekker bijgekomen) Ik las dat je wond goed geneest, maar heb jij ook nog zo'n opgezette buik? Mijn litteken geneest ook goed, maar onder mijn navel heb ik echt pijn binnenin mijn buik en ik heb ook echt nog een dikke buik, alsof ik 20 week zwanger ben...

Hoe is 't met de andere meiden?

hier gaat het goed. Beide groeien goed, vanmorgen dus controle bij het consultatiebureau gehad, ze hebben de eerste prikjes gehad, en Bas heeft hierdoor een beetje koorts. Maar ze doen het super. Bas heeft een voorkeurshouding, hij draait zijn hoofdje steeds naar rechts en wil moeilijk naar links, en hiervoor komt een fysio langs om ons wat tips te geven om hem dit af te leren, voordat ie straks een helmpje moet ofzo. Maar meiden, wat een drukte! Ik kom echt bijna nergens aan toe verder. Ben blij als ik af en toe tijd heb voor een dutje of wat dingetjes in de huishouding, maar dat lukt me niet altijd. Krijg pas wat rust als manlief thuis komt. En dan heb ik nergens meer zin in... Tja, en wat ik er voor terug krijg, onbeschrijfelijk! Wat een rijkdom!!! Puur genieten! Ik ben verliefd!

Fijn weekend meiden.

Liefs en een dikke kus...

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haai Dameszzz,

wat fijn om alle mooie berichen over de beebjes te lezen:)

@ NCM spannend een heel nieuw traject, ben benieuwd!

@ hier,ontdooing van de emmies was niet goed gegaan:( Had niks meer in de vriezer en toen kwam de vraag f ik meteen door wilde voor de 3e IVF poging (laatste vergoed door ziekenfonds).... Heb me even laten gaan en vreselijk gehuild om de frustatie :(

Vanmiddag weer een gesprek gehad en ik ga me weer laten opereren om de ene eileider goed open te krijgen en de ander te laten repareren... Ik heb het gevoel dat als ik dit doe voor de laatste vergoede poging ik er werkelijk alles aan gedaan heb. Over 3 weken weer een afspraak met de arts die de ok zu kunnen uitvoeren. Dit duurt me allemaal te lang dus ga ik morgen bellen om te kijken of ik niet ergens tussen geplakt kan worden....weer w8 dus ;)

Geplaatst

Hoi meiden.

@ Chantay, ohhh sh!t, balen meis! Kan me voorstellen dat je even een emo-bui had. Dapper dat je direct een hersteloperatie gaat doen. Zet 'm op meis! Van mij een dikke knuffel!

Hoe gaat het verder met iedereen?

Hier gaat het goed, ik ben aan het herstellen van de keizersnee en het gaat steeds beter. Kan wel merken dat ik lichamelijk steeds meer zwaar werk doe, krijg al weer last van mijn rug en heb in mijn pols alweer een vochtknobbel die ik eens in de zoveel tijd krijg door overbelasting. Vanmorgen bij de huisarts geweest voor een verwijsbriefje, ik laat me er maar eens aan opereren, en hoop dat ie dan niet terug komt. Met de beebjes en manlief gaat alles goed, kleintjes zijn wat snotterig, maar dat hoort wel een beetje bij het weer. Wel zielig hoor, die verstopte neusjes en de benauwde ademhaling...

fijn weekend meiden!

liefs, BG

Geplaatst

Goedemiddag!

Hier weer aan het werk na een heerlijke vakantie in Sardinie! Echt een aanrader en zeker in oktober. Het is er nu ongeveer 30 graden J, het landschap is spectaculair en het eten lekker.

@Seef: ik weet uit mijn hoofd niet welke tabletjes ik heb voor mn schildklier… het zijn kleine witte tabletjes. Ik weet eigenlijk niet eens wat het voor effect geeft als je een hoge waarde hebt van je schildklier. Ik slik het nu bijna 2 weken en voel geen verschil.

Ik ben me wel helemaal wild geschrokken van de decapeptyl 3.75… dat is een monster van een injectiespuit…. Hier moet ik nog flink moed voor gaan verzamelen. De tranen staan al in mn ogen als ik aan dat ding moet denken maar alles voor een top-poging! Nu nog 2 weken die tabletjes slikken en dan mn schildklierwaarde laten meten om te kijken of deze daalt. Weet iemand toevallig hoe dat werkt met een Belgische aanvraag voor bloedwaardes? Moet ik die naar mn huisarts sturen ofzo? Ik ga morgen wel even bellen.

En dan is het alweer november en halverwege november zal mn husband weer getest worden om te zien of de hormoonkuur heeft aangeslagen. Langzamerhand kruipen we dus op weg naar ronde 4. Ik moet zeggen dat ik het superspannend vind… de spannendste tot nu toe denk ik wel. Misschien omdat ik nu teveel weet en we intussen al 3 jaar bezig zijn en de moed misschien iets aan het zakken is… En ik heb er veel moeite mee dat we nu naar Gent moeten. Ik heb het niet verteld op mijn werk en wil het ook niet vertellen op mijn werk maar met Gent ga ik wel heel veel tijd investeren en mijn smoesjesvoorraad raakt uitgeput… Maar eens goed over nadenken.

Groeten!

• 3 weken later...
Geplaatst

hai meiden, wat is het stil hier...?

ik lees af en toe wel mee maar heb weinig puf en tijd om te schrijven.

het gaat goed met ons popje. ze eet goed, groeit goed en slaapt ook eindelijk snachts door na aanpassing van de voeding en toevoeging van johannesbroodpitmeel. ik moet 14 november weer beginnen met werken...zucht, dus het is wel fijn dat ze doorslaapt maar ik ben nog zo ontzettend moe...

@ncm: hoe is het bij jullie? al uitslag gehad ivm je schildklier? al begonnen met spuiten of is het eerst wachten op uitslag van de hormoonkuur van manlief?

@chantay: jeetje wat rot zeg dat de laatste niet goed is gegaan. en wat dapper dat je je nog een keer laat opereren. heel wijs om te zeggen dat je voor jou gevoel dan alles geprobeerd hebt voor de nieuwe poging, petje af hoor meis! weet je al iets meer over wanneer je geopereerd kan worden?

@bikergirl: als ik al zo moe ben, hoe moet jij het dan wel niet hebben met je 2 kleintjes? gaat het een beetje allemaal? en hoe is het met je buik? al iets beter? die van mij is ook nog opgezet hoor en ik had al geen 6-pack ;-) dus tja ben er nog niet zo blij mee. als ik eerst maar eens niet meer zo moe ben dan kan ik weer een beetje gaan bewegen, dan helpt vast een hoop.

moet me nu psychisch voorbereiden om weer te gaan werken. er speelt een hoop, ivm een functiewijziging die per 1 april definitief zal zijn...mits we bepaalde werkzaamheden uit kunnen voeren. afdelingshoofd is iets van plan en voor mijn gevoel wil ie mij en mn collega daar weg hebben. ze zouden ons facilliteren in opleiding en computersysteem en inwerken door senior...wat alle 3 nog niet is gebeurd. tijdens het kraambezoek kwam chef met verslag van voortgangsoverleg waarin ineens dingen waren veranderd en of ik dat ff wilde tekenen...niet dus, wat denk je zelf. zie er zo tegenop om weer heen te gaan. wil geen druk op mn schouders van dat stomme werk, want heb genoeg andere dingen aan mn hoofd...waaronder een gewelding klein babymeisje die al mijn aandacht verdiend.

zijn er nog andere meiden die hier meelezen, hoe gaat het met jullie?

liefs

Geplaatst

Hoi allemaal

Ja, rustig hier. We hebben het blijkbaar te druk met andere dingen, of hebben er misschien niet altijd zin in...

Ook van mij de vraag hoe het met jullie allemaal gaat...???

Drukte hier. Maar o zo fijn! Mijn kleintjes groeien lekker, maar slapen nog niet de hele nacht door :-(

@ Seef, jij hebt het over johannesbroodpitmeel... Wat is dat, wat doet het en waar haal je dat? Ik heb ook wel zin in een nachtje doorslapen!

Wij doe voor de nacht wel een schepje rijstebloempap door de melk, kregen wij als tip, maar of 't helpt???

Verder genieten we van lachjes en tevreden kreuntjes en gaan beide beebjes op onderzoek uit en duimpjes worden ontdekt, die overigens erg lekker smaken.

@ Seef, ik las dat je opziet tegen het werk. Daar wordt de drempel wel steeds hoger van. Misschien een tip om al eerder op je werk gewoon een bakje koffie te gaan drinken en een aantal collega's dan weer te zien. Ik heb dat zelf ook gedaan en ben zelfs een paar keer wat uurtjes achter mijn pc gegaan om de mail wat weg te werken en weer een beetje in het werk te komen, waardoor ik zonder problemen weer begonnen ben vorige week.

Liefs, BG

Geplaatst

hi bg,

fijn om te horen dat het goed gaat met de kleintjes.

hier wordt wat afgelachen door ons popje. zodra ze op het aankleedkussen ligt en dr muziekzwaan gaat aan, is ze zo blij :-))

je moet anders maar even lezen op internet over johannesbroodpitmeel. ons popje slikte nogal veel en gaf regelmatig melk op. johannesbroodpitmeel maakt de melk iets dikker waardoor het beter in het maagje blijft. tevens zou het ook een verzadigder gevoel geven. wij hebben flesvoeding van nutrilon en dat johannesbroodpitmeel heb je ook van nutrilon en zit dan in een kleiner doosje en heet: nutriton. maar van andere merken heb je het natuurlijk ook. op internet kan je lezen over johannesbroodpitmeel en rijstebloem en wat het precies doet. ik dacht dat je dat laatste pas bij 4 maanden mocht gebruiken, ook omdat daar extra voedingsstoffen inzitten?

ze krijgt nu de laatste fles tussen 23.00 en 24.00 uur en wordt dan meestal rond 06.00 uur wakker. dan neem ik dr nog ff bij ons in bed en dan slaapt ze meestal tot een uur of 8 en dan krijgt ze dr eerste flesje.

is misschien wel een idee om al eerder even naar het werk te gaan, maar ik moet volgende week woensdag alweer beginnen dus weinig tijd om nog heen te gaan en eigenlijk ook geen zin. ik heb vandaag een vertrouwenspersoon van het werk gemailt en hoop dat ik voor die tijd nog bij haar langs kan gaan. ik moet gewoon advies hebben wat ik hier mee moet doen. omdat het al zo lang loopt heb ik een vrij kort lontje gekregen, zeker na alle beloftes dat het allemaal goed komt en dat we vertrouwen moeten hebben.

ik heb ook voorgesteld om volgende week woensdag te beginnen en dan 3 halve dagen te werken en de week daarop 6 uur per dag. juist omdat mn energielevel nog niet zo hoog is. dat moet ik van mn eigen uren doen of anders contact opnemen met de arbo arts...weer zo'n dilemma...zucht

Geplaatst

Grappig te lezen dat jullie toch nog wel eens hier aanbelanden! Ik dacht dat ik de enige was die regelmatig checkte maar dus niet! Fijn om wat van jullie te horen al begrijp ik dat dit niet meer helemaal jullie wereld meer is.

Bij ons alles goed. Ik ben nu bijna 5 weken tabletjes voor mijn schildklier aan het slikken. Vorige week heb ik mijn bloedwaarde laten prikken en ik kon dan op donderdag bellen. Ik zou die donderdag of vrijdag ook ongesteld worden dus als de waarde goed was, zou ik meteen door kunnen en dan zouden we eind deze maand een poging doen. MAAR… de huisarts bleek 2 dagen dicht te zijn dus ik heb met HEEL VEEL pijn en moeite de waarde van het NL ziekenhuis naar Gent kunnen laten faxen. Die hadden het ontvangen maar wilden niets zeggen totdat de arts er naar gekeken had (begrijpelijk). Die belde later maar zeidat ze wat meer tijd nodig had. Maandag belde Gent weer en de waarde was goed en ik kon beginnen met de pil. Ja fijn maar ik zat al op dag 4 van mn cyclus. Ik kon toch beginnen en zou dan op de 19e de decapaptyl bij de huisarts kunnen laten zetten en dan de 27ste starten met stimulatie. Totdat we er achter kwamen dat we precies in de Kerst/Oud&Nieuw sluiting zouden uitkomen met de terugplaatsing… dus we hebben alles 1 cyclus verzet. Bij de volgende menstruatie gaat het circus weer los met eerst de deca en de pil en na 4 weken gaan we stimuleren en de hele heisa (jullie weten hoe het werkt J) Manlief moet volgende week naar Erasmus voor inleveren en eind deze maand krijgen we dan de uitslag dus dat sluit dan weer netjes op elkaar aan.

Dus nog even volhouden, veel leuke dingen doen en energie sparen voordat we weer met volle moed starten. Oja, Voorburg wil onze echo;s niet doen… we hebben geen speciale indicatie en geen speciale behandeling (gelukkig niet nee…) dus ze willen niet meekijken en ons ook niet helpen. Ik zou hier graag een heel naar woord willen typen maar daar ben ik de persoon niet naar….

Fijn om te horen hoe het met jullie hummels gaat. En jeetje! Jullie gaan/zijn alweer aan het werkt! Wat gaat alles toch snel….

Liefs!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi meisjes!

Nou NCM, het gaat bijna weer los. Nog een maandje rust, min of meer noodgedwongen, maar goed. Ik ga weer zo voor je duimen meis! Hoop dat het nu gaat lukken voor jullie! Hou je ons op de hoogte? Leef met je mee en hou het hier in de gaten hoor! Belachelijk trouwens, die reactie van Voorburg...

@ Seef, ik ga dat johannesbroodpitmeel ook maar eens proberen. En idd, rijstebloem mag pas vanaf 4 mnd, maar wij kregen de tip van een stel vrienden die ook een tweeling hebben, zij deden het al eerder, kregen de tip destijds (jaren geleden al, hun tweeling zijn van onze leeftijd) op het consultatiebureau en hebben nooit problemen gehad, wij ook niet trouwens. Inmiddels ben je al weer begonnen met werken? Hoe gaat het?

Hoe gaat het verder hier? Chantay? Lavendel? Okaasan?

Hier gaat het goed, we beginnen wat nachtrust te krijgen. Gemiddeld zitten ze nu op 7,5 uurtje slaap. Soms 8 uurtjes maar ook nog wel eens 6 uurtjes. Ook hier lijkt het nu of we vermoeider zijn dan toen met de korte nachten, komt vast omdat we gewoon erg vermoeid zijn en even op kracht moeten komen. Maar genieten doen we hoor! Groeien gaat goed en ze beginnen lekker te brabbelen en gaan nu op speelgoed reageren. Zo schattig! Elke dag meer verliefd op deze twee...

liefs, BG

• 2 weken later...
Geplaatst

Hai ladies

Ik ben nu helemaal lost over wat we moeten gaan doen... en heb jullie mening nodig :) Jullie weten in grove lijnen onze geschiedenis

We zijn dus dinsdag naar het ziekenhuis geweest en we zijn van 2 miljoen zaadjes met 7% bewegenden naar 8 miljoen zaadjes met 29% bewegenden dus van 140.000 naar 2.300.000! Supergoed dus maar nu:

Het is nu goed genoeg voor IUI (doen ze vanaf 1 miljoen zaadjes) maar IUI heeft een succespercentage van 25-35% bij 6 behandelingen. IVF/ICSI heeft een succespercentage in Gent van 41% per behandeling.

Ik weet niet meer waar we goed aan doen: een half jaar IUI doen zonder hormonen in eigen cyclus met een lage slagingskans (en in de basisverzekering) of nog een IVF/ICSI ronde door met meer heisa maar hoge slagingskans (en ongeveer 4.000 euro)

Wat zegt jullie gevoel?

Uiteraard hebben we het ziekenhuis ook deze vraag voorgelegd en bespreken ze het morgen in het team. Vrijdag gaan we weer langs. Ook hebben we de resultaten naar Gent gestuurd en die bellen we morgen. Punt is ook weer dat ik dit weekend ongesteld zou worden en dus aan de pil zou gaan voor de ICSI behandeling... Hopelijk krijgen we morgen van Gent antwoord al denk ik dat ook zij het in het team willen bespreken en we het pas volgende week te horen krijgen.

Wat een gedoe is dit allemaal zeg... Maar we blijven positief :)

Hoe is het trouwens met jullie?

Liefs

NCM

Geplaatst

NCM, jeetje wat een dilemma.

Waarschijnlijk hebben jullie al een keus gemaakt want ik las dat je zoiezo van het weekend zou starten met de pil als je met de 4e ICSI poging zou beginnen.

Poeh, moeilijke keus. Ik had je geen goed advies kunnen geven denk ik. Er is over beide mogelijkheden natuurlijk iets te zeggen.

IUI...het zaad is goed genoeg. Super trouwens dat het zo verbeterd is zeg! En gaat in je natuurlijke cyclus dus geen gedoe met hormoonprikken enzo maar de slagingskans is minder dan ICSI, maarja...4000 euro en hormoontoestanden is ook niet niks.

Ik ben zo benieuwd wat het is geworden / gaat worden.

Ik had al wel een keer of 2 ingelogd om wat te schrijven maar kwam weer wat tussen.

Het is druk hier. Mn zusje uit Turkije is over en blijft tot na oud&nieuw. Ze gaat nog wel 2 weken naar Mexico maar verder logeert ze bij ons, ook natuurlijk om ons popje zoveel mogelijk te zien.

Het gaat goed met haar. Van de week alweer de 3e ronde prikjes gehad en ze was weer goed gegroeid, zowel in de lengte als gewicht. Het is een prachtig meisje en ben zo ontzettend dankbaar. Vorig jaar zaten we nu midden in de eerste poging, raar hoor dat het allemaal zo snel is gegaan.

Inmiddels ook alweer bijna 3 weken aan het werk. Pittig nog hoor, die lange dagen, laat naar bed vanwege het laatste flesje en er weer vroeg uit voor het eerste flesje...maar begin dan wel vroeg en kan dan mooi op tijd weer naar huis. Op zich wel weer fijn om aan t werk te zijn, goed gesprek met chef gehad maar 2 collega's zijn (weer) langdurig ziek dus meteen druk druk druk.

Het afvallen gaat nog niet zo. Ik moet er nog 7 tot ik weer op mn gewicht zit van net voor de zwangerschap, maar liever 10 want daar voel ik me t prettigst bij...zucht lijnen is zoiezo moeilijk voor mij vanwege mn medicijnen (insuline) dus misschien toch maar een afspraak met de dietiste maken...

Fijne avond meiden en een prettige nieuwe week.

NCM laat je even horen of jullie al een beslissing hebben gemaakt!

Liefs Seef

Geplaatst

Heej hallo

We hebben inderdaad vrij vlot een keuze moeten maken. We hebben er voor gekozen om in ieder geval 3x IUI te gaan doen in Rotterdam. Mijn lichaam doet (voor zover wij weten ) alles goed en we hebben nu zo'n verbetering in het aantal zaadjes dus we vinden dat we het een kans moeten geven.

Voordelen: geen stress van de injecties, niet naar het ziekenhuis om de paar dagen, geen gestimuleerde groei maar een natuurlijk gerijpt eicelletje, geen punctie, alles in mijn lichaam in plaats van schaaltjes en stoven, natuurlijke opbouw bms

Dus ja, we vonden het zonde om nu meteen weer in ICSI of IVF te stappen. Eerst maar eens kijken wat mijn lichaam doet. We hebben nu 29% van de zaadjes in klasse A en B en voor zover ik het begrijp is bij een normaal vruchtbare man dit aantal 32%. Wel zitten we nog laag in volume maar we hadden de laatste test 2,3 miljoen zaadjes en de ondergrens voor IUI is 1 miljoen. Ik heb me intussen aangemeld bij het Erasmus en de 11e heb ik een echo om te kijken of alles goed opbouwt en dan mag ik met de ovulatietesten starten (28 euro voor 6 testen, oplichters...)

Dus wens me alle succes ladies!! Maar wat een bijzonder verhaal zou dit zijn als we na 3x ICSI met een IUI zwanger zouden worden...

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi meiden,

Dat zou wat zijn, NCM! Als dat zou lukken, zou geweldig zijn! En het kan natuurlijk, super zeg, dat de zaadkwaliteit zo verbeterd is. Spannend meis, succes!

Fijn dat het zo goed met je meisje gaat Seef, en idd, ik heb me ook al een aantal keren beseft dat we vorig jaar in de wachtweken zaten en hoe spannend ik dat vond. En hoe dankbaar ik ben met mijn kleintjes en dat ze goed gezond zijn, kennissen van ons hebben net een kleintje gekregen waarmee het niet zo goed gaat, zeg maar rustig dat het heel slecht gaat. Balen dat het afvallen nog niet zo vlot gaat, hier ook hetzelfde probleem. Maar we zijn nog maar net een maand of 3 geleden bevallen, dus het mag ook nog even hoor! Komt vast goed. Ik heb grotendeels nog positiebroeken aan, pas nog niet in de meeste broeken. Krijgt jouw kleintje al behoefte aan een fruithap? En welke maat zit ze?

Druk, maar o zo fijn, ik geniet volop van mijn kleine man en mijn kleine meid. Ze groeien als kool, zijn vandaag precies 4 maanden en ze zitten nu in maat 62, maar ik heb het vermoeden dat ze daar zo weer uit zijn. Ze willen minder melk, laten regelmatig wat staan, en dat blijkt erbij te horen volgens het CB. Verder zijn we net met fruit en groentehapjes begonnen en het fruit gaat goed, maar de groente valt nog niet zo lekker. Het is erg druk als de andere 3 kids hier ook zijn, en ik merk dat me dat soms net even te veel is. Het huis is dan te klein en ik erger me aan de kleinste dingen. Misschien heeft dat nog wat met hormonen te maken...

Fijne avond en veel succes meiden!

Liefs, BG

Geplaatst

Hai

Vandaag IUI gehad. Helaas een teleurstellend aantal zaadjes. 2 weken geleden hadden we 8 miljoen zaadjes waarvan 29% goed dus iets meer dan 2 miljoen goede na opwerking. Vandaag hadden we er na wassing maar 300.000 over. Niemand weet hoe het kan. Hubbie zegt misschien zenuwen maar ja, doe je niets aan. Toch IUI gehad en lichte krampjes in mn buik. Als het niets wordt deze keer, dan gaan we volgende maand voor IUI 2 maar als ook daar het aantal zaadjes weer zo laag is, komt Gent snel dichterbij ben ik bang....Erg frustrerend

Fijn om te horen dat bij jullie alles goed gaat BikerGirl! Geef je kleintjes een fijne knuffel van me :)

Geplaatst

Haai leve damesz,

zo te lezen is zijn jullie ook nog allemaal druk bezig met de mmm!

@BG & Seef heel fijn om te lezen dat het met jullie en de beejbjes goed gaat:)

@NCM ik denk veel aan jou en je man! Die ovutesten kocht ik gewoon bij het Kruitvat van het eigen merk, net zo goed!

@ hier is alles in een sneltrein vaart gegaan. De operatie konden ze niet uitvoeren en toen zijn we maar meteen voor onze laatste IVF poging gegaan.Heb toen ipv GonalF de menopur gespoten. Had helaas maar 3 eitjes waarvan bevrucht. Was wel teleurgesteld omdat we met de GonalF veel meer emmies hadden :(

Maar om een lang verhaal kort te maken 8-12 de tp gehad van 2 verse en tevens laatst vergoede emmies en ik had gister een positieve zwangerschapstest!

Woensdag 3-1 hebben we onze 1e echo (vroeg omdat ik een bbz heb ghad). Ik wil blij zijn maar durf no niet echt!

xxx

Geplaatst

Meisjes, hoe zijn jullie kerstdagen geweest?

Eindelijk weer even tijd gemaakt om in te loggen...en ik zie mooi nieuws van Chantay. Wat een prachtig nieuws zeg...het is jullie zo gegund. Laat je snel weer even iets horen, ik kan zien dat je verder geen berichtjes op t forum hebt geplaatst dus hoop wel dat dat goed nieuws is!

NCM jeetje dat is raar, dat de hoeveelheid nu ineens toch weer een stuk minder is. Gebruikt manlief nog wel steeds de hormonen enzo. Hoe is het afgelopen met de eerste IUI? Je schreef dat je al wat krampjes had...:-(

BG hoe is jullie eerste kerst geweest met de kleintjes, bijzonder he! Je schrijft dat t soms wel een beetje te druk is, als de andere 3 kids er zijn. Ik kan me dat zo goed indenken, ik vind het al druk met 1 zo'n kleintje en jij hebt 2 van die ukkies en nog 3 grotere kids. Respect hoor!!!

S.elah zit nu in maatje 56/62 hangt een beetje van het merk af. We zijn een week of 3 terug begonnen met fruithapjes en die gaan er goed in. Ze eet zo een half potje leeg, meer krijgt ze niet want het is allemaal extra. Ze krijgt nog gewoon 5 flessen, op dit moment met 180ml.

Het gaat goed met haar, ze is lief en vrolijk maar we zijn vorige week wel in het AMC geweest. Vanaf haar geboorte had ze 2 aardbeienvlekken (hemangiomen) die ontzettend groeiden. Het CB zei elke keer: oh dat gaat vanzelf weg...maar ze bleven maar groeien. 1 op haar bovenarm en 1 in haar zij, thv haar navel. Toen we in het ziekenhuis hier in Hoorn waren voor controle van haar heupjes (standaard procedure omdat ze in een stuit heeft gelegen) vond de arts ze toch ook wel erg groot. Een dochtertje van een vriendin van mij die heeft/had ze ook en zei dat ik zoiezo om een doorverwijzing voor het AMC moest vragen (er zijn 3 ziekenhuizen in NL die erin gespecialiseerd zijn). Dus daar konden we vorige week heen. De artsen daar vonden het absoluut een indicatie om medicijnen te gaan geven. Ze geven daar de zgn. betablokkers voor. Ze zijn er per toeval achter gekomen dat dat de hemangiomen kleiner maakt. Waarschijnlijk gaan ze nooit meer helemaal weg of houdt ze er een raar stukje vel aan over. Eerst nog bij de cardioloog geweest omdat die groen licht moest geven omdat het erg zware medicijnen zijn die normaal alleen volwassenen met hoge bloeddruk krijgen. Donderdagavond begonnen met de eerste dosis, ze krijgt er 3 per dag en zaterdagavond zagen we al het eerste resultaat. Morgen ga ik met haar naar het AMC voor controle maar ze hebben al wel gezegd ddat ze de medcijnen waarschijnlijk een jaar lang moet innemen...niet leuk maar wel beter. ze begint langzaam aan met draaien en dan zitten die dingen ook in de weg en om dan nog maar niet te denken aan wat als ze gaan bloeden of ontsteken :-(

Tot snel weer meisjes.

Alvast een heel goed uiteinde een vruchtbaar nieuw begin in 2013,

Liefs

Geplaatst

Nog de beste wensen voor iedereen!!! Ik ben lang uit de lucht geweest en heb zojuist even bijgelezen:) Chantay: wow positieve test, gefeliciteerd meid!!!! Bikergirl en Seef: goed om te horen dat alles zo goed gaat!NCM heel veel succes met jouw nieuwe pogingen, ik duim voor je mee. Wij zullen waarschijnlijk in maart een 4e poging gaan doen. Het is lastig, mijn vriend heeft nu tijdelijk werk maar dat stopt weer in februari. ICSI wordt nu niet meer vergoed en daarom moeten we gericht kijken hoeveel pogingen we financieel haalbaar zijn. Met pijn in mijn hart moet je dan maar de conclusie trekken dat we maar 1 of misschien hooguit 2 kansen kunnen betalen. We hopen dus dat mijn partner snel ander werk heeft want in de zomer stopt zijn uitkering en moet alles van 1 salaris betaald worden. Leve de crisis die dus onze kansen nogal dwarsboomt:(

Geplaatst

Lieve meiden,

ik ben een illusie rijker..... vandaag gehoord dat ons beejbje het niet heeft gered :(

*gaat ff een hele fles wijn soldaat maken :( *

Geplaatst

Heel veel sterkte Chantay! Hoe ver was je?

Hier alles rustig. Bezig met ovulatietesten voor de 2e IUI in Rotterdam. Wachten op een stevige 2e streep en dan weer bellen. Heel benieuwd naar de score van manlief want die was om te huilen vorige keer... en dat bepaald of we weer naar Gent gaan voor ICSI 4

Knuffel aan alle meiden maar een extra stevige knuffel voor Chantay. Ik denk aan je meis

• 1 maand later...
Geplaatst

Meisjes,

Wat is het hier stil...er is al tijden niks meer geschreven.

NCM en Okaasan heb ik in een topic over ICSI in Gent gezien maar de andere meisjes zijn verdwenen.

Bikergirl, meis waar ben je? Gaat gaat alles wel goed met de kleintjes en jullie?

Chantay, Lavendel, waar zijn jullie?

Met ons gaat alles goed en hoop snel te lezen dat het met jullie ook allemaal goed gaat!

Liefs xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden