Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames, ik ben niet nieuw hier. Ik heb mijn naam veranderd. Heb het vermoeden dat een bekende van me wel eens mee zou kunnen lezen.

Nu heet ik framboos *naar de frambozenbladthee*

Ik had vandaag de tp. (vroege blastocyst) Dit keer bij dr. Marx. Wat een aardige kerel. Blijkbaar is het centrum van hem, Dr Kissler en dr Scholtes.

Hij heeft zijn wachtkamer helemaal daar bij de wachtkamer van de puncties. Daar was ook ergens de tp. Dus geen Theater kamer dit keer.

Hij had net als dr. Kissler een apart kamertje met deur om je om te kleden op zijn kamer. Maak ik na de tp toch weer een mooie misser...Dr kissler heeft namelijk ook een toilet in die kleedkamer. Deze kleedkamer had twee deuren. Dus ik ging er helemaal vanuit dat die tweede deur naar de wc leidde. Niet dus...ik had gelukkig een soort jurkje aan dat mijn edele delen bedekte want ik stond dus doodleuk op de gang. Even heel hard gelachen daarzo. Heb ik weer. Dacht dat de goocheldoos bij de punctie toen al na genoeg was.

Geplaatst
Hoi dames, ik ben niet nieuw hier. Ik heb mijn naam veranderd. Heb het vermoeden dat een bekende van me wel eens mee zou kunnen lezen.

Nu heet ik framboos *naar de frambozenbladthee*

Ik had vandaag de tp. (vroege blastocyst) Dit keer bij dr. Marx. Wat een aardige kerel. Blijkbaar is het centrum van hem, Dr Kissler en dr Scholtes.

Hij heeft zijn wachtkamer helemaal daar bij de wachtkamer van de puncties. Daar was ook ergens de tp. Dus geen Theater kamer dit keer.

Hij had net als dr. Kissler een apart kamertje met deur om je om te kleden op zijn kamer. Maak ik na de tp toch weer een mooie misser...Dr kissler heeft namelijk ook een toilet in die kleedkamer. Deze kleedkamer had twee deuren. Dus ik ging er helemaal vanuit dat die tweede deur naar de wc leidde. Niet dus...ik had gelukkig een soort jurkje aan dat mijn edele delen bedekte want ik stond dus doodleuk op de gang. Even heel hard gelachen daarzo. Heb ik weer. Dacht dat de goocheldoos bij de punctie toen al na genoeg was.

Haha dat zou mij nou nooit overkomen:-) heerlijk om te lezen.

Hoe is je punctie gegaan?

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Haha Framboos, het is daar ook net een doolhof met al die kabouterdeurtjes..

Moes en ik hebben het er al eens over gehad: na zoveel echo's overal zou je bijna nog in de wachtkamer je broek uittrekken zonder ervan op te kijken...😄!

Nou ja, hopelijk was het niet te druk...

Nu lekker broeden op je mooie blasto!!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Haha Framboos, gelukkig ben je niet zo zuur als de frambozenbladthee want ik vermaak me kostelijk met jouw beeldende tekst! Al die deuren, echt onwijs mazzel met dat jurkje! Hihi.

Had ons allemaal kunnen gebeuren in deze rare kliniek. En daarbij....waarom komen we toch steeds niet in de theaterzaal terecht met z'n allen???

Liefs Moes

Geplaatst

Dank Jullie meiden.

@Moes, die theaterzaal had ik tijdens de vorige tp. Heeft niks uitgehaald helaas.

Man, ik voel me soms de dd cliniclown ;-) vandaag aan het spijbelen. Ik heb me een dagje ziek gemeld. (Doe ik nooit, maar vandaag vind ik dat het kan).

Geplaatst

@framboos, geef de moed niet op! Ik zou precies hetzelfde qua theorie hanteren maar het hoeft echt niet!! Kijk naar okaasan die de allerlaatste ineens heeft vastgehouden. Elk ei is anders.

Ik duim voor je en hoop dat een flinke kop frambo-thee je weer doet opknappen.

Liefs Moes

Geplaatst

@Moes, super lief van je, maar op dit moment zie ik het somber in en zet het doemdenken weer in. Als van de 4 ontdooide cryos er sowieso 3 stoppen met delen, wie zegt dan dat net die doordelende cryo in mijn buik zit en dat ie überhaupt nog deelt? En die 9 in de vriezer? Die delen vast ook allemaal niet. En als dat zo is heb ik wel eindelijk een antwoord op het niet zwanger worden. Maar ja, wat valt er in een volgende poging nu te beïnvloeden aan embryo's die niet delen?

Zijn daar onderzoeken en/of technieken voor?

Geplaatst

Des wat is het hier stil geweest.. Hoe is het met jullie allemaal?

Framboos.. Succes met broeden....

Moes en noes hoe is het bij jullie?

Met mij gaat het goed. Vandaag de datum van keizersnede gekregen. 1 oktober wordt die gedaan... Hoe laat krijg ik vandaag of morgen telefonisch te horen..

Verder echt laatste loodjes... Maar met de buik gaat het goed..

1412805600.jpg

Geplaatst

Oh Lisselotje wat super dat je nu een datum hebt zeg!! Voelt vast ook een beetje gek of niet?

hier alles goed al ligt uk in stuit....vrijdag weer op controle!

Geplaatst

Ja meiske, erg raar om datum te hebben maar aan de andere kant ook lekker omdat je een einddatum hebt...

Wat balen dat hij in de stuit ligt. Hoeveel weken ben je nu?

1412805600.jpg

Geplaatst

Framboos, het blijft altijd een vraag waarom deelt de 1 niet en de ander wel. Maar dat die ene is overgebleven zegt echt wel iets hoor!

Lisselotje, wow dat is echt al snel! Mooie datum en makkelijk te onthouden ;-). Spannend hoor.

Meiske, fijn dat alles goed gaat maar balen van de stuitligging. Kan het nog spontaan draaien? Of gaan jullie het laten draaien als het in stuit blijft liggen?

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Hi dames!

Wat gezellig dat het topic weer wat reuring heeft!

@Framboos, ik zou ook graag een wondermiddel of super techniekje willen voor een gezonde doordeling van emmies! Want ook ik (en Noes) kreeg een dag 5 emmie terug maar deze sloeg niet aan. Het blijft geluk en een wonder, helaas geen wiskunde.... Maar wie weet is deze binnenin jou wel giga aan het delen!!?? Ik ga nog duimen hoor.

@Meiske, o, o, het wordt een eigenwijsje!! Nu al dwars. Ga je acu doen om te draaien? Met een sigaar bij je teen, dat werkt echt goed!! Ik ken al een aantal beebs die zo gedraaid zijn.

@Lisselotje, bizar dat je de datum al weet! Je kunt de kaartjes al drukken, gek hoor. Ook relaxt. Je hoeft niet nog twee weken langer elke dag met nestdrang te leven.

@Twinklestar, hoe gaat het met jou? Schiet ook al op nu er ineens een cijfer in de dertig verschijnt....

En ik, ik ben nog steeds wel aan het balen hoor! Alles eraan gedaan en niet gelukt, frustrerend. Het had zó leuk geweest. Ik voel me een forum-lonesome-cowboy......

Mogelijk, als dit gevoel niet ineens enorm slijt, gaan we nog een poging doen in januari. Als ik genoeg meerij mogelijkheden heb. Ik ben nu wel even een maandje met de DHEA gestopt. In mijn beleving kan ik mijn eitjes dan weer wakker schudden met een boost.....bijgeloof. Stel dat ik een poging doe dan ga ik geen scope doen, wat voegt het toe....ik heb toch weinig emmies. Scheelt een bak geld.

Fijne avond!

Liefs Moes

Geplaatst

Moes ik kan me voorstellen dat het heel erg pijn doet om te stoppen.......zou geweldig zijn als je toch nog een poging kun gaan doen!

twinkle ik ben nu 32 weken.

we gaan iig geen manuele draaiing doen, en of hij überhaupt nog kan draaien is mede afhankelijk of hij al ingedaald is of niet.

het lijkt er wel op omdat mijn buik is gezakt, wat gelukkig zorgt voor meer lucht

Vrijdag wellicht meer duidelijkheid!

framboos het is behoorlijk frustrerend he, maar echt, ik had 5 prachtige emmies en op dag 4 was er maar één overgebleven.....het kan dus echt!

De poging waar in 2011 Imke uit geboren is was een poging met 7 mooie emmies: twee teruggeplaatst ( op dag twee) en de overige 5 in de vriezer.uiteindelijk is er van de cryos twee maal een teruggeplaatst en een poging eindigde in ern erg vroege mk...

die dosis geluk mag echt niet ontbreken....houd moed!

Geplaatst

@meiske, ik zou echt even informeren bij de acupunctuur over het gebruik van zo'n sigaar bij je tenen voor het draaien van de baby. Het klinkt zweef maar het werkt echt! En ze gaan niet met grof geweld je kind draaien.

Liefs Moes

Geplaatst

Ik heb er inderdaad over gelezen ( moxa) maar wat ik begreep kan het niet meer als het kindje al deels/ volledig ingedaald is.

maar daarom eerst de echo as. Vrijdag afwachten.

Geplaatst

Moes, ik hoop dat je genoeg ritjes bij elkaar kunt krijgen en kunt sparen om in januari toch nog een poging te kunnen doen! Ga je dan ook nog prednison proberen? Of was dat Noes?

Ja gaat goed. 31 weken alweer! Het gaat nu echt snel.

Meiske, hier in mijn omgeving weinig positieve verhalen over draaien. Vaak niet fijn voor het kindje en uiteindelijk toch nog een keizersnede.

Hoe kunnen ze zien of het ingedaald is?

Ons kindje ligt al behoorlijk laag en had van de week echt een zeurende pijn daar beneden (vergelijkbaar met erge menstruatiepijn). Echo etc. Gehad maar was niks aan de hand gelukkig. Dacht wel van misschien is het al iets ingedaald...

Noes, hoe gaat het met jou?

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Hallo Meiden!

Framboos al heerlijk aan het broeden? Het is gewoon een kans he? En een goede kans want hij heeft de embryoscope overleefd! Maar misschien moet je ook een beetje pessimistisch blijven, dan gaat het meestal goed! :ygg:

Ik hoop het in ieder geval wel voor je.

Lisselotje alweer de laatste loodjes, sterkte!

En Meiske en Twinkle, bij jullie schiet het ook al op. Hopelijk draait de kleine nog bij Meiske, wordt het anders ook een keizersnede?

Moes, we gaan gewoon door...hoop dat iemand nog wat ritjes Menorca voor je over hebt, ik heb er iig nog 5 voor je! Want we moeten natuurlijk wel samen met de kinderwagen lopen!! :-) (achter Okaasan aan...)

Hier gaat het al wat beter na de longontsteking, maar nog steeds erg moe na kleine inspanningen. Wat duurt dat lang zeg! Ik hoop bij de volgende menstruatie weer te beginnen, dus ongeveer 3 a 4 weken.

Voor mij nu wel de allerlaatste keer...

Liefs,

Noes

Geplaatst

Noes jullie poging komt al aardig dichterbij!

pfff longontsteking, dat schijnt inderdaad heftig te zijn op volwassen leeftijd, tenminste wat het herstel betreft, erg ellendig!

over het handmatig draaien heb ik ook niets Goeds gehoord, kindje van kameraad was zelfs aan een zijde bont en blauw en had echt pijn.

of ie nog kan draaien hangt af van wel/ niet gedeeltelijk ingedaald zijn maar ik stel me maar in op een ks dan kan het alleen maar meevallen

Geplaatst

@Noes, nooit geweten dat je daar zo lang last van kunt hebben. Echt rot zeg! Die 4 weken zijn zo om.

@Moes, ik hoop dat Je nog een lootje voor deze loterij krijgt. En dan dan keer voor jou en Noes het winnende lot!

Geplaatst

Hi Framboos!! Hoe staat het ermee? Alweer wat meer opti? Ipv pessi....

Ik heb nog een klein beetje lift naar menorca nodig en dan gaat het lukken (dan nog een bijbaan...).

Noes, hoe gaat jouw herstel? Zou leuk zijn samen met de wandelwagen achter okaasan aan rennen!!

Liefs!

Moes

Geplaatst

Noes en moes het is altijd leuk om jullie berichtjes te lezen.. Hoe jullie alles zo positief kunnen bekijken..

Moes hopelijk lukt het je om alles bij elkaar te krijgen..

Ik blijf jullie volgen en steunen tot het eind en hoop dat jullie snel achter de kinderwagen aan mogen hobbelen....

1412805600.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden